abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202010249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:13 schreef Questular het volgende:

[..]
Ja dat is precies wat ik bedoel, prima conclusie.
Ty :)
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:16:08 #152
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202010291
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Aan je werkgever natuurlijk.
Ik doe vrijwillig lesgeven, we hebben het hier over sportlocaties. M.a.w. aan het einde van m'n thuiswerkdag ga ik naar de sportschool om daar anderen te laten zweten. Mijn 'werkgever' is op dat moment op een andere locatie aan het lesgeven en heeft hetzelfde probleem.

Ik kom dus letterlijk een gebouw openen om daar anderen te gaan ontvangen. Waar nog eens bij komt dat er vaak ouders meekomen (die niet in de sportzaal zelf mogen) en die ik dus helemaal nooit te zien krijg. Ik moet dus óf de deur op slot doen en mensen 1 voor 1 gaan testen, wat tijdstechnisch gewoon niet te doen is, óf ik moet tijdens m'n les er tussenuit om mensen die binnenkomen te testen (melden bij de sportzaal of zo?), óf ik moet iemand vinden die de hele middag/avond wil posten bij de deur.
pi_202010293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Dus jij loopt werkelijk met 1,5 meter om iedereen heen en geeft stiekem elleboogjes? Dan begrijp je het ook niet meer hoor.
Maar kom dan zelf met een oplossing. Altijd maar roepen wat niet kan en wat niet goed is.

Mijn oplossing: De groep (harder) aanpakken die stelselmatig in de ziekenhuizen komen en nergens aan mee willen werken. Dus 50 plussers die ongevaccineerd zijn. Te beginnen bij de kerken en moskeeen. Als die groep een vaccinatiegraad van 80% heeft en dat is nog steeds niet voldoende kan/moet je helaas naar andere generieke maatregelen grijpen. Maar wat er nu gebeurd is zo krom als wat in mijn optiek.
pi_202010306
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:06 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Er is nu al discussie hier, ik ben docent, aan wie moet ik m'n QR gaan laten zien? Ik open negen van de tien keer onze dojo...
Kip/ei... wie controleert de controleur :D
pi_202010309
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Alsof we een stel kleuters zijn ja. En alsof we een stel tyfusdebielen zijn.

Wat dat betreft heeft het kabinet wel een goed beeld van ons volk. Want ze weten ook wel dat dit niks gaat opleveren, maar dan kunnen ze volgende week wel het achterlijke volk de schuld geven als er strengere maatregelen volgen.
Ik en miljoenen anderen hebben ons wel dat vaccin aan laten praten onder het mom van , we prikken ons een weg naar de vrijheid toe. Godver wat ben ik link!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202010320
Ik zie die verplichte checks bij amateursport wel sneuvelen na het debat vandaag, daar lijkt nu serieus de meeste ophef rond te ontstaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 november 2021 @ 09:18:51 #157
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202010331
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:17 schreef halfway het volgende:
Ik en miljoenen anderen hebben ons wel dat vaccin aan laten praten onder het mom van , we prikken ons een weg naar de vrijheid toe. Godver wat ben ik link!
Je hebt de prik voor je gezondheid en een erg verminderde kans om in het ziekenhuis/ op de IC te belanden .
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 09:20:14 #158
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_202010355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie die verplichte checks bij amateursport wel sneuvelen na het debat vandaag, daar lijkt nu serieus de meeste ophef rond te ontstaan.
Het lijkt me ook compleet onmogelijk om deze regel te handhaven. Ik vraag me af wat de dieperliggende gedachte was van deze maatregel.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_202010366
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Alsof het zo gepland is he.
pi_202010368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:20 schreef Mike het volgende:

[..]
Het lijkt me ook compleet onmogelijk om deze regel te handhaven. Ik vraag me af wat de dieperliggende gedachte was van deze maatregel.
Ongevaccineerden overhalen zich te laten prikken.
pi_202010376
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Je hebt de prik voor je gezondheid en een erg verminderde kans om in het ziekenhuis/ op de IC te belanden .
Nee.
pi_202010378
quote:

[..]
Dat was bij voorbaat al verzonnen als 'wisselgeld' wat ze konden missen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202010384
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Dat is ook een reden. Maar ik snap Halfway wel dat je het ook doet "VOOR ELKAAR" en dan zie je dat er een deel is wat er schijt aan heeft en niet mee doet en waarbij de 50 plussers nu op de IC terecht komen. Tel daarbij een onvoorziene omstandigheid bij op zoals de Delta (plus) variant en dan krijg je dit. Dan nog het geklooi van Hugo en co........

Het is gewoon super frustrerend dat er een deel van de kwetsbaren weigert om een vaccin te nemen. Van de niet kwetsbaren kan je het ook dom vinden, maar die komen niet op de IC's terecht over het algemeen.
pi_202010390
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:21 schreef Aitvaras het volgende:

[..]
Nee.
Waarom pak je dan het vaccin?
pi_202010394
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:02 schreef _serial_ het volgende:
Compleet van de pot gerukt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ook totaal niet sturend die vragen :+

Overigens ook niet zorgelijk dat 2G twee keer genoemd wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 09:23:59 ]
pi_202010416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ongevaccineerden overhalen zich te laten prikken.
Het kabinet/de burger het idee geven dat er naar ze geluisterd wordt.
pi_202010420
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:22 schreef Questular het volgende:

[..]
Waarom pak je dan het vaccin?
Zoals al eerder werd gezegd voor vrijheid en om mijn steentje bij te dragen aan de vaccinatiegraad. De kans dat ik in het ziekenhuis zou komen na een coronabesmetting is sowieso al nihiel.

Dat de gevaccineerde nu hinder gaan ondervinden van de ongevaccineerde is niet acceptabel.
pi_202010422
quote:

[..]
Het is ook compleet onmogelijk. De amateursport verenigingen die ik ken draaien soms op 5-10 vrijwilligers op een gemiddelde zondag.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:25:26 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202010426
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:22 schreef aartstyle het volgende:

Dat is ook een reden. Maar ik snap Halfway wel dat je het ook doet "VOOR ELKAAR" en dan zie je dat er een deel is wat er schijt aan heeft en niet mee doet en waarbij de 50 plussers nu op de IC terecht komen. Tel daarbij een onvoorziene omstandigheid bij op zoals de Delta (plus) variant en dan krijg je dit. Dan nog het geklooi van Hugo en co........

Het is gewoon super frustrerend dat er een deel van de kwetsbaren weigert om een vaccin te nemen. Van de niet kwetsbaren kan je het ook dom vinden, maar die komen niet op de IC's terecht over het algemeen.
Het is zeker frustrerend en misschien ook 'niet eerlijk' of hoe je het wilt bestempelen.

Maar bij zijn uitspraak krijg ik altijd de kriebels. zo van, zij beloofden toen dit en dat, prik = vrijheid.
En ja de overheid heeft dat misschien gezegd, maar dat deden ze met de kennis van toen. Geen idee of de Delta toen al zo enorm om zich heen sloeg en/of het toen al inzichtelijk was dat ook de vaccins minder zouden helpen. Of welke kennis er toen nog niet was / welke wel etc etc.

Toch vind ik dat je met een pandemie flexibel mag zijn. En ze daar niet zo extreem op moet vastpinnen.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:25:58 #170
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202010431
Maar ze verwachten nu dus in twee weken al het effect van de huidige maatregelen te kunnen zien? Ligt het aan mij of kunnen we uit de geschiedenis van maatregelen -> effect al concluderen dat die zwaardere maatregelen sowieso gaan komen dan?
pi_202010439
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is ook compleet onmogelijk. De amateursport verenigingen die ik ken draaien soms op 5-10 vrijwilligers op een gemiddelde zondag.
Op het moment dat je van tevoren al weet dat bepaalde regels niet te handhaven zijn kan het om een paar redenen zijn:
1) De regering weet dat het niet uitvoerbaar is en gebruikt die onuitvoerbare regel als wisselgeld. Zo van: kijk ons eens barmhartig zijn
2) De regering weet niet dat het niet uitvoerbaar is en heeft nog minder feeling met de maatschappij dan gedacht

Ik zou in beide gevallen niet raar opkijken in elk geval :P
pi_202010447
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Mallerd01 het volgende:
Maar ze verwachten nu dus in twee weken al het effect van de huidige maatregelen te kunnen zien? Ligt het aan mij of kunnen we uit de geschiedenis van maatregelen -> effect al concluderen dat die zwaardere maatregelen sowieso gaan komen dan?
Als je goed geluisterd hebt is dit simpelweg een 1e stap richting uitbreiding QR checks en zwaardere maatregelen want de huidige maatregelen zullen te weinig doen voor een ommekeer in het aantal besmettingen opnames en als dat al wel gebeurt, zal dat zeker 2-3 weken duren.
pi_202010448
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Mallerd01 het volgende:
De volgende persco was 12 november toch? Maatregelen gaan 6 november in, dus een week. In die tijd lopen de besmettingen misschien een beetje terug, maar ziekenhuisopnames niet. Dus ja, die verzwaring is eigenlijk al een feit.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:28:16 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  woensdag 3 november 2021 @ 09:28:24 #175
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202010456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:02 schreef _serial_ het volgende:
Compleet van de pot gerukt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jezus, als we hier weer over lockdowns en maximale bezoekersaantallen gaan oreren... Hebben we dan niet geleerd? 'Ja, maar Corona, dan kan je toch geen evenementen organiseren...' Elke winter binnen zitten en elke keer weer regels, wat een ellende.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')