abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202025696
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:11 schreef Myraela het volgende:

[..]
Gaat hard, joh! Het programma dan, niet mijn lopen. :D Ik vind het gewoon zo fascinerend. Soms merk ik bij sporten geen verbetering en dat is wat demotiverend. Maar met zo'n programma heb je dat dus wel heel erg bewust door. En dat maakt het zo gaaf.
Een goed programma volgen scheelt écht enorm. :Y

Sowieso super bezig. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 november 2021 @ 11:31:59 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202025739
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:23 schreef Holyme het volgende:

[..]
Welkom terug! Ik gok dat je nog datzelfde werk doet, lijkt me ook lastig qua eten. Niet alleen de onregelmatigheid (met bijbehorende valkuilen) maar mogelijk ook rare tijden?
Ja, hele rare tijden.
Ik ben erg fan van IF, dat werkt goed voor me, maar als je dan om 11u ineens naar een familie moet dan eet ik toch snel wat, want het kan dan ineens zomaar weer 16.00 zijn voor ik weer thuis ben bij wijze van spreken. En dan ben ik een soort van van de leg (slaat natuurlijk ook nergens op) want dan klopt het niet meer. :')

En met bewegen idem. Dat komt gewoon niet altijd lekker uit, en tegelijkertijd zit het tussen m'n oren, want het liefst kleed ik me even om, fijne broek, goeie schoenen, koptelefoon en dan een uur lopen. Maar bij drukte zou een rondje van 15minuten natuurlijk ook al prima zijn. Maar dat doe ik dan weer niet.
pi_202025770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ BE O+

Heeft er ooit iemand in de geschiedenis van dit topic en dat andere topic (zijn er uberhaupt nog 2 topics?) de knop permanent omgekregen?
Permanent is ook wel bizar lang, da's mentaal imo ook gewoon niet handig om te ambiëren. Zodra er ook maar iets even anders loopt, voelt het meteen als mislukt ook. Tenminste, daarom ben ik mezelf aan het dwingen om het losser te bekijken (lukt ook niet altijd even goed hoor, work in progress), dat maakt een mindere dag ook meteen zo erg niet en zo'n dag voelt ook minder snel als verloren (dus geen vreet MOAR dingen na een reep chocolade inhaleren).

Er zit wel progressie in overigens, ik had gisteren zin in een burger, dus besteld en van genoten, maar de rest van de avond had ik ook echt geen zin meer in eten. Vroegah was dat wel anders. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202025794
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:31 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, hele rare tijden.
Ik ben erg fan van IF, dat werkt goed voor me, maar als je dan om 11u ineens naar een familie moet dan eet ik toch snel wat, want het kan dan ineens zomaar weer 16.00 zijn voor ik weer thuis ben bij wijze van spreken. En dan ben ik een soort van van de leg (slaat natuurlijk ook nergens op) want dan klopt het niet meer. :')

En met bewegen idem. Dat komt gewoon niet altijd lekker uit, en tegelijkertijd zit het tussen m'n oren, want het liefst kleed ik me even om, fijne broek, goeie schoenen, koptelefoon en dan een uur lopen. Maar bij drukte zou een rondje van 15minuten natuurlijk ook al prima zijn. Maar dat doe ik dan weer niet.
Normaliter zou ik zeggen, zorg dat je wat klaar hebt staan. Bakje muesli en pakje melk bv. Maar is ook zoiets om dan bij zo'n familie op zo'n moment even te gaan zitten nassen. Tenminste ik zou daf toch lastig vinden denk ik. En lopen idem, dat gaat hier best op nuchtere maag.

Pfoeh, lastig wel. En tis niet dat je het niet weet, want je kent alle tips wel zo'n beetje he.
pi_202025807
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Permanent is ook wel bizar lang, da's mentaal imo ook gewoon niet handig om te ambiëren. Zodra er ook maar iets even anders loopt, voelt het meteen als mislukt ook. Tenminste, daarom ben ik mezelf aan het dwingen om het losser te bekijken (lukt ook niet altijd even goed hoor, work in progress), dat maakt een mindere dag ook meteen zo erg niet en zo'n dag voelt ook minder snel als verloren (dus geen vreet MOAR dingen na een reep chocolade inhaleren).

Er zit wel progressie in overigens, ik had gisteren zin in een burger, dus besteld en van genoten, maar de rest van de avond had ik ook echt geen zin meer in eten. Vroegah was dat wel anders. :+
Jaaaa dit dus.
pi_202025809
Voor vandaag gaat het hier vooralsnog ook weer aardig. Ik heb in ieder geval alleen nog maar mijn ontbijt op en een uur gesport met de vr-bril. Intussen bijna lunchtijd, dus dan is de ochtend voorbijgegaan zonder onnodige spul in mijn mond te proppen *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202025829
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:38 schreef miss_sly het volgende:
Voor vandaag gaat het hier vooralsnog ook weer aardig. Ik heb in ieder geval alleen nog maar mijn ontbijt op en een uur gesport met de vr-bril. Intussen bijna lunchtijd, dus dan is de ochtend voorbijgegaan zonder onnodige spul in mijn mond te proppen *O*
Goed begin van de dag. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202025832
Het ging hier zeven weken heel goed en deze week is het bar slecht. Wel dinsdag gezwommen, dat wel. Minilot haar mindful dingen in me op proberen te nemen geprobeerd, maar dat werkt helemaal niet want hoofd steeds onder water.

Morgen nog uit eten (all you can eat :') ) en dan weer normaal hoor -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202025867
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:41 schreef Isabeau het volgende:
Het ging hier zeven weken heel goed en deze week is het bar slecht. Wel dinsdag gezwommen, dat wel. Minilot haar mindful dingen in me op proberen te nemen geprobeerd, maar dat werkt helemaal niet want hoofd steeds onder water.

Een slechte week maakt niet alles kapot!
pi_202025899
quote:

Het ging alsnog 7 weken heel goed, dus gewoon weer lekker mee doorgaan straks. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202025903
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 19:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een nogal stressvolle week en ben gisteren en vandaag aan het vechten tegen “eat all the foods”-modus :')
Lief brak maandagavond op de voetbaltraining van dochter (hij is een van de trainers) zijn arm. Hele avond op de SEH gezeten en nu wachten op de operatie dinsdag. Intussen heeft hij veel pijn en kan niks. En dus heb ik stress, en stress betekent eten. Ja toch? :')

Vooralsnog valt het mee wat ik in mijn mond gestopt heb, maar ik moet morgen wel echt sporten, want dat is er gisteren en vandaag niet van gekomen.
Zo dan, gewoon een operatie nodig! Da's ook niet niks allemaal. Ik zal zelf eten ook noooit kunnen loskoppelen van emoties en dus ook niet van stress. Vooral in deze tijd van het jaar heb ik nu eenmaal behoefte aan comfort food. Maar ik probeer de verantwoorde keuzes daarin te maken: geen warme chocolademelk maar thee, geen warme hap maar een rijke doch gezonde soep, geen snackbar maar wel een broodje kroket. Dus wel de troostende emotie opzoeken maar zonder de schade in kilo's. Dat gaat op dit moment best goed. Het helpt dat ik van mezelf nu alle calorieën bij moet houden. Daar wilde ik eigenlijk niet meer aan, maar ik ben in de coronatijd ongemerkt steeds iets meer gaan eten.

Wat ik nog wou vragen: wat voor sport doe je met de VR-bril?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202025951
quote:

Heeft er ooit iemand in de geschiedenis van dit topic en dat andere topic (zijn er uberhaupt nog 2 topics?) de knop permanent omgekregen?
Da's een goede, confronterende vraag. Ik heb 'em wel vele jaren om gekregen. Bij mij is het weer misgegaan toen m'n moeder overleed, ik me gedeprimeerd voelde en daar de coronacrisis overheen kwam. Maar misgaan is wel relatief: ik ben wat aangekomen maar kom niet in de buurt van m'n hoogste gewicht ooit. Klaarblijkelijk weet ik wel wanneer en hoe ik in moet grijpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202025996
quote:
O+ BE O+

Ik ben nog steeds ruim 30 kg vet kwijt en inmiddels 6 jaar verder. Ben 7 kg zwaarder dan op m'n lichtst, maar sterker en fitter dan ooit. :7

Dus ik heb ergens wel een knop permanent omgezet. Die van gezonder leven dan dat ik deed. Voor mij geen leef meer zonder sport. Maar eten zal altijd op en af gaan en dat is prima, zolang het ook maar weer op gaat nadat het af is geweest.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202026010
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo dan, gewoon een operatie nodig! Da's ook niet niks allemaal. Ik zal zelf eten ook noooit kunnen loskoppelen van emoties en dus ook niet van stress. Vooral in deze tijd van het jaar heb ik nu eenmaal behoefte aan comfort food. Maar ik probeer de verantwoorde keuzes daarin te maken: geen warme chocolademelk maar thee, geen warme hap maar een rijke doch gezonde soep, geen snackbar maar wel een broodje kroket. Dus wel de troostende emotie opzoeken maar zonder de schade in kilo's. Dat gaat op dit moment best goed. Het helpt dat ik van mezelf nu alle calorieën bij moet houden. Daar wilde ik eigenlijk niet meer aan, maar ik ben in de coronatijd ongemerkt steeds iets meer gaan eten.

Wat ik nog wou vragen: wat voor sport doe je met de VR-bril?
Ik probeer het ook zo te doen, en doorgaans gaat dat best aardig. Maar in stressvolle tijden dus een stuk minder.
Het helpt niet dat ik zondag een key lime pie had gemaakt, en die heel lekker was. Want dat was natuurlijk perfect emovoer :')

Het is een gecompliceerde breuk, buitenste bot bovenarm in ieder geval op 1 plek helemaal door, en er ligt nog ergens een stukje bot dat ze nog niet kunnen plaatsen, dus dat moet ook nog ergens worden teruggeplaatst. Metalen plaat en schroeven erin en dan maar helen.

Ik heb een Oculus Quest 2. Ik doe eerst Beatsaber als opwarming. Ik heb een abo op FitXR, een studio met box, hiit en dance work outs. Ik doe voornamelijk boksen en hiit en een uurtje een combi van een aantal workouts is echt heel bevredigend. Daarnaast doe ik soms tafeltennis, tennis of toch een dance-workout.
  donderdag 4 november 2021 @ 12:04:46 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202026091
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:37 schreef Holyme het volgende:

[..]
Normaliter zou ik zeggen, zorg dat je wat klaar hebt staan. Bakje muesli en pakje melk bv. Maar is ook zoiets om dan bij zo'n familie op zo'n moment even te gaan zitten nassen. Tenminste ik zou daf toch lastig vinden denk ik. En lopen idem, dat gaat hier best op nuchtere maag.

Pfoeh, lastig wel. En tis niet dat je het niet weet, want je kent alle tips wel zo'n beetje he.
Dat laatste vooral.
Ik doe sinds een jaar ofzo mee met een COOL/GLI Geleide Leefstijl Interventie-dinges in een groep met een leefstijlcoach en het zijn echt zo veel open deuren die voorbij komen. Ik weet het heus wel.
Wat wel scheelt is dat zij ook aangeeft dat sommige patronen echt mega-mega-mega hardnekkig zijn en dat het eigenlijk bijna onbegonnen werk is om dat allemaal te kunnen doorbreken dus dat het echt om hele kleine stapjes gaat. Iets is beter dan niets.

Maar ik vind dat dan weer onzin en vind dat ik gewoon niet zo achterlijk moet doen en moet stoppen met dat vreten en gewoon normaal moet doen... :')

Ik heb me iig voorgenomen om vandaag weer gewoon om 22u naar bed te gaan. Onze jongste moet om 6.40 in de trein zitten en ik vind het zo ongezellig voor hem om hem dan alleen beneden te laten zitten dus ik ga er dan toch wel even uit. En de volgende zit er een uur later en dat is ook ongezellig dus al met al ben ik best vroeg wakker en gebrek aan slaap is bij mij bijna factor nummer 1 om mijn ruggegraat te kunnen negeren.
  donderdag 4 november 2021 @ 12:06:02 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202026100
quote:
O+ BE O+

Haai! O+ :*

Ja, ik weet dat er een paar zijn, maar dat zijn de uitzonderingen hoor. Tink is er eentje en er was nog een user uit OUD die ook helemaal zelf 20-30kg af viel en het er af heeft gehouden. Zij post niet meer nu geloof ik. Mss is dat de sleutel? ;)

Oh, toch wel meer ook nog lees ik hier boven. Knap hoor meiden! :Y _O_
  donderdag 4 november 2021 @ 12:09:03 #267
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_202026125
quote:
2s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ben nog steeds ruim 30 kg vet kwijt en inmiddels 6 jaar verder. Ben 7 kg zwaarder dan op m'n lichtst, maar sterker en fitter dan ooit. :7

Dus ik heb ergens wel een knop permanent omgezet. Die van gezonder leven dan dat ik deed. Voor mij geen leef meer zonder sport. Maar eten zal altijd op en af gaan en dat is prima, zolang het ook maar weer op gaat nadat het af is geweest.
Knap O+

Ik durf ook wel te zeggen dat mijn knop om is.

Nog geen 6 jaar verder, maar ik ben ččn en al bewust :P en mijn omgeving (lees partner) ook en dat werkt voor mij heel goed. Dat je ook begrip krijgt van je omgeving als je een keer niet mee wil doen met ongezond eten of als ze zien dat het even niet zo lekker gaat direct 'ingrijpen' waardoor je je emotie kwijt kan bij een persoon ipv eten.
pi_202026227
quote:
Borstcrawl jij? :o Ik doe gewoon gezapig schoolslagje, alle gelegenheid om om me heen te kijken :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_202026332
Permanent, dat weet ik natuurlijk niet. Maar steeds als ik hardloop denk ik: dit vind ik het allerlekkerste om te doen en als ik dan zwem denk ik, nee dit vind ik het allerlekkerste om te doen en als ik met gewichten sjouw in de sportschool denk ik: DIT is het beste dus ik heb gedurende de hele week een boel momenten waarop ik het uitermate naar mijn zin heb, en dat is wel heel concreet iets heel anders dan mijn voorgaande achtendertig jaar aan elke vorm van sportieve inspanning proberen te vermijden :)

Wat eten en gewicht betreft, moeite met afvallen naar een gezond gewicht heb ik eigenlijk nooit gehad, maar het is ook in mijn leven niet altijd de focus geweest. Ik ben twee keer echt veel te zwaar geweest: een keertje met zwangerschap en een keertje met een bakobsessie en ik ben geen van beiden ooit nog van plan :)

Ik zie mezelf dus niet meer echt flink obees worden, maar ik hou wél heel erg van lekker eten en ik heb een boel eetlust, dus als ik er niet op let dan drijf ik zo'n beetje over de grens van gezond naar overgewicht, en dat tracht ik te voorkomen met OMAD en dat gaat al lang goed :)

Ik wil ook vooral nog een paar kilo extra afvallen, primair omdat dat lekkerder hardloopt maar die laatste paar kilo blijken heel hardnekkig want O+ :9 etennnn O+ :9

Ik heb voor mijn lief en mezelf wel serieus goeie hoop omdat OMAD zo knettereenvoudig is en altijd weer toe te passen is als er weer een paar kilo teveel blijft kleven. Voor de rest van ons leven :)
  donderdag 4 november 2021 @ 12:31:27 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202026361
Ik kan helaas niet meer hardlopen wegens zeer hardnekkige achillespees blessure (hoewel het eindelijk de goede kant op lijkt te gaan) dus ik moet het helaas houden bij wandelen. En dat gaat me op zich goed af met podcasts maar ik mis hardlopen echt nog steeds. :Y

[aanvulling]
De sportschool heb ik met mezelf afgesproken nooit meer naar toe te gaan omdat dat altijd resulteert in 3 maanden leuk bezig en daarna geen fuck meer uitvoeren en geld heen gooien.

Toch speel ik met de gedachte van een PT maar zolang mijn achillespezen niet mee werken heeft dat eigenlijk ook geen zin. Oh, en daarnaast mijn werk waardoor ik het lastig vind om een vaste commitment aan te gaan, want als ik niet kan, dan kan ik niet zeg maar en dat kan 5 minuten van te voren al zijn.
pi_202026373
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:31 schreef BE het volgende:
Ik kan helaas niet meer hardlopen wegens zeer hardnekkige achillespees blessure (hoewel het eindelijk de goede kant op lijkt te gaan) dus ik moet het helaas houden bij wandelen. En dat gaat me op zich goed af met podcasts maar ik mis hardlopen echt nog steeds. :Y
Meeeh, balen zeg! Duimen dat het goedkomt ^O^
  donderdag 4 november 2021 @ 12:34:09 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202026389
@minilot, jouw OMAD, is dat echt maar 1 maaltijd of is dat een drie-gangen-maaltijd verspreid over 4 uur?
pi_202026469
Ik heb al maanden een plateauzool waar ik niet vanaf kom van 90k.(62 jaar en 1.75)
Weeg al 2.5 jaar ongeveer hetzelfde, maat 46. (daarvoor heel lang rond de 100 k en maat 50 soms 52)
Wel makkelijk want ik hoef niet steeds te switchen van maat, dat hoor ik op werk regelmatig dat sommigen 3 maten in hun kast hebben hangen!
Zat paar maanden geleden op de 88 dus ik dacht YES *G* maar ondanks dagelijks wandelen, fietsen, roeien (ik wissel af, ligt eraan wat ik verder die dag doe) val ik niet af.
Rugklachten zijn goed te doen (=chronisch) bij de beweging op deze manier, conditie is prima en voel me meestal fit.
Mijn BMI is volgens het voedingscentrum 29.4 Was ooit 34 in 2010.
Mijn artsen zijn fan van een BMI van 26 dus dat wil ik graag ooit eens bereiken.

Maar eens met BE ( :W :* ) dat permanent niet bestaat :) Maar met dat ik nu al min of meer hetzelfde weeg ben ik eigenlijk ook al blij.
pi_202026488
Plateauzool. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202026489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:34 schreef BE het volgende:
@:minilot, jouw OMAD, is dat echt maar 1 maaltijd of is dat een drie-gangen-maaltijd verspreid over 4 uur?
Één maaltijd, twee gangen: Hoofdgerecht en (meestal) toetje :) Zit er gewoonlijk in een half uur in.
pi_202026495
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Plateauzool. O+
:D O+
pi_202026499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Plateauzool. O+
Ik MOET dat typen he. Van mezelf. Is een Tik :+
pi_202026547
Herkenbaar van 3 maanden leuk en dan niet meer. Huidige sporten gaan met een rittenkaart, per 10 lessen. Ideaal! :)
pi_202026736
In mijn hoofd bestaat permanent niet. Maar dat is misschien ook omdat ik veel te streng voor mezelf ben en bij elke mindere dag (of dagen) doe alsof ik weer helemaal vanaf 0 moet beginnen. En omdat ik denk dat het altijd wel bewuste acties moeten blijven, anders sluipt het er toch weer makkelijk in.

Ik ben 40 kilo kwijt, en daarvan zal ik er vast regelmatig weer een paar terugvinden. Ik hoop wel dat ik mezelf wel elke keer weer hervat voordat ze er alle 40 weer aan zitten. Maar zelfs dat weet ik niet. :') Zie vooral op tegen in de toekomst eventueel ooit zwangerschapskilo's.
pi_202026934
Ooooooverigens, zie ik mezelf helemaal niet als een jojo-er... Misschien zien "ze" me wel zo, maar soit.

13ish jaar geleden heb ik er zo'n 25-30 kilo afgelijnd. Die grote bups is er af gebleven, maar ik heb wel altijd wat rond mijn "nieuwe" gewicht heen en weer geschommeld. Ik denk dat veel mensen een schommeling van 5 kilo als een serieuze schommeling zien, maar voor mij telt dat niet :D

:') en toen kreeg ik weer een relatie :')

Toen stapelde het dus wel weer lekker aan, omdat ik alle leuke (vreet en drink) dingen die ik deed bleef doen, maar ipv dat ik de dagen tussen al de leuke (vreet en drink)afspraken vulde met veel water drinken, wandelen en verstandig eten, ging ik de dagen tussen al mn sociale (vreet en drink)gedoetjes vullen met op de bank zitten met mn lief en een drankje, met daarbij een happie zus EN een happie zo :') Dus in een paar jaar toch stiekem weer 15ish kilo er bij :@

Ik denk nu ik wel in de zone zit ook echt wel "oh, 15 is niet zķ veel, i got this!" :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202026993
Ik geloof er ook gewoon echt in dat sommige mensen slankies zijn en sommige mensen spekkies, geen idee hoe dat dan precies werkt, maar ik denk dat "ze" vooral veel nog niet weten over hoe het lichaam werkt.

Waarbij ik overigens niet beweer dat slankies zich niet spekkig kunnen vreten en spekkies zich niet slank kunnen disciplineren, maar ik ben zo ongeveer dikkig geboren en dat is altijd zo gebleven.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_202027041
Ben wel eens met wat je zegt DP, ik word nooit slank. Dat is prima. Ik wil wel graag iets dunner dan dat ik nu ben, maar slank? Nee, dat zie ik echt niet gebeuren. En licht al helemaal niet, ik ben echt fucking zwaar voor mijn omvang. :')
pi_202027115
quote:
2s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:34 schreef Lonaa het volgende:
Ben wel eens met wat je zegt DP, ik word nooit slank. Dat is prima. Ik wil wel graag iets dunner dan dat ik nu ben, maar slank? Nee, dat zie ik echt niet gebeuren. En licht al helemaal niet, ik ben echt fucking zwaar voor mijn omvang. :')
Mensen geloven ook nooit wat ik weeg. Zeker niet toen ik tripple digets was. Maar ik was vooral gezegend met een bijzonder gelijkmatige verdeling, itt jij, bij wie het gewoon spierspierspier is.
pi_202027188
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Mensen geloven ook nooit wat ik weeg. Zeker niet toen ik tripple digets was. Maar ik was vooral gezegend met een bijzonder gelijkmatige verdeling, itt jij, bij wie het gewoon spierspierspier is.
En ook relatief gelijkmatige verdeling hoor. :Y

Soms heb ik ook het idee dat mensen bij tripple digets van die "my 600 lb life' mensen zien. Mijn tengere buurvrouw zei 'MIJN MOEDER WOOG WEL 100 KG!!' alsof ze een soort van nijlpaard was. :D
pi_202027213
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik geloof er ook gewoon echt in dat sommige mensen slankies zijn en sommige mensen spekkies, geen idee hoe dat dan precies werkt, maar ik denk dat "ze" vooral veel nog niet weten over hoe het lichaam werkt.

Waarbij ik overigens niet beweer dat slankies zich niet spekkig kunnen vreten en spekkies zich niet slank kunnen disciplineren, maar ik ben zo ongeveer dikkig geboren en dat is altijd zo gebleven.
Ik kom uit een slanke lijn, maar kon me inderdaad prima spekkig vreten. Mentale issues oplossen hielp al veel, nu is bovenal de liefde voor (veel) lekker eten nog aanwezig, maar beheersbaar :D
pi_202027267
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:19 schreef minilot het volgende:

[..]
Borstcrawl jij? :o Ik doe gewoon gezapig schoolslagje, alle gelegenheid om om me heen te kijken :)
Eh, ja? Het is mijn cardio ipv hardlopen. Dus dan moet mijn hartslag wel omhoog :+

Hier overigens al een jaar of acht -20 kg. Momenteel -28 kg. Maar ik schommel dus al jaren tussen -35 en -20, maar die twintig lijken definitief weg te blijven. Ben ik dus toch ergens gezonder gaan leven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202027310
Ik mag dan wel bijna 100 kg wegen en een BMI van 36 hebben, ik heb wel zichtbare lijnen in mijn buikspieren. Mijn 6-pack-vetjes worden mooi omlijst :7

@Isabeau heeft ze gezien dus ik lieg niet.
pi_202027338
Domweg zwaar, check. :+

Ik kan me op zich ook wel redelijk vinden in die lichaamstypen die wel eens langskomen her en der, de zogenaamde ecto's en endo's (en die "middelste", kan er even niet opkomen). Van nature ben ik gewoon meer een trekpaard dan een racepaard. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202027350
Ook mijn quadriceps zijn zichtbaar na inspanning en ik heb echte oksels gekregen omdat mijn pecs gegroeid zijn. :7

mAaR wEl MoRbIdE oBeEs.

;(
pi_202027387
quote:
2s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik mag dan wel bijna 100 kg wegen en een BMI van 36 hebben, ik heb wel zichtbare lijnen in mijn buikspieren. Mijn 6-pack-vetjes worden mooi omlijst :7

@:Isabeau heeft ze gezien dus ik lieg niet.
Ik kan dit idd beamen :Y
pi_202027423
BMI is gewoon stom. :{w
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 november 2021 @ 14:17:22 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202027476
@Blues Hi babe! O+ Superknap hoor, hoe lang jij in ieder geval dit gewicht al weer aan weet te houden!

Ik ben in het verleden ook al meerdere malen 20 kilo lichter geweest dan nu, maar toch weer terug... Maar goed, we gaan er maar weer eens voor. Net als lunch een plaatpizza met een berg groente. De bodem is dan natuurlijk niet ok, maar het ding lag nog in de koelkast en het is nog altijd beter dan een groente-loze lunch, :+
  donderdag 4 november 2021 @ 14:20:10 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202027498
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Zoiets had ik laatst ook. Iemand die ging zitten vertellen over zijn overleden zus en 'die was echt heel zwaar, rond de 100 kilo of zo'. En dan zit ik daar dus naast, ruim boven die 100 kilo. Mensen hebben echt geen flauw idee wat zwaar is als ze het zelf niet zijn.

Oh, wat @Lonaa zegt dus...
  donderdag 4 november 2021 @ 14:50:22 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202027791
quote:
O+ BE O+

Ik, denk ik? Iig al jaren en jaren. Nu ietsje zwaarder (als in: een paar kilo) na de geboorte van de jongste, maar ik ben nooit meer vervallen in eat all the foodz of een serieus ongezond eetpatroon. Ik eet nog steeds alles, alleen sommige dingen met meer mate dan andere.

Dus van 125 ongeveer naar 72, nu rond de 80, maar da's zwangerschapsgewicht en gaat keurig en gestaag naar beneden sinds de geboorte van de jongste, die is nu zeven maanden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202027807
BMI werkt natuurlijk sowieso niet als je zoals @Lonaa zo sterk bent als een superheld :)
pi_202027835
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik, denk ik? Iig al jaren en jaren. Nu ietsje zwaarder (als in: een paar kilo) na de geboorte van de jongste, maar ik ben nooit meer vervallen in eat all the foodz of een serieus ongezond eetpatroon. Ik eet nog steeds alles, alleen sommige dingen met meer mate dan andere.

Dus van 125 ongeveer naar 72, nu rond de 80, maar da's zwangerschapsgewicht en gaat keurig en gestaag naar beneden sinds de geboorte van de jongste, die is nu zeven maanden.
O+ jij bent onze regelbevestiger :D
pi_202027838
Ik vind BMI ook niet echt een goeie richtlijn eigenlijk.
Mijn conditie, fitheid, uiterlijk (met kleren aan :P) zijn prima met deze 90.
Mn organen doen het goed, maand of 3 geleden uitgebreid lab, alles was in het groen, dus dan denk ik nu ook, naar 85k zou leuk zijn maar het is geen keihard cijfer meer.
Weest tevreden en probeer niet meer boven de 90 te komen.. zoiets.

En ja, tuuuuuk stel je je eigen cijfer in de loop der jaren gewoon bij O~)

Ik weet nog dat mijn moeder iets van 80k woog meestal bij 175 en er werd altijd gesproken over een stevige moeder met zware botten _O- Dus heb ik ook zware botten *G*

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 04-11-2021 15:13:55 ]
pi_202029944
Ik ben dik geboren en dat de eerste jaren ook gebleven, daarna kickten de genen van moeders kant in en was ik mager en slank. En nu ben ik niet dik, maar ik heb wel overgewicht en dat gaat er langzaam maar gestaag af.
pi_202033699
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:05 schreef Myraela het volgende:
Planning voor vandaag:
L: Gebakken courgette, snoeptomaatjes en vega balletjes
T: Halve meloen
D: Wrap met groenten, mais etc en nog wat losse gekookte worteltjes met hummus
+ nakd reep, theelepel pindakaas en wat plantaardige kaas op de wrap.

Prima net dagje. *O*

Planning morgen:
L: Haveryoghurt met chocolade muesli en mandarijntjes
D: Uiteten. Als ik de menukaart bekijk dan gaan we denk ik voor de veggie platter. Met portobello, tarte tartin van ui, miso aubergine, arancini, bahji, jackfruit bun en dips om te delen. :9
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 09:29:28 #300
5428 crew  miss_sly
pi_202040434
Ondanks geen goede week, toch -0,3. Gestaag gaat het naar beneden, daar ben ik toch wel blij mee.

Proberen vandaag en morgen gewoon ondanks de drukte wel te sporten. Zondag een dagje Efteling, tikje aangepast wegens man met arm in gips, maar ik zal alsnog behoorlijk wat kilometers maken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')