Maar gevaccineerden kunnen net zo goed anderen besmetten. Dus ja, die vlieger gaat niet meer op.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:01 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Die dingen zijn niet in tegenspraak met elkaar. Hoe meer gevaccineerden er zijn, hoe minder kans er is dat de overheid dit soort rare sprongen gaat maken. Want dan is er minder reden om te reageren.
Dat is zeker ook wel een deel van de overweging. Alleen is het niet zo zwart/wit als jij het laat blijken.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:00 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dan prik je toch voor anderen, dat is in mijn ogen een valide reden. Als je echter alleen vaccineert om van maatregelen af te komen dan gaat er wel iets goed mis.
Lekker woorden verdraaien. Niet zozeer om zelf iets te mogen. Want dat deed ik toch wel. Maar meer zodat de maatschappij open kan. En dat is nu. Geen dank.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:59 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dat je een spuitje neemt voor een ziekte waar je niet bang voor bent maar puur om weer iets van de overheid te mogen.
Kijk maar naar het plaatje dat Evenstar eerder al postte.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is echt helemaal nog niet zo zeker. Die 'kleine' groep met pech kan zo maar heel wat effect hebben omdat ze zo groot is.
Maar goed, toon maar eens aan dan met een berekening.
Maar geen woord over de biblebelt of mensen met een niet-Westerse achtergrond die elkaar in drukke moskeeën en krappe flatjes 3 hoog achter tijdens familiediners massaal besmetten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:53 schreef Houtenbeen het volgende:
"Het kabinet moet allerlei afwegingen maken en maakt uiteindelijk besluiten: hoe kunnen we die besmettingen met elkaar omlaag brengen? En als je geen maatregelen wil in bepaalde bedrijfstakken wil kun je hiervoor kiezen. Dat is niet aan Diederik Gommers."
Hah, het mooie is dat diegene waarmee ik in gesprek was zat te pochen dat ze al naar heel wat restaurants was geweest sinds haar vaccin.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is zeker ook wel een deel van de overweging. Alleen is het niet zo zwart/wit als jij het laat blijken.
Veel mensen laten zich prikken om van de maatregelen af te zijn, maar dan niet in de zin van "haha, nu heb ik mijn prik en mag ik overal naar binnen". Dat is erg kortzichtig en ik denk serieus dat er niet veel mensen zijn die zo denken. Hooguit een selecte groep jongeren.
Een grote groep heeft zich wel laten prikken om als gemeenschap (Nederland) uit deze shit te kunnen komen. Het is een feit dat een hoge vaccinatiegraad het makkelijk zal maken om deze periode z.s.m. achter ons te laten. Het is eerder een "take one for the team" mentaliteit dan alleen maar een "hihi nu kan ik lekker naar de kroeg zonder testen" mentaliteit.
Je bekeren tot de Noordse mythologie en je kroeg laten om dopen tot de Tempel van Aegir.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de QR code niet past bij mijn Hertog-Jan religie. Kroegen uitzonderen dus
Nee juist niet. Omdat ze gevaccineerd zijn. Wel een beetje bij de les blijven hequote:Op woensdag 3 november 2021 00:02 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Gevaccineerden zorgen ook voor problemen in ziekenhuizen?
Failliet van het beleid.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en we nemen nog steeds veel te ver gaande maatregelen voor de hele bevolking, terwijl we gewoon met scherp kunnen schieten. Bizar.
Die komen niet gelijk op de IC.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Die halfdood op de IC aankomen? Weigeren omdat ze geen vinkje hebben?
Om vervolgens weer stap voor stap de maatregelen terug te krijgen. En zonet liep je nog te pochen met je vaccin en je bezoekjes aan restaurants.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekker woorden verdraaien. Niet zozeer om zelf iets te mogen. Want dat deed ik toch wel. Maar meer zodat de maatschappij open kan. En dat is nu. Geen dank.
Dat vond ik niet weinig hoor.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:04 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Kijk maar naar het plaatje dat Evenstar eerder al postte.
Zoveel procent minder bevattelijjk, zoveel procent minder overdraagbaar en zoveel procent minder kans er ziek van te worden. Waar zoveel staat bestaan werkelijke percentages voor, maar die ga ik nu niet opzoeken. Niet omdat ze niet indrukwekkend zijn, maar omdat ik daar te lui voor ben.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:03 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Maar gevaccineerden kunnen net zo goed anderen besmetten. Dus ja, die vlieger gaat niet meer op.
Besmetten hebben we het niet over. Leuk geprobeerd maar daar trap ik niet inquote:Op woensdag 3 november 2021 00:03 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Maar gevaccineerden kunnen net zo goed anderen besmetten. Dus ja, die vlieger gaat niet meer op.
Er liggen geen gevaccineerden op de IC? Nul?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:05 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee juist niet. Omdat ze gevaccineerd zijn. Wel een beetje bij de les blijven he.
Blijf je nu net zo lang drammen tot we je gelijk geven?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:06 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Om vervolgens weer stap voor stap de maatregelen terug te krijgen. En zonet liep je nog te pochen met je vaccin en je bezoekjes aan restaurants.
Dat mag je vinden, maar dan vraag ik me af waarom je dat graag wilt vinden.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat vond ik niet weinig hoor.
Het is ook een maatregel om de ongevaccineerden hun lolletje, leven of favo vrijetijdsbesteding af te pakken en naar een spuitje te dwingen.quote:
Ah ja. Precies.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zoveel procent minder bevattelijjk, zoveel procent minder overdraagbaar en zoveel procent minder kans er ziek van te worden. Waar zoveel staat bestaan werkelijke percentages voor, maar die ga ik nu niet opzoeken. Niet omdat ze niet indrukwekkend zijn, maar omdat ik daar te lui voor ben.
Ja, dat vond ik ook zo vreemd. En dat geen een journalist daar naar vroeg...quote:Op woensdag 3 november 2021 00:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar geen woord over de biblebelt of mensen met een niet-Westerse achtergrond die elkaar in drukke moskeeën en krappe flatjes 3 hoog achter tijdens familiediners massaal besmetten.
Geen woord.
Nee, we gaan vriendenteams in het amateurvoetbal aanpakken! Zo!
Dat aantal neemt toe vandaar ook die 3e prik binnenkort.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:06 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Er liggen geen gevaccineerden op de IC? Nul?
Wat een vreemde vraag. Dat zeg ik niet. Probeer eens te reageren op wat ik wel zeg.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:06 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Er liggen geen gevaccineerden op de IC? Nul?
Besmettingen tegen gaan is niet de oplossing voor de gehele issue?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:06 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Besmetten hebben we het niet over. Leuk geprobeerd maar daar trap ik niet in. Probeer het nog een keer.
Deden ze dat ook niet nadat de live uitzending afgelopen was?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook zo vreemd. En dat geen een journalist daar naar vroeg...
Ja en daar bedoeld ik mee dat dat weer kon. Niet zozeer voor mezelf, want tijdens de lockdowns had ik hier thuis ook heerlijke etentjes met gezellige mensen, ben best wel een keukenprinses. En met veel drank er bij natuurlijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:05 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Hah, het mooie is dat diegene waarmee ik in gesprek was zat te pochen dat ze al naar heel wat restaurants was geweest sinds haar vaccin.
Als een soort fallus? Dat moet je aan @dicklaurent vragen, die heeft daar meer verstand van.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:05 schreef Discombobulate het volgende:
Vreemd ook hoe sommige mensen de overheid zien als een verlengde van henzelf.
Wie zegt dat? Ik niet. Ben ik te onduidelijk in mijn posts?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:08 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Besmettingen tegen gaan is niet de oplossing voor de gehele issue?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |