abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202042453
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_202042458
Dus!

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:22 schreef minilot het volgende:
Ha leuk @:Miss_Sly! Ik ben er denk ik zondag ook een middagje :) Veel plezier alvast en jup, altijd stappen genoeg op zo'n dag :Y

Mijn gewicht is nog steeds wat geschrokken van het sushifestijn eerder deze week :')

Lijst!
T: Koffie
B: Anderhalf uur baantjes getrokken in het zwembad, uurtje wandelen
D: Spinazietortillas met hummus, gekaramelliseerde rode ui, gegrilde rode paprika, artisjokhart, mesclunsla en beetje geitenkaas. Toe mango, ananas en plantaardige chocoladevla :)
T: Mogelijk vanavond nog wat speciaalbier
  vrijdag 5 november 2021 @ 12:48:30 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202042860
Vanmorgen een uur gewandeld met de nieuwste Volksjury in mijn oren, daarna nog dingen gedaan dus de 10.000 stappen zitten al weer in de pocket. :s)
pi_202042993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:23 schreef minilot het volgende:
Dus!
[..]

Ik ben die met twee tienermeiden en man met gipsen arm :')
Het was de meiden beloofd en we hebben al tickets, dus we gaan maar gewoon. Misschien blijft man ook wel thuis, ligt eraan hoe het gaat.
Ik heb er wel zin in, groot Eftelingfan hier O+

Anderhalf uur baantjes is wel heftig, trouwens!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202043004
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:48 schreef BE het volgende:
Vanmorgen een uur gewandeld met de nieuwste Volksjury in mijn oren, daarna nog dingen gedaan dus de 10.000 stappen zitten al weer in de pocket. :s)
Wat is Volksjury?
Lekker bezig al, in ieder geval.
  vrijdag 5 november 2021 @ 13:04:45 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202043120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat is Volksjury?
Lekker bezig al, in ieder geval.
Hele leuke truecrime podcast van twee Belgische meiden. ;)
pi_202043175
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:04 schreef BE het volgende:

[..]
Dat klinkt tof. Waar op internet kun je dat vinden?
ROBODEMONS..................|:(
pi_202043193
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:04 schreef BE het volgende:

[..]
ah, truecrime klinkt goed!
Ken je Root of evil, een Amerikaanse podcast over de Black Dahlia moord in LA (?) in 1947? Vond ik ook tof.
  vrijdag 5 november 2021 @ 15:16:19 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202044357
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:08 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Dat klinkt tof. Waar op internet kun je dat vinden?
Via spotify, itunes bijvoorbeeld. Ik luister via een app ‘pocketcast’. Gratis te downloaden en makkelijk om bij te houden.

@miss_sly Die ken ik idd.
pi_202044904
Ik kocht een dadelreep bij de bakker waarvan ik de helft vandaag en de helft morgen zou eten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202045131
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kocht een dadelreep bij de bakker waarvan ik de helft vandaag en de helft morgen zou eten.
SPOILER
:') ! Kudos voor de gedachte.

Docuserie (Un)Well op Netflix heeft een ep over vasten, voor de liefhebbers.
pi_202045143
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:21 schreef Holyme het volgende:

[..]
:') ! Kudos voor de gedachte.

Ooo! Een vriendin van me heeft "kritiek" op mijn geOMAD. Is deze docu voor of tegen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_202045203
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ooo! Een vriendin van me heeft "kritiek" op mijn geOMAD. Is deze docu voor of tegen?
Nog niet helemaal gekeken, maar tot dusver nemen die afleveringen geen standpunt in, belichten het onderwerp van verschillende kanten. IF, OMAD, watervasten en intuītief eten is al even aangetikt nu.

Edit, gaat nu al even over watervasten waar mensen ergens anders heen gaan om langdurig te vasten (deels bij een creepy gast, deels bij een arts, die ook wel creepy is eigenlijk :+ )

[ Bericht 17% gewijzigd door Holyme op 05-11-2021 16:42:27 ]
pi_202045338
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:27 schreef Holyme het volgende:

[..]
Nog niet helemaal gekeken, maar tot dusver nemen die afleveringen geen standpunt in, belichten het onderwerp van verschillende kanten. IF, OMAD, watervasten en intuītief eten is al even aangetikt nu.
Watervasten klinkt nu al fascinerend *O*
pi_202046013
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik merk dat het '3 maaltijden eten per dag' er bij veel mensen echt wel ingestampt zit. :Y En dat OMAD bij veel van die mensen gelijk de gedachte oproept dat je jezelf uithongert. Ik zie mezelf ook nog wel echt OMAD doen, maar vooralsnog heb ik de kinderen te klein/te laat van m'n werk om dan elke dag een gevarieerde maaltijd op tafel te zetten. Plus, ik ben ook echt een sociale eter en lunch dus graag op werk en/of uitgebreid in het weekend met de hele fam. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_202046026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 17:43 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Ik merk dat het '3 maaltijden eten per dag' er bij veel mensen echt wel ingestampt zit. :Y En dat OMAD bij veel van die mensen gelijk de gedachte oproept dat je jezelf uithongert. Ik zie mezelf ook nog wel echt OMAD doen, maar vooralsnog heb ik de kinderen te klein/te laat van m'n werk om dan elke dag een gevarieerde maaltijd op tafel te zetten. Plus, ik ben ook echt een sociale eter en lunch dus graag op werk en/of uitgebreid in het weekend met de hele fam. :P
Ja ik doe NIKS op het moment. Ik zie weinig mensen, heb geen werk, dus geen afleiding of iets. Ben benieuwd hoe het me bevalt als ik wel weer werk...
pi_202046088
Dat heeft zeker z'n voordelen. Ik denk dat als ik echt die knop om zou gooien ik het wel zou kunnen, ook met alle dingen die me tegenhouden. Ik ben er alleen nog niet achter of ik het wil.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_202046511
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 17:43 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste mensen 3 maaltijden per dag gewoon prettig vinden. Tenminste, dat is voor mij zo.

Maar als je zelf merkt dat je beter functioneert met 1 of 2 maaltijden, moet je dat vooral doen. We zijn allemaal verschillend, dus ik geloof zelf niet zo in dat één soort ‘dieet’ voor iedereen werkt.
pi_202047000
O+ volgestampt met chili O+
  vrijdag 5 november 2021 @ 20:31:47 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202048325
Wij aten ‘monkey platter’ en ik was een baviaan. :’)

Verder een ok dag qua eten want ik reed 2 banden lek en moest wachten op hulp en toen bij de bandenboer en… en…
Ik heb 5,5 uur gedaan over iets dat 2uur zou duren. -O-

Lekker DP! :Y

[ Bericht 36% gewijzigd door BE op 05-11-2021 21:52:14 ]
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 22:43:10 #21
5428 crew  miss_sly
pi_202049995
Wij gaan zondag niet naar de Efteling. De bestie van dochter die mee zou gaan, testte net positief -O-
pi_202050125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:43 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan zondag niet naar de Efteling. De bestie van dochter die mee zou gaan, testte net positief -O-
Dat is mooi shit -O-

Ik had voor de tweede week op rij een drop op vrijdagochtend. Donderdag is ook wel m'n actiefste dag meestal. Vorige week van hele week tussen 59.9-60.2 naar 59.3, deze keer hele week tussen 59.15-59.45 en drop naar 58.35. Ik begin bij @minilot in de buurt te komen!

Vanavond sushi, dus morgenochtend is de drop vast weer verdwenen haha, maar dat is ingecalculeerd.
pi_202051537
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 05:40 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Nog steeds slechte nachten hier helaas. Vorige week was het stress / malen, nu ben ik gewoon overdreven vroeg wakker.

Weer een plus deze week, weer niet onverwacht. Spanning was na maandag behoorlijk teruggelopen, maar wel 2 etentjes en geen sport (want verkouden).

Startpunt: 150,0
Huidig: 142,2
Afgelopen week: +0,8
De nachten waren afgelopen week wat beter. Ben nu wel vroeg wakker maar lag er gisteren al rond 21:00u in (mag met een nacht van bijna 8 uur niet klagen).

Een onverwachte (en gevoelsmatig onverdiende) min deze week; zo verstandig heb ik me niet gedragen. Nog steeds niet gesport vanwege naweeën verkoudheid die weer terug lijkt te komen.

Huidig: 141,4
Afgelopen week: -0,8
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_202053375
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 06:01 schreef Sometimes het volgende:

[..]
De nachten waren afgelopen week wat beter. Ben nu wel vroeg wakker maar lag er gisteren al rond 21:00u in (mag met een nacht van bijna 8 uur niet klagen).

Een onverwachte (en gevoelsmatig onverdiende) min deze week; zo verstandig heb ik me niet gedragen. Nog steeds niet gesport vanwege naweeën verkoudheid die weer terug lijkt te komen.

Hoera voor de min *O*
pi_202053588
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ volgestampt met chili O+
Ok, ook bij OMAD bestaat er zo iets als een te grote maaltijd, kolere :')
pi_202055182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:36 schreef Myraela het volgende:
Planning morgen:
L: Haveryoghurt met chocolade muesli en mandarijntjes
D: Uiteten. Als ik de menukaart bekijk dan gaan we denk ik voor de veggie platter. Met portobello, tarte tartin van ui, miso aubergine, arancini, bahji, jackfruit bun en dips om te delen. :9
Daar kwam nog bij: 1 boterham, blokje pure chocolade en een broodje kruidenboter vooraf. Avondeten was echt heerlijk. :9 Wel veel te veel, maar ben gewoon gestopt toen ik voldoende had.

Vandaag:
L: Heerlijke bowl van The Harvest in Rotterdam. Met zoete aardappel, geroosterde spruiten, bietensalade en boerenkoolsalade. :9~
D: Rijst met linzencurry
T: Puntje taart

En vanochtend al begonnen met een flinke wandeling en een rondje markt, dus de 15.000 stappen hebben we ook al.
pi_202055188
quote:

Fijn dat het nu toch weer naar beneden gaat. Elke min verdien je gewoon hoor, je zal er toch iets goed voor hebben gedaan.
pi_202055281
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Vanavond sushi, dus morgenochtend is de drop vast weer verdwenen haha, maar dat is ingecalculeerd.
Slechts +0.15 :D daar teken ik voor.

quote:

[..]

Wat @Myraela ook al zei: er is niet zoiets als een verdiende of onverdiende min (noch een verdiende of onverdiende plus). En niet sporten vanwege naweeën verkoudheid die terug lijkt te komen klinkt bij uitstek als verstandig gedrag!

@Myraela jouw lijstjes klinken heerlijk!

Ik deed rondje markt vanmorgen. Kaas, geitenkaas, olijfbrood en dubbeldooier eitjes gehaald, en een klef wit bolletje gerookte zalm en klef wit bolletje haring als ontbijt+lunch. Voorlopig zit ik daar nog goed vol van.. vanavond denk ik klein stukje olijfbrood als borrel en avondeten weet ik nog niet. Misschien maak ik omelet met broccoli oid, iig iets met groente want die mis ik wat te vaak laatste tijd.
pi_202055366
Een dagje honger. Zo irritant. (wel genoeg gegeten, honger van de medicijnen daar helpt geen eten tegen).
pi_202057106
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:46 schreef Myraela het volgende:

[..]
Fijn dat het nu toch weer naar beneden gaat. Elke min verdien je gewoon hoor, je zal er toch iets goed voor hebben gedaan.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat @:Myraela ook al zei: er is niet zoiets als een verdiende of onverdiende min (noch een verdiende of onverdiende plus). En niet sporten vanwege naweeën verkoudheid die terug lijkt te komen klinkt bij uitstek als verstandig gedrag!

Jullie hebben ongetwijfeld gelijk, maar het voelt niet zo.

Ik was vroeger gek op de winter, lekker koud. Tegenwoordig vind ik het al snel te fris. Zo jammer, zorgt ervoor dat ik veel minder (buiten) doe dan voorheen.
It was delicious.
pi_202066472
:@ ochtendsiggie in hoop dat de stuitligging ontstuit :@
pi_202066519
Succes met de bevalling, je krijgt er zoveel moois voor... ehh, laat maar :') Heb je je kleren van voor de bevalling al klaarliggen, en wordt het sushi of biefstuk :7
pi_202066739
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:47 schreef Sometimes het volgende:

[..]
[..]

Ik was vroeger gek op de winter, lekker koud. Tegenwoordig vind ik het al snel te fris. Zo jammer, zorgt ervoor dat ik veel minder (buiten) doe dan voorheen.
Als je een beetje doorloopt, fietst, rent, werkt, tuiniert of whatever dan krijg je het zo warm hoor.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202066764
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 10:18 schreef Holyme het volgende:
Succes met de bevalling, je krijgt er zoveel moois voor... ehh, laat maar :') Heb je je kleren van voor de bevalling al klaarliggen, en wordt het sushi of biefstuk :7
Gelijk door met de volgende bakken. Volcontinu operatie hier.
pi_202067131
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:47 schreef Sometimes het volgende:

Het is nu juist heerlijk om buiten wat te doen. Ga je tenminste bij een beetje inspanning niet dood van de hitte. Ik kleed me nog steeds vaak te warm aan omdat ik vergeet hoe warm het is na de eerste 2 minuten. :')

In dat thema vanochtend weer een rondje gedaan. Vandaag was de dag van de gevreesde 10 minuten achter elkaar rennen. *O* Nu kwam het piepje beide keren precies op het moment dat ik er ook echt wel klaar mee was. :') Maar toch gelukt. Dus yay. Wel net vast wat gegeten, want echt teveel trek om gezellig te zijn. :D

O: Havermout met banaan en cacao, light kokosyoghurt met een berg blauwe bessen en frambozen
L: Dubbele boterham met hummus, korianderchutney en snoeptomaatjes
D: Groene asperges met hoisin met veggie gyoza
T: Reese's peanut butter cup. :9

quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:45 schreef Myraela het volgende:
Vandaag:
L: Heerlijke bowl van The Harvest in Rotterdam. Met zoete aardappel, geroosterde spruiten, bietensalade en boerenkoolsalade. :9~
D: Rijst met linzencurry
T: Puntje taart
En het lijstje van gisteren was toch weer iets anders. M'n moeder had zelf naan gemaakt, sperziebonen en komkommersalade. Met dus de linzencurry. En daarna maar een half puntje taart, want geen trek en niet lekker genoeg.

Mijn lijstjes lopen echt bijna nooit zoals ik ze plan. :') Maar dat probeer ik juist een beetje te accepteren en los te laten.
pi_202067205
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 10:48 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Als je een beetje doorloopt, fietst, rent, werkt, tuiniert of whatever dan krijg je het zo warm hoor.
Dat is precies het probleem. Zodra ik serieus ga bewegen begin ik enorm te zweten. Dan wordt die kou snel onprettig.

Bij de fitness staan de roldeuren helemaal open (vanwege Corona / ventilatie). Dat is soms niet te doen. Een joggingbroek in plaats van een korte broek werkt goed, maar méér dan een sportshirt op het bovenlichaam..?
It was delicious.
pi_202067311
Ik vind laagjes wel fijn. Je kunt ook altijd weer iets uitdoen als het te warm is.
pi_202067423
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:20 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Dat is precies het probleem. Zodra ik serieus ga bewegen begin ik enorm te zweten. Dan wordt die kou snel onprettig.

Bij de fitness staan de roldeuren helemaal open (vanwege Corona / ventilatie). Dat is soms niet te doen. Een joggingbroek in plaats van een korte broek werkt goed, maar méér dan een sportshirt op het bovenlichaam..?
Ja dat is lastig. Normaal probeer je het zweten te voorkomen door steeds wat meer uit te trekken.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202067468
En kijk ook zeker naar de stof. Bij een joggingbroek denk ik al snel aan zo'n dikke stof, terwijl laagjes van het juiste materiaal prima ademen, ook al heb je veel aan.
pi_202075255
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:21 schreef Holyme het volgende:
Even gekeken. Vond het zelf wat veel over het watervasten gaan. Die wereld kende ik nog helemaal niet, maar ik sla die klinieken ook graag over. :D
pi_202075341
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:31 schreef Myraela het volgende:

[..]
Even gekeken. Vond het zelf wat veel over het watervasten gaan. Die wereld kende ik nog helemaal niet, maar ik sla die klinieken ook graag over. :D
Ja, tot die conclusie kwam ik ook :P En dan die vrouw met al dat gefrituurde eten in de woonplaats, die zat qua locatie echt ruk. Vraag me dan toch af hoe dat gaat als ze weer thuis is. Educated guess, terug bij af.
pi_202075624
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:36 schreef Holyme het volgende:
Ja, tot die conclusie kwam ik ook :P En dan die vrouw met al dat gefrituurde eten in de woonplaats, die zat qua locatie echt ruk. Vraag me dan toch af hoe dat gaat als ze weer thuis is. Educated guess, terug bij af.
Ja, wel mooi dat ze na het vasten betere resultaten kreeg uit het bloedonderzoek. Maar ik vraag me wel af hoeveel ze daarvan ook gewoon had kunnen bereiken met een gezondere leefstijl in plaats van met 28 dagen alleen maar water. En inderdaad, hoe gaat ze thuis verder?
pi_202078927
Mijn nieuwe werkkleding maakt me een beetje nerveus :') Ik heb voor het eerst ooit een kleinere maat broek besteld en ik heb niet één grotere maat meer en wie bedrijfskleding kent die weet dat het eeuwen duurt voor je een bestelling krijgt. Dus als ik hier te dik voor word dan zit ik een hele tijd zonder broeken :+ Vroeger deed ik een riem om en zag het er niet uit. Nu eindelijk een keurig zittende broek, maar ik kan niet weer dikker worden. Ik vind het maar niks :X

(toen ze mij járen geleden de maat opnamen voor mijn vorige, véél te grote broek heb ik heel erg mijn buik ingehouden en die broek zat in het begin eigenlijk veel te strak :o )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202083705
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:53 schreef Isabeau het volgende:
Mijn nieuwe werkkleding maakt me een beetje nerveus :') Ik heb voor het eerst ooit een kleinere maat broek besteld en ik heb niet één grotere maat meer en wie bedrijfskleding kent die weet dat het eeuwen duurt voor je een bestelling krijgt. Dus als ik hier te dik voor word dan zit ik een hele tijd zonder broeken :+ Vroeger deed ik een riem om en zag het er niet uit. Nu eindelijk een keurig zittende broek, maar ik kan niet weer dikker worden. Ik vind het maar niks :X

(toen ze mij járen geleden de maat opnamen voor mijn vorige, véél te grote broek heb ik heel erg mijn buik ingehouden en die broek zat in het begin eigenlijk veel te strak :o )
Gouden Dr. Phil tip he. Alle schepen (broeken) achter je verbranden, zodat je niet meer terug kunt *O*

Ik heb een range in de kast, maar het zijn ook weer geen volwaardige garderobes. De fase waar ik nu in zit voelt als een tussenfase. Er liggen broeken in de kast waar ik nu nog niet in pas en er liggen broeken in mn kast die van mn kont afzakken :') Ik heb nu 1 spijkerbroek. die ik niet naar naar werk zou dragen en 1 spijkerbroek die eigenlijk nog 3 kilo te strak zit, die ik afwissel als ik de deur niet uit hoef. Als ik de deur uitmoet "moet" ik eigenlijk wel in een jurkje, die zijn wat geschikter voor een ruimere gewichtsrange.
pi_202083976
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:20 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Laagjes (vooral om ook weer wat aan te kunnen trekken op het moment dat je jezelf voelt afkoelen) en je kleding uitkiezen op zweetafvoer. Bij serieus onprettig zou ik ook een shirtwissel niet uitsluiten.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_202083983
Ik heb zo min mogelijk range in de kast, al scheelt het ook dat ik geīnvesteerd heb in wat duurdere kledingstukken. De H&M'etjes zijn makkelijker te vervangen; "ach, maatje groter nodig is geen probleem, ik val wel weer af." Ik moet zeggen dat het wel helpt om dure dingen te hebben op dit vlak :P
pi_202084002
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Laagjes (vooral om ook weer wat aan te kunnen trekken op het moment dat je jezelf voelt afkoelen) en je kleding uitkiezen op zweetafvoer. Bij serieus onprettig zou ik ook een shirtwissel niet uitsluiten.
Zweetafvoer, heet dat zo bij kleding, weer wat geleerd :D Maar eens! Ik ril al bij de gedachte aan joggingbroek en tshirt stof met zweet en dan koude lucht. Gruwel.
pi_202084039
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 11:08 schreef Holyme het volgende:

[..]
Zweetafvoer, heet dat zo bij kleding, weer wat geleerd :D Maar eens! Ik ril al bij de gedachte aan joggingbroek en tshirt stof met zweet en dan koude lucht. Gruwel.
Ik heb 'm letterlijk vertaald hoor. :+ "Sweat-wicking" is wel serieus een ding. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202084067
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:11 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik heb 'm letterlijk vertaald hoor. :+ "Sweat-wicking" is wel serieus een ding. :Y
Ja ik heb het in sommige stukken, maar het woord viel me nu ineens op :+
pi_202084842
De afgelopen tijd niet veel gepost hier maar wel normaal blijven doen. Ook niet heel veel aangekomen gelukkig. Nu door omstandigheden zit ik even een tijdje thuis, dus wil ik het sportritme wel weer lekker op gaan pakken. Krachttraining vond ik altijd heerlijk, maar daar afgelopen tijd weinig tijd voor gehad, dus dat gaan we nu weer lekker doen.
Moet alleen kijken hoe ik het weer ga bijhouden qua meten. Voorheen meestal gewoon de weegschaal. Maarja, als je meer krachttraining gaat doet is dat meestal niet zo motiverend. Meetlint kan, maar vind ik wel altijd lastig om dat precies op de goede plek te meten iedere keer. Foto's dan maar? Al zie je daar meestal niet na 4 weken ofzo al verschil.
Eigenlijk moet ik me ook niet druk maken over meten, maar toch altijd fijn om bevestiging te krijgen.
pi_202085537
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:17 schreef Pinuts het volgende:
De afgelopen tijd niet veel gepost hier maar wel normaal blijven doen. Ook niet heel veel aangekomen gelukkig. Nu door omstandigheden zit ik even een tijdje thuis, dus wil ik het sportritme wel weer lekker op gaan pakken. Krachttraining vond ik altijd heerlijk, maar daar afgelopen tijd weinig tijd voor gehad, dus dat gaan we nu weer lekker doen.
Moet alleen kijken hoe ik het weer ga bijhouden qua meten. Voorheen meestal gewoon de weegschaal. Maarja, als je meer krachttraining gaat doet is dat meestal niet zo motiverend. Meetlint kan, maar vind ik wel altijd lastig om dat precies op de goede plek te meten iedere keer. Foto's dan maar? Al zie je daar meestal niet na 4 weken ofzo al verschil.
Eigenlijk moet ik me ook niet druk maken over meten, maar toch altijd fijn om bevestiging te krijgen.
Geen ervaring met krachttraining hoor, maar is binnen enkele weken goed verschil zien/meten sowieso wel realistisch? Lijkt me inderdaad lastig om helemaal goed te meten. Misschien juist focussen op de verschillen die je merkt qua prestaties?

Lijstje vandaag:
T: Banaan
L: Twee geroosterde boterhammen, hummus, korianderchutney en snoeptomaatjes
T: Kaki
D: Gado gado met sperziebonen, wortel, tauge en tofu.
pi_202085561
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 13:11 schreef Myraela het volgende:

[..]
Geen ervaring met krachttraining hoor, maar is binnen enkele weken goed verschil zien/meten sowieso wel realistisch? Lijkt me inderdaad lastig om helemaal goed te meten. Misschien juist focussen op de verschillen die je merkt qua prestaties?
Daarom vond ik de weegschaal altijd wel fijn omdat je daar wel per week een beetje een trend kan zien. Maar goed, als ik ineens meer krachttraining ga doen dan zal ik in begin stilstaan/misschien zelfs beetje aankomen. Dus dat is nu niet heel handig. Inderdaad, prestaties + gevoel zal ik het meer van moeten hebben dit keer. Maar iets meetbaars was toch ook altijd fijn, puur voor je eigen bevestiging.
pi_202086434
Mijn kind zit aan de nacho's en kaasdip en ik... aan een peer :') #Winning!
Vanavond weer eens stamppot andijvie met die lekkere Unox rookworst. Was eindelijk weer eens fatsoenlijk geprijsd (50% korting bij de AH, de vega variant).
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_202087055
O! kaasdip :9~

Ik hoop al een week een nieuw tiental in te klappen. Mn darmen werken alleen niet mee :')
pi_202087063
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
O! kaasdip :9~

Ik hoop al een week een nieuw tiental in te klappen. Mn darmen werken alleen niet mee :')
Ik mocht het bakje uitlikken :')
Die van de Lidl is echt superieur _O_

Hier ook dwarse darmen en daardoor teveel kg's op de weegschaal.
  maandag 8 november 2021 @ 19:05:35 #56
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_202089850
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 14:28 schreef Declan-Harp het volgende:
Vanavond weer eens stamppot andijvie met die lekkere Unox rookworst. Was eindelijk weer eens fatsoenlijk geprijsd (50% korting bij de AH, de vega variant).
Ik heb kaartje van de postcodeloterij gekregen van bazin, die gaat ook met mij mee van de week *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_202089866
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:05 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Ik heb kaartje van de postcodeloterij gekregen van bazin, die gaat ook met mij mee van de week *O*
Lekkerrr!! *O*
  maandag 8 november 2021 @ 20:06:29 #58
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_202090980
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:06 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Lekkerrr!! *O*
Ja *O*
pi_202091061
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:06 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Ja *O*
Had je iets speciaals in gedachten?
pi_202091297
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 14:28 schreef Declan-Harp het volgende:
Vind je die rookworst lekker? Mijn ding is het niet, ik vind die van de HEMA wel lekker.

Ik wilde vandaag wel de Unox vega ragout halen, maar die verkocht mijn Albert Heijn niet. ;( Dus nog ik veel te veel andere zooi mee. :')
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:05 schreef LPFAN het volgende:

Leuk! Ik heb hem van m'n moeder gekregen. :D Ondanks dat je er superveel producten mee kan halen, knapte zij toch al af op het stukje 'vega'. Kan ook gewoon voor de groenten etc, maar mij hoor je niet klagen. :D
pi_202091368
En ik klaag op maandagen altijd dat ik geen energie heb om te sporten omdat kantoordag. Maar vandaag thuisgebleven door een andere afspraak, dus moest ik bewijzen dat het echt aan kantoor ligt en ik niet stiekem gewoon een lui mens ben. :7 Half uur boksen vanochtend en de 15.000 stappen aangetikt. *O*

En m'n lijstje voor morgen:
L: Rest van de gado gado met taugé, sperziebonen en tofu
T: Kaki
T: Worteltjes met hummus
D: Pasta met een saus van pompoen en spinazie

En er staat ook weer een rondje lopen op de planning. M'n app heeft er automatisch een herhaling van de vorige keer ingestopt. Maar misschien is dat ook wel een goed idee.
  maandag 8 november 2021 @ 20:52:36 #62
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_202091669
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:20 schreef Myraela het volgende:

[..]
Vind je die rookworst lekker? Mijn ding is het niet, ik vind die van de HEMA wel lekker.

Ik wilde vandaag wel de Unox vega ragout halen, maar die verkocht mijn Albert Heijn niet. ;( Dus nog ik veel te veel andere zooi mee. :')
[..]
Leuk! Ik heb hem van m'n moeder gekregen. :D Ondanks dat je er superveel producten mee kan halen, knapte zij toch al af op het stukje 'vega'. Kan ook gewoon voor de groenten etc, maar mij hoor je niet klagen. :D
Nee precies ik ga ook voor de groenten en fruit en soep enzo. :9
pi_202091766
quote:

[..]

Over Hema gesproken, persoonlijk vind ik die groente hotdogs erg lekker. :9
pi_202091974
quote:

[..]

[..]
Ja! Lekker zurig :9
pi_202094804
Hotdogs van de HEMA, met extra saus :9 :9 :9

Mijn lijf doet iets stoms. Ik hang sinds een paar maanden steeds 1-1,5 week vast op een gewicht, en dan opeens, roetsj naar beneden. En repeat.
Ben ik niet gewend van mezelf, meestal gaat het geleidelijker- en is voor mij motiverender. Maar ja, heb het er maar mee te doen.
Nu sinds juli -16,4 kilo. Doel is dit jaar tot -20 te komen. En dan langzaamaan richting gezond(er) gewicht. Als ik een BMI van <30 bereik ben ik tevreden.
pi_202095046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 08:26 schreef SilverEyes het volgende:
Hotdogs van de HEMA, met extra saus :9 :9 :9

Mijn lijf doet iets stoms. Ik hang sinds een paar maanden steeds 1-1,5 week vast op een gewicht, en dan opeens, roetsj naar beneden. En repeat.
Ben ik niet gewend van mezelf, meestal gaat het geleidelijker- en is voor mij motiverender. Maar ja, heb het er maar mee te doen.
Nu sinds juli -16,4 kilo. Doel is dit jaar tot -20 te komen. En dan langzaamaan richting gezond(er) gewicht. Als ik een BMI van <30 bereik ben ik tevreden.
Woohoo, jij bent écht lekker bezig!
pi_202095850
Ehrmagerd, Jules de Strooper wafeltjes bij de Hello Fresh :9~

Beter dan het chemische smaakwatertje van vorige week.
pi_202095902
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ehrmagerd, Jules de Strooper wafeltjes bij de Hello Fresh :9~

Beter dan het chemische smaakwatertje van vorige week.
Tss, precies nu ik geen box heb iets wat wél lekker is natuurlijk. :{w
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202095923
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Tss, precies nu ik geen box heb iets wat wél lekker is natuurlijk. :{w
Zou het ook voor iedereen hetzelfde zijn elke week? Ik kan je het rare smaakwatertje van vorige week sturen om het goed te maken?

Wij zitten wel een beetje met die box, wij hebben hem om gezonder te eten en minder geld kwijt te zijn dan normaal, maar zelfs als alles al lekker voor je uitbedacht is, vind ik het nog best een ding alles op te krijgen of iig niet weg te gooien (dus invriezen)... We zijn te lui :@
pi_202096178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:21 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Zou het ook voor iedereen hetzelfde zijn elke week? Ik kan je het rare smaakwatertje van vorige week sturen om het goed te maken?

Wij zitten wel een beetje met die box, wij hebben hem om gezonder te eten en minder geld kwijt te zijn dan normaal, maar zelfs als alles al lekker voor je uitbedacht is, vind ik het nog best een ding alles op te krijgen of iig niet weg te gooien (dus invriezen)... We zijn te lui :@
Hmm, volgens mij had ik het rare smaakwatertje op een ander moment...

En ik heb eigenlijk altijd twee maaltijden per week (met af en toe een quiche van die versmarkt erbij als ik een dag alleen eet, want lui varken), dat gaat goed. Moet ik er wel bij zeggen dat ik eigenlijk al jaren 4 avonden per week kook, qua tijd maakt het ook niet echt uit of ik een HF-recept aan het volgen ben of dat ik wortelen klaar sta te maken. (Helemaal met die kleine rotaardappels van de laatste tijd, schillen duurt lang yo. :( ) M'n reden om HF/maaltijdbox eens te proberen was dan ook meer variatie, bezorgen/uit eten doen we amper en in het weekend heb ik helemaal geen zin om me bezig te gaan houden met m'n avondeten van de week daarna. :+ Even wat uit een lijstje selecteren op wat "kan" en wat me lekker lijkt, gaat nog net. :')

En soms heb ik geen geschikte recepten en sla ik een week over, ook geen punt. De "saaie" dingen zijn dan immers ook al weer een tijdje niet langsgekomen, dus da's dan ook wel weer eens lekker.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:18:33 #71
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_202096688
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:10 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Had je iets speciaals in gedachten?
Nee dat niet.
pi_202099240
Rondje weer gemaakt *O*

Ben emotioneel wel toe aan een sprongetje naar beneden :')

De man eet niet mee, dus ik kan lekker wat vroeger eten. Nu we weer wat geregelder Hello Freshen proberen we ook wat vaker samen te eten. Wat natuurlijk voor van alles goed is, maar me soms wel zwaar valt omdat ik dan toch vaak een tijdje echt trek heb, ipv gewoon gaan eten wanneer de trek op komt.

@minilot: doe jij OMAD tenzij...? Of een x aantal dagen per week OMAD? Of iets van een ritme?
pi_202100019
@DancingPhoebe Alle dagen OMAD tenzij :)
Zo'n tenzij is er niet vaak, maar toevallig afgelopen weekend wel: mijn moeder kwam voor het eerst ooit bij ons logeren en ik had geen zin in wat voor discussie dan ook over intermitterend vasten dus gewoon mee-ontbeten en -geluncht, plus ettelijke van de meegebrachte oliebollen bij de koffie en 's avonds hapjes.
Tweeënhalve kilo eraan in één lang weekend :')

Ze is inmiddels uitgezwaaid en vanavond is het avondeten krokante kaasdingen uit de oven die dit weekend niet op zijn gegaan + gesmoorde spitskool, wortelsalade en toe verse mango en banaan. Er na de afgelopen dagen zeer aan toe niet meer 3579922 keer per dag te eten en ik overweeg misschien nog een 48-uurs vastenrondje :+
pi_202100039
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:45 schreef minilot het volgende:
@:DancingPhoebe Alle dagen OMAD tenzij :)
Zo'n tenzij is er niet vaak, maar toevallig afgelopen weekend wel: mijn moeder kwam voor het eerst ooit bij ons logeren en ik had geen zin in wat voor discussie dan ook over intermitterend vasten dus gewoon mee-ontbeten en -geluncht, plus ettelijke van de meegebrachte oliebollen.
Tweeënhalve kilo eraan in één lang weekend :')

Ze is inmiddels uitgezwaaid en vanavond is het avondeten kaashapjes die dit weekend niet op zijn gegaan + gesmoorde spitskool, wortelsalade en toe verse mango en banaan. Er na de afgelopen dagen zeer aan toe niet meer 3579922 keer per dag te eten en ik overweeg misschien nog een 48-uurs vastenrondje :+
:D Herkenbaar :D Ik merk sowieso dat veel mensen wel iets van IF vinden :D
pi_202100074
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
:D Herkenbaar :D Ik merk sowieso dat veel mensen wel iets van IF vinden :D
Yup en ik probeer mijn neiging tot evangeliseren zoveel mogelijk te onderdrukken, behalve soms als mensen er concreet naar vragen hoe het mij en/of mijn lief gelukt is om een boel gewicht te verliezen, al hou ik het ook dan nog vaak zat op een 'gewoon minder gaan eten' omdat ik er geen zin in heb :')
pi_202100217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:49 schreef minilot het volgende:

Yup en ik probeer mijn neiging tot evangeliseren zoveel mogelijk te onderdrukken, behalve soms als mensen er concreet naar vragen hoe het mij en/of mijn lief gelukt is om een boel gewicht te verliezen, al hou ik het ook dan nog vaak zat op een 'gewoon minder gaan eten' omdat ik er geen zin in heb :')
Ik zeg altijd dat ik minder energie heb gegeten dan ik heb verbrand. Verder heb ik totaal niet de behoefte om iemand te vertellen hoe ik afval, want iedereen moet zelf uitvogelen wat het prettigst/makkelijkst vol te houden is. Ik heb heus niet het wiel uitgevonden en ben al helemaal niet perfect.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202100845
Commentaar is altijd wel te vinden ja.

Ik doe IF en skip ontbijt -> dat is een hype, ('s avonds) oh nou mag je niet meer eten he, dat zou ik niet kunnen.

Ik skip ontbijt -> da's niet gezond, belangrijkste maaltijd van de dag, je motor moet opstarten.
pi_202101320
Op elk dieet krijg je altijd opmerkingen. Overigens ben ik ook niet heilig als het om commentaar leveren gaat. :D Vooral de ‘dat zou ik echt niet kunnen’, de betweterige probeer ik wel in te houden omdat ik weet hoe irritant die zijn.
pi_202101398
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:52 schreef Myraela het volgende:
Op elk dieet krijg je altijd opmerkingen. Overigens ben ik ook niet heilig als het om commentaar leveren gaat. :D Vooral de ‘dat zou ik echt niet kunnen’, de betweterige probeer ik wel in te houden omdat ik weet hoe irritant die zijn.
Ik kon het toch niet nalaten om tegen mijn nichtje te verzuchten dat het zonde van het geld was -O-
Afvallen mbv electrische pads die schokjes geven en dan met een dieet.
Waarbij je de eerste week geen wit mag (gekookt ei mocht niet, geklutst = geel = goed - ik maak geen grapje).
Dan een week koolhydraat arm.
Een week vetarm.
Een week kcal tellen.
Etc.
Slechts 350 euro voor de eerste 5 weken. Daarna maar 150 euro per maand. Maar je krijgt wel een heel fancy glossy paper dieetboek met allemaal super slanke lachende vrouwen op de foto's.

Ze heeft haar hele leven al alle dieten geprobeerd en nu jaren na haar gastric bypass en weer aangekomen te zijn valt ze terug op het enige wat ze kent: een dieet volgen.
pi_202101401
"Dat zou ik echt niet kunnen" is precies het hele ding. Het gaat er om wat jij wel redelijk makkelijk kunt volhouden. Dat is voor iedereen anders. Hell het verschilt voor mij ook van tijd tot tijd.

Ik heb ECHT genoten van mijn koekjes :D Het was ook een keurige portie wat mij betreft en heb er als voorafje van zitten snaaien! Hoofd was een curryachtige soep met bonen en zoete aardappel van Hello Fresh. Net te veel en te machtig maar :9~
pi_202101678
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kon het toch niet nalaten om tegen mijn nichtje te verzuchten dat het zonde van het geld was -O-
Afvallen mbv electrische pads die schokjes geven en dan met een dieet.
Waarbij je de eerste week geen wit mag (gekookt ei mocht niet, geklutst = geel = goed - ik maak geen grapje).
Dan een week koolhydraat arm.
Een week vetarm.
Een week kcal tellen.
Etc.
Slechts 350 euro voor de eerste 5 weken. Daarna maar 150 euro per maand. Maar je krijgt wel een heel fancy glossy paper dieetboek met allemaal super slanke lachende vrouwen op de foto's.

Ze heeft haar hele leven al alle dieten geprobeerd en nu jaren na haar gastric bypass en weer aangekomen te zijn valt ze terug op het enige wat ze kent: een dieet volgen.
Achja, bij dat soort extremere dingen zou ik het ook wel lastig vinden om niets te zeggen. :D Is ze nu al begonnen? Ben wel benieuwd naar haar ervaringen. :D

De enige bij wie ik er wel heel open over ben, is tegenover mijn moeder. Die heeft mij ook m'n hele leven ongevraagd kritiek gegeven, dus ik vind dat ik dat nu ook mag. :7 Ze kan niet veel bewegen door haar incomplete dwarslaesie, dus om dat te combineren hongert ze zichzelf gewoon uit. Ze is wel veel afgevallen, en nu eet is ze gelukkig weer normaal avondeten.

Aangezien ik al zo blij was met normaal avondeten eten, heb ik ook niets gezegd over het feit dat ze nu ontbijt met fruit en luncht met een dak druiven, want fruit telt nooit mee. Al is dat nog altijd beter dan die keer dat ze zo trots haar nieuwste gezonde snack deelde, ze at gewoon gebakken uitjes alsof het chips was. :D
pi_202101804
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:52 schreef Myraela het volgende:
Daarom ook niet zeggen dat je op dieet bent. En mensen bij mij naar vragen, dan zeg ik gewoon “Minder eten, meer bewegen.”
pi_202101845
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:27 schreef Myraela het volgende:

[..]
Achja, bij dat soort extremere dingen zou ik het ook wel lastig vinden om niets te zeggen. :D Is ze nu al begonnen? Ben wel benieuwd naar haar ervaringen. :D

De enige bij wie ik er wel heel open over ben, is tegenover mijn moeder. Die heeft mij ook m'n hele leven ongevraagd kritiek gegeven, dus ik vind dat ik dat nu ook mag. :7 Ze kan niet veel bewegen door haar incomplete dwarslaesie, dus om dat te combineren hongert ze zichzelf gewoon uit. Ze is wel veel afgevallen, en nu eet is ze gelukkig weer normaal avondeten.

Aangezien ik al zo blij was met normaal avondeten eten, heb ik ook niets gezegd over het feit dat ze nu ontbijt met fruit en luncht met een dak druiven, want fruit telt nooit mee. Al is dat nog altijd beter dan die keer dat ze zo trots haar nieuwste gezonde snack deelde, ze at gewoon gebakken uitjes alsof het chips was. :D
Daar zitten heul veul kcal in :o :o :o Echt. Wow.

Nichtje en ik hebben een goede band, dan durf ik wel zoiets te zeggen. Ik zou het ook niet snel tegen een ander zeggen.
pi_202102047
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
"Dat zou ik echt niet kunnen" is precies het hele ding. Het gaat er om wat jij wel redelijk makkelijk kunt volhouden. Dat is voor iedereen anders. Hell het verschilt voor mij ook van tijd tot tijd.

Ik heb ECHT genoten van mijn koekjes :D Het was ook een keurige portie wat mij betreft en heb er als voorafje van zitten snaaien! Hoofd was een curryachtige soep met bonen en zoete aardappel van Hello Fresh. Net te veel en te machtig maar :9~
Ze hebben er ook ijs van. Ijs tussen die wafeltjes of een pint met almond thins. Gevaarlijk wel. Net als die florentines van ze :9~
pi_202107206
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Daarom ook niet zeggen dat je op dieet bent. En mensen bij mij naar vragen, dan zeg ik gewoon “Minder eten, meer bewegen.”
Dit!
Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste 'complimenten'krijg. Nog niets gehoord. Maar ik ben de afgelopen jaren al zo vaak aangekomen-afgevallen-aangekomen dat het misschien niet eens meer opvalt :')
pi_202107446
Ik kreeg vorige week één van de liefste complimenten ooit. Een collega zei 'Jeetje, jij bent nog steeds slank.'. Ik vond het zo lief. O+ Vaak krijg je veel complimenten als het grootste verschil net zichtbaar is. En dat vind ik aardig, maar ik ben vaak afgevallen en aangekomen dat ik die complimenten niet echt goed aan kan nemen. Maar deze kwam wel binnen.

De doorloop is bij ons redelijk snel, dus de meeste collega's waar ik nu mee werk, weten niet eens dat ik afgevallen ben.
pi_202107730
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 09:17 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg vorige week één van de liefste complimenten ooit. Een collega zei 'Jeetje, jij bent nog steeds slank.'. Ik vond het zo lief. O+ Vaak krijg je veel complimenten als het grootste verschil net zichtbaar is. En dat vind ik aardig, maar ik ben vaak afgevallen en aangekomen dat ik die complimenten niet echt goed aan kan nemen. Maar deze kwam wel binnen.

De doorloop is bij ons redelijk snel, dus de meeste collega's waar ik nu mee werk, weten niet eens dat ik afgevallen ben.
Dat is inderdaad heel lief ja. Vooral omdat je kennelijk ook al een verleden hebt met wisselen van gewicht, is dit des te knapper! Lief dat dat ook opgemerkt wordt :)
pi_202110194
Lekker Myra *O*

Rondje gemaakt *O*

Cakes in de oven, niet gesnoept *O*
pi_202110276
Gisteren verbaasd over m'n oncontroleerbare honger. Overigens extra gegeten, maar wel allemaal gezonde dingen. Vandaag onverwachts vroeg ongesteld geworden. Blijft toch een prachtig ding, zo'n vrouwenlichaam.
pi_202110287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lekker Myra *O*

Rondje gemaakt *O*

Wat ben je voor cakes aan het bakken? :9
pi_202110296
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:09 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat ben je voor cakes aan het bakken? :9
Smart cakes :@
pi_202110302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lekker Myra *O*

Rondje gemaakt *O*

Piratencakes? *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:08 schreef Myraela het volgende:
Gisteren verbaasd over m'n oncontroleerbare honger. Overigens extra gegeten, maar wel allemaal gezonde dingen. Vandaag onverwachts vroeg ongesteld geworden. Blijft toch een prachtig ding, zo'n vrouwenlichaam.
Blijft "grappig" ja. :') Ik heb niet echt een cyclus, dus die dagen komen zonder enig patroon af en toe langszeilen. Toch altijd geruststellend dat de HONGER gewoon hormonaal is. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202110308
Het is eigenlijk 1 cake, maar worden dus dikke plakken voor de vriezer.
pi_202110334
Gebakken dingen invriezen wil gewoon niet in m'n systeem ofzo. :') Suf, want ik vind bakken best leuk, alleen alles opeten of veel weggooien staat me tegen, maar dat zijn helemaal de enige opties niet. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_202110350
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:14 schreef IJsdraakje het volgende:
Gebakken dingen invriezen wil gewoon niet in m'n systeem ofzo. :') Suf, want ik vind bakken best leuk, alleen alles opeten of veel weggooien staat me tegen, maar dat zijn helemaal de enige opties niet. :+
Wij hebben sinds onze meest recente verhuizing ook wel echt een pornovriezer, dus dat maakt de vriesleef wel makkelijker.
pi_202110469
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Smart cakes :@
Oh, dan zou ik het al wat makkelijker vinden om niet te snoepen. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:14 schreef IJsdraakje het volgende:
Uitdelen. *O* Maar ik herken het wel. Ik wil al een poosje graag oefenen met taarten maken, maar ik wil niet in de verleiding komen om ze zelf te eten. :D
pi_202111449
Ik bak ook precies om die reden bijna niet meer inderdaad. En ik zou best kunnen uitdelen, maar ik weet ook dat de helft van m'n buurvrouwen zelf ook probeert wat op gewicht te letten, dus dat voelt dan ook wat lullig :D

Ik kookte maandag drie porties gezond avondeten, en heb m'n koelkast vol liggen met groente voor de volgende drie dagen gezond avondeten. Ik heb wel nog steeds moeite moet ik zeggen. Ik heb gewoon echt weinig tot geen trek, en daarmee ook niet echt motivatie moeite te doen iets lekkers/gezonds klaar te maken. Maandag maar iemand uitgenodigd te komen eten, dat motiveert dan wel, want die zet ik niet een boterham met kaas voor :+
pi_202111485
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik bak ook precies om die reden bijna niet meer inderdaad. En ik zou best kunnen uitdelen, maar ik weet ook dat de helft van m'n buurvrouwen zelf ook probeert wat op gewicht te letten, dus dat voelt dan ook wat lullig :D

Ik kookte maandag drie porties gezond avondeten, en heb m'n koelkast vol liggen met groente voor de volgende drie dagen gezond avondeten. Ik heb wel nog steeds moeite moet ik zeggen. Ik heb gewoon echt weinig tot geen trek, en daarmee ook niet echt motivatie moeite te doen iets lekkers/gezonds klaar te maken. Maandag maar iemand uitgenodigd te komen eten, dat motiveert dan wel, want die zet ik niet een boterham met kaas voor :+
Je hoeft geen trek te hebben om gezond te eten.
pi_202111572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Je hoeft geen trek te hebben om gezond te eten.
Dat weet ik, daarom zei ik ook specifiek dat ik door de geen trek geen motivatie heb om de moeite te nemen wat gezonds klaar te maken.
Daar zit 't probleem namelijk, ik heb toch geen trek, dus ook geen zin om moeite te doen om iets te maken.

En ja, ik weet heus wel dat er allerlei goeie redenen zijn om dat alsnog wel te doen zoals gezond en beter voor je en beetje voor jezelf zorgen enzo, maar ik vind koken sowieso al stom als het alleen voor mezelf is en dat is nu toch regelmatig sterker dan de 'jamaar beter voor je' gedachte. Daarom dus maar iemand uitgenodigd maandag zodat ik meteen voor paar keer extra voor mezelf ook wat gezonds gemaakt heb wat ik gewoon m'n mond in kan schuiven zonder moeite.
pi_202111728
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat weet ik, daarom zei ik ook specifiek dat ik door de geen trek geen motivatie heb om de moeite te nemen wat gezonds klaar te maken.
Daar zit 't probleem namelijk, ik heb toch geen trek, dus ook geen zin om moeite te doen om iets te maken.

En ja, ik weet heus wel dat er allerlei goeie redenen zijn om dat alsnog wel te doen zoals gezond en beter voor je en beetje voor jezelf zorgen enzo, maar ik vind koken sowieso al stom als het alleen voor mezelf is en dat is nu toch regelmatig sterker dan de 'jamaar beter voor je' gedachte. Daarom dus maar iemand uitgenodigd maandag zodat ik meteen voor paar keer extra voor mezelf ook wat gezonds gemaakt heb wat ik gewoon m'n mond in kan schuiven zonder moeite.
Je hebt ook geen motivatie nodig om toch gewoon gezond te eten :D
pi_202111937
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Je hebt ook geen motivatie nodig om toch gewoon gezond te eten :D
Nee, maar wel om de moeite te nemen om gezond eten klaar te maken. Iets gezonds koken kost toch veel meer moeite dan wat plakjes kaas op een boterham gooien of wat kwark met hagelslag in een bakje te doen. Voor mij iig, blijkbaar is dat voor jou niet echt zo :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')