Een goed programma volgen scheelt écht enorm.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gaat hard, joh! Het programma dan, niet mijn lopen.Ik vind het gewoon zo fascinerend. Soms merk ik bij sporten geen verbetering en dat is wat demotiverend. Maar met zo'n programma heb je dat dus wel heel erg bewust door. En dat maakt het zo gaaf.
Ja, hele rare tijden.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:23 schreef Holyme het volgende:
[..]
Welkom terug! Ik gok dat je nog datzelfde werk doet, lijkt me ook lastig qua eten. Niet alleen de onregelmatigheid (met bijbehorende valkuilen) maar mogelijk ook rare tijden?
Permanent is ook wel bizar lang, da's mentaal imo ook gewoon niet handig om te ambiëren. Zodra er ook maar iets even anders loopt, voelt het meteen als mislukt ook. Tenminste, daarom ben ik mezelf aan het dwingen om het losser te bekijken (lukt ook niet altijd even goed hoor, work in progress), dat maakt een mindere dag ook meteen zo erg niet en zo'n dag voelt ook minder snel als verloren (dus geen vreet MOAR dingen na een reep chocolade inhaleren).quote:Op donderdag 4 november 2021 10:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
BE
![]()
Heeft er ooit iemand in de geschiedenis van dit topic en dat andere topic (zijn er uberhaupt nog 2 topics?) de knop permanent omgekregen?
Normaliter zou ik zeggen, zorg dat je wat klaar hebt staan. Bakje muesli en pakje melk bv. Maar is ook zoiets om dan bij zo'n familie op zo'n moment even te gaan zitten nassen. Tenminste ik zou daf toch lastig vinden denk ik. En lopen idem, dat gaat hier best op nuchtere maag.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:31 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, hele rare tijden.
Ik ben erg fan van IF, dat werkt goed voor me, maar als je dan om 11u ineens naar een familie moet dan eet ik toch snel wat, want het kan dan ineens zomaar weer 16.00 zijn voor ik weer thuis ben bij wijze van spreken. En dan ben ik een soort van van de leg (slaat natuurlijk ook nergens op) want dan klopt het niet meer.
En met bewegen idem. Dat komt gewoon niet altijd lekker uit, en tegelijkertijd zit het tussen m'n oren, want het liefst kleed ik me even om, fijne broek, goeie schoenen, koptelefoon en dan een uur lopen. Maar bij drukte zou een rondje van 15minuten natuurlijk ook al prima zijn. Maar dat doe ik dan weer niet.
Jaaaa dit dus.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Permanent is ook wel bizar lang, da's mentaal imo ook gewoon niet handig om te ambiëren. Zodra er ook maar iets even anders loopt, voelt het meteen als mislukt ook. Tenminste, daarom ben ik mezelf aan het dwingen om het losser te bekijken (lukt ook niet altijd even goed hoor, work in progress), dat maakt een mindere dag ook meteen zo erg niet en zo'n dag voelt ook minder snel als verloren (dus geen vreet MOAR dingen na een reep chocolade inhaleren).
Er zit wel progressie in overigens, ik had gisteren zin in een burger, dus besteld en van genoten, maar de rest van de avond had ik ook echt geen zin meer in eten. Vroegah was dat wel anders.
Goed begin van de dag.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:38 schreef miss_sly het volgende:
Voor vandaag gaat het hier vooralsnog ook weer aardig. Ik heb in ieder geval alleen nog maar mijn ontbijt op en een uur gesport met de vr-bril. Intussen bijna lunchtijd, dus dan is de ochtend voorbijgegaan zonder onnodige spul in mijn mond te proppen
Een slechte week maakt niet alles kapot!quote:Op donderdag 4 november 2021 11:41 schreef Isabeau het volgende:
Het ging hier zeven weken heel goed en deze week is het bar slecht. Wel dinsdag gezwommen, dat wel. Minilot haar mindful dingen in me op proberen te nemen geprobeerd, maar dat werkt helemaal niet want hoofd steeds onder water.
Morgen nog uit eten (all you can eat) en dan weer normaal hoor
Het ging alsnog 7 weken heel goed, dus gewoon weer lekker mee doorgaan straks.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:41 schreef Isabeau het volgende:
Het ging hier zeven weken heel goed en deze week is het bar slecht. Wel dinsdag gezwommen, dat wel. Minilot haar mindful dingen in me op proberen te nemen geprobeerd, maar dat werkt helemaal niet want hoofd steeds onder water.
Morgen nog uit eten (all you can eat) en dan weer normaal hoor
Zo dan, gewoon een operatie nodig! Da's ook niet niks allemaal. Ik zal zelf eten ook noooit kunnen loskoppelen van emoties en dus ook niet van stress. Vooral in deze tijd van het jaar heb ik nu eenmaal behoefte aan comfort food. Maar ik probeer de verantwoorde keuzes daarin te maken: geen warme chocolademelk maar thee, geen warme hap maar een rijke doch gezonde soep, geen snackbar maar wel een broodje kroket. Dus wel de troostende emotie opzoeken maar zonder de schade in kilo's. Dat gaat op dit moment best goed. Het helpt dat ik van mezelf nu alle calorieën bij moet houden. Daar wilde ik eigenlijk niet meer aan, maar ik ben in de coronatijd ongemerkt steeds iets meer gaan eten.quote:Op woensdag 3 november 2021 19:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een nogal stressvolle week en ben gisteren en vandaag aan het vechten tegen “eat all the foods”-modus
Lief brak maandagavond op de voetbaltraining van dochter (hij is een van de trainers) zijn arm. Hele avond op de SEH gezeten en nu wachten op de operatie dinsdag. Intussen heeft hij veel pijn en kan niks. En dus heb ik stress, en stress betekent eten. Ja toch?
Vooralsnog valt het mee wat ik in mijn mond gestopt heb, maar ik moet morgen wel echt sporten, want dat is er gisteren en vandaag niet van gekomen.
Da's een goede, confronterende vraag. Ik heb 'em wel vele jaren om gekregen. Bij mij is het weer misgegaan toen m'n moeder overleed, ik me gedeprimeerd voelde en daar de coronacrisis overheen kwam. Maar misgaan is wel relatief: ik ben wat aangekomen maar kom niet in de buurt van m'n hoogste gewicht ooit. Klaarblijkelijk weet ik wel wanneer en hoe ik in moet grijpen.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heeft er ooit iemand in de geschiedenis van dit topic en dat andere topic (zijn er uberhaupt nog 2 topics?) de knop permanent omgekregen?
Ik ben nog steeds ruim 30 kg vet kwijt en inmiddels 6 jaar verder. Ben 7 kg zwaarder dan op m'n lichtst, maar sterker en fitter dan ooit.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
BE
![]()
Ik probeer het ook zo te doen, en doorgaans gaat dat best aardig. Maar in stressvolle tijden dus een stuk minder.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo dan, gewoon een operatie nodig! Da's ook niet niks allemaal. Ik zal zelf eten ook noooit kunnen loskoppelen van emoties en dus ook niet van stress. Vooral in deze tijd van het jaar heb ik nu eenmaal behoefte aan comfort food. Maar ik probeer de verantwoorde keuzes daarin te maken: geen warme chocolademelk maar thee, geen warme hap maar een rijke doch gezonde soep, geen snackbar maar wel een broodje kroket. Dus wel de troostende emotie opzoeken maar zonder de schade in kilo's. Dat gaat op dit moment best goed. Het helpt dat ik van mezelf nu alle calorieën bij moet houden. Daar wilde ik eigenlijk niet meer aan, maar ik ben in de coronatijd ongemerkt steeds iets meer gaan eten.
Wat ik nog wou vragen: wat voor sport doe je met de VR-bril?
Dat laatste vooral.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:37 schreef Holyme het volgende:
[..]
Normaliter zou ik zeggen, zorg dat je wat klaar hebt staan. Bakje muesli en pakje melk bv. Maar is ook zoiets om dan bij zo'n familie op zo'n moment even te gaan zitten nassen. Tenminste ik zou daf toch lastig vinden denk ik. En lopen idem, dat gaat hier best op nuchtere maag.
Pfoeh, lastig wel. En tis niet dat je het niet weet, want je kent alle tips wel zo'n beetje he.
Haai!quote:Op donderdag 4 november 2021 10:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
BE
![]()
Knapquote:Op donderdag 4 november 2021 11:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds ruim 30 kg vet kwijt en inmiddels 6 jaar verder. Ben 7 kg zwaarder dan op m'n lichtst, maar sterker en fitter dan ooit.![]()
Dus ik heb ergens wel een knop permanent omgezet. Die van gezonder leven dan dat ik deed. Voor mij geen leef meer zonder sport. Maar eten zal altijd op en af gaan en dat is prima, zolang het ook maar weer op gaat nadat het af is geweest.
Borstcrawl jij?quote:Op donderdag 4 november 2021 11:41 schreef Isabeau het volgende:
Meeeh, balen zeg! Duimen dat het goedkomtquote:Op donderdag 4 november 2021 12:31 schreef BE het volgende:
Ik kan helaas niet meer hardlopen wegens zeer hardnekkige achillespees blessure (hoewel het eindelijk de goede kant op lijkt te gaan) dus ik moet het helaas houden bij wandelen. En dat gaat me op zich goed af met podcasts maar ik mis hardlopen echt nog steeds.
Één maaltijd, twee gangen: Hoofdgerecht en (meestal) toetjequote:Op donderdag 4 november 2021 12:34 schreef BE het volgende:
@:minilot, jouw OMAD, is dat echt maar 1 maaltijd of is dat een drie-gangen-maaltijd verspreid over 4 uur?
Mensen geloven ook nooit wat ik weeg. Zeker niet toen ik tripple digets was. Maar ik was vooral gezegend met een bijzonder gelijkmatige verdeling, itt jij, bij wie het gewoon spierspierspier is.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:34 schreef Lonaa het volgende:
Ben wel eens met wat je zegt DP, ik word nooit slank. Dat is prima. Ik wil wel graag iets dunner dan dat ik nu ben, maar slank? Nee, dat zie ik echt niet gebeuren. En licht al helemaal niet, ik ben echt fucking zwaar voor mijn omvang.
En ook relatief gelijkmatige verdeling hoor.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mensen geloven ook nooit wat ik weeg. Zeker niet toen ik tripple digets was. Maar ik was vooral gezegend met een bijzonder gelijkmatige verdeling, itt jij, bij wie het gewoon spierspierspier is.
Ik kom uit een slanke lijn, maar kon me inderdaad prima spekkig vreten. Mentale issues oplossen hielp al veel, nu is bovenal de liefde voor (veel) lekker eten nog aanwezig, maar beheersbaarquote:Op donderdag 4 november 2021 13:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik geloof er ook gewoon echt in dat sommige mensen slankies zijn en sommige mensen spekkies, geen idee hoe dat dan precies werkt, maar ik denk dat "ze" vooral veel nog niet weten over hoe het lichaam werkt.
Waarbij ik overigens niet beweer dat slankies zich niet spekkig kunnen vreten en spekkies zich niet slank kunnen disciplineren, maar ik ben zo ongeveer dikkig geboren en dat is altijd zo gebleven.
Eh, ja? Het is mijn cardio ipv hardlopen. Dus dan moet mijn hartslag wel omhoogquote:Op donderdag 4 november 2021 12:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Borstcrawl jij?Ik doe gewoon gezapig schoolslagje, alle gelegenheid om om me heen te kijken
Ik kan dit idd beamenquote:Op donderdag 4 november 2021 13:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik mag dan wel bijna 100 kg wegen en een BMI van 36 hebben, ik heb wel zichtbare lijnen in mijn buikspieren. Mijn 6-pack-vetjes worden mooi omlijst![]()
@:Isabeau heeft ze gezien dus ik lieg niet.
Zoiets had ik laatst ook. Iemand die ging zitten vertellen over zijn overleden zus en 'die was echt heel zwaar, rond de 100 kilo of zo'. En dan zit ik daar dus naast, ruim boven die 100 kilo. Mensen hebben echt geen flauw idee wat zwaar is als ze het zelf niet zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mensen geloven ook nooit wat ik weeg. Zeker niet toen ik tripple digets was. Maar ik was vooral gezegend met een bijzonder gelijkmatige verdeling, itt jij, bij wie het gewoon spierspierspier is.
Ik, denk ik? Iig al jaren en jaren. Nu ietsje zwaarder (als in: een paar kilo) na de geboorte van de jongste, maar ik ben nooit meer vervallen in eat all the foodz of een serieus ongezond eetpatroon. Ik eet nog steeds alles, alleen sommige dingen met meer mate dan andere.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
BE
![]()
quote:Op donderdag 4 november 2021 14:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik, denk ik? Iig al jaren en jaren. Nu ietsje zwaarder (als in: een paar kilo) na de geboorte van de jongste, maar ik ben nooit meer vervallen in eat all the foodz of een serieus ongezond eetpatroon. Ik eet nog steeds alles, alleen sommige dingen met meer mate dan andere.
Dus van 125 ongeveer naar 72, nu rond de 80, maar da's zwangerschapsgewicht en gaat keurig en gestaag naar beneden sinds de geboorte van de jongste, die is nu zeven maanden.
+ nakd reep, theelepel pindakaas en wat plantaardige kaas op de wrap.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:05 schreef Myraela het volgende:
Planning voor vandaag:
L: Gebakken courgette, snoeptomaatjes en vega balletjes
T: Halve meloen
D: Wrap met groenten, mais etc en nog wat losse gekookte worteltjes met hummus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |