Je zou bijna gaan denken dat we een evenwicht hebben bereikt.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is bijna net zo stabiel als de coronabesmettingen.
[ afbeelding ]
Duidelijk, dank voor die uitleg!quote:Op donderdag 2 september 2021 15:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is een baan he. Wetenschappers worden betaald voor hun werk.
[..]
Nee het is niet dat het betwisten het probleem is, het is dat commerciele publicaties niet zitten te wachten op replicatiestudies, omdat die minder gelezen/geciteerd/gekocht worden, en universiteiten die minder waarderen in de carriere van een wetenschapper. Iedereen wil nieuw onderzoek zien, niet oud onderzoek opnieuw uitgevoerd.
+ publicatiebias.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:23 schreef speknek het volgende:
Nee het is niet dat het betwisten het probleem is, het is dat commerciele publicaties niet zitten te wachten op replicatiestudies, omdat die minder gelezen/geciteerd/gekocht worden, en universiteiten die minder waarderen in de carriere van een wetenschapper. Iedereen wil nieuw onderzoek zien, niet oud onderzoek opnieuw uitgevoerd.
Normaal gesproken zou je dan zeggen dat je ergens tegen een grens aan loopt. Ik kan me alleen niet zo goed bedenken welke grens dat zou zijn. Ik ben het wel met je eens dat het heel erg schommelt. Zelfs met zoveel mensen die nu terugkomen van vakantie is er geen uitschieter.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is gewoon een constatering.
Maar de kans dat je, gezien het verloop sinds maart 2020, opeens een maand lang op blijkbaar exact het evenwichtspunt tussen dalen en stijgen zit is gewoon enorm klein. Normaliter statistisch verwaarloosbaar zou ik zeggen.
Ben benieuwd of dit wel gaat gebeuren in september, wanneer een mogelijk effect van het openen van de scholen zichtbaar zou moeten worden.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou je dan zeggen dat je ergens tegen een grens aan loopt. Ik kan me alleen niet zo goed bedenken welke grens dat zou zijn. Ik ben het wel met je eens dat het heel erg schommelt. Zelfs met zoveel mensen die nu terugkomen van vakantie is er geen uitschieter.
Ik zat er nog aan te denken dat het een goed idee was om aan te geven dat de titel niet is waar het over gaat. Maargoed, mee eens.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
+ publicatiebias.
Maar goed een video met de titel dat het meeste onderzoek 'verkeerd' is, is sowieso al een verkeerd startpunt. Onderzoek is namelijk niet goed of verkeerd. Je rapporteert wat je vindt.
Op een gegeven moment is een groot gedeelte van die groep wel besmet geraakt.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Eigenlijk niet zo vreemd dat het zo constant is. Op zich is het allemaal wel onder controle nu, alleen binnen bepaalde groepen blijft het voortwoekeren. Dus zonder dat daar iets aan gedaan wordt zal het ook niet verder dalen.
Ik ben vooral benieuwd of het thuiswerkadvies er alweer afgaat. Dat lijkt me een maatregel die ze relatief weinig invasief vinden en ik vrees vrij lang in stand gaan houden. Zeker als er nog sectoren als de horeca/cultuur zijn waarin er harder geschreeuwd wordt om versoepelingen.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:14 schreef Stoney3K het volgende:
Overigens heeft het hele TvT concept zich nu vrij goed bewezen in de stadions. Dus ik zou het niet gek vinden als er toch een hoop doorgaat voor 20 september.
Zeker, in de stadions gaat het goed. Maar ook op festivals tot 750 man hoor ik niets over grote besmettingshaarden. Dus blijkbaar gaat dit nu wel goed.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:14 schreef Stoney3K het volgende:
Overigens heeft het hele TvT concept zich nu vrij goed bewezen in de stadions. Dus ik zou het niet gek vinden als er toch een hoop doorgaat voor 20 september.
Alleen is het in Amsterdam nu net het probleem dat het daar niet zo is.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:17 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Met deze idioterie kunnen we ook wel kappen nu iedere leraar/ouder/opa en oma de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.
Als je er over kunt praten met je werkgever waar jouw voorkeur ligt, dan is het ook weinig invasief. Als je werkgever je enkelzijdig naar huis stuurt en zegt dat je maar moet zien hoe je daar kunt werken, dan is het erg impactvol.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of het thuiswerkadvies er alweer afgaat. Dat lijkt me een maatregel die ze relatief weinig invasief vinden en ik vrees vrij lang in stand gaan houden. Zeker als er nog sectoren als de horeca/cultuur zijn waarin er harder geschreeuwd wordt om versoepelingen.
Hopeloos.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:17 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Met deze idioterie kunnen we ook wel kappen nu iedere leraar/ouder/opa en oma de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.
Dit inderdaad. stoppen met hele klassen thuis te houden.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopeloos.
Laat kindje in kwestie lekker thuis maar voor de rest gewoon onderwijs en school door laten gaan.
Een snottebel bij een kindje is nou eenmaal SuPeR hEfTiGgGgG!!!!!!quote:Op donderdag 2 september 2021 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopeloos.
Laat kindje in kwestie lekker thuis maar voor de rest gewoon onderwijs en school door laten gaan.
Het plan is dat er helemaal geen optie meer komt voor anderhalve meter geloof ik.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:23 schreef Shaar12 het volgende:
De Nederlandse bioscopen willen vasthouden aan de huidige anderhalvemeterregel uit angst dat het versoepelen ervan en het invoeren van 'checken voor toegang' voor een grote omzetdaling gaan zorgen. De bioscoopbranche vraagt het kabinet 'met klem' de 1,5 meter afstand in hun theaters te handhaven.
,,Door de afschaffing van de 1,5 meter maatregel en de invoering van zowel het 'checken voor toegang' als een maximum van 75 bezoekers per complex, zal er juist minder omzet worden gedraaid dan nu'', schrijft de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in een reactie.
De verwachting is dat de bioscopen in de laatste maanden van dit jaar daardoor 70 miljoen omzet zullen mislopen. Twee keer meer dan de ingeschatte 33 miljoen. Onder de nieuwe regels zouden er slechts 75 bezoekers per complex mogen worden toegelaten.
Jongeren zouden bovendien niet willen betalen voor een coronatest en wegblijven, stelt NVBF. Mocht het behouden van de anderhalvemeterregel een probleem zijn, dan opteren de bioscopen voor een maximum van 75 tot 100 bezoekers per filmzaal. Lukt ook dat niet, dan wil de bioscoopsector de coronasteun behouden.
Bron: AD.nl
Iemand die mij dit kan uitleggen? Het is toch niet én én? Dus of Testen voor Toegang (of vacc.bewijs) of een maximum aantal? Het is toch niet maximaal 75 man binnen en Testen voor Toegang? Of lees ik het verkeerd?
Het wordt straks >75 sowieso TvT volgens mijquote:Op donderdag 2 september 2021 16:23 schreef Shaar12 het volgende:
Iemand die mij dit kan uitleggen? Het is toch niet én én? Dus of Testen voor Toegang (of vacc.bewijs) of een maximum aantal? Het is toch niet maximaal 75 man binnen en Testen voor Toegang? Of lees ik het verkeerd?
quote:Op donderdag 2 september 2021 16:23 schreef Shaar12 het volgende:
De Nederlandse bioscopen willen vasthouden aan de huidige anderhalvemeterregel uit angst dat het versoepelen ervan en het invoeren van 'checken voor toegang' voor een grote omzetdaling gaan zorgen. De bioscoopbranche vraagt het kabinet 'met klem' de 1,5 meter afstand in hun theaters te handhaven.
,,Door de afschaffing van de 1,5 meter maatregel en de invoering van zowel het 'checken voor toegang' als een maximum van 75 bezoekers per complex, zal er juist minder omzet worden gedraaid dan nu'', schrijft de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in een reactie.
De verwachting is dat de bioscopen in de laatste maanden van dit jaar daardoor 70 miljoen omzet zullen mislopen. Twee keer meer dan de ingeschatte 33 miljoen. Onder de nieuwe regels zouden er slechts 75 bezoekers per complex mogen worden toegelaten.
Jongeren zouden bovendien niet willen betalen voor een coronatest en wegblijven, stelt NVBF. Mocht het behouden van de anderhalvemeterregel een probleem zijn, dan opteren de bioscopen voor een maximum van 75 tot 100 bezoekers per filmzaal. Lukt ook dat niet, dan wil de bioscoopsector de coronasteun behouden.
Bron: AD.nl
https://www.rijksoverheid(...)nge-13-augustus-2021quote:En verder geldt: daar waar grote groepen mensen bij elkaar komen in de overige horeca, bij evenementen zoals festivals, sportwedstrijden en congressen, en in theaters, bioscopen en concertzalen wordt per maandag 20 september boven 75 personen een toegangsbewijs verplicht. Dan moet je dus of een vaccinatiebewijs kunnen laten zien, of een negatief testbewijs, of een bewijs dat je het virus niet langer dan een half jaar geleden hebt gehad – het zogeheten herstelbewijs.
Zoals 50% van alle wereldproblemen. Religie heeft toch wel de meest kansloze wappies ooit.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel grappig dat het zich nu ontpopt tot een religieus probleem.
Mijn vrouw is sinds kort locatiemanager van een BSO. Superleuk, want nu mag ze vrijwel dagelijks boze ouders te woord staan die hun kinderen niet mogen brengen / of verplicht eerder moeten komen ophalen, want snottebel/verkoudheidssymptomen.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Nog steeds scholen dicht gooien voor een snottebel..
De overheid moet dit echt een halt toe gaan roepen.
Complete waanzin. Maart 2020 angst paniek all over again.
Hebben we dan niks geleerd? Waarom zijn 'we' überhaupt gevaccineerd allemaal?
Natuurlijk wel. Ze kan het gewoon niet zien bij die kinderenquote:Op donderdag 2 september 2021 16:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn vrouw is sinds kort locatiemanager van een BSO. Superleuk, want nu mag ze vrijwel dagelijks boze ouders te woord staan die hun kinderen niet mogen brengen / of verplicht eerder moeten komen ophalen, want snottebel/verkoudheidssymptomen.
Ze wordt er zelf ook compleet krankjorem van.... maar hey, zolang het bedrijf de richtlijnen van RIVM moet volgen kan zij niks anders dan die naleven.
Toch was het vorig jaar ook best lang stabiel op de IC gedurende de zomermaanden:quote:Op donderdag 2 september 2021 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe constant het is blijft toch wel zeer opvallend. Statistisch gezien zeer onwaarschijnlijk.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |