Doen we zorgvuldig, we gaan er eerst even goed naar kijken en dan sturen we in januari de uitnodigingen!quote:
Ik vind die tijdslijnen ook wel weer bizar ja. Op 2 november maatregelen aankondigen per 6 november, en dan al een week later willen zien of dat effect heeft. We weten nu al 1,5 jaar dat het weken duurt voordat een maatregel op effectiviteit kan worden beoordeeldquote:Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Mallerd01 het volgende:
Maar ze verwachten nu dus in twee weken al het effect van de huidige maatregelen te kunnen zien? Ligt het aan mij of kunnen we uit de geschiedenis van maatregelen -> effect al concluderen dat die zwaardere maatregelen sowieso gaan komen dan?
Mja, ik snap het wel. Wellicht al een half jaar voor de kat zijn kut contributie betaald tijdens de verplichte sluiting en nu niet meer binnen mogen als ongevaccineerde. Ergens houdt het op.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens wel echt zum kotsen dat er dus direct mensen hun abonnement of lidmaatschap hebben opgezegd bij sportverenigingen, wat ben je dan voor hork
Dat weet inmiddels 90% vd bevolking wel. Wat ik eerder bizar vind, is dat ze daar in Den Haag blijkbaar oprecht denken dat niemand dit in de gaten heeft ofzoquote:Op woensdag 3 november 2021 09:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind die tijdslijnen ook wel weer bizar ja. Op 2 november maatregelen aankondigen per 6 november, en dan al een week later willen zien of dat effect heeft. We weten nu al 1,5 jaar dat het weken duurt voordat een maatregel op effectiviteit kan worden beoordeeld
Wat ben je ermee van plan?quote:Op woensdag 3 november 2021 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar kan ik de nieuwe routekaart downloaden?
Die is hier te vinden:quote:Op woensdag 3 november 2021 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die hebben waarschijnlijk geen zin om opnieuw 6 maanden voor donateur te spelen.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens wel echt zum kotsen dat er dus direct mensen hun abonnement of lidmaatschap hebben opgezegd bij sportverenigingen, wat ben je dan voor hork
Ik kan het me wel voorstellen. Als mensen bang zijn dat dit de opmaat is voor meer maatregelen is dit het moment om op te zeggen, zeker als je het niet zo breed hebt.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Als de sport weer potentieel lamgelegd wordt kan ik mij heel goed voorstellen dat de maat vol is voor veel mensen. Die stonden wellicht al met een been richting opzeggen bij de vorige lockdowns, en dit was de spreekwoordelijke druppel.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het me wel voorstellen. Als mensen bang zijn dat dit de opmaat is voor meer maatregelen is dit het moment om op te zeggen, zeker als je het niet zo breed hebt.
Gewoon even naar slachtbank Australie kijken.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat is al 2 jaar aan de gang zodra ze een stap extra moeten doen zoals het vragen naar een qr code geeft niemand thuis.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wel raar, ze liepen allemaal in de zorg te roepen dat ze het niet aankonden en dat er maatregelen moesten komen. Maar nu de bal bij hun ligt zijn ze niet thuis.
Het is dan ook een kwaadaardig, cynisch plan van de Overheid. Ze hebben de beslissing allang genomen. Er moet en zal een oplossing komen voor de ongevaccineerden.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind die tijdslijnen ook wel weer bizar ja. Op 2 november maatregelen aankondigen per 6 november, en dan al een week later willen zien of dat effect heeft. We weten nu al 1,5 jaar dat het weken duurt voordat een maatregel op effectiviteit kan worden beoordeeld
Het failliet van de politiek ja, er zitten nu zoveel van die fracties die al voor dat een debat is gevoerd al standaard on default naar een motie van wantrouwen grijpen: PVV, FvD, Bij1 etc... totaal ongeschiktquote:Op woensdag 3 november 2021 09:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]_!
Wordt de kamer nou niet moe van dit soort trieste partijen die bijna maandelijks moties van wantrouwen indienen.
Dit ja, als dat al meteen je instant reactie is terwijl er nog gedebatteerd moet worden dan ben je geen knip voor de neus waard.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)wA?ocid=winp1taskbarquote:DEN HAAG (ANP) - Als studenten zich twee keer per week verplicht laten testen, kan dat een alternatief zijn voor een coronatoegangsbewijs (CTB) in het mbo, hoger en universitair onderwijs. Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert de invoering van een CTB daar om zo overdracht van het virus te verminderen, maar erkent ook de nadelen. Ongevaccineerde studenten zouden zich dan dagelijks moeten testen voor ze naar de instelling kunnen. Het doen van een zelftest "onder supervisie" is volgens het OMT ook een oplossing om niet over te gaan tot het CTB.
Het kabinet bereidt invoering van de coronapas in het hoger onderwijs al voor, mochten strengere coronamaatregelen nodig blijken. Dinsdag zei demissionair minister Ingrid van Engelshoven (Onderwijs) dat onderwijs "zoveel mogelijk" open moet blijven.
Het is de bedoeling dat een wetswijziging voor een CTB in het mbo en hoger onderwijs zo snel mogelijk wordt klaargemaakt om indien nodig naar de Tweede Kamer te sturen. Die moet eerst akkoord gaan met de uitbreiding van het CTB. Tijdens de coronapersconferentie maakten demissionair premier Mark Rutte en demissionair zorgminister Hugo de Jonge bekend dat studenten, docenten en ander personeel van het mbo, hbo en de universiteiten vanaf 6 november wel mondkapjes moeten dragen als zij door de school lopen.
Hybride onderwijs
Het OMT raadt de regering ook aan om het hybride onderwijs weer mogelijk te maken, zodat leerlingen en studenten die klachten hebben of een quarantaineadvies hebben gekregen, thuis digitaal college kunnen volgen en zo weinig mogelijk onderwijs missen. De deskundigen hebben geadviseerd de regels in het primair en voortgezet onderwijs te houden zoals ze zijn.
Verschillende ministeries hebben er ook op gewezen dat de invoering van het coronatoegangsbewijs in het mbo en hbo voor grote groepen jongeren een hoge drempel is in de toegang tot onderwijs en dat dit zal leiden tot schooluitval. Zij geven aan dat op de lange termijn de economische kosten van het uitblijven van onderwijs groot zijn.
Rapporteren gewoon niet, komt vandaag of morgen blijkbaar.quote:
Idd flauwekul dit. Ze willen er nog wat anders doordrukken. En ons wijsmaken het toch echt op een andere manier eerst te hebben geprobeerd.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent, maar in het geval dat je dat niet bent:quote:Op woensdag 3 november 2021 09:33 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er zijn vast wel gevaccineerde mensen die voor je bij de deur willen staan. Het is nu eenmaal crisis en we doen het samen?
Net als bij sportkantines, en maar zeuren dat het onmogelijk is om dit te controleren. Dan kun je toch extra taak invoeren bij de sporters, eens per kwartaal bij de deur staan voor QR check, moet je er maar voor overhebben, het is niet anders.
Kleine moeite toch?
Mooie lokkertje om de onderwijssegregatie door te kunnen voeren, om vier weken later te constateren dat er toch nog te veel besmettingen zijn en iedere dag testen noodzakelijk is - maar dan is de Kamer uiteraard al lang en breed akkoord.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:55 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)wA?ocid=winp1taskbar
Belgi doet niet zoveel in het weekend, in ieder geval in het verleden niet. Geen idee hoe dat nu mbt coronacijfers is. Maandag was een nationale feestdag.quote:
Tsja als men verplicht tweemaal weeks moet testen zul je inderdaad wel meer besmettingen gaan vinden. Maar goed, dat is ook exact de bedoeling he.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mooie lokkertje om de onderwijssegregatie door te kunnen voeren, om vier weken later te constateren dat er toch nog te veel besmettingen zijn en iedere dag testen noodzakelijk is - maar dan is de Kamer uiteraard al lang en breed akkoord.
Zo doorzichtig allemaal, dit.
Haha ja heb ik nu al zin in om voor de deur van de sportclub te gaan staan en te zeggen tegen allemaal mensen dat ze niet mogen pingpongen zonder QR Code, we doen het samen!!!quote:Op woensdag 3 november 2021 09:33 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er zijn vast wel gevaccineerde mensen die voor je bij de deur willen staan. Het is nu eenmaal crisis en we doen het samen?
Net als bij sportkantines, en maar zeuren dat het onmogelijk is om dit te controleren. Dan kun je toch extra taak invoeren bij de sporters, eens per kwartaal bij de deur staan voor QR check, moet je er maar voor overhebben, het is niet anders.
Kleine moeite toch?
Echt verstandig ook om sporten op deze manier lastiger te maken; zorgt juist voor een sterker lichaam.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als de sport weer potentieel lamgelegd wordt kan ik mij heel goed voorstellen dat de maat vol is voor veel mensen. Die stonden wellicht al met een been richting opzeggen bij de vorige lockdowns, en dit was de spreekwoordelijke druppel.
Ik moet zeggen dat ik ondanks thuis ben blijven sporten het ook niet heel gemakkelijk was de motivatie weer op te pakken om 4 x per week te gaan sporten.
Kuijpers zegt het net letterlijk tijdens de technische briefing. Meer sturen op besmettingen.. Tadaaaquote:Op woensdag 3 november 2021 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tsja als men verplicht tweemaal weeks moet testen zul je inderdaad wel meer besmettingen gaan vinden. Maar goed, dat is ook exact de bedoeling he.
Raar, in het organisatorisch dramatische Bulgarije gaat precies hetzelfde immers tamelijk probleemloos. de voorbije weken. Excusez le mot maar ik zie het eerder als onwil of onbekendheid dan als onmogelijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:57 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent, maar in het geval dat je dat niet bent:
Er zijn vandaag, woensdag, 12 lesuren die gevuld worden met 6 verschillende docenten. 4 van die lessen zijn voor minderjarigen waarbij ouders de kinderen dumpen en dan weer weg zijn, daarvan zijn er 2 waarbij de kinderen nog geholpen worden met omkleden. Die ouders komen echt niet een half uur eerder om vrijwillig even wat testen te doen (bovendien zou ik verantwoordelijk zijn dat die testen ook goed gebeuren, anders zie ik de verhalen alweer opduiken: QR CODE BIJ SPORTSCHOOL NIET GECONTROLEERD OP ID) want ze hebben nog 3 andere kinderen die andere sporten doen, van school af komen, een oppas die wacht, noem het maar op. Sporten is voor die ouders vaak een manier om kinderen even een uur kwijt te zijn zodat ze een moment iets meer rust hebben.
Dan de meerderjarigen: theoretisch gezien zou ik ze het best kunnen vragen, ware het niet dat het al godsonmogelijk is om voor de lessen een assistent of vervanger te krijgen als ik zelf een keer niet kan. Ze komen om te sporten, niet om daarnaast nog allerlei extra's te doen. En mind you, ze krijgen bij ons vrij goed betaald als ze lesgeven (zeker als je het als bijbaan ziet). Die gasten gaan echt niet aan de deur staan en iedereen op een QR controleren.
Ik heb hier nergens verkondigd dat het onmogelijk is, ik verkondig hier vooral dat er niet over nagedacht is en dat ik zo de helft van m'n lessen wel kan schrappen omdat ik allemaal extra administratieve zaken moet gaan doen voor een groep die:
1) nauwelijks risico loopt, want er zit geen obesitas tussen, de gemiddelde leeftijd is zo rond de 25 en de meesten leven een gezond leven.
2) praktisch allemaal gevaccineerd zijn.
3) sowieso wel thuis blijven als ze een verkoudheid hebben, want je gaat helemaal naar de getver als je niet fit bent en toch komt trainen.
Ik zie drommen mensen voor de pui al ontstaan, wat een gedoe zegquote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kunnen ze bij winkels niet gewoon de keus bieden, of een QR laten zien of een mondkapje op.
Kan alsnog iedereen naar binnen.
Mee eens. Er zijn nog zat andere maatregelen/doelgroepen die je kan/moet aanpakken.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt verstandig ook om sporten op deze manier lastiger te maken; zorgt juist voor een sterker lichaam.
Die QR voor niet-essentiele winkels komt er toch wel, dus die rijen krijgen je sowieso.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie drommen mensen voor de pui al ontstaan, wat een gedoe zeg
als de IC bedden waren uitgebreid, hadden we deze maatregelen niet gehad en gevaccineerden liggen ook in het zkh, Ernst Kuipers!quote:
Dat is het denken in problemen voor alquote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Dven het volgende:
Raar, in het organisatorisch dramatische Bulgarije gaat precies hetzelfde immers tamelijk probleemloos. de voorbije weken. Excusez le mot maar ik zie het eerder als onwil of onbekendheid dan als onmogelijk.
Dus jij denkt dat ziekenhuizen coronapatinten gaan weigeren op de verpleegafdelingen als ze geen QR-code hebben?quote:
3/4 is ongevaccineerd.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als de IC bedden waren uitgebreid, hadden we deze maatregelen niet gehad en gevaccineerden liggen ook in het zkh, Ernst Kuipers!
Die man is te goed voor deze wereldquote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Benny het volgende:
Sywert geeft korting op mondkapjes
https://mailchi.mp/hulptroepen/3m-6251597
Eensquote:Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Questular het volgende:
QR code voor winkelbezoek is gewoon achterlijk.
Dat is het ook zeker. Ik heb, nogmaals, nergens gezegd dat het onmogelijk is. Het slaat gewoon nergens op in mijn ogen dus kom je inderdaad bij onwil uit.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Raar, in het organisatorisch dramatische Bulgarije gaat precies hetzelfde immers tamelijk probleemloos. de voorbije weken. Excusez le mot maar ik zie het eerder als onwil of onbekendheid dan als onmogelijk.
Een QR voor het terras ook. Het gaat ook niet meer om veiligheid, althans niet direct. Dit is puur om iedereen te dwingen zich te laten vaccineren zonder dat ze officieel een vaccinatieplicht noemen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Questular het volgende:
QR code voor winkelbezoek is gewoon achterlijk.
Is toch best een gedoe met controleren. Sta je al in de rij voor je de appie inmag. Dan doe ik wel een muilkorf op.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kunnen ze bij winkels niet gewoon de keus bieden, of een QR laten zien of een mondkapje op.
Kan alsnog iedereen naar binnen.
Bol.comquote:Op woensdag 3 november 2021 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die QR voor niet-essentiele winkels komt er toch wel, dus die rijen krijgen je sowieso.
Wordt lekker in de maanden richting Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw
Sportverenigingen zijn het nieuwe laaghangende fruit nadat ze de evenementen en de horeca al hebben gesloopt.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mee eens. Er zijn nog zat andere maatregelen/doelgroepen die je kan/moet aanpakken.
Over de briefing: wat een dramatisch niveau van statistisch inzicht hebben die vragenstellers. En dat na 20 maanden.
Ethisch absoluut niet verantwoord. Als je arts bent, heb je toch een eed afgelegd…quote:Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat ziekenhuizen coronapatinten gaan weigeren op de verpleegafdelingen als ze geen QR-code hebben?
Alleen bezoekers en personeel, of ook patinten, alle patinten.... vraag het me af.
Als je niet meer kan gaan vindt ik dat niet zo gek, tijdens de lockdown had ik mijn abonnement ook opgezegd.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja, zo wordt iedereen geraakt door die onzinnige QR code. Als het nu ook ook nog wist dat het zin had.....quote:Op woensdag 3 november 2021 10:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Haha ja heb ik nu al zin in om voor de deur van de sportclub te gaan staan en te zeggen tegen allemaal mensen dat ze niet mogen pingpongen zonder QR Code, we doen het samen!!!
Eens. Geld hard is genoeg nodig tegen de tijd dat we zelf niet meer mogen werken zonder QR.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:12 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Als je niet meer kan gaan vindt ik dat niet zo gek, tijdens de lockdown had ik mijn abonnement ook opgezegd.
Ik ben toch geen liefdadigheidsinstelling. Waarom zou ik betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken?
Nee joh, ik dacht niet dat het mogelijk was maar men is hier nog een stuk stronteigenwijzer dan in Nederland. Niet zonder reden dat de vaccinatiegraad ongeveer 65% lager ligt dan in Nederlandquote:Op woensdag 3 november 2021 10:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is het denken in problemen voor al
Terwijl misschien bij Bulgarije wordt gedacht, het is zo, het moet maar, we fixen het maar idee is?
Al wil ik hiermee niet zeggen dat het niet een probleem zal zijn om het te organiseren hier.
Dit lijkt me in een flink aantal scenario's prima op te lossen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:12 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van de lezing (slechte kwaliteit via YouTube)
En had je al van tevoren kunnen voorspellen en op kunnen anticiperen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit lijkt me in een flink aantal scenario's prima op te lossen.
Toch he. En op n vergelijken is gevaarlijk en in feite onmogelijk. Maar in een land waar 87% gevaccineerd is, is 75% op de IC gevaccineerd en in een land waar 25% gevaccineerd is, is dat 10% op de IC gevaccineerd. Mwoah. Valt tegen.quote:
Hoe werkt deze berekening?quote:Op woensdag 3 november 2021 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch he. En op n vergelijken is gevaarlijk en in feite onmogelijk. Maar in een land waar 87% gevaccineerd is, is 75% op de IC gevaccineerd en in een land waar 25% gevaccineerd is, is dat 10% op de IC gevaccineerd. Mwoah. Valt tegen.
Mja, maar zoals je al schrijft is het lastig vergelijken hoor. Bulgarije heeft toch een relatief jonge bevolking?quote:Op woensdag 3 november 2021 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch he. En op n vergelijken is gevaarlijk en in feite onmogelijk. Maar in een land waar 87% gevaccineerd is, is 75% op de IC gevaccineerd en in een land waar 25% gevaccineerd is, is dat 10% op de IC gevaccineerd. Mwoah. Valt tegen.
75% is ongevaccineerd in Nederland op de IC. Maar dat bedoelde je denk ik ook.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQfR3X?ocid=msedgntpquote:Het kabinet heeft gefaald. Arjen Boin, hoogleraar Publieke Instituties en Governance in Leiden en Bas Van den Putte, hoogleraar Gezondheidscommunicatie aan de Universiteit van Amsterdam, laten van bijna 2 jaar coronabeleid weinig heel. ,,Ze falen op het punt waar ze telkens weer op falen”, zegt Van den Putte tegen het AD. ,,De communicatie schiet volledig tekort.” Boin noemt het optreden van premier Rutte en minister De Jonge dit najaar zelfs ‘een epische mislukking.’ ,,Het is zo’n herhaling van zetten. Er is een schrijnend gebrek aan lerend vermogen.”
In september bood het OMT wel ruimte voor een aantal versoepelingen, maar niet voor zoveel tegelijk. Het loslaten van de 1,5 meter werd gesteund, net als een bredere inzet van de coronapas. Het OMT adviseerde echter tgen versoepeling van het thuiswerkadvies en tgen het openstellen van discotheken. Ook was het OMT geen voorstander van het meteen weer toestaan van ‘meerdaagse binnenfestivals’, zoals het Amsterdam Dance Event. Gisteren meldde de GGD in Amsterdam dat meer dan duizend bezoekers van dat evenement besmet zijn geraakt, ondanks het daar verplichte coronatoegangsbewijs.
Nooit zeggen Rutte en De Jonge: sorry, we zaten er naast
En dus moet het kabinet terugkomen van eerdere versoepelingen. Van den Putte: ,,Je ziet dat het kabinet de randjes op zoekt. Het was heel voorspelbaar dat we weer op dit punt zouden belanden.”
Boin: ,,Het is elke keer hetzelfde. En ze zeggen niet: sorry, wij hebben het fout gedaan. Terwijl iedereen die er verstand van heeft – het OMT, het Red Team – voorspelde dat het zo zou gaan. Maar het kabinet heeft geen zin meer om offers te vragen van het volk. Ze drijven mee op het maatschappelijk sentiment. Dat is beschamend. Dan ben je geen leider, dan ben je geen knip voor de neus waard.”
Het verhaal van het kabinet klopt niet
Boin voorspelt dat de nieuwe maatregelen ‘totaal geen zoden aan de dijk zetten’. ,,Over twee weken staan ze er weer, en dan heeft het nieuwe pakket nul effect gehad. De coronapas verplichten in de dierentuin of in het zwembad, hoeveel besmettingen ga je daarmee voorkomen?”
,,Het kabinet slaat routinematig de adviezen van wetenschappers in de wind, maar als het vervolgens mis gaat, krijgen ongevaccineerden de schuld. Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling, en ik ben bang dat het alleen maar verder gaat. Mensen dreigen systematisch uitgesloten te worden. Er is een groep mensen die geen vaccin kn nemen, zij worden hier ook slachtoffer van. En de kleine groep mensen die geen vertrouwen in de overheid heeft, drijft alleen maar verder weg.”
,,Virologen roepen al heel lang dat je je niet uit een pandemie kunt vaccineren. Maar de lijn die het kabinet uitdroeg, was toch dat als iedereen maar een shot zou halen, dat het dan gedaan zou zijn met corona. Een idioot hoog percentage van de Nederlanders, 86 procent, is ook gevaccineerd. En toch gaat het nu weer de verkeerde kant uit. Dan klopt het verhaal dat je verteld hebt gewoon niet.”
Bron(nen): AD
er staat ongevaccineerdquote:Op woensdag 3 november 2021 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 november 2021 10:12 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Als je niet meer kan gaan vindt ik dat niet zo gek, tijdens de lockdown had ik mijn abonnement ook opgezegd.
Ik ben toch geen liefdadigheidsinstelling. Waarom zou ik betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken?
Erg jammer dat deze mensen het Red Team zien als een instantie die er verstand van heeft.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:18 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQfR3X?ocid=msedgntp
Wat betreft die QR tonen op werk ben ik oprecht heul heul benieuwd hoe dat dan in zijn "werk" zal gaanquote:Op woensdag 3 november 2021 10:13 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Eens. Geld hard is genoeg nodig tegen de tijd dat we zelf niet meer mogen werken zonder QR.
Onmogelijk, ik lees hier continu van bergen vol aan tuig dat de GIGANTISCHE epidemie en BIZARRE onbereidheid tot vaccinatie voornamelijk bij moslims ligt en dat de niet-westerse allochtonen angstvallig uit de berichtgeving gehouden worden.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:12 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van de lezing (slechte kwaliteit via YouTube)
Er is geen berekening. Gewoon een uiteenzetting van de meest recente cijfers in een tweetal landen. Op het eerste oog vind ik het nog behoorlijk tegenvallen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe werkt deze berekening?
Zij zien liever het land nog twee jaar lang in lockdown of wat, met je "je kunt je niet uit een pandemie vaccineren"quote:Op woensdag 3 november 2021 10:18 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ja dat riep ik gisteren ook al meteen, hoezo moet dat dan weer een maand durenquote:Op woensdag 3 november 2021 10:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat die boosters pas begin december gegeven gaan worden.
'Er wordt NIETS gedaan!@!#!@#!'quote:
Goede post welquote:Op woensdag 3 november 2021 10:18 schreef Oriente het volgende:
[..]
Organisatorisch gedoe blijkbaar volgens de briefing. Uitnodigingen sturen enzoquote:Op woensdag 3 november 2021 10:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat die boosters pas begin december gegeven gaan worden.
Hier in Nederland is de groep die 13% van de mensen bevat, goed voor 75% van de IC-bezetting. De groep van 87% is dus verwantwoordelijk voor 25% van de IC-bezetting. Statistisch gezien is dat een behoorlijk kansverschil.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Er is geen berekening. Gewoon een uiteenzetting van de meest recente cijfers in een tweetal landen. Op het eerste oog vind ik het nog behoorlijk tegenvallen.
je mag hiervoor best likes krijgen!quote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Benny het volgende:
Sywert geeft korting op mondkapjes
https://mailchi.mp/hulptroepen/3m-6251597
Bovendien gaan die boosters niet zoveel doen op korte termijn aan de situatie. Er is momenteel weinig aan de hand met de immuniteit, de booster is puur uit voorzorg, aldus de Gezondheidsraad.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Organisatorisch gedoe blijkbaar volgens de briefing. Uitnodigingen sturen enzo
GGD is klaar ervoor per december voor mobiele ouderen
En qua registratie voor buiten de GGD prikkers, moet beter, dus moet ook wat optimaler. en kost tijd.
Mja, beetje onduidelijk allemaal. Hoe dan ook, ik vind het nogal tegenvallen met hoeveel vaccinatie zou beschermen tegen het heftig doorlopen van een besmetting.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:18 schreef aartstyle het volgende:
[..]
75% is ongevaccineerd in Nederland op de IC. Maar dat bedoelde je denk ik ook.
In december werd er gezegd. Niet eens begin. Kan ook de 30e zijn...quote:Op woensdag 3 november 2021 10:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat idd ook. Voor zover ik eruit haalde (kon niet alles volgen) is het niet perse nodig. Dus die maand hebben 'we' welquote:Op woensdag 3 november 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Bovendien gaan die boosters niet zoveel doen op korte termijn aan de situatie. Er is momenteel weinig aan de hand met de immuniteit, de booster is puur uit voorzorg, aldus de Gezondheidsraad.
Nee joh, relatief oud. Alhoewel het verschil hem vooral zit dat er nogal veel jongeren zijn die na de studie ergens anders de vruchten gaan plukken.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mja, maar zoals je al schrijft is het lastig vergelijken hoor. Bulgarije heeft toch een relatief jonge bevolking?
Dat ligt niet aan de bevolking maar aan de jarenlange bezuinigingen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:28 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)ich-schrap~a6f9f262/
En toch blijf ik het echt bizar vinden dat 54 coronapatienten al een probleem zijn in de zorg in Z-O Brabant, als je dat toch al niet kunt opvangen
Die groep van 13% zou ondertussen toch wel met de dag flink moeten slinken door natuurlijke besmettingen, maar over die aanpassing hoor je ook maar weinig. Er wordt maar steeds geschermd met die 1,8 miljoen ongevaccineerden, maar die groep is al veel kleiner.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hier in Nederland is de groep die 13% van de mensen bevat, goed voor 75% van de IC-bezetting. De groep van 87% is dus verwantwoordelijk voor 25% van de IC-bezetting. Statistisch gezien is dat een behoorlijk kansverschil.
Ja als je er zo in staat dan kun je alles wel weglaten natuurlijk. Ondertussen lijkt het alsof die QR-code meer gebruikt wordt als controle of pressiemiddel. Mensen (-50 zonder gezondheidsproblemen) hebben het volste recht om te beslissen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Daar kun je van alles van vinden maar het is gewoon een grondrecht. Op het moment dat grondrechten indirect worden aangetast kun je dan nog spreken van een eigen wil of vrije keuze?quote:Op woensdag 3 november 2021 10:15 schreef Dven het volgende:
Hoe dan ook, een aap met een paar uur training kan die controle nog uitvoeren. Dus geen idee waarom zoveel mensen er zo'n afgrijselijk groot probleem van proberen te maken. Joh, vraag om die kutcode/laat die kutcode zien. Geniet ondertussen van je intellectuele grootsheid omdat je weet dat het toch allemaal geen reet uitmaakt. Denk gerust nog even "wat een domme en zinloze kutregels". En ga door met het leven.
Ik heb vooral het idee dat die capaciteit alleen maar aan het dalen is. Er wordt steeds sneller code zwart geroepen. Logisch als er zoveel personeel opstapt vanwege te hoge werkdruk en er te weinig mensen bijkomen door ongunstige arbeidsvoorwaarden, maar toch.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:28 schreef TheVulture het volgende:
En toch blijf ik het echt bizar vinden dat 54 coronapatienten al een probleem zijn in de zorg in Z-O Brabant, als je dat toch al niet kunt opvangen
Heel krom dat grootste drang opleggen aan ongevaccineerde jongeren die het probleem niet vormen, maar ongevaccineerde ouderen in de allochtone groep en religieuze groep met fluwele handschoenen aanpakken.quote:
Eens, maar ik blijf het zeggen. Ook aan de besturing en grondhouding van sommige zorginstellingen zelf. Geen gezamenlijk initiatief voor wachtlijsten, het niet nodig vinden dat er extra IC-personeel komt want verveling etc.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de bevolking maar aan de jarenlange bezuinigingen.
Nee joh. Stel je voor dat we het probleem bij de bron zouden aanpakkenquote:Op woensdag 3 november 2021 10:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heel krom dat grootste drang opleggen aan ongevaccineerde jongeren die het probleem niet vormen, maar ongevaccineerde ouderen in de allochtone groep en religieuze groep met fluwele handschoenen aanpakken.
Het is maar een klein ziekenhuisje met 320 bedden (waarvan 11 IC en slechts 6 beademd) dus het is niet zo gek dat 54 extra patinten die er anders niet gelegen hadden er voor kunnen zorgen dat het problematisch wordt. Zeker nu er ook nog zorg ingehaald moet worden.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:28 schreef TheVulture het volgende:
Yup, ik hoop dat iemand vandaag de gebedshuizen durft te benoemen als besmettingshaard, maar blijkbaar is godsdienstvrijheid toch een groter goed dan de volksgezondheidquote:Op woensdag 3 november 2021 10:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heel krom dat grootste drang opleggen aan ongevaccineerde jongeren die het probleem niet vormen, maar ongevaccineerde ouderen in de allochtone groep en religieuze groep met fluwele handschoenen aanpakken.
Niemand die jou verplicht om iets in te spuiten. Kappen met die onzin. Tevens dat het vooral een zorgcrisis is. Ook landen die hun capaciteit wl in orde hebben lopen namelijk op den duur gewoon tegen dezelfde problematiek aan.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja als je er zo in staat dan kun je alles wel weglaten natuurlijk. Ondertussen lijkt het alsof die QR-code meer gebruikt wordt als controle of pressiemiddel. Mensen (-50 zonder gezondheidsproblemen) hebben het volste recht om te beslissen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Daar kun je van alles van vinden maar het is gewoon een grondrecht. Op het moment dat grondrechten indirect worden aangetast kun je dan nog spreken van een eigen wil of vrije keuze?
Jajaja ik begrijp dat er een virus rondgaat maar de crisis is gewoon voornamelijk een zorgcrisis. Daarnaast is zo'n QR-verplixhting echt geneuzel in de marge dus vraag ik me echt af waar die voor bedoeld is en evt later nog meer gebruikt gaat worden.
Ik zie ook niet in waarom je op den duur niet kan zeggen "Nouja, dan niet. Word vooral ziek, ga vooral dood. Dan kan de rest weer door." Je kan nu eenmaal niet iedereen overtuigen van wat goed is. En dan zit je in NL met zo'n 90% toch al vrij hoog.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |