abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202011149
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat die boosters pas begin december gegeven gaan worden.
Ja dat riep ik gisteren ook al meteen, hoezo moet dat dan weer een maand duren :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202011154
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
'Er wordt NIETS gedaan!@!#!@#!'
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 3 november 2021 @ 10:25:11 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202011159
quote:
Wat ik ook niet snap is dat die boosters pas begin december gegeven gaan worden.
Organisatorisch gedoe blijkbaar volgens de briefing. Uitnodigingen sturen enzo
GGD is klaar ervoor per december voor mobiele ouderen
En qua registratie voor buiten de GGD prikkers, moet beter, dus moet ook wat optimaler. en kost tijd.
  Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 10:25:30 #280
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202011163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:22 schreef Dven het volgende:

[..]
Er is geen berekening. Gewoon een uiteenzetting van de meest recente cijfers in een tweetal landen. Op het eerste oog vind ik het nog behoorlijk tegenvallen.
Hier in Nederland is de groep die 13% van de mensen bevat, goed voor 75% van de IC-bezetting. De groep van 87% is dus verwantwoordelijk voor 25% van de IC-bezetting. Statistisch gezien is dat een behoorlijk kansverschil.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202011169
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:04 schreef Benny het volgende:
Sywert geeft korting op mondkapjes *O*

https://mailchi.mp/hulptroepen/3m-6251597
je mag hiervoor best likes krijgen! :P
pi_202011184
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Organisatorisch gedoe blijkbaar volgens de briefing. Uitnodigingen sturen enzo
GGD is klaar ervoor per december voor mobiele ouderen
En qua registratie voor buiten de GGD prikkers, moet beter, dus moet ook wat optimaler. en kost tijd.
Bovendien gaan die boosters niet zoveel doen op korte termijn aan de situatie. Er is momenteel weinig aan de hand met de immuniteit, de booster is puur uit voorzorg, aldus de Gezondheidsraad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 3 november 2021 @ 10:27:33 #283
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:18 schreef aartstyle het volgende:

[..]
75% is ongevaccineerd in Nederland op de IC. Maar dat bedoelde je denk ik ook.
Mja, beetje onduidelijk allemaal. Hoe dan ook, ik vind het nogal tegenvallen met hoeveel vaccinatie zou beschermen tegen het heftig doorlopen van een besmetting.

Maar goed, als ik zie wat er hier op de IC ligt of sterft.. Dan denk ik niet dat daar sowieso heel veel te redden valt. Dan zal het verschil hem zitten in het relatief hoge aantal 'jonge' mensen dat hier opgenomen wordt en sterft zitten? Waar doe je het dan nog allemaal voor in een land waar bijna 90% van de bevolking gevaccineerd is?

M.I. is het dan gewoon tijd om het z'n natuurlijke beloop te laten gaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_202011196
quote:
In december werd er gezegd. Niet eens begin. Kan ook de 30e zijn...
pi_202011198
https://www.ed.nl/eindhov(...)ich-schrap~a6f9f262/

En toch blijf ik het echt bizar vinden dat 54 coronapatienten al een probleem zijn in de zorg in Z-O Brabant, als je dat toch al niet kunt opvangen :N
  woensdag 3 november 2021 @ 10:28:33 #286
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202011199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Bovendien gaan die boosters niet zoveel doen op korte termijn aan de situatie. Er is momenteel weinig aan de hand met de immuniteit, de booster is puur uit voorzorg, aldus de Gezondheidsraad.
Dat idd ook. Voor zover ik eruit haalde (kon niet alles volgen) is het niet perse nodig. Dus die maand hebben 'we' wel
  woensdag 3 november 2021 @ 10:28:33 #287
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Mja, maar zoals je al schrijft is het lastig vergelijken hoor. Bulgarije heeft toch een relatief jonge bevolking?
Nee joh, relatief oud. Alhoewel het verschil hem vooral zit dat er nogal veel jongeren zijn die na de studie ergens anders de vruchten gaan plukken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_202011213
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:28 schreef TheVulture het volgende:

En toch blijf ik het echt bizar vinden dat 54 coronapatienten al een probleem zijn in de zorg in Z-O Brabant, als je dat toch al niet kunt opvangen :N
Dat ligt niet aan de bevolking maar aan de jarenlange bezuinigingen.
Plaats hier uw advertentie
pi_202011226
Ik ben om, kom maar op met die lockdown. Het is veel te koud buiten om uberhaupt de deur uit te gaan.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202011227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Hier in Nederland is de groep die 13% van de mensen bevat, goed voor 75% van de IC-bezetting. De groep van 87% is dus verwantwoordelijk voor 25% van de IC-bezetting. Statistisch gezien is dat een behoorlijk kansverschil.
Die groep van 13% zou ondertussen toch wel met de dag flink moeten slinken door natuurlijke besmettingen, maar over die aanpassing hoor je ook maar weinig. Er wordt maar steeds geschermd met die 1,8 miljoen ongevaccineerden, maar die groep is al veel kleiner.
pi_202011228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:15 schreef Dven het volgende:

Hoe dan ook, een aap met een paar uur training kan die controle nog uitvoeren. Dus geen idee waarom zoveel mensen er zo'n afgrijselijk groot probleem van proberen te maken. Joh, vraag om die kutcode/laat die kutcode zien. Geniet ondertussen van je intellectuele grootsheid omdat je weet dat het toch allemaal geen reet uitmaakt. Denk gerust nog even "wat een domme en zinloze kutregels". En ga door met het leven.
Ja als je er zo in staat dan kun je alles wel weglaten natuurlijk. Ondertussen lijkt het alsof die QR-code meer gebruikt wordt als controle of pressiemiddel. Mensen (-50 zonder gezondheidsproblemen) hebben het volste recht om te beslissen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Daar kun je van alles van vinden maar het is gewoon een grondrecht. Op het moment dat grondrechten indirect worden aangetast kun je dan nog spreken van een eigen wil of vrije keuze?

Jajaja ik begrijp dat er een virus rondgaat maar de crisis is gewoon voornamelijk een zorgcrisis. Daarnaast is zo'n QR-verplixhting echt geneuzel in de marge dus vraag ik me echt af waar die voor bedoeld is en evt later nog meer gebruikt gaat worden.
pi_202011233
quote:

Ik heb vooral het idee dat die capaciteit alleen maar aan het dalen is. Er wordt steeds sneller code zwart geroepen. Logisch als er zoveel personeel opstapt vanwege te hoge werkdruk en er te weinig mensen bijkomen door ongunstige arbeidsvoorwaarden, maar toch.
pi_202011234
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Heel krom dat grootste drang opleggen aan ongevaccineerde jongeren die het probleem niet vormen, maar ongevaccineerde ouderen in de allochtone groep en religieuze groep met fluwele handschoenen aanpakken.
pi_202011249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dat ligt niet aan de bevolking maar aan de jarenlange bezuinigingen.
Eens, maar ik blijf het zeggen. Ook aan de besturing en grondhouding van sommige zorginstellingen zelf. Geen gezamenlijk initiatief voor wachtlijsten, het niet nodig vinden dat er extra IC-personeel komt want verveling etc.

Met een zak geld alleen is niet het hele probleem opgelost.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 10:32:52 #295
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202011272
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Heel krom dat grootste drang opleggen aan ongevaccineerde jongeren die het probleem niet vormen, maar ongevaccineerde ouderen in de allochtone groep en religieuze groep met fluwele handschoenen aanpakken.
Nee joh. Stel je voor dat we het probleem bij de bron zouden aanpakken

pi_202011277
quote:

Het is maar een klein ziekenhuisje met 320 bedden (waarvan 11 IC en slechts 6 beademd) dus het is niet zo gek dat 54 extra patiënten die er anders niet gelegen hadden er voor kunnen zorgen dat het problematisch wordt. Zeker nu er ook nog zorg ingehaald moet worden.
pi_202011278
quote:

[..]
Yup, ik hoop dat iemand vandaag de gebedshuizen durft te benoemen als besmettingshaard, maar blijkbaar is godsdienstvrijheid toch een groter goed dan de volksgezondheid :')
  woensdag 3 november 2021 @ 10:33:28 #298
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011281
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja als je er zo in staat dan kun je alles wel weglaten natuurlijk. Ondertussen lijkt het alsof die QR-code meer gebruikt wordt als controle of pressiemiddel. Mensen (-50 zonder gezondheidsproblemen) hebben het volste recht om te beslissen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Daar kun je van alles van vinden maar het is gewoon een grondrecht. Op het moment dat grondrechten indirect worden aangetast kun je dan nog spreken van een eigen wil of vrije keuze?

Jajaja ik begrijp dat er een virus rondgaat maar de crisis is gewoon voornamelijk een zorgcrisis. Daarnaast is zo'n QR-verplixhting echt geneuzel in de marge dus vraag ik me echt af waar die voor bedoeld is en evt later nog meer gebruikt gaat worden.
Niemand die jou verplicht om iets in te spuiten. Kappen met die onzin. Tevens dat het vooral een zorgcrisis is. Ook landen die hun capaciteit wél in orde hebben lopen namelijk op den duur gewoon tegen dezelfde problematiek aan.
  woensdag 3 november 2021 @ 10:34:33 #299
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202011291
quote:

[..]
Ik zie ook niet in waarom je op den duur niet kan zeggen "Nouja, dan niet. Word vooral ziek, ga vooral dood. Dan kan de rest weer door." Je kan nu eenmaal niet iedereen overtuigen van wat goed is. En dan zit je in NL met zo'n 90% toch al vrij hoog.
pi_202011298
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
3/4 is ongevaccineerd.
Cijfers over september
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')