#metooquote:Op woensdag 3 november 2021 00:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Serial is de man van de cijfers. Die vertrouw ik blindelings.
Dat las ik. Toch impliceer je met ernstig ziek met de mogelijke dood tot gevolg.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over overlijden, probeer even zorgvuldig te lezen.
Heb je het nieuws een beetje gevolgd de afgelopen periode?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:50 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Welke cijfers raadpleeg je hiervoor?
Ben hier wel benieuwd naar.
Vrij complex artikel dus zal het op een vroeger tijdstip even analyseren.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)is-niet-gevaccineerd
Nee, ik volg geen nieuws.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb je het nieuws een beetje gevolgd de afgelopen periode?
Ik niet echt, ik lees hier wel mee. Dus dan moge wel duidelijk zijn dat vaccinaties helpen om niet in het ziekenhuis of op de IC te belanden.
Kijk naar het VK. Een tijd lang was Schotland het voorbeeld dat de vaccins niet werkte. Wat ze er niet bij vertelde was dat de piek in besmettingen veel hoger was dan in de hele pandemie. Maar in de ziekenhuizen waren minder bedden bezet door corona gevallen dan in al die lagere pieken daarvoor. Dat het ook daar niet rustig is in de ziekenhuizen komt ook omdat eigenlijk elk land te maken heeft met achtergestelde zorg.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb je het nieuws een beetje gevolgd de afgelopen periode?
Ik niet echt, ik lees hier wel mee. Dus dan moge wel duidelijk zijn dat vaccinaties helpen om niet in het ziekenhuis of op de IC te belanden.
Link?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had een tijdje geleden een preprint geplaats dat een besmetting na vaccinatie eigenlijk gewoon een natuurlijke booster is die je antistoffen verhoogd. Dus als je niet oud, bejaard en krakemikkig bent zit je voorlopig wel goed inderdaad.
Dan vorder je het betaalde geld gewoon terug aan het eind van het jaar bij het ziekenhuis wat de behandeling niet uitvoert.quote:Steen des aanstoots is een recent artikel van vakblad Zorgvisie waarin brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN) stelt dat het niet de bedoeling is om patiënten die wachten op een behandeling bij een ziekenhuis te stimuleren om naar een kliniek te gaan. „Anders betalen we twee keer”, aldus een ZN-zegsman in het vakblad, aangezien ziekenhuizen al bevoorschot zijn door zorgverzekeraars.
Ingrijpen Hugo!quote:Op woensdag 3 november 2021 01:10 schreef _serial_ het volgende:
’Zorgverzekeraars frustreren wegwerken van coronawachtlijsten’
Pure onwil van verzekeraars.
[..]
Dan vorder je het betaalde geld gewoon terug aan het eind van het jaar bij het ziekenhuis wat de behandeling niet uitvoert.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:24 schreef Harlekien2 het volgende:
Mensen die gevaccineerd zijn, kunnen ook corona oplopen en anderen besmetten.
Sterker nog, als wij in een restaurant zitten dan zou jij mij kunnen besmetten.
^quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, maar dat is niet erg, want het gaat wel minder snel en gevaccineerde mensen komen minder snel in het ziekenhuis. Dus eigenlijk schijt aan dat ik jou besmet dan. Om het zo maar even te zeggen.
quote:Op woensdag 3 november 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
Kun jij verklaren waarom IC opnames relatief gezien achterblijft bij ziekenhuisopnames?
We zijn dit jaar ongeveer 3 weken later begonnen aan de golf.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:42 schreef _serial_ het volgende:
Vaccinatie is het enige logische antwoord.
Donoren zijn geen representatieve afspiegeling van de bevolking, dus die 95% onder donoren kun je niet 1 op 1 doorzetten voor alle Nederlanders natuurlijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 03:13 schreef Za het volgende:
Waarom nog verder geleuter met QR codes, we zitten bijna op 100% volwassenen met antistoffen.
13 miljoen inwoners >18, daarvan heeft volgens Sanquin/RIVM 95% immuniteit verkregen door vaccinatie cq natuurlijke besmetting.
https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-95-van-donors
Blijft nog 5% over; 650.000 ongevaccineerden cq covid naïeven.
Heden raken dagelijks 8.000 mensen besmet (waarvan we het weten, waarschijnlijk meer) totaal 240.000 per maand (waarschijnlijker dubbele)
Dan ben ik er vanuit gegaan dat bijna 100% van al die huidige besmette personen ongevaccineerden zijn, zoals beweerd in de media:
1 op 10 mensen met positieve coronatest was volledig gevaccineerd, oftewel 90% betreft ongevaccineerden.
https://www.parool.nl/ned(...)vaccineerd~b88baf4b/
Dan nog de mensen die zich laten vaccineren, zo'n 7.000 per dag. Totaal nog 210.000 bovenop de 240.000-480.000 totaal 450.000-690.000.
Dus nog pakweg een maandje misschien 6 wkn en iedereen van 18+ heeft antistoffen.
Ik heb vorig jaar 0x in een volle kroeg gezeten en 0x in een vol voetbalstadion. Sinds deze zomer bijna elk weekend.quote:Op woensdag 3 november 2021 05:46 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
We zijn dit jaar ongeveer 3 weken later begonnen aan de golf.
Bronnen: Worldometers voor de besmettingencijfers en Nice voor de bezettingscijfers.
Dus men moet wel rekening houden met jou terwijl "jouw" bijdrage pandemisch gezien te verwaarlozen is?quote:Op woensdag 3 november 2021 04:51 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
^
Dan ben je toch wel flink afgegleden pandemisch gezien.
Vorige winter was alles dicht toch? en tijdens de zomer is de besmettelijkheid lager had ik begrepen, of is dat inmiddels niet meer zo?quote:Op woensdag 3 november 2021 06:38 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 0x in een volle kroeg gezeten en 0x in een vol voetbalstadion. Sinds deze zomer bijna elk weekend.
Dit gaat over de periode tot 3 oktober. Kijkend naar het buitenland zal het percentage gevaccineerden toch ook minimaal al 50% moeten zijnquote:Op woensdag 3 november 2021 00:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)is-niet-gevaccineerd
Als ze een drankje wil doen in de kroeg of naar een cabaretvoorstelling wil wel ja.quote:Op woensdag 3 november 2021 01:13 schreef ipa84 het volgende:
Trouwens moet Bambi nu ook aan de QR-code?
[ twitter ]
Dat klopt, maar vorig jaar waren er geen QR codes en was horeca tot 14 oktober op anderhalve meter en daarna gesloten.quote:Op woensdag 3 november 2021 06:45 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Vorige winter was alles dicht toch? en tijdens de zomer is de besmettelijkheid lager had ik begrepen, of is dat inmiddels niet meer zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |