abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201181741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Anti-vaxxers zijn nog steeds echt de minderheid. De groep 12-17 is net iets meer dan 50% de eerste keer gevaccineerd, tweede dosis zo rond de 40% ofzo. Dat zijn over het algemeen geen anti-vaxxers.

We scheren iedereen die geen vaccinatie heeft echt veel te makkelijk over één kam in dit topic.
Eens, hopelijk is over 4 weken de 12-17 groep met 1e prik wel significant gestegen, de vakanties zijn dan ruim voorbij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201181744
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ongevaccineerd is toch de correcte benaming voor die groep? Niemand zegt volgens mij dat die groep per definitie anti-vaxxers zijn.
Anti-vaxxers vind ik die gekkies op Social Media die bij elk berichtje er als de kippen bij zijn om te zeggen dat het rommel is, dat je het niet moet laten doen en dan weer met voorbeelden uit de eigen omgeving komen dat iedereen bijwerkingen heeft. Nou, in mijn omgeving is zo'n beetje iedereen gevaccineerd, ik hoor van niemand ernstige bijwerkingen. Hele vermoeiende lui zijn dat, dus ik ben benieuwd wat zij precies willen.
pi_201181752
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Over die gelijke besmettelijkheid van wel of niet gevaccineerde mensen: was het niet zo dat het expliciet ging over besmettelijkheid van gevaccineerde mensen met een breakthrough infection?
Deze dacht ik: https://www.deseret.com/c(...)not-contagious-covid
pi_201181755
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:56 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Anti-vaxxers vind ik die gekkies op Social Media die bij elk berichtje er als de kippen bij zijn om te zeggen dat het rommel is, dat je het niet moet laten doen en dan weer met voorbeelden uit de eigen omgeving komen dat iedereen bijwerkingen heeft. Nou, in mijn omgeving is zo'n beetje iedereen gevaccineerd, ik hoor van niemand ernstige bijwerkingen. Hele vermoeiende lui zijn dat, dus ik ben benieuwd wat zij precies willen.
En de groep 'anti-vaxxers' is veruit de minderheid in die hele groep van 1,8 miljoen mensen die genoemd werd als groep ongevaccineerden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 13:57:37 ]
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 13:57:58 #55
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201181762
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik bedoel het eerder als pleidooi dat we met zijn allen normaal gaan doen. Maar zo kun je het ook opvatten ja :+
Normaal doen ben ik helemaal voor hoor.

Naja, normaal...wat is normaal? Ik maak soms willekeurig erotisch getinte bewegingen met fallus-vormige voorwerpen in huis terwijl ik mijn vrouw procoverend aankijk. Gewoon omdat ik dat leuk vind.

Dat heb ik inmiddels zo vaak gedaan dat zij dit normaal is gaan vinden en er nauwelijks op reageert.

Zo zie je maar, normaal is een subjectief begrip :)
pi_201181766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
En de groep 'anti-vaxxers' is veruit de minderheid in die hele groep van 1,8 miljoen mensen die genoemd werd als groep ongevaccineerden.
Dat klopt, daarom vind ik het ook niet zo'n slecht idee om mensen te laten betalen voor Testen voor Toegang. De mensen die dan twijfelen over een vaccin, zullen die dan toch eerder nemen.
pi_201181781
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:58 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dat klopt, daarom vind ik het ook niet zo'n slecht idee om mensen te laten betalen voor Testen voor Toegang. De mensen die dan twijfelen over een vaccin, zullen die dan toch eerder nemen.
Ook wetende dat je daarmee tussen de 400.000 en 600.000 jongeren tussen de 12 en 17 opzadelt met kosten hiervoor? En wetende dat je een groep van ~700.000 mensen die niet gevaccineerd kan worden hiermee opzadelt?
  donderdag 2 september 2021 @ 14:00:14 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_201181791
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Over die gelijke besmettelijkheid van wel of niet gevaccineerde mensen: was het niet zo dat het expliciet ging over besmettelijkheid van gevaccineerde mensen met een breakthrough infection?
Een symptomatische breakthrough infection zelfs. En dan mogelijk. En gedurende een korte(re) interval.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201181816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ook wetende dat je daarmee tussen de 400.000 en 600.000 jongeren tussen de 12 en 17 opzadelt met kosten hiervoor? En wetende dat je een groep van ~700.000 mensen die niet gevaccineerd kan worden hiermee opzadelt?
Die jongeren kunnen toch een vaccin nemen?

En ik had al eerder gezegd die groep die niet gevaccineerd kan worden, daar moet naar gekeken worden uiteraard.
pi_201181822
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:33 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wat vertrouw je meer, de antigenen sneltest of het vaccin?
Ik weet het niet. Dit is eigenlijk meer een rekenvraag.
I'll give you something to do
pi_201181831
quote:
Kunnen we inmiddels wel een beetje stellen dat bij 2000-3000 besmettingen per dag (gemiddeld teruggerekend) zo'n 20 IC-opnames (1%) en zo'n 60-80 ziekenhuisopnames (4% tot 5%) hoort?

Dit uiteraard met de kanttekening dat er veel factoren zijn die we niet meenemen maar dit puur en alleen even voor het gemak is?
pi_201181846
quote:
Oei hoge instroom.
pi_201181850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:01 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Die jongeren kunnen toch een vaccin nemen?

En ik had al eerder gezegd die groep die niet gevaccineerd kan worden, daar moet naar gekeken worden uiteraard.
Die jongeren kunnen inderdaad een vaccin nemen. Die jongeren die dan dat vaccin nemen doen dat eigenlijk vooral voor jou en mij, niet voor henzelf. Vind je het dan eerlijk om ze daarmee op te zadelen?

Die andere groep moet inderdaad naar gekeken worden, maar dat is tot nu toe niet hoe het ervoor staat. Er komt gewoon een eigen bijdrage als je je telkens moet laten testen, einde.
  donderdag 2 september 2021 @ 14:04:34 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201181852
twitter
pi_201181866
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die jongeren kunnen inderdaad een vaccin nemen. Die jongeren die dan dat vaccin nemen doen dat eigenlijk vooral voor jou en mij, niet voor henzelf. Vind je het dan eerlijk om ze daarmee op te zadelen?

Die andere groep moet inderdaad naar gekeken worden, maar dat is tot nu toe niet hoe het ervoor staat. Er komt gewoon een eigen bijdrage als je je telkens moet laten testen, einde.
Of ze doen het voor de eigen portemonnee.
  donderdag 2 september 2021 @ 14:05:41 #67
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201181868
Ik kreeg gisteren in mijn Instagram timeline een vrouw die iedereen die gevaccineerd is en meewerkt aan de testmaatschappij, bewust ongevaccineerden buitensluit en meewerkt aan een maatschappij a la de tweede wereldoorlog. Mensen worden steeds extremer.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201181876
quote:
14s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:05 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Of ze doen het voor de eigen portemonnee.
Ik denk niet dat wij het eens worden.
pi_201181887
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk niet dat wij het eens worden.
Dat denk ik ook niet. Maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Zo nog een hele winter door rommelen wordt hem ook niet.
pi_201181902
quote:
Nou dat is het kennelijk. We sukkelen nog een tijdje zo door. Ik zeg: pandemie is voorbij, maatregelen afschaffen en een heel groot bevrijdingsfeest op het strand op een zonnig weekend.
pi_201181904
quote:
10s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Normaal doen ben ik helemaal voor hoor.

Naja, normaal...wat is normaal? Ik maak soms willekeurig erotisch getinte bewegingen met fallus-vormige voorwerpen in huis terwijl ik mijn vrouw procoverend aankijk. Gewoon omdat ik dat leuk vind.

Dat heb ik inmiddels zo vaak gedaan dat zij dit normaal is gaan vinden en er nauwelijks op reageert.

Zo zie je maar, normaal is een subjectief begrip :)
_O- Ik heb het laatste jaar een beetje een indruk gekregen van jouw thuissituatie, lijkt me zo'n dolle boel daar.
  donderdag 2 september 2021 @ 14:10:36 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201181911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
vervelend maar tot jij een betere oplossing hebt eigenlijk wel
pi_201181920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:07 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dat denk ik ook niet. Maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Zo nog een hele winter door rommelen wordt hem ook niet.
Mij ook hoor. Als je kijkt naar de groep ongevaccineerden op de IC zijn het bovengemiddeld veel mensen met een niet-westerse achtergrond die wat ouder zijn. De mensen met zo'n achtergrond die ik ken hebben in veel gevallen ook aardig wat overgewicht en spreken de Nederlandse taal slecht. Als je die groep bereikt maak je een veel groter verschil dan wanneer je alle jongeren van 12-17 vaccineert.

Dat is naar mijn idee waarop gefocused moet worden. Specifieke doelgroepen waar de vaccinatiegraad achterblijft en die op een goede manier overtuigen. Die ga je niet bereiken met testen voor toegang, maar als de Imam oid oproept tot vaccineren staan ze in de rij.
pi_201181924
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:00 schreef speknek het volgende:

[..]
Een symptomatische breakthrough infection zelfs. En dan mogelijk. En gedurende een korte(re) interval.
Dan is toch deze hele discussie over of gevaccineerde mensen moeten worden getest omdat ze even besmettelijk zijn als niet gevaccineerde mensen niet correct? Een asymptomatische gevaccineerde persoon is dan dus minder besmettelijk dan een asymptomatische niet-gevaccineerde persoon?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201181928
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
vervelend maar tot jij een betere oplossing hebt eigenlijk wel
Ik snap wat je bedoelt, maar ik hoop niet dat de pandemiebestrijding afhankelijk is van mij persoonlijk. Ik kan je nu alvast zeggen dat het dan ook niet goed zou komen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')