Mooie lokkertje om de onderwijssegregatie door te kunnen voeren, om vier weken later te constateren dat er toch nog te veel besmettingen zijn en iedere dag testen noodzakelijk is - maar dan is de Kamer uiteraard al lang en breed akkoord.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:55 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)wA?ocid=winp1taskbar
België doet niet zoveel in het weekend, in ieder geval in het verleden niet. Geen idee hoe dat nu mbt coronacijfers is. Maandag was een nationale feestdag.quote:
Tsja als men verplicht tweemaal weeks moet testen zul je inderdaad wel meer besmettingen gaan vinden. Maar goed, dat is ook exact de bedoeling he.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mooie lokkertje om de onderwijssegregatie door te kunnen voeren, om vier weken later te constateren dat er toch nog te veel besmettingen zijn en iedere dag testen noodzakelijk is - maar dan is de Kamer uiteraard al lang en breed akkoord.
Zo doorzichtig allemaal, dit.
Haha ja heb ik nu al zin in om voor de deur van de sportclub te gaan staan en te zeggen tegen allemaal mensen dat ze niet mogen pingpongen zonder QR Code, we doen het samen!!!quote:Op woensdag 3 november 2021 09:33 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er zijn vast wel gevaccineerde mensen die voor je bij de deur willen staan. Het is nu eenmaal crisis en we doen het samen?
Net als bij sportkantines, en maar zeuren dat het onmogelijk is om dit te controleren. Dan kun je toch extra taak invoeren bij de sporters, eens per kwartaal bij de deur staan voor QR check, moet je er maar voor overhebben, het is niet anders.
Kleine moeite toch?
Echt verstandig ook om sporten op deze manier lastiger te maken; zorgt juist voor een sterker lichaam.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als de sport weer potentieel lamgelegd wordt kan ik mij heel goed voorstellen dat de maat vol is voor veel mensen. Die stonden wellicht al met een been richting opzeggen bij de vorige lockdowns, en dit was de spreekwoordelijke druppel.
Ik moet zeggen dat ik ondanks thuis ben blijven sporten het ook niet heel gemakkelijk was de motivatie weer op te pakken om 4 x per week te gaan sporten.
Kuijpers zegt het net letterlijk tijdens de technische briefing. Meer sturen op besmettingen.. Tadaaaquote:Op woensdag 3 november 2021 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tsja als men verplicht tweemaal weeks moet testen zul je inderdaad wel meer besmettingen gaan vinden. Maar goed, dat is ook exact de bedoeling he.
Raar, in het organisatorisch dramatische Bulgarije gaat precies hetzelfde immers tamelijk probleemloos. de voorbije weken. Excusez le mot maar ik zie het eerder als onwil of onbekendheid dan als onmogelijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:57 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent, maar in het geval dat je dat niet bent:
Er zijn vandaag, woensdag, 12 lesuren die gevuld worden met 6 verschillende docenten. 4 van die lessen zijn voor minderjarigen waarbij ouders de kinderen dumpen en dan weer weg zijn, daarvan zijn er 2 waarbij de kinderen nog geholpen worden met omkleden. Die ouders komen echt niet een half uur eerder om vrijwillig even wat testen te doen (bovendien zou ik verantwoordelijk zijn dat die testen ook goed gebeuren, anders zie ik de verhalen alweer opduiken: QR CODE BIJ SPORTSCHOOL NIET GECONTROLEERD OP ID) want ze hebben nog 3 andere kinderen die andere sporten doen, van school af komen, een oppas die wacht, noem het maar op. Sporten is voor die ouders vaak een manier om kinderen even een uur kwijt te zijn zodat ze een moment iets meer rust hebben.
Dan de meerderjarigen: theoretisch gezien zou ik ze het best kunnen vragen, ware het niet dat het al godsonmogelijk is om voor de lessen een assistent of vervanger te krijgen als ik zelf een keer niet kan. Ze komen om te sporten, niet om daarnaast nog allerlei extra's te doen. En mind you, ze krijgen bij ons vrij goed betaald als ze lesgeven (zeker als je het als bijbaan ziet). Die gasten gaan echt niet aan de deur staan en iedereen op een QR controleren.
Ik heb hier nergens verkondigd dat het onmogelijk is, ik verkondig hier vooral dat er niet over nagedacht is en dat ik zo de helft van m'n lessen wel kan schrappen omdat ik allemaal extra administratieve zaken moet gaan doen voor een groep die:
1) nauwelijks risico loopt, want er zit geen obesitas tussen, de gemiddelde leeftijd is zo rond de 25 en de meesten leven een gezond leven.
2) praktisch allemaal gevaccineerd zijn.
3) sowieso wel thuis blijven als ze een verkoudheid hebben, want je gaat helemaal naar de getver als je niet fit bent en toch komt trainen.
Ik zie drommen mensen voor de pui al ontstaan, wat een gedoe zegquote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kunnen ze bij winkels niet gewoon de keus bieden, of een QR laten zien of een mondkapje op.
Kan alsnog iedereen naar binnen.
Mee eens. Er zijn nog zat andere maatregelen/doelgroepen die je kan/moet aanpakken.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt verstandig ook om sporten op deze manier lastiger te maken; zorgt juist voor een sterker lichaam.
Die QR voor niet-essentiele winkels komt er toch wel, dus die rijen krijgen je sowieso.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie drommen mensen voor de pui al ontstaan, wat een gedoe zeg
als de IC bedden waren uitgebreid, hadden we deze maatregelen niet gehad en gevaccineerden liggen ook in het zkh, Ernst Kuipers!quote:
Dat is het denken in problemen voor alquote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Dven het volgende:
Raar, in het organisatorisch dramatische Bulgarije gaat precies hetzelfde immers tamelijk probleemloos. de voorbije weken. Excusez le mot maar ik zie het eerder als onwil of onbekendheid dan als onmogelijk.
Dus jij denkt dat ziekenhuizen coronapatiënten gaan weigeren op de verpleegafdelingen als ze geen QR-code hebben?quote:
3/4 is ongevaccineerd.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als de IC bedden waren uitgebreid, hadden we deze maatregelen niet gehad en gevaccineerden liggen ook in het zkh, Ernst Kuipers!
Die man is te goed voor deze wereldquote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Benny het volgende:
Sywert geeft korting op mondkapjes
https://mailchi.mp/hulptroepen/3m-6251597
Eensquote:Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Questular het volgende:
QR code voor winkelbezoek is gewoon achterlijk.
Dat is het ook zeker. Ik heb, nogmaals, nergens gezegd dat het onmogelijk is. Het slaat gewoon nergens op in mijn ogen dus kom je inderdaad bij onwil uit.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Raar, in het organisatorisch dramatische Bulgarije gaat precies hetzelfde immers tamelijk probleemloos. de voorbije weken. Excusez le mot maar ik zie het eerder als onwil of onbekendheid dan als onmogelijk.
Een QR voor het terras ook. Het gaat ook niet meer om veiligheid, althans niet direct. Dit is puur om iedereen te dwingen zich te laten vaccineren zonder dat ze officieel een vaccinatieplicht noemen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Questular het volgende:
QR code voor winkelbezoek is gewoon achterlijk.
Is toch best een gedoe met controleren. Sta je al in de rij voor je de appie inmag. Dan doe ik wel een muilkorf op.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kunnen ze bij winkels niet gewoon de keus bieden, of een QR laten zien of een mondkapje op.
Kan alsnog iedereen naar binnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |