abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202111937
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Je hebt ook geen motivatie nodig om toch gewoon gezond te eten :D
Nee, maar wel om de moeite te nemen om gezond eten klaar te maken. Iets gezonds koken kost toch veel meer moeite dan wat plakjes kaas op een boterham gooien of wat kwark met hagelslag in een bakje te doen. Voor mij iig, blijkbaar is dat voor jou niet echt zo :D
pi_202112040
Ik heb geen motivatie of trek nodig voor ongezond. Dat bijgestuurd naar gezond :+

Maar herken het wel, voor mezelf koken heb ik ook niet altijd zin in. Het helpt om je beeld van een gezonde maaltijd wat ruimer te maken. Een monkey platter met allerlei snaaigroente en wat noten als tussendoortje bv, dan is het echt geen ramp als je D weinig of geen groente bevat. Of je maakt van dat snaaibord je D. Vervang die hagelslag in je kwark met wat muesli, of gooi daar wat nootjes bij, enz. Beetje out of the 2x bammetjes en 1x agv'tje box denken (voor zover je dat deed dan he :+ )
pi_202112091
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nee, maar wel om de moeite te nemen om gezond eten klaar te maken. Iets gezonds koken kost toch veel meer moeite dan wat plakjes kaas op een boterham gooien of wat kwark met hagelslag in een bakje te doen. Voor mij iig, blijkbaar is dat voor jou niet echt zo :D
Maar een plak kaas op een boterham is heul niet perse ongezond. *)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_202112320
quote:

[..]
Heb je ook geen motivatie voor nodig. Kun je gewoon doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 10 november 2021 @ 15:25:34 #105
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_202112417
quote:

[..]
Youtube!

Zoek op youtube simpele en makkelijke zooi.
Zo heb ik het gedaan.
Er zijn zelfs zulke simpele receptjes dat thuisbezorgd aanslingeren nog meer moeite kost /overdrijf.
pi_202112453
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:04 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Maar een plak kaas op een boterham is heul niet perse ongezond. *)
Dat ben ik met je eens, maar wel als dat soort dingen grootste deel van de week je avondeten is en dus geen groente of iets.

Ter illustratie, ik at maandag een halve appel en wat noedelsoep met groente en kip, gisteren een cronut en wat noedelsoep met groente en kip en vandaag een Italiaanse bol met kaas en vanavond weer wat noedelsoep met groente en kip en ik hoop nog wel wat erin te krijgen. Dat zijn de gezondere dagen die er nu tussen zitten. Vorige week heb ik er dagen tussen gehad dat ik een Italiaanse bol met boter of een boterham met tonijnsalade at overdag en een bakje kwark met hagelslag als avondeten. Of op een hockey-kijk-dag drie tosti's en een appel. In dat licht is in elk geval ergens op de dag wat met voedingsstoffen binnen krijgen wel handig. Maar de snackgroente zet ik wel weer even op m'n lijstje, dat is wel een goeie om makkelijk tussendoor al iets binnen te krijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Heb je ook geen motivatie voor nodig. Kun je gewoon doen.
Dat is vast waar, maar dat lukt me dus vaak niet nu. Voelt beetje als een dooddoener moet ik zeggen.
pi_202112561
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:28 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat is vast waar, maar dat lukt me dus vaak niet nu. Voelt beetje als een dooddoener moet ik zeggen.
Het is beide kanten op een dooddoener. Je kunt dus evengoed kiezen voor die dooddoener die je dichter bij je doel brengt
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_202112660
God koken en vasten is wel een dingetje. Ik maak nu vast een curry zodat die straks alleen nog even doorgewarmd hoeft te worden, maar niet proeven dan striks noodzakelijk is, blijft wel een uitdaging :')
pi_202112700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:28 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar wel als dat soort dingen grootste deel van de week je avondeten is en dus geen groente of iets.

Ter illustratie, ik at maandag een halve appel en wat noedelsoep met groente en kip, gisteren een cronut en wat noedelsoep met groente en kip en vandaag een Italiaanse bol met kaas en vanavond weer wat noedelsoep met groente en kip en ik hoop nog wel wat erin te krijgen. Dat zijn de gezondere dagen die er nu tussen zitten. Vorige week heb ik er dagen tussen gehad dat ik een Italiaanse bol met boter of een boterham met tonijnsalade at overdag en een bakje kwark met hagelslag als avondeten. Of op een hockey-kijk-dag drie tosti's en een appel. In dat licht is in elk geval ergens op de dag wat met voedingsstoffen binnen krijgen wel handig. Maar de snackgroente zet ik wel weer even op m'n lijstje, dat is wel een goeie om makkelijk tussendoor al iets binnen te krijgen.
Het is wat simpel gezegd, maar inplannen en jezelf ertoe dwingen om het toch te maken, is efficiënter dan wachten tot je weer gemotiveerd bent. Gewoon een ding van de to do-list, zeg maar.

Misschien een wat bruikbaardere tip: maak soepen (van het goedgevulde soort, een pompoensoep ofzo) en vries het in porties in. Dan heb je echt een bak groente ineens en je hebt er eens in de zoveel dagen werk aan. Of kijk in de supermarkt bij de verse maaltijden, met de soepen (pompoensoepentijd!) of een quiche met aardig wat groente heb je toch weer wat meer voedingsstoffen binnen.

Verder inderdaad snackgroente, paprika/komkommer (evt. met een dipje), tomaten, wortels en vast nog wel meer dingen die je makkelijk rauw kan eten (eind van de werkdag, m'n hoofd wil niet meer meewerken).

Ook in rotperiodes ben je het waard om voor jezelf te zorgen. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202112733
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:45 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ook in rotperiodes ben je het waard om voor jezelf te zorgen. :Y
Zo'n hekel aan dit soort motivatie gedoe maar:

En die switch kun je dus ook zonder die grijns op je gezicht omzetten en ook met tegenzin en ook wanneer je het helemaal niet wil.

En nu heb ik zin in humus :(
pi_202113136
Maar als je zo weinig eet als vlindertje hierboven aangeeft, dan vraag ik me toch af wat daaronder zit. Is wel serieus crashen.
pi_202113905
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:10 schreef Holyme het volgende:
Maar als je zo weinig eet als vlindertje hierboven aangeeft, dan vraag ik me toch af wat daaronder zit. Is wel serieus crashen.
In elk geval op dit moment geen eetlust, waarvan ik nu niet zo goed weet waar dat vandaan komt, en sowieso al niet zo van voor mezelf koken houden, ook als ik wel trek heb. En ik heb een hersenschudding, al heb ik geen idee of dat hier iets mee te maken heeft, want weinig eetlust speelt al wel iets langer.
Verder gaat het prima met me en zit ik lekker in m'n vel, dus het is niet per se een rotperiode oid.

Maargoed ik haal iig wat makkelijke gezonde dingen voor tussendoor, probeer idd wat vaker in één keer voor paar dagen te koken en dan komt het ook wel weer goed. Het is overigens ook niet elke dag kommer en kwel met zo weinig kcal, alleen de dagen met meer zijn niet per se met dan wel heel veel groente etc, maar met dingen als een appelbeignet, sushi en/of ham-kaas croissantje enzo. Dus qua kcal aantal wel gezonder maar qua voedingsstoffen niet per se. Het is ook niet alsof ik 2kg per week afval ofzo, over de afgelopen zes weken zit ik gemiddeld op driekwart kilo per week. En bij zo'n Italiaanse bol met kaas smeer ik er bewust roomboter op en beleg ik goed gevuld met kaas, dus qua kcal zit daar ook meer in dan zou hoeven omdat ik weet dat ik t kan gebruiken.
pi_202115209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Zo'n hekel aan dit soort motivatie gedoe maar:

[ afbeelding ]
En die switch kun je dus ook zonder die grijns op je gezicht omzetten en ook met tegenzin en ook wanneer je het helemaal niet wil.

En nu heb ik zin in humus :(
Ja, eens hoor. Valt onder "de klusjes" wat mij betreft. De was heb ik ook nooit zin in, maar ook díe doe ik. :+ Gewoon een algehele jezelf gezond houden, ditdat.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202125383
Ah. Het is Sint Maarten, dus er is snoep in huis.

:')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202126986
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:34 schreef IJsdraakje het volgende:
Ah. Het is Sint Maarten, dus er is was snoep in huis.

:')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_202126994
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:30 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik ben niet thuis op het moment. Goddank. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202127011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:31 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik ben niet thuis op het moment. Goddank. :+
Ik wel, morgen ook en overmorgen ook :')
Nu maar hopen dat er vééél kinders komen vanavond :D
pi_202127051
Ach, pre-nieuwelifestyle moest ik op 11 nov nog zakken bijhalen omdat ik de rest zelf al naar binnen had geschoven, dus het valt nu reuze mee!
pi_202127078
Hier komen kennelijk geen kinderen langs de deur, dus nadat we 2 jaar alle snoep zelf op moesten eten zijn we maar gestopt met inkopen
  donderdag 11 november 2021 @ 21:08:52 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202132799
Mijn kleine stapje van vandaag was: 1 dag niet snoepen. Gewoon 1 dag. Dat moet toch wel lukken?
En daarmee bedoelde ik echt puur geen chocola of speculaas of andere dingen, gewoon niet. 1 dag.

En het is me gelukt... De dag is niet voorbij, maar ik durf nu wel te stellen dat ik vandaag iig niet meer zal snoepen.
Wel heb ik iets meer gegeten dan ik normaal zou doen, dus een paar kleine krentenbolletjes in de auto, toen ik terugreed van een uitvaart in Utrecht, maar het ging me er om dat ik niet speciaal ergens heen zou rijden om troep te halen.
De speculaas ligt op een meter afstand van me (omdat mijn puber het niet opgeruimd heeft) maar het doet me niks.

1 dag... eens zien of dat me morgen weer lukt.

Lijstje werd:
O: Maaltijdshake (puur omdat ik er trek in had. :@ Chocolade-smaak. :@ )
L: 3 boterhammen met kaas
T: 3 kleine krentenbolletjes
D: Farfalle met broccoli, runderworst en room
pi_202133174
Ik had 10 grote kitkats ingekocht (ja zo weinig kinderen verwachtte ik) en welgeteld 0 kinderen langs gekomen. Dus nu zit ik met 10 kitkats in huis :')

Vandaag niet weesten sporten omdat ik nog zo'n spierpijn heb van gisteren dat ik amper kan lopen. Dus maar een rondje gewandeld (ofja, gewaggeld was het eerder).
O: bak kwark met beetje slimpie
L: pannenkoek met eiwitpoeder erdoorheen
T: proteīne toetje (die van melkunie zijn echt heeel lekker!)
D: kippensoep, pompoenrisotto
B: uur wandelen
pi_202138104
De chocolaatjes waren lekker. En omdat ik toen al HEEL SLECHT bezig was, en weekend, de biertjes daarna ook.
En de tapashapjes daarna ook. :')

Vandaag weer een dag *O*
pi_202145085
Ik had veel te veel snoep over :') de helft ging in m'n mond en de andere helft in de uitdeelzakjes voor kind z'n kinderfeestje :7
pi_202149028
All you can eat hier. I did well :7
pi_202149260
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:33 schreef Holyme het volgende:
All you can eat hier. I did well :7
Could you eat it ALL? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')