abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 00:22:34 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202008598

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
pi_202008603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]
"ah, dat weet jij zeker" A.k.a. "ik ben uitgeluld en heb niks meer toe te voegen"
Haha, wat een onzin. Omdat iemand het zeker weet, moet ik dat zomaar aannemen?
pi_202008604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:23 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Je wil duidelijk alleen maar het laatste woord hebben en met deze post bewijs je dat alleen maar.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 00:24:23 #4
416575 crew  Evenstar
pi_202008606
Wel balen trouwens. Ik wil best een booster nemen, vooral omdat ik ook Jansen heb gehad, maar ik stop eind november in de zorg, dus kom niet meer in aanmerking voor de shots in december.

Al heb ik net wel een besmetting gehad, dus kan er vast wel weer een tijdje tegenaan :D
pi_202008607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:23 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Het is niet zomaar iemand hè. Het is Don Druiper die dit zegt. En dan is het zo.
  woensdag 3 november 2021 @ 00:25:03 #6
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202008611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het is niet zomaar iemand hè. Het is Don Druiper die dit zegt. En dan is het zo.
Zo is dat!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008612
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef Evenstar het volgende:
Wel balen trouwens. Ik wil best een booster nemen, vooral omdat ik ook Jansen heb gehad, maar ik stop eind november in de zorg, dus kom niet meer in aanmerking voor de shots in december.

Al heb ik net wel een besmetting gehad, dus kan er vast wel weer een tijdje tegenaan :D
Je eigen besmetting bewijst waarom ik het maar niet even zou moeten aannemen wat deze persoon dacht zeker te weten.
pi_202008614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je wil duidelijk alleen maar het laatste woord hebben en met deze post bewijs je dat alleen maar.
Wat heb ik aan het laatste woord?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 00:26:42 #9
416575 crew  Evenstar
pi_202008616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:25 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Je eigen besmetting bewijst waarom ik het maar niet even zou moeten aannemen wat deze persoon dacht zeker te weten.
Hij had het over opgenomen worden op de IC. Hoe the fuck leg jij een verband met mijn besmetting en al dan niet op de IC komen te liggen?

Als je al een verband zou willen leggen is mijn casus juist een bevestiging van zijn punt. De tering zeg ...

Ik hoop echt dat dit een act is.
  woensdag 3 november 2021 @ 00:27:55 #10
445514 DonDruiper
pi_202008621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hij had het over opgenomen worden op de IC. Hoe the fuck leg jij een verband met mijn besmetting en al dan niet op de IC komen te liggen?

Als je al een verband zou willen leggen is mijn casus juist een bevestiging van zijn punt. De tering zeg ...

Ik hoop echt dat dit een act is.
Laat gaan joh..

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008622
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hoe meer mensen besmet worden, hoe meer IC bedden er bezet zijn? Blijkbaar raken mensen ondanks hun vaccin nog altijd besmet en raken sommigen zelfs nog op de IC. Daarom gaat zijn theorie niet helemaal op en kun je zoiets niet stellen. Dat begrijp je toch zelf ook wel?
pi_202008624
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef Evenstar het volgende:

Ik had een tijdje geleden een preprint geplaats dat een besmetting na vaccinatie eigenlijk gewoon een natuurlijke booster is die je antistoffen verhoogd. Dus als je niet oud, bejaard en krakemikkig bent zit je voorlopig wel goed inderdaad.
pi_202008630
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik had een tijdje geleden een preprint geplaats dat een besmetting na vaccinatie eigenlijk gewoon een natuurlijke booster is die je antistoffen verhoogd. Dus als je niet oud, bejaard en krakemikkig bent zit je voorlopig wel goed inderdaad.
Dat is ook waarom ik denk dat de opnames/besmettingen nu steeds meer vanzelf gaan stagneren en we straks niet in een stuip schieten om QR codes in te gaan trekken omdat mensen hun boosters niet hebben gehad.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202008639
Begrijpen doe ik het sowieso niet hoe je besmet kan worden als je net als ik en blijkbaar zo'n beetje mijn hele directe omgeving het al bijna 2 jaar zonder Covid kunnen doen.

Wat doen wij goed? :7

Ik kan covid niet eens reduceren tot een griepje aangezien ik niemand ziek heb gezien.
pi_202008644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is ook waarom ik denk dat de opnames/besmettingen nu steeds meer vanzelf gaan stagneren en we straks niet in een stuip schieten om QR codes in te gaan trekken omdat mensen hun boosters niet hebben gehad.
Bejaarden hebben wel profijt omdat hun immuun geheugen gewoon slechter werkt. Maar voor de rest die zullen zo vaak besmet raken dat die immuun respons steeds beter wordt waarschijnlijk. Moet wel zeggen dat het nog een aannamen is maar veel denken dat van wel. Zo is ook bijvoorbeeld geformuleerd in het vaccinatie advies in Engeland waar jongeren onder de 15 maar 1 prik krijgen ipv 2 omdat ze verwachten dat door meerdere besmettingen hun immuunrespons op volwassenleeftijd ook daarom beter is.
pi_202008648
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Stond er in diezelfde preprint ook niet dat een her vaccinatie ook net zo goed werkte als een natuurlijke booster?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202008653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je ziet al voorzichtige stagnatie in de besmettingscijfers.
Over een paar dagen weten we of het doorzet of niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 3 november 2021 @ 00:39:07 #18
445514 DonDruiper
pi_202008660
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je ziet al voorzichtige stagnatie in de besmettingscijfers.
Over een paar dagen weten we of het doorzet of niet.
Kun jij verklaren waarom IC opnames relatief gezien achterblijft bij ziekenhuisopnames?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008664
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Kun jij verklaren waarom IC opnames relatief gezien achterblijft bij ziekenhuisopnames?
Vaccinaties?
pi_202008672
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Stond er in diezelfde preprint ook niet dat een her vaccinatie ook net zo goed werkte als een natuurlijke booster?
Klopt maar dat is bij ouderen wel anders want ouderen hebben zeg maar meer moeite met T-cel immuniteit en B-cellen die weer opnieuw antistoffen maakt. Bekent voorbeeld is pneumokokken dat is een bacterie die iedereen als kind krijgt maar daarna amper last van hebt tot dat je bejaard bent. Je kan het bij je dragen zonder dat je het weet maar het kan voor je oma dodelijk zijn. Daarom worden bejaarden daar ook voor gevaccineerd.
pi_202008674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Vaccinatie is het enige logische antwoord.
De groep waar ernstige ziekte het meest optrad in eerdere golven is relatief goed gevaccineerd (tot over de 90%)

Wat nu op de IC komt is grotedeels ongevaccineerd, of al verzwakt door onderliggende problemen of immuungecompromitteerd
  woensdag 3 november 2021 @ 00:43:13 #22
445514 DonDruiper
pi_202008676
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Vaccinatie is het enige logische antwoord.
De groep waar ernstige ziekte het meest optrad in eerdere golven is relatief goed gevaccineerd (tot over de 90%)

Wat nu op de IC komt is grotedeels ongevaccineerd, of al verzwakt door onderliggende problemen of immuungecompromitteerd
Dank je.

Harlekien, lees je mee?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008698
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dank je.

Harlekien, lees je mee?
Welke cijfers raadpleeg je hiervoor?
Ben hier wel benieuwd naar.
  woensdag 3 november 2021 @ 00:52:04 #24
445514 DonDruiper
pi_202008702
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:50 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Serial is de man van de cijfers. Die vertrouw ik blindelings.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008703
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:50 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)is-niet-gevaccineerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')