Nee, maar wel om de moeite te nemen om gezond eten klaar te maken. Iets gezonds koken kost toch veel meer moeite dan wat plakjes kaas op een boterham gooien of wat kwark met hagelslag in een bakje te doen. Voor mij iig, blijkbaar is dat voor jou niet echt zoquote:Op woensdag 10 november 2021 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je hebt ook geen motivatie nodig om toch gewoon gezond te eten
Maar een plak kaas op een boterham is heul niet perse ongezond.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nee, maar wel om de moeite te nemen om gezond eten klaar te maken. Iets gezonds koken kost toch veel meer moeite dan wat plakjes kaas op een boterham gooien of wat kwark met hagelslag in een bakje te doen. Voor mij iig, blijkbaar is dat voor jou niet echt zo
Heb je ook geen motivatie voor nodig. Kun je gewoon doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nee, maar wel om de moeite te nemen om gezond eten klaar te maken. Iets gezonds koken kost toch veel meer moeite dan wat plakjes kaas op een boterham gooien of wat kwark met hagelslag in een bakje te doen. Voor mij iig, blijkbaar is dat voor jou niet echt zo
Youtube!quote:Op woensdag 10 november 2021 14:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar wel als dat soort dingen grootste deel van de week je avondeten is en dus geen groente of iets.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Maar een plak kaas op een boterham is heul niet perse ongezond.
Dat is vast waar, maar dat lukt me dus vaak niet nu. Voelt beetje als een dooddoener moet ik zeggen.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heb je ook geen motivatie voor nodig. Kun je gewoon doen.
Het is beide kanten op een dooddoener. Je kunt dus evengoed kiezen voor die dooddoener die je dichter bij je doel brengtquote:Op woensdag 10 november 2021 15:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat is vast waar, maar dat lukt me dus vaak niet nu. Voelt beetje als een dooddoener moet ik zeggen.
Het is wat simpel gezegd, maar inplannen en jezelf ertoe dwingen om het toch te maken, is efficiënter dan wachten tot je weer gemotiveerd bent. Gewoon een ding van de to do-list, zeg maar.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar wel als dat soort dingen grootste deel van de week je avondeten is en dus geen groente of iets.
Ter illustratie, ik at maandag een halve appel en wat noedelsoep met groente en kip, gisteren een cronut en wat noedelsoep met groente en kip en vandaag een Italiaanse bol met kaas en vanavond weer wat noedelsoep met groente en kip en ik hoop nog wel wat erin te krijgen. Dat zijn de gezondere dagen die er nu tussen zitten. Vorige week heb ik er dagen tussen gehad dat ik een Italiaanse bol met boter of een boterham met tonijnsalade at overdag en een bakje kwark met hagelslag als avondeten. Of op een hockey-kijk-dag drie tosti's en een appel. In dat licht is in elk geval ergens op de dag wat met voedingsstoffen binnen krijgen wel handig. Maar de snackgroente zet ik wel weer even op m'n lijstje, dat is wel een goeie om makkelijk tussendoor al iets binnen te krijgen.
Zo'n hekel aan dit soort motivatie gedoe maar:quote:Op woensdag 10 november 2021 15:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ook in rotperiodes ben je het waard om voor jezelf te zorgen.
In elk geval op dit moment geen eetlust, waarvan ik nu niet zo goed weet waar dat vandaan komt, en sowieso al niet zo van voor mezelf koken houden, ook als ik wel trek heb. En ik heb een hersenschudding, al heb ik geen idee of dat hier iets mee te maken heeft, want weinig eetlust speelt al wel iets langer.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:10 schreef Holyme het volgende:
Maar als je zo weinig eet als vlindertje hierboven aangeeft, dan vraag ik me toch af wat daaronder zit. Is wel serieus crashen.
Ja, eens hoor. Valt onder "de klusjes" wat mij betreft. De was heb ik ook nooit zin in, maar ook díe doe ik.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zo'n hekel aan dit soort motivatie gedoe maar:
[ afbeelding ]
En die switch kun je dus ook zonder die grijns op je gezicht omzetten en ook met tegenzin en ook wanneer je het helemaal niet wil.
En nu heb ik zin in humus
quote:Op donderdag 11 november 2021 13:34 schreef IJsdraakje het volgende:
Ah. Het is Sint Maarten, dus er is was snoep in huis.
Ik ben niet thuis op het moment. Goddank.quote:
Ik wel, morgen ook en overmorgen ookquote:Op donderdag 11 november 2021 15:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis op het moment. Goddank.
Could you eat it ALL?quote:
Rustig weekje, weinig bijzonders.quote:Op zaterdag 6 november 2021 06:01 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De nachten waren afgelopen week wat beter. Ben nu wel vroeg wakker maar lag er gisteren al rond 21:00u in (mag met een nacht van bijna 8 uur niet klagen).
Een onverwachte (en gevoelsmatig onverdiende) min deze week; zo verstandig heb ik me niet gedragen. Nog steeds niet gesport vanwege naweeën verkoudheid die weer terug lijkt te komen.
Startpunt: 150,0
Huidig: 141,4
Afgelopen week: -0,8
Ik vond 16:8 meer denkgedoe en daarmee omad makkelijker.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:32 schreef Vanyel het volgende:
Ik overweeg om 2 dagen in de week omad te gaan doen, 3x 16-8 en 2x yolo, omdat ik best lastig niet eet als het huis vol is met schransende gezinsleden.
Is dat een groots en moeilijk ding, van 16-8 naar omad?
@:DancingPhoebe en @:Minilot voor zover ik weet
Geen omg need foods need foods need foooooooods?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vond 16:8 meer denkgedoe en daarmee omad makkelijker.
Nee, het gekke is dat ik dat gevoel dus bij omad het minst heb.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geen omg need foods need foods need foooooooods?
Ik heb geen de missies met 16-8. Gewoon geen ontbijt, lunchen als ik tijd heb en geen gesnaai nadat de kinderen in bed liggen. Enige lastige is daar de incidentele alcohol na 8 of 9.
Toch weer een min!quote:Op zaterdag 13 november 2021 06:47 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Rustig weekje, weinig bijzonders.
1 x gesport.
Startpunt: 150,0
Huidig: 140,8
Afgelopen week: -0,6
Exact dit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vond 16:8 meer denkgedoe en daarmee omad makkelijker.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Gisteren weegdag. -0,1Ik neem hem gewoon mee!
quote:
Ik wil dit jaar maar 1x kikkers en muizen kopen, maar de kwaliteit verschilt vaak enorm. Soms verdenk ik winkels de kikkers en muizen van vorig jaar te verkopen, dan zijn ze keihard en niet zo lekker. Ze moeten nog wat smeuïg zijn en zachtig. Heb je goede kikkers en muizen gevonden en zo ja waar?quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:08 schreef minilot het volgende:
Exact dit.
Vandaag overigens geen OMAD, want intocht betekent kikkers&muizen, taaitaai en chocokruidnoot. We hadden een driedubbele hoeveelheid daarvan gerust als OMAD kunnen beschouwen hoor, maar moeten vanavond naar een etentje bij mijn moeder en haar vriend waar niet onderuit te komen is..
Ja fuck. Dat hebben we hier nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:23 schreef miss_sly het volgende:
Wat mij betreft zijn de enige kikkers en muizen die de moeite waard zijn om de kcal van te nemen die van Jamin
Ik vind eigenlijk alleen die keiharde niet te eten. Nou ja, ik eet ze uiteraard ook dan gewoon opquote:Op maandag 15 november 2021 04:52 schreef minilot het volgende:
@:Isabeau Ik had doorsnee kikkers & muizen van Lidl: niet smeuïg maar zeker niet keihard en prima te doen. Maar ik ben een minder kritische kikkers & muizen-eter dan jijBen toevallig morgen in een stad met een Jamin, ik zal eens kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |