SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als een ongevaccineerd persoon positief test wil je diegene toch niet in een restaurant hebben? Hij of zij is zelf op dat moment misschien (nog) niet ziek, maar hij of zij kan wel anderen aansteken. Ongevaccineerden die wél negatief getest zijn.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja wat heeft dat voor een zin dan. En negatief geteste ongevaccineerde kan binnen alsnog een besmetting oplopen en als hij positief getest is ligt hij kennelijk niet op de IC als hij in een restaurant wil komen eten en belast ook de zorg niet.![]()
Het probleem is, je kunt ongevaccineerd hier ook vervangen door gevaccineerd. Die kunnen iemand die ongevaccineerd is ook aansteken. Iemand die ongevaccineerd is en rondloopt in een restaurant heeft over 't algemeen een negatieve test dus is op 't moment van testen niet besmettelijk.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als een ongevaccineerd persoon positief test wil je diegene toch niet in een restaurant hebben? Hij of zij is zelf op dat moment misschien (nog) niet ziek, maar hij of zij kan wel anderen aansteken. Ongevaccineerden die wél negatief getest zijn.
Eerlijk, er is (naar mijn idee) geen goede oplossing. Het is altijd maar een momentopname die eigenlijk vrij weinig oplost.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 12:16:49 ]![]()
En de standaard (niet aan te passen) zoekmachine is Bing zeker?quote:Op donderdag 2 september 2021 12:10 schreef Oriente het volgende:
[..]
Nou dat is heel simpel, ik zit op mijn werk en de startpagina is msn.com waardoor ik meteen alle nieuwsberichten (dus ook covid-gerelateerd zie) en ik moet van de mods een link naar de bron geven
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Uiteraard. Maar zoals meermaals bewezen is die kans aardig wat kleiner.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is, je kunt ongevaccineerd hier vervangen door gevaccineerd. Die kunnen iemand die ongevaccineerd is ook aansteken.![]()
Correctquote:Op donderdag 2 september 2021 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En de standaard (niet aan te passen) zoekmachine is Bing zeker?![]()
Reden te meer om te vaccineren, of de maatregelen te blijven volgen.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is, je kunt ongevaccineerd hier vervangen door gevaccineerd. Die kunnen iemand die ongevaccineerd is ook aansteken.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
En bovendien komen die dus niet, of in ieder geval veel minder vaak, in het ziekenhuis. Want daar draait het toch om.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar zoals meermaals bewezen is die kans aardig wat kleiner.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik denk dat ik mn punt niet goed uitgelegd heb. Als we bang zijn dat iemand die niet gevaccineerd kan worden besmet raakt zou je iedereen, inclusief gevaccineerden moeten testen. Die groep loopt over 't algemeen een hoger risico om in het ziekenhuis te komen.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Reden te meer om te vaccineren, of de maatregelen te blijven volgen.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 12:18:52 ]![]()
Nee, de ongevaccineerde heeft de kans gekregen zich te vaccineren.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mn punt niet goed uitgelegd heb. Als we bang zijn dat iemand die niet gevaccineerd kan worden besmet raakt zou je iedereen, inclusief gevaccineerden moeten testen.
Die persoon moet dan gewoon de maatregelen blijven opvolgen om de kans op besmetting te beperken.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Er zijn in Nederland ~700.000 mensen die niet gevaccineerd kunnen worden omdat ze kanker hebben, een probleem met hun immuunsysteem of wat dan ook. Die heeft de kans niet gekregen.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de ongevaccineerde heeft de kans gekregen zich te vaccineren.
Die persoon moet dan gewoon de maatregelen blijven opvolgen om de kans op besmetting te beperken.![]()
Dat is dus een beetje het probleem: Een ongevaccineerd persoon die tussen de gevaccineerden rond loopt, loopt zelf het grootste risico.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is, je kunt ongevaccineerd hier ook vervangen door gevaccineerd. Die kunnen iemand die ongevaccineerd is ook aansteken. Iemand die ongevaccineerd is en rondloopt in een restaurant heeft over 't algemeen een negatieve test dus is op 't moment van testen niet besmettelijk.
Van een ongevaccineerd persoon die positief test, hebben de gevaccineerden weinig last. Daarom is het hele "testen voor anderen" gewoon onzinnig als het grootste deel is gevaccineerd.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Niet voor het een of ander, maar van deze mensen is hun immuunsysteem sowieso gecomprommiteerd, dus die moeten sowieso heel erg uitkijken met een heleboel dingen, ontmoetingen, places to be. En daar zijn in het gewone leven ook geen aparte maatregelen voor.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland ~700.000 mensen die niet gevaccineerd kunnen worden omdat ze kanker hebben, een probleem met hun immuunsysteem of wat dan ook. Die heeft de kans niet gekregen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het is dan ook geen pleidooi om maatregelen aan te houden. Ik probeer aan te geven dat het hele ‘ongevaccineerden hebben geen toegang’ puur gebaseerd lijkt te zijn op het pesten van ongevaccineerden tot ze zich laten vaccineren.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet voor het een of ander, maar van deze mensen is hun immuunsysteem sowieso gecomprommiteerd, dus die moeten sowieso heel erg uitkijken met een heleboel dingen, ontmoetingen, places to be. En daar zijn in het gewone leven ook geen aparte maatregelen voor.
Puur en alleen naar volksgezondheid gekeken kan een gevaccineerd iemand die in een verzorgingstehuis werkt nog steeds dat halve verzorgingstehuis besmetten en voor ziekenhuisopnames en overlijdens zorgen. Die persoon heeft dan helemaal niets fout gedaan.
Acceptatie lijkt mij de enige mogelijkheid. Die mogelijkheid kan alleen pas komen als de zorg het aan kan, jammer genoeg.![]()
Voor die groep kan een "gewone" griep of verkoudheid ook al veel problemen geven ja.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet voor het een of ander, maar van deze mensen is hun immuunsysteem sowieso gecomprommiteerd, dus die moeten sowieso heel erg uitkijken met een heleboel dingen, ontmoetingen, places to be. En daar zijn in het gewone leven ook geen aparte maatregelen voor.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dat vetgedrukte wat mij betreft dus expliciet niet. En als de zorg het aan kan, sowieso helemaal niet. Maar ALS de zorg in het gedrang komt en 90% is niet gevaccineerd, tja...quote:Op donderdag 2 september 2021 12:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is dan ook geen pleidooi om maatregelen aan te houden. Ik probeer aan te geven dat het hele ‘ongevaccineerden hebben geen toegang’ puur gebaseerd lijkt te zijn op het pesten van ongevaccineerden tot ze zich laten vaccineren.
Puur en alleen naar volksgezondheid gekeken kan een gevaccineerd iemand die in een verzorgingstehuis werkt nog steeds dat halve verzorgingstehuis besmetten en voor ziekenhuisopnames en overlijdens zorgen. Die persoon heeft dan helemaal niets fout gedaan.
Acceptatie lijkt mij de enige mogelijkheid. Die mogelijkheid kan alleen pas komen als de zorg het aan kan, jammer genoeg.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Bij de US Open in New York mag je als publiek alleen nog maar naar binnen als je tenminste 1 dosis vaccin hebt gehad.
Een negatieve test is niet voldoende.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Terwijl een test meer garantie biedt op het niet bij je dragen van corona.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:42 schreef Arizona het volgende:
Bij de US Open in New York mag je als publiek alleen nog maar naar binnen als je tenminste 1 dosis vaccin hebt gehad.
Een negatieve test is niet voldoende.
Ook lekker voor de non-responders.
Ordinair pestgedrag dit.I'll give you something to do![]()
Als je moet wachten tot de zorg het aankan, kan het nog wel 2-3 jaar duren.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Acceptatie lijkt mij de enige mogelijkheid. Die mogelijkheid kan alleen pas komen als de zorg het aan kan, jammer genoeg.
Er zal eerder dan die tijd een modus gevonden moeten worden tussen planbare zorg, acute zorg, en corona zorg, zonder dat er teveel schadelijke concessies gedaan worden aan 1 van die 3.
Het is naar mijn idee echt te gemakkelijk om te blijven roepen "de zorg kan het niet aan" dus we moeten maatregelen blijven nemen. Er zijn best wel tussenwegen te bedenken om de maatregelen af te schalen en zorg door te laten gaan.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat zegt eerder iets over de erbarmelijke staat waarin de Nederlandse zorg na elf jaar vvd verkeert...quote:Op donderdag 2 september 2021 10:24 schreef speknek het volgende:
Je moet bij de cijfers uit het VK ook uitkijken dat hun ziekenhuiscapaciteit vele malen hoger is dan bij ons. Er liggen nu "slechts 7598" mensen in het ziekenhuis daar, maar bij ons zou dat naar rato 2000 zijn, oftewel net zo hoog als de pieken in de tweede en derde golf. En dat zouden wij absoluut geen "goede cijfers" vinden.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Slim, dat verlaagt meteen de potentiële zorgdruk van het evenement.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:42 schreef Arizona het volgende:
Een negatieve test is niet voldoende.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Zeker, alhoewel de NHS ook erg duur is. En je kan het omdraaien, misschien zegt het wat over het fatalisme van Tory-Engeland als ze de piek van onze tweede en derde golf als business as usual, eigenlijk best wel goede cijfers, zien.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zegt eerder iets over de erbarmelijke staat waarin de Nederlandse zorg na elf jaar vvd verkeert...They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Bron?quote:Op donderdag 2 september 2021 12:46 schreef galantis het volgende:
Terwijl een test meer garantie biedt op het niet bij je dragen van corona.
Ordinair pestgedrag dit.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
We creëren gewoon een nieuw type minderwaardig mens op deze manier. En we staan erbij en kijken ernaar.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Terwijl een test meer garantie biedt op het niet bij je dragen van corona.
Ordinair pestgedrag dit.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Check, all is fine (zolang de persoon zelf maar niet in de verkeerde groep zit)quote:Op donderdag 2 september 2021 12:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We creëren gewoon een nieuw type minderwaardig mens op deze manier. En we staan erbij en kijken ernaar.![]()
Reden te meer voor degenen die wel die kans hebben om zich te laten vaccineren.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland ~700.000 mensen die niet gevaccineerd kunnen worden omdat ze kanker hebben, een probleem met hun immuunsysteem of wat dan ook. Die heeft de kans niet gekregen.
En de groep die je noemt zal altijd te maken hebben met het nieuwe normaal waarbij kwetsbaren zichzelf moeten beschermen middels 1,5m afstand, mondkapjes, etc.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik denk dat het risico van een hoge concentratie ongeteste ongevaccineerden een te groot probleem kan zijn om bij elkaar in een hok te zetten.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is, je kunt ongevaccineerd hier ook vervangen door gevaccineerd. Die kunnen iemand die ongevaccineerd is ook aansteken. Iemand die ongevaccineerd is en rondloopt in een restaurant heeft over 't algemeen een negatieve test dus is op 't moment van testen niet besmettelijk.
Eerlijk, er is (naar mijn idee) geen goede oplossing. Het is altijd maar een momentopname die eigenlijk vrij weinig oplost.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Bron mijn boerenverstand. Met testen vis je ook de besmette gevaccineerden eruit, dat doe je nu niet.quote:I'll give you something to do![]()
Nog steeds blijft gelden dat het plaatsen van ongeteste ongevaccineerden in een groep een groter risico is voor andere ongevaccineerden, dan het plaatsen van ongeteste gevaccineeerden.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is dus een beetje het probleem: Een ongevaccineerd persoon die tussen de gevaccineerden rond loopt, loopt zelf het grootste risico.
Van een ongevaccineerd persoon die positief test, hebben de gevaccineerden weinig last. Daarom is het hele "testen voor anderen" gewoon onzinnig als het grootste deel is gevaccineerd.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Is dat zo ja?quote:Op donderdag 2 september 2021 13:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nog steeds blijft gelden dat het plaatsen van ongeteste ongevaccineerden in een groep een groter risico is voor andere ongevaccineerden, dan het plaatsen van ongeteste gevaccineeerden.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Daar heb je ook gelijk in, alleen er zijn meerdere doelstellingen. Eerst, het voorkomen van directe ziekenhuisopnames, dan zou je inderdaad geen ongevaccineerden toe moeten willen laten. Twee, het voorkomen van een hoge virusverspreiding, in dat geval zijn ongevaccineerden wel belangrijk. In het tweede geval gaat het vooral om de indirecte problemen door verspreiding.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mn punt niet goed uitgelegd heb. Als we bang zijn dat iemand die niet gevaccineerd kan worden besmet raakt zou je iedereen, inclusief gevaccineerden moeten testen. Die groep loopt over 't algemeen een hoger risico om in het ziekenhuis te komen.
Het is uiteindelijk altijd een compromis waarbij je de risico op iets afweegt tegen de proportionaliteit van de inperkingen.
Vergelijk het met het rijbewijs, er zijn mensen die een rijbewijs hebben en nog steeds een gevaar vormen en er zijn mensen die eigenlijk wel kunnen rijden maar geen rijbewijs hebben. De doelstelling is niet om de verkeersveiligheid zo veilig mogelijk te krijgen als kan, maar een soort optimaal equilibrium te bereiken waarop je de verkeersveiligheid op een gewenst niveau krijgt met zo min mogelijk beperkingen voor de bevolking.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Die logica is toch evident?quote:
Naar verhouding zijn er meer ongevaccineerden besmettelijk op dit moment. Daarnaast lijken ze ook besmettelijker te zijn dan iemand die gevaccineerd is.
Als je moet kiezen tussen een groep van 1000 ongeteste gevaccineerden en een groep van 1000 ongeteste ongevaccineerden om een weekend mee opgesloten te worden in een nachtclub als ongevaccineerde zijnde dan kies je toch liever voor de eerste?
En dan is het nog los van de gevolgen voor de zorg als er zich besmettingen in die groepen voor doen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
In hoeverre zijn ze dan minder besmettelijk? En hoe verhoudt zich dat bijvoorbeeld tot het feit dat ze door de vaccinatie wellicht minder tot geen klachten krijgen en dus minder snel thuisblijven als ze besmet zijn?quote:Op donderdag 2 september 2021 13:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die logica is toch evident?
Naar verhouding zijn er meer ongevaccineerden besmettelijk op dit moment. Daarnaast lijken ze ook besmettelijker te zijn dan iemand die gevaccineerd is.
Als je moet kiezen tussen een groep van 1000 ongeteste gevaccineerden en een groep van 1000 ongeteste ongevaccineerden om een weekend mee opgesloten te worden in een nachtclub als ongevaccineerde zijnde dan kies je toch liever voor de eerste?
En dan is het nog los van de gevolgen voor de zorg als er zich besmettingen in die groepen voor doen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
En tussen een groep van 1000 ongeteste gevaccineerden en van 1000 geteste ongevaccineerden dan?quote:Op donderdag 2 september 2021 13:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die logica is toch evident?
En dan is het nog los van de gevolgen voor de zorg als er zich besmettingen in die groepen voor doen.I'll give you something to do![]()
Ik zeg ook lijken omdat er nog steeds onderzoek naar wordt gedaan. ik ga daar niet op vooruitlopen. Het staat wel vast dat van de besmettingen er naar verhouding de meeste zijn in de ongevaccineerde populatie. ik wil dat cijfer wel voor je opzoeken als ik het kan vinden.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In hoeverre zijn ze dan minder besmettelijk?
Die verhouding kan redelijk gelijk zijn. Er zijn ook veel ongevaccineerden met minder tot geen klachten die niet thuisblijven. Dat is een curve die je kunt benaderen, echter is de curve groter bij ongevaccineerden omdat er daar meer besmettingen zijn.quote:En hoe verhoudt zich dat bijvoorbeeld tot het feit dat ze door de vaccinatie wellicht minder tot geen klachten krijgen en dus minder snel thuisblijven als ze besmet zijn?
Als 40% van de besmette gevaccineerden besmettelijk is maar te weinig klachten heeft (en de rest thuis blijft) en bij ongevaccineerden is die verhouding 20/80 Dan nog is dat kleiner percentage in absolute aantallen groter door een grotere prevalentie van besmettingen in die groep.
[ Bericht 0% gewijzigd door zalkc op 02-09-2021 13:39:55 ]Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Wat vertrouw je meer, de antigenen sneltest of het vaccin?quote:Op donderdag 2 september 2021 13:28 schreef galantis het volgende:
[..]
En tussen een groep van 1000 ongeteste gevaccineerden en van 1000 geteste ongevaccineerden dan?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Van het vaccin kan ik er op aan dat het morgen nog werkt. Met een sneltest heb ik geen garantie dat als ik nu negatief test, dat ik over 8 uur nog steeds niet besmettelijk ben.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat vertrouw je meer, de antigenen sneltest of het vaccin?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
https://www.nytimes.com/l(...)elta-variant-vaccine1 belangrijke noot: Dit is wel data van voor de delta variant, en dat is zoals we inmiddels weten wel belangrijk. (vermoed ik, is niet heel duidelijk uit de tekst te halen).quote:People who experience breakthrough infections of the coronavirus after being fully vaccinated are about 50 percent less likely to experience long Covid than are unvaccinated people who catch the virus, researchers said in a large new report on British adults.
The study, which was published in The Lancet Infectious Diseases journal on Wednesday, also provides more evidence that the two-shot Pfizer-BioNTech, Moderna and AstraZeneca vaccines offer powerful protection against symptomatic and severe disease.
“This is really, I think, the first study showing that long Covid is reduced by double vaccination, and it’s reduced significantly,” said Dr. Claire Steves, a geriatrician at King’s College London and the study’s lead author.![]()
ze zijn iig korter besmettelijkquote:Op donderdag 2 september 2021 13:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In hoeverre zijn ze dan minder besmettelijk? En hoe verhoudt zich dat bijvoorbeeld tot het feit dat ze door de vaccinatie wellicht minder tot geen klachten krijgen en dus minder snel thuisblijven als ze besmet zijn?![]()
Je boerenverstand zit er waarschijnlijk naast, of je moet alleen PCR testen binnen een dag toelaten, en accepteren dat heel veel mensen onterecht het huis niet uit mogen, laat staan ergens binnenkomen.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Bron mijn boerenverstand. Met testen vis je ook de besmette gevaccineerden eruit, dat doe je nu niet.
Een antigentest heeft een sensitiviteit (true positive) van 64%, minder nog als je asymptomatische mensen test (58%), wat vooral bij TvT gebeurt. Dus iets minder dan de helft van de mensen met corona glippen er doorheen.
https://www.cochranelibra(...)/full?cookiesEnabled
De vermindering van de kans dat je een infectie krijgt bij dubbele mrna vaccinatie is 76-87%, dus minder dan een kwart glipt er doorheen. En dan hebben we het nog niet over hoe besmettelijk de mensen zijn die geinfecteerd zijn.
Mensen moeten eens ophouden met denken dat ze het beter weten dan de regeringen van Europese landen als die vaccinaties verkiezen boven testen. Dat doen ze niet op basis van natte vingerwerk.
(disclaimer 1: e.e.a. hangt af van hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn hoe de risico's zich propageren.
disclaimer 2: dit is redelijk vlak na dubbele vaccinatie waar we nu zitten, Pfizer/BioNTech wordt wel bagger na een half jaar)They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Maar dat hangt ook af van hoe de niet gevaccineerden verspreid zijn over de bevolking. Als die clusters vormen, dan kan het virus zich daar beter verspreiden. Maar bij een gelijkmatige verdeling zullen vanaf een bepaalde vaccinatiegraad besmettingen vooral via gevaccineerden verlopen.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik eg ook lijken omdat er nog steeds onderzoek naar wordt gedaan. ik ga daar niet op vooruitlopen. Het staat wel vast dat van de besmettingen er naar verhouding de meeste zijn in de ongevaccineerde populatie. ik wil dat cijfer wel voor je opzoeken als ik het kan vinden.
[..]
Die verhouding kan redelijk gelijk zijn. Er zijn ook veel ongevaccineerden met minder tot geen klachten die niet thuisblijven. Dat is een curve die je kunt benaderen, echter is de curve groter bij ongevaccineerden omdat er daar meer besmettingen zijn.
Als 40% van de besmette gevaccineerden besmettelijk is maar te weinig klachten heeft (en de rest thuis blijft) en bij ongevaccineerden is die verhouding 20/80 Dan nog is dat kleiner percentage in absolute aantallen groter door een grotere prevalentie van besmettingen in die groep.are we infinite or am I alone![]()
Maar aan de andere kant verspreidt het zich dan tot die cluster is verzadigd en er daarna een mate van groepsimmuniteit is opgebouwd. Zie bijvoorbeeld Urk.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar dat hangt ook af van hoe de niet gevaccineerden verspreid zijn over de bevolking. Als die clusters vormen, dan kan het virus zich daar beter verspreiden. Maar bij een gelijkmatige verdeling zullen vanaf een bepaalde vaccinatiegraad besmettingen vooral via gevaccineerden verlopen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Creëren de anti-vaxxers dat ook niet voor een deel zelf? Wat willen die dan? Tot in jaren in een lockdown zitten? Als het namelijk aan hun ligt dan haalt er niemand een prikkie.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We creëren gewoon een nieuw type minderwaardig mens op deze manier. En we staan erbij en kijken ernaar.![]()
Dat is zeker waar ja. Het probleem dat je op dit moment op veel plekken ziet is dat mensen lijken te denken: Ik ben gevaccineerd, heb geen corona dus yolo! Het vaccinatiebewijs wordt eigenlijk gezien als een gezondheidsbewijs, waardoor mensen waar normaal gesproken bij opgelet werd nu misschien wel minder opgelet wordt.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar heb je ook gelijk in, alleen er zijn meerdere doelstellingen. Eerst, het voorkomen van directe ziekenhuisopnames, dan zou je inderdaad geen ongevaccineerden toe moeten willen laten. Twee, het voorkomen van een hoge virusverspreiding, in dat geval zijn ongevaccineerden wel belangrijk. In het tweede geval gaat het vooral om de indirecte problemen door verspreiding.
Het is uiteindelijk altijd een compromis waarbij je de risico op iets afweegt tegen de proportionaliteit van de inperkingen.
Vergelijk het met het rijbewijs, er zijn mensen die een rijbewijs hebben en nog steeds een gevaar vormen en er zijn mensen die eigenlijk wel kunnen rijden maar geen rijbewijs hebben. De doelstelling is niet om de verkeersveiligheid zo veilig mogelijk te krijgen als kan, maar een soort optimaal equilibrium te bereiken waarop je de verkeersveiligheid op een gewenst niveau krijgt met zo min mogelijk beperkingen voor de bevolking.
Als je de vergelijking van een rijbewijs pakt is het een beetje alsof iemand die alleen rijbewijs B heeft denkt: Ach, een vrachtwagen heeft ook een rempedaal en gaspedaal dus dat kan ik ook wel.
Het hebben van je vrachtwagenrijbewijs toont aan dat je een rijbewijs hebt. Het hebben van een rijbewijs toont niet aan dat je een vrachtwagenrijbewijs hebt. Datzelfde geldt hier een beetje. Het niet hebben van corona betekent niet dat je gezond of niet besmettelijk voor anderen bent. Het betekent alleen dat je (zeer waarschijnlijk) geen corona hebt.![]()
Over die gelijke besmettelijkheid van wel of niet gevaccineerde mensen: was het niet zo dat het expliciet ging over besmettelijkheid van gevaccineerde mensen met een breakthrough infection?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De samenvatting van deze post zou ik dus kunnen opvatten als: Iedereen heeft covid, totdat bewezen is van niet.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar ja. Het probleem dat je op dit moment op veel plekken ziet is dat mensen lijken te denken: Ik ben gevaccineerd, heb geen corona dus yolo! Het vaccinatiebewijs wordt eigenlijk gezien als een gezondheidsbewijs, waardoor mensen waar normaal gesproken bij opgelet werd nu misschien wel minder opgelet wordt.
Als je de vergelijking van een rijbewijs pakt is het een beetje alsof iemand die alleen rijbewijs B heeft denkt: Ach, een vrachtwagen heeft ook een rempedaal en gaspedaal dus dat kan ik ook wel.
Het hebben van je vrachtwagenrijbewijs toont aan dat je een rijbewijs hebt. Het hebben van een rijbewijs toont niet aan dat je een vrachtwagenrijbewijs hebt. Datzelfde geldt hier een beetje. Het niet hebben van corona betekent niet dat je gezond of niet besmettelijk voor anderen bent. Het betekent alleen dat je (zeer waarschijnlijk) geen corona hebt.
Ergo, eeuwige testmaatschappij?![]()
![]()
Anti-vaxxers zijn nog steeds echt de minderheid. De groep 12-17 is net iets meer dan 50% de eerste keer gevaccineerd, tweede dosis zo rond de 40% ofzo. Dat zijn over het algemeen geen anti-vaxxers.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:46 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Creëren de anti-vaxxers dat ook niet voor een deel zelf? Wat willen die dan? Tot in jaren in een lockdown zitten? Als het namelijk aan hun ligt dan haalt er niemand een prikkie.
We scheren iedereen die geen vaccinatie heeft echt veel te makkelijk over één kam in dit topic.![]()
Ik bedoel het eerder als pleidooi dat we met zijn allen normaal gaan doen. Maar zo kun je het ook opvatten jaquote:Op donderdag 2 september 2021 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De samenvatting van deze post zou ik dus kunnen opvatten als: Iedereen heeft covid, totdat bewezen is van niet.
Ergo, eeuwige testmaatschappij?![]()
![]()
Ongevaccineerd is toch de correcte benaming voor die groep? Niemand zegt volgens mij dat die groep per definitie anti-vaxxers zijn.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Anti-vaxxers zijn nog steeds echt de minderheid. De groep 12-17 is net iets meer dan 50% de eerste keer gevaccineerd, tweede dosis zo rond de 40% ofzo. Dat zijn over het algemeen geen anti-vaxxers.
We scheren iedereen die geen vaccinatie heeft echt veel te makkelijk over één kam in dit topic.![]()
Ik reageer op een post waarin die groep anti-vaxxers genoemd wordt.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ongevaccineerd is toch de correcte benaming voor die groep? Niemand zegt volgens mij dat die groep per definitie anti-vaxxers zijn.![]()
Eens, hopelijk is over 4 weken de 12-17 groep met 1e prik wel significant gestegen, de vakanties zijn dan ruim voorbij.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Anti-vaxxers zijn nog steeds echt de minderheid. De groep 12-17 is net iets meer dan 50% de eerste keer gevaccineerd, tweede dosis zo rond de 40% ofzo. Dat zijn over het algemeen geen anti-vaxxers.
We scheren iedereen die geen vaccinatie heeft echt veel te makkelijk over één kam in dit topic.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Anti-vaxxers vind ik die gekkies op Social Media die bij elk berichtje er als de kippen bij zijn om te zeggen dat het rommel is, dat je het niet moet laten doen en dan weer met voorbeelden uit de eigen omgeving komen dat iedereen bijwerkingen heeft. Nou, in mijn omgeving is zo'n beetje iedereen gevaccineerd, ik hoor van niemand ernstige bijwerkingen. Hele vermoeiende lui zijn dat, dus ik ben benieuwd wat zij precies willen.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ongevaccineerd is toch de correcte benaming voor die groep? Niemand zegt volgens mij dat die groep per definitie anti-vaxxers zijn.![]()
Deze dacht ik: https://www.deseret.com/c(...)not-contagious-covidquote:Op donderdag 2 september 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Over die gelijke besmettelijkheid van wel of niet gevaccineerde mensen: was het niet zo dat het expliciet ging over besmettelijkheid van gevaccineerde mensen met een breakthrough infection?![]()
En de groep 'anti-vaxxers' is veruit de minderheid in die hele groep van 1,8 miljoen mensen die genoemd werd als groep ongevaccineerden.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:56 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Anti-vaxxers vind ik die gekkies op Social Media die bij elk berichtje er als de kippen bij zijn om te zeggen dat het rommel is, dat je het niet moet laten doen en dan weer met voorbeelden uit de eigen omgeving komen dat iedereen bijwerkingen heeft. Nou, in mijn omgeving is zo'n beetje iedereen gevaccineerd, ik hoor van niemand ernstige bijwerkingen. Hele vermoeiende lui zijn dat, dus ik ben benieuwd wat zij precies willen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 13:57:37 ]![]()
Normaal doen ben ik helemaal voor hoor.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel het eerder als pleidooi dat we met zijn allen normaal gaan doen. Maar zo kun je het ook opvatten ja
Naja, normaal...wat is normaal? Ik maak soms willekeurig erotisch getinte bewegingen met fallus-vormige voorwerpen in huis terwijl ik mijn vrouw procoverend aankijk. Gewoon omdat ik dat leuk vind.
Dat heb ik inmiddels zo vaak gedaan dat zij dit normaal is gaan vinden en er nauwelijks op reageert.
Zo zie je maar, normaal is een subjectief begrip![]()
![]()
Dat klopt, daarom vind ik het ook niet zo'n slecht idee om mensen te laten betalen voor Testen voor Toegang. De mensen die dan twijfelen over een vaccin, zullen die dan toch eerder nemen.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
En de groep 'anti-vaxxers' is veruit de minderheid in die hele groep van 1,8 miljoen mensen die genoemd werd als groep ongevaccineerden.![]()
Ook wetende dat je daarmee tussen de 400.000 en 600.000 jongeren tussen de 12 en 17 opzadelt met kosten hiervoor? En wetende dat je een groep van ~700.000 mensen die niet gevaccineerd kan worden hiermee opzadelt?quote:Op donderdag 2 september 2021 13:58 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom vind ik het ook niet zo'n slecht idee om mensen te laten betalen voor Testen voor Toegang. De mensen die dan twijfelen over een vaccin, zullen die dan toch eerder nemen.![]()
Een symptomatische breakthrough infection zelfs. En dan mogelijk. En gedurende een korte(re) interval.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Over die gelijke besmettelijkheid van wel of niet gevaccineerde mensen: was het niet zo dat het expliciet ging over besmettelijkheid van gevaccineerde mensen met een breakthrough infection?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Die jongeren kunnen toch een vaccin nemen?quote:Op donderdag 2 september 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook wetende dat je daarmee tussen de 400.000 en 600.000 jongeren tussen de 12 en 17 opzadelt met kosten hiervoor? En wetende dat je een groep van ~700.000 mensen die niet gevaccineerd kan worden hiermee opzadelt?
En ik had al eerder gezegd die groep die niet gevaccineerd kan worden, daar moet naar gekeken worden uiteraard.![]()
Ik weet het niet. Dit is eigenlijk meer een rekenvraag.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat vertrouw je meer, de antigenen sneltest of het vaccin?I'll give you something to do![]()
Kunnen we inmiddels wel een beetje stellen dat bij 2000-3000 besmettingen per dag (gemiddeld teruggerekend) zo'n 20 IC-opnames (1%) en zo'n 60-80 ziekenhuisopnames (4% tot 5%) hoort?quote:
Dit uiteraard met de kanttekening dat er veel factoren zijn die we niet meenemen maar dit puur en alleen even voor het gemak is?![]()
Die jongeren kunnen inderdaad een vaccin nemen. Die jongeren die dan dat vaccin nemen doen dat eigenlijk vooral voor jou en mij, niet voor henzelf. Vind je het dan eerlijk om ze daarmee op te zadelen?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:01 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Die jongeren kunnen toch een vaccin nemen?
En ik had al eerder gezegd die groep die niet gevaccineerd kan worden, daar moet naar gekeken worden uiteraard.
Die andere groep moet inderdaad naar gekeken worden, maar dat is tot nu toe niet hoe het ervoor staat. Er komt gewoon een eigen bijdrage als je je telkens moet laten testen, einde.![]()
Of ze doen het voor de eigen portemonnee.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die jongeren kunnen inderdaad een vaccin nemen. Die jongeren die dan dat vaccin nemen doen dat eigenlijk vooral voor jou en mij, niet voor henzelf. Vind je het dan eerlijk om ze daarmee op te zadelen?
Die andere groep moet inderdaad naar gekeken worden, maar dat is tot nu toe niet hoe het ervoor staat. Er komt gewoon een eigen bijdrage als je je telkens moet laten testen, einde.![]()
Ik kreeg gisteren in mijn Instagram timeline een vrouw die iedereen die gevaccineerd is en meewerkt aan de testmaatschappij, bewust ongevaccineerden buitensluit en meewerkt aan een maatschappij a la de tweede wereldoorlog. Mensen worden steeds extremer.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik denk niet dat wij het eens worden.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:05 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Of ze doen het voor de eigen portemonnee.![]()
Dat denk ik ook niet. Maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Zo nog een hele winter door rommelen wordt hem ook niet.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij het eens worden.![]()
Nou dat is het kennelijk. We sukkelen nog een tijdje zo door. Ik zeg: pandemie is voorbij, maatregelen afschaffen en een heel groot bevrijdingsfeest op het strand op een zonnig weekend.quote:![]()
quote:Op donderdag 2 september 2021 13:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Normaal doen ben ik helemaal voor hoor.
Naja, normaal...wat is normaal? Ik maak soms willekeurig erotisch getinte bewegingen met fallus-vormige voorwerpen in huis terwijl ik mijn vrouw procoverend aankijk. Gewoon omdat ik dat leuk vind.
Dat heb ik inmiddels zo vaak gedaan dat zij dit normaal is gaan vinden en er nauwelijks op reageert.
Zo zie je maar, normaal is een subjectief begripIk heb het laatste jaar een beetje een indruk gekregen van jouw thuissituatie, lijkt me zo'n dolle boel daar.
![]()
vervelend maar tot jij een betere oplossing hebt eigenlijk welquote:Op donderdag 2 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
Die jongeren kunnen inderdaad een vaccin nemen. Die jongeren die dan dat vaccin nemen doen dat eigenlijk vooral voor jou en mij, niet voor henzelf. Vind je het dan eerlijk om ze daarmee op te zadelen?![]()
Mij ook hoor. Als je kijkt naar de groep ongevaccineerden op de IC zijn het bovengemiddeld veel mensen met een niet-westerse achtergrond die wat ouder zijn. De mensen met zo'n achtergrond die ik ken hebben in veel gevallen ook aardig wat overgewicht en spreken de Nederlandse taal slecht. Als je die groep bereikt maak je een veel groter verschil dan wanneer je alle jongeren van 12-17 vaccineert.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:07 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Zo nog een hele winter door rommelen wordt hem ook niet.
Dat is naar mijn idee waarop gefocused moet worden. Specifieke doelgroepen waar de vaccinatiegraad achterblijft en die op een goede manier overtuigen. Die ga je niet bereiken met testen voor toegang, maar als de Imam oid oproept tot vaccineren staan ze in de rij.![]()
quote:Op donderdag 2 september 2021 13:56 schreef Freudie het volgende:
[..]
Deze dacht ik: https://www.deseret.com/c(...)not-contagious-covidDan is toch deze hele discussie over of gevaccineerde mensen moeten worden getest omdat ze even besmettelijk zijn als niet gevaccineerde mensen niet correct? Een asymptomatische gevaccineerde persoon is dan dus minder besmettelijk dan een asymptomatische niet-gevaccineerde persoon?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Een symptomatische breakthrough infection zelfs. En dan mogelijk. En gedurende een korte(re) interval.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik snap wat je bedoelt, maar ik hoop niet dat de pandemiebestrijding afhankelijk is van mij persoonlijk. Ik kan je nu alvast zeggen dat het dan ook niet goed zou komenquote:Op donderdag 2 september 2021 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
vervelend maar tot jij een betere oplossing hebt eigenlijk wel![]()
![]()
Niet alle 'anti-vaxxers' denken dat niemand een prik moet halen. Wat mij betreft neemt iedereen er eentje die dat wil, vooral ouderen en kwetsbaren.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:46 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Creëren de anti-vaxxers dat ook niet voor een deel zelf? Wat willen die dan? Tot in jaren in een lockdown zitten? Als het namelijk aan hun ligt dan haalt er niemand een prikkie.To BG or not to BG!![]()
Ook helemaal mee eens, maar er worden nog zo'n 6000 eerste prikken per dag gezet. In dit tempo zitten we nog wel even aan de maatregelen vast als het aan het OMT ligt.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mij ook hoor. Als je kijkt naar de groep ongevaccineerden op de IC zijn het bovengemiddeld veel mensen met een niet-westerse achtergrond die wat ouder zijn. De mensen met zo'n achtergrond die ik ken hebben in veel gevallen ook aardig wat overgewicht en spreken de Nederlandse taal slecht. Als je die groep bereikt maak je een veel groter verschil dan wanneer je alle jongeren van 12-17 vaccineert.
Dat is naar mijn idee waarop gefocused moet worden. Specifieke doelgroepen waar de vaccinatiegraad achterblijft en die op een goede manier overtuigen. Die ga je niet bereiken met testen voor toegang, maar als de Imam oid oproept tot vaccineren staan ze in de rij.![]()
Aangezien de zonnige weekenden voor 2021 al lang op zijn (waren die er uberhaupt) stellen we dat grote bevrijdingsfeest gewoon uit tot een zonnig weekend in 2022quote:Op donderdag 2 september 2021 14:09 schreef zoost het volgende:
[..]
Nou dat is het kennelijk. We sukkelen nog een tijdje zo door. Ik zeg: pandemie is voorbij, maatregelen afschaffen en een heel groot bevrijdingsfeest op het strand op een zonnig weekend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Die groep komt ook amper tot niet op festivals, in theaters etc dus met dat hele TvT filter je er amper iets uit.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mij ook hoor. Als je kijkt naar de groep ongevaccineerden op de IC zijn het bovengemiddeld veel mensen met een niet-westerse achtergrond die wat ouder zijn. De mensen met zo'n achtergrond die ik ken hebben in veel gevallen ook aardig wat overgewicht en spreken de Nederlandse taal slecht. Als je die groep bereikt maak je een veel groter verschil dan wanneer je alle jongeren van 12-17 vaccineert.
wat mij betreft hoeft niemand dat vaccin te nemen maar als mijn vrijheid beperkt wordt omdat anderen er niet toe bereid zijn vind ik dat wel een ander verhaal.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar ik hoop niet dat de pandemiebestrijding afhankelijk is van mij persoonlijk. Ik kan je nu alvast zeggen dat het dan ook niet goed zou komen![]()
Ik weet nog dat de hele wereld eromheen wel groen was en Nederland niet, nu trekt het zich meer gelijk met de buurlanden, lijkt me een andere situatiequote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Komend weekend, misschien is Zandvoort wat?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aangezien de zonnige weekenden voor 2021 al lang op zijn (waren die er uberhaupt) stellen we dat grote bevrijdingsfeest gewoon uit tot een zonnig weekend in 2022![]()
![]()
Welkom in de endemische fasequote:Op donderdag 2 september 2021 14:09 schreef zoost het volgende:
[..]
Nou dat is het kennelijk. We sukkelen nog een tijdje zo door. Ik zeg: pandemie is voorbij, maatregelen afschaffen en een heel groot bevrijdingsfeest op het strand op een zonnig weekend.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
In een praktisch scenario heeft een aanzienlijk deel van de mensen die je test al een vaccin gekregen. Het is dus doorgaans niet het één of het ander, maar het complementeert elkaar. Het is niet zo dat als je alleen gaat toegangstesten en niet controleert op vaccinatie, dat daar dan louter ongevaccineerden op af komen.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Je boerenverstand zit er waarschijnlijk naast, of je moet alleen PCR testen binnen een dag toelaten, en accepteren dat heel veel mensen onterecht het huis niet uit mogen, laat staan ergens binnenkomen.
Een antigentest heeft een sensitiviteit (true positive) van 64%, minder nog als je asymptomatische mensen test (58%), wat vooral bij TvT gebeurt. Dus iets minder dan de helft van de mensen met corona glippen er doorheen.
https://www.cochranelibra(...)/full?cookiesEnabled
De vermindering van de kans dat je een infectie krijgt bij dubbele mrna vaccinatie is 76-87%, dus minder dan een kwart glipt er doorheen. En dan hebben we het nog niet over hoe besmettelijk de mensen zijn die geinfecteerd zijn.
Mensen moeten eens ophouden met denken dat ze het beter weten dan de regeringen van Europese landen als die vaccinaties verkiezen boven testen. Dat doen ze niet op basis van natte vingerwerk.
(disclaimer 1: e.e.a. hangt af van hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn hoe de risico's zich propageren.
disclaimer 2: dit is redelijk vlak na dubbele vaccinatie waar we nu zitten, Pfizer/BioNTech wordt wel bagger na een half jaar)I'll give you something to do![]()
Ik denk dat er wat woorden missen in je post, want ik kan er niet echt iets van maken.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:05 schreef popje het volgende:
Ik kreeg gisteren in mijn Instagram timeline een vrouw die iedereen die gevaccineerd is en meewerkt aan de testmaatschappij, bewust ongevaccineerden buitensluit en meewerkt aan een maatschappij a la de tweede wereldoorlog. Mensen worden steeds extremer.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En daar raak je denk ik de kern van het probleem. Het OMT lijkt op dit moment extreem voorzichtig te zijn, voorzichtiger dan ze eerst waren. Dat kan wellicht voortkomen uit het lumineuze idee dansen met Janssen, maar elk risico lijken ze niet bereid te zijn te nemen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:13 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ook helemaal mee eens, maar er worden nog zo'n 6000 eerste prikken per dag gezet. In dit tempo zitten we nog wel even aan de maatregelen vast als het aan het OMT ligt.
Ik ben heel benieuwd wat we volgende week op de persco te horen krijgen. Op dit moment wordt er eigenlijk gezegd: We kunnen niet versoepelen want ergens in de toekomst komen er nog tot de 3400 IC-opnames aan.
Daar kun je natuurlijk geen beleid op baseren. Ik hoop dan ook dat het kabinet dat niet doet.![]()
Like gezet, we kunnen het wel eens worden.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar raak je denk ik de kern van het probleem. Het OMT lijkt op dit moment extreem voorzichtig te zijn, voorzichtiger dan ze eerst waren. Dat kan wellicht voortkomen uit het lumineuze idee dansen met Janssen, maar elk risico lijken ze niet bereid te zijn te nemen.
Ik ben heel benieuwd wat we volgende week op de persco te horen krijgen. Op dit moment wordt er eigenlijk gezegd: We kunnen niet versoepelen want ergens in de toekomst komen er nog tot de 3400 IC-opnames aan.
Daar kun je natuurlijk geen beleid op baseren. Ik hoop dan ook dat het kabinet dat niet doet.![]()
Nee, er staat alleen een komma te veel.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er wat woorden missen in je post, want ik kan er niet echt iets van maken.![]()
In dat praktische scenario gooi je ook een heleboel geld en goodwill weg. Naleving van maatregelen zal naar een dieptepunt gaan. Praktisch gezien heb je het tegenovergestelde bereikt.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:15 schreef galantis het volgende:
[..]
In een praktisch scenario heeft een aanzienlijk deel van de mensen die je test al een vaccin gekregen. Het is dus doorgaans niet het één of het ander, maar het complementeert elkaar. Het is niet zo dat als je alleen gaat toegangstesten en niet controleert op vaccinatie, dat daar dan louter ongevaccineerden op af komen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat ben ik met je eens, ik val er ook vooral over dat we bereid zijn jongeren in de groep 12-17 hiervoor te laten betalen terwijl we die de afgelopen anderhalf jaar eigenlijk volledig hebben laten stikken. In plaats van die groep te helpen of mee in gesprek te gaan doen ze dan dit.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat mij betreft hoeft niemand dat vaccin te nemen maar als mijn vrijheid beperkt wordt omdat anderen er niet toe bereid zijn vind ik dat wel een ander verhaal.
Zolang die groep niet gevaccineerd is gebruiken ze wat mij betreft testen voor toegang. Ik heb vooral problemen met de rekening die bij die groep gelegd wordt.![]()
We gaan volgende week gewoon horen dat er niets aangepast wordt, ik denk zelfs dat de aanpassing voor >75 bezoekers TvT erbij komt, verder geen nieuwe versoepelingen. Ook niet voor evenementen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar raak je denk ik de kern van het probleem. Het OMT lijkt op dit moment extreem voorzichtig te zijn, voorzichtiger dan ze eerst waren. Dat kan wellicht voortkomen uit het lumineuze idee dansen met Janssen, maar elk risico lijken ze niet bereid te zijn te nemen.
Daar kun je natuurlijk geen beleid op baseren. Ik hoop dan ook dat het kabinet dat niet doet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Verdomd, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, er staat alleen een komma te veel.![]()
![]()
Im Westen Nichts Neuesquote:Op donderdag 2 september 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We gaan volgende week gewoon horen dat er niets aangepast wordt, ik denk zelfs dat de aanpassing voor >75 TvT erbij komt, verder geen nieuwe versoepelingen. Ook niet voor evenementen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik ben er ook bang voor ja. Overal komen alweer OMT leden te voorschijn om te roepen dat we absoluut nog niet moeten versoepelen. En tja, dan in oktober komt volgens hen het najaar en zijn we weer 8 maanden verder...quote:Op donderdag 2 september 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We gaan volgende week gewoon horen dat er niets aangepast wordt, ik denk zelfs dat de aanpassing voor >75 TvT erbij komt, verder geen nieuwe versoepelingen. Ook niet voor evenementen.![]()
Ik zal wel verkeerd lezen, maar ook dan kom ik er niet uit.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, er staat alleen een komma te veel.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat is helemaal geen versoepeling, maar nog een extra hoepel waar veel verenigingen met weinig vrijwilligers amper tot niet aan kunnen voldoen. Hele weekenden mensen aan je hek zetten om bonnetjes en telefoons te scannen, na 1 competitieweekend zijn ze al gillend gek.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We gaan volgende week gewoon horen dat er niets aangepast wordt, ik denk zelfs dat de aanpassing voor >75 TvT erbij komt, verder geen nieuwe versoepelingen. Ook niet voor evenementen.
Dan kun je als voetbalclubje zijnde beter kiezen voor geen TvT en 'officieel' de afstandsregels in stand houden (die je natuurlijk netjes tracht te handhaven in je kantine, maar ja soms lukt het niet en dan gooi je het gewoon op overmacht/personeelstekort)![]()
Nou, toch niet helemaal. Het woord vindt moet er nog tussen. Dat die vrouw dat vindt. Maar soit...quote:![]()
Ik denk ook eerlijk gezegd dat de regels die in dat onderzoek genoemd werden gewoon de regels zijn die tot 1 november gaan gelden.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We gaan volgende week gewoon horen dat er niets aangepast wordt, ik denk zelfs dat de aanpassing voor >75 TvT erbij komt, verder geen nieuwe versoepelingen. Ook niet voor evenementen.![]()
Klopt, er moet nog vindt tussen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zal wel verkeerd lezen, maar ook dan kom ik er niet uit.![]()
Maar gaat dan de afstand er wel af?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook eerlijk gezegd dat de regels die in dat onderzoek genoemd werden gewoon de regels zijn die tot 1 november gaan gelden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Welke regels in welk onderzoek?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook eerlijk gezegd dat de regels die in dat onderzoek genoemd werden gewoon de regels zijn die tot 1 november gaan gelden.![]()
Ik ben voor afschaffen tvt op het moment dat iedereen gevaccineerd had kunnen worden en dat moment is nu zo'n beetje. Het komt nu gewoon op eigen verantwoordelijkheid aan.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, ik val er ook vooral over dat we bereid zijn jongeren in de groep 12-17 hiervoor te laten betalen terwijl we die de afgelopen anderhalf jaar eigenlijk volledig hebben laten stikken. In plaats van die groep te helpen of mee in gesprek te gaan doen ze dan dit.
Zolang die groep niet gevaccineerd is gebruiken ze wat mij betreft testen voor toegang. Ik heb vooral problemen met de rekening die bij die groep gelegd wordt.![]()
Klopt inderdaad, het woord vindt miste... een werk call afhandelen terwijl je typt, werkt niet helemaal.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, toch niet helemaal. Het woord vindt moet er nog tussen. Dat die vrouw dat vindt. Maar soit...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Volgens dat onderzoek was 't alleen in bepaalde situaties. Dus een restaurant waar iedereen negatief getest of gevaccineerd is, maar niet overal.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:23 schreef popje het volgende:
[..]
Maar gaat dan de afstand er wel af?![]()
Misschien kan het RIVM Covid model wel niet zo goed omgaan met vaccinaties en natuurlijke immuniteit en blijft dat ding maar grote aantallen ziekenhuisopnames er uit spugen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
En daar raak je denk ik de kern van het probleem. Het OMT lijkt op dit moment extreem voorzichtig te zijn,![]()
En dan kan de komma blijven staan en moet er nog 'dat' achter vindt.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Klopt, er moet nog vindt tussen.
Ik denk dat ik hem nu kan volgen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Like gegeven.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben voor afschaffen tvt op het moment dat iedereen gevaccineerd had kunnen worden en dat moment is nu zo'n beetje. Het komt nu gewoon op eigen verantwoordelijkheid aan.![]()
Ik zie ook geen verandering in de cijfers die wat anders suggereert, als je verder versoepelt is de kans aanwezig dat je naar een nieuw plateau gaat in de kliniek van 600/300 en de vraag is of je dat aandurft vlak voor de winter.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We gaan volgende week gewoon horen dat er niets aangepast wordt, ik denk zelfs dat de aanpassing voor >75 bezoekers TvT erbij komt, verder geen nieuwe versoepelingen. Ook niet voor evenementen.
Als er echt een daling in het ziekenhuis aankwam dan was het anders geweest. Nu willen ze vasthouden hieraan totdat de daling inzet denk ik.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Is het dat niet per definitie? Breakthrough infection is toch een infectie van een gevaccineerd persoon, en enkel personen met een infectie kunnen anderen besmetten. Of mis ik iets?quote:Op donderdag 2 september 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Over die gelijke besmettelijkheid van wel of niet gevaccineerde mensen: was het niet zo dat het expliciet ging over besmettelijkheid van gevaccineerde mensen met een breakthrough infection?are we infinite or am I alone![]()
Lief naïef dit. Mooi manquote:Op donderdag 2 september 2021 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben voor afschaffen tvt op het moment dat iedereen gevaccineerd had kunnen worden en dat moment is nu zo'n beetje. Het komt nu gewoon op eigen verantwoordelijkheid aan.![]()
https://survey.alchemer.e(...)over-Coronabeleid-10quote:Op donderdag 2 september 2021 14:24 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Welke regels in welk onderzoek?
Het uitgangspunt in dat onderzoek is:quote:De basisregels blijven gelden
Beeld u zich straks bij het maken van uw keuzes in dat de situaties gaan over de periode van midden september 2021 tot november 2021. Houd er rekening mee dat de basisregels om verspreiding van het coronavirus te voorkomen gedurende deze periode van kracht zijn:
• Was vaak en goed uw handen;
• Blijf thuis bij klachten en laat u direct testen;
• Zorg voor voldoende frisse lucht.
• Ook grote festivals die langer dan een dag duren zijn in alle situaties verboden.
Let op: de oude basisregel ‘houd 1,5 meter afstand’ zal in sommige situaties niet gelden.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 14:27:20 ]![]()
Oh je denkt dat die modellen compleet uit de anus van een paar data analisten en modellen komen?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:24 schreef zoost het volgende:
[..]
Misschien kan het RIVM Covid model wel niet zo goed omgaan met vaccinaties en natuurlijke immuniteit en blijft dat ding maar grote aantallen ziekenhuisopnames er uit spugen.
Ben je snel bij![]()
Jaja dus dan is het veilig vanwege de gevaccineerden, niet vanwege de test.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:15 schreef galantis het volgende:
[..]
In een praktisch scenario heeft een aanzienlijk deel van de mensen die je test al een vaccin gekregen. Het is dus doorgaans niet het één of het ander, maar het complementeert elkaar. Het is niet zo dat als je alleen gaat toegangstesten en niet controleert op vaccinatie, dat daar dan louter ongevaccineerden op af komen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Was uw basisregels STUK!quote:Op donderdag 2 september 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://survey.alchemer.e(...)over-Coronabeleid-10
Het uitgangspunt in dat onderzoek is:
[..]
@Zipportal![]()
Maar de grote festivals die maar één dag duren mogen dan dus wel? Tenminste dat lees ik er uit.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]![]()
Maar dan is er toch geen vergelijking mogelijk tussen een gevaccineerd persoon die eventueel wel besmet is, maar geen breakthrough infection heeft en een persoon die niet gevaccineerd is en die besmet en besmettelijk is? Die gevaccineerde persoon zou met klachten sowieso ook thuis blijven als het goed is.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is het dat niet per definitie? Breakthrough infection is toch een infectie van een gevaccineerd persoon, en enkel personen met een infectie kunnen anderen besmetten. Of mis ik iets?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ze zullen ergens water bij de wijn moeten doen omdat ook de corona-steunmaatregelen per 1 oktober stoppen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:28 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar de grote festivals die maar één dag duren mogen dan dus wel? Tenminste dat lees ik er uit.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Klopt.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dan is toch deze hele discussie over of gevaccineerde mensen moeten worden getest omdat ze even besmettelijk zijn als niet gevaccineerde mensen niet correct? Een asymptomatische gevaccineerde persoon is dan dus minder besmettelijk dan een asymptomatische niet-gevaccineerde persoon?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Volgens mij is een besmet gevaccineerd persoon per definitie een breakthrough case.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan is er toch geen vergelijking mogelijk tussen een gevaccineerd persoon die eventueel wel besmet is, maar geen breakthrough infection heeft en een persoon die niet gevaccineerd is en die besmet en besmettelijk is? Die gevaccineerde persoon zou met klachten sowieso ook thuis blijven als het goed is.![]()
Voor bepaalde sectoren wordt nog gekeken naar maatwerk.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ze zullen ergens water bij de wijn moeten doen omdat ook de corona-steunmaatregelen per 1 oktober stoppen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heb je meer aan dan denken dat je na wat prikjes weer terug zou gaan naar een meer normale situatiequote:Op donderdag 2 september 2021 14:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik had ook koop bitcoins kunnen zeggen![]()
![]()
Een breakthrough infection is er ziek van worden, niet besmet zijn.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:30 schreef Freudie het volgende:
[..]
Volgens mij is een besmet gevaccineerd persoon per definitie een breakthrough case.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Klopt, met name de cateraars vallen nu bijvoorbeeld tussen wal en schip omdat ze als 'horeca' worden gezien, maar ze eigenlijk alleen op de grote festivals staan.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor bepaalde sectoren wordt nog gekeken naar maatwerk.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zo is het helemaal niet 'gewoon'.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom, zo is het toch gewoon? Zo'n atypische opmerking dit.![]()
Zijn er überhaupt grote buitenfestivals in oktober/november?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:28 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar de grote festivals die maar één dag duren mogen dan dus wel? Tenminste dat lees ik er uit.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Binnen wel.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt grote buitenfestivals in oktober/november?![]()
Vooral een buitenfestival in NL doen in november ja. Sta je dan in de miezerregen met 9 gradenquote:Op donderdag 2 september 2021 14:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt grote buitenfestivals in oktober/november?![]()
![]()
Ja, in tijden van een pandemie je weerstand ff lekker op zn donder geven door in de stervenskou in je t-shirtje te gaan hossen op een modderveld. Klinkt als een goed ideequote:Op donderdag 2 september 2021 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vooral een buitenfestival in NL doen in november ja. Sta je dan in de miezerregen met 9 graden![]()
![]()
Ik denk echt ook dat ze dan horeca zullen moeten blijven compenseren omdat zalencentra etc en kroegen nog steeds niet normaal open mogen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ze zullen ergens water bij de wijn moeten doen omdat ook de corona-steunmaatregelen per 1 oktober stoppen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik ben er bang voor dat ADE niet doorgaat, of op zijn minst in afgeslankte vorm. Ik denk dat de huidige regels rondom festivals gewoon doorgetrokken gaan worden.quote:![]()
quote:Op donderdag 2 september 2021 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een breakthrough infection is er ziek van worden, niet besmet zijn.quote:The CDC’s almost impossibly broad definition of a “breakthrough infection” encompasses everyone from completely asymptomatic individuals identified through routine surveillance testing to people who become severely ill, end up in the hospital, or die.![]()
oaquote:Op donderdag 2 september 2021 14:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt grote buitenfestivals in oktober/november?
Boothstock in Rotterdam / November
Winterpark Festival in Best / Novemberwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk niet dat ze dat gaan doen. Ik denk dat ze eerder zeggen: Oh ja hoor, je kan volledig open, met testen voor toegang. Zonder testen voor toegang? Dan heb je de beperkingen nog.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:35 schreef popje het volgende:
[..]
Ik denk echt ook dat ze dan horeca zullen moeten blijven compenseren omdat zalencentra etc en kroegen nog steeds niet normaal open mogen.![]()
Volgens user @Za gaat ADE weldegelijk door.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor dat ADE niet doorgaat![]()
Ik ben er ook absoluut op tegen. Maar het ging hier meer om het onevenredig zwaar tillen aan vaccinatie door organisaties of overheden dat zelfs zo ver gaat dat het het enige mogelijke toegangsbewijs wordt.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
In dat praktische scenario gooi je ook een heleboel geld en goodwill weg. Naleving van maatregelen zal naar een dieptepunt gaan. Praktisch gezien heb je het tegenovergestelde bereikt.I'll give you something to do![]()
Ja, je immuunsysteem verdient ook wel een feestje.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens user @:Za gaat ADE weldegelijk door.![]()
Is dit dezelfde Za die beweerde dat we per 1 september op zeker weer een mondmaskerplicht zouden hebben in Nederland?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens user @:Za gaat ADE weldegelijk door.![]()
Meerdaagse festivals verbieden een basisregelquote:Op donderdag 2 september 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]Wat akelig specifiek ook.
I'll give you something to do![]()
Niet Amsterdam Dance Event maar Antibody Dance Event bedoelde Za:quote:Op donderdag 2 september 2021 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit dezelfde Za die beweerde dat we per 1 september op zeker weer een mondmaskerplicht zouden hebben in Nederland?
https://www.nature.com/articles/s41564-020-00789-5![]()
De nieuwe kaart van ECD lijkt wel een kaart uit de koude Oorlog. West en Oost Duitsland sterk zichtbaar. Een een scheiding tussen West een Oost Europa met ijzeren gordijn.![]()
![]()
"Ik kom hier voor mijn rust, vuil schorem!"quote:Op donderdag 2 september 2021 14:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Meerdaagse festivals verbieden een basisregelWat akelig specifiek ook.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Lol, ik vraag me bij dit soort publicaties altijd twee dingen af:quote:Op donderdag 2 september 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet Amsterdam Dance Event maar Antibody Dance Event bedoelde Za:
https://www.nature.com/articles/s41564-020-00789-5
1 - wie heeft hier in godesnaam de tijd en vooral ZIN om dat helemaal door te lezen?
2 - en als je al zoveel tijd en motivatie hebt om dat daadwerkelijk te doen, hoeveel snap je er dan oprecht helemaal van?
Bedoel, even een wilekeurige zin uit het artikel:
Similar studies using inactivated whole-virus or viral-vector-based vaccines for SARS-CoV or MERS-CoV resulted in immunopathology following viral challenge59,60,61, which were linked to Th2-cytokine-biased responses55 and/or excessive lung eosinophilic infiltration.![]()
![]()
Keep talking dirty to mequote:Op donderdag 2 september 2021 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol, ik vraag me bij dit soort publicaties altijd twee dingen af:
1 - wie heeft hier in godesnaam de tijd en vooral ZIN om dat helemaal door te lezen?
2 - en als je al zoveel tijd en motivatie hebt om dat daadwerkelijk te doen, hoeveel snap je er dan oprecht helemaal van?
Similar studies using inactivated whole-virus or viral-vector-based vaccines for SARS-CoV or MERS-CoV resulted in immunopathology following viral challenge59,60,61, which were linked to Th2-cytokine-biased responses55 and/or excessive lung eosinophilic infiltration.
[ afbeelding ]![]()
quote:Op donderdag 2 september 2021 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Similar studies using inactivated whole-virus or viral-vector-based vaccines for SARS-CoV or MERS-CoV resulted in immunopathology following viral challenge59,60,61, which were linked to Th2-cytokine-biased responses55 and/or excessive lung eosinophilic infiltration.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Blijkbaar niet:quote:Op donderdag 2 september 2021 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een breakthrough infection is er ziek van worden, niet besmet zijn.https://www.scientificame(...)accines-are-failing/quote:A “breakthrough” simply means that a vaccinated person has tested positive for the disease-causing agent, not that they will become illhttps://www.prevention.co(...)ough-covid-19-cases/quote:COVID-19 breakthrough infections may be on the rise, according to a new report from The New York Times, which detailed the results of its independent data analysis in six states: One in five newly diagnosed COVID-19 cases are breakthrough infections, which refers to people who have been fully vaccinated against COVID-19 but still contracted the coronavirus, with or without symptoms.
The news dropped the same day as the Centers for Disease Control and Prevention’s (CDC) official recommendation on a third booster shot for those who have received the two-dose mRNA vaccines from Pfizer or Moderna.
It’s hard to know exactly how many breakthrough infections are happening. The CDC stopped tracking the total number of breakthrough cases in the U.S. in May, choosing instead to focus specifically on cases in people who are hospitalized or had died following a breakthrough infection.https://www.health.com/co(...)eakthrough-infectionquote:Not only are fully vaccinated people capable of becoming infected—developing so-called "breakthrough" cases (usually mild or asymptomatic)—but now there's evidence that even the vaccinated can pass the virus on to others, something that hadn't been seen until Delta came along.are we infinite or am I alone![]()
Ik heb inderdaad niet heel veel vertrouwen in de voorspellende waarde van die modellen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Oh je denkt dat die modellen compleet uit de anus van een paar data analisten en modellen komen?
Ben je snel bij![]()
Het komt er als ik het goed herinner op neer dat als je onderzoek doet dat een ander onderzoek betwist dat in de meeste gevallen niet gepubliceerd wordt, dus worden nieuwe onderzoeken bedacht die eigenlijk volledig overeen komen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zat ff te zoeken naar een video van Veritasium daarover, die heeft 't toen wel goed uitgelegd:![]()
Zou ik wel raar vinden, vooral gezien het feit dat ze in België allang weer mogelijk zijn.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor dat ADE niet doorgaat, of op zijn minst in afgeslankte vorm. Ik denk dat de huidige regels rondom festivals gewoon doorgetrokken gaan worden.![]()
Mwah, is met Paaspop ook vaak, haha.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vooral een buitenfestival in NL doen in november ja. Sta je dan in de miezerregen met 9 graden![]()
Dan toch wel. Dat is het plan toch?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:35 schreef popje het volgende:
[..]
Ik denk echt ook dat ze dan horeca zullen moeten blijven compenseren omdat zalencentra etc en kroegen nog steeds niet normaal open mogen.![]()
Dat is die met die kolibrie!quote:Op donderdag 2 september 2021 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit dezelfde Za die beweerde dat we per 1 september op zeker weer een mondmaskerplicht zouden hebben in Nederland?![]()
Ja, dus hadden ze hier ook allang weer mogelijk kunnen zijn. Dat ze dat nu nog niet zijn stemt me daarin wat ongerust.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zou ik wel raar vinden, vooral gezien het feit dat ze in België allang weer mogelijk zijn.![]()
Dit is duidelijk een epidemioloog en geen viroloogquote:Op donderdag 2 september 2021 14:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel de tijd dat iedereen viroloog is![]()
![]()
Waren ze hier ook geweest als dat stomme Dansen met Jansen niet was gebeurd. Maar ik heb er toch wel alle vertrouwen in dat het vanaf eind september weer mag en dat 1 november alles wordt losgelaten. En ja, ik ben een optimist.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dus hadden ze hier ook allang weer mogelijk kunnen zijn. Dat ze dat nu nog niet zijn stemt me daarin wat ongerust.![]()
Is ook idioot. Vriendin van me studeert in Antwerpen, die stond daar gisterenavond in een vol hok te dansen en te doen en komt van het weekend weer hierheen. Ik heb zo'n gevoel dat mensen aan de grens de weekenden vaak in België te vinden zijn.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zou ik wel raar vinden, vooral gezien het feit dat ze in België allang weer mogelijk zijn.![]()
Ik hoop met jou en blijehont mee. Ik kan het alleen niet helpen te denken aan wat een collega van me altijd zegt: Hoop is uitgestelde teleurstellingquote:Op donderdag 2 september 2021 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waren ze hier ook geweest als dat stomme Dansen met Jansen niet was gebeurd. Maar ik heb er toch wel alle vertrouwen in dat het vanaf eind september weer mag en dat 1 november alles wordt losgelaten. En ja, ik ben een optimist.![]()
![]()
Nou, dat zal dan wel een raspessimist zijn. Slechte uitspraak. Bovendien is het niet eens hoop, maar meer een stelligheid voor mij. En als het dan niet zo is, soit. Vooral sneu voor de evenementensector (waar ik best wat klanten in heb en die vind ik oprecht zielig wat dit betreft, zeker nu).quote:Op donderdag 2 september 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop met jou en blijehont mee. Ik kan het alleen niet helpen te denken aan wat een collega van me altijd zegt: Hoop is uitgestelde teleurstelling![]()
Gelukkig worden al die mensen netjes aan de grens gecheckt LOLquote:Op donderdag 2 september 2021 14:55 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Is ook idioot. Vriendin van me studeert in Antwerpen, die stond daar gisterenavond in een vol hok te dansen en te doen en komt van het weekend weer hierheen. Ik heb zo'n gevoel dat mensen aan de grens de weekenden vaak in België te vinden zijn.![]()
Dank. Dat had ik dan helemaal verkeerd geinterpreteerd.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar niet:
[..]
https://www.scientificame(...)accines-are-failing/
[..]
https://www.prevention.co(...)ough-covid-19-cases/
[..]
https://www.health.com/co(...)eakthrough-infection
Als dit een typisch kenmerk van Delta is, is Delta dus wel echt een game changer en zou het met alleen Alfa heel anders zijn geweest.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik kan niet anders dan het daar mee eens zijn. Ik hoop dat we zo snel mogelijk overal vanaf zijnquote:Op donderdag 2 september 2021 14:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, dat zal dan wel een raspessimist zijn. Slechte uitspraak. Bovendien is het niet eens hoop, maar meer een stelligheid voor mij. En als het dan niet zo is, soit. Vooral sneu voor de evenementensector (waar ik best wat klanten in heb en die vind ik oprecht zielig wat dit betreft, zeker nu).![]()
![]()
dat zijn we inmiddels al maar dat is aan jou voorbij gegaan begrijp ikquote:Op donderdag 2 september 2021 14:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Heb je meer aan dan denken dat je na wat prikjes weer terug zou gaan naar een meer normale situatie![]()
M'n tante in Engeland is overleden (niet door covid, ze was al jaren ziek). Nu wil ik dus naar de uitvaart, maar wat een gedoe zeg. Ik moet ondanks m'n vaccinatiestatus toch 5 documenten uploaden bij de Eurotunnel, heb een account nodig bij gov.uk, moet een of ander ding tekenen in het Frans, mijn god
Ik hoop niet dat de rode kleur op de ECDC-kaart nog roet in het eten gaat gooien.![]()
Present![]()
![]()
![]()
Gaan we voor de 2500 of 3000 vandaag?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
M'n tante in Engeland is overleden (niet door covid, ze was al jaren ziek). Nu wil ik dus naar de uitvaart, maar wat een gedoe zeg. Ik moet ondanks m'n vaccinatiestatus toch 5 documenten uploaden bij de Eurotunnel, heb een account nodig bij gov.uk, moet een of ander ding tekenen in het Frans, mijn god
Ik hoop niet dat de rode kleur op de ECDC-kaart nog roet in het eten gaat gooien.
Ik weet niet hoe close je was met je tante - zo te lezen redelijk goed als je al die moeite wilt nemen. Ik zou mijn portie aan fikkie geven (maar ik heb dan ook geen ooms en tantes in het buitenland) als ik door al die hoepels moet springen.![]()
Gecondoleerd. Heb je niet minder hoepels als je gaat vliegen?quote:Op donderdag 2 september 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop niet dat de rode kleur op de ECDC-kaart nog roet in het eten gaat gooien.![]()
Wat een naar nieuwsquote:Op donderdag 2 september 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop niet dat de rode kleur op de ECDC-kaart nog roet in het eten gaat gooien.gecondoleerd.
En dan moet je ook nog door een berg met testhoepels springen om in UK te komen en verblijven.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
Gelukkig net op tijd in m'n schuilkelder voor de nieuwe cijfers.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Laatste update: 02-09-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2821
Gemeentes met +5 besmettingen:
189 Rotterdam
179 Amsterdam
129 's-Gravenhage
84 Utrecht
55 Almere
49 Zaanstad
37 Tilburg
37 Enschede
31 Nunspeet
30 Haarlemmermeer
30 Leeuwarden
29 Arnhem
29 Lansingerland
28 Amersfoort
28 Alkmaar
28 Hengelo (O.)
28 Haarlem
27 Groningen
25 Zoetermeer
24 Emmen
22 Leiden
22 Hoorn
21 Súdwest-Fryslân
21 Nijmegen
21 EdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
51 gemeentes met 0 besmettingen
42 gemeentes met 1 besmettingen
107 gemeentes met 2-4 besmettingen
22 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Rotterdam weer de gekste
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Tijd voor een FOK!-cijfer-meet.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:14 schreef D_A het volgende:
Gelukkig net op tijd in m'n schuilkelder voor de nieuwe cijfers.![]()
Jawel, maar dan heb ik daar geen auto, dus dan moet ik eerst een auto huren ofzo, of het Britse openbaar vervoer uitzoeken. Kan ook wel natuurlijk, maar aangezien m'n vader ook meegaat (het is zijn zus die is overleden), leek het me beter om er gewoon heen te rijden. Normaal gesproken was die tunnel heel vlekkeloos, maar nadat ik al geboekt had kwam er even een waslijst aan formulieren om in te vullenquote:Op donderdag 2 september 2021 15:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je niet minder hoepels als je gaat vliegen?![]()
![]()
Blijft toch bijzonder hoe men nog steeds denkt een luchtwegvirus te kunnen vangen in een berg formulieren.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jawel, maar dan heb ik daar geen auto, dus dan moet ik eerst een auto huren ofzo, of het Britse openbaar vervoer uitzoeken. Kan ook wel natuurlijk, maar aangezien m'n vader ook meegaat (het is zijn zus die is overleden), leek het me beter om er gewoon heen te rijden. Normaal gesproken was die tunnel heel vlekkeloos, maar nadat ik al geboekt had kwam er even een waslijst aan formulieren om in te vullen![]()
Het is een baan he. Wetenschappers worden betaald voor hun werk.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Nee het is niet dat het betwisten het probleem is, het is dat commerciele publicaties niet zitten te wachten op replicatiestudies, omdat die minder gelezen/geciteerd/gekocht worden, en universiteiten die minder waarderen in de carriere van een wetenschapper. Iedereen wil nieuw onderzoek zien, niet oud onderzoek opnieuw uitgevoerd.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het komt er als ik het goed herinner op neer dat als je onderzoek doet dat een ander onderzoek betwist dat in de meeste gevallen niet gepubliceerd wordt, dus worden nieuwe onderzoeken bedacht die eigenlijk volledig overeen komen.
Ik zat ff te zoeken naar een video van Veritasium daarover, die heeft 't toen wel goed uitgelegd:They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
quote:Tot nu toe zijn er 23.013.287 prikken gezet. Dit getal omvat zowel eerste als tweede prikken. Dit getal wordt bijgewerkt op dinsdag en donderdag.![]()
Had je dat niet meegekregen? Het virus schrikt van papierwerk. Kan me er bijna mee identificeren dat virus.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder hoe men nog steeds denkt een luchtwegvirus te kunnen vangen in een berg formulieren.![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nee hoor, hier weer nul. Ook kermis geweest van het weekend tot gisteren.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:21 schreef Mallerd01 het volgende:
5 nieuwe besmettingen in ons dorp. Denk dat de kermis-golf echt is begonnen.![]()
Haha, ik wilde net vragen wat is die rode vlek? Maar Nunspeet dus. Dat is ook zo'n griffodorp, of niet?quote:![]()
Al een paar dagen op rij, het zit inderdaad in de reformatorische hoekquote:Op donderdag 2 september 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ik wilde net vragen wat is die rode vlek? Maar Nunspeet dus. Dat is ook zo'n griffodorp, of niet?(die 50% SGP stemmers)
Dat denkt helemaal niemandquote:Op donderdag 2 september 2021 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder hoe men nog steeds denkt een luchtwegvirus te kunnen vangen in een berg formulieren.![]()
Wacht maar, over twee weken.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor, hier weer nul. Ook kermis geweest van het weekend tot gisteren.![]()
https://www.destentor.nl/(...)-nederland~a59e73c7/quote:Op donderdag 2 september 2021 15:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Al een paar dagen op rij, het zit inderdaad in de reformatorische hoek(die 50% SGP stemmers)
Corona-uitbraak in grote gezinnen maakt Nunspeet tot negatieve uitschieter in Nederland
Een corona-uitbraak in een aantal grote gezinnen in Nunspeet leidt ertoe dat het aantal besmettingen in deze gemeente in de laatste 24 uur in een rap tempo is opgelopen. Sterker nog, in geen enkele andere gemeente in Nederland zijn er verhoudingsgewijs meer inwoners positief getest.![]()
De purge is begonnen.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:39 schreef EdVe het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)-nederland~a59e73c7/
Corona-uitbraak in grote gezinnen maakt Nunspeet tot negatieve uitschieter in Nederland
Een corona-uitbraak in een aantal grote gezinnen in Nunspeet leidt ertoe dat het aantal besmettingen in deze gemeente in de laatste 24 uur in een rap tempo is opgelopen. Sterker nog, in geen enkele andere gemeente in Nederland zijn er verhoudingsgewijs meer inwoners positief getest.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vooral in Elspeet zijn de mensen gereformeerd. Nunspeet zelf valt wel mee. Het is wel onverwacht omdat ze daar vorig jaar ook al hard getroffen waren, in de eerste golf zaten ze bij de top 10 zwaarst getroffen gemeentes. Ik had gehoopt dat de plaatselijke groepsimmuniteit hoog genoeg zou zijn, maar dat lijkt tegen te vallen.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ik wilde net vragen wat is die rode vlek? Maar Nunspeet dus. Dat is ook zo'n griffodorp, of niet?![]()
Deze user trollt maar wat met z'n oneliners joh.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom dan die papierwinkel?![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Duiding:
- Al 2 dagen worden er 10K meer testen per dag uitgevoerd dan vorige week gemiddeld, dan vallen 300 besmettingen extra zeer mee, vermoedelijk scholieren/kinderen aangezien het percentage positief daar oploopt, terwijl het bij de 20-29 groep langzaam afneemt de laatste weken, we moeten nog een paar dagen wachten tot hier meer data over is.
- Percentage positief maakt daardoor een duikvlucht naar beneden
- Datavertraging 5-10 is al 2 dagen weer aan het oplopen naar 500+
- DPL zit op het niveau van voor 25-7wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hoe constant het is blijft toch wel zeer opvallend. Statistisch gezien zeer onwaarschijnlijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Je zegt het alsof je daarmee iets impliceert.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe constant het is blijft toch wel zeer opvallend. Statistisch gezien zeer onwaarschijnlijk.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
De week voor de persconferentie gaan de cijfers (zh-bezetting en positieve tests) als een gek omhoog. Ze zijn ze nu aan het opsparenquote:Op donderdag 2 september 2021 16:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je zegt het alsof je daarmee iets impliceert.![]()
![]()
Het is gewoon een constatering.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je zegt het alsof je daarmee iets impliceert.
Maar de kans dat je, gezien het verloop sinds maart 2020, opeens een maand lang op blijkbaar exact het evenwichtspunt tussen dalen en stijgen zit is gewoon enorm klein. Normaliter statistisch verwaarloosbaar zou ik zeggen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het is bijna net zo stabiel als de coronabesmettingen.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe constant het is blijft toch wel zeer opvallend. Statistisch gezien zeer onwaarschijnlijk.
[ afbeelding ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je zou bijna gaan denken dat we een evenwicht hebben bereikt.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is bijna net zo stabiel als de coronabesmettingen.
[ afbeelding ]Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Lekker dansen weer in België in een uitverkocht Sportpaleis. Heerlijk nummer ook, werd van de winter veel gedraaid.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)o-dance-again-datum/![]()
Duidelijk, dank voor die uitleg!quote:Op donderdag 2 september 2021 15:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is een baan he. Wetenschappers worden betaald voor hun werk.
[..]
Nee het is niet dat het betwisten het probleem is, het is dat commerciele publicaties niet zitten te wachten op replicatiestudies, omdat die minder gelezen/geciteerd/gekocht worden, en universiteiten die minder waarderen in de carriere van een wetenschapper. Iedereen wil nieuw onderzoek zien, niet oud onderzoek opnieuw uitgevoerd.![]()
+ publicatiebias.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:23 schreef speknek het volgende:
Nee het is niet dat het betwisten het probleem is, het is dat commerciele publicaties niet zitten te wachten op replicatiestudies, omdat die minder gelezen/geciteerd/gekocht worden, en universiteiten die minder waarderen in de carriere van een wetenschapper. Iedereen wil nieuw onderzoek zien, niet oud onderzoek opnieuw uitgevoerd.
Maar goed een video met de titel dat het meeste onderzoek 'verkeerd' is, is sowieso al een verkeerd startpunt. Onderzoek is namelijk niet goed of verkeerd. Je rapporteert wat je vindt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Normaal gesproken zou je dan zeggen dat je ergens tegen een grens aan loopt. Ik kan me alleen niet zo goed bedenken welke grens dat zou zijn. Ik ben het wel met je eens dat het heel erg schommelt. Zelfs met zoveel mensen die nu terugkomen van vakantie is er geen uitschieter.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is gewoon een constatering.
Maar de kans dat je, gezien het verloop sinds maart 2020, opeens een maand lang op blijkbaar exact het evenwichtspunt tussen dalen en stijgen zit is gewoon enorm klein. Normaliter statistisch verwaarloosbaar zou ik zeggen.![]()
Eigenlijk niet zo vreemd dat het zo constant is. Op zich is het allemaal wel onder controle nu, alleen binnen bepaalde groepen blijft het voortwoekeren. Dus zonder dat daar iets aan gedaan wordt zal het ook niet verder dalen.![]()
Ben benieuwd of dit wel gaat gebeuren in september, wanneer een mogelijk effect van het openen van de scholen zichtbaar zou moeten worden.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou je dan zeggen dat je ergens tegen een grens aan loopt. Ik kan me alleen niet zo goed bedenken welke grens dat zou zijn. Ik ben het wel met je eens dat het heel erg schommelt. Zelfs met zoveel mensen die nu terugkomen van vakantie is er geen uitschieter.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Overigens heeft het hele TvT concept zich nu vrij goed bewezen in de stadions. Dus ik zou het niet gek vinden als er toch een hoop doorgaat voor 20 september.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik zat er nog aan te denken dat het een goed idee was om aan te geven dat de titel niet is waar het over gaat. Maargoed, mee eens.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
+ publicatiebias.
Maar goed een video met de titel dat het meeste onderzoek 'verkeerd' is, is sowieso al een verkeerd startpunt. Onderzoek is namelijk niet goed of verkeerd. Je rapporteert wat je vindt.![]()
Op een gegeven moment is een groot gedeelte van die groep wel besmet geraakt.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Eigenlijk niet zo vreemd dat het zo constant is. Op zich is het allemaal wel onder controle nu, alleen binnen bepaalde groepen blijft het voortwoekeren. Dus zonder dat daar iets aan gedaan wordt zal het ook niet verder dalen.
Dat zal zodra het slecht weer begint te worden sneller gaan zodra iedereen weer volop binnenzit
De vraag is echter of er een grote zorgstijging zou kunnen komen door eventuele verdere versoepelingen, die groepen die gebruikmaken van versoepelingen zijn inmiddels veelal wel gevaccineerd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben vooral benieuwd of het thuiswerkadvies er alweer afgaat. Dat lijkt me een maatregel die ze relatief weinig invasief vinden en ik vrees vrij lang in stand gaan houden. Zeker als er nog sectoren als de horeca/cultuur zijn waarin er harder geschreeuwd wordt om versoepelingen.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:14 schreef Stoney3K het volgende:
Overigens heeft het hele TvT concept zich nu vrij goed bewezen in de stadions. Dus ik zou het niet gek vinden als er toch een hoop doorgaat voor 20 september.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zeker, in de stadions gaat het goed. Maar ook op festivals tot 750 man hoor ik niets over grote besmettingshaarden. Dus blijkbaar gaat dit nu wel goed.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:14 schreef Stoney3K het volgende:
Overigens heeft het hele TvT concept zich nu vrij goed bewezen in de stadions. Dus ik zou het niet gek vinden als er toch een hoop doorgaat voor 20 september.![]()
![]()
Met deze idioterie kunnen we ook wel kappen nu iedere leraar/ouder/opa en oma de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.Zonder wrijving geen glans![]()
Alleen is het in Amsterdam nu net het probleem dat het daar niet zo is.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:17 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Met deze idioterie kunnen we ook wel kappen nu iedere leraar/ouder/opa en oma de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.
https://www.ggd.amsterdam(...)msterdam-amstelland/wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als je er over kunt praten met je werkgever waar jouw voorkeur ligt, dan is het ook weinig invasief. Als je werkgever je enkelzijdig naar huis stuurt en zegt dat je maar moet zien hoe je daar kunt werken, dan is het erg impactvol.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of het thuiswerkadvies er alweer afgaat. Dat lijkt me een maatregel die ze relatief weinig invasief vinden en ik vrees vrij lang in stand gaan houden. Zeker als er nog sectoren als de horeca/cultuur zijn waarin er harder geschreeuwd wordt om versoepelingen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Hopeloos.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:17 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Met deze idioterie kunnen we ook wel kappen nu iedere leraar/ouder/opa en oma de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.
Laat kindje in kwestie lekker thuis maar voor de rest gewoon onderwijs en school door laten gaan.![]()
Dit inderdaad. stoppen met hele klassen thuis te houden.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopeloos.
Laat kindje in kwestie lekker thuis maar voor de rest gewoon onderwijs en school door laten gaan.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De Nederlandse bioscopen willen vasthouden aan de huidige anderhalvemeterregel uit angst dat het versoepelen ervan en het invoeren van 'checken voor toegang' voor een grote omzetdaling gaan zorgen. De bioscoopbranche vraagt het kabinet 'met klem' de 1,5 meter afstand in hun theaters te handhaven.
,,Door de afschaffing van de 1,5 meter maatregel en de invoering van zowel het 'checken voor toegang' als een maximum van 75 bezoekers per complex, zal er juist minder omzet worden gedraaid dan nu'', schrijft de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in een reactie.
De verwachting is dat de bioscopen in de laatste maanden van dit jaar daardoor 70 miljoen omzet zullen mislopen. Twee keer meer dan de ingeschatte 33 miljoen. Onder de nieuwe regels zouden er slechts 75 bezoekers per complex mogen worden toegelaten.
Jongeren zouden bovendien niet willen betalen voor een coronatest en wegblijven, stelt NVBF. Mocht het behouden van de anderhalvemeterregel een probleem zijn, dan opteren de bioscopen voor een maximum van 75 tot 100 bezoekers per filmzaal. Lukt ook dat niet, dan wil de bioscoopsector de coronasteun behouden.
Bron: AD.nl
Iemand die mij dit kan uitleggen? Het is toch niet én én? Dus of Testen voor Toegang (of vacc.bewijs) of een maximum aantal? Het is toch niet maximaal 75 man binnen en Testen voor Toegang? Of lees ik het verkeerd?![]()
Een snottebel bij een kindje is nou eenmaal SuPeR hEfTiGgGgG!!!!!!quote:Op donderdag 2 september 2021 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopeloos.
Laat kindje in kwestie lekker thuis maar voor de rest gewoon onderwijs en school door laten gaan.Zonder wrijving geen glans![]()
Het plan is dat er helemaal geen optie meer komt voor anderhalve meter geloof ik.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:23 schreef Shaar12 het volgende:
De Nederlandse bioscopen willen vasthouden aan de huidige anderhalvemeterregel uit angst dat het versoepelen ervan en het invoeren van 'checken voor toegang' voor een grote omzetdaling gaan zorgen. De bioscoopbranche vraagt het kabinet 'met klem' de 1,5 meter afstand in hun theaters te handhaven.
,,Door de afschaffing van de 1,5 meter maatregel en de invoering van zowel het 'checken voor toegang' als een maximum van 75 bezoekers per complex, zal er juist minder omzet worden gedraaid dan nu'', schrijft de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in een reactie.
De verwachting is dat de bioscopen in de laatste maanden van dit jaar daardoor 70 miljoen omzet zullen mislopen. Twee keer meer dan de ingeschatte 33 miljoen. Onder de nieuwe regels zouden er slechts 75 bezoekers per complex mogen worden toegelaten.
Jongeren zouden bovendien niet willen betalen voor een coronatest en wegblijven, stelt NVBF. Mocht het behouden van de anderhalvemeterregel een probleem zijn, dan opteren de bioscopen voor een maximum van 75 tot 100 bezoekers per filmzaal. Lukt ook dat niet, dan wil de bioscoopsector de coronasteun behouden.
Iemand die mij dit kan uitleggen? Het is toch niet én én? Dus of Testen voor Toegang (of vacc.bewijs) of een maximum aantal? Het is toch niet maximaal 75 man binnen en Testen voor Toegang? Of lees ik het verkeerd?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Het wordt straks >75 sowieso TvT volgens mijquote:Op donderdag 2 september 2021 16:23 schreef Shaar12 het volgende:
Iemand die mij dit kan uitleggen? Het is toch niet én én? Dus of Testen voor Toegang (of vacc.bewijs) of een maximum aantal? Het is toch niet maximaal 75 man binnen en Testen voor Toegang? Of lees ik het verkeerd?
De bioscopen vrezen dat gaat gelden voor het hele complex en niet per zaal, terwijl ze nu gewoon 1,5 meter kunnen hanteren in de zalen zonder maximum.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op donderdag 2 september 2021 16:23 schreef Shaar12 het volgende:
Iemand die mij dit kan uitleggen? Het is toch niet én én? Dus of Testen voor Toegang (of vacc.bewijs) of een maximum aantal? Het is toch niet maximaal 75 man binnen en Testen voor Toegang? Of lees ik het verkeerd?https://www.rijksoverheid(...)nge-13-augustus-2021quote:En verder geldt: daar waar grote groepen mensen bij elkaar komen in de overige horeca, bij evenementen zoals festivals, sportwedstrijden en congressen, en in theaters, bioscopen en concertzalen wordt per maandag 20 september boven 75 personen een toegangsbewijs verplicht. Dan moet je dus of een vaccinatiebewijs kunnen laten zien, of een negatief testbewijs, of een bewijs dat je het virus niet langer dan een half jaar geleden hebt gehad – het zogeheten herstelbewijs.
Max 75 man per complex of TvT, bioscopen draaien blijkbaar in beide scenario's geen zwarte cijfers.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Ik zie het ook niet gehandhaafd worden in de kroegen waar er 300 man in kunnen. Die portier gaat echt niet zitten tellen of bij iedereen de QR code checken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nog steeds scholen dicht gooien voor een snottebel..
De overheid moet dit echt een halt toe gaan roepen.
Complete waanzin. Maart 2020 angst paniek all over again.
Hebben we dan niks geleerd? Waarom zijn 'we' überhaupt gevaccineerd allemaal?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dus over twee weken zijn alle scholen weer dicht. Voor wat besmettingen
Leraren doen ook echt alles voor extra vakantie![]()
Zoals 50% van alle wereldproblemen. Religie heeft toch wel de meest kansloze wappies ooit.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel grappig dat het zich nu ontpopt tot een religieus probleem.Go hard or go home![]()
Mijn vrouw is sinds kort locatiemanager van een BSO. Superleuk, want nu mag ze vrijwel dagelijks boze ouders te woord staan die hun kinderen niet mogen brengen / of verplicht eerder moeten komen ophalen, want snottebel/verkoudheidssymptomen.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Nog steeds scholen dicht gooien voor een snottebel..
De overheid moet dit echt een halt toe gaan roepen.
Complete waanzin. Maart 2020 angst paniek all over again.
Hebben we dan niks geleerd? Waarom zijn 'we' überhaupt gevaccineerd allemaal?
Ze wordt er zelf ook compleet krankjorem van.... maar hey, zolang het bedrijf de richtlijnen van RIVM moet volgen kan zij niks anders dan die naleven.![]()
Natuurlijk wel. Ze kan het gewoon niet zien bij die kinderenquote:Op donderdag 2 september 2021 16:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn vrouw is sinds kort locatiemanager van een BSO. Superleuk, want nu mag ze vrijwel dagelijks boze ouders te woord staan die hun kinderen niet mogen brengen / of verplicht eerder moeten komen ophalen, want snottebel/verkoudheidssymptomen.
Ze wordt er zelf ook compleet krankjorem van.... maar hey, zolang het bedrijf de richtlijnen van RIVM moet volgen kan zij niks anders dan die naleven.![]()
Toch was het vorig jaar ook best lang stabiel op de IC gedurende de zomermaanden:quote:Op donderdag 2 september 2021 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames![]()
Klap in het gezicht van alle introverten.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het plan is dat er helemaal geen optie meer komt voor anderhalve meter geloof ik.![]()
Er zit corona in onze poep!
Het aantal corona-virusdeeltjes in het rioolwater was nog niet eerder zo hoog gemeten.
Rioolwater schijthoog > Aantal besmette wattenstaven *kuch*hoog > Aantal buikliggers op de IC zo hoog dat we moeten gaan stapelen > Aantal kisten niet aan te slepen
Conclusie: Was uw poep stuk, houd 1,5 meter afstand tot het toilet en zorg dat de druk op de kistenmakers niet te hoog wordt![]()
Wauw, haast poëtisch deze post.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:45 schreef Benny het volgende:
Het aantal corona-virusdeeltjes in het rioolwater was nog niet eerder zo hoog gemeten.
Rioolwater schijthoog > Aantal besmette wattenstaven *kuch*hoog > Aantal buikliggers op de IC zo hoog dat we moeten gaan stapelen > Aantal kisten niet aan te slepen
Conclusie: Was uw poep stuk, houd 1,5 meter afstand tot het toilet en zorg dat de druk op de kistenmakers niet te hoog wordt![]()
![]()
In mijn omgeving heb ik niet het idee dat men er heel happig op is terug te keren naar kantoor. Zoveel collega's die nog thuis blijven. Overigens heb ik een werkgever die er heel goed mee omgaat. Heb hier een goede thuiswerkstoel, monitor etc. liggen.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:21 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Als je er over kunt praten met je werkgever waar jouw voorkeur ligt, dan is het ook weinig invasief. Als je werkgever je enkelzijdig naar huis stuurt en zegt dat je maar moet zien hoe je daar kunt werken, dan is het erg impactvol.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Tijd voor Ivermectine klysma's.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:45 schreef Benny het volgende:
Conclusie: Was uw poep stuk, houd 1,5 meter afstand tot het toilet en zorg dat de druk op de kistenmakers niet te hoog wordtOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Ik ben het niet eens met deze vergelijking.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
Dat is zeker waar ja. Het probleem dat je op dit moment op veel plekken ziet is dat mensen lijken te denken: Ik ben gevaccineerd, heb geen corona dus yolo! Het vaccinatiebewijs wordt eigenlijk gezien als een gezondheidsbewijs, waardoor mensen waar normaal gesproken bij opgelet werd nu misschien wel minder opgelet wordt.
Het hebben van je vrachtwagenrijbewijs toont aan dat je een rijbewijs hebt. Het hebben van een rijbewijs toont niet aan dat je een vrachtwagenrijbewijs hebt. Datzelfde geldt hier een beetje. Het niet hebben van corona betekent niet dat je gezond of niet besmettelijk voor anderen bent. Het betekent alleen dat je (zeer waarschijnlijk) geen corona hebt.
Beter zou je kunnen stellen ooit, lang geleden was men in de veronderstelling dat gevaccineerden een veilige buffer zouden vormen.
Achteraf blijkt dat niet te kloppen, waardoor zij, jouw voorbeeld meenemende, net zomin over een rijbewijs blijken te beschikken als ieder ander zonder rijbewijs, maar zelf denken probleemloos achter het stuur te kunnen gaan zitten, dat ook gewoon doen, en daardoor een gevaar op de weg vormen.
Het vaccinatie bewijs toont niets anders aan dan het hebben ontvangen van een vaccinatie.![]()
Ja, dat thuiswerken is wel hip. Zo train ik heel veel thuiswerkers die aan het thuiswerken zijn.
Met de telefoon ernaast, dat dan weer wel. Stel dat ze bellen...
Go hard or go home![]()
Als het aantal poepdeeltjes nog nooit zo hoog was als nu houdt dat toch in dat de vaccinaties 1000+ IC-opnames voorkomen hebben? Of is dat te simplistisch?quote:Op donderdag 2 september 2021 16:45 schreef Benny het volgende:
Of een UV lamp inbrengenquote:Op donderdag 2 september 2021 16:54 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tijd voor Ivermectine klysma's.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hoe sta je tegenover het permanent opsluiten van ouderen en zwakkeren in speciale units, afgesloten van de buitenwereld, opdat jij je vrijheid en feestjes kunt genieten?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:
wat mij betreft hoeft niemand dat vaccin te nemen maar als mijn vrijheid beperkt wordt omdat anderen er niet toe bereid zijn vind ik dat wel een ander verhaal.![]()
Echt permanent? Ook na de pandemie?quote:Op donderdag 2 september 2021 17:05 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover het permanent opsluiten van ouderen en zwakkeren in speciale units, afgesloten van de buitenwereld, opdat jij je vrijheid en feestjes kunt genieten?
Dat gaat too furrr.Go hard or go home![]()
Gebeurt dat niet al jarenlang dan? Dat noemen ze toch "verzorgingstehuizen"?quote:Op donderdag 2 september 2021 17:05 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover het permanent opsluiten van ouderen en zwakkeren in speciale units, afgesloten van de buitenwereld, opdat jij je vrijheid en feestjes kunt genieten?![]()
Zoals in Wall-E? Iedereen in zo'n eigen pod? Zo één?quote:Op donderdag 2 september 2021 17:05 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover het permanent opsluiten van ouderen en zwakkeren in speciale units, afgesloten van de buitenwereld, opdat jij je vrijheid en feestjes kunt genieten?![]()
![]()
Deze pandemie gaat nooit afgelopen zijn.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Echt permanent? Ook na de pandemie?
Dat gaat too furrr.
Vriendelijk bedankt de CEO van Pfizer.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ah meneer Kaptein, wat fijn dat u ons met uw bezoek vereerd.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Deze pandemie gaat nooit afgelopen zijn.
Vriendelijk bedankt de CEO van Pfizer.![]()
Er is inderdaad geen enkele reden om nu nog met zoveel paniek te reageren. Alle volwassen (mits medisch verantwoord) hebben inmiddels een kans gehad om zich te laten vaccineren; laten we de kinderen niet nog langer het slachtoffer laten zijn van onze wil om dat virus er onder te krijgen. Dat gaat niet gebeuren; this is as good as it is going to get. We moeten accepteren dat het virus er gewoon zal blijven zijn de komende jaren. Vaccineren; meer kunnen we niet doen.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopeloos.
Laat kindje in kwestie lekker thuis maar voor de rest gewoon onderwijs en school door laten gaan.![]()
En ook hiervoor geldt dus weer de vraag 'als het nu nog niet kan (zonder klassen heen te zenden), wanneer dan wel?'quote:Op donderdag 2 september 2021 17:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is inderdaad geen enkele reden om nu nog met zoveel paniek te reageren. Alle volwassen (mits medisch verantwoord) hebben inmiddels een kans gehad om zich te laten vaccineren; laten we de kinderen niet nog langer het slachtoffer laten zijn van onze wil om dat virus er onder te krijgen. Dat gaat niet gebeuren; this is as good as it is going to get. We moeten accepteren dat het virus er gewoon zal blijven zijn de komende jaren. Vaccineren; meer kunnen we niet doen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Yup, precies.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ook hiervoor geldt dus weer de vraag 'als het nu nog niet kan (zonder klassen heen te zenden), wanneer dan wel?'
Vast wanneer iedereen die derde booster heeft. Of vierde. Of ze moeten opeens een magisch medicijn vinden.
Er is nog steeds de naïeve hoop (naar mijn idee) om dat virus eronder te krijgen. Om ervoor te zorgen dat er geen mensen meer opgenomen hoeven te worden. Gaat gewoon niet gebeuren imo.![]()
ging het maar over feestjes, ik maak me meer zorgen om jou en je gelijkgestemde vrienden en vriendinnen die met teveel tegelijk opgenomen gaan worden, ik hoop dat het mee gaat vallenquote:Op donderdag 2 september 2021 17:05 schreef Za het volgende:
[..]
Zelf ben ik gewoon 100% aan het werk op locatie geweest de afgelopen 1,5 jaar in een fabriek met 1000 man waarvan er ongeveer 200 a 300 thuis werkten.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In mijn omgeving heb ik niet het idee dat men er heel happig op is terug te keren naar kantoor. Zoveel collega's die nog thuis blijven. Overigens heb ik een werkgever die er heel goed mee omgaat. Heb hier een goede thuiswerkstoel, monitor etc. liggen.
Eigenlijk hebben mensen als ik recht op soort van risicogeld vind ik.To BG or not to BG!![]()
quote:Op donderdag 2 september 2021 16:58 schreef Za het volgende:
Het vaccinatie bewijs toont niets anders aan dan het hebben ontvangen van een vaccinatie.![]()
Het feit dat ik van vrijheid en feestjes wil genieten betekent echt niet dat we zwakkeren en ouderen in speciale units moeten opsluiten.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:05 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover het permanent opsluiten van ouderen en zwakkeren in speciale units, afgesloten van de buitenwereld, opdat jij je vrijheid en feestjes kunt genieten?Makkelijk eerste![]()
Goed om te zien dat het feestjesframe na 1,5 jaar nog steeds actueel is.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:05 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover het permanent opsluiten van ouderen en zwakkeren in speciale units, afgesloten van de buitenwereld, opdat jij je vrijheid en feestjes kunt genieten?
Alleen eerst waren het jongeren en nu gevaccineerden![]()
![]()
De Pavlov-reactie bij elk willekeurig coronageval moet eruit.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup, precies.
Vast wanneer iedereen die derde booster heeft. Of vierde. Of ze moeten opeens een magisch medicijn vinden.
Er is nog steeds de naïeve hoop (naar mijn idee) om dat virus eronder te krijgen. Om ervoor te zorgen dat er geen mensen meer opgenomen hoeven te worden. Gaat gewoon niet gebeuren imo.![]()
Eerst werd er gemiept over zielige jongeren die zich opofferden voor dor hout en nu is het weer dat ouderen zielig zijn omdat jongeren blijven feesten. Kinderen zijn zielig vanwege thuisles, jongeren vanwege thuisles en gebrek aan sociaal leven, volwassenen vanwege thuiswerken met blagen om zich heen of vanwege vereenzaming want single, en ouderen omdat ze een risicogroep zijn, en dan heb je nog de risicogroepen die aan alle kanten de lul zijn.
Dat gewijs met dat vingertje, elke generatie is gewoon de lul.Tap tap tap![]()
Hebben ze daar niet de kans gehad zich te laten vaccineren? Apart.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alleen is het in Amsterdam nu net het probleem dat het daar niet zo is.
https://www.ggd.amsterdam(...)msterdam-amstelland/![]()
Helemaal eens. In het ziekenhuis liggen vooral ongevaccineerden met Corona.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:17 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Het is hun eigen keuze om niet gevaccineerd te worden.![]()
Pás vijf dágen later.quote:https://www.telegraaf.nl/(...)egelen-af-te-schalen
De datum van 20 september komt te vroeg voor het afschalen van de coronamaatregelen. Naar verwachting laat het demissionaire kabinet pas vijf dagen later de anderhalve meter los, zo melden bronnen rond het Binnenhof aan De Telegraaf.Dat zou toch juist enorm meevallen als dat op de 25e al kan? Vijf dágen, mèn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Want wat gaat er gebeuren in die 5 dagen?
Sowieso wel. Toen ik moest sluiten kreeg ik 2 uur en de tweede keer had ik een dag.
Het loslaten van 1,5 meter, 5 dagen. Flikker toch op met die onzin.Go hard or go home![]()
De vraag is meer waarom die vijf dagen wat uit zouden maken.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Pás vijf dágen later.Dat zou toch juist enorm meevallen als dat op de 25e al kan? Vijf dágen, mèn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zet het dan gewoon op 1 oktober.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Pás vijf dágen later.Dat zou toch juist enorm meevallen als dat op de 25e al kan? Vijf dágen, mèn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wat moet er nog gebeuren in die 5 dagen dan? Zit er een of ander cruciaal beslissingsmoment in ofzo?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Van uitstel komt afstel.
Wat een lachwekkend gedoe
https://twitter.com/telegraaf/status/1433459171605757955?s=21![]()
Het is gewoon lulkoek.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:13 schreef josja het volgende:
Wat moet er nog gebeuren in die 5 dagen dan? Zit er een of ander cruciaal beslissingsmoment in ofzo?![]()
Iets met Prinsjesdag te maken wellicht? Valt dat binnen dit window?quote:Op donderdag 2 september 2021 18:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag is meer waarom die vijf dagen wat uit zouden maken.![]()
Jackpot. Dat is op 21 september.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iets met Prinsjesdag te maken wellicht?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dan zijn alle scholen weer minimaal 2 weken open en is er meer zicht op wat dit doet met de besmettingen. Denk ik.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag is meer waarom die vijf dagen wat uit zouden maken.![]()
Versoepelingen duren altijd langer. Wat ik zeg, je kan dezelfde dag nog sluiten maar openen mag dan wel een week duren. Alsof zij een boterham minder vreten. En ook na 8 maanden sluiting, kun je alsnog die week goed gebruiken voordat mensen zeggen dat die ene week niks uitmaakt. Dat maakt wel uit, kan ik je melden.Go hard or go home![]()
Inderdaad, nooit.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:
Deze pandemie gaat nooit afgelopen zijn.
Vriendelijk bedankt de CEO van Pfizer.
We bevinden ons in een permanente covid situatie, al 18 maanden en voor de rest van ons leven.![]()
Degenen die straks mogelijk rondzwalken met kwakkelende immuunsystemen en de IC's bevolken zijn vrees ik jij en je gelijkgestemde vrienden.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:22 schreef Tarado het volgende:
ging het maar over feestjes, ik maak me meer zorgen om jou en je gelijkgestemde vrienden en vriendinnen die met teveel tegelijk opgenomen gaan worden, ik hoop dat het mee gaat vallen
Ik hoop oprecht heel hard dat dat niet zo zal zijn.![]()
Meer besmettingen dan ooit vergeleken met dezelfde periode vorig jaar voor de massavaccinaties.quote:
In Nederland 10x zoveel in de UK 34x zoveel.
Het is een sombere situatie idd, vooral nu de vaccins hun werkzaamheid aan het verliezen zijn, en gevaccineerden lachend hun thuistests in de vuilnisbak gooien.![]()
Zucht.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:40 schreef Za het volgende:
[..]
Meer besmettingen dan ooit vergeleken met dezelfde periode vorig jaar voor de massavaccinaties.
In Nederland 10x zoveel in de UK 34x zoveel.
Delta is veel besmettelijker.
Mensen houden zich niet meer aan de regels.
Ziekenhuizen kunnen het nog steeds aan.
Wat is precies het probleem?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Men hoopt waarschijnlijk dat de besmettingsaantallen weer explosief gaan stijgen; lekker lockdownen!quote:Op donderdag 2 september 2021 18:13 schreef josja het volgende:
Wat moet er nog gebeuren in die 5 dagen dan? Zit er een of ander cruciaal beslissingsmoment in ofzo?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Klopt, die wordt endemisch.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:46 schreef Za het volgende:
[..]
Deze pandemie gaat nooit meer afgelopen zijn.
Vergelijk met vorig jaar loopt wat mank vanwege het feit dat we toen meer pockets besmettingen hadden, nu is het over heel Nederland verspreid.
Los van de meer besmettelijke variant.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Wanneer zit Ab Drank weer aan de discussietafel?quote:Op donderdag 2 september 2021 18:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Men hoopt waarschijnlijk dat de besmettingsaantallen weer explosief gaan stijgen; lekker lockdownen!![]()
Je zogenaamd "meelevende" antivaxx-act begint een beetje vermoeiend te worden...quote:Op donderdag 2 september 2021 18:36 schreef Za het volgende:
[..]
Degenen die straks mogelijk rondzwalken met kwakkelende immuunsystemen en de IC's bevolken zijn vrees ik jij en je gelijkgestemde vrienden.
Ik hoop oprecht heel hard dat dat niet zo zal zijn.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik post al minstens 10 maanden over het feit dat we met een diffuse verspreiding te maken hebben en we er daarom nooit meer vanaf komen.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:50 schreef Wantie het volgende:
Klopt, die wordt endemisch.
Vergelijk met vorig jaar loopt wat mank vanwege het feit dat we toen meer pockets besmettingen hadden, nu is het over heel Nederland verspreid.
Los van de meer besmettelijke variant.![]()
Een beetje?quote:Op donderdag 2 september 2021 18:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je zogenaamd "meelevende" antivaxx-act begint een beetje vermoeiend te worden...Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het lijkt me gewoon verschrikkelijk.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Je zogenaamd "meelevende" antivaxx-act begint een beetje vermoeiend te worden...
Ik heb gevaccineerde dierbaren, totaal geen act.![]()
Je hebt gelijk, een beetje erg veel dekt de lading een heel stuk beter.quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Heel sneu voor hen dat dit virus de wereld is overkomen. Dat betekent echter niet dat iedereen vanaf heden zich moeten schikken naar de noden van hen die in potentie het meeste risico lopen in het geval van besmetting. Niemand hoeft te worden opgesloten, behalve wanneer dat de eigen wens is, dan waarschijnlijk ingegeven door de eigen medische situatie.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:05 schreef Za het volgende:
permanent opsluiten van ouderen en zwakkeren in speciale units, afgesloten van de buitenwereld, opdat jij je vrijheid en feestjes kunt genieten?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ach een Telegraafje.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
zie email 27 oktober![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)0-september-te-vroegquote:De aangekondigde datum van 20 september gaat niet gehaald worden voor de afschaffing van een paar belangrijke coronamaatregelen. Verplichte mondkapjes in het ov, de voorgeschreven zitplaats in cafés, bij voorkeur thuiswerken: die regels worden waarschijnlijk vijf dagen later beëindigd.
Dat bevestigen bronnen aan RTL Nieuws na berichtgeving in De Telegraaf. De datum waarop het kabinet mikte met deze volgende stap van het openingsplan, zou niet worden gehaald omdat de wet hiervoor moet worden aangepast.
Duurt lang hè, zo'n wet aanpassen.
Ook leuk:TvT als je gaat klaverjassen?quote:Voor alle locaties, of mensen er nu staan of zitten, zou straks gaan gelden dat mensen vanaf een bezetting van 75 personen een bewijs van herstel, negatieve test of vaccinatie moeten tonen. Maar die groepsgrootte gaat straks omlaag. Wie zich dan nog moet laten testen voor toegang, betaalt dan bovendien een eigen bijdrage.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Bij voorkeur thuiswerken een regel? Haha grapjassen. Is gewoon een advies.quote:Op donderdag 2 september 2021 19:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)0-september-te-vroeg
Duurt lang hè, zo'n wet aanpassen.
Ook leuk:
[..]
TvT als je gaat klaverjassen?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: