Dat is ook een beetje de aanpak, die wij volgen. Eenmaal binnen beetje kinbakken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Viel denk ik wel mee. Al was het toen meer notdone dan nu natuurlijk. Als het personeel er om vroeg deed ik hem wel op, maar dat is in al die maanden maar twee keer gebeurd. Niet eens bij een gewone supermarkt, maar bij de Sligro.
Verder geen idee hoe ze me aan keken, was bezig met mezelf en met mijn boodschappen.
Geen. 2 op de verpleegafdeling, een bejaarde met COPD en iemand in de 60 van 150 kg. Als ze gevaccineerd waren, waren ze zelfs daar niet gekomen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:34 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Hoeveel zijn van die 100 op een IC beland of echt dodelijk ziek van geworden?
Haha. +1.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:38 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dit is een vermoeiende eentonige argument. Het gros van de ongevaccineerden is 50- en valt niet in de risicogroep.
De kans dat Harlekien op de ic komt is net zo groot als de kans dat een groep Antilanen hem op straat in elkaar trapt, maar goed dat zullen mensen met een irrationeel denkbeeld die dagelijks Ab op 1 kijken niet snappen
Ik ben een grote fan van de NRC maar hun nieuwsgeving omtrent Corona de laatste weken is helemaal van de pot gerukt en lijkt net op het FvD kanaal met grotendeels enige vorm van objectieve feiten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:35 schreef Evenstar het volgende:
Voor diegenen die blijven roepen dat vaccins niet werken, omdat er ook gevaccineerden in ziekenhuis worden opgenomen.
[ afbeelding ]
Als je dat niet wil begrijpen dan is het sowieso kansloos om te discusseren. Hoe groter de groep gevaccineerden wordt, hoe hoger het percentage gevaccineerden in ziekenhuis zal gaan worden. De absolute aantallen zullen dan dalen, maar wat betreft percentage zal het aandeel gevaccineerden stijgen.
80%+ van een groep is gevaccineerdquote:Op dinsdag 2 november 2021 23:35 schreef Evenstar het volgende:
Voor diegenen die blijven roepen dat vaccins niet werken, omdat er ook gevaccineerden in ziekenhuis worden opgenomen.
[ afbeelding ]
Als je dat niet wil begrijpen dan is het sowieso kansloos om te discusseren. Hoe groter de groep gevaccineerden wordt, hoe hoger het percentage gevaccineerden in ziekenhuis zal gaan worden. De absolute aantallen zullen dan dalen, maar wat betreft percentage zal het aandeel gevaccineerden stijgen.
Dit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wordt geen woord over gezegd. In plaats daarvan gaan we het over toeschouwers langs de velden en de mensen op het terras hebben.
In de fucking buitenlucht.
Journalisten zeggen hier ook nooit wat over. Schop dan een keer tegen een heilig huisje verdomme.
En hoe raakten ze hun vermogen en ondernemingen kwijt dan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen. 2 op de verpleegafdeling, een bejaarde met COPD en iemand in de 60 van 150 kg. Als ze gevaccineerd waren, waren ze zelfs daar niet gekomen.
Overigens wel vier jongeren bij die er een meer dan een half jaar last van hebben gehad. In die zin dat ze echt niet konden werken.
Maar dat je dat aanhaalt, maakt duidelijk dat je nog steeds niet begrijpt waar het om gaat. Het gaat niet om jou of mij die bang zijn om corona te krijgen en er ziek van te worden. Het gaat er omdat dat er geen hele sectoren maandenlang dicht zijn.
Ik heb voor tig bedrijven allerlei steunmaatregelen moeten aanvragen en stukken voor moeten indienen om ze te kunnen behouden. Gezien hoe voorheen goed draaiende ondernemers er voor tienduizenden Euro's tot meer dan een ton aan privévermogen in hebben moeten steken om te kunnen blijven bestaan. Daar heb ik het voor gedaan.
Dat is niet waar natuurlijk, maar het is gewoon een terechte vraag. De kans voor iemand van onder de 50 om ernstig ziek te worden is laag, maar niet zo laag. Een vaccin maakt die kans nog veel lager, dus dat lijkt me alleen maar een goed argument om het wel te nemen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:38 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dit is een vermoeiende eentonige argument. Het gros van de ongevaccineerden is 50- en valt niet in de risicogroep.
De kans dat Harlekien op de ic komt is net zo groot als de kans dat een groep Antilanen hem op straat in elkaar trapt, maar goed dat zullen mensen met een irrationeel denkbeeld die dagelijks Ab op 1 kijken niet snappen
Hé? Dus de kans is al laag, maar je moet nog even een vaccin nemen want dan is de kans extra laag?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:42 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat is niet waar natuurlijk, maar het is gewoon een terechte vraag. De kans voor iemand van onder de 50 om ernstig ziek te worden is laag, maar niet zo laag. Een vaccin maakt die kans nog veel lager, dus dat lijkt me alleen maar een goed argument om het wel te nemen.
Ik sta helemaal niet met lege handen. Ik heb mijn vrijheid helemaal terug. Al is het maar omdat ik geen 30 % van mijn kostbare werktijd meer bezig ben met het aanvragen van al die kutregelingen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:38 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Nou lekkere reden dan. Je laten forceren om een vaccin te nemen voor je vrijheid. En vervolgens alsnog met lege handen komen te staan.
Journalist in mijn sportteam, waarschijnlijk niet gevaccineerd. Is zeer kritisch op de overheid maar het lijkt alsof kritische journalisten worden genegeerd. Hier en daar een kritische artikel maar het gros is neutraal of overheidsloyaalquote:Op dinsdag 2 november 2021 23:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Het is zo hypocriet en die media zijn echt geen medestander van de samenleving.
Ja. De kans gaat dan van laag naar verwaarloosbaar. Waarom zou je dat dan niet doen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:43 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Hé? Dus de kans is al laag, maar je moet nog even een vaccin nemen want dan is de kans extra laag?
Je beseft toch zelf ook wel dat je binnenkort weer in een lockdown zit?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik sta helemaal niet met lege handen. Ik heb mijn vrijheid helemaal terug. Al is het maar omdat ik geen 30 % van mijn kostbare werktijd meer bezig ben met het aanvragen van al die kutregelingen.
Al zijn het natuurlijk helemaal geen kutregelingen, want ondernemers waren er enorm mee geholpen. Maar het aanvragen was een hoop extra werk, steeds vechtend tegen deadlines om de uiterste datums te halen.
Omdat langdurige maatregelen gewoonweg schadelijk voor ondernemers zijn, daar kan geen enkele steunmaatregel tegenop.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:41 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
En hoe raakten ze hun vermogen en ondernemingen kwijt dan?
Daar gaat ze gelijk in krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb wel een gevoel dat wat Janneke schrijft kan kloppen, dat die QR bij sportwedstrijden het wisselgeld wordt in het debat morgen.
Die zie ik nog wel sneuvelen en dan lijkt het weer een 'overwinning'.
Naja er zijn ongeveer 150 mensen overleden aan covid19 onder de 50 in Nederland (Bron: RIVM). En dat zijn grotendeels patienten met kanker of onderliggende ziektes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:42 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat is niet waar natuurlijk, maar het is gewoon een terechte vraag. De kans voor iemand van onder de 50 om ernstig ziek te worden is laag, maar niet zo laag. Een vaccin maakt die kans nog veel lager, dus dat lijkt me alleen maar een goed argument om het wel te nemen.
(1) De kans is ook heel laag dat ik wordt aangereden, maar zal ik dan ook maar een beschermend uniform aantrekken als ik over straat loop? Dat maakt het gevaar verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:44 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja. De kans gaat dan van laag naar verwaarloosbaar. Waarom zou je dat dan niet doen? (1)
En de vraag blijft, wat ga je doen als je toch pech hebt en ernstig ziek wordt? (2)
Misschien omdat ze bedrijven hadden die in totaal 9 maanden gesloten waren? Of omdat ze hun vak al die tijd niet konden uitoefenen. Wel eens van lockdowns gehoord?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:41 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
En hoe raakten ze hun vermogen en ondernemingen kwijt dan?
Ik heb het niet over overlijden, probeer even zorgvuldig te lezen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:46 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Naja er zijn ongeveer 150 mensen overleden aan covid19 onder de 50 in Nederland (Bron: RIVM). En dat zijn grotendeels patienten met kanker of onderliggende ziektes.
Ja en we nemen nog steeds veel te ver gaande maatregelen voor de hele bevolking, terwijl we gewoon met scherp kunnen schieten. Bizar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar gaat ze gelijk in krijgen.
Zodat de rest buiten schot kan blijven. Rinse and repeat. Al anderhalf jaar dezelfde show. En wat hugo betreft kan het net zolang duren als soldaat van oranje.
Je steekt over op het zebrapad. En 2 weet je niet, dat is nou precies het punt. De kans is absoluut niet 0. Dus dat heb je gewoon fout.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
(1) De kans is ook heel laag dat ik wordt aangereden, maar zal ik dan ook maar een beschermend uniform aantrekken als ik over straat loop? Dat maakt het gevaar verwaarloosbaar.
(2) Ik word niet ernstig ziek van corona.
Vriendjes van hugoquote:Op dinsdag 2 november 2021 23:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga mijn mondkapje dus serieus niet meer opzetten buiten het openbaar vervoer. Wat een minachting voor iemand die volledig gevaccineerd is. En voor alle anderen. Nee, ik ben er wel klaar mee. Voor het eerst echt dat ik burgerlijk ongehoorzaam ga zijn. Je maakt mensen toch al boos dus waarom niet.
En ga eens naar het probleem zelf: de zorg. Waarom krijgen Marcel Levi en Armand Girbes zo ontzettend weinig gehoor? En waarom zijn Diederik Gommers en Ernst Kuipers wel zo vreselijk popie jopie?
quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat langdurige maatregelen gewoonweg schadelijk voor ondernemers zijn, daar kan geen enkele steunmaatregel tegenop.
Zeker. Wie heeft die lockdown ingevoerd?quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien omdat ze bedrijven hadden die in totaal 9 maanden gesloten waren? Of omdat ze hun vak al die tijd niet konden uitoefenen. Wel eens van lockdowns gehoord?
Lockdowns zijn ingesteld door de overheid, het zijn geen natuurverschijnselen. En het dreigen met lockdowns om mensen tot vaccinatie te bewegen is chantage, door diezelfde overheid. Daar kan je in meegaan, daar heb ik geen oordeel over, maar het is geen logische keuze. Vaccineren doe je om je eigen ziekterisico te verminderen, dat is en blijft de enige juiste reden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien omdat ze bedrijven hadden die in totaal 9 maanden gesloten waren? Of omdat ze hun vak al die tijd niet konden uitoefenen. Wel eens van lockdowns gehoord?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |