SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:22 schreef minilot het volgende:
Ha leuk @:Miss_Sly! Ik ben er denk ik zondag ook een middagjeVeel plezier alvast en jup, altijd stappen genoeg op zo'n dag
Mijn gewicht is nog steeds wat geschrokken van het sushifestijn eerder deze week![]()
Lijst!
T: Koffie
B: Anderhalf uur baantjes getrokken in het zwembad, uurtje wandelen
D: Spinazietortillas met hummus, gekaramelliseerde rode ui, gegrilde rode paprika, artisjokhart, mesclunsla en beetje geitenkaas. Toe mango, ananas en plantaardige chocoladevla![]()
T: Mogelijk vanavond nog wat speciaalbier
Ik ben die met twee tienermeiden en man met gipsen armquote:
Wat is Volksjury?quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:48 schreef BE het volgende:
Vanmorgen een uur gewandeld met de nieuwste Volksjury in mijn oren, daarna nog dingen gedaan dus de 10.000 stappen zitten al weer in de pocket.
Hele leuke truecrime podcast van twee Belgische meiden.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is Volksjury?
Lekker bezig al, in ieder geval.
Dat klinkt tof. Waar op internet kun je dat vinden?quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:04 schreef BE het volgende:
[..]
Hele leuke truecrime podcast van twee Belgische meiden.
ah, truecrime klinkt goed!quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:04 schreef BE het volgende:
[..]
Hele leuke truecrime podcast van twee Belgische meiden.
Via spotify, itunes bijvoorbeeld. Ik luister via een app ‘pocketcast’. Gratis te downloaden en makkelijk om bij te houden.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat klinkt tof. Waar op internet kun je dat vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op vrijdag 5 november 2021 16:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kocht een dadelreep bij de bakker waarvan ik de helft vandaag en de helft morgen zou eten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Kudos voor de gedachte.
Docuserie (Un)Well op Netflix heeft een ep over vasten, voor de liefhebbers.
Ooo! Een vriendin van me heeft "kritiek" op mijn geOMAD. Is deze docu voor of tegen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 16:21 schreef Holyme het volgende:
[..]! Kudos voor de gedachte.
Nog niet helemaal gekeken, maar tot dusver nemen die afleveringen geen standpunt in, belichten het onderwerp van verschillende kanten. IF, OMAD, watervasten en intuïtief eten is al even aangetikt nu.quote:Op vrijdag 5 november 2021 16:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ooo! Een vriendin van me heeft "kritiek" op mijn geOMAD. Is deze docu voor of tegen?
Watervasten klinkt nu al fascinerendquote:Op vrijdag 5 november 2021 16:27 schreef Holyme het volgende:
[..]
Nog niet helemaal gekeken, maar tot dusver nemen die afleveringen geen standpunt in, belichten het onderwerp van verschillende kanten. IF, OMAD, watervasten en intuïtief eten is al even aangetikt nu.
Ik merk dat het '3 maaltijden eten per dag' er bij veel mensen echt wel ingestampt zit.quote:Op vrijdag 5 november 2021 16:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ooo! Een vriendin van me heeft "kritiek" op mijn geOMAD. Is deze docu voor of tegen?
Ja ik doe NIKS op het moment. Ik zie weinig mensen, heb geen werk, dus geen afleiding of iets. Ben benieuwd hoe het me bevalt als ik wel weer werk...quote:Op vrijdag 5 november 2021 17:43 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik merk dat het '3 maaltijden eten per dag' er bij veel mensen echt wel ingestampt zit.En dat OMAD bij veel van die mensen gelijk de gedachte oproept dat je jezelf uithongert. Ik zie mezelf ook nog wel echt OMAD doen, maar vooralsnog heb ik de kinderen te klein/te laat van m'n werk om dan elke dag een gevarieerde maaltijd op tafel te zetten. Plus, ik ben ook echt een sociale eter en lunch dus graag op werk en/of uitgebreid in het weekend met de hele fam.
Ik denk dat de meeste mensen 3 maaltijden per dag gewoon prettig vinden. Tenminste, dat is voor mij zo.quote:Op vrijdag 5 november 2021 17:43 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik merk dat het '3 maaltijden eten per dag' er bij veel mensen echt wel ingestampt zit.En dat OMAD bij veel van die mensen gelijk de gedachte oproept dat je jezelf uithongert. Ik zie mezelf ook nog wel echt OMAD doen, maar vooralsnog heb ik de kinderen te klein/te laat van m'n werk om dan elke dag een gevarieerde maaltijd op tafel te zetten. Plus, ik ben ook echt een sociale eter en lunch dus graag op werk en/of uitgebreid in het weekend met de hele fam.
Dat is mooi shitquote:Op vrijdag 5 november 2021 22:43 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan zondag niet naar de Efteling. De bestie van dochter die mee zou gaan, testte net positief
De nachten waren afgelopen week wat beter. Ben nu wel vroeg wakker maar lag er gisteren al rond 21:00u in (mag met een nacht van bijna 8 uur niet klagen).quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 05:40 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nog steeds slechte nachten hier helaas. Vorige week was het stress / malen, nu ben ik gewoon overdreven vroeg wakker.
Weer een plus deze week, weer niet onverwacht. Spanning was na maandag behoorlijk teruggelopen, maar wel 2 etentjes en geen sport (want verkouden).
Startpunt: 150,0
Huidig: 142,2
Afgelopen week: +0,8
Hoera voor de minquote:Op zaterdag 6 november 2021 06:01 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De nachten waren afgelopen week wat beter. Ben nu wel vroeg wakker maar lag er gisteren al rond 21:00u in (mag met een nacht van bijna 8 uur niet klagen).
Een onverwachte (en gevoelsmatig onverdiende) min deze week; zo verstandig heb ik me niet gedragen. Nog steeds niet gesport vanwege naweeën verkoudheid die weer terug lijkt te komen.
Huidig: 141,4
Afgelopen week: -0,8
Ok, ook bij OMAD bestaat er zo iets als een te grote maaltijd, kolerequote:
Daar kwam nog bij: 1 boterham, blokje pure chocolade en een broodje kruidenboter vooraf. Avondeten was echt heerlijk.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:36 schreef Myraela het volgende:
Planning morgen:
L: Haveryoghurt met chocolade muesli en mandarijntjes
D: Uiteten. Als ik de menukaart bekijk dan gaan we denk ik voor de veggie platter. Met portobello, tarte tartin van ui, miso aubergine, arancini, bahji, jackfruit bun en dips om te delen.
Fijn dat het nu toch weer naar beneden gaat. Elke min verdien je gewoon hoor, je zal er toch iets goed voor hebben gedaan.quote:Op zaterdag 6 november 2021 06:01 schreef Sometimes het volgende:
De nachten waren afgelopen week wat beter. Ben nu wel vroeg wakker maar lag er gisteren al rond 21:00u in (mag met een nacht van bijna 8 uur niet klagen).
Een onverwachte (en gevoelsmatig onverdiende) min deze week; zo verstandig heb ik me niet gedragen. Nog steeds niet gesport vanwege naweeën verkoudheid die weer terug lijkt te komen.
Slechts +0.15quote:Op vrijdag 5 november 2021 22:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Vanavond sushi, dus morgenochtend is de drop vast weer verdwenen haha, maar dat is ingecalculeerd.
Wat @Myraela ook al zei: er is niet zoiets als een verdiende of onverdiende min (noch een verdiende of onverdiende plus). En niet sporten vanwege naweeën verkoudheid die terug lijkt te komen klinkt bij uitstek als verstandig gedrag!quote:Op zaterdag 6 november 2021 06:01 schreef Sometimes het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Fijn dat het nu toch weer naar beneden gaat. Elke min verdien je gewoon hoor, je zal er toch iets goed voor hebben gedaan.
Jullie hebben ongetwijfeld gelijk, maar het voelt niet zo.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat @:Myraela ook al zei: er is niet zoiets als een verdiende of onverdiende min (noch een verdiende of onverdiende plus). En niet sporten vanwege naweeën verkoudheid die terug lijkt te komen klinkt bij uitstek als verstandig gedrag!
Als je een beetje doorloopt, fietst, rent, werkt, tuiniert of whatever dan krijg je het zo warm hoor.quote:Op zaterdag 6 november 2021 16:47 schreef Sometimes het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben ongetwijfeld gelijk, maar het voelt niet zo.
Ik was vroeger gek op de winter, lekker koud. Tegenwoordig vind ik het al snel te fris. Zo jammer, zorgt ervoor dat ik veel minder (buiten) doe dan voorheen.
Gelijk door met de volgende bakken. Volcontinu operatie hier.quote:Op zondag 7 november 2021 10:18 schreef Holyme het volgende:
Succes met de bevalling, je krijgt er zoveel moois voor... ehh, laat maarHeb je je kleren van voor de bevalling al klaarliggen, en wordt het sushi of biefstuk
Het is nu juist heerlijk om buiten wat te doen. Ga je tenminste bij een beetje inspanning niet dood van de hitte. Ik kleed me nog steeds vaak te warm aan omdat ik vergeet hoe warm het is na de eerste 2 minuten.quote:Op zaterdag 6 november 2021 16:47 schreef Sometimes het volgende:
Jullie hebben ongetwijfeld gelijk, maar het voelt niet zo.
Ik was vroeger gek op de winter, lekker koud. Tegenwoordig vind ik het al snel te fris. Zo jammer, zorgt ervoor dat ik veel minder (buiten) doe dan voorheen.
En het lijstje van gisteren was toch weer iets anders. M'n moeder had zelf naan gemaakt, sperziebonen en komkommersalade. Met dus de linzencurry. En daarna maar een half puntje taart, want geen trek en niet lekker genoeg.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:45 schreef Myraela het volgende:
Vandaag:
L: Heerlijke bowl van The Harvest in Rotterdam. Met zoete aardappel, geroosterde spruiten, bietensalade en boerenkoolsalade.![]()
D: Rijst met linzencurry
T: Puntje taart
Dat is precies het probleem. Zodra ik serieus ga bewegen begin ik enorm te zweten. Dan wordt die kou snel onprettig.quote:Op zondag 7 november 2021 10:48 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Als je een beetje doorloopt, fietst, rent, werkt, tuiniert of whatever dan krijg je het zo warm hoor.
Ja dat is lastig. Normaal probeer je het zweten te voorkomen door steeds wat meer uit te trekken.quote:Op zondag 7 november 2021 11:20 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Zodra ik serieus ga bewegen begin ik enorm te zweten. Dan wordt die kou snel onprettig.
Bij de fitness staan de roldeuren helemaal open (vanwege Corona / ventilatie). Dat is soms niet te doen. Een joggingbroek in plaats van een korte broek werkt goed, maar méér dan een sportshirt op het bovenlichaam..?
Even gekeken. Vond het zelf wat veel over het watervasten gaan. Die wereld kende ik nog helemaal niet, maar ik sla die klinieken ook graag over.quote:Op vrijdag 5 november 2021 16:21 schreef Holyme het volgende:
Ja, tot die conclusie kwam ik ookquote:Op zondag 7 november 2021 19:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Even gekeken. Vond het zelf wat veel over het watervasten gaan. Die wereld kende ik nog helemaal niet, maar ik sla die klinieken ook graag over.
Ja, wel mooi dat ze na het vasten betere resultaten kreeg uit het bloedonderzoek. Maar ik vraag me wel af hoeveel ze daarvan ook gewoon had kunnen bereiken met een gezondere leefstijl in plaats van met 28 dagen alleen maar water. En inderdaad, hoe gaat ze thuis verder?quote:Op zondag 7 november 2021 19:36 schreef Holyme het volgende:
Ja, tot die conclusie kwam ik ookEn dan die vrouw met al dat gefrituurde eten in de woonplaats, die zat qua locatie echt ruk. Vraag me dan toch af hoe dat gaat als ze weer thuis is. Educated guess, terug bij af.
Gouden Dr. Phil tip he. Alle schepen (broeken) achter je verbranden, zodat je niet meer terug kuntquote:Op zondag 7 november 2021 21:53 schreef Isabeau het volgende:
Mijn nieuwe werkkleding maakt me een beetje nerveusIk heb voor het eerst ooit een kleinere maat broek besteld en ik heb niet één grotere maat meer en wie bedrijfskleding kent die weet dat het eeuwen duurt voor je een bestelling krijgt. Dus als ik hier te dik voor word dan zit ik een hele tijd zonder broeken
Vroeger deed ik een riem om en zag het er niet uit. Nu eindelijk een keurig zittende broek, maar ik kan niet weer dikker worden. Ik vind het maar niks
![]()
(toen ze mij járen geleden de maat opnamen voor mijn vorige, véél te grote broek heb ik heel erg mijn buik ingehouden en die broek zat in het begin eigenlijk veel te strak)
Laagjes (vooral om ook weer wat aan te kunnen trekken op het moment dat je jezelf voelt afkoelen) en je kleding uitkiezen op zweetafvoer. Bij serieus onprettig zou ik ook een shirtwissel niet uitsluiten.quote:Op zondag 7 november 2021 11:20 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Zodra ik serieus ga bewegen begin ik enorm te zweten. Dan wordt die kou snel onprettig.
Bij de fitness staan de roldeuren helemaal open (vanwege Corona / ventilatie). Dat is soms niet te doen. Een joggingbroek in plaats van een korte broek werkt goed, maar méér dan een sportshirt op het bovenlichaam..?
Zweetafvoer, heet dat zo bij kleding, weer wat geleerdquote:Op maandag 8 november 2021 11:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Laagjes (vooral om ook weer wat aan te kunnen trekken op het moment dat je jezelf voelt afkoelen) en je kleding uitkiezen op zweetafvoer. Bij serieus onprettig zou ik ook een shirtwissel niet uitsluiten.
Ik heb 'm letterlijk vertaald hoor.quote:Op maandag 8 november 2021 11:08 schreef Holyme het volgende:
[..]
Zweetafvoer, heet dat zo bij kleding, weer wat geleerdMaar eens! Ik ril al bij de gedachte aan joggingbroek en tshirt stof met zweet en dan koude lucht. Gruwel.
Ja ik heb het in sommige stukken, maar het woord viel me nu ineens opquote:Op maandag 8 november 2021 11:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb 'm letterlijk vertaald hoor."Sweat-wicking" is wel serieus een ding.
Geen ervaring met krachttraining hoor, maar is binnen enkele weken goed verschil zien/meten sowieso wel realistisch? Lijkt me inderdaad lastig om helemaal goed te meten. Misschien juist focussen op de verschillen die je merkt qua prestaties?quote:Op maandag 8 november 2021 12:17 schreef Pinuts het volgende:
De afgelopen tijd niet veel gepost hier maar wel normaal blijven doen. Ook niet heel veel aangekomen gelukkig. Nu door omstandigheden zit ik even een tijdje thuis, dus wil ik het sportritme wel weer lekker op gaan pakken. Krachttraining vond ik altijd heerlijk, maar daar afgelopen tijd weinig tijd voor gehad, dus dat gaan we nu weer lekker doen.
Moet alleen kijken hoe ik het weer ga bijhouden qua meten. Voorheen meestal gewoon de weegschaal. Maarja, als je meer krachttraining gaat doet is dat meestal niet zo motiverend. Meetlint kan, maar vind ik wel altijd lastig om dat precies op de goede plek te meten iedere keer. Foto's dan maar? Al zie je daar meestal niet na 4 weken ofzo al verschil.
Eigenlijk moet ik me ook niet druk maken over meten, maar toch altijd fijn om bevestiging te krijgen.
Daarom vond ik de weegschaal altijd wel fijn omdat je daar wel per week een beetje een trend kan zien. Maar goed, als ik ineens meer krachttraining ga doen dan zal ik in begin stilstaan/misschien zelfs beetje aankomen. Dus dat is nu niet heel handig. Inderdaad, prestaties + gevoel zal ik het meer van moeten hebben dit keer. Maar iets meetbaars was toch ook altijd fijn, puur voor je eigen bevestiging.quote:Op maandag 8 november 2021 13:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geen ervaring met krachttraining hoor, maar is binnen enkele weken goed verschil zien/meten sowieso wel realistisch? Lijkt me inderdaad lastig om helemaal goed te meten. Misschien juist focussen op de verschillen die je merkt qua prestaties?
Ik mocht het bakje uitlikkenquote:Op maandag 8 november 2021 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
O! kaasdip
Ik hoop al een week een nieuw tiental in te klappen. Mn darmen werken alleen niet mee
Ik heb kaartje van de postcodeloterij gekregen van bazin, die gaat ook met mij mee van de weekquote:Op maandag 8 november 2021 14:28 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn kind zit aan de nacho's en kaasdip en ik... aan een peer#Winning!
Vanavond weer eens stamppot andijvie met die lekkere Unox rookworst. Was eindelijk weer eens fatsoenlijk geprijsd (50% korting bij de AH, de vega variant).
Lekkerrr!!quote:Op maandag 8 november 2021 19:05 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik heb kaartje van de postcodeloterij gekregen van bazin, die gaat ook met mij mee van de week
Jaquote:
Had je iets speciaals in gedachten?quote:
Vind je die rookworst lekker? Mijn ding is het niet, ik vind die van de HEMA wel lekker.quote:Op maandag 8 november 2021 14:28 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn kind zit aan de nacho's en kaasdip en ik... aan een peer#Winning!
Vanavond weer eens stamppot andijvie met die lekkere Unox rookworst. Was eindelijk weer eens fatsoenlijk geprijsd (50% korting bij de AH, de vega variant).
Leuk! Ik heb hem van m'n moeder gekregen.quote:Op maandag 8 november 2021 19:05 schreef LPFAN het volgende:
Ik heb kaartje van de postcodeloterij gekregen van bazin, die gaat ook met mij mee van de week
Nee precies ik ga ook voor de groenten en fruit en soep enzo.quote:Op maandag 8 november 2021 20:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vind je die rookworst lekker? Mijn ding is het niet, ik vind die van de HEMA wel lekker.
Ik wilde vandaag wel de Unox vega ragout halen, maar die verkocht mijn Albert Heijn niet.Dus nog ik veel te veel andere zooi mee.
[..]
Leuk! Ik heb hem van m'n moeder gekregen.Ondanks dat je er superveel producten mee kan halen, knapte zij toch al af op het stukje 'vega'. Kan ook gewoon voor de groenten etc, maar mij hoor je niet klagen.
Over Hema gesproken, persoonlijk vind ik die groente hotdogs erg lekker.quote:Op maandag 8 november 2021 20:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vind je die rookworst lekker? Mijn ding is het niet, ik vind die van de HEMA wel lekker.
Ja! Lekker zurigquote:Op maandag 8 november 2021 20:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik wilde vandaag wel de Unox vega ragout halen, maar die verkocht mijn Albert Heijn niet.Dus nog ik veel te veel andere zooi mee.
[..]
Leuk! Ik heb hem van m'n moeder gekregen.Ondanks dat je er superveel producten mee kan halen, knapte zij toch al af op het stukje 'vega'. Kan ook gewoon voor de groenten etc, maar mij hoor je niet klagen.
Woohoo, jij bent écht lekker bezig!quote:Op dinsdag 9 november 2021 08:26 schreef SilverEyes het volgende:
Hotdogs van de HEMA, met extra saus![]()
![]()
![]()
Mijn lijf doet iets stoms. Ik hang sinds een paar maanden steeds 1-1,5 week vast op een gewicht, en dan opeens, roetsj naar beneden. En repeat.
Ben ik niet gewend van mezelf, meestal gaat het geleidelijker- en is voor mij motiverender. Maar ja, heb het er maar mee te doen.
Nu sinds juli -16,4 kilo. Doel is dit jaar tot -20 te komen. En dan langzaamaan richting gezond(er) gewicht. Als ik een BMI van <30 bereik ben ik tevreden.
Tss, precies nu ik geen box heb iets wat wél lekker is natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ehrmagerd, Jules de Strooper wafeltjes bij de Hello Fresh![]()
Beter dan het chemische smaakwatertje van vorige week.
Zou het ook voor iedereen hetzelfde zijn elke week? Ik kan je het rare smaakwatertje van vorige week sturen om het goed te maken?quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:19 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Tss, precies nu ik geen box heb iets wat wél lekker is natuurlijk.
Hmm, volgens mij had ik het rare smaakwatertje op een ander moment...quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zou het ook voor iedereen hetzelfde zijn elke week? Ik kan je het rare smaakwatertje van vorige week sturen om het goed te maken?
Wij zitten wel een beetje met die box, wij hebben hem om gezonder te eten en minder geld kwijt te zijn dan normaal, maar zelfs als alles al lekker voor je uitbedacht is, vind ik het nog best een ding alles op te krijgen of iig niet weg te gooien (dus invriezen)... We zijn te lui
Nee dat niet.quote:Op maandag 8 november 2021 20:10 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Had je iets speciaals in gedachten?
quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:45 schreef minilot het volgende:
@:DancingPhoebe Alle dagen OMAD tenzij![]()
Zo'n tenzij is er niet vaak, maar toevallig afgelopen weekend wel: mijn moeder kwam voor het eerst ooit bij ons logeren en ik had geen zin in wat voor discussie dan ook over intermitterend vasten dus gewoon mee-ontbeten en -geluncht, plus ettelijke van de meegebrachte oliebollen.
Tweeënhalve kilo eraan in één lang weekend
Ze is inmiddels uitgezwaaid en vanavond is het avondeten kaashapjes die dit weekend niet op zijn gegaan + gesmoorde spitskool, wortelsalade en toe verse mango en banaan. Er na de afgelopen dagen zeer aan toe niet meer 3579922 keer per dag te eten en ik overweeg misschien nog een 48-uurs vastenrondje
Yup en ik probeer mijn neiging tot evangeliseren zoveel mogelijk te onderdrukken, behalve soms als mensen er concreet naar vragen hoe het mij en/of mijn lief gelukt is om een boel gewicht te verliezen, al hou ik het ook dan nog vaak zat op een 'gewoon minder gaan eten' omdat ik er geen zin in hebquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]Herkenbaar
Ik merk sowieso dat veel mensen wel iets van IF vinden
Ik zeg altijd dat ik minder energie heb gegeten dan ik heb verbrand. Verder heb ik totaal niet de behoefte om iemand te vertellen hoe ik afval, want iedereen moet zelf uitvogelen wat het prettigst/makkelijkst vol te houden is. Ik heb heus niet het wiel uitgevonden en ben al helemaal niet perfect.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:49 schreef minilot het volgende:
Yup en ik probeer mijn neiging tot evangeliseren zoveel mogelijk te onderdrukken, behalve soms als mensen er concreet naar vragen hoe het mij en/of mijn lief gelukt is om een boel gewicht te verliezen, al hou ik het ook dan nog vaak zat op een 'gewoon minder gaan eten' omdat ik er geen zin in heb
Ik kon het toch niet nalaten om tegen mijn nichtje te verzuchten dat het zonde van het geld wasquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:52 schreef Myraela het volgende:
Op elk dieet krijg je altijd opmerkingen. Overigens ben ik ook niet heilig als het om commentaar leveren gaat.Vooral de ‘dat zou ik echt niet kunnen’, de betweterige probeer ik wel in te houden omdat ik weet hoe irritant die zijn.
Achja, bij dat soort extremere dingen zou ik het ook wel lastig vinden om niets te zeggen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kon het toch niet nalaten om tegen mijn nichtje te verzuchten dat het zonde van het geld was![]()
Afvallen mbv electrische pads die schokjes geven en dan met een dieet.
Waarbij je de eerste week geen wit mag (gekookt ei mocht niet, geklutst = geel = goed - ik maak geen grapje).
Dan een week koolhydraat arm.
Een week vetarm.
Een week kcal tellen.
Etc.
Slechts 350 euro voor de eerste 5 weken. Daarna maar 150 euro per maand. Maar je krijgt wel een heel fancy glossy paper dieetboek met allemaal super slanke lachende vrouwen op de foto's.
Ze heeft haar hele leven al alle dieten geprobeerd en nu jaren na haar gastric bypass en weer aangekomen te zijn valt ze terug op het enige wat ze kent: een dieet volgen.
Daarom ook niet zeggen dat je op dieet bent. En mensen bij mij naar vragen, dan zeg ik gewoon “Minder eten, meer bewegen.”quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:52 schreef Myraela het volgende:
Op elk dieet krijg je altijd opmerkingen. Overigens ben ik ook niet heilig als het om commentaar leveren gaat.Vooral de ‘dat zou ik echt niet kunnen’, de betweterige probeer ik wel in te houden omdat ik weet hoe irritant die zijn.
Daar zitten heul veul kcal inquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Achja, bij dat soort extremere dingen zou ik het ook wel lastig vinden om niets te zeggen.Is ze nu al begonnen? Ben wel benieuwd naar haar ervaringen.
De enige bij wie ik er wel heel open over ben, is tegenover mijn moeder. Die heeft mij ook m'n hele leven ongevraagd kritiek gegeven, dus ik vind dat ik dat nu ook mag.Ze kan niet veel bewegen door haar incomplete dwarslaesie, dus om dat te combineren hongert ze zichzelf gewoon uit. Ze is wel veel afgevallen, en nu eet is ze gelukkig weer normaal avondeten.
Aangezien ik al zo blij was met normaal avondeten eten, heb ik ook niets gezegd over het feit dat ze nu ontbijt met fruit en luncht met een dak druiven, want fruit telt nooit mee. Al is dat nog altijd beter dan die keer dat ze zo trots haar nieuwste gezonde snack deelde, ze at gewoon gebakken uitjes alsof het chips was.
Ze hebben er ook ijs van. Ijs tussen die wafeltjes of een pint met almond thins. Gevaarlijk wel. Net als die florentines van zequote:Op dinsdag 9 november 2021 17:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
"Dat zou ik echt niet kunnen" is precies het hele ding. Het gaat er om wat jij wel redelijk makkelijk kunt volhouden. Dat is voor iedereen anders. Hell het verschilt voor mij ook van tijd tot tijd.
Ik heb ECHT genoten van mijn koekjesHet was ook een keurige portie wat mij betreft en heb er als voorafje van zitten snaaien! Hoofd was een curryachtige soep met bonen en zoete aardappel van Hello Fresh. Net te veel en te machtig maar
Dit!quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daarom ook niet zeggen dat je op dieet bent. En mensen bij mij naar vragen, dan zeg ik gewoon “Minder eten, meer bewegen.”
Dat is inderdaad heel lief ja. Vooral omdat je kennelijk ook al een verleden hebt met wisselen van gewicht, is dit des te knapper! Lief dat dat ook opgemerkt wordtquote:Op woensdag 10 november 2021 09:17 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg vorige week één van de liefste complimenten ooit. Een collega zei 'Jeetje, jij bent nog steeds slank.'. Ik vond het zo lief.Vaak krijg je veel complimenten als het grootste verschil net zichtbaar is. En dat vind ik aardig, maar ik ben vaak afgevallen en aangekomen dat ik die complimenten niet echt goed aan kan nemen. Maar deze kwam wel binnen.
De doorloop is bij ons redelijk snel, dus de meeste collega's waar ik nu mee werk, weten niet eens dat ik afgevallen ben.
Wat ben je voor cakes aan het bakken?quote:Op woensdag 10 november 2021 13:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lekker Myra
Rondje gemaakt
Cakes in de oven, niet gesnoept
Smart cakesquote:Op woensdag 10 november 2021 13:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat ben je voor cakes aan het bakken?
Piratencakes?quote:Op woensdag 10 november 2021 13:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lekker Myra
Rondje gemaakt
Cakes in de oven, niet gesnoept
Blijft "grappig" ja.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:08 schreef Myraela het volgende:
Gisteren verbaasd over m'n oncontroleerbare honger. Overigens extra gegeten, maar wel allemaal gezonde dingen. Vandaag onverwachts vroeg ongesteld geworden. Blijft toch een prachtig ding, zo'n vrouwenlichaam.
Wij hebben sinds onze meest recente verhuizing ook wel echt een pornovriezer, dus dat maakt de vriesleef wel makkelijker.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:14 schreef IJsdraakje het volgende:
Gebakken dingen invriezen wil gewoon niet in m'n systeem ofzo.Suf, want ik vind bakken best leuk, alleen alles opeten of veel weggooien staat me tegen, maar dat zijn helemaal de enige opties niet.
Oh, dan zou ik het al wat makkelijker vinden om niet te snoepen.quote:
Uitdelen.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:14 schreef IJsdraakje het volgende:
Gebakken dingen invriezen wil gewoon niet in m'n systeem ofzo.Suf, want ik vind bakken best leuk, alleen alles opeten of veel weggooien staat me tegen, maar dat zijn helemaal de enige opties niet.
Je hoeft geen trek te hebben om gezond te eten.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik bak ook precies om die reden bijna niet meer inderdaad. En ik zou best kunnen uitdelen, maar ik weet ook dat de helft van m'n buurvrouwen zelf ook probeert wat op gewicht te letten, dus dat voelt dan ook wat lullig![]()
Ik kookte maandag drie porties gezond avondeten, en heb m'n koelkast vol liggen met groente voor de volgende drie dagen gezond avondeten. Ik heb wel nog steeds moeite moet ik zeggen. Ik heb gewoon echt weinig tot geen trek, en daarmee ook niet echt motivatie moeite te doen iets lekkers/gezonds klaar te maken. Maandag maar iemand uitgenodigd te komen eten, dat motiveert dan wel, want die zet ik niet een boterham met kaas voor
Dat weet ik, daarom zei ik ook specifiek dat ik door de geen trek geen motivatie heb om de moeite te nemen wat gezonds klaar te maken.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je hoeft geen trek te hebben om gezond te eten.
Je hebt ook geen motivatie nodig om toch gewoon gezond te etenquote:Op woensdag 10 november 2021 14:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom zei ik ook specifiek dat ik door de geen trek geen motivatie heb om de moeite te nemen wat gezonds klaar te maken.
Daar zit 't probleem namelijk, ik heb toch geen trek, dus ook geen zin om moeite te doen om iets te maken.
En ja, ik weet heus wel dat er allerlei goeie redenen zijn om dat alsnog wel te doen zoals gezond en beter voor je en beetje voor jezelf zorgen enzo, maar ik vind koken sowieso al stom als het alleen voor mezelf is en dat is nu toch regelmatig sterker dan de 'jamaar beter voor je' gedachte. Daarom dus maar iemand uitgenodigd maandag zodat ik meteen voor paar keer extra voor mezelf ook wat gezonds gemaakt heb wat ik gewoon m'n mond in kan schuiven zonder moeite.
Nee, maar wel om de moeite te nemen om gezond eten klaar te maken. Iets gezonds koken kost toch veel meer moeite dan wat plakjes kaas op een boterham gooien of wat kwark met hagelslag in een bakje te doen. Voor mij iig, blijkbaar is dat voor jou niet echt zoquote:Op woensdag 10 november 2021 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je hebt ook geen motivatie nodig om toch gewoon gezond te eten
Maar een plak kaas op een boterham is heul niet perse ongezond.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nee, maar wel om de moeite te nemen om gezond eten klaar te maken. Iets gezonds koken kost toch veel meer moeite dan wat plakjes kaas op een boterham gooien of wat kwark met hagelslag in een bakje te doen. Voor mij iig, blijkbaar is dat voor jou niet echt zo
Heb je ook geen motivatie voor nodig. Kun je gewoon doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nee, maar wel om de moeite te nemen om gezond eten klaar te maken. Iets gezonds koken kost toch veel meer moeite dan wat plakjes kaas op een boterham gooien of wat kwark met hagelslag in een bakje te doen. Voor mij iig, blijkbaar is dat voor jou niet echt zo
Youtube!quote:Op woensdag 10 november 2021 14:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar wel als dat soort dingen grootste deel van de week je avondeten is en dus geen groente of iets.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Maar een plak kaas op een boterham is heul niet perse ongezond.
Dat is vast waar, maar dat lukt me dus vaak niet nu. Voelt beetje als een dooddoener moet ik zeggen.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heb je ook geen motivatie voor nodig. Kun je gewoon doen.
Het is beide kanten op een dooddoener. Je kunt dus evengoed kiezen voor die dooddoener die je dichter bij je doel brengtquote:Op woensdag 10 november 2021 15:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat is vast waar, maar dat lukt me dus vaak niet nu. Voelt beetje als een dooddoener moet ik zeggen.
Het is wat simpel gezegd, maar inplannen en jezelf ertoe dwingen om het toch te maken, is efficiënter dan wachten tot je weer gemotiveerd bent. Gewoon een ding van de to do-list, zeg maar.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar wel als dat soort dingen grootste deel van de week je avondeten is en dus geen groente of iets.
Ter illustratie, ik at maandag een halve appel en wat noedelsoep met groente en kip, gisteren een cronut en wat noedelsoep met groente en kip en vandaag een Italiaanse bol met kaas en vanavond weer wat noedelsoep met groente en kip en ik hoop nog wel wat erin te krijgen. Dat zijn de gezondere dagen die er nu tussen zitten. Vorige week heb ik er dagen tussen gehad dat ik een Italiaanse bol met boter of een boterham met tonijnsalade at overdag en een bakje kwark met hagelslag als avondeten. Of op een hockey-kijk-dag drie tosti's en een appel. In dat licht is in elk geval ergens op de dag wat met voedingsstoffen binnen krijgen wel handig. Maar de snackgroente zet ik wel weer even op m'n lijstje, dat is wel een goeie om makkelijk tussendoor al iets binnen te krijgen.
Zo'n hekel aan dit soort motivatie gedoe maar:quote:Op woensdag 10 november 2021 15:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ook in rotperiodes ben je het waard om voor jezelf te zorgen.
In elk geval op dit moment geen eetlust, waarvan ik nu niet zo goed weet waar dat vandaan komt, en sowieso al niet zo van voor mezelf koken houden, ook als ik wel trek heb. En ik heb een hersenschudding, al heb ik geen idee of dat hier iets mee te maken heeft, want weinig eetlust speelt al wel iets langer.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:10 schreef Holyme het volgende:
Maar als je zo weinig eet als vlindertje hierboven aangeeft, dan vraag ik me toch af wat daaronder zit. Is wel serieus crashen.
Ja, eens hoor. Valt onder "de klusjes" wat mij betreft. De was heb ik ook nooit zin in, maar ook díe doe ik.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zo'n hekel aan dit soort motivatie gedoe maar:
[ afbeelding ]
En die switch kun je dus ook zonder die grijns op je gezicht omzetten en ook met tegenzin en ook wanneer je het helemaal niet wil.
En nu heb ik zin in humus
quote:Op donderdag 11 november 2021 13:34 schreef IJsdraakje het volgende:
Ah. Het is Sint Maarten, dus er is was snoep in huis.
Ik ben niet thuis op het moment. Goddank.quote:
Ik wel, morgen ook en overmorgen ookquote:Op donderdag 11 november 2021 15:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis op het moment. Goddank.
Could you eat it ALL?quote:
Rustig weekje, weinig bijzonders.quote:Op zaterdag 6 november 2021 06:01 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik vond 16:8 meer denkgedoe en daarmee omad makkelijker.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:32 schreef Vanyel het volgende:
Ik overweeg om 2 dagen in de week omad te gaan doen, 3x 16-8 en 2x yolo, omdat ik best lastig niet eet als het huis vol is met schransende gezinsleden.
Is dat een groots en moeilijk ding, van 16-8 naar omad?
@:DancingPhoebe en @:Minilot voor zover ik weet
Geen omg need foods need foods need foooooooods?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vond 16:8 meer denkgedoe en daarmee omad makkelijker.
Nee, het gekke is dat ik dat gevoel dus bij omad het minst heb.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geen omg need foods need foods need foooooooods?
Ik heb geen de missies met 16-8. Gewoon geen ontbijt, lunchen als ik tijd heb en geen gesnaai nadat de kinderen in bed liggen. Enige lastige is daar de incidentele alcohol na 8 of 9.
Toch weer een min!quote:Op zaterdag 13 november 2021 06:47 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Rustig weekje, weinig bijzonders.
1 x gesport.
Huidig: 140,8
Afgelopen week: -0,6
Exact dit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vond 16:8 meer denkgedoe en daarmee omad makkelijker.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Gisteren weegdag. -0,1Ik neem hem gewoon mee!
quote:
Ik wil dit jaar maar 1x kikkers en muizen kopen, maar de kwaliteit verschilt vaak enorm. Soms verdenk ik winkels de kikkers en muizen van vorig jaar te verkopen, dan zijn ze keihard en niet zo lekker. Ze moeten nog wat smeuïg zijn en zachtig. Heb je goede kikkers en muizen gevonden en zo ja waar?quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:08 schreef minilot het volgende:
Exact dit.
Vandaag overigens geen OMAD, want intocht betekent kikkers&muizen, taaitaai en chocokruidnoot. We hadden een driedubbele hoeveelheid daarvan gerust als OMAD kunnen beschouwen hoor, maar moeten vanavond naar een etentje bij mijn moeder en haar vriend waar niet onderuit te komen is..
Ja fuck. Dat hebben we hier nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:23 schreef miss_sly het volgende:
Wat mij betreft zijn de enige kikkers en muizen die de moeite waard zijn om de kcal van te nemen die van Jamin
Ik vind eigenlijk alleen die keiharde niet te eten. Nou ja, ik eet ze uiteraard ook dan gewoon opquote:Op maandag 15 november 2021 04:52 schreef minilot het volgende:
@:Isabeau Ik had doorsnee kikkers & muizen van Lidl: niet smeuïg maar zeker niet keihard en prima te doen. Maar ik ben een minder kritische kikkers & muizen-eter dan jijBen toevallig morgen in een stad met een Jamin, ik zal eens kijken
Ja wat is dat hier met die cappuccino's?quote:Op maandag 15 november 2021 14:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Had er dit weekend géén zin in. Ook nog steeds last van mn buik, waar ik sikkeneurig van werd (en ben)Beetje met de pet naar gegooid dus dit weekend. Nu weer netjes in het gareel, al nam ik net wel per ongeluk een cappuccino ipv koffie
eigenlijk is deze week ook al weer mislukt dus
* DancingPhoebe zoekt cheesecake en chocola
Misschien moet je naast met gewichten je gezichtsspieren gaan trainen?quote:Op maandag 15 november 2021 08:21 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren zag ik een foto van mezelf en ik vind mn hoofd gewoon echt te dik, dus uh, here we go, still:
A la face yoga of meer 'zuigen kreng'?quote:Op maandag 15 november 2021 16:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien moet je naast met gewichten je gezichtsspieren gaan trainen?
quote:Op maandag 15 november 2021 17:18 schreef Holyme het volgende:
[..]
A la face yoga of meer 'zuigen kreng'?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 15 november 2021 17:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat laatste geeft toch alleen maar weer meer caloos?Proteine jongeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik weet niet of het helpt bij de gemoedsrust, maar dat heb ik ook (meermaals) gehad. Tot 5 weken (quote:Op woensdag 17 november 2021 08:21 schreef SilverEyes het volgende:
Ik sta nu (wederom) stil. Al twee weken precies hetzelfde getal. Ondertussen ongesteld geweest, afgelopen weekend veel gedronken en gegeten, en vanochtend nog steeds/weer(?)precies hetzelfde getal (ik weeg me niet dagelijks). Heb mijn man gevraagd erop te gaan staan om te kijken of ie niet vastgelopen wasAl twee weken lang echt precies hetzelfde wegen, ik vind het een prestatie.
maar mag nu wel weer naar beneden pleezz
Welkom! Wat goed zeg, 50 kilo eraf, Chapeau! Hoe lang heb je daar over gedaan? En hoe zwaar/lang ben je nu?quote:Op woensdag 17 november 2021 16:17 schreef Dextera het volgende:
Long time fok lurker, newbie poster hier.
Status; 50 kg afgevallen dmv IF 18/6, puur eten en sporten (voor zo ver dat lukt met mijn lijf)
Wil het er graag af houden en hoop hier wat houvast/commitment mee te kunnen pakken..
Zover ik weet hebben de tijdstippen waarop je eet geen invloed op of je wel of niet afvalt.quote:Op woensdag 17 november 2021 15:19 schreef SilverEyes het volgende:
We wachten maar rustig af, eens zal het gaan dalen. Dat kán niet niet anders.
Of mijn lijf kan niet afvallen op IF
Goed hoor! Als voor jou werkt geweldig toch!quote:Op woensdag 17 november 2021 16:17 schreef Dextera het volgende:
Long time fok lurker, newbie poster hier.
Status; 50 kg afgevallen dmv IF 18/6, puur eten en sporten (voor zo ver dat lukt met mijn lijf)
Wil het er graag af houden en hoop hier wat houvast/commitment mee te kunnen pakken..
Yes. Alles afwegen en invoeren. Kan er eens een keer 50kcal naast zitten, maar dat moet geen grote verschillen opleveren.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:09 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zover ik weet hebben de tijdstippen waarop je eet geen invloed op of je wel of niet afvalt.
Houd je wel bij wat je per dag eet?
Hm, dat is wel balen. Maar anderen gaven ook aan dat het niet lineair verloopt.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:39 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Yes. Alles afwegen en invoeren. Kan er eens een keer 50kcal naast zitten, maar dat moet geen grote verschillen opleveren.
Hoe groot is je tekort nu gemiddeld?quote:Op woensdag 17 november 2021 22:39 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Yes. Alles afwegen en invoeren. Kan er eens een keer 50kcal naast zitten, maar dat moet geen grote verschillen opleveren.
Thanks! Ben ergens eind 2017/begin 2018 met de serieuze poging begonnen, onder het mom van 'zie wel waar 't schip strandt, iedere kilo die eraf gaat is mooi meegenomen'. Momenteel 1.65m en rond de 60kg, helemaal prima wat mij betreft.quote:Op woensdag 17 november 2021 18:50 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Welkom! Wat goed zeg, 50 kilo eraf, Chapeau! Hoe lang heb je daar over gedaan? En hoe zwaar/lang ben je nu?
Tussen de 500-800 tekort.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:27 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hoe groot is je tekort nu gemiddeld?
Dan zou je, wat @Dextera hierboven ook zegt, eens kunnen proberen om wat meer te eten. Kan zijn dat je lichaam nu even zoiets heeft van "ja, fuck dit, ik weet niet wanneer ik weer binnenkrijg hoeveel ik gewend was om binnen te krijgen, dus ik ga zo efficiënt mogelijk aan de gang". (Wat niet perse gebaseerd is op onderzoek overigensquote:
Dat is nog wel een goede tip, mooie timing ook zo voor het weekendquote:Op vrijdag 19 november 2021 08:55 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan zou je, wat @:dextera hierboven ook zegt, eens kunnen proberen om wat meer te eten. Kan zijn dat je lichaam nu even zoiets heeft van "ja, fuck dit, ik weet niet wanneer ik weer binnenkrijg hoeveel ik gewend was om binnen te krijgen, dus ik ga zo efficiënt mogelijk aan de gang". (Wat niet perse gebaseerd is op onderzoek overigens)
Het is dan ook lastig in te schatten hoeveel je op een dag gebruikt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:55 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan zou je, wat @:dextera hierboven ook zegt, eens kunnen proberen om wat meer te eten. Kan zijn dat je lichaam nu even zoiets heeft van "ja, fuck dit, ik weet niet wanneer ik weer binnenkrijg hoeveel ik gewend was om binnen te krijgen, dus ik ga zo efficiënt mogelijk aan de gang". (Wat niet perse gebaseerd is op onderzoek overigens)
De grap is dat je dát niet eens perse hoeft te weten, al helpt het wel als weet hoeveel je pre-eten aanpassen binnen kreeg, dus een weekje calorieën tracken zonder aanpassen. Op basis daarvan dan je tekort bepalen en dat dan weer een paar weken (2 of 3) volhouden om te zien wat het doet. Gaat de lijn naar beneden? Lekker zo doorgaan. Doet 'ie niks? Beetje meer eraf.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:12 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is dan ook lastig in te schatten hoeveel je op een dag gebruikt.
Ik zou ook even wat meer gaan etenquote:
Oeeee, ik haat datquote:
We hebben zaterdag bij een vriend bier gebrouwen en ik heb wat van de bierbostel meegenomen. Daar heb ik brood van gebakken.quote:
Enig idee wat de oorzaak kan zijn?quote:Op woensdag 24 november 2021 20:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Godver, wordt het niet afvallen nu wel een beetje beu...
Ja zekerquote:Op woensdag 24 november 2021 20:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Bij mij gaat het met sprongetjes. Hele tijd niets en dan plots een kilo en zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Is dat niet gewoon een kwestie van tijd?quote:Op woensdag 24 november 2021 20:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja zekerWhat goes in, does not come out
Wil je kefir van me? Dat kreeg zelfs Dot lekkerder aan t metaboliseren, en die is al 5 jaar ofzo aan de forlax.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja zekerWhat goes in, does not come out
Kom je brengen? Neem je schilderdoos mee?quote:Op woensdag 24 november 2021 21:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wil je kefir van me? Dat kreeg zelfs Dot lekkerder aan t metaboliseren, en die is al 5 jaar ofzo aan de forlax.
Halenquote:Op woensdag 24 november 2021 21:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kom je brengen? Neem je schilderdoos mee?
Mag ik dan ook de droger? En de schilderdoos?quote:
Wow.quote:Op woensdag 24 november 2021 21:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mag ik dan ook de droger? En de schilderdoos?
Jij bent duidelijk nog nooit bij V over de vloer geweest. Die geeft nooit maar 1 vingerquote:
Ja hè!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Vandaag een onverwachte T van gevulde speculaas. Grmbl @ echtgenoot![]()
[ Bericht 12% gewijzigd door minilot op 25-11-2021 13:21:29 ]Let me see you stripped down to the bone
Geen idee, er zit doorgaans weinig logica in mn depressieve buienquote:Op donderdag 25 november 2021 20:36 schreef minilot het volgende:
Kus op de tranen Poebs, enig zicht op het einde van deze baggerperiode?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had ineens per ongeluk een bonbon in mn mond -en mn maag- en hij was eigenlijk helemaal niet lekker
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
quote:Op donderdag 25 november 2021 08:52 schreef minilot het volgende:
Heuj, er begint wat vorm in bovenlichaam zichtbaar te worden! Verhip!Dat is gaaf, als je vorm krijgt! Hard gewerkt dus ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Vandaag een onverwachte T van gevulde speculaas. Grmbl @ echtgenoot![]()
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Dat is stom.quote:Op donderdag 25 november 2021 10:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoera voor de arm van minilot
Ik word een beetje gefrustreerd, ik heb weer het volgende plateau te pakken, al een week of 5, met als dieptepunt vandaag, waarop ik 0,3 meer weeg dan die 5 weken geleden. Tussendoor leek het heel voorzichtig naar beneden te schommelen, vorige week dacht ik echt dat ik in een maand 0,5 kilo kwijtgeraakt was, maar het schommelt weer omhoog.
quote:Op vrijdag 26 november 2021 17:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Geen idee, er zit doorgaans weinig logica in mn depressieve buienSterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had ineens per ongeluk een bonbon in mn mond -en mn maag- en hij was eigenlijk helemaal niet lekker
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Wat een prestatiequote:Op zondag 28 november 2021 12:33 schreef LPFAN het volgende:
Hoi weer eens een update van mijn kant.
Laatste weken ging met ups en downs, ook gezondheid werkte weer niet eens mee waardoor ik weinig kon bewegen.
Maar vanmorgen toch weer even op de weegschaal gestaan en mezelf gemeten en ondanks alles ben ik nu 88,5 kiloDat betekend dat ik precies 20 kilo nu kwijt ben
En mijn meting was 102 centimeter terwijl ik een paar week geleden nog 106 was.
![]()
![]()
![]()
Ik heb gewoon een 8 op de weegschaal!
Oh wow, wat een prestatie!quote:Op zondag 28 november 2021 12:33 schreef LPFAN het volgende:
Hoi weer eens een update van mijn kant.
Laatste weken ging met ups en downs, ook gezondheid werkte weer niet eens mee waardoor ik weinig kon bewegen.
Maar vanmorgen toch weer even op de weegschaal gestaan en mezelf gemeten en ondanks alles ben ik nu 88,5 kiloDat betekend dat ik precies 20 kilo nu kwijt ben
En mijn meting was 102 centimeter terwijl ik een paar week geleden nog 106 was.
![]()
![]()
![]()
Ik heb gewoon een 8 op de weegschaal!
Was mijn doel om het eind januari te wegen omdat ik dan precies 2 jaar bezig ben, maar ben het nu dus gewoon alquote:
Nou een maand en een dag later zijn we er dan eindelijk hoorquote:Op maandag 8 november 2021 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
O! kaasdip
Ik hoop al een week een nieuw tiental in te klappen. Mn darmen werken alleen niet mee
quote:Op donderdag 9 december 2021 09:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou een maand en een dag later zijn we er dan eindelijk hoor
Echt niet terecht dit keer, want ik heb echt netjes gedaan overall
Maar goed
Blij met deze mijlpaalquote:Op donderdag 9 december 2021 09:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar goed
quote:Op donderdag 9 december 2021 09:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar goed
Struisvogelen.quote:Op donderdag 9 december 2021 10:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik stapte afgelopen vrijdag even op de weegschaal, zag dat het niet de goede kant op ging (wat ik al verwachtte) en ben er maar weer afgestapt voor hij ergens op bleef staan![]()
December, tja....
Heerlijk somsquote:
Van genieten en de volgende dag weer volgens plan eten.quote:Op zondag 12 december 2021 17:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe gaan jullie om met feedende enablers die je paginalange lijsten lekkers van Crisp sturen en je dwingen daar te bestellen?
Nee hoor, hier is het nog steeds hetzelfde gewicht als 2 weken geleden. Ik doe niet echt uitgebreid aan feestdagen, al is het ritme wel een beetje weggevallen, dus daar ga ik wat weer aan doen want er moeten nog 6 kilo’s af.quote:Op maandag 27 december 2021 10:02 schreef Nanuke het volgende:
Stil hier. Iedereen van de wagen gevallen door de feestdagen?
Neuh, daar heb ik over het algemeen niet echt "last" van. Ik zit meer met het amper fatsoenlijk kunnen sporten op het moment.quote:Op maandag 27 december 2021 10:02 schreef Nanuke het volgende:
Stil hier. Iedereen van de wagen gevallen door de feestdagen?
En als je nu ipv ontbijt/brunch een lekkere kop thee maakt en er gezellig bij gaat zitten?quote:Op maandag 27 december 2021 12:58 schreef Nanuke het volgende:
Goed bezig allemaal!![]()
Hier ook weinig last van de feestdagen. Doordat ik maar 2 eetmomenten heb (en soms 1) is het heel makkelijk te beperken allemaal.
Lastiger vind ik dat een van m'n beste vriendinnen hier straks 3 dagen is, en die vindt alleen ontbijten stom.Ik overweeg nu laat samen te brunchen en dan wat vroeger avondeten zodat t allemaal meevalt. En dan even zien of ik daarna m'n eigen ritme weer makkelijk kan oppakken.
Dit doe ik met de kinderen wel gewoon, maar dat vind ze dus niet zo gezellig. Voor die paar dagen is het niet zo'n ramp natuurlijk. Maar ik vind mijn ritme dusdanig fijn dat ik er ook niet te veel aan wil klooien en dus niet naar 3 maaltijden wil. Nu heb ik een goed excuus want ik mag ivm medicijnen s ochtends toch niet eten. Maar brunch kan wel, en dan kom ik haar nog een beetje tegemoet.quote:Op maandag 27 december 2021 13:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En als je nu ipv ontbijt/brunch een lekkere kop thee maakt en er gezellig bij gaat zitten?
Inb4 de stormloop.quote:
Gek is dat he?quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Inb4 de stormloop.
Tevens:![]()
Eergisteren op de weegschaal: 84. Gisteren op de weegschaal: 83.2. Vandaag op de weegschaal: 82.1.
Het is geen klacht, maar verwondering.
Same herequote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:07 schreef SQ het volgende:
Ha, de 1 januari boost komt weer op gang!
Ik ga niet op de weegschaal vandaag, ik weet dat het erg is. Begin maandag weer. Vandaag zijn er nog te veel leftovers
Succes weer iedereen! Hopelijk lukt t dit jaar wél!
Ik doe ook weer mee.quote:Op maandag 3 januari 2022 15:54 schreef Vicky het volgende:
Ik kom weer meelezen/posten..
Om te beginnen ga ik voor -5.. de 8 moet weer terug op de weegschaal
Ja dat ervaar ik ook zo inderdaad!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:01 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb me wel beseft hoe heerlijk het eigenlijk is om s'ochtends voor het werk al te sporten. Voel me de hele dag voldaan en savonds kan ik meteen op de bank ploffen. Moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen als ik straks weer naar kantoor moet/mag want vgm is mijn sportschool 'pas' om 7 uur open.
Ja die flexibiliteit is hier iets minder geworden sinds kindquote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:30 schreef IJsdraakje het volgende:
Eerder opstaan om te sporten lukt me écht niet, maar gelukkig heb ik voor ik aan het eten moet beginnen wel tijd beschikbaar, dan kan ik na het eten alsnog neerploffen.
De beweging deze week zal wel niet heel veel soeps worden, vandaag (wel op de fiets, dus íets van beweging) booster gehaald en gezien m'n eerdere ervaringen zal het wel voor dood op de bank hangen worden de komende paar dagen.
Snap ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:38 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Ja die flexibiliteit is hier iets minder geworden sinds kind![]()
Ik heb m de 13e geplandKan ik het hele weekend plat mocht het nodig zijn
quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:24 schreef SQ het volgende:
Voor het eerst in 2 jaar gaan 'hard'lopen, dat was gvd kut zeg
Maar ben wel gegaan. It's something.
Wowquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:24 schreef SQ het volgende:
Voor het eerst in 2 jaar gaan 'hard'lopen, dat was gvd kut zeg
Maar ben wel gegaan. It's something.
Ik ging ook niet zo heel hard, hequote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:57 schreef SQ het volgende:
Anderhalve kilo zie je ook niet in de spiegel hoor
Fijn dat t meevalt!
Kleine aanpassingen hier en daar werken ook veel beter dan de rigoreuze aanpak wat heel veel geestelijke energie kostquote:Op zondag 9 januari 2022 15:09 schreef Blues het volgende:
Goed bezig allemaal ?!
Ik was blij met de weegschaal vanochtend.
In een week tijd van 93.1 naar 91.8
Door alcoholvrij doordeweeks, wat meer gewoon normaal gezond eten en geen tussendoortjes en wat meer beweging. (Niet eens zoveel eigenlijk).
En veel water.
Ga zo door Blues
Ik ben hier ook steeds beter in aan het wordenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 16:31 schreef Pinuts het volgende:
Maar goed, vandaag weer gewoon back on track. Dat is tenminste een ding wat ik vorig jaar eindelijk onder de knie heb gekregen. Gewoon meteen back on track ipv oh deze week is al verpest ik start maandag/volgende maand wel weer.
Klopt. En ik merk ook dat ik daardoor ook makkelijker on track blijf. Als ik bijv. ging uiteten dacht ik 'vroeger' van vrijdag ga ik uit eten dus kan ik beter pas de week erna weer 'starten met afvallen'. En uiteindelijk heb je natuurlijk zo altijd wel een of ander excuus. Terwijl nu denk ik juist deze week knallen en dan vrijdag lekker genieten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben hier ook steeds beter in aan het wordenWant 1 dag of weekend te veel eten is eigenlijk helemaal niet zo erg. Maar het kan wel erg worden als je er in blijft hangen en er een week, weken of maanden van maakt
Het is zo logisch, maar gevoelsmatig bleef ik altijd heel erg hangen in 'het is nu toch verprutst'.
Oh hemel jaquote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:18 schreef Pinuts het volgende:
Klopt. En ik merk ook dat ik daardoor ook makkelijker on track blijf. Als ik bijv. ging uiteten dacht ik 'vroeger' van vrijdag ga ik uit eten dus kan ik beter pas de week erna weer 'starten met afvallen'. En uiteindelijk heb je natuurlijk zo altijd wel een of ander excuus. Terwijl nu denk ik juist deze week knallen en dan vrijdag lekker genieten.
Heeft bij mij ook geholpen dat ik me dan erna woog (oke niet meteen de dag erna, maar 2 dagen erna) woog en zag dat ik dan nog steeds gewoon afgevallen was. Dus dat afvallen en genieten prima samen kan.
Eye opener was ook wel toen iemand tegen mij zei: 'Als je je toast verbrand, accepteer je dat dan en ga je door met je leven, of steek je dan maar je huis in de fik?'. Uh... ja dat eersteEn afvallen is eigenlijk precies hetzelfde.
Vooral dat en en en inderdaad. Want in mijn redenatie moest ik dan ook nu juist chocolade en chips en alles eten want ja, vanaf volgende week ging ik ECHT beginnen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh hemel jaEn wat dacht je dan van: dinsdag heb ik een verjaardag en zaterdag ga ik uit eten, dus tussen dinsdag en zaterdag heeft op mijn eten letten toch geen zin dus dan kan ik dan ook wel chips en chocolademelk met slagroom en en en.... (en het weekend er vóór maakt ook niets uit, want dinsdag verjaardag huh)
Mooie analogie ook
Maandag begin ikquote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:55 schreef Pinuts het volgende:
Vooral dat en en en inderdaad. Want in mijn redenatie moest ik dan ook nu juist chocolade en chips en alles eten want ja, vanaf volgende week ging ik ECHT beginnen.
Terwijl je met afvallen ook gewoon af en toe chocolade en chips kan eten. Het is niet dat je het de rest van je leven moet verbannen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:55 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Vooral dat en en en inderdaad. Want in mijn redenatie moest ik dan ook nu juist chocolade en chips en alles eten want ja, vanaf volgende week ging ik ECHT beginnen.
Helemaal waar. Gelukkig heb ik dat ook wel geleerd het afgelopen jaar. Het werkt voor zowat iedereen beter om niet te strikt te zijn dan de teugels heel strak aan te trekken. Want meestal hou je het dan toch maar eventjes vol.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:04 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Terwijl je met afvallen ook gewoon af en toe chocolade en chips kan eten. Het is niet dat je het de rest van je leven moet verbannen.
#foreverfatquote:Op vrijdag 14 januari 2022 07:34 schreef SQ het volgende:
Valt halverwege je hardloopje je fitbit dood. Helemaal voor niets gelopen
Ja, jammer, nu heb je dus niet gelopen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 07:34 schreef SQ het volgende:
Valt halverwege je hardloopje je fitbit dood. Helemaal voor niets gelopen
Wauw, lekker bezig!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:41 schreef Declan-Harp het volgende:
Google Timeline zegt dat ik in 2021 1242km heb gewandeld.
Ik word bij het idéé van hardlopen al niet blijquote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:46 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wauw, lekker bezig!![]()
![]()
Moet zeggen dat ik sowieso merk dat ik wandelen eigenlijk een meer dan prima vorm van bewegen vind. Bij hardlopen kijk ik er tegen op. Bij wandelen heb ik er juist zin in. Dus dan maar gewoon wandelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |