Het aantal gevaccineerde 18 plus bloeddonoren was 77% op 1-12 augustus (zie Sanquin link).quote:Op woensdag 3 november 2021 06:20 schreef tja77 het volgende:
Donoren zijn geen representatieve afspiegeling van de bevolking, dus die 95% onder donoren kun je niet 1 op 1 doorzetten voor alle Nederlanders natuurlijk.
Dat je als ongevaccineerde alleen nog naar de supermarkt mag ongeveer en daarna thuis op de bank kan gaan zitten.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus, welke maatregelen mag ik verwachten over 2 weken?
Goed idee.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat je als ongevaccineerde alleen nog naar de supermarkt mag ongeveer en daarna thuis op de bank kan gaan zitten.
Dan hadden ze dat beter nu al ingevoerd.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat je als ongevaccineerde alleen nog naar de supermarkt mag ongeveer en daarna thuis op de bank kan gaan zitten.
Wel eerst testen voordat je naar de supermarkt gaat.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. En die willen we ook blijven gebruiken, uiteraard.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel eens dat het niet handig is maar die prikstraten waren wel vaak in hallen die door lockdown niet gebruikt werden en nu wel
Misschien dat virussen gewoon minder dodelijk worden met de tijd. Heb wetenschappers horen beweren dat virussen in het begin vaak meer dodelijk zijn en minder besmettelijk en dat ze in de loop der tijd minder dodelijk maar meer besmettelijk worden. Als dit zo is dan kun je ook bijna niet bepalen in welke mate de vaccins hun werk doen omdat er geen controlegroep is. Dit kun je mi alleen zien aan de verdeling gevaxxte en ongevaxxte mensen die nu ziek zijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vaccinatie is het enige logische antwoord.
De groep waar ernstige ziekte het meest optrad in eerdere golven is relatief goed gevaccineerd (tot over de 90%)
Wat nu op de IC komt is grotedeels ongevaccineerd, of al verzwakt door onderliggende problemen of immuungecompromitteerd
Laat ze lekker online winkelen... Niks toelating in de supermarkt..quote:
appels met peren vergelijkenquote:Op woensdag 3 november 2021 08:39 schreef KroketBroodje het volgende:
Indonesië - 27,2% gevaccineerd en 143K doden op 273.5 miljoen mensen = Af en toe een lockdown, zorg gaat prima en weinig maatregelen
Nederland - 84% gevaccineerd en 18k doden op 17.5 miljoen mensen = totale paniek
Wat doen we fout
De bevolkingsdichtheid is hier drie keer zo hoog als in Indonesië. Indonesië is bovendien een erg uitgespreid land, met meer dan 6000 bewoonde eilanden, enorme bergen en vulkanen en een slechte infrastructuur. Dit zorgt ook wel dat het virus zich minder makkelijk verspreidt.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:39 schreef KroketBroodje het volgende:
Indonesië - 27,2% gevaccineerd en 143K doden op 273.5 miljoen mensen = Af en toe een lockdown, zorg gaat prima en weinig maatregelen
Nederland - 84% gevaccineerd en 18k doden op 17.5 miljoen mensen = totale paniek
Wat doen we fout
Het ligt niet aan de virussen maar aan de populatie dat ze minder effectief worden, als het laaghangend fruit er al uit is worden ze ogenschijnlijk minder effectiefquote:Op woensdag 3 november 2021 08:46 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Misschien dat virussen gewoon minder dodelijk worden met de tijd. Heb wetenschappers horen beweren dat virussen in het begin vaak meer dodelijk zijn en minder besmettelijk en dat ze in de loop der tijd minder dodelijk maar meer besmettelijk worden. Als dit zo is dan kun je ook bijna niet bepalen in welke mate de vaccins hun werk doen omdat er geen controlegroep is. Dit kun je mi alleen zien aan de verdeling gevaxxte en ongevaxxte mensen die nu ziek zijn.
Mweh....jammer dat we weer een beetje terug bij af zijn hier.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:48 schreef aartstyle het volgende:
OMT Advies vannacht:
Bereid je voor op een zware lockdown.
Lekker JAAAPIE. VOrige maand zag je een lockdown niet als realistisch.
https://www.ad.nl/dossier(...)estricties~af04d575/
Veel zit hem in gedrag welke regels er nu zijn. Zoals het thuiswerken en afstand enzo.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:48 schreef zalkc het volgende:
- Nieuwe maatregelen op 12 november (tenzij er een wonder gebeurd en we ineens niet meer 2 weken hoeven aan te kijken of de maatregelen gaan werken. O ja, de meeste maatregelen hebben dan net 6(!) dagen iets kunnen doen)
Daarom valt het relatief ook mee in Afrika. Lijkt het me erg lastig om in Ethiopie Obesitas te ontwikkelen.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
De bevolkingsdichtheid is hier drie keer zo hoog als in Indonesië. Indonesië is bovendien een erg uitgespreid land, met meer dan 6000 bewoonde eilanden, enorme bergen en vulkanen en een slechte infrastructuur. Dit zorgt ook wel dat het virus zich minder makkelijk verspreidt.
Mensen zullen er minder vaak op kantoor of in grote bedrijven werken en blijven waarschijnlijk relatief veel in hun geboortedorp.
Verder is het er vrijwel altijd warm en is de ventilatie binnenshuis beter waardoor het virus zich minder makkelijk verspreidt.
Bovendien is het aantal mensen met obesitas en overgewicht in Indonesië veel en veel lager dan hier.
Je kunt ook overdrijven zeg, je mag ook nog een stukje hardlopen buiten als je wilt. Dramaqueen.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Haha, dat is waarquote:Op woensdag 3 november 2021 08:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven zeg, je mag ook nog een stukje hardlopen buiten als je wilt. Dramaqueen.
We maken slechte vergelijkingen. Dat is sowieso fout nummer 1.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:39 schreef KroketBroodje het volgende:
Wat doen we fout
Niet helemaal, de levering van PS5's begint nu een beetje beter op gang te komen, dus laat die lockdowns maar komenquote:Op woensdag 3 november 2021 08:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Mweh....jammer dat we weer een beetje terug bij af zijn hier.
Het probleem is dat er liberalen aan de macht zijn, die het prima vinden dat de voedingsindustrie onze supermarkten vult met vergif en die het prima vinden dat mensen zich volvreten met suikers en andere ongezonde troep.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Daarom valt het relatief ook mee in Afrika. Lijkt het me erg lastig om in Ethiopie Obesitas te ontwikkelen.
Maar bij ons is er geen focus op gezondheid te bekennen. Nee we gaan QR codes verplichten voor de sportschool. Dan gaan we toch lekker langs de Mcdrive.....?
die strengere eisen gaan er gewoon komen, wat kan je op 12 november al zien als de maatregelen 6 november ingaan?quote:Op woensdag 3 november 2021 08:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Veel zit hem in gedrag welke regels er nu zijn. Zoals het thuiswerken en afstand enzo.
Dat zijn meetbare zaken.
Als bv het verkeer niet teruggedrongen wordt in die week, kan je zeggen, we doen strengere eisen, want niemand gedraagd zich erna / Het gedrag wordt niet aangepast.
Effe serieus, dit slaat toch nergens op? Alsof we een stel kleuters zijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Veel zit hem in gedrag welke regels er nu zijn. Zoals het thuiswerken en afstand enzo.
Dat zijn meetbare zaken.
Als bv het verkeer niet teruggedrongen wordt in die week, kan je zeggen, we doen strengere eisen, want niemand gedraagd zich erna / Het gedrag wordt niet aangepast.
Assumption is the mother of all fuckups.quote:Op woensdag 3 november 2021 06:46 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Dit gaat over de periode tot 3 oktober. Kijkend naar het buitenland zal het percentage gevaccineerden toch ook minimaal al 50% moeten zijn
Ik denk ook omdat ze weten dat inzetten op gezondheid best lastig is. Mensen zijn al lastig te sturen, laat staan dat ze dingen moeten doen qua gezondheid, waarvan de meesten wel weten dat het moet, maar er gewoon geen zin in hebben.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:51 schreef aartstyle het volgende:
Maar bij ons is er geen focus op gezondheid te bekennen. Nee we gaan QR codes verplichten voor de sportschool. Dan gaan we toch lekker langs de Mcdrive.....?
Die wordt al gemasseerd (AD liveblog)quote:Op woensdag 3 november 2021 08:53 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Draagvlak voor een lockdown is er toch niet. Gelukkig begrijpt Rutte dat nog net.
quote:Zware lockdownregels om contacten te verminderen zijn nu ‘nog niet opportuun voor directe uitvoering’ maar kunnen wel alvast voorbereid worden, schrijven de adviseurs van het Outbreak Management Team in hun brief aan het kabinet. Dat probeert nu met een reeks ingrepen de nieuwste coronagolf te stuiten.
Als dat niet werkt, noemen experts als eventuele extra restricties de beperking van openingstijden in de horeca, beperking van thuisbezoek, herinvoering van verplichte vaste zitplek en sluiting van niet-essentiële winkels.
Dat schrijft OMT-voorzitter Jaap van Dissel in het nieuwste advies dat vannacht openbaar werd. Ook het 2G-protocol, waarbij alleen gevaccineerden of genezen personen een coronapas krijgen, behoort tot het zware pakket waar de regering rekening mee moet houden.
De passage uit het advies is opvallend: in een interview met deze nieuwssite benadrukte Van Dissel vorige maand nog dat we nu in een ‘principieel andere fase’ zitten van de coronacrisis dan de vorige winter. Harde lockdownregels zag hij toen absoluut niet als reëel.
Indonesië is een van de dichtstbevolkte landen van de wereld. Bijvoorbeeld op Java wonen meer dan 145 miljoen mensen, terwijl het maar 3 keer groter is dan Nederland, waar ongeveer 17 miljoen mensen wonen. Daarnaast zijn Indonesiërs flinke rokers. Er is daar veel armoede en vele wonen met complete gezinnen in een huis, werken veel niet op kantoor en hebben geen goede luchtstroom.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
De bevolkingsdichtheid is hier drie keer zo hoog als in Indonesië. Indonesië is bovendien een erg uitgespreid land, met meer dan 6000 bewoonde eilanden, enorme bergen en vulkanen en een slechte infrastructuur. Dit zorgt ook wel dat het virus zich minder makkelijk verspreidt.
Mensen zullen er minder vaak op kantoor of in grote bedrijven werken en blijven waarschijnlijk relatief veel in hun geboortedorp.
Verder is het er vrijwel altijd warm en is de ventilatie binnenshuis beter waardoor het virus zich minder makkelijk verspreidt.
Bovendien is het aantal mensen met obesitas en overgewicht in Indonesië veel en veel lager dan hier.
Alsof we een stel kleuters zijn ja. En alsof we een stel tyfusdebielen zijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Effe serieus, dit slaat toch nergens op? Alsof we een stel kleuters zijn.
Maar goed, het is dus een test van de bevolking om te kijken in hoeverre we meebuigen met het kabinet? is dat wat je zegt?
Ik zeg idd dat we met z'n allen een stel kleuters zijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:53 schreef zalkc het volgende:
Effe serieus, dit slaat toch nergens op? Alsof we een stel kleuters zijn.
Maar goed, het is dus een test van de bevolking om te kijken in hoeverre we meebuigen met het kabinet? is dat wat je zegt?
En voeg daar aan toe: geen lange termijn visie. Na 2 jaar nog altijd niets! Nog altijd geen enkel woord over hoe te zorgcapaciteit te vergroten bijv. Snap dat dat niet iets is dat je snel oplost maar als je 2 jaar als niks doet los je het dus ook pas 2 jaar later op.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:48 schreef zalkc het volgende:
De schokkendste zaken van gisteren vond ik toch echt wel dat:
- QR voor detailhandel mogelijk
- Nieuwe maatregelen op 12 november (tenzij er een wonder gebeurd en we ineens niet meer 2 weken hoeven aan te kijken of de maatregelen gaan werken. O ja, de meeste maatregelen hebben dan net 6(!) dagen iets kunnen doen)
- Een vrij groot pakket voor het huidige probleem
De R0 is nu 1.2 (voor de delta in ongevaccineerde populatie 6-7) met een minimaal pakket aan maatregelen. Die toegangspas voor de horeca en sluiting om 12 uur zullen weinig zoden aan de dijk zetten.
Dus met vrijwel geen maatregelen moeten we nog 20% reductie zien te krijgen (momenteel hebben we 80% reductie door vaccins en maatregelen (6 * 80% = 1.2 en 1.2 * 20% = 0.96 ) ).
De verplichtte anderhalve meter was geloof ik al ruim voldoende geweest, daar ga je mondkapjes en CTB's nog bovenop en wil ook nog eens over 10 dagen nog meer uit de kast trekken.
Wat is er aan de hand in Den Haag??
FTFYquote:Op woensdag 3 november 2021 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alsof we een stel kleuters zijn ja. En alsof we een stel tyfusdebielen zijn.
Wat dat betreft heeft het kabinet wel een goed beeld van ons volk. Want ze weten ook wel dat dit niks gaat opleveren, maar dan kunnen ze volgende week wel het achterlijke volk de schuld geven wanneer als er strengere maatregelen volgen.
Gelukkig prikt 85% hier doorheen.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die wordt al gemasseerd (AD liveblog)
[..]
Dat ze compleet van de pot gerukt zijn, net als bij het OMT.quote:
Wij hechten meer waarde aan een mensenleven.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:39 schreef KroketBroodje het volgende:
Wat doen we fout
Tja, als je het niet meer aankan moet je maar vanuit macht gaan werken. Doen ouders die het even niet meer weten met de kinderen ook.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik zeg idd dat we met z'n allen een stel kleuters zijn.
Zoals men hier ook vaak genoeg zegt, leuk dat men weer die 1,5 meter adviseert en wat ik begrijp is dat ook serieus een goede regel die helpt tegen overdacht, maar mensen gaan die regel massaal negeren.
Tja, hoe simpel wil je het hebben en hoe recalcitrant de mensen.
Maar we hebben ondanks 60% meer gevaccineerd en vele restricties relatief veel meer doden omdat we zo van dikke mensen houdenquote:Op woensdag 3 november 2021 08:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wij hechten meer waarde aan een mensenleven.
We hebben laten zien dat simpele regeltjes naleven een stap te ver is voor een deel van de bevolking hier. Maar dan wel miepen als er nieuwe regels komen omdat het weer aan het oplopen is.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik zeg idd dat we met z'n allen een stel kleuters zijn.
Zoals men hier ook vaak genoeg zegt, leuk dat men weer die 1,5 meter adviseert en wat ik begrijp is dat ook serieus een goede regel die helpt tegen overdacht, maar mensen gaan die regel massaal negeren.
Tja, hoe simpel wil je het hebben en hoe recalcitrant de mensen.
Bron ADquote:Europarlementariërs en hun medewerkers, journalisten en bezoekers komen vanaf vandaag alleen nog met een coronapas het EU-parlement binnen. Voorzitter David Sassoli heeft dat besloten vanwege de nieuwe golf besmettingen. Het laten meten van de lichaamstemperatuur bij aankomst en het dragen van een mondkapje blijven tegelijk verplicht.
Het zal wel BNW zijn, maar ik begin wel enorm te twijfelen of de voorgeschotelde werking van de vaccins wel voldoende is om terug te keren naar normaal en/of we de QR check wel heel graag willen hebben.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:48 schreef zalkc het volgende:
De schokkendste zaken van gisteren vond ik toch echt wel dat:
- QR voor detailhandel mogelijk
- Een vrij groot pakket voor het huidige probleem
De R0 is nu 1.2 (voor de delta in ongevaccineerde populatie 6-7) met een minimaal pakket aan maatregelen. Die toegangspas voor de horeca en sluiting om 12 uur zullen weinig zoden aan de dijk zetten.
Dus met vrijwel geen maatregelen moeten we nog 20% reductie zien te krijgen (momenteel hebben we 80% reductie door vaccins en maatregelen (6 * 80% = 1.2 en 1.2 * 20% = 0.96 ) ).
De verplichtte anderhalve meter was geloof ik al ruim voldoende geweest, daar ga je mondkapjes en CTB's nog bovenop en wil ook nog eens over 10 dagen nog meer uit de kast trekken.
Wat is er aan de hand in Den Haag??
Er is nu al discussie hier, ik ben docent, aan wie moet ik m'n QR gaan laten zien? Ik open negen van de tien keer onze dojo...quote:Op woensdag 3 november 2021 09:00 schreef Gunner het volgende:
Dat amateursport gedeelte gaat nog wel sneuvelen. ff lekker polderen.
Zoals ik het net becijferde is de huidige vaccinatiegraad al voldoende voor 80% reductie om door te schieten naar 85% (wat je nodig hebt om R0 < 1 te krijgen) zou je met 90% gevaccineerde er moeten zijn / of nog 700.000 besmettingen bij niet gevaccineerden (1/3e van die 15%)quote:Op woensdag 3 november 2021 09:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zal wel BNW zijn, maar ik begin wel enorm te twijfelen of de voorgeschotelde werking van de vaccins wel voldoende is om terug te keren naar normaal en/of we de QR check wel heel graag willen hebben.
Aan je werkgever natuurlijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:06 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Er is nu al discussie hier, ik ben docent, aan wie moet ik m'n QR gaan laten zien? Ik open negen van de tien keer onze dojo...
Dus jij loopt werkelijk met 1,5 meter om iedereen heen en geeft stiekem elleboogjes? Dan begrijp je het ook niet meer hoor.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:02 schreef Questular het volgende:
[..]
We hebben laten zien dat simpele regeltjes naleven een stap te ver is voor een deel van de bevolking hier. Maar dan wel miepen als er nieuwe regels komen omdat het weer aan het oplopen is.
Ja dat is precies wat ik bedoel, prima conclusie.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dus jij loopt werkelijk met 1,5 meter om iedereen heen en geeft stiekem elleboogjes? Dan begrijp je het ook niet meer hoor.
Tyquote:Op woensdag 3 november 2021 09:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja dat is precies wat ik bedoel, prima conclusie.
Ik doe vrijwillig lesgeven, we hebben het hier over sportlocaties. M.a.w. aan het einde van m'n thuiswerkdag ga ik naar de sportschool om daar anderen te laten zweten. Mijn 'werkgever' is op dat moment op een andere locatie aan het lesgeven en heeft hetzelfde probleem.quote:
Maar kom dan zelf met een oplossing. Altijd maar roepen wat niet kan en wat niet goed is.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dus jij loopt werkelijk met 1,5 meter om iedereen heen en geeft stiekem elleboogjes? Dan begrijp je het ook niet meer hoor.
Kip/ei... wie controleert de controleurquote:Op woensdag 3 november 2021 09:06 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Er is nu al discussie hier, ik ben docent, aan wie moet ik m'n QR gaan laten zien? Ik open negen van de tien keer onze dojo...
Ik en miljoenen anderen hebben ons wel dat vaccin aan laten praten onder het mom van , we prikken ons een weg naar de vrijheid toe. Godver wat ben ik link!quote:Op woensdag 3 november 2021 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alsof we een stel kleuters zijn ja. En alsof we een stel tyfusdebielen zijn.
Wat dat betreft heeft het kabinet wel een goed beeld van ons volk. Want ze weten ook wel dat dit niks gaat opleveren, maar dan kunnen ze volgende week wel het achterlijke volk de schuld geven als er strengere maatregelen volgen.
Je hebt de prik voor je gezondheid en een erg verminderde kans om in het ziekenhuis/ op de IC te belanden .quote:Op woensdag 3 november 2021 09:17 schreef halfway het volgende:
Ik en miljoenen anderen hebben ons wel dat vaccin aan laten praten onder het mom van , we prikken ons een weg naar de vrijheid toe. Godver wat ben ik link!
Het lijkt me ook compleet onmogelijk om deze regel te handhaven. Ik vraag me af wat de dieperliggende gedachte was van deze maatregel.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie die verplichte checks bij amateursport wel sneuvelen na het debat vandaag, daar lijkt nu serieus de meeste ophef rond te ontstaan.
Alsof het zo gepland is he.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie die verplichte checks bij amateursport wel sneuvelen na het debat vandaag, daar lijkt nu serieus de meeste ophef rond te ontstaan.
Ongevaccineerden overhalen zich te laten prikken.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Het lijkt me ook compleet onmogelijk om deze regel te handhaven. Ik vraag me af wat de dieperliggende gedachte was van deze maatregel.
Nee.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je hebt de prik voor je gezondheid en een erg verminderde kans om in het ziekenhuis/ op de IC te belanden .
Dat was bij voorbaat al verzonnen als 'wisselgeld' wat ze konden missen.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Het lijkt me ook compleet onmogelijk om deze regel te handhaven. Ik vraag me af wat de dieperliggende gedachte was van deze maatregel.
Dat is ook een reden. Maar ik snap Halfway wel dat je het ook doet "VOOR ELKAAR" en dan zie je dat er een deel is wat er schijt aan heeft en niet mee doet en waarbij de 50 plussers nu op de IC terecht komen. Tel daarbij een onvoorziene omstandigheid bij op zoals de Delta (plus) variant en dan krijg je dit. Dan nog het geklooi van Hugo en co........quote:Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je hebt de prik voor je gezondheid en een erg verminderde kans om in het ziekenhuis/ op de IC te belanden .
Ook totaal niet sturend die vragenquote:Op woensdag 3 november 2021 09:02 schreef _serial_ het volgende:
Compleet van de pot gerukt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het kabinet/de burger het idee geven dat er naar ze geluisterd wordt.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ongevaccineerden overhalen zich te laten prikken.
Zoals al eerder werd gezegd voor vrijheid en om mijn steentje bij te dragen aan de vaccinatiegraad. De kans dat ik in het ziekenhuis zou komen na een coronabesmetting is sowieso al nihiel.quote:
Het is ook compleet onmogelijk. De amateursport verenigingen die ik ken draaien soms op 5-10 vrijwilligers op een gemiddelde zondag.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is zeker frustrerend en misschien ook 'niet eerlijk' of hoe je het wilt bestempelen.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:22 schreef aartstyle het volgende:
Dat is ook een reden. Maar ik snap Halfway wel dat je het ook doet "VOOR ELKAAR" en dan zie je dat er een deel is wat er schijt aan heeft en niet mee doet en waarbij de 50 plussers nu op de IC terecht komen. Tel daarbij een onvoorziene omstandigheid bij op zoals de Delta (plus) variant en dan krijg je dit. Dan nog het geklooi van Hugo en co........
Het is gewoon super frustrerend dat er een deel van de kwetsbaren weigert om een vaccin te nemen. Van de niet kwetsbaren kan je het ook dom vinden, maar die komen niet op de IC's terecht over het algemeen.
Op het moment dat je van tevoren al weet dat bepaalde regels niet te handhaven zijn kan het om een paar redenen zijn:quote:Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is ook compleet onmogelijk. De amateursport verenigingen die ik ken draaien soms op 5-10 vrijwilligers op een gemiddelde zondag.
Als je goed geluisterd hebt is dit simpelweg een 1e stap richting uitbreiding QR checks en zwaardere maatregelen want de huidige maatregelen zullen te weinig doen voor een ommekeer in het aantal besmettingen opnames en als dat al wel gebeurt, zal dat zeker 2-3 weken duren.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Mallerd01 het volgende:
Maar ze verwachten nu dus in twee weken al het effect van de huidige maatregelen te kunnen zien? Ligt het aan mij of kunnen we uit de geschiedenis van maatregelen -> effect al concluderen dat die zwaardere maatregelen sowieso gaan komen dan?
De volgende persco was 12 november toch? Maatregelen gaan 6 november in, dus een week. In die tijd lopen de besmettingen misschien een beetje terug, maar ziekenhuisopnames niet. Dus ja, die verzwaring is eigenlijk al een feit.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Mallerd01 het volgende:
Maar ze verwachten nu dus in twee weken al het effect van de huidige maatregelen te kunnen zien? Ligt het aan mij of kunnen we uit de geschiedenis van maatregelen -> effect al concluderen dat die zwaardere maatregelen sowieso gaan komen dan?
Jezus, als we hier weer over lockdowns en maximale bezoekersaantallen gaan oreren... Hebben we dan niet geleerd? 'Ja, maar Corona, dan kan je toch geen evenementen organiseren...' Elke winter binnen zitten en elke keer weer regels, wat een ellende.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:02 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vind ik sowieso bij de laatste adviesaanvragen. Ontzettend sturend, niets onafhankelijks meer aan.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook totaal niet sturend die vragen
Overigens ook niet zorgelijk dat 2G twee keer genoemd wordt.
Of de files moeten ineens opgelost zijn ofzo. Dan kunnen ze nog wachten. Maar dat is natuurlijk een illusie.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
De volgende persco was 12 november toch? Maatregelen gaan 6 november in, dus een week. In die tijd lopen de besmettingen misschien een beetje terug, maar ziekenhuisopnames niet. Dus ja, die verzwaring is eigenlijk al een feit.
Ja, vandaar ik die frame over ADE ook veel te toevallig vond precies op de dag van de persco.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:28 schreef popje het volgende:
[..]
Jezus, als we hier weer over lockdowns en maximale bezoekersaantallen gaan oreren... Hebben we dan niet geleerd? 'Ja, maar Corona, dan kan je toch geen evenementen organiseren...' Elke winter binnen zitten en elke keer weer regels, wat een ellende.
Ja en nee. Er komt een booster en nog 1 of misschien 20. Nu mogen eerst degene die werkelijk nog niets hebben bijgedragen om deze crisis op te lossen of onder controle te houden.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is zeker frustrerend en misschien ook 'niet eerlijk' of hoe je het wilt bestempelen.
Maar bij zijn uitspraak krijg ik altijd de kriebels. zo van, zij beloofden toen dit en dat, prik = vrijheid.
En ja de overheid heeft dat misschien gezegd, maar dat deden ze met de kennis van toen. Geen idee of de Delta toen al zo enorm om zich heen sloeg en/of het toen al inzichtelijk was dat ook de vaccins minder zouden helpen. Of welke kennis er toen nog niet was / welke wel etc etc.
Toch vind ik dat je met een pandemie flexibel mag zijn. En ze daar niet zo extreem op moet vastpinnen.
Het grappige is, je kunt dat twee kanten op twisten. Aan de ene kant kun je zeggen: "De evenementen kunnen niet veilig open, kijk maar, er zijn besmettingen!"quote:Op woensdag 3 november 2021 09:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, vandaar ik die frame over ADE ook veel te toevallig vond precies op de dag van de persco.
Volgens mij niet de volgende persco, maar wilden ze uiterlijk de 12e bepalen welke wetgeving ze gingen regelen ofzo.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
De volgende persco was 12 november toch? Maatregelen gaan 6 november in, dus een week. In die tijd lopen de besmettingen misschien een beetje terug, maar ziekenhuisopnames niet. Dus ja, die verzwaring is eigenlijk al een feit.
Nee weer een weegmoment met een persconferentie...quote:Op woensdag 3 november 2021 09:31 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Volgens mij niet de volgende persco, maar wilden ze uiterlijk de 12e bepalen welke wetgeving ze gingen regelen ofzo.
Niet echt geluisterd verder
Dan moet de wetgeving aanpassing er door zijn en krijg je QR controle mogelijkheid op de werkvloer en wellicht winkels.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:32 schreef popje het volgende:
[..]
Nee weer een weegmoment met een persconferentie...
Er zijn vast wel gevaccineerde mensen die voor je bij de deur willen staan. Het is nu eenmaal crisis en we doen het samen?quote:Op woensdag 3 november 2021 09:16 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik doe vrijwillig lesgeven, we hebben het hier over sportlocaties. M.a.w. aan het einde van m'n thuiswerkdag ga ik naar de sportschool om daar anderen te laten zweten. Mijn 'werkgever' is op dat moment op een andere locatie aan het lesgeven en heeft hetzelfde probleem.
Ik kom dus letterlijk een gebouw openen om daar anderen te gaan ontvangen. Waar nog eens bij komt dat er vaak ouders meekomen (die niet in de sportzaal zelf mogen) en die ik dus helemaal nooit te zien krijg. Ik moet dus óf de deur op slot doen en mensen 1 voor 1 gaan testen, wat tijdstechnisch gewoon niet te doen is, óf ik moet tijdens m'n les er tussenuit om mensen die binnenkomen te testen (melden bij de sportzaal of zo?), óf ik moet iemand vinden die de hele middag/avond wil posten bij de deur.
Je hebt geen idee hoe het er aan toe gaat bij sportclubs denk ik..quote:Op woensdag 3 november 2021 09:33 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er zijn vast wel gevaccineerde mensen die voor je bij de deur willen staan. Het is nu eenmaal crisis en we doen het samen?
Net als bij sportkantines, en maar zeuren dat het onmogelijk is om dit te controleren. Dan kun je toch extra taak invoeren bij de sporters, eens per kwartaal bij de deur staan voor QR check, moet je er maar voor overhebben, het is niet anders.
Kleine moeite toch?
Lekker vaag ook als ijkpunt, als de verkeersdrukte wel afneemt kunnen ze altijd nog de toevlucht nemen naar "ja, maar niet genoeg"!quote:Op woensdag 3 november 2021 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Of de files moeten ineens opgelost zijn ofzo. Dan kunnen ze nog wachten. Maar dat is natuurlijk een illusie.
"nee! Ik ga gewoon naar kantoor tussen 8 en 9 en ga gewoon naar huis tussen 5 en 6!!"quote:Op woensdag 3 november 2021 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Of de files moeten ineens opgelost zijn ofzo. Dan kunnen ze nog wachten. Maar dat is natuurlijk een illusie.
quote:Op woensdag 3 november 2021 09:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"nee! Ik ga gewoon naar kantoor tussen 8 en 9 en ga gewoon naar huis tussen 5 en 6!!"
Oh, nou. Zo zie je maarquote:Op woensdag 3 november 2021 09:32 schreef popje het volgende:
[..]
Nee weer een weegmoment met een persconferentie...
Als dit gaat gebeuren dan raken ze héél. véél. mensen. kwijt.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:02 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Drie kanten zelfs: "ADE heeft met de QR-check slechts 0,3% aan besmettingen opgeleverd, en dit resulteerde in geen ziekenhuisopnames. Dat ligt binnen de foutmarge, de QR-code werkt zoals verwacht."quote:Op woensdag 3 november 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het grappige is, je kunt dat twee kanten op twisten. Aan de ene kant kun je zeggen: "De evenementen kunnen niet veilig open, kijk maar, er zijn besmettingen!"
Aan de andere kant kun je ook zeggen: "De QR-code is niet heilig en geeft een vorm van schijnveiligheid. Bij de juiste controle (zoals ADE) komen er nog steeds besmettingen tussendoor"
Je hebt Pfizer flink wat winst bezorgd, ze zijn je dankbaar!quote:Op woensdag 3 november 2021 09:17 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik en miljoenen anderen hebben ons wel dat vaccin aan laten praten onder het mom van , we prikken ons een weg naar de vrijheid toe. Godver wat ben ik link!
quote:De Tweede Kamer debatteert vanmiddag opnieuw over de aanpak van het coronavirus. Bij1 kondigt nu alvast aan met een motie van wantrouwen te komen tegen Rutte en De Jonge. Volgens fractievoorzitter Sylvana Simons heeft het kabinet de volksgezondheid bewust onvoldoende beschermd, met onnodig veel slachtoffers tot gevolg.
quote:Vijf miljoen mensen hebben gisteravond via NPO 1, RTL 4 en SBS 6 naar de coronapersconferentie gekeken van demissionair premier Mark Rutte en demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid).
Half september was de interesse in de mededelingen van de twee flink minder: toen keken er 3,3 miljoen mensen. Het gemiddelde aantal kijkers van gisteravond ligt nog wel een stuk lager dan op het hoogtepunt in 2020, toen er gemiddeld zeven miljoen mensen keken.
quote:
Doen we zorgvuldig, we gaan er eerst even goed naar kijken en dan sturen we in januari de uitnodigingen!quote:
Ik vind die tijdslijnen ook wel weer bizar ja. Op 2 november maatregelen aankondigen per 6 november, en dan al een week later willen zien of dat effect heeft. We weten nu al 1,5 jaar dat het weken duurt voordat een maatregel op effectiviteit kan worden beoordeeldquote:Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Mallerd01 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |