SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha, wat een onzin. Omdat iemand het zeker weet, moet ik dat zomaar aannemen?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
"ah, dat weet jij zeker" A.k.a. "ik ben uitgeluld en heb niks meer toe te voegen"![]()
Je wil duidelijk alleen maar het laatste woord hebben en met deze post bewijs je dat alleen maar.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:23 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Haha, wat een onzin. Omdat iemand het zeker weet, moet ik dat zomaar aannemen?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Wel balen trouwens. Ik wil best een booster nemen, vooral omdat ik ook Jansen heb gehad, maar ik stop eind november in de zorg, dus kom niet meer in aanmerking voor de shots in december.
Al heb ik net wel een besmetting gehad, dus kan er vast wel weer een tijdje tegenaan![]()
![]()
Het is niet zomaar iemand hè. Het is Don Druiper die dit zegt. En dan is het zo.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:23 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Haha, wat een onzin. Omdat iemand het zeker weet, moet ik dat zomaar aannemen?![]()
Zo is dat!quote:Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is niet zomaar iemand hè. Het is Don Druiper die dit zegt. En dan is het zo.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Je eigen besmetting bewijst waarom ik het maar niet even zou moeten aannemen wat deze persoon dacht zeker te weten.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef Evenstar het volgende:
Wel balen trouwens. Ik wil best een booster nemen, vooral omdat ik ook Jansen heb gehad, maar ik stop eind november in de zorg, dus kom niet meer in aanmerking voor de shots in december.
Al heb ik net wel een besmetting gehad, dus kan er vast wel weer een tijdje tegenaan![]()
Wat heb ik aan het laatste woord?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je wil duidelijk alleen maar het laatste woord hebben en met deze post bewijs je dat alleen maar.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Hij had het over opgenomen worden op de IC. Hoe the fuck leg jij een verband met mijn besmetting en al dan niet op de IC komen te liggen?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:25 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Je eigen besmetting bewijst waarom ik het maar niet even zou moeten aannemen wat deze persoon dacht zeker te weten.
Als je al een verband zou willen leggen is mijn casus juist een bevestiging van zijn punt. De tering zeg ...
Ik hoop echt dat dit een act is.![]()
Laat gaan joh..quote:Op woensdag 3 november 2021 00:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij had het over opgenomen worden op de IC. Hoe the fuck leg jij een verband met mijn besmetting en al dan niet op de IC komen te liggen?
Als je al een verband zou willen leggen is mijn casus juist een bevestiging van zijn punt. De tering zeg ...
Ik hoop echt dat dit een act is.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hoe meer mensen besmet worden, hoe meer IC bedden er bezet zijn? Blijkbaar raken mensen ondanks hun vaccin nog altijd besmet en raken sommigen zelfs nog op de IC. Daarom gaat zijn theorie niet helemaal op en kun je zoiets niet stellen. Dat begrijp je toch zelf ook wel?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij had het over opgenomen worden op de IC. Hoe the fuck leg jij een verband met mijn besmetting en al dan niet op de IC komen te liggen?
Als je al een verband zou willen leggen is mijn casus juist een bevestiging van zijn punt. De tering zeg ...![]()
Ik had een tijdje geleden een preprint geplaats dat een besmetting na vaccinatie eigenlijk gewoon een natuurlijke booster is die je antistoffen verhoogd. Dus als je niet oud, bejaard en krakemikkig bent zit je voorlopig wel goed inderdaad.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:24 schreef Evenstar het volgende:
Dat is ook waarom ik denk dat de opnames/besmettingen nu steeds meer vanzelf gaan stagneren en we straks niet in een stuip schieten om QR codes in te gaan trekken omdat mensen hun boosters niet hebben gehad.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had een tijdje geleden een preprint geplaats dat een besmetting na vaccinatie eigenlijk gewoon een natuurlijke booster is die je antistoffen verhoogd. Dus als je niet oud, bejaard en krakemikkig bent zit je voorlopig wel goed inderdaad.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Begrijpen doe ik het sowieso niet hoe je besmet kan worden als je net als ik en blijkbaar zo'n beetje mijn hele directe omgeving het al bijna 2 jaar zonder Covid kunnen doen.
Wat doen wij goed?
Ik kan covid niet eens reduceren tot een griepje aangezien ik niemand ziek heb gezien.![]()
Bejaarden hebben wel profijt omdat hun immuun geheugen gewoon slechter werkt. Maar voor de rest die zullen zo vaak besmet raken dat die immuun respons steeds beter wordt waarschijnlijk. Moet wel zeggen dat het nog een aannamen is maar veel denken dat van wel. Zo is ook bijvoorbeeld geformuleerd in het vaccinatie advies in Engeland waar jongeren onder de 15 maar 1 prik krijgen ipv 2 omdat ze verwachten dat door meerdere besmettingen hun immuunrespons op volwassenleeftijd ook daarom beter is.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is ook waarom ik denk dat de opnames/besmettingen nu steeds meer vanzelf gaan stagneren en we straks niet in een stuip schieten om QR codes in te gaan trekken omdat mensen hun boosters niet hebben gehad.![]()
Stond er in diezelfde preprint ook niet dat een her vaccinatie ook net zo goed werkte als een natuurlijke booster?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had een tijdje geleden een preprint geplaats dat een besmetting na vaccinatie eigenlijk gewoon een natuurlijke booster is die je antistoffen verhoogd. Dus als je niet oud, bejaard en krakemikkig bent zit je voorlopig wel goed inderdaad.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je ziet al voorzichtige stagnatie in de besmettingscijfers.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is ook waarom ik denk dat de opnames/besmettingen nu steeds meer vanzelf gaan stagneren en we straks niet in een stuip schieten om QR codes in te gaan trekken omdat mensen hun boosters niet hebben gehad.
Over een paar dagen weten we of het doorzet of niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kun jij verklaren waarom IC opnames relatief gezien achterblijft bij ziekenhuisopnames?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je ziet al voorzichtige stagnatie in de besmettingscijfers.
Over een paar dagen weten we of het doorzet of niet.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Vaccinaties?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kun jij verklaren waarom IC opnames relatief gezien achterblijft bij ziekenhuisopnames?![]()
Klopt maar dat is bij ouderen wel anders want ouderen hebben zeg maar meer moeite met T-cel immuniteit en B-cellen die weer opnieuw antistoffen maakt. Bekent voorbeeld is pneumokokken dat is een bacterie die iedereen als kind krijgt maar daarna amper last van hebt tot dat je bejaard bent. Je kan het bij je dragen zonder dat je het weet maar het kan voor je oma dodelijk zijn. Daarom worden bejaarden daar ook voor gevaccineerd.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stond er in diezelfde preprint ook niet dat een her vaccinatie ook net zo goed werkte als een natuurlijke booster?![]()
Vaccinatie is het enige logische antwoord.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kun jij verklaren waarom IC opnames relatief gezien achterblijft bij ziekenhuisopnames?
De groep waar ernstige ziekte het meest optrad in eerdere golven is relatief goed gevaccineerd (tot over de 90%)
Wat nu op de IC komt is grotedeels ongevaccineerd, of al verzwakt door onderliggende problemen of immuungecompromitteerdwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dank je.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vaccinatie is het enige logische antwoord.
De groep waar ernstige ziekte het meest optrad in eerdere golven is relatief goed gevaccineerd (tot over de 90%)
Wat nu op de IC komt is grotedeels ongevaccineerd, of al verzwakt door onderliggende problemen of immuungecompromitteerd
Harlekien, lees je mee?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Welke cijfers raadpleeg je hiervoor?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dank je.
Harlekien, lees je mee?
Ben hier wel benieuwd naar.![]()
Serial is de man van de cijfers. Die vertrouw ik blindelings.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:50 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Welke cijfers raadpleeg je hiervoor?
Ben hier wel benieuwd naar.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
https://www.rivm.nl/nieuw(...)is-niet-gevaccineerdquote:Op woensdag 3 november 2021 00:50 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Ben hier wel benieuwd naar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
#metooquote:Op woensdag 3 november 2021 00:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Serial is de man van de cijfers. Die vertrouw ik blindelings.![]()
![]()
Dat las ik. Toch impliceer je met ernstig ziek met de mogelijke dood tot gevolg.quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:47 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over overlijden, probeer even zorgvuldig te lezen.![]()
Heb je het nieuws een beetje gevolgd de afgelopen periode?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:50 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Ben hier wel benieuwd naar.
Ik niet echt, ik lees hier wel mee. Dus dan moge wel duidelijk zijn dat vaccinaties helpen om niet in het ziekenhuis of op de IC te belanden.![]()
Vrij complex artikel dus zal het op een vroeger tijdstip even analyseren.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)is-niet-gevaccineerd
Wel had ik de cijfers van het RIVM even geraadpleegd en zag in ratio niet perse een duidelijk verschil tussen ziekenhuisopnames en IC opnames.
Maar kom er later nog even op terug.![]()
Nee, ik volg geen nieuws.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb je het nieuws een beetje gevolgd de afgelopen periode?
Ik niet echt, ik lees hier wel mee. Dus dan moge wel duidelijk zijn dat vaccinaties helpen om niet in het ziekenhuis of op de IC te belanden.![]()
Kijk naar het VK. Een tijd lang was Schotland het voorbeeld dat de vaccins niet werkte. Wat ze er niet bij vertelde was dat de piek in besmettingen veel hoger was dan in de hele pandemie. Maar in de ziekenhuizen waren minder bedden bezet door corona gevallen dan in al die lagere pieken daarvoor. Dat het ook daar niet rustig is in de ziekenhuizen komt ook omdat eigenlijk elk land te maken heeft met achtergestelde zorg.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb je het nieuws een beetje gevolgd de afgelopen periode?
Link?quote:Op woensdag 3 november 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had een tijdje geleden een preprint geplaats dat een besmetting na vaccinatie eigenlijk gewoon een natuurlijke booster is die je antistoffen verhoogd. Dus als je niet oud, bejaard en krakemikkig bent zit je voorlopig wel goed inderdaad.![]()
’Zorgverzekeraars frustreren wegwerken van coronawachtlijsten’
Pure onwil van verzekeraars.Dan vorder je het betaalde geld gewoon terug aan het eind van het jaar bij het ziekenhuis wat de behandeling niet uitvoert.quote:Steen des aanstoots is een recent artikel van vakblad Zorgvisie waarin brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN) stelt dat het niet de bedoeling is om patiënten die wachten op een behandeling bij een ziekenhuis te stimuleren om naar een kliniek te gaan. „Anders betalen we twee keer”, aldus een ZN-zegsman in het vakblad, aangezien ziekenhuizen al bevoorschot zijn door zorgverzekeraars.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
Er is geen vaccinatiedrang. Hij zegt het gewoon echt. Knettergek, kan dr niks anders van maken.zie email 27 oktober![]()
Ingrijpen Hugo!quote:Op woensdag 3 november 2021 01:10 schreef _serial_ het volgende:
’Zorgverzekeraars frustreren wegwerken van coronawachtlijsten’
Pure onwil van verzekeraars.
[..]
Dan vorder je het betaalde geld gewoon terug aan het eind van het jaar bij het ziekenhuis wat de behandeling niet uitvoert.zie email 27 oktober![]()
Waarom nog verder geleuter met QR codes, we zitten bijna op 100% volwassenen met antistoffen.
13 miljoen inwoners >18, daarvan heeft volgens Sanquin/RIVM 95% immuniteit verkregen door vaccinatie cq natuurlijke besmetting.
https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-95-van-donors
Blijft nog 5% over; 650.000 ongevaccineerden cq covid naïeven.
Heden raken dagelijks 8.000 mensen besmet (waarvan we het weten, waarschijnlijk meer) totaal 240.000 per maand (waarschijnlijker dubbele)
Dan ben ik er vanuit gegaan dat bijna 100% van al die huidige besmette personen ongevaccineerden zijn, zoals beweerd in de media:
1 op 10 mensen met positieve coronatest was volledig gevaccineerd, oftewel 90% betreft ongevaccineerden.
https://www.parool.nl/ned(...)vaccineerd~b88baf4b/
Dan nog de mensen die zich laten vaccineren, zo'n 7.000 per dag. Totaal nog 210.000 bovenop de 240.000-480.000 totaal 450.000-690.000.
Dus nog pakweg een maandje misschien 6 wkn en iedereen van 18+ heeft antistoffen.![]()
U.S. Covid-19 Deaths For 2021 Surpass Toll From 2020
More Americans have died from Covid-19 so far in 2021 than in 2020, a sobering milestone after the year began with hopes that the United States was set to turn the corner on the pandemic with the rollout of vaccines -- and the death count is still rising steadily at a pace of over 2,000 a day.
As of Monday November 1, U.S. localities have reported 488,000 deaths since January 1, according to data compiled by Johns Hopkins University.
That surpasses the 352,000 deaths reported in 2020 in the 10 months following the first recorded domestic outbreaks of the disease in March.
https://www.forbes.com/si(...)020/?sh=565efd576cc2
(datum correctie)![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:24 schreef Harlekien2 het volgende:
Mensen die gevaccineerd zijn, kunnen ook corona oplopen en anderen besmetten.
Sterker nog, als wij in een restaurant zitten dan zou jij mij kunnen besmetten.^quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, maar dat is niet erg, want het gaat wel minder snel en gevaccineerde mensen komen minder snel in het ziekenhuis. Dus eigenlijk schijt aan dat ik jou besmet dan. Om het zo maar even te zeggen.
Dan ben je toch wel flink afgegleden pandemisch gezien.![]()
quote:Op woensdag 3 november 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
Kun jij verklaren waarom IC opnames relatief gezien achterblijft bij ziekenhuisopnames?We zijn dit jaar ongeveer 3 weken later begonnen aan de golf.quote:Op woensdag 3 november 2021 00:42 schreef _serial_ het volgende:
Vaccinatie is het enige logische antwoord.
Wanneer je de verpleegafdeling cijfers en IC cijfers van 7 oktober 2020 legt over die van vandaag, is dat exact dezelfde hoeveelheid en verhouding tov elkaar.
Wanneer je dan de besmettingscijfers daaraan voorafgaand pakt, bv 2 weken ervoor loopt dat ook exact gelijk.
Er is dus geen enkel verschil qua aantal besmettingen, en het daaruit voortvloeiend aantal ziekenhuisopnames en IC opnames ten opzichte van elkaar, alleen zien we het dit jaar 3 weken later.
(2020-2021: 9 okt 1145-1148 verpleegafd, 7 okt 254-253 IC, besmettingen 14 dgn ervoor: 2700)
Het aantal IC opnames blijft dus niet achter vanwege vaccinaties.
Het is afwachten hoe de curve verder verloopt. Wellicht buigt de curve snel af nu, bv gezien de aanvullende QR maatregelen voor terrassen.
Bronnen: Worldometers voor de besmettingencijfers en Nice voor de bezettingscijfers.
[ Bericht 4% gewijzigd door Za op 03-11-2021 05:59:11 ]![]()
Donoren zijn geen representatieve afspiegeling van de bevolking, dus die 95% onder donoren kun je niet 1 op 1 doorzetten voor alle Nederlanders natuurlijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 03:13 schreef Za het volgende:
Waarom nog verder geleuter met QR codes, we zitten bijna op 100% volwassenen met antistoffen.
13 miljoen inwoners >18, daarvan heeft volgens Sanquin/RIVM 95% immuniteit verkregen door vaccinatie cq natuurlijke besmetting.
https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-95-van-donors
Blijft nog 5% over; 650.000 ongevaccineerden cq covid naïeven.
Heden raken dagelijks 8.000 mensen besmet (waarvan we het weten, waarschijnlijk meer) totaal 240.000 per maand (waarschijnlijker dubbele)
Dan ben ik er vanuit gegaan dat bijna 100% van al die huidige besmette personen ongevaccineerden zijn, zoals beweerd in de media:
1 op 10 mensen met positieve coronatest was volledig gevaccineerd, oftewel 90% betreft ongevaccineerden.
https://www.parool.nl/ned(...)vaccineerd~b88baf4b/
Dan nog de mensen die zich laten vaccineren, zo'n 7.000 per dag. Totaal nog 210.000 bovenop de 240.000-480.000 totaal 450.000-690.000.
Dus nog pakweg een maandje misschien 6 wkn en iedereen van 18+ heeft antistoffen.![]()
Ik heb vorig jaar 0x in een volle kroeg gezeten en 0x in een vol voetbalstadion. Sinds deze zomer bijna elk weekend.quote:Op woensdag 3 november 2021 05:46 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
We zijn dit jaar ongeveer 3 weken later begonnen aan de golf.
Bronnen: Worldometers voor de besmettingencijfers en Nice voor de bezettingscijfers.- verwijderd door admin -![]()
Dus men moet wel rekening houden met jou terwijl "jouw" bijdrage pandemisch gezien te verwaarlozen is?quote:Op woensdag 3 november 2021 04:51 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
^
Dan ben je toch wel flink afgegleden pandemisch gezien.![]()
Vorige winter was alles dicht toch? en tijdens de zomer is de besmettelijkheid lager had ik begrepen, of is dat inmiddels niet meer zo?quote:Op woensdag 3 november 2021 06:38 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 0x in een volle kroeg gezeten en 0x in een vol voetbalstadion. Sinds deze zomer bijna elk weekend.ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Dit gaat over de periode tot 3 oktober. Kijkend naar het buitenland zal het percentage gevaccineerden toch ook minimaal al 50% moeten zijnquote:Op woensdag 3 november 2021 00:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)is-niet-gevaccineerd![]()
Als ze een drankje wil doen in de kroeg of naar een cabaretvoorstelling wil wel ja.quote:Op woensdag 3 november 2021 01:13 schreef ipa84 het volgende:
Trouwens moet Bambi nu ook aan de QR-code?
[ twitter ]Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dus vanaf februari starten ze met het boosteren van de mensen die nu de zorg overspoelen.
FEBRUARI
Tot die tijd maken we het leven zo skeer en moeilijk mogelijk en zien we dan wel verder.Go hard or go home![]()
Dat klopt, maar vorig jaar waren er geen QR codes en was horeca tot 14 oktober op anderhalve meter en daarna gesloten.quote:Op woensdag 3 november 2021 06:45 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Vorige winter was alles dicht toch? en tijdens de zomer is de besmettelijkheid lager had ik begrepen, of is dat inmiddels niet meer zo?
Qua sportwedstrijden mocht je met maximaal 4 mensen sporten.- verwijderd door admin -![]()
Nog steeds vind ik het niet kunnen dat de overheid een omgeving creëert waarbij je als je niet de juiste keuze maakt in de ogen van de overheid (je laten vaccineren) je door middel van een QR totaal buitengesloten wordt voor werk, sport en hobby.
Een omgeving waarbij de voorwaarden voor het krijgen van een QR code niet vast liggen en deze straks uitgebreid (kan/gaat) worden met extra voorwaarden.
Ben je zwanger en heb je twijfel voor kind, jammer joh ga maar een uitkering trekken thuis.
Kun je geen vaccinatie krijgen vanwege een medische toestand, jammer joh ga maar een uitkering trekken thuis.
Hoe zou jij je voelen als je op deze manier gedwongen wordt door de overheid om iets te doen waarbij je niet achter staat.![]()
Ik werd ook pre corona tot zaken gedwongen door de overheid waar ik niet achter sta. Dat is nogal inherent aan een rechtstaat waar collectieve afspraken gelden.quote:Op woensdag 3 november 2021 06:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoe zou jij je voelen als je op deze manier gedwongen wordt door de overheid om iets te doen waarbij je niet achter staat.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Het OMT is tegen de coronapas in de zorg (voor zowel bezoekers als medewerkers). Dat betekent dat ze met goed fatsoen straks niet kunnen gaan adviseren dat een QR-code op de werkplek een goed idee is, toch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Oeh, terwijl het toch zo'n goed middel is in de pandemie. Nu gaat de zorg de zorg overspoelen.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:03 schreef Janneke141 het volgende:
Het OMT is tegen de coronapas in de zorg (voor zowel bezoekers als medewerkers). Dat betekent dat ze met goed fatsoen straks niet kunnen gaan adviseren dat een QR-code op de werkplek een goed idee is, toch?Go hard or go home![]()
Ben ook wel nieuwsgierig wat gemeente kantoren en andere overheidsinstellingen gaan doen.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:03 schreef Janneke141 het volgende:
Het OMT is tegen de coronapas in de zorg (voor zowel bezoekers als medewerkers). Dat betekent dat ze met goed fatsoen straks niet kunnen gaan adviseren dat een QR-code op de werkplek een goed idee is, toch?
Voor private bedrijven kunnen ze zich de moeite besparen,- verwijderd door admin -![]()
OMT weer lekker op de NIMBY tourquote:Op woensdag 3 november 2021 07:03 schreef Janneke141 het volgende:
Het OMT is tegen de coronapas in de zorg (voor zowel bezoekers als medewerkers). Dat betekent dat ze met goed fatsoen straks niet kunnen gaan adviseren dat een QR-code op de werkplek een goed idee is, toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
OMT weer lekker op de NIMBY tourOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja dat is ook zo, ik raak het overzicht een beetje kwijt. Alles veranderd de hele tijd, is gewoon verwarrend.quote:Op woensdag 3 november 2021 06:57 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat klopt, maar vorig jaar waren er geen QR codes en was horeca tot 14 oktober op anderhalve meter en daarna gesloten.
Qua sportwedstrijden mocht je met maximaal 4 mensen sporten.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Alleen de zorg is belangrijk. Mensen met niet-essentiele beroepen laat het OMT bij voorkeur nog altijd stikken zonder QR.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
OMT weer lekker op de NIMBY tourSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het is wat.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:17 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Alleen de zorg is belangrijk. Mensen met niet-essentiele beroepen laat het OMT bij voorkeur nog altijd stikken zonder QR.![]()
Serieus dan pas? Ik dacht dat ze daar vrij snel mee zouden starten. Ofja, hoopte vooral.quote:Op woensdag 3 november 2021 06:53 schreef Noek het volgende:
Dus vanaf februari starten ze met het boosteren van de mensen die nu de zorg overspoelen.
FEBRUARI
Tot die tijd maken we het leven zo skeer en moeilijk mogelijk en zien we dan wel verder.![]()
Zie je mondkapjes? Geen QR. anders? Wel QRquote:Op woensdag 3 november 2021 07:13 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, ik raak het overzicht een beetje kwijt. Alles veranderd de hele tijd, is gewoon verwarrend.![]()
Vanaf december eerst 80+. Februari kan iedereen die wil, dus gok dat dan de groepen die in aanmerking komen klaar zijnquote:Op woensdag 3 november 2021 07:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus dan pas? Ik dacht dat ze daar vrij snel mee zouden starten. Ofja, hoopte vooral.![]()
December.quote:Op woensdag 3 november 2021 06:53 schreef Noek het volgende:
FEBRUARI
Tot die tijd maken we het leven zo skeer en moeilijk mogelijk en zien we dan wel verder.
Ik snap ook niet waarom dan pas, maar het is niet februari, maar twee maanden eerder dan dat.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja maar die eerste boosterprikken in andere landen zijn symbolisch.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus dan pas? Ik dacht dat ze daar vrij snel mee zouden starten. Ofja, hoopte vooral.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Wie heeft er sinds gisteren alle vertrouwen in dat we het tij gaan keren?80-ers in dec, 60 plussers in februari maakte ik op.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus dan pas? Ik dacht dat ze daar vrij snel mee zouden starten. Ofja, hoopte vooral.
[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 03-11-2021 07:40:24 ]Go hard or go home![]()
lolquote:Op woensdag 3 november 2021 07:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja maar die eerste boosterprikken in andere landen zijn symbolisch.
SpierballentaalGo hard or go home![]()
Ik vind van wel, de zorg uitsluiten van deze regel en andere sectoren verplichten lijkt me vreemd.quote:Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
https://www.rijksoverheid(...)s-en-zorgmedewerkersquote:Op woensdag 3 november 2021 07:23 schreef Noek het volgende:
Wie heeft er sinds gisteren alle vertrouwen in dat we het tij gaan keren?
[..]
80-ers in dec, 60 plussers in februari maakte ik op.
Januari 60-80
Maar nog steeds laat ja. Schiet gewoon eens op. Deze groep hoef je amper te overtuigen om te vaccineren. Beter focussen ze zich daar dan op.
[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 03-11-2021 07:40:47 ]![]()
Nou ja, daarmee vererger je het probleem natuurlijk wel.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:23 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik vind van wel, de zorg uitsluiten van deze regel en andere sectoren verplichten lijkt me vreemd.
Mensen uitsluiten van het werken aan hun gezondheid trouwens ook.Go hard or go home![]()
Alsof het voor de zorg een verschil zou makenquote:Op woensdag 3 november 2021 07:23 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik vind van wel, de zorg uitsluiten van deze regel en andere sectoren verplichten lijkt me vreemd.![]()
Het is nog maar begin nov. In januari een uitnodiging.quote:Vanaf januari ontvangen de circa 4 miljoen 60-plussers naar verwachting ook een uitnodiging voor een boostervaccin.
Mooi op tijd. Als mijn bestie een beleid zou zijn dan zou ze dit beleid zijn. Altijd te laat maar alsnog binnenhobbelen alsof ze een queen is.
Deze hele booster komt natuurlijk uit de lucht vallen en hadden we niet in augustus kunnen voorzien. Hoe een virus werkt, het zal wel altijd een mysterie blijven.
Maar hopelijk op tijd om Carnaval te redden!Go hard or go home![]()
Kennelijk wel, want anders zou het OMT zich geen zorgen hoeven te maken over de kwaliteit die onder druk komt te staan bij invoering.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alsof het voor de zorg een verschil zou makenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Fijn dat ze opkomen voor misschien 2 procent van de ziekenhuismedewerkers die zich niet hebben laten vaccineren.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want anders zou het OMT zich geen zorgen hoeven te maken over de kwaliteit die onder druk komt te staan bij invoering.![]()
Druk op ongevaccineerden kan me niet hoog genoeg zijn. Prima als je geen vaccin wil en al helemaal als een klein clubje ongevaccineerden niet bijna 90% van de IC bedden zou bezetten maar helaas is de werkelijkheid anders. Dus om ervoor te zorgen dat de meerderheid gewoon normaal kan leven en de zorg voor bijvoorbeeld hart- en kankerpatiënten gewoon op peil blijft moet deze groep maar even voelen.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 07:42:33 ]![]()
Volgens de Jonge moet het opgestart. Wat ik een vreemde stelling vind, want volgens mij ligt er toch een behoorlijke infrastructuur om dit weer op grotere schaal op te starten. En zou het sowieso geen maand moeten hoeven duren, aangezien alles al eens opgestart was.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)s-en-zorgmedewerkers
Januari 60-80
Maar nog steeds laat ja. Schiet gewoon eens op. Deze groep hoef je amper te overtuigen om te vaccineren. Beter focussen ze zich daar dan op.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik gok dat ze weer brieven gaan sturen enzo, of de huisarts dat laten doen.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens de Jonge moet het opgestart. Wat ik een vreemde stelling vind, want volgens mij ligt er toch een behoorlijke infrastructuur om dit weer op grotere schaal op te starten. En zou het sowieso geen maand moeten hoeven duren, aangezien alles al eens opgestart was.![]()
Dat zou best kunnen. Op zichzelf voor die groep niet onbegrijpelijk, denk ik. Het adressenbestand is denk ik wel min of meer te kopieren van de vorige brieven en de melding dat je vooruitlopend op je brief ook al een afspraak kan maken zoals men eerst deed, zou het ook kunnen bespoedigen.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok dat ze weer brieven gaan sturen enzo, of de huisarts dat laten doen.
Ik vind het wat vreemd dat de eerste boosters pas in december gezet zouden kunnen worden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja, ik ook. Ik zou het nu al open zetten en de komende periode uitnodigingen gaan sturen. Als mensen zich echt zorgen maken, zoals gisteren gezegd werd kunnen ze dan zo snel mogelijk langskomenquote:Op woensdag 3 november 2021 07:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Op zichzelf voor die groep niet onbegrijpelijk, denk ik. Het adressenbestand is denk ik wel min of meer te kopieren van de vorige brieven en de melding dat je vooruitlopend op je brief ook al een afspraak kan maken zoals men eerst deed, zou het ook kunnen bespoedigen.
Ik vind het wat vreemd dat de eerste boosters pas in december gezet zouden kunnen worden.![]()
Nou dat. Sommige mensen, ook ouderen, willen best pro-actief handelen. Geef ze die mogelijkheid. Je weet al dat ze die vaccinatie gaan krijgen, dus zet maar open.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik zou het nu al open zetten en de komende periode uitnodigingen gaan sturen. Als mensen zich echt zorgen maken, zoals gisteren gezegd werd kunnen ze dan zo snel mogelijk langskomenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Volgens mij is de locatie waar ik ben geweest ergens rond september opgedoekt en weer een sporthal geworden.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens de Jonge moet het opgestart. Wat ik een vreemde stelling vind, want volgens mij ligt er toch een behoorlijke infrastructuur om dit weer op grotere schaal op te starten. En zou het sowieso geen maand moeten hoeven duren, aangezien alles al eens opgestart was.
Ik vrees dat ze nu eerst zorgvuldig na moeten denken ‘waar & wat nu’ omdat er niet een concreet vervolgidee op de plank ligt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Het Heerlijk avondje was een maand te vroeg dit jaar. Wat heb ik genoten gisteren. Wat is iedereen weer over de zeik. Sommigen terecht, maar om de meesten heb ik smakelijk gelachten en dan moet die dikke papzak Willemsen van de Horeca nog komen (of die heb ik gemist).
Van der Staaij was echt hilarisch, met z'n "we moeten de bevolking eigen verantwoordelijkheid geven". Jammer dat niemand hem even op de bible belt direct aansprak en het aantal zkhs opnames/besmettingen daar. Met z'n verantwoordelijkheid.
En dan de voorzitter van de FC katwijk. "Nu krijgen we allemaal opzeggingen en kunnen we niet spelen". In deze fase van de pandemie is het niet handig om onder de douche te staan met ongevaccineerden (over het algemeen moslims, uiteraard niet in Katwijk) die leven alsof Corona niet bestaat.
Ben ik blij met de maatregelen? Nee! Ook voor gevaccineerden zijn er beperkingen dus ik heb mezelf er ook mee. Ook blijf ik het laf vinden van het kabinet dat ze niet ingrijpen bij Kerken en Moskeeen. Desondanks heb ik mij kostelijk vermaakt en ga ik de komende dagen de popcorn er weer eens bij pakken. Je moet er toch wat van maken.![]()
In mijn stad is de vaccinatielocatie gesloten en hebben ze er een noodopvang voor Afghanen van gemaakt.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens mij is de locatie waar ik ben geweest ergens rond september opgedoekt en weer een sporthal geworden.
Ik vrees dat ze nu eerst zorgvuldig na moeten denken ‘waar & wat nu’ omdat er niet een concreet vervolgidee op de plank ligt.![]()
Begrijp ik goed dat jij er ook schijt aan hebt wanneer je anderen besmet?quote:Op woensdag 3 november 2021 06:38 schreef tim020hoorn het volgende:
Dus men moet wel rekening houden met jou terwijl "jouw" bijdrage pandemisch gezien te verwaarlozen is?
Ik houd me niet op in restaurants of andere vermaak ketens.
De discussie ging tussen twee andere users en geeft de verloedering van het gevaccineerde mind van sommigen aan. Wellicht een bijwerking van het experimentele vaccin.![]()
Het was zeker vermaeckelijk bij vlagen. Nu zijn deze maatregelen allemaal niet zo impact vol. De vervelendste maatregel die gister is aangekondigd vind ik dat er over twee weken nieuwe maatregelen bijkomen.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:01 schreef aartstyle het volgende:
Het Heerlijk avondje was een maand te vroeg dit jaar. Wat heb ik genoten gisteren. Wat is iedereen weer over de zeik. Sommigen terecht, maar om de meesten heb ik smakelijk gelachten en dan moet die dikke papzak Willemsen van de Horeca nog komen (of die heb ik gemist).
Van der Staaij was echt hilarisch, met z'n "we moeten de bevolking eigen verantwoordelijkheid geven". Jammer dat niemand hem even op de bible belt direct aansprak en het aantal zkhs opnames/besmettingen daar. Met z'n verantwoordelijkheid.
En dan de voorzitter van de FC katwijk. "Nu krijgen we allemaal opzeggingen en kunnen we niet spelen". In deze fase van de pandemie is het niet handig om onder de douche te staan met ongevaccineerden (over het algemeen moslims, uiteraard niet in Katwijk) die leven alsof Corona niet bestaat.
Ben ik blij met de maatregelen? Nee! Ook voor gevaccineerden zijn er beperkingen dus ik heb mezelf er ook mee. Ook blijf ik het laf vinden van het kabinet dat ze niet ingrijpen bij Kerken en Moskeeen. Desondanks heb ik mij kostelijk vermaakt en ga ik de komende dagen de popcorn er weer eens bij pakken. Je moet er toch wat van maken.
Helaas is er ook geen strategie uitgedragen voor de lange termijn. Het kabinet zet in op het vaccineren van de laatste procenten, boosten van de tanende beschermen en het uitzitten tot alle ongevaccineerden corona hebben gehad. Dat kan zo wel jaren duren onder deze omstandigheden.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
De Jonge vond 6 gekoelde busjes laten vertrekken al een hele logistieke onderneming. We moeten JUICHEN dat we in maart/april klaar zijn met de kwetsbaren te beschermen met boosters.
Geitenland.Go hard or go home![]()
Alles voor jouw vermaak want jou hebben ze er óók mee.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:01 schreef aartstyle het volgende:
Ben ik blij met de maatregelen? Nee! Ook voor gevaccineerden zijn er beperkingen dus ik heb mezelf er ook mee. Ook blijf ik het laf vinden van het kabinet dat ze niet ingrijpen bij Kerken en Moskeeen. Desondanks heb ik mij kostelijk vermaakt en ga ik de komende dagen de popcorn er weer eens bij pakken. Je moet er toch wat van maken.
Sterkte hè.Go hard or go home![]()
En deze persconferentie is dus wat je krijgt als liberalen en confessionelen elkaar in het midden vinden.quote:Op woensdag 3 november 2021 01:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Er is geen vaccinatiedrang. Hij zegt het gewoon echt. Knettergek, kan dr niks anders van maken.![]()
![]()
Ja dan krijg je dus welgeteld helemaal niks behalve complete chaos.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En deze persconferentie is dus wat je krijgt als liberalen en confessionelen elkaar in het midden vinden.
Vernakelijk, maar we schieten er helemaal niks mee op.![]()
Wel raar, ze liepen allemaal in de zorg te roepen dat ze het niet aankonden en dat er maatregelen moesten komen. Maar nu de bal bij hun ligt zijn ze niet thuis.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:03 schreef Janneke141 het volgende:
Het OMT is tegen de coronapas in de zorg (voor zowel bezoekers als medewerkers). Dat betekent dat ze met goed fatsoen straks niet kunnen gaan adviseren dat een QR-code op de werkplek een goed idee is, toch?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Vond het maar een trieste bedoening. Je weet gewoon dat we over 2 weken weer de sjaak zijn met nieuwe maatregelen, mensen worden opgezadeld met verplichte controles, sporten en terrassen buiten met QR, de haat en nijd onderling die steeds verder wordt aangewakkerd, de enorme 'haast' met de boosters die misschien nog echt wat zoden aan de dijk zouden zetten. Knap uitzichtloos weer. Om depressief van te worden.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
quote:Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care en OMT-lid, zegt verrast te zijn over de maatregel van het kabinet om het coronatoegangsbewijs ook in de amateursport in te voeren. "Volgens mij hebben we die maatregel niet zo besproken. Voor mij komt die ook een beetje uit de lucht vallen", zegt hij in het NPO Radio 1-programma Langs De Lijn En Omstreken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja die boosters was ook echt hilarisch. We gaan boosters doen en we beginnen BEGIN DECEMBER.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:17 schreef josja het volgende:
Vond het maar een trieste bedoening. Je weet gewoon dat we over 2 weken weer de sjaak zijn met nieuwe maatregelen, mensen worden opgezadeld met verplichte controles, sporten en terrassen buiten met QR, de haat en nijd onderling die steeds verder wordt aangewakkerd, de enorme 'haast' met de boosters die misschien nog echt wat zoden aan de dijk zouden zetten. Knap uitzichtloos weer. Om depressief van te worden.
HALLO. Welke debiel breekt die hele infrastructuur dan ook af. We hebben hier nog massaal geroepen in september dat het wellicht beter is om er even mee te wachten. Maar nee.......
Volslagen ongeschikt (syteem). Wat een land is dit toch ook.![]()
Hoe duurt het een maand om dat op te bouwen?quote:Op woensdag 3 november 2021 08:20 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja die boosters was ook echt hilarisch. We gaan boosters doen en we beginnen BEGIN DECEMBER.
HALLO. Welke debiel breekt die hele infrastructuur dan ook af. We hebben hier nog massaal geroepen in september dat het wellicht beter is om er even mee te wachten. Maar nee.......
Volslagen ongeschikt (syteem). Wat een land is dit toch ook.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ja. 29 dagen vergaderen, 2 dagen bouwen.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe duurt het een maand om dat op te bouwen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat denk ik. Ze kunnen pas begin december beginnen. Vraag me niet waarom, maar hij had het over prikstraten. Dus ik neem aan dat het de straten zijn die ze pas verwijderd hebben.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe duurt het een maand om dat op te bouwen?![]()
Het is zo voorspelbaar allemaalquote:Op vrijdag 7 mei 2021 01:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus.. als ik een wedstrijd moet spelen in het amateurvoetbal.. moet dan eerst iedereen getest worden?![]()
Snap ik ook geen reet van, goddomme man, pak door en maak er haast mee. Neeheeee, we gaan er eens rustig over nadenken en hoogstwaarschijnlijk eerst een projectteam en werkgroep in leven roepen.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:20 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja die boosters was ook echt hilarisch. We gaan boosters doen en we beginnen BEGIN DECEMBER.
Volslagen ongeschikt (syteem). Wat een land is dit toch ook.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
wel eens dat het niet handig is maar die prikstraten waren wel vaak in hallen die door lockdown niet gebruikt werden en nu welquote:Op woensdag 3 november 2021 08:22 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat denk ik. Ze kunnen pas begin december beginnen. Vraag me niet waarom, maar hij had het over prikstraten. Dus ik neem aan dat het de straten zijn die ze pas verwijderd hebben.![]()
Zaterdag mag je aan de slagquote:Op vrijdag 7 mei 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In januari 2020 had ik je onmiddellijk gelijk gegeven. Maar ik ben afgelopen anderhalf jaar toch wel een aantal keer behoorlijk teleurgesteld.
Komt bij dat het gewoon een hele rare wet is, ik ben niet zo van het function creep argument. Maar dat ligt hier wel echt op de loer. Het is echt een soort carte blanche. De bevoegdheid die gecreëerd wordt past gewoon totaal niet bij het verhaal dat naar buiten wordt opgehangen. Ik word daar argwanend van.
Deze wet maakt het gewoon mogelijk dat ik straks als coronacoordinator apps kan gaan staan scannen aan de poort van het sportveld.Dat is toch wel even andere koek dan stadions en concerten.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: