Punt is alleen dat zij 100% gelijk heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:54 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Haha, ga maar aan het punt voorbij.
1. Je bent niet bang voor corona.
2. Je hebt je laten inenten om die maatregelen tegen te gaan
3. Je geeft de schuld aan niet-gevaccineerden van deze problematiek
De huidige regering is incapabel genoeg om door haar eigen falen de burger te willen gaan straffenquote:Op dinsdag 2 november 2021 23:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat er nog een avondklok en een bezoekbeperking gaat komen? En dat iemand zich daar aan gaat houden?
Gooi alles dicht en iedereen organiseert kerstdiners met zijn twintigen.
Dat je een spuitje neemt voor een ziekte waar je niet bang voor bent maar puur om weer iets van de overheid te mogen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat klopt wat je zegt. Waar ga ik aan voorbij dan?
Waarmee dan? BOA's die gaan handhaven achter de voordeur?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
De huidige regering is incapabel genoeg om door haar eigen falen de burger te willen gaan straffen
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Ongevaccineerden veroorzaken problemen in de ziekenhuizen, de overheid reageert daarop met de gebruikelijke incapabele maatregelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:58 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Anderen de schuld geven voor een incapabele overheid
Haha, gaan we die kant op.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:57 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Jij komt ook niet bepaald snugger over tbh
Het is nog geen februariquote:Op dinsdag 2 november 2021 23:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waarmee dan? BOA's die gaan handhaven achter de voordeur?
Dan prik je toch voor anderen, dat is in mijn ogen een valide reden. Als je echter alleen vaccineert om van maatregelen af te komen dan gaat er wel iets goed mis.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Punt is alleen dat zij 100% gelijk heeft.
Ik ben ook niet bang voor COVID-19. Ik heb mij in laten inenten, omdat ik mijzelf, mijn familie, mijn vrienden en mijn patiënten graag wil beschermen. Ja, een aanzienlijk deel van deze problematiek kan 100% zeker gezocht worden in de hoek van niet-gevaccineerden.
Dat is wel de kern van het verhaal, genoeg is wel beetje genoeg.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerst helemaal niet. Paar weken terug met veel moeite moeten afstaan en nu toch de terrassen wel qr code plichtig.
'Invoering QR code op terrassen is een belangrijk moment: het is het openlijk toegeven door het kabinet dat dit corona-beleid niet om gezondheid gaat, maar om macht.'
Die dingen zijn niet in tegenspraak met elkaar. Hoe meer gevaccineerden er zijn, hoe minder kans er is dat de overheid dit soort rare sprongen gaat maken. Want dan is er minder reden om te reageren.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:00 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dan prik je toch voor anderen, dat is in mijn ogen een valide reden. Als je echter alleen vaccineert om van maatregelen af te komen dan gaat er wel iets goed mis.
Gevaccineerden zorgen ook voor problemen in ziekenhuizen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:59 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Ongevaccineerden veroorzaken problemen in de ziekenhuizen, de overheid reageert daarop met de gebruikelijke incapabele maatregelen.
De overheid is zeker incapabel. De regering die eigenlijk geen regering meer is, hangt van slechte besluiten aan elkaar. Maar we moeten het er mee doen. Daarnaast is in het in alle landen, hoe het ook aangepakt is strenger of losser, overal hetzelfde laken een pak. De grootste misser is het tekort aan ICpersoneel, anders zou er nu helemaal niets aan de hand zijn (met zoveel gevaccineerden).quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:58 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Anderen de schuld geven voor een incapabele overheid
Dat is echt helemaal nog niet zo zeker. Die 'kleine' groep met pech kan zo maar heel wat effect hebben omdat ze zo groot is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:57 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Die kans lijkt me vrijwel 0. De vaccins beschermen heel goed bij de mensen die ze genomen hebben. Helaas heb je altijd een groep die toch pech heeft. Als er geen ongevaccineerden waren is die groep bij lange na niet groot genoeg om problemen te veroorzaken.
Maar gevaccineerden kunnen net zo goed anderen besmetten. Dus ja, die vlieger gaat niet meer op.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:01 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Die dingen zijn niet in tegenspraak met elkaar. Hoe meer gevaccineerden er zijn, hoe minder kans er is dat de overheid dit soort rare sprongen gaat maken. Want dan is er minder reden om te reageren.
Dat is zeker ook wel een deel van de overweging. Alleen is het niet zo zwart/wit als jij het laat blijken.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:00 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dan prik je toch voor anderen, dat is in mijn ogen een valide reden. Als je echter alleen vaccineert om van maatregelen af te komen dan gaat er wel iets goed mis.
Lekker woorden verdraaien. Niet zozeer om zelf iets te mogen. Want dat deed ik toch wel. Maar meer zodat de maatschappij open kan. En dat is nu. Geen dank.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:59 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dat je een spuitje neemt voor een ziekte waar je niet bang voor bent maar puur om weer iets van de overheid te mogen.
Kijk maar naar het plaatje dat Evenstar eerder al postte.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is echt helemaal nog niet zo zeker. Die 'kleine' groep met pech kan zo maar heel wat effect hebben omdat ze zo groot is.
Maar goed, toon maar eens aan dan met een berekening.
Maar geen woord over de biblebelt of mensen met een niet-Westerse achtergrond die elkaar in drukke moskeeën en krappe flatjes 3 hoog achter tijdens familiediners massaal besmetten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:53 schreef Houtenbeen het volgende:
"Het kabinet moet allerlei afwegingen maken en maakt uiteindelijk besluiten: hoe kunnen we die besmettingen met elkaar omlaag brengen? En als je geen maatregelen wil in bepaalde bedrijfstakken wil kun je hiervoor kiezen. Dat is niet aan Diederik Gommers."
Hah, het mooie is dat diegene waarmee ik in gesprek was zat te pochen dat ze al naar heel wat restaurants was geweest sinds haar vaccin.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is zeker ook wel een deel van de overweging. Alleen is het niet zo zwart/wit als jij het laat blijken.
Veel mensen laten zich prikken om van de maatregelen af te zijn, maar dan niet in de zin van "haha, nu heb ik mijn prik en mag ik overal naar binnen". Dat is erg kortzichtig en ik denk serieus dat er niet veel mensen zijn die zo denken. Hooguit een selecte groep jongeren.
Een grote groep heeft zich wel laten prikken om als gemeenschap (Nederland) uit deze shit te kunnen komen. Het is een feit dat een hoge vaccinatiegraad het makkelijk zal maken om deze periode z.s.m. achter ons te laten. Het is eerder een "take one for the team" mentaliteit dan alleen maar een "hihi nu kan ik lekker naar de kroeg zonder testen" mentaliteit.
Je bekeren tot de Noordse mythologie en je kroeg laten om dopen tot de Tempel van Aegir.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de QR code niet past bij mijn Hertog-Jan religie. Kroegen uitzonderen dus
Nee juist niet. Omdat ze gevaccineerd zijn. Wel een beetje bij de les blijven hequote:Op woensdag 3 november 2021 00:02 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Gevaccineerden zorgen ook voor problemen in ziekenhuizen?
Failliet van het beleid.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en we nemen nog steeds veel te ver gaande maatregelen voor de hele bevolking, terwijl we gewoon met scherp kunnen schieten. Bizar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |