abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 00:22:34 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202008598

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
pi_202008603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]
"ah, dat weet jij zeker" A.k.a. "ik ben uitgeluld en heb niks meer toe te voegen"
Haha, wat een onzin. Omdat iemand het zeker weet, moet ik dat zomaar aannemen?
pi_202008604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:23 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Je wil duidelijk alleen maar het laatste woord hebben en met deze post bewijs je dat alleen maar.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 00:24:23 #4
416575 crew  Evenstar
pi_202008606
Wel balen trouwens. Ik wil best een booster nemen, vooral omdat ik ook Jansen heb gehad, maar ik stop eind november in de zorg, dus kom niet meer in aanmerking voor de shots in december.

Al heb ik net wel een besmetting gehad, dus kan er vast wel weer een tijdje tegenaan :D
pi_202008607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:23 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Het is niet zomaar iemand h. Het is Don Druiper die dit zegt. En dan is het zo.
  woensdag 3 november 2021 @ 00:25:03 #6
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202008611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het is niet zomaar iemand h. Het is Don Druiper die dit zegt. En dan is het zo.
Zo is dat!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008612
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef Evenstar het volgende:
Wel balen trouwens. Ik wil best een booster nemen, vooral omdat ik ook Jansen heb gehad, maar ik stop eind november in de zorg, dus kom niet meer in aanmerking voor de shots in december.

Al heb ik net wel een besmetting gehad, dus kan er vast wel weer een tijdje tegenaan :D
Je eigen besmetting bewijst waarom ik het maar niet even zou moeten aannemen wat deze persoon dacht zeker te weten.
pi_202008614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je wil duidelijk alleen maar het laatste woord hebben en met deze post bewijs je dat alleen maar.
Wat heb ik aan het laatste woord?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 00:26:42 #9
416575 crew  Evenstar
pi_202008616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:25 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Je eigen besmetting bewijst waarom ik het maar niet even zou moeten aannemen wat deze persoon dacht zeker te weten.
Hij had het over opgenomen worden op de IC. Hoe the fuck leg jij een verband met mijn besmetting en al dan niet op de IC komen te liggen?

Als je al een verband zou willen leggen is mijn casus juist een bevestiging van zijn punt. De tering zeg ...

Ik hoop echt dat dit een act is.
  woensdag 3 november 2021 @ 00:27:55 #10
445514 DonDruiper
pi_202008621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hij had het over opgenomen worden op de IC. Hoe the fuck leg jij een verband met mijn besmetting en al dan niet op de IC komen te liggen?

Als je al een verband zou willen leggen is mijn casus juist een bevestiging van zijn punt. De tering zeg ...

Ik hoop echt dat dit een act is.
Laat gaan joh..

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008622
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hoe meer mensen besmet worden, hoe meer IC bedden er bezet zijn? Blijkbaar raken mensen ondanks hun vaccin nog altijd besmet en raken sommigen zelfs nog op de IC. Daarom gaat zijn theorie niet helemaal op en kun je zoiets niet stellen. Dat begrijp je toch zelf ook wel?
pi_202008624
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef Evenstar het volgende:

Ik had een tijdje geleden een preprint geplaats dat een besmetting na vaccinatie eigenlijk gewoon een natuurlijke booster is die je antistoffen verhoogd. Dus als je niet oud, bejaard en krakemikkig bent zit je voorlopig wel goed inderdaad.
pi_202008630
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik had een tijdje geleden een preprint geplaats dat een besmetting na vaccinatie eigenlijk gewoon een natuurlijke booster is die je antistoffen verhoogd. Dus als je niet oud, bejaard en krakemikkig bent zit je voorlopig wel goed inderdaad.
Dat is ook waarom ik denk dat de opnames/besmettingen nu steeds meer vanzelf gaan stagneren en we straks niet in een stuip schieten om QR codes in te gaan trekken omdat mensen hun boosters niet hebben gehad.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202008639
Begrijpen doe ik het sowieso niet hoe je besmet kan worden als je net als ik en blijkbaar zo'n beetje mijn hele directe omgeving het al bijna 2 jaar zonder Covid kunnen doen.

Wat doen wij goed? :7

Ik kan covid niet eens reduceren tot een griepje aangezien ik niemand ziek heb gezien.
pi_202008644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is ook waarom ik denk dat de opnames/besmettingen nu steeds meer vanzelf gaan stagneren en we straks niet in een stuip schieten om QR codes in te gaan trekken omdat mensen hun boosters niet hebben gehad.
Bejaarden hebben wel profijt omdat hun immuun geheugen gewoon slechter werkt. Maar voor de rest die zullen zo vaak besmet raken dat die immuun respons steeds beter wordt waarschijnlijk. Moet wel zeggen dat het nog een aannamen is maar veel denken dat van wel. Zo is ook bijvoorbeeld geformuleerd in het vaccinatie advies in Engeland waar jongeren onder de 15 maar 1 prik krijgen ipv 2 omdat ze verwachten dat door meerdere besmettingen hun immuunrespons op volwassenleeftijd ook daarom beter is.
pi_202008648
quote:

[..]
Stond er in diezelfde preprint ook niet dat een her vaccinatie ook net zo goed werkte als een natuurlijke booster?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202008653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je ziet al voorzichtige stagnatie in de besmettingscijfers.
Over een paar dagen weten we of het doorzet of niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 3 november 2021 @ 00:39:07 #18
445514 DonDruiper
pi_202008660
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je ziet al voorzichtige stagnatie in de besmettingscijfers.
Over een paar dagen weten we of het doorzet of niet.
Kun jij verklaren waarom IC opnames relatief gezien achterblijft bij ziekenhuisopnames?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008664
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Kun jij verklaren waarom IC opnames relatief gezien achterblijft bij ziekenhuisopnames?
Vaccinaties?
pi_202008672
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Stond er in diezelfde preprint ook niet dat een her vaccinatie ook net zo goed werkte als een natuurlijke booster?
Klopt maar dat is bij ouderen wel anders want ouderen hebben zeg maar meer moeite met T-cel immuniteit en B-cellen die weer opnieuw antistoffen maakt. Bekent voorbeeld is pneumokokken dat is een bacterie die iedereen als kind krijgt maar daarna amper last van hebt tot dat je bejaard bent. Je kan het bij je dragen zonder dat je het weet maar het kan voor je oma dodelijk zijn. Daarom worden bejaarden daar ook voor gevaccineerd.
pi_202008674
quote:

[..]
Vaccinatie is het enige logische antwoord.
De groep waar ernstige ziekte het meest optrad in eerdere golven is relatief goed gevaccineerd (tot over de 90%)

Wat nu op de IC komt is grotedeels ongevaccineerd, of al verzwakt door onderliggende problemen of immuungecompromitteerd
  woensdag 3 november 2021 @ 00:43:13 #22
445514 DonDruiper
pi_202008676
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De groep waar ernstige ziekte het meest optrad in eerdere golven is relatief goed gevaccineerd (tot over de 90%)

Wat nu op de IC komt is grotedeels ongevaccineerd, of al verzwakt door onderliggende problemen of immuungecompromitteerd
Dank je.

Harlekien, lees je mee?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008698
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dank je.

Harlekien, lees je mee?
Welke cijfers raadpleeg je hiervoor?
Ben hier wel benieuwd naar.
  woensdag 3 november 2021 @ 00:52:04 #24
445514 DonDruiper
pi_202008702
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:50 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Serial is de man van de cijfers. Die vertrouw ik blindelings.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008703
quote:

[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)is-niet-gevaccineerd
pi_202008705
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Serial is de man van de cijfers. Die vertrouw ik blindelings.
#metoo O+
pi_202008708
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ik heb het niet over overlijden, probeer even zorgvuldig te lezen.
Dat las ik. Toch impliceer je met ernstig ziek met de mogelijke dood tot gevolg.
pi_202008715
quote:

[..]
Heb je het nieuws een beetje gevolgd de afgelopen periode?

Ik niet echt, ik lees hier wel mee. Dus dan moge wel duidelijk zijn dat vaccinaties helpen om niet in het ziekenhuis of op de IC te belanden.
pi_202008723
quote:
Vrij complex artikel dus zal het op een vroeger tijdstip even analyseren.
Wel had ik de cijfers van het RIVM even geraadpleegd en zag in ratio niet perse een duidelijk verschil tussen ziekenhuisopnames en IC opnames.

Maar kom er later nog even op terug.
pi_202008724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik niet echt, ik lees hier wel mee. Dus dan moge wel duidelijk zijn dat vaccinaties helpen om niet in het ziekenhuis of op de IC te belanden.
Nee, ik volg geen nieuws.
pi_202008728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Kijk naar het VK. Een tijd lang was Schotland het voorbeeld dat de vaccins niet werkte. Wat ze er niet bij vertelde was dat de piek in besmettingen veel hoger was dan in de hele pandemie. Maar in de ziekenhuizen waren minder bedden bezet door corona gevallen dan in al die lagere pieken daarvoor. Dat het ook daar niet rustig is in de ziekenhuizen komt ook omdat eigenlijk elk land te maken heeft met achtergestelde zorg.
pi_202008735
quote:

[..]
Link?
pi_202008740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Link?
twitter
pi_202008744
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Tnx!
pi_202008753
’Zorgverzekeraars frustreren wegwerken van coronawachtlijsten’

Pure onwil van verzekeraars.

quote:
Steen des aanstoots is een recent artikel van vakblad Zorgvisie waarin brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN) stelt dat het niet de bedoeling is om patinten die wachten op een behandeling bij een ziekenhuis te stimuleren om naar een kliniek te gaan. „Anders betalen we twee keer”, aldus een ZN-zegsman in het vakblad, aangezien ziekenhuizen al bevoorschot zijn door zorgverzekeraars.
Dan vorder je het betaalde geld gewoon terug aan het eind van het jaar bij het ziekenhuis wat de behandeling niet uitvoert.
pi_202008761
Trouwens moet Bambi nu ook aan de QR-code?
twitter
pi_202008763
twitter

Er is geen vaccinatiedrang. Hij zegt het gewoon echt. Knettergek, kan dr niks anders van maken.
zie email 27 oktober
pi_202008767
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:10 schreef _serial_ het volgende:
’Zorgverzekeraars frustreren wegwerken van coronawachtlijsten’

Pure onwil van verzekeraars.
[..]
Dan vorder je het betaalde geld gewoon terug aan het eind van het jaar bij het ziekenhuis wat de behandeling niet uitvoert.
Ingrijpen Hugo!
zie email 27 oktober
pi_202008849
Waarom nog verder geleuter met QR codes, we zitten bijna op 100% volwassenen met antistoffen.

13 miljoen inwoners >18, daarvan heeft volgens Sanquin/RIVM 95% immuniteit verkregen door vaccinatie cq natuurlijke besmetting.
https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-95-van-donors

Blijft nog 5% over; 650.000 ongevaccineerden cq covid naeven.
Heden raken dagelijks 8.000 mensen besmet (waarvan we het weten, waarschijnlijk meer) totaal 240.000 per maand (waarschijnlijker dubbele)

Dan ben ik er vanuit gegaan dat bijna 100% van al die huidige besmette personen ongevaccineerden zijn, zoals beweerd in de media:

1 op 10 mensen met positieve coronatest was volledig gevaccineerd, oftewel 90% betreft ongevaccineerden.
https://www.parool.nl/ned(...)vaccineerd~b88baf4b/

Dan nog de mensen die zich laten vaccineren, zo'n 7.000 per dag. Totaal nog 210.000 bovenop de 240.000-480.000 totaal 450.000-690.000.

Dus nog pakweg een maandje misschien 6 wkn en iedereen van 18+ heeft antistoffen.
pi_202008853
U.S. Covid-19 Deaths For 2021 Surpass Toll From 2020

More Americans have died from Covid-19 so far in 2021 than in 2020, a sobering milestone after the year began with hopes that the United States was set to turn the corner on the pandemic with the rollout of vaccines -- and the death count is still rising steadily at a pace of over 2,000 a day.

As of Monday November 1, U.S. localities have reported 488,000 deaths since January 1, according to data compiled by Johns Hopkins University.

That surpasses the 352,000 deaths reported in 2020 in the 10 months following the first recorded domestic outbreaks of the disease in March.

https://www.forbes.com/si(...)020/?sh=565efd576cc2

(datum correctie)
pi_202008879
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:24 schreef Harlekien2 het volgende:

Mensen die gevaccineerd zijn, kunnen ook corona oplopen en anderen besmetten.

Sterker nog, als wij in een restaurant zitten dan zou jij mij kunnen besmetten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:26 schreef bloodymary1 het volgende:

Ja, maar dat is niet erg, want het gaat wel minder snel en gevaccineerde mensen komen minder snel in het ziekenhuis. Dus eigenlijk schijt aan dat ik jou besmet dan. Om het zo maar even te zeggen.
^
Dan ben je toch wel flink afgegleden pandemisch gezien.
pi_202008930
quote:

quote:

We zijn dit jaar ongeveer 3 weken later begonnen aan de golf.
Wanneer je de verpleegafdeling cijfers en IC cijfers van 7 oktober 2020 legt over die van vandaag, is dat exact dezelfde hoeveelheid en verhouding tov elkaar.
Wanneer je dan de besmettingscijfers daaraan voorafgaand pakt, bv 2 weken ervoor loopt dat ook exact gelijk.

Er is dus geen enkel verschil qua aantal besmettingen, en het daaruit voortvloeiend aantal ziekenhuisopnames en IC opnames ten opzichte van elkaar, alleen zien we het dit jaar 3 weken later.
(2020-2021: 9 okt 1145-1148 verpleegafd, 7 okt 254-253 IC, besmettingen 14 dgn ervoor: 2700)

Het aantal IC opnames blijft dus niet achter vanwege vaccinaties.

Het is afwachten hoe de curve verder verloopt. Wellicht buigt de curve snel af nu, bv gezien de aanvullende QR maatregelen voor terrassen.

Bronnen: Worldometers voor de besmettingencijfers en Nice voor de bezettingscijfers.

[ Bericht 4% gewijzigd door Za op 03-11-2021 05:59:11 ]
  woensdag 3 november 2021 @ 06:20:52 #43
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202008986
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 03:13 schreef Za het volgende:
Waarom nog verder geleuter met QR codes, we zitten bijna op 100% volwassenen met antistoffen.

13 miljoen inwoners >18, daarvan heeft volgens Sanquin/RIVM 95% immuniteit verkregen door vaccinatie cq natuurlijke besmetting.
https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-95-van-donors

Blijft nog 5% over; 650.000 ongevaccineerden cq covid naeven.
Heden raken dagelijks 8.000 mensen besmet (waarvan we het weten, waarschijnlijk meer) totaal 240.000 per maand (waarschijnlijker dubbele)

Dan ben ik er vanuit gegaan dat bijna 100% van al die huidige besmette personen ongevaccineerden zijn, zoals beweerd in de media:

1 op 10 mensen met positieve coronatest was volledig gevaccineerd, oftewel 90% betreft ongevaccineerden.
https://www.parool.nl/ned(...)vaccineerd~b88baf4b/

Dan nog de mensen die zich laten vaccineren, zo'n 7.000 per dag. Totaal nog 210.000 bovenop de 240.000-480.000 totaal 450.000-690.000.

Dus nog pakweg een maandje misschien 6 wkn en iedereen van 18+ heeft antistoffen.
Donoren zijn geen representatieve afspiegeling van de bevolking, dus die 95% onder donoren kun je niet 1 op 1 doorzetten voor alle Nederlanders natuurlijk.
pi_202009022
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 05:46 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
We zijn dit jaar ongeveer 3 weken later begonnen aan de golf.

Bronnen: Worldometers voor de besmettingencijfers en Nice voor de bezettingscijfers.
Ik heb vorig jaar 0x in een volle kroeg gezeten en 0x in een vol voetbalstadion. Sinds deze zomer bijna elk weekend.
- verwijderd door admin -
pi_202009023
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 04:51 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
^
Dan ben je toch wel flink afgegleden pandemisch gezien.
Dus men moet wel rekening houden met jou terwijl "jouw" bijdrage pandemisch gezien te verwaarlozen is?
pi_202009042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:38 schreef groenen het volgende:

[..]
Ik heb vorig jaar 0x in een volle kroeg gezeten en 0x in een vol voetbalstadion. Sinds deze zomer bijna elk weekend.
Vorige winter was alles dicht toch? en tijdens de zomer is de besmettelijkheid lager had ik begrepen, of is dat inmiddels niet meer zo?
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202009047
quote:
Dit gaat over de periode tot 3 oktober. Kijkend naar het buitenland zal het percentage gevaccineerden toch ook minimaal al 50% moeten zijn
pi_202009053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:13 schreef ipa84 het volgende:
Trouwens moet Bambi nu ook aan de QR-code?
[ twitter ]
Als ze een drankje wil doen in de kroeg of naar een cabaretvoorstelling wil wel ja.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202009066
Dus vanaf februari starten ze met het boosteren van de mensen die nu de zorg overspoelen.
FEBRUARI
Tot die tijd maken we het leven zo skeer en moeilijk mogelijk en zien we dan wel verder.
Go hard or go home
pi_202009079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:45 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Vorige winter was alles dicht toch? en tijdens de zomer is de besmettelijkheid lager had ik begrepen, of is dat inmiddels niet meer zo?
Dat klopt, maar vorig jaar waren er geen QR codes en was horeca tot 14 oktober op anderhalve meter en daarna gesloten.

Qua sportwedstrijden mocht je met maximaal 4 mensen sporten.
pi_202009081
Nog steeds vind ik het niet kunnen dat de overheid een omgeving creert waarbij je als je niet de juiste keuze maakt in de ogen van de overheid (je laten vaccineren) je door middel van een QR totaal buitengesloten wordt voor werk, sport en hobby.

Een omgeving waarbij de voorwaarden voor het krijgen van een QR code niet vast liggen en deze straks uitgebreid (kan/gaat) worden met extra voorwaarden.

Ben je zwanger en heb je twijfel voor kind, jammer joh ga maar een uitkering trekken thuis.
Kun je geen vaccinatie krijgen vanwege een medische toestand, jammer joh ga maar een uitkering trekken thuis.

Hoe zou jij je voelen als je op deze manier gedwongen wordt door de overheid om iets te doen waarbij je niet achter staat.
  woensdag 3 november 2021 @ 07:02:06 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202009096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:58 schreef Kickinalfa het volgende:

Hoe zou jij je voelen als je op deze manier gedwongen wordt door de overheid om iets te doen waarbij je niet achter staat.
Ik werd ook pre corona tot zaken gedwongen door de overheid waar ik niet achter sta. Dat is nogal inherent aan een rechtstaat waar collectieve afspraken gelden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 november 2021 @ 07:03:49 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202009108
Het OMT is tegen de coronapas in de zorg (voor zowel bezoekers als medewerkers). Dat betekent dat ze met goed fatsoen straks niet kunnen gaan adviseren dat een QR-code op de werkplek een goed idee is, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202009125
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:03 schreef Janneke141 het volgende:
Het OMT is tegen de coronapas in de zorg (voor zowel bezoekers als medewerkers). Dat betekent dat ze met goed fatsoen straks niet kunnen gaan adviseren dat een QR-code op de werkplek een goed idee is, toch?
Oeh, terwijl het toch zo'n goed middel is in de pandemie. Nu gaat de zorg de zorg overspoelen.
Go hard or go home
pi_202009135
quote:
Ben ook wel nieuwsgierig wat gemeente kantoren en andere overheidsinstellingen gaan doen.

Voor private bedrijven kunnen ze zich de moeite besparen,
  woensdag 3 november 2021 @ 07:08:59 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202009140
quote:
OMT weer lekker op de NIMBY tour _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 3 november 2021 @ 07:10:03 #57
346939 Janneke141
pi_202009144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Daar lijkt het wel op ja.
pi_202009158
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:57 schreef groenen het volgende:

[..]
Dat klopt, maar vorig jaar waren er geen QR codes en was horeca tot 14 oktober op anderhalve meter en daarna gesloten.

Qua sportwedstrijden mocht je met maximaal 4 mensen sporten.
Ja dat is ook zo, ik raak het overzicht een beetje kwijt. Alles veranderd de hele tijd, is gewoon verwarrend. :?
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  woensdag 3 november 2021 @ 07:17:27 #59
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202009168
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Alleen de zorg is belangrijk. Mensen met niet-essentiele beroepen laat het OMT bij voorkeur nog altijd stikken zonder QR.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202009176
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:17 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Alleen de zorg is belangrijk. Mensen met niet-essentiele beroepen laat het OMT bij voorkeur nog altijd stikken zonder QR.
Het is wat.
pi_202009180
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:53 schreef Noek het volgende:
Dus vanaf februari starten ze met het boosteren van de mensen die nu de zorg overspoelen.
FEBRUARI
Tot die tijd maken we het leven zo skeer en moeilijk mogelijk en zien we dan wel verder.
Serieus dan pas? Ik dacht dat ze daar vrij snel mee zouden starten. Ofja, hoopte vooral.
pi_202009183
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:13 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Ja dat is ook zo, ik raak het overzicht een beetje kwijt. Alles veranderd de hele tijd, is gewoon verwarrend. :?
Zie je mondkapjes? Geen QR. anders? Wel QR
pi_202009184
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Serieus dan pas? Ik dacht dat ze daar vrij snel mee zouden starten. Ofja, hoopte vooral.
Vanaf december eerst 80+. Februari kan iedereen die wil, dus gok dat dan de groepen die in aanmerking komen klaar zijn
pi_202009189
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:53 schreef Noek het volgende:
FEBRUARI
December.

Ik snap ook niet waarom dan pas, maar het is niet februari, maar twee maanden eerder dan dat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 november 2021 @ 07:22:38 #65
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202009190
quote:

[..]
Ja maar die eerste boosterprikken in andere landen zijn symbolisch.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202009192
Wie heeft er sinds gisteren alle vertrouwen in dat we het tij gaan keren?
quote:

[..]
80-ers in dec, 60 plussers in februari maakte ik op.

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 03-11-2021 07:40:24 ]
Go hard or go home
pi_202009194
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja maar die eerste boosterprikken in andere landen zijn symbolisch.
lol
Spierballentaal
Go hard or go home
  woensdag 3 november 2021 @ 07:23:54 #68
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202009195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Het is wat.
Ik vind van wel, de zorg uitsluiten van deze regel en andere sectoren verplichten lijkt me vreemd.
pi_202009200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:23 schreef Noek het volgende:
Wie heeft er sinds gisteren alle vertrouwen in dat we het tij gaan keren?

[..]
80-ers in dec, 60 plussers in februari maakte ik op.
https://www.rijksoverheid(...)s-en-zorgmedewerkers

Januari 60-80

Maar nog steeds laat ja. Schiet gewoon eens op. Deze groep hoef je amper te overtuigen om te vaccineren. Beter focussen ze zich daar dan op.

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 03-11-2021 07:40:47 ]
pi_202009202
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:23 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik vind van wel, de zorg uitsluiten van deze regel en andere sectoren verplichten lijkt me vreemd.
Nou ja, daarmee vererger je het probleem natuurlijk wel.
Mensen uitsluiten van het werken aan hun gezondheid trouwens ook.
Go hard or go home
pi_202009204
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:23 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Alsof het voor de zorg een verschil zou maken
pi_202009228
quote:
Vanaf januari ontvangen de circa 4 miljoen 60-plussers naar verwachting ook een uitnodiging voor een boostervaccin.
Het is nog maar begin nov. In januari een uitnodiging.

Mooi op tijd. Als mijn bestie een beleid zou zijn dan zou ze dit beleid zijn. Altijd te laat maar alsnog binnenhobbelen alsof ze een queen is.
Deze hele booster komt natuurlijk uit de lucht vallen en hadden we niet in augustus kunnen voorzien. Hoe een virus werkt, het zal wel altijd een mysterie blijven.

Maar hopelijk op tijd om Carnaval te redden!
Go hard or go home
  woensdag 3 november 2021 @ 07:31:03 #73
346939 Janneke141
pi_202009243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Alsof het voor de zorg een verschil zou maken
Kennelijk wel, want anders zou het OMT zich geen zorgen hoeven te maken over de kwaliteit die onder druk komt te staan bij invoering.
pi_202009251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Kennelijk wel, want anders zou het OMT zich geen zorgen hoeven te maken over de kwaliteit die onder druk komt te staan bij invoering.
Fijn dat ze opkomen voor misschien 2 procent van de ziekenhuismedewerkers die zich niet hebben laten vaccineren.
pi_202009301
Druk op ongevaccineerden kan me niet hoog genoeg zijn. Prima als je geen vaccin wil en al helemaal als een klein clubje ongevaccineerden niet bijna 90% van de IC bedden zou bezetten maar helaas is de werkelijkheid anders. Dus om ervoor te zorgen dat de meerderheid gewoon normaal kan leven en de zorg voor bijvoorbeeld hart- en kankerpatinten gewoon op peil blijft moet deze groep maar even voelen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 07:42:33 ]
pi_202009304
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)s-en-zorgmedewerkers

Januari 60-80

Maar nog steeds laat ja. Schiet gewoon eens op. Deze groep hoef je amper te overtuigen om te vaccineren. Beter focussen ze zich daar dan op.
Volgens de Jonge moet het opgestart. Wat ik een vreemde stelling vind, want volgens mij ligt er toch een behoorlijke infrastructuur om dit weer op grotere schaal op te starten. En zou het sowieso geen maand moeten hoeven duren, aangezien alles al eens opgestart was.
pi_202009309
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens de Jonge moet het opgestart. Wat ik een vreemde stelling vind, want volgens mij ligt er toch een behoorlijke infrastructuur om dit weer op grotere schaal op te starten. En zou het sowieso geen maand moeten hoeven duren, aangezien alles al eens opgestart was.
Ik gok dat ze weer brieven gaan sturen enzo, of de huisarts dat laten doen.
pi_202009322
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik gok dat ze weer brieven gaan sturen enzo, of de huisarts dat laten doen.
Dat zou best kunnen. Op zichzelf voor die groep niet onbegrijpelijk, denk ik. Het adressenbestand is denk ik wel min of meer te kopieren van de vorige brieven en de melding dat je vooruitlopend op je brief ook al een afspraak kan maken zoals men eerst deed, zou het ook kunnen bespoedigen.

Ik vind het wat vreemd dat de eerste boosters pas in december gezet zouden kunnen worden.
pi_202009329
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zou best kunnen. Op zichzelf voor die groep niet onbegrijpelijk, denk ik. Het adressenbestand is denk ik wel min of meer te kopieren van de vorige brieven en de melding dat je vooruitlopend op je brief ook al een afspraak kan maken zoals men eerst deed, zou het ook kunnen bespoedigen.

Ik vind het wat vreemd dat de eerste boosters pas in december gezet zouden kunnen worden.
Ja, ik ook. Ik zou het nu al open zetten en de komende periode uitnodigingen gaan sturen. Als mensen zich echt zorgen maken, zoals gisteren gezegd werd kunnen ze dan zo snel mogelijk langskomen
pi_202009335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, ik ook. Ik zou het nu al open zetten en de komende periode uitnodigingen gaan sturen. Als mensen zich echt zorgen maken, zoals gisteren gezegd werd kunnen ze dan zo snel mogelijk langskomen
Nou dat. Sommige mensen, ook ouderen, willen best pro-actief handelen. Geef ze die mogelijkheid. Je weet al dat ze die vaccinatie gaan krijgen, dus zet maar open.
  woensdag 3 november 2021 @ 07:50:17 #81
14505 OProg
A Life in Music
pi_202009345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is de locatie waar ik ben geweest ergens rond september opgedoekt en weer een sporthal geworden.

Ik vrees dat ze nu eerst zorgvuldig na moeten denken ‘waar & wat nu’ omdat er niet een concreet vervolgidee op de plank ligt. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202009425
Het Heerlijk avondje was een maand te vroeg dit jaar. Wat heb ik genoten gisteren. Wat is iedereen weer over de zeik. Sommigen terecht, maar om de meesten heb ik smakelijk gelachten en dan moet die dikke papzak Willemsen van de Horeca nog komen (of die heb ik gemist).

Van der Staaij was echt hilarisch, met z'n "we moeten de bevolking eigen verantwoordelijkheid geven". Jammer dat niemand hem even op de bible belt direct aansprak en het aantal zkhs opnames/besmettingen daar. Met z'n verantwoordelijkheid.

En dan de voorzitter van de FC katwijk. "Nu krijgen we allemaal opzeggingen en kunnen we niet spelen". In deze fase van de pandemie is het niet handig om onder de douche te staan met ongevaccineerden (over het algemeen moslims, uiteraard niet in Katwijk) die leven alsof Corona niet bestaat.

Ben ik blij met de maatregelen? Nee! Ook voor gevaccineerden zijn er beperkingen dus ik heb mezelf er ook mee. Ook blijf ik het laf vinden van het kabinet dat ze niet ingrijpen bij Kerken en Moskeeen. Desondanks heb ik mij kostelijk vermaakt en ga ik de komende dagen de popcorn er weer eens bij pakken. Je moet er toch wat van maken.
pi_202009432
quote:
15s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:50 schreef OProg het volgende:

[..]
Volgens mij is de locatie waar ik ben geweest ergens rond september opgedoekt en weer een sporthal geworden.

Ik vrees dat ze nu eerst zorgvuldig na moeten denken ‘waar & wat nu’ omdat er niet een concreet vervolgidee op de plank ligt. ;(
In mijn stad is de vaccinatielocatie gesloten en hebben ze er een noodopvang voor Afghanen van gemaakt.
pi_202009444
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:38 schreef tim020hoorn het volgende:

Dus men moet wel rekening houden met jou terwijl "jouw" bijdrage pandemisch gezien te verwaarlozen is?
Begrijp ik goed dat jij er ook schijt aan hebt wanneer je anderen besmet?

Ik houd me niet op in restaurants of andere vermaak ketens.

De discussie ging tussen twee andere users en geeft de verloedering van het gevaccineerde mind van sommigen aan. Wellicht een bijwerking van het experimentele vaccin.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:08:51 #85
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202009481
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:01 schreef aartstyle het volgende:
Het Heerlijk avondje was een maand te vroeg dit jaar. Wat heb ik genoten gisteren. Wat is iedereen weer over de zeik. Sommigen terecht, maar om de meesten heb ik smakelijk gelachten en dan moet die dikke papzak Willemsen van de Horeca nog komen (of die heb ik gemist).

Van der Staaij was echt hilarisch, met z'n "we moeten de bevolking eigen verantwoordelijkheid geven". Jammer dat niemand hem even op de bible belt direct aansprak en het aantal zkhs opnames/besmettingen daar. Met z'n verantwoordelijkheid.

En dan de voorzitter van de FC katwijk. "Nu krijgen we allemaal opzeggingen en kunnen we niet spelen". In deze fase van de pandemie is het niet handig om onder de douche te staan met ongevaccineerden (over het algemeen moslims, uiteraard niet in Katwijk) die leven alsof Corona niet bestaat.

Ben ik blij met de maatregelen? Nee! Ook voor gevaccineerden zijn er beperkingen dus ik heb mezelf er ook mee. Ook blijf ik het laf vinden van het kabinet dat ze niet ingrijpen bij Kerken en Moskeeen. Desondanks heb ik mij kostelijk vermaakt en ga ik de komende dagen de popcorn er weer eens bij pakken. Je moet er toch wat van maken.
Het was zeker vermaeckelijk bij vlagen. Nu zijn deze maatregelen allemaal niet zo impact vol. De vervelendste maatregel die gister is aangekondigd vind ik dat er over twee weken nieuwe maatregelen bijkomen.

Helaas is er ook geen strategie uitgedragen voor de lange termijn. Het kabinet zet in op het vaccineren van de laatste procenten, boosten van de tanende beschermen en het uitzitten tot alle ongevaccineerden corona hebben gehad. Dat kan zo wel jaren duren onder deze omstandigheden.
pi_202009486
De Jonge vond 6 gekoelde busjes laten vertrekken al een hele logistieke onderneming. We moeten JUICHEN dat we in maart/april klaar zijn met de kwetsbaren te beschermen met boosters.

Geitenland.
Go hard or go home
pi_202009498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:01 schreef aartstyle het volgende:

Alles voor jouw vermaak want jou hebben ze er k mee.
Sterkte h.
Go hard or go home
pi_202009523
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Er is geen vaccinatiedrang. Hij zegt het gewoon echt. Knettergek, kan dr niks anders van maken.
En deze persconferentie is dus wat je krijgt als liberalen en confessionelen elkaar in het midden vinden. :X
pi_202009533
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:13 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
En deze persconferentie is dus wat je krijgt als liberalen en confessionelen elkaar in het midden vinden. :X
Ja dan krijg je dus welgeteld helemaal niks behalve complete chaos.

Vernakelijk, maar we schieten er helemaal niks mee op.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:15:35 #90
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202009540
quote:
Wel raar, ze liepen allemaal in de zorg te roepen dat ze het niet aankonden en dat er maatregelen moesten komen. Maar nu de bal bij hun ligt zijn ze niet thuis.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202009558
Vond het maar een trieste bedoening. Je weet gewoon dat we over 2 weken weer de sjaak zijn met nieuwe maatregelen, mensen worden opgezadeld met verplichte controles, sporten en terrassen buiten met QR, de haat en nijd onderling die steeds verder wordt aangewakkerd, de enorme 'haast' met de boosters die misschien nog echt wat zoden aan de dijk zouden zetten. Knap uitzichtloos weer. Om depressief van te worden.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:17:36 #92
346939 Janneke141
pi_202009559
quote:
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care en OMT-lid, zegt verrast te zijn over de maatregel van het kabinet om het coronatoegangsbewijs ook in de amateursport in te voeren. "Volgens mij hebben we die maatregel niet zo besproken. Voor mij komt die ook een beetje uit de lucht vallen", zegt hij in het NPO Radio 1-programma Langs De Lijn En Omstreken.
_O-
pi_202009594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:17 schreef josja het volgende:
Vond het maar een trieste bedoening. Je weet gewoon dat we over 2 weken weer de sjaak zijn met nieuwe maatregelen, mensen worden opgezadeld met verplichte controles, sporten en terrassen buiten met QR, de haat en nijd onderling die steeds verder wordt aangewakkerd, de enorme 'haast' met de boosters die misschien nog echt wat zoden aan de dijk zouden zetten. Knap uitzichtloos weer. Om depressief van te worden.
Ja die boosters was ook echt hilarisch. We gaan boosters doen en we beginnen BEGIN DECEMBER.

HALLO. Welke debiel breekt die hele infrastructuur dan ook af. We hebben hier nog massaal geroepen in september dat het wellicht beter is om er even mee te wachten. Maar nee.......

Volslagen ongeschikt (syteem). Wat een land is dit toch ook.
  Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 08:21:06 #94
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202009603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:20 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja die boosters was ook echt hilarisch. We gaan boosters doen en we beginnen BEGIN DECEMBER.

HALLO. Welke debiel breekt die hele infrastructuur dan ook af. We hebben hier nog massaal geroepen in september dat het wellicht beter is om er even mee te wachten. Maar nee.......

Hoe duurt het een maand om dat op te bouwen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 3 november 2021 @ 08:21:32 #95
346939 Janneke141
pi_202009607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja. 29 dagen vergaderen, 2 dagen bouwen.
pi_202009609
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat denk ik. Ze kunnen pas begin december beginnen. Vraag me niet waarom, maar hij had het over prikstraten. Dus ik neem aan dat het de straten zijn die ze pas verwijderd hebben.
pi_202009610
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 01:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dus.. als ik een wedstrijd moet spelen in het amateurvoetbal.. moet dan eerst iedereen getest worden?
Het is zo voorspelbaar allemaal
pi_202009616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:20 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Snap ik ook geen reet van, goddomme man, pak door en maak er haast mee. Neeheeee, we gaan er eens rustig over nadenken en hoogstwaarschijnlijk eerst een projectteam en werkgroep in leven roepen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:25:02 #99
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202009627
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:22 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat denk ik. Ze kunnen pas begin december beginnen. Vraag me niet waarom, maar hij had het over prikstraten. Dus ik neem aan dat het de straten zijn die ze pas verwijderd hebben.
wel eens dat het niet handig is maar die prikstraten waren wel vaak in hallen die door lockdown niet gebruikt werden en nu wel
pi_202009628
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In januari 2020 had ik je onmiddellijk gelijk gegeven. Maar ik ben afgelopen anderhalf jaar toch wel een aantal keer behoorlijk teleurgesteld.

Komt bij dat het gewoon een hele rare wet is, ik ben niet zo van het function creep argument. Maar dat ligt hier wel echt op de loer. Het is echt een soort carte blanche. De bevoegdheid die gecreerd wordt past gewoon totaal niet bij het verhaal dat naar buiten wordt opgehangen. Ik word daar argwanend van.

Deze wet maakt het gewoon mogelijk dat ik straks als coronacoordinator apps kan gaan staan scannen aan de poort van het sportveld.Dat is toch wel even andere koek dan stadions en concerten.
Zaterdag mag je aan de slag :D
  Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 08:28:36 #101
pi_202009659
Dus, welke maatregelen mag ik verwachten over 2 weken?
pi_202009678
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:20 schreef tja77 het volgende:

Donoren zijn geen representatieve afspiegeling van de bevolking, dus die 95% onder donoren kun je niet 1 op 1 doorzetten voor alle Nederlanders natuurlijk.
Het aantal gevaccineerde 18 plus bloeddonoren was 77% op 1-12 augustus (zie Sanquin link).

Het aantal gevaccineerde 18 plus landelijk op 1-12 augustus was 80% (zie coronavirus dashboard), maw de immuniteit ligt idd hoger bij de niet bloeddonoren.

De natuurlijke besmetting zal elkaar niet veel ontlopen, mogelijk wat hoger bij de niet bloeddonoren.

Ik zie ook dat die 95% immuniteit bij bloeddonoren (77% middels vaccinatie, 18% natuurlijke besmetting) 1-12 augustus betrof, we zouden dus allang landelijk op 100% immuniteit moeten zitten.
pi_202009692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus, welke maatregelen mag ik verwachten over 2 weken?
Dat je als ongevaccineerde alleen nog naar de supermarkt mag ongeveer en daarna thuis op de bank kan gaan zitten.
pi_202009695
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:30 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat je als ongevaccineerde alleen nog naar de supermarkt mag ongeveer en daarna thuis op de bank kan gaan zitten.
Goed idee. :)
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 08:32:08 #105
pi_202009707
quote:

[..]
Dan hadden ze dat beter nu al ingevoerd.
pi_202009744
quote:

[..]
Wel eerst testen voordat je naar de supermarkt gaat.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 08:36:40 #107
5428 crew  miss_sly
pi_202009757
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
wel eens dat het niet handig is maar die prikstraten waren wel vaak in hallen die door lockdown niet gebruikt werden en nu wel
Daar heb je een punt. En die willen we ook blijven gebruiken, uiteraard.
pi_202009793
Indonesi - 27,2% gevaccineerd en 143K doden op 273.5 miljoen mensen = Af en toe een lockdown, zorg gaat prima en weinig maatregelen
Nederland - 84% gevaccineerd en 18k doden op 17.5 miljoen mensen = totale paniek

Wat doen we fout
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 3 november 2021 @ 08:46:56 #109
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202009889
quote:

[..]

Misschien dat virussen gewoon minder dodelijk worden met de tijd. Heb wetenschappers horen beweren dat virussen in het begin vaak meer dodelijk zijn en minder besmettelijk en dat ze in de loop der tijd minder dodelijk maar meer besmettelijk worden. Als dit zo is dan kun je ook bijna niet bepalen in welke mate de vaccins hun werk doen omdat er geen controlegroep is. Dit kun je mi alleen zien aan de verdeling gevaxxte en ongevaxxte mensen die nu ziek zijn.
To BG or not to BG!
pi_202009894
Het lijkt onderhand op overleven van lente naar lente.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202009900
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:31 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Goed idee. :)
Laat ze lekker online winkelen... Niks toelating in de supermarkt..
Of alleen tijdens speciale tijden wellicht ~O>
  woensdag 3 november 2021 @ 08:47:39 #112
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202009901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:39 schreef KroketBroodje het volgende:
Indonesi - 27,2% gevaccineerd en 143K doden op 273.5 miljoen mensen = Af en toe een lockdown, zorg gaat prima en weinig maatregelen
Nederland - 84% gevaccineerd en 18k doden op 17.5 miljoen mensen = totale paniek

Wat doen we fout
appels met peren vergelijken
pi_202009906
quote:

Wat doen we fout
De bevolkingsdichtheid is hier drie keer zo hoog als in Indonesi. Indonesi is bovendien een erg uitgespreid land, met meer dan 6000 bewoonde eilanden, enorme bergen en vulkanen en een slechte infrastructuur. Dit zorgt ook wel dat het virus zich minder makkelijk verspreidt.

Mensen zullen er minder vaak op kantoor of in grote bedrijven werken en blijven waarschijnlijk relatief veel in hun geboortedorp.

Verder is het er vrijwel altijd warm en is de ventilatie binnenshuis beter waardoor het virus zich minder makkelijk verspreidt.

Bovendien is het aantal mensen met obesitas en overgewicht in Indonesi veel en veel lager dan hier.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:48:25 #114
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202009924
De schokkendste zaken van gisteren vond ik toch echt wel dat:
- QR voor detailhandel mogelijk
- Nieuwe maatregelen op 12 november (tenzij er een wonder gebeurd en we ineens niet meer 2 weken hoeven aan te kijken of de maatregelen gaan werken. O ja, de meeste maatregelen hebben dan net 6(!) dagen iets kunnen doen)
- Een vrij groot pakket voor het huidige probleem

De R0 is nu 1.2 (voor de delta in ongevaccineerde populatie 6-7) met een minimaal pakket aan maatregelen. Die toegangspas voor de horeca en sluiting om 12 uur zullen weinig zoden aan de dijk zetten.

Dus met vrijwel geen maatregelen moeten we nog 20% reductie zien te krijgen (momenteel hebben we 80% reductie door vaccins en maatregelen (6 * 80% = 1.2 en 1.2 * 20% = 0.96 ) ).

De verplichtte anderhalve meter was geloof ik al ruim voldoende geweest, daar ga je mondkapjes en CTB's nog bovenop en wil ook nog eens over 10 dagen nog meer uit de kast trekken.

Wat is er aan de hand in Den Haag??
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202009927
OMT Advies vannacht:

Bereid je voor op een zware lockdown.

Lekker JAAAPIE. VOrige maand zag je een lockdown niet als realistisch.

https://www.ad.nl/dossier(...)estricties~af04d575/
  woensdag 3 november 2021 @ 08:49:51 #116
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202009938
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:46 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Misschien dat virussen gewoon minder dodelijk worden met de tijd. Heb wetenschappers horen beweren dat virussen in het begin vaak meer dodelijk zijn en minder besmettelijk en dat ze in de loop der tijd minder dodelijk maar meer besmettelijk worden. Als dit zo is dan kun je ook bijna niet bepalen in welke mate de vaccins hun werk doen omdat er geen controlegroep is. Dit kun je mi alleen zien aan de verdeling gevaxxte en ongevaxxte mensen die nu ziek zijn.
Het ligt niet aan de virussen maar aan de populatie dat ze minder effectief worden, als het laaghangend fruit er al uit is worden ze ogenschijnlijk minder effectief ;)
  woensdag 3 november 2021 @ 08:50:03 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202009944
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:48 schreef aartstyle het volgende:
OMT Advies vannacht:

Bereid je voor op een zware lockdown.

Lekker JAAAPIE. VOrige maand zag je een lockdown niet als realistisch.

https://www.ad.nl/dossier(...)estricties~af04d575/
Mweh....jammer dat we weer een beetje terug bij af zijn hier.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:50:46 #118
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202009956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:48 schreef zalkc het volgende:
- Nieuwe maatregelen op 12 november (tenzij er een wonder gebeurd en we ineens niet meer 2 weken hoeven aan te kijken of de maatregelen gaan werken. O ja, de meeste maatregelen hebben dan net 6(!) dagen iets kunnen doen)
Veel zit hem in gedrag welke regels er nu zijn. Zoals het thuiswerken en afstand enzo.
Dat zijn meetbare zaken.

Als bv het verkeer niet teruggedrongen wordt in die week, kan je zeggen, we doen strengere eisen, want niemand gedraagd zich erna / Het gedrag wordt niet aangepast.
pi_202009962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
De bevolkingsdichtheid is hier drie keer zo hoog als in Indonesi. Indonesi is bovendien een erg uitgespreid land, met meer dan 6000 bewoonde eilanden, enorme bergen en vulkanen en een slechte infrastructuur. Dit zorgt ook wel dat het virus zich minder makkelijk verspreidt.

Mensen zullen er minder vaak op kantoor of in grote bedrijven werken en blijven waarschijnlijk relatief veel in hun geboortedorp.

Verder is het er vrijwel altijd warm en is de ventilatie binnenshuis beter waardoor het virus zich minder makkelijk verspreidt.

Bovendien is het aantal mensen met obesitas en overgewicht in Indonesi veel en veel lager dan hier.
Daarom valt het relatief ook mee in Afrika. Lijkt het me erg lastig om in Ethiopie Obesitas te ontwikkelen.

Maar bij ons is er geen focus op gezondheid te bekennen. Nee we gaan QR codes verplichten voor de sportschool. Dan gaan we toch lekker langs de Mcdrive.....?
pi_202009964
quote:

[..]
Je kunt ook overdrijven zeg, je mag ook nog een stukje hardlopen buiten als je wilt. Dramaqueen.
pi_202009971
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:51 schreef Questular het volgende:

[..]
Je kunt ook overdrijven zeg, je mag ook nog een stukje hardlopen buiten als je wilt. Dramaqueen.
Haha, dat is waar :)
pi_202009975
quote:

Wat doen we fout
We maken slechte vergelijkingen. Dat is sowieso fout nummer 1.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:52:14 #123
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202009977
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Mweh....jammer dat we weer een beetje terug bij af zijn hier.
Niet helemaal, de levering van PS5's begint nu een beetje beter op gang te komen, dus laat die lockdowns maar komen ^O^
pi_202009987
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:51 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Daarom valt het relatief ook mee in Afrika. Lijkt het me erg lastig om in Ethiopie Obesitas te ontwikkelen.

Maar bij ons is er geen focus op gezondheid te bekennen. Nee we gaan QR codes verplichten voor de sportschool. Dan gaan we toch lekker langs de Mcdrive.....?
Het probleem is dat er liberalen aan de macht zijn, die het prima vinden dat de voedingsindustrie onze supermarkten vult met vergif en die het prima vinden dat mensen zich volvreten met suikers en andere ongezonde troep.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:53:21 #125
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202009989
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Veel zit hem in gedrag welke regels er nu zijn. Zoals het thuiswerken en afstand enzo.
Dat zijn meetbare zaken.

Als bv het verkeer niet teruggedrongen wordt in die week, kan je zeggen, we doen strengere eisen, want niemand gedraagd zich erna / Het gedrag wordt niet aangepast.
die strengere eisen gaan er gewoon komen, wat kan je op 12 november al zien als de maatregelen 6 november ingaan?
pi_202009991
Draagvlak voor een lockdown is er toch niet. Gelukkig begrijpt Rutte dat nog net.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:53:23 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202009993
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Dat zijn meetbare zaken.

Effe serieus, dit slaat toch nergens op? Alsof we een stel kleuters zijn.

Maar goed, het is dus een test van de bevolking om te kijken in hoeverre we meebuigen met het kabinet? is dat wat je zegt?
pi_202010004
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:46 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Dit gaat over de periode tot 3 oktober. Kijkend naar het buitenland zal het percentage gevaccineerden toch ook minimaal al 50% moeten zijn
Assumption is the mother of all fuckups.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:54:55 #129
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202010023
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:51 schreef aartstyle het volgende:
Ik denk ook omdat ze weten dat inzetten op gezondheid best lastig is. Mensen zijn al lastig te sturen, laat staan dat ze dingen moeten doen qua gezondheid, waarvan de meesten wel weten dat het moet, maar er gewoon geen zin in hebben.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:55:07 #130
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202010026
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:53 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Draagvlak voor een lockdown is er toch niet. Gelukkig begrijpt Rutte dat nog net.
Die wordt al gemasseerd (AD liveblog)
quote:
Zware lockdownregels om contacten te verminderen zijn nu ‘nog niet opportuun voor directe uitvoering’ maar kunnen wel alvast voorbereid worden, schrijven de adviseurs van het Outbreak Management Team in hun brief aan het kabinet. Dat probeert nu met een reeks ingrepen de nieuwste coronagolf te stuiten.

Als dat niet werkt, noemen experts als eventuele extra restricties de beperking van openingstijden in de horeca, beperking van thuisbezoek, herinvoering van verplichte vaste zitplek en sluiting van niet-essentile winkels.

Dat schrijft OMT-voorzitter Jaap van Dissel in het nieuwste advies dat vannacht openbaar werd. Ook het 2G-protocol, waarbij alleen gevaccineerden of genezen personen een coronapas krijgen, behoort tot het zware pakket waar de regering rekening mee moet houden.

De passage uit het advies is opvallend: in een interview met deze nieuwssite benadrukte Van Dissel vorige maand nog dat we nu in een ‘principieel andere fase’ zitten van de coronacrisis dan de vorige winter. Harde lockdownregels zag hij toen absoluut niet als reel.
pi_202010043
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Indonesi is een van de dichtstbevolkte landen van de wereld. Bijvoorbeeld op Java wonen meer dan 145 miljoen mensen, terwijl het maar 3 keer groter is dan Nederland, waar ongeveer 17 miljoen mensen wonen. Daarnaast zijn Indonesirs flinke rokers. Er is daar veel armoede en vele wonen met complete gezinnen in een huis, werken veel niet op kantoor en hebben geen goede luchtstroom.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202010044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:53 schreef zalkc het volgende:

[..]

Maar goed, het is dus een test van de bevolking om te kijken in hoeverre we meebuigen met het kabinet? is dat wat je zegt?
Alsof we een stel kleuters zijn ja. En alsof we een stel tyfusdebielen zijn.

Wat dat betreft heeft het kabinet wel een goed beeld van ons volk. Want ze weten ook wel dat dit niks gaat opleveren, maar dan kunnen ze volgende week wel het achterlijke volk de schuld geven als er strengere maatregelen volgen.
  woensdag 3 november 2021 @ 08:56:49 #133
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202010048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:53 schreef zalkc het volgende:

Ik zeg idd dat we met z'n allen een stel kleuters zijn.

Zoals men hier ook vaak genoeg zegt, leuk dat men weer die 1,5 meter adviseert en wat ik begrijp is dat ook serieus een goede regel die helpt tegen overdacht, maar mensen gaan die regel massaal negeren.
Tja, hoe simpel wil je het hebben en hoe recalcitrant de mensen.
pi_202010054
quote:

De R0 is nu 1.2 (voor de delta in ongevaccineerde populatie 6-7) met een minimaal pakket aan maatregelen. Die toegangspas voor de horeca en sluiting om 12 uur zullen weinig zoden aan de dijk zetten.

Dus met vrijwel geen maatregelen moeten we nog 20% reductie zien te krijgen (momenteel hebben we 80% reductie door vaccins en maatregelen (6 * 80% = 1.2 en 1.2 * 20% = 0.96 ) ).

De verplichtte anderhalve meter was geloof ik al ruim voldoende geweest, daar ga je mondkapjes en CTB's nog bovenop en wil ook nog eens over 10 dagen nog meer uit de kast trekken.

En voeg daar aan toe: geen lange termijn visie. Na 2 jaar nog altijd niets! Nog altijd geen enkel woord over hoe te zorgcapaciteit te vergroten bijv. Snap dat dat niet iets is dat je snel oplost maar als je 2 jaar als niks doet los je het dus ook pas 2 jaar later op.

Uit grafieken van onze pizzaman maak ik op dat de ziekenhuisopnames vanaf 60+ stijgen terwijl bij 60- deze op hetzelfde niveau als van de zomer blijven liggen. Dat kunnen natuurlijk allemaal ongevaccineerde 60+ ers zijn - die info krijgen we niet - maar kan het niet zo zijn dat daar het vaccin in effectiviteit aan het afnemen is? We gaan vervolgens pas boosteren vanaf januari? Willen ze de problemen oplossen of willen ze er perse een QR maatschappij van maken vraag ik me dan af (ja BNW).
  woensdag 3 november 2021 @ 08:57:36 #135
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202010061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat dat betreft heeft het kabinet wel een goed beeld van ons volk. Want ze weten ook wel dat dit niks gaat opleveren, maar dan kunnen ze volgende week wel het achterlijke volk de schuld geven wanneer als er strengere maatregelen volgen.
FTFY
pi_202010062
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:55 schreef zalkc het volgende:

[..]
Die wordt al gemasseerd (AD liveblog)
[..]

Gelukkig prikt 85% hier doorheen. :)
pi_202010068
quote:
Dat ze compleet van de pot gerukt zijn, net als bij het OMT.
pi_202010070
quote:

Wat doen we fout
Wij hechten meer waarde aan een mensenleven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 november 2021 @ 08:58:43 #139
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202010071
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zoals men hier ook vaak genoeg zegt, leuk dat men weer die 1,5 meter adviseert en wat ik begrijp is dat ook serieus een goede regel die helpt tegen overdacht, maar mensen gaan die regel massaal negeren.
Tja, als je het niet meer aankan moet je maar vanuit macht gaan werken. Doen ouders die het even niet meer weten met de kinderen ook.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:00:32 #140
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202010094
Dat amateursport gedeelte gaat nog wel sneuvelen. ff lekker polderen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202010111
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wij hechten meer waarde aan een mensenleven.
Maar we hebben ondanks 60% meer gevaccineerd en vele restricties relatief veel meer doden omdat we zo van dikke mensen houden
pi_202010112
Compleet van de pot gerukt:

[ Bericht 29% gewijzigd door _serial_ op 03-11-2021 09:08:46 ]
pi_202010114
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

We hebben laten zien dat simpele regeltjes naleven een stap te ver is voor een deel van de bevolking hier. Maar dan wel miepen als er nieuwe regels komen omdat het weer aan het oplopen is.
pi_202010115
quote:
Europarlementarirs en hun medewerkers, journalisten en bezoekers komen vanaf vandaag alleen nog met een coronapas het EU-parlement binnen. Voorzitter David Sassoli heeft dat besloten vanwege de nieuwe golf besmettingen. Het laten meten van de lichaamstemperatuur bij aankomst en het dragen van een mondkapje blijven tegelijk verplicht.
Bron AD

Zou een leuke zijn voor de Tweede Kamer. Wel de manier om van Baudet of te komen... voor die paar keer dat ie er is dan.
pi_202010139
quote:

Het zal wel BNW zijn, maar ik begin wel enorm te twijfelen of de voorgeschotelde werking van de vaccins wel voldoende is om terug te keren naar normaal en/of we de QR check wel heel graag willen hebben.

Want hoe fijn is het niet als we als overheid/europa toegang tot het openbare leven kunnen sturen op basis van een code die we op basis van onze eigen (wijzigbare) voorwaarden kunnen uitgeven, intrekken of bijsturen.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:06:34 #146
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202010154
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:00 schreef Gunner het volgende:
Dat amateursport gedeelte gaat nog wel sneuvelen. ff lekker polderen.
Er is nu al discussie hier, ik ben docent, aan wie moet ik m'n QR gaan laten zien? Ik open negen van de tien keer onze dojo...
  woensdag 3 november 2021 @ 09:09:42 #147
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202010194
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het zal wel BNW zijn, maar ik begin wel enorm te twijfelen of de voorgeschotelde werking van de vaccins wel voldoende is om terug te keren naar normaal en/of we de QR check wel heel graag willen hebben.
Zoals ik het net becijferde is de huidige vaccinatiegraad al voldoende voor 80% reductie om door te schieten naar 85% (wat je nodig hebt om R0 < 1 te krijgen) zou je met 90% gevaccineerde er moeten zijn / of nog 700.000 besmettingen bij niet gevaccineerden (1/3e van die 15%)
pi_202010200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:06 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Er is nu al discussie hier, ik ben docent, aan wie moet ik m'n QR gaan laten zien? Ik open negen van de tien keer onze dojo...
Aan je werkgever natuurlijk.
pi_202010214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:02 schreef Questular het volgende:

[..]
We hebben laten zien dat simpele regeltjes naleven een stap te ver is voor een deel van de bevolking hier. Maar dan wel miepen als er nieuwe regels komen omdat het weer aan het oplopen is.
Dus jij loopt werkelijk met 1,5 meter om iedereen heen en geeft stiekem elleboogjes? Dan begrijp je het ook niet meer hoor.
pi_202010241
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Dus jij loopt werkelijk met 1,5 meter om iedereen heen en geeft stiekem elleboogjes? Dan begrijp je het ook niet meer hoor.
Ja dat is precies wat ik bedoel, prima conclusie.
pi_202010249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:13 schreef Questular het volgende:

[..]
Ja dat is precies wat ik bedoel, prima conclusie.
Ty :)
  woensdag 3 november 2021 @ 09:16:08 #152
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202010291
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Aan je werkgever natuurlijk.
Ik doe vrijwillig lesgeven, we hebben het hier over sportlocaties. M.a.w. aan het einde van m'n thuiswerkdag ga ik naar de sportschool om daar anderen te laten zweten. Mijn 'werkgever' is op dat moment op een andere locatie aan het lesgeven en heeft hetzelfde probleem.

Ik kom dus letterlijk een gebouw openen om daar anderen te gaan ontvangen. Waar nog eens bij komt dat er vaak ouders meekomen (die niet in de sportzaal zelf mogen) en die ik dus helemaal nooit te zien krijg. Ik moet dus f de deur op slot doen en mensen 1 voor 1 gaan testen, wat tijdstechnisch gewoon niet te doen is, f ik moet tijdens m'n les er tussenuit om mensen die binnenkomen te testen (melden bij de sportzaal of zo?), f ik moet iemand vinden die de hele middag/avond wil posten bij de deur.
pi_202010293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Maar kom dan zelf met een oplossing. Altijd maar roepen wat niet kan en wat niet goed is.

Mijn oplossing: De groep (harder) aanpakken die stelselmatig in de ziekenhuizen komen en nergens aan mee willen werken. Dus 50 plussers die ongevaccineerd zijn. Te beginnen bij de kerken en moskeeen. Als die groep een vaccinatiegraad van 80% heeft en dat is nog steeds niet voldoende kan/moet je helaas naar andere generieke maatregelen grijpen. Maar wat er nu gebeurd is zo krom als wat in mijn optiek.
pi_202010306
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:06 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Kip/ei... wie controleert de controleur :D
pi_202010309
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat dat betreft heeft het kabinet wel een goed beeld van ons volk. Want ze weten ook wel dat dit niks gaat opleveren, maar dan kunnen ze volgende week wel het achterlijke volk de schuld geven als er strengere maatregelen volgen.
Ik en miljoenen anderen hebben ons wel dat vaccin aan laten praten onder het mom van , we prikken ons een weg naar de vrijheid toe. Godver wat ben ik link!
pi_202010320
Ik zie die verplichte checks bij amateursport wel sneuvelen na het debat vandaag, daar lijkt nu serieus de meeste ophef rond te ontstaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 november 2021 @ 09:18:51 #157
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202010331
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:17 schreef halfway het volgende:
Ik en miljoenen anderen hebben ons wel dat vaccin aan laten praten onder het mom van , we prikken ons een weg naar de vrijheid toe. Godver wat ben ik link!
Je hebt de prik voor je gezondheid en een erg verminderde kans om in het ziekenhuis/ op de IC te belanden .
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 09:20:14 #158
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_202010355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie die verplichte checks bij amateursport wel sneuvelen na het debat vandaag, daar lijkt nu serieus de meeste ophef rond te ontstaan.
Het lijkt me ook compleet onmogelijk om deze regel te handhaven. Ik vraag me af wat de dieperliggende gedachte was van deze maatregel.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_202010366
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Alsof het zo gepland is he.
pi_202010368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:20 schreef Mike het volgende:

[..]
Het lijkt me ook compleet onmogelijk om deze regel te handhaven. Ik vraag me af wat de dieperliggende gedachte was van deze maatregel.
Ongevaccineerden overhalen zich te laten prikken.
pi_202010376
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Je hebt de prik voor je gezondheid en een erg verminderde kans om in het ziekenhuis/ op de IC te belanden .
Nee.
pi_202010378
quote:

[..]
Dat was bij voorbaat al verzonnen als 'wisselgeld' wat ze konden missen.
pi_202010384
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Dat is ook een reden. Maar ik snap Halfway wel dat je het ook doet "VOOR ELKAAR" en dan zie je dat er een deel is wat er schijt aan heeft en niet mee doet en waarbij de 50 plussers nu op de IC terecht komen. Tel daarbij een onvoorziene omstandigheid bij op zoals de Delta (plus) variant en dan krijg je dit. Dan nog het geklooi van Hugo en co........

Het is gewoon super frustrerend dat er een deel van de kwetsbaren weigert om een vaccin te nemen. Van de niet kwetsbaren kan je het ook dom vinden, maar die komen niet op de IC's terecht over het algemeen.
pi_202010390
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:21 schreef Aitvaras het volgende:

[..]
Nee.
Waarom pak je dan het vaccin?
pi_202010394
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:02 schreef _serial_ het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ook totaal niet sturend die vragen :+

Overigens ook niet zorgelijk dat 2G twee keer genoemd wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 09:23:59 ]
pi_202010416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ongevaccineerden overhalen zich te laten prikken.
Het kabinet/de burger het idee geven dat er naar ze geluisterd wordt.
pi_202010420
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:22 schreef Questular het volgende:

[..]
Waarom pak je dan het vaccin?
Zoals al eerder werd gezegd voor vrijheid en om mijn steentje bij te dragen aan de vaccinatiegraad. De kans dat ik in het ziekenhuis zou komen na een coronabesmetting is sowieso al nihiel.

Dat de gevaccineerde nu hinder gaan ondervinden van de ongevaccineerde is niet acceptabel.
pi_202010422
quote:

[..]
Het is ook compleet onmogelijk. De amateursport verenigingen die ik ken draaien soms op 5-10 vrijwilligers op een gemiddelde zondag.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:25:26 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202010426
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:22 schreef aartstyle het volgende:

Dat is ook een reden. Maar ik snap Halfway wel dat je het ook doet "VOOR ELKAAR" en dan zie je dat er een deel is wat er schijt aan heeft en niet mee doet en waarbij de 50 plussers nu op de IC terecht komen. Tel daarbij een onvoorziene omstandigheid bij op zoals de Delta (plus) variant en dan krijg je dit. Dan nog het geklooi van Hugo en co........

Het is gewoon super frustrerend dat er een deel van de kwetsbaren weigert om een vaccin te nemen. Van de niet kwetsbaren kan je het ook dom vinden, maar die komen niet op de IC's terecht over het algemeen.
Het is zeker frustrerend en misschien ook 'niet eerlijk' of hoe je het wilt bestempelen.

Maar bij zijn uitspraak krijg ik altijd de kriebels. zo van, zij beloofden toen dit en dat, prik = vrijheid.
En ja de overheid heeft dat misschien gezegd, maar dat deden ze met de kennis van toen. Geen idee of de Delta toen al zo enorm om zich heen sloeg en/of het toen al inzichtelijk was dat ook de vaccins minder zouden helpen. Of welke kennis er toen nog niet was / welke wel etc etc.

Toch vind ik dat je met een pandemie flexibel mag zijn. En ze daar niet zo extreem op moet vastpinnen.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:25:58 #170
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202010431
Maar ze verwachten nu dus in twee weken al het effect van de huidige maatregelen te kunnen zien? Ligt het aan mij of kunnen we uit de geschiedenis van maatregelen -> effect al concluderen dat die zwaardere maatregelen sowieso gaan komen dan?
pi_202010439
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is ook compleet onmogelijk. De amateursport verenigingen die ik ken draaien soms op 5-10 vrijwilligers op een gemiddelde zondag.
Op het moment dat je van tevoren al weet dat bepaalde regels niet te handhaven zijn kan het om een paar redenen zijn:
1) De regering weet dat het niet uitvoerbaar is en gebruikt die onuitvoerbare regel als wisselgeld. Zo van: kijk ons eens barmhartig zijn
2) De regering weet niet dat het niet uitvoerbaar is en heeft nog minder feeling met de maatschappij dan gedacht

Ik zou in beide gevallen niet raar opkijken in elk geval :P
pi_202010447
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Mallerd01 het volgende:
Maar ze verwachten nu dus in twee weken al het effect van de huidige maatregelen te kunnen zien? Ligt het aan mij of kunnen we uit de geschiedenis van maatregelen -> effect al concluderen dat die zwaardere maatregelen sowieso gaan komen dan?
Als je goed geluisterd hebt is dit simpelweg een 1e stap richting uitbreiding QR checks en zwaardere maatregelen want de huidige maatregelen zullen te weinig doen voor een ommekeer in het aantal besmettingen opnames en als dat al wel gebeurt, zal dat zeker 2-3 weken duren.
pi_202010448
quote:
De volgende persco was 12 november toch? Maatregelen gaan 6 november in, dus een week. In die tijd lopen de besmettingen misschien een beetje terug, maar ziekenhuisopnames niet. Dus ja, die verzwaring is eigenlijk al een feit.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:28:16 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  woensdag 3 november 2021 @ 09:28:24 #175
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202010456
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jezus, als we hier weer over lockdowns en maximale bezoekersaantallen gaan oreren... Hebben we dan niet geleerd? 'Ja, maar Corona, dan kan je toch geen evenementen organiseren...' Elke winter binnen zitten en elke keer weer regels, wat een ellende.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202010460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ook totaal niet sturend die vragen :+

Overigens ook niet zorgelijk dat 2G twee keer genoemd wordt.
Dat vind ik sowieso bij de laatste adviesaanvragen. Ontzettend sturend, niets onafhankelijks meer aan.
Over 1 week komt er gewoon een lockdown.
pi_202010462
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
De volgende persco was 12 november toch? Maatregelen gaan 6 november in, dus een week. In die tijd lopen de besmettingen misschien een beetje terug, maar ziekenhuisopnames niet. Dus ja, die verzwaring is eigenlijk al een feit.
Of de files moeten ineens opgelost zijn ofzo. Dan kunnen ze nog wachten. Maar dat is natuurlijk een illusie.
pi_202010477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:28 schreef popje het volgende:

[..]
Jezus, als we hier weer over lockdowns en maximale bezoekersaantallen gaan oreren... Hebben we dan niet geleerd? 'Ja, maar Corona, dan kan je toch geen evenementen organiseren...' Elke winter binnen zitten en elke keer weer regels, wat een ellende.
Ja, vandaar ik die frame over ADE ook veel te toevallig vond precies op de dag van de persco.
pi_202010482
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Het is zeker frustrerend en misschien ook 'niet eerlijk' of hoe je het wilt bestempelen.

Maar bij zijn uitspraak krijg ik altijd de kriebels. zo van, zij beloofden toen dit en dat, prik = vrijheid.
En ja de overheid heeft dat misschien gezegd, maar dat deden ze met de kennis van toen. Geen idee of de Delta toen al zo enorm om zich heen sloeg en/of het toen al inzichtelijk was dat ook de vaccins minder zouden helpen. Of welke kennis er toen nog niet was / welke wel etc etc.

Toch vind ik dat je met een pandemie flexibel mag zijn. En ze daar niet zo extreem op moet vastpinnen.
Ja en nee. Er komt een booster en nog 1 of misschien 20. Nu mogen eerst degene die werkelijk nog niets hebben bijgedragen om deze crisis op te lossen of onder controle te houden.
Ik heb mijn bijdrage gedaan terwijl ik helemaal niet tot de risico groepen behoor.
Wat mij betreft is het klaar zo.
pi_202010490
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja, vandaar ik die frame over ADE ook veel te toevallig vond precies op de dag van de persco.
Het grappige is, je kunt dat twee kanten op twisten. Aan de ene kant kun je zeggen: "De evenementen kunnen niet veilig open, kijk maar, er zijn besmettingen!"

Aan de andere kant kun je ook zeggen: "De QR-code is niet heilig en geeft een vorm van schijnveiligheid. Bij de juiste controle (zoals ADE) komen er nog steeds besmettingen tussendoor"
  Redactie Games woensdag 3 november 2021 @ 09:31:37 #181
181272 crew  Noppie2000
pi_202010491
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Volgens mij niet de volgende persco, maar wilden ze uiterlijk de 12e bepalen welke wetgeving ze gingen regelen ofzo.

Niet echt geluisterd verder :+
  woensdag 3 november 2021 @ 09:32:29 #182
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202010501
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:31 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
Volgens mij niet de volgende persco, maar wilden ze uiterlijk de 12e bepalen welke wetgeving ze gingen regelen ofzo.

Niet echt geluisterd verder :+
Nee weer een weegmoment met een persconferentie...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202010510
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:32 schreef popje het volgende:

[..]
Dan moet de wetgeving aanpassing er door zijn en krijg je QR controle mogelijkheid op de werkvloer en wellicht winkels.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:33:59 #184
335476 oppiedoppie
pi_202010524
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:16 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Ik doe vrijwillig lesgeven, we hebben het hier over sportlocaties. M.a.w. aan het einde van m'n thuiswerkdag ga ik naar de sportschool om daar anderen te laten zweten. Mijn 'werkgever' is op dat moment op een andere locatie aan het lesgeven en heeft hetzelfde probleem.

Ik kom dus letterlijk een gebouw openen om daar anderen te gaan ontvangen. Waar nog eens bij komt dat er vaak ouders meekomen (die niet in de sportzaal zelf mogen) en die ik dus helemaal nooit te zien krijg. Ik moet dus f de deur op slot doen en mensen 1 voor 1 gaan testen, wat tijdstechnisch gewoon niet te doen is, f ik moet tijdens m'n les er tussenuit om mensen die binnenkomen te testen (melden bij de sportzaal of zo?), f ik moet iemand vinden die de hele middag/avond wil posten bij de deur.
Er zijn vast wel gevaccineerde mensen die voor je bij de deur willen staan. Het is nu eenmaal crisis en we doen het samen?

Net als bij sportkantines, en maar zeuren dat het onmogelijk is om dit te controleren. Dan kun je toch extra taak invoeren bij de sporters, eens per kwartaal bij de deur staan voor QR check, moet je er maar voor overhebben, het is niet anders.

Kleine moeite toch?
To BG or not to BG!
pi_202010530
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:33 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Er zijn vast wel gevaccineerde mensen die voor je bij de deur willen staan. Het is nu eenmaal crisis en we doen het samen?

Net als bij sportkantines, en maar zeuren dat het onmogelijk is om dit te controleren. Dan kun je toch extra taak invoeren bij de sporters, eens per kwartaal bij de deur staan voor QR check, moet je er maar voor overhebben, het is niet anders.

Kleine moeite toch?
Je hebt geen idee hoe het er aan toe gaat bij sportclubs denk ik..
pi_202010531
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Of de files moeten ineens opgelost zijn ofzo. Dan kunnen ze nog wachten. Maar dat is natuurlijk een illusie.
Lekker vaag ook als ijkpunt, als de verkeersdrukte wel afneemt kunnen ze altijd nog de toevlucht nemen naar "ja, maar niet genoeg"!

Nee, men heeft allang de beslissing genomen om de QR-maatschappij verder uit te rollen, en als dat eenmaal zover is komen we er ook niet meer binnen drie weken vanaf. Helaas.
  Forum Admin woensdag 3 november 2021 @ 09:35:44 #187
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202010537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
"nee! Ik ga gewoon naar kantoor tussen 8 en 9 en ga gewoon naar huis tussen 5 en 6!!"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202010560
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
"nee! Ik ga gewoon naar kantoor tussen 8 en 9 en ga gewoon naar huis tussen 5 en 6!!"
  Redactie Games woensdag 3 november 2021 @ 09:38:50 #189
181272 crew  Noppie2000
pi_202010568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:32 schreef popje het volgende:

[..]
Oh, nou. Zo zie je maar :P
  woensdag 3 november 2021 @ 09:39:28 #190
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202010572
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Als dit gaat gebeuren dan raken ze hl. vl. mensen. kwijt.

Van water nog over is btw.

Volslagen verrukt. Totaal van de zotten. 13.gif13.gif

[ Bericht 20% gewijzigd door nattermann op 03-11-2021 09:48:18 ]
Tics van je petten.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:40:19 #191
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202010585
En draai de geldkraan maar weer open. Net alle tegemoetkomingen gestopt, tuig maar weer alles op. Men is volledig de weg kwijt.
Tics van je petten.
pi_202010589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het grappige is, je kunt dat twee kanten op twisten. Aan de ene kant kun je zeggen: "De evenementen kunnen niet veilig open, kijk maar, er zijn besmettingen!"

Aan de andere kant kun je ook zeggen: "De QR-code is niet heilig en geeft een vorm van schijnveiligheid. Bij de juiste controle (zoals ADE) komen er nog steeds besmettingen tussendoor"
Drie kanten zelfs: "ADE heeft met de QR-check slechts 0,3% aan besmettingen opgeleverd, en dit resulteerde in geen ziekenhuisopnames. Dat ligt binnen de foutmarge, de QR-code werkt zoals verwacht."

Tenzij je natuurlijk wil argumenteren dat het QR-systeem compleet waterdicht moet zijn.
pi_202010590
Ik stel voor dat ze het bij die briefing maar gewoon hebben over de bezetting in de ziekenhuizen tot aan vandaag. Die voorspellingen richting de toekomst kloppen toch nooit.
pi_202010602
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:17 schreef halfway het volgende:

[..]
Je hebt Pfizer flink wat winst bezorgd, ze zijn je dankbaar!
pi_202010605
Overigens wel echt zum kotsen dat er dus direct mensen hun abonnement of lidmaatschap hebben opgezegd bij sportverenigingen, wat ben je dan voor hork :')
pi_202010611
Ik denk overigens dat de overheid volledig moet inzetten op boosters voor 70+. En zsm. Liefst vanaf vandaag.

In het ziekenhuis zie ik een enorme toename van oudjes die gevaccineerd zijn. Terwijl de andere groep redelijk constant blijft (ongevaccineerde wappies onder de 60).

Vanuit een ander groot ziekenhuis heb ik hetzelfde vernomen.

Iemand toevallig hier al wat van in de media gezien? Anders ga ik wellicht wat proberen. De overheid heeft volgens mij niet deze specifieke vaccinatie info. Dat lever ik althans niet zo specifiek aan.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:43:12 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202010618
quote:
De Tweede Kamer debatteert vanmiddag opnieuw over de aanpak van het coronavirus. Bij1 kondigt nu alvast aan met een motie van wantrouwen te komen tegen Rutte en De Jonge. Volgens fractievoorzitter Sylvana Simons heeft het kabinet de volksgezondheid bewust onvoldoende beschermd, met onnodig veel slachtoffers tot gevolg.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:43:32 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202010622
quote:
Vijf miljoen mensen hebben gisteravond via NPO 1, RTL 4 en SBS 6 naar de coronapersconferentie gekeken van demissionair premier Mark Rutte en demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid).

Half september was de interesse in de mededelingen van de twee flink minder: toen keken er 3,3 miljoen mensen. Het gemiddelde aantal kijkers van gisteravond ligt nog wel een stuk lager dan op het hoogtepunt in 2020, toen er gemiddeld zeven miljoen mensen keken.
pi_202010627
Ohhh Haga, wat een NOOBBBBBBBBBB
  woensdag 3 november 2021 @ 09:44:29 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202010635
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:43 schreef Momo het volgende:

[..]

:')_!

Wordt de kamer nou niet moe van dit soort trieste partijen die bijna maandelijks moties van wantrouwen indienen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202010639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En zsm. Liefst vanaf vandaag.

Doen we zorgvuldig, we gaan er eerst even goed naar kijken en dan sturen we in januari de uitnodigingen!

Grgr Hugo xxx
pi_202010646
quote:
Ik vind die tijdslijnen ook wel weer bizar ja. Op 2 november maatregelen aankondigen per 6 november, en dan al een week later willen zien of dat effect heeft. We weten nu al 1,5 jaar dat het weken duurt voordat een maatregel op effectiviteit kan worden beoordeeld :')
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 3 november 2021 @ 09:46:15 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202010659
Waar kan ik de nieuwe routekaart downloaden?
  woensdag 3 november 2021 @ 09:46:31 #204
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202010663
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens wel echt zum kotsen dat er dus direct mensen hun abonnement of lidmaatschap hebben opgezegd bij sportverenigingen, wat ben je dan voor hork :')
Mja, ik snap het wel. Wellicht al een half jaar voor de kat zijn kut contributie betaald tijdens de verplichte sluiting en nu niet meer binnen mogen als ongevaccineerde. Ergens houdt het op.
Tics van je petten.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 09:46:49 #205
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202010670
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vind die tijdslijnen ook wel weer bizar ja. Op 2 november maatregelen aankondigen per 6 november, en dan al een week later willen zien of dat effect heeft. We weten nu al 1,5 jaar dat het weken duurt voordat een maatregel op effectiviteit kan worden beoordeeld :')
Dat weet inmiddels 90% vd bevolking wel. Wat ik eerder bizar vind, is dat ze daar in Den Haag blijkbaar oprecht denken dat niemand dit in de gaten heeft ofzo :')
pi_202010671
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat ben je ermee van plan?
I'll give you something to do
pi_202010674
quote:
Die is hier te vinden:
  woensdag 3 november 2021 @ 09:47:09 #208
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202010676
quote:
Die hebben waarschijnlijk geen zin om opnieuw 6 maanden voor donateur te spelen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202010693
quote:
Ik kan het me wel voorstellen. Als mensen bang zijn dat dit de opmaat is voor meer maatregelen is dit het moment om op te zeggen, zeker als je het niet zo breed hebt.
pi_202010725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan het me wel voorstellen. Als mensen bang zijn dat dit de opmaat is voor meer maatregelen is dit het moment om op te zeggen, zeker als je het niet zo breed hebt.
Als de sport weer potentieel lamgelegd wordt kan ik mij heel goed voorstellen dat de maat vol is voor veel mensen. Die stonden wellicht al met een been richting opzeggen bij de vorige lockdowns, en dit was de spreekwoordelijke druppel.

Ik moet zeggen dat ik ondanks thuis ben blijven sporten het ook niet heel gemakkelijk was de motivatie weer op te pakken om 4 x per week te gaan sporten.
pi_202010731
quote:
Gewoon even naar slachtbank Australie kijken.
Plaats hier uw advertentie
pi_202010736
twitter
pi_202010740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:15 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wel raar, ze liepen allemaal in de zorg te roepen dat ze het niet aankonden en dat er maatregelen moesten komen. Maar nu de bal bij hun ligt zijn ze niet thuis.
Dat is al 2 jaar aan de gang zodra ze een stap extra moeten doen zoals het vragen naar een qr code geeft niemand thuis.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202010746
quote:

[..]
Het is dan ook een kwaadaardig, cynisch plan van de Overheid. Ze hebben de beslissing allang genomen. Er moet en zal een oplossing komen voor de ongevaccineerden.
pi_202010755
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
:')_!

Wordt de kamer nou niet moe van dit soort trieste partijen die bijna maandelijks moties van wantrouwen indienen.
Het failliet van de politiek ja, er zitten nu zoveel van die fracties die al voor dat een debat is gevoerd al standaard on default naar een motie van wantrouwen grijpen: PVV, FvD, Bij1 etc... totaal ongeschikt :r
pi_202010756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:51 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me correct.
pi_202010773
quote:
Dit ja, als dat al meteen je instant reactie is terwijl er nog gedebatteerd moet worden dan ben je geen knip voor de neus waard.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:54:15 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202010774
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:46 schreef galantis het volgende:

[..]
Wat ben je ermee van plan?
Bewijsmateriaal voor de parlementaire enqute
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 09:54:40 #219
Dick Laurent Is Dead
pi_202010777
quote:
[ twitter ]
Ja oke. En? Wat hebben we nu aan deze prachtige hypothetische stelling dan? :D
pi_202010781
Ah ik begrijp dat we gisteren de nepmaatregelen hebben gehoord en dat we 12 november de echte maatregelen gaan horen...
pi_202010788
quote:
DEN HAAG (ANP) - Als studenten zich twee keer per week verplicht laten testen, kan dat een alternatief zijn voor een coronatoegangsbewijs (CTB) in het mbo, hoger en universitair onderwijs. Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert de invoering van een CTB daar om zo overdracht van het virus te verminderen, maar erkent ook de nadelen. Ongevaccineerde studenten zouden zich dan dagelijks moeten testen voor ze naar de instelling kunnen. Het doen van een zelftest "onder supervisie" is volgens het OMT ook een oplossing om niet over te gaan tot het CTB.

Het kabinet bereidt invoering van de coronapas in het hoger onderwijs al voor, mochten strengere coronamaatregelen nodig blijken. Dinsdag zei demissionair minister Ingrid van Engelshoven (Onderwijs) dat onderwijs "zoveel mogelijk" open moet blijven.

Het is de bedoeling dat een wetswijziging voor een CTB in het mbo en hoger onderwijs zo snel mogelijk wordt klaargemaakt om indien nodig naar de Tweede Kamer te sturen. Die moet eerst akkoord gaan met de uitbreiding van het CTB. Tijdens de coronapersconferentie maakten demissionair premier Mark Rutte en demissionair zorgminister Hugo de Jonge bekend dat studenten, docenten en ander personeel van het mbo, hbo en de universiteiten vanaf 6 november wel mondkapjes moeten dragen als zij door de school lopen.

Hybride onderwijs

Het OMT raadt de regering ook aan om het hybride onderwijs weer mogelijk te maken, zodat leerlingen en studenten die klachten hebben of een quarantaineadvies hebben gekregen, thuis digitaal college kunnen volgen en zo weinig mogelijk onderwijs missen. De deskundigen hebben geadviseerd de regels in het primair en voortgezet onderwijs te houden zoals ze zijn.

Verschillende ministeries hebben er ook op gewezen dat de invoering van het coronatoegangsbewijs in het mbo en hbo voor grote groepen jongeren een hoge drempel is in de toegang tot onderwijs en dat dit zal leiden tot schooluitval. Zij geven aan dat op de lange termijn de economische kosten van het uitblijven van onderwijs groot zijn.
https://www.msn.com/nl-nl(...)wA?ocid=winp1taskbar
  woensdag 3 november 2021 @ 09:56:04 #222
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202010790
twitter

Hoezo dit dan Belgi?
pi_202010793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:56 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Hoezo dit dan Belgi?
Rapporteren gewoon niet, komt vandaag of morgen blijkbaar.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:56:54 #224
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_202010794
quote:

[..]
Idd flauwekul dit. Ze willen er nog wat anders doordrukken. En ons wijsmaken het toch echt op een andere manier eerst te hebben geprobeerd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 3 november 2021 @ 09:57:04 #225
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202010795
quote:

[..]

Kleine moeite toch?
Ik hoop dat je sarcastisch bent, maar in het geval dat je dat niet bent:
Er zijn vandaag, woensdag, 12 lesuren die gevuld worden met 6 verschillende docenten. 4 van die lessen zijn voor minderjarigen waarbij ouders de kinderen dumpen en dan weer weg zijn, daarvan zijn er 2 waarbij de kinderen nog geholpen worden met omkleden. Die ouders komen echt niet een half uur eerder om vrijwillig even wat testen te doen (bovendien zou ik verantwoordelijk zijn dat die testen ook goed gebeuren, anders zie ik de verhalen alweer opduiken: QR CODE BIJ SPORTSCHOOL NIET GECONTROLEERD OP ID) want ze hebben nog 3 andere kinderen die andere sporten doen, van school af komen, een oppas die wacht, noem het maar op. Sporten is voor die ouders vaak een manier om kinderen even een uur kwijt te zijn zodat ze een moment iets meer rust hebben.

Dan de meerderjarigen: theoretisch gezien zou ik ze het best kunnen vragen, ware het niet dat het al godsonmogelijk is om voor de lessen een assistent of vervanger te krijgen als ik zelf een keer niet kan. Ze komen om te sporten, niet om daarnaast nog allerlei extra's te doen. En mind you, ze krijgen bij ons vrij goed betaald als ze lesgeven (zeker als je het als bijbaan ziet). Die gasten gaan echt niet aan de deur staan en iedereen op een QR controleren.

Ik heb hier nergens verkondigd dat het onmogelijk is, ik verkondig hier vooral dat er niet over nagedacht is en dat ik zo de helft van m'n lessen wel kan schrappen omdat ik allemaal extra administratieve zaken moet gaan doen voor een groep die:
1) nauwelijks risico loopt, want er zit geen obesitas tussen, de gemiddelde leeftijd is zo rond de 25 en de meesten leven een gezond leven.
2) praktisch allemaal gevaccineerd zijn.
3) sowieso wel thuis blijven als ze een verkoudheid hebben, want je gaat helemaal naar de getver als je niet fit bent en toch komt trainen.
pi_202010799
Er zullen vast harde cijfers zijn die b.v. laten zien dat sportscholen het as van het kwaad zijn in deze pandemie en dat net daar een nieuw beleid nodig is? Toch?
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 09:58:11 #227
Dick Laurent Is Dead
pi_202010803
quote:
[ twitter ]

Hoezo dit dan Belgi?
Belgie be like:

woensdag 3 november 2021 @ 09:59:36 #228
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202010815
Lijkt hier in Bulgarije toch wel een soort van status quo bereikt te zijn. Al een dikke week blijft het zo tussen de 5.000 en 6.000 nieuwe gevallen per dag schommelen. In de afgelopen 24 uur zijn er 145 doden gemeld die ook corona onder de leden hebben. Ik ga geen moeite meer nemen de gemiddelde leeftijd uit te rekenen want die ligt toch al een goede week steevast rond de 72/74 jaar.

Wel even de comorbiditeit doorgenomen en uiteraard een fikse verzameling aan hartaandoeningen, leverziekten, diabetes en chronische problemen met het ademhalingsstelsel. Alles dat nog enigszins 'jong' genoemd mag worden

45-jarige vrouw met diabetes
45-jarige man zonder bekende comorbiditeit
49-jarige man zonder bekende comorbiditeit
49-jarige man waar de comorbiditeit niet is vrijgegeven (?)
52-jarige man met hart- en vaatziekten
53-jarige man met hart- en vaatziekten
54-jarige man zonder bekende comorbiditeit
55-jarige man met hart- en vaatziekten

91% van de overlijdens was niet gevaccineerd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 3 november 2021 @ 10:00:34 #229
346939 Janneke141
pi_202010829
quote:
Mooie lokkertje om de onderwijssegregatie door te kunnen voeren, om vier weken later te constateren dat er toch nog te veel besmettingen zijn en iedere dag testen noodzakelijk is - maar dan is de Kamer uiteraard al lang en breed akkoord.

Zo doorzichtig allemaal, dit.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:00:38 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202010831
quote:
[ twitter ]

Hoezo dit dan Belgi?
Belgi doet niet zoveel in het weekend, in ieder geval in het verleden niet. Geen idee hoe dat nu mbt coronacijfers is. Maandag was een nationale feestdag.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_202010864
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mooie lokkertje om de onderwijssegregatie door te kunnen voeren, om vier weken later te constateren dat er toch nog te veel besmettingen zijn en iedere dag testen noodzakelijk is - maar dan is de Kamer uiteraard al lang en breed akkoord.

Zo doorzichtig allemaal, dit.
Tsja als men verplicht tweemaal weeks moet testen zul je inderdaad wel meer besmettingen gaan vinden. Maar goed, dat is ook exact de bedoeling he.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:03:26 #232
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202010866
quote:

[..]

Kleine moeite toch?
Haha ja heb ik nu al zin in om voor de deur van de sportclub te gaan staan en te zeggen tegen allemaal mensen dat ze niet mogen pingpongen zonder QR Code, we doen het samen!!!

:')
Makkelijk eerste
pi_202010871
quote:

[..]
Als de sport weer potentieel lamgelegd wordt kan ik mij heel goed voorstellen dat de maat vol is voor veel mensen. Die stonden wellicht al met een been richting opzeggen bij de vorige lockdowns, en dit was de spreekwoordelijke druppel.

Ik moet zeggen dat ik ondanks thuis ben blijven sporten het ook niet heel gemakkelijk was de motivatie weer op te pakken om 4 x per week te gaan sporten.
Echt verstandig ook om sporten op deze manier lastiger te maken; zorgt juist voor een sterker lichaam.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:04:19 #234
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202010874
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tsja als men verplicht tweemaal weeks moet testen zul je inderdaad wel meer besmettingen gaan vinden. Maar goed, dat is ook exact de bedoeling he.
Kuijpers zegt het net letterlijk tijdens de technische briefing. Meer sturen op besmettingen.. Tadaaa
...
  woensdag 3 november 2021 @ 10:04:27 #235
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202010875
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:57 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent, maar in het geval dat je dat niet bent:
Er zijn vandaag, woensdag, 12 lesuren die gevuld worden met 6 verschillende docenten. 4 van die lessen zijn voor minderjarigen waarbij ouders de kinderen dumpen en dan weer weg zijn, daarvan zijn er 2 waarbij de kinderen nog geholpen worden met omkleden. Die ouders komen echt niet een half uur eerder om vrijwillig even wat testen te doen (bovendien zou ik verantwoordelijk zijn dat die testen ook goed gebeuren, anders zie ik de verhalen alweer opduiken: QR CODE BIJ SPORTSCHOOL NIET GECONTROLEERD OP ID) want ze hebben nog 3 andere kinderen die andere sporten doen, van school af komen, een oppas die wacht, noem het maar op. Sporten is voor die ouders vaak een manier om kinderen even een uur kwijt te zijn zodat ze een moment iets meer rust hebben.

Dan de meerderjarigen: theoretisch gezien zou ik ze het best kunnen vragen, ware het niet dat het al godsonmogelijk is om voor de lessen een assistent of vervanger te krijgen als ik zelf een keer niet kan. Ze komen om te sporten, niet om daarnaast nog allerlei extra's te doen. En mind you, ze krijgen bij ons vrij goed betaald als ze lesgeven (zeker als je het als bijbaan ziet). Die gasten gaan echt niet aan de deur staan en iedereen op een QR controleren.

Ik heb hier nergens verkondigd dat het onmogelijk is, ik verkondig hier vooral dat er niet over nagedacht is en dat ik zo de helft van m'n lessen wel kan schrappen omdat ik allemaal extra administratieve zaken moet gaan doen voor een groep die:
1) nauwelijks risico loopt, want er zit geen obesitas tussen, de gemiddelde leeftijd is zo rond de 25 en de meesten leven een gezond leven.
2) praktisch allemaal gevaccineerd zijn.
3) sowieso wel thuis blijven als ze een verkoudheid hebben, want je gaat helemaal naar de getver als je niet fit bent en toch komt trainen.
Raar, in het organisatorisch dramatische Bulgarije gaat precies hetzelfde immers tamelijk probleemloos. de voorbije weken. Excusez le mot maar ik zie het eerder als onwil of onbekendheid dan als onmogelijk.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:04:28 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202010876
Kunnen ze bij winkels niet gewoon de keus bieden, of een QR laten zien of een mondkapje op.

Kan alsnog iedereen naar binnen.
pi_202010881
Sywert geeft korting op mondkapjes *O*

https://mailchi.mp/hulptroepen/3m-6251597
pi_202010887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kunnen ze bij winkels niet gewoon de keus bieden, of een QR laten zien of een mondkapje op.

Ik zie drommen mensen voor de pui al ontstaan, wat een gedoe zeg :')
pi_202010889
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Echt verstandig ook om sporten op deze manier lastiger te maken; zorgt juist voor een sterker lichaam.
Mee eens. Er zijn nog zat andere maatregelen/doelgroepen die je kan/moet aanpakken.

Over de briefing: wat een dramatisch niveau van statistisch inzicht hebben die vragenstellers. En dat na 20 maanden.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:05:51 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202010893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik zie drommen mensen voor de pui al ontstaan, wat een gedoe zeg :')
Die QR voor niet-essentiele winkels komt er toch wel, dus die rijen krijgen je sowieso.

Wordt lekker in de maanden richting Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw :')
pi_202010896
quote:
[ twitter ]
als de IC bedden waren uitgebreid, hadden we deze maatregelen niet gehad en gevaccineerden liggen ook in het zkh, Ernst Kuipers!
  woensdag 3 november 2021 @ 10:06:30 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202010902
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Dven het volgende:
Raar, in het organisatorisch dramatische Bulgarije gaat precies hetzelfde immers tamelijk probleemloos. de voorbije weken. Excusez le mot maar ik zie het eerder als onwil of onbekendheid dan als onmogelijk.
Dat is het denken in problemen voor al
Terwijl misschien bij Bulgarije wordt gedacht, het is zo, het moet maar, we fixen het maar idee is?

Al wil ik hiermee niet zeggen dat het niet een probleem zal zijn om het te organiseren hier.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:08:21 #243
3542 Gia
User under construction
pi_202010923
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:05 schreef Steven_Stil het volgende:

Die komen niet gelijk op de IC.
Dus jij denkt dat ziekenhuizen coronapatinten gaan weigeren op de verpleegafdelingen als ze geen QR-code hebben?

Alleen bezoekers en personeel, of ook patinten, alle patinten.... vraag het me af.
pi_202010928
QR code voor winkelbezoek is gewoon achterlijk.
pi_202010932
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]
als de IC bedden waren uitgebreid, hadden we deze maatregelen niet gehad en gevaccineerden liggen ook in het zkh, Ernst Kuipers!
3/4 is ongevaccineerd.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:08:58 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202010935
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Benny het volgende:

Die man is te goed voor deze wereld ;(
pi_202010937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Questular het volgende:
Eens :)
  woensdag 3 november 2021 @ 10:09:21 #248
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202010941
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Dven het volgende:

[..]
Dat is het ook zeker. Ik heb, nogmaals, nergens gezegd dat het onmogelijk is. Het slaat gewoon nergens op in mijn ogen dus kom je inderdaad bij onwil uit.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:09:41 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202010949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Questular het volgende:
Een QR voor het terras ook. Het gaat ook niet meer om veiligheid, althans niet direct. Dit is puur om iedereen te dwingen zich te laten vaccineren zonder dat ze officieel een vaccinatieplicht noemen.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:09:44 #250
438527 MissButterflyy
pi_202010952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

Is toch best een gedoe met controleren. Sta je al in de rij voor je de appie inmag. Dan doe ik wel een muilkorf op.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:09:44 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202010953
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die QR voor niet-essentiele winkels komt er toch wel, dus die rijen krijgen je sowieso.

Wordt lekker in de maanden richting Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw :')
Bol.com

Er zijn trouwens niet zoveel maanden meer te gaan tot sinterklaas, kerst en oud en nieuw.
pi_202010962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:05 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Mee eens. Er zijn nog zat andere maatregelen/doelgroepen die je kan/moet aanpakken.

Over de briefing: wat een dramatisch niveau van statistisch inzicht hebben die vragenstellers. En dat na 20 maanden.
Sportverenigingen zijn het nieuwe laaghangende fruit nadat ze de evenementen en de horeca al hebben gesloopt.

De volgende stap worden de niet-essentile winkels, maar die gaan ze pas pakken na Black Friday. Nog wel even de BTW harken.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:11:20 #253
438527 MissButterflyy
pi_202010974
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat ziekenhuizen coronapatinten gaan weigeren op de verpleegafdelingen als ze geen QR-code hebben?

Alleen bezoekers en personeel, of ook patinten, alle patinten.... vraag het me af.
Ethisch absoluut niet verantwoord. Als je arts bent, heb je toch een eed afgelegd…
Kom op zeg, dit gaat nergens over en kan echt niet.
pi_202010984
Ik ga ook maar eens QR controle invoeren voor het kerstdiner

En laat ik niet merken dat Sint en z'n pieten zonder QR binnen komt om iets in mijn schoen te doen }:| .
Dan zwaait er wat! oO/
  woensdag 3 november 2021 @ 10:12:18 #255
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202010987
quote:
Als je niet meer kan gaan vindt ik dat niet zo gek, tijdens de lockdown had ik mijn abonnement ook opgezegd.

Ik ben toch geen liefdadigheidsinstelling. Waarom zou ik betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken?
  woensdag 3 november 2021 @ 10:12:37 #256
335476 oppiedoppie
pi_202010992
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Haha ja heb ik nu al zin in om voor de deur van de sportclub te gaan staan en te zeggen tegen allemaal mensen dat ze niet mogen pingpongen zonder QR Code, we doen het samen!!!

:')
Tja, zo wordt iedereen geraakt door die onzinnige QR code. Als het nu ook ook nog wist dat het zin had.....
To BG or not to BG!
  woensdag 3 november 2021 @ 10:12:49 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202010995

Van de lezing (slechte kwaliteit via YouTube)
  woensdag 3 november 2021 @ 10:13:38 #258
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202011006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:12 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Als je niet meer kan gaan vindt ik dat niet zo gek, tijdens de lockdown had ik mijn abonnement ook opgezegd.

Ik ben toch geen liefdadigheidsinstelling. Waarom zou ik betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken?
Eens. Geld hard is genoeg nodig tegen de tijd dat we zelf niet meer mogen werken zonder QR.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:15:10 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011025
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Dat is het denken in problemen voor al
Terwijl misschien bij Bulgarije wordt gedacht, het is zo, het moet maar, we fixen het maar idee is?

Al wil ik hiermee niet zeggen dat het niet een probleem zal zijn om het te organiseren hier.
Nee joh, ik dacht niet dat het mogelijk was maar men is hier nog een stuk stronteigenwijzer dan in Nederland. Niet zonder reden dat de vaccinatiegraad ongeveer 65% lager ligt dan in Nederland :')

Hoe dan ook, een aap met een paar uur training kan die controle nog uitvoeren. Dus geen idee waarom zoveel mensen er zo'n afgrijselijk groot probleem van proberen te maken. Joh, vraag om die kutcode/laat die kutcode zien. Geniet ondertussen van je intellectuele grootsheid omdat je weet dat het toch allemaal geen reet uitmaakt. Denk gerust nog even "wat een domme en zinloze kutregels". En ga door met het leven.
pi_202011028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:12 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit lijkt me in een flink aantal scenario's prima op te lossen.
pi_202011044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit lijkt me in een flink aantal scenario's prima op te lossen.
En had je al van tevoren kunnen voorspellen en op kunnen anticiperen.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:16:46 #262
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011050
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
3/4 is ongevaccineerd.
Toch he. En op n vergelijken is gevaarlijk en in feite onmogelijk. Maar in een land waar 87% gevaccineerd is, is 75% op de IC gevaccineerd en in een land waar 25% gevaccineerd is, is dat 10% op de IC gevaccineerd. Mwoah. Valt tegen.
  Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 10:17:52 #263
pi_202011069
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:16 schreef Dven het volgende:

[..]
Toch he. En op n vergelijken is gevaarlijk en in feite onmogelijk. Maar in een land waar 87% gevaccineerd is, is 75% op de IC gevaccineerd en in een land waar 25% gevaccineerd is, is dat 10% op de IC gevaccineerd. Mwoah. Valt tegen.
Hoe werkt deze berekening?
pi_202011074
quote:

[..]
Mja, maar zoals je al schrijft is het lastig vergelijken hoor. Bulgarije heeft toch een relatief jonge bevolking?
pi_202011076
quote:

[..]
75% is ongevaccineerd in Nederland op de IC. Maar dat bedoelde je denk ik ook.
pi_202011077
quote:
Het kabinet heeft gefaald. Arjen Boin, hoogleraar Publieke Instituties en Governance in Leiden en Bas Van den Putte, hoogleraar Gezondheidscommunicatie aan de Universiteit van Amsterdam, laten van bijna 2 jaar coronabeleid weinig heel. ,,Ze falen op het punt waar ze telkens weer op falen”, zegt Van den Putte tegen het AD. ,,De communicatie schiet volledig tekort.” Boin noemt het optreden van premier Rutte en minister De Jonge dit najaar zelfs ‘een epische mislukking.’ ,,Het is zo’n herhaling van zetten. Er is een schrijnend gebrek aan lerend vermogen.”

In september bood het OMT wel ruimte voor een aantal versoepelingen, maar niet voor zoveel tegelijk. Het loslaten van de 1,5 meter werd gesteund, net als een bredere inzet van de coronapas. Het OMT adviseerde echter tgen versoepeling van het thuiswerkadvies en tgen het openstellen van discotheken. Ook was het OMT geen voorstander van het meteen weer toestaan van ‘meerdaagse binnenfestivals’, zoals het Amsterdam Dance Event. Gisteren meldde de GGD in Amsterdam dat meer dan duizend bezoekers van dat evenement besmet zijn geraakt, ondanks het daar verplichte coronatoegangsbewijs.

Nooit zeggen Rutte en De Jonge: sorry, we zaten er naast
En dus moet het kabinet terugkomen van eerdere versoepelingen. Van den Putte: ,,Je ziet dat het kabinet de randjes op zoekt. Het was heel voorspelbaar dat we weer op dit punt zouden belanden.”

Boin: ,,Het is elke keer hetzelfde. En ze zeggen niet: sorry, wij hebben het fout gedaan. Terwijl iedereen die er verstand van heeft – het OMT, het Red Team – voorspelde dat het zo zou gaan. Maar het kabinet heeft geen zin meer om offers te vragen van het volk. Ze drijven mee op het maatschappelijk sentiment. Dat is beschamend. Dan ben je geen leider, dan ben je geen knip voor de neus waard.”

Het verhaal van het kabinet klopt niet
Boin voorspelt dat de nieuwe maatregelen ‘totaal geen zoden aan de dijk zetten’. ,,Over twee weken staan ze er weer, en dan heeft het nieuwe pakket nul effect gehad. De coronapas verplichten in de dierentuin of in het zwembad, hoeveel besmettingen ga je daarmee voorkomen?”

,,Het kabinet slaat routinematig de adviezen van wetenschappers in de wind, maar als het vervolgens mis gaat, krijgen ongevaccineerden de schuld. Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling, en ik ben bang dat het alleen maar verder gaat. Mensen dreigen systematisch uitgesloten te worden. Er is een groep mensen die geen vaccin kn nemen, zij worden hier ook slachtoffer van. En de kleine groep mensen die geen vertrouwen in de overheid heeft, drijft alleen maar verder weg.”

,,Virologen roepen al heel lang dat je je niet uit een pandemie kunt vaccineren. Maar de lijn die het kabinet uitdroeg, was toch dat als iedereen maar een shot zou halen, dat het dan gedaan zou zijn met corona. Een idioot hoog percentage van de Nederlanders, 86 procent, is ook gevaccineerd. En toch gaat het nu weer de verkeerde kant uit. Dan klopt het verhaal dat je verteld hebt gewoon niet.”

Bron(nen): AD
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQfR3X?ocid=msedgntp
  woensdag 3 november 2021 @ 10:18:50 #267
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202011084
quote:

[..]
er staat ongevaccineerd ;)
  woensdag 3 november 2021 @ 10:18:55 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011088
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:12 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

woensdag 3 november 2021 @ 10:20:17 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202011105
quote:
Erg jammer dat deze mensen het Red Team zien als een instantie die er verstand van heeft.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 10:20:43 #270
Dick Laurent Is Dead
pi_202011112
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:13 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Eens. Geld hard is genoeg nodig tegen de tijd dat we zelf niet meer mogen werken zonder QR.
Wat betreft die QR tonen op werk ben ik oprecht heul heul benieuwd hoe dat dan in zijn "werk" zal gaan ;)

Ik werk bijv op een hogeschool. De entree naar mijn gebouw is een grote draaideur. Die wordt basically door iedereen gebruikt, dus medewerkers n studenten. De studenten zijn uiteraard veruit in de meerderheid.
Op een normale dag lopen daar dus honderden mensen tegelijk door die draaideuren.

Na de draaideur kom je in een soort hal waar ook een receptie is en een trap die omhoog gaat verder het gebouw in. Deze brede trap omhoog moet iedereen in principe nemen om verder het gebouw in te kunnen gaan, dus sure... als je daar een paar poppetjes zou neerzetten die iedereen gaan scannen zou je het zo kunnen aanpakken.

Maar: omdat studenten en medewerkers vaak tegelijk in hele hordes aankomen ga je dan denk ik echt mega opstoppingen krijgen. Nu heb ik al soms dat als ik binnen kom, ik letterlijk schuifelend door de draaideur moet en schuifelend in een mierenhoop studenten de trap omhoog, omdat ze gewoon met hele busladingen tegelijk aankomen en het tyfusdruk is.
Als je dan ook IEDER poppetje moet gaan scannen op QR code ga je serieus een opstopping krijgen waar je bang van wordt.

Samenvatting: Dick gaat ws dus weer zoveel mogelijk thuiswerken :')
  woensdag 3 november 2021 @ 10:20:50 #271
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011114
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:12 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Onmogelijk, ik lees hier continu van bergen vol aan tuig dat de GIGANTISCHE epidemie en BIZARRE onbereidheid tot vaccinatie voornamelijk bij moslims ligt en dat de niet-westerse allochtonen angstvallig uit de berichtgeving gehouden worden.

Mijn leven is een leugen ;(
  woensdag 3 november 2021 @ 10:22:14 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011127
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Hoe werkt deze berekening?
Er is geen berekening. Gewoon een uiteenzetting van de meest recente cijfers in een tweetal landen. Op het eerste oog vind ik het nog behoorlijk tegenvallen.
pi_202011131
quote:
Zij zien liever het land nog twee jaar lang in lockdown of wat, met je "je kunt je niet uit een pandemie vaccineren" :')
  Forum Admin woensdag 3 november 2021 @ 10:23:21 #274
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202011135
Wat ik ook niet snap is dat die boosters pas begin december gegeven gaan worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 november 2021 @ 10:23:47 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202011144
pi_202011149
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat die boosters pas begin december gegeven gaan worden.
Ja dat riep ik gisteren ook al meteen, hoezo moet dat dan weer een maand duren :')
pi_202011154
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
'Er wordt NIETS gedaan!@!#!@#!'
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 3 november 2021 @ 10:25:11 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202011159
quote:
Organisatorisch gedoe blijkbaar volgens de briefing. Uitnodigingen sturen enzo
GGD is klaar ervoor per december voor mobiele ouderen
En qua registratie voor buiten de GGD prikkers, moet beter, dus moet ook wat optimaler. en kost tijd.
  Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 10:25:30 #280
pi_202011163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:22 schreef Dven het volgende:

[..]
Er is geen berekening. Gewoon een uiteenzetting van de meest recente cijfers in een tweetal landen. Op het eerste oog vind ik het nog behoorlijk tegenvallen.
Hier in Nederland is de groep die 13% van de mensen bevat, goed voor 75% van de IC-bezetting. De groep van 87% is dus verwantwoordelijk voor 25% van de IC-bezetting. Statistisch gezien is dat een behoorlijk kansverschil.
pi_202011169
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Benny het volgende:

je mag hiervoor best likes krijgen! :P
pi_202011184
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Organisatorisch gedoe blijkbaar volgens de briefing. Uitnodigingen sturen enzo
GGD is klaar ervoor per december voor mobiele ouderen
En qua registratie voor buiten de GGD prikkers, moet beter, dus moet ook wat optimaler. en kost tijd.
Bovendien gaan die boosters niet zoveel doen op korte termijn aan de situatie. Er is momenteel weinig aan de hand met de immuniteit, de booster is puur uit voorzorg, aldus de Gezondheidsraad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 3 november 2021 @ 10:27:33 #283
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:18 schreef aartstyle het volgende:

[..]
75% is ongevaccineerd in Nederland op de IC. Maar dat bedoelde je denk ik ook.
Mja, beetje onduidelijk allemaal. Hoe dan ook, ik vind het nogal tegenvallen met hoeveel vaccinatie zou beschermen tegen het heftig doorlopen van een besmetting.

Maar goed, als ik zie wat er hier op de IC ligt of sterft.. Dan denk ik niet dat daar sowieso heel veel te redden valt. Dan zal het verschil hem zitten in het relatief hoge aantal 'jonge' mensen dat hier opgenomen wordt en sterft zitten? Waar doe je het dan nog allemaal voor in een land waar bijna 90% van de bevolking gevaccineerd is?

M.I. is het dan gewoon tijd om het z'n natuurlijke beloop te laten gaan.
pi_202011196
quote:
In december werd er gezegd. Niet eens begin. Kan ook de 30e zijn...
pi_202011198
https://www.ed.nl/eindhov(...)ich-schrap~a6f9f262/

En toch blijf ik het echt bizar vinden dat 54 coronapatienten al een probleem zijn in de zorg in Z-O Brabant, als je dat toch al niet kunt opvangen :N
  woensdag 3 november 2021 @ 10:28:33 #286
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202011199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Bovendien gaan die boosters niet zoveel doen op korte termijn aan de situatie. Er is momenteel weinig aan de hand met de immuniteit, de booster is puur uit voorzorg, aldus de Gezondheidsraad.
Dat idd ook. Voor zover ik eruit haalde (kon niet alles volgen) is het niet perse nodig. Dus die maand hebben 'we' wel
  woensdag 3 november 2021 @ 10:28:33 #287
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Mja, maar zoals je al schrijft is het lastig vergelijken hoor. Bulgarije heeft toch een relatief jonge bevolking?
Nee joh, relatief oud. Alhoewel het verschil hem vooral zit dat er nogal veel jongeren zijn die na de studie ergens anders de vruchten gaan plukken.
pi_202011213
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:28 schreef TheVulture het volgende:

En toch blijf ik het echt bizar vinden dat 54 coronapatienten al een probleem zijn in de zorg in Z-O Brabant, als je dat toch al niet kunt opvangen :N
Dat ligt niet aan de bevolking maar aan de jarenlange bezuinigingen.
Plaats hier uw advertentie
pi_202011226
Ik ben om, kom maar op met die lockdown. Het is veel te koud buiten om uberhaupt de deur uit te gaan.
pi_202011227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Hier in Nederland is de groep die 13% van de mensen bevat, goed voor 75% van de IC-bezetting. De groep van 87% is dus verwantwoordelijk voor 25% van de IC-bezetting. Statistisch gezien is dat een behoorlijk kansverschil.
Die groep van 13% zou ondertussen toch wel met de dag flink moeten slinken door natuurlijke besmettingen, maar over die aanpassing hoor je ook maar weinig. Er wordt maar steeds geschermd met die 1,8 miljoen ongevaccineerden, maar die groep is al veel kleiner.
pi_202011228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:15 schreef Dven het volgende:

Hoe dan ook, een aap met een paar uur training kan die controle nog uitvoeren. Dus geen idee waarom zoveel mensen er zo'n afgrijselijk groot probleem van proberen te maken. Joh, vraag om die kutcode/laat die kutcode zien. Geniet ondertussen van je intellectuele grootsheid omdat je weet dat het toch allemaal geen reet uitmaakt. Denk gerust nog even "wat een domme en zinloze kutregels". En ga door met het leven.
Ja als je er zo in staat dan kun je alles wel weglaten natuurlijk. Ondertussen lijkt het alsof die QR-code meer gebruikt wordt als controle of pressiemiddel. Mensen (-50 zonder gezondheidsproblemen) hebben het volste recht om te beslissen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Daar kun je van alles van vinden maar het is gewoon een grondrecht. Op het moment dat grondrechten indirect worden aangetast kun je dan nog spreken van een eigen wil of vrije keuze?

Jajaja ik begrijp dat er een virus rondgaat maar de crisis is gewoon voornamelijk een zorgcrisis. Daarnaast is zo'n QR-verplixhting echt geneuzel in de marge dus vraag ik me echt af waar die voor bedoeld is en evt later nog meer gebruikt gaat worden.
pi_202011233
quote:

Ik heb vooral het idee dat die capaciteit alleen maar aan het dalen is. Er wordt steeds sneller code zwart geroepen. Logisch als er zoveel personeel opstapt vanwege te hoge werkdruk en er te weinig mensen bijkomen door ongunstige arbeidsvoorwaarden, maar toch.
pi_202011234
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Heel krom dat grootste drang opleggen aan ongevaccineerde jongeren die het probleem niet vormen, maar ongevaccineerde ouderen in de allochtone groep en religieuze groep met fluwele handschoenen aanpakken.
pi_202011249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dat ligt niet aan de bevolking maar aan de jarenlange bezuinigingen.
Eens, maar ik blijf het zeggen. Ook aan de besturing en grondhouding van sommige zorginstellingen zelf. Geen gezamenlijk initiatief voor wachtlijsten, het niet nodig vinden dat er extra IC-personeel komt want verveling etc.

Met een zak geld alleen is niet het hele probleem opgelost.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 10:32:52 #295
Dick Laurent Is Dead
pi_202011272
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Heel krom dat grootste drang opleggen aan ongevaccineerde jongeren die het probleem niet vormen, maar ongevaccineerde ouderen in de allochtone groep en religieuze groep met fluwele handschoenen aanpakken.
Nee joh. Stel je voor dat we het probleem bij de bron zouden aanpakken

pi_202011277
quote:

Het is maar een klein ziekenhuisje met 320 bedden (waarvan 11 IC en slechts 6 beademd) dus het is niet zo gek dat 54 extra patinten die er anders niet gelegen hadden er voor kunnen zorgen dat het problematisch wordt. Zeker nu er ook nog zorg ingehaald moet worden.
pi_202011278
quote:

[..]
Yup, ik hoop dat iemand vandaag de gebedshuizen durft te benoemen als besmettingshaard, maar blijkbaar is godsdienstvrijheid toch een groter goed dan de volksgezondheid :')
  woensdag 3 november 2021 @ 10:33:28 #298
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011281
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja als je er zo in staat dan kun je alles wel weglaten natuurlijk. Ondertussen lijkt het alsof die QR-code meer gebruikt wordt als controle of pressiemiddel. Mensen (-50 zonder gezondheidsproblemen) hebben het volste recht om te beslissen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Daar kun je van alles van vinden maar het is gewoon een grondrecht. Op het moment dat grondrechten indirect worden aangetast kun je dan nog spreken van een eigen wil of vrije keuze?

Jajaja ik begrijp dat er een virus rondgaat maar de crisis is gewoon voornamelijk een zorgcrisis. Daarnaast is zo'n QR-verplixhting echt geneuzel in de marge dus vraag ik me echt af waar die voor bedoeld is en evt later nog meer gebruikt gaat worden.
Niemand die jou verplicht om iets in te spuiten. Kappen met die onzin. Tevens dat het vooral een zorgcrisis is. Ook landen die hun capaciteit wl in orde hebben lopen namelijk op den duur gewoon tegen dezelfde problematiek aan.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:34:33 #299
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011291
quote:

[..]
Ik zie ook niet in waarom je op den duur niet kan zeggen "Nouja, dan niet. Word vooral ziek, ga vooral dood. Dan kan de rest weer door." Je kan nu eenmaal niet iedereen overtuigen van wat goed is. En dan zit je in NL met zo'n 90% toch al vrij hoog.
pi_202011298
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
3/4 is ongevaccineerd.
Cijfers over september
pi_202011304
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup, ik hoop dat iemand vandaag de gebedshuizen durft te benoemen als besmettingshaard, maar blijkbaar is godsdienstvrijheid toch een groter goed dan de volksgezondheid :')
Met dank aan CU en CDA. Dankzij hen in de regering is het vrij van godsdienst het enige absolute recht in de grondwet waar tijdens deze crisis niet aan getornd mag worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')