Ik verwacht het eigenlijk niet. Omdat alle steunregelingen zijn opgeheven. Zelfs de regeling van uitstel van belastingbetaling is gestopt per 1 oktober. Ondernemers mogen hun belastingschulden terugbetalen in een termijn van 60 maanden beginnend op 1 oktober 2022.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:45 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Je beseft toch zelf ook wel dat je binnenkort weer in een lockdown zit?
Maar wat moeten ze nu met al die Dixies doen...quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef Lurf het volgende:
Dat de QR-code nu ook op het terras gaat gelden vind ik wel goed. Misschien dat Attje Kuiken zich bij het coronadebat dan eens achter de oren krabt, want de uitzondering voor het terras was de reden dat de PvdA voor dat onding heeft gestemd. Heeft toch een hele maand geduurd. Wat een winst, dat levert vast stemmen op.
Ik acht de kans om aangereden te worden een stuk groter dan dat ik doodziek wordt van corona.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Je steekt over op het zebrapad. En 2 weet je niet, dat is nou precies het punt. De kans is absoluut niet 0. Dus dat heb je gewoon fout.
Bijna de hele wereld ongeveer wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:48 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
[..]
Zeker. Wie heeft die lockdown ingevoerd?
Nee, vaccineren doe je om uit een pandemie te komen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:49 schreef Lurf het volgende:
[..]
Lockdowns zijn ingesteld door de overheid, het zijn geen natuurverschijnselen. En het dreigen met lockdowns om mensen tot vaccinatie te bewegen is chantage, door diezelfde overheid. Daar kan je in meegaan, daar heb ik geen oordeel over, maar het is geen logische keuze. Vaccineren doe je om je eigen ziekterisico te verminderen, dat is en blijft de enige juiste reden.
Het is 'ik word'. Als je dat echt denkt ben je vrij slecht in kansberekening. Je reden om geen vaccin te nemen is gebaseerd op niets. Dat is toch vrij dom.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:50 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Ik acht de kans om aangereden te worden een stuk groter dan dat ik doodziek wordt van corona.
Je bedoelt zoals de hele campagne opgezet was?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:12 schreef Harlekien2 het volgende:
Je zou maar een vaccin genomen hebben puur om je vrijheid terug te krijgen.
Nou dit was mijn punt inderdaad. Je laten vaccineren om maar je vrijheid terug te krijgen. En niet eens omdat je in de dodelijkheid van corona of de problematiek van corona gelooft. Lekkere redenen heb je dan. Maar hé, @bloodymary1 je hoeft in ieder geval niet te testen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:49 schreef Lurf het volgende:
[..]
Lockdowns zijn ingesteld door de overheid, het zijn geen natuurverschijnselen. En het dreigen met lockdowns om mensen tot vaccinatie te bewegen is chantage, door diezelfde overheid. Daar kan je in meegaan, daar heb ik geen oordeel over, maar het is geen logische keuze. Vaccineren doe je om je eigen ziekterisico te verminderen, dat is en blijft de enige juiste reden.
Ik ook, maar daar gaat het dus niet om. Maar dat schijnt dus niet door te dringen bij veel mensen. Tja...quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:50 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Ik acht de kans om aangereden te worden een stuk groter dan dat ik doodziek wordt van corona.
Ja, die terrasjes worden steeds verder dichtgebouwd en kan je amper nog een terras noemen. Heaters aan, rokers dicht op elkaar... Dat is niet te vergelijken met een zomers terras waar je meer ruimte hebt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef Lurf het volgende:
Dat de QR-code nu ook op het terras gaat gelden vind ik wel goed. Misschien dat Attje Kuiken zich bij het coronadebat dan eens achter de oren krabt, want de uitzondering voor het terras was de reden dat de PvdA voor dat onding heeft gestemd. Heeft toch een hele maand geduurd. Wat een winst, dat levert vast stemmen op.
quote:Gommers verrast over maatregel in amateursport
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care en OMT-lid, zegt verrast te zijn over de maatregel van het kabinet om het coronatoegangsbewijs ook in de amateursport in te voeren. "Volgens mij hebben we die maatregel niet zo besproken. Voor mij komt die ook een beetje uit de lucht vallen", zegt hij in het NPO Radio 1-programma Langs De Lijn En Omstreken.
Gommers zegt zich niet te kunnen herinneren of het OMT hierover gesproken heeft. Maar de beslissing an sich vindt hij niet opmerkelijk. "Het kabinet moet allerlei afwegingen maken en maakt uiteindelijk besluiten: hoe kunnen we die besmettingen met elkaar omlaag brengen? En als je geen maatregelen wil in bepaalde bedrijfstakken wil kun je hiervoor kiezen. Dat is niet aan Diederik Gommers."
Volgens Gommers is het "niet speciaal" van virologisch belang om deze maatregel te nemen. "Het is van belang dat wij met elkaar ons gedrag zo aanpassen dat de kans dat je iemand ontmoet die het virus met zich meedraagt zo klein mogelijk is. En bij sporten en zeker bij contactsporten kom je heel dicht bij elkaar. Dan kan je besluiten om deze maatregel te nemen. Of het verstandig is, daar ga ik niet over."
https://nos.nl/liveblog/2(...)napas-breder-ingezet
Waarom?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:53 schreef PzKpfw het volgende:
Waar december andere jaren misschien wel de duurste maand van het jaar was zal dat dit jaar de goedkoopste worden. 🤑
Haha, ga maar aan het punt voorbij.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bijna de hele wereld ongeveer wel.
Dat is de waarheid als een koe.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:54 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Haha, ga maar aan het punt voorbij.
1. Je bent niet bang voor corona.
2. Je hebt je laten inenten om die maatregelen tegen te gaan
3. Je geeft de schuld aan niet-gevaccineerden van deze problematiek
Lockdown, avondklok, max 2 bezoekers, vuurwerkverbod, oproep om geen inkopen voor de feestdagen te doen, etcquote:
Als je als ongevaccineerde toch nergens meer naar binnen kunt... Want dachten ze nu echt dat ik me meerdere malen per week ga laten testen? Ze zijn op hun achterhoofd gevallen.quote:
Dat klopt wat je zegt. Waar ga ik aan voorbij dan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:54 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Haha, ga maar aan het punt voorbij.
1. Je bent niet bang voor corona.
2. Je hebt je laten inenten om die maatregelen tegen te gaan
3. Je geeft de schuld aan niet-gevaccineerden van deze problematiek
Jij denkt echt dat er nog een avondklok en een bezoekbeperking gaat komen? En dat iemand zich daar aan gaat houden?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Lockdown, avondklok, max 2 bezoekers, vuurwerkverbod, oproep om geen inkopen voor de feestdagen te doen, etc
Die kans lijkt me vrijwel 0. De vaccins beschermen heel goed bij de mensen die ze genomen hebben. Helaas heb je altijd een groep die toch pech heeft. Als er geen ongevaccineerden waren is die groep bij lange na niet groot genoeg om problemen te veroorzaken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Wellicht raakt met 100% vaccinatiegraad de zorg nog steeds wel overbelast. Ironisch hoe zo'n relatief onschuldig virusje zo'n gedoe kan aanrichten zeggen.
Jij komt ook niet bepaald snugger over tbhquote:Op dinsdag 2 november 2021 23:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, de discussie zoals hier nu wordt gevoerd had ik gisteren in real life ook 2x. Waren ook niet de slimste mensen die ik ken..
Eerst helemaal niet. Paar weken terug met veel moeite moeten afstaan en nu toch de terrassen wel qr code plichtig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Toch mooi dit, Mark en Hugo lopen een beetje te kutten en heel Nederland is boos. Ergens wel humor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |