abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201183153
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het is bijna net zo stabiel als de coronabesmettingen.

[ afbeelding ]
Je zou bijna gaan denken dat we een evenwicht hebben bereikt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201183177
Lekker dansen weer in België in een uitverkocht Sportpaleis. Heerlijk nummer ook, werd van de winter veel gedraaid.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)o-dance-again-datum/
pi_201183178
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:23 schreef speknek het volgende:

[..]
Het is een baan he. Wetenschappers worden betaald voor hun werk.
[..]
Nee het is niet dat het betwisten het probleem is, het is dat commerciele publicaties niet zitten te wachten op replicatiestudies, omdat die minder gelezen/geciteerd/gekocht worden, en universiteiten die minder waarderen in de carriere van een wetenschapper. Iedereen wil nieuw onderzoek zien, niet oud onderzoek opnieuw uitgevoerd.
Duidelijk, dank voor die uitleg!
pi_201183186
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:23 schreef speknek het volgende:
Nee het is niet dat het betwisten het probleem is, het is dat commerciele publicaties niet zitten te wachten op replicatiestudies, omdat die minder gelezen/geciteerd/gekocht worden, en universiteiten die minder waarderen in de carriere van een wetenschapper. Iedereen wil nieuw onderzoek zien, niet oud onderzoek opnieuw uitgevoerd.
+ publicatiebias.

Maar goed een video met de titel dat het meeste onderzoek 'verkeerd' is, is sowieso al een verkeerd startpunt. Onderzoek is namelijk niet goed of verkeerd. Je rapporteert wat je vindt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201183203
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is gewoon een constatering.

Maar de kans dat je, gezien het verloop sinds maart 2020, opeens een maand lang op blijkbaar exact het evenwichtspunt tussen dalen en stijgen zit is gewoon enorm klein. Normaliter statistisch verwaarloosbaar zou ik zeggen.
Normaal gesproken zou je dan zeggen dat je ergens tegen een grens aan loopt. Ik kan me alleen niet zo goed bedenken welke grens dat zou zijn. Ik ben het wel met je eens dat het heel erg schommelt. Zelfs met zoveel mensen die nu terugkomen van vakantie is er geen uitschieter.
pi_201183211
Eigenlijk niet zo vreemd dat het zo constant is. Op zich is het allemaal wel onder controle nu, alleen binnen bepaalde groepen blijft het voortwoekeren. Dus zonder dat daar iets aan gedaan wordt zal het ook niet verder dalen.
pi_201183216
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Normaal gesproken zou je dan zeggen dat je ergens tegen een grens aan loopt. Ik kan me alleen niet zo goed bedenken welke grens dat zou zijn. Ik ben het wel met je eens dat het heel erg schommelt. Zelfs met zoveel mensen die nu terugkomen van vakantie is er geen uitschieter.
Ben benieuwd of dit wel gaat gebeuren in september, wanneer een mogelijk effect van het openen van de scholen zichtbaar zou moeten worden.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201183219
Overigens heeft het hele TvT concept zich nu vrij goed bewezen in de stadions. Dus ik zou het niet gek vinden als er toch een hoop doorgaat voor 20 september.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201183241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
+ publicatiebias.

Maar goed een video met de titel dat het meeste onderzoek 'verkeerd' is, is sowieso al een verkeerd startpunt. Onderzoek is namelijk niet goed of verkeerd. Je rapporteert wat je vindt.
Ik zat er nog aan te denken dat het een goed idee was om aan te geven dat de titel niet is waar het over gaat. Maargoed, mee eens.
pi_201183252
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Eigenlijk niet zo vreemd dat het zo constant is. Op zich is het allemaal wel onder controle nu, alleen binnen bepaalde groepen blijft het voortwoekeren. Dus zonder dat daar iets aan gedaan wordt zal het ook niet verder dalen.
Op een gegeven moment is een groot gedeelte van die groep wel besmet geraakt.
Dat zal zodra het slecht weer begint te worden sneller gaan zodra iedereen weer volop binnenzit

De vraag is echter of er een grote zorgstijging zou kunnen komen door eventuele verdere versoepelingen, die groepen die gebruikmaken van versoepelingen zijn inmiddels veelal wel gevaccineerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201183254
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:14 schreef Stoney3K het volgende:
Overigens heeft het hele TvT concept zich nu vrij goed bewezen in de stadions. Dus ik zou het niet gek vinden als er toch een hoop doorgaat voor 20 september.
Ik ben vooral benieuwd of het thuiswerkadvies er alweer afgaat. Dat lijkt me een maatregel die ze relatief weinig invasief vinden en ik vrees vrij lang in stand gaan houden. Zeker als er nog sectoren als de horeca/cultuur zijn waarin er harder geschreeuwd wordt om versoepelingen.
pi_201183265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:14 schreef Stoney3K het volgende:
Zeker, in de stadions gaat het goed. Maar ook op festivals tot 750 man hoor ik niets over grote besmettingshaarden. Dus blijkbaar gaat dit nu wel goed.
pi_201183266
twitter

Met deze idioterie kunnen we ook wel kappen nu iedere leraar/ouder/opa en oma de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.
Zonder wrijving geen glans
pi_201183283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:17 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Met deze idioterie kunnen we ook wel kappen nu iedere leraar/ouder/opa en oma de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.
Alleen is het in Amsterdam nu net het probleem dat het daar niet zo is.
https://www.ggd.amsterdam(...)msterdam-amstelland/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 2 september 2021 @ 16:21:20 #225
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201183300
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd of het thuiswerkadvies er alweer afgaat. Dat lijkt me een maatregel die ze relatief weinig invasief vinden en ik vrees vrij lang in stand gaan houden. Zeker als er nog sectoren als de horeca/cultuur zijn waarin er harder geschreeuwd wordt om versoepelingen.
Als je er over kunt praten met je werkgever waar jouw voorkeur ligt, dan is het ook weinig invasief. Als je werkgever je enkelzijdig naar huis stuurt en zegt dat je maar moet zien hoe je daar kunt werken, dan is het erg impactvol.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 2 september 2021 @ 16:21:32 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201183303
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:17 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Hopeloos.

Laat kindje in kwestie lekker thuis maar voor de rest gewoon onderwijs en school door laten gaan.
pi_201183322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hopeloos.

Laat kindje in kwestie lekker thuis maar voor de rest gewoon onderwijs en school door laten gaan.
Dit inderdaad. stoppen met hele klassen thuis te houden.
pi_201183326
De Nederlandse bioscopen willen vasthouden aan de huidige anderhalvemeterregel uit angst dat het versoepelen ervan en het invoeren van 'checken voor toegang' voor een grote omzetdaling gaan zorgen. De bioscoopbranche vraagt het kabinet 'met klem' de 1,5 meter afstand in hun theaters te handhaven.

,,Door de afschaffing van de 1,5 meter maatregel en de invoering van zowel het 'checken voor toegang' als een maximum van 75 bezoekers per complex, zal er juist minder omzet worden gedraaid dan nu'', schrijft de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in een reactie.

De verwachting is dat de bioscopen in de laatste maanden van dit jaar daardoor 70 miljoen omzet zullen mislopen. Twee keer meer dan de ingeschatte 33 miljoen. Onder de nieuwe regels zouden er slechts 75 bezoekers per complex mogen worden toegelaten.

Jongeren zouden bovendien niet willen betalen voor een coronatest en wegblijven, stelt NVBF. Mocht het behouden van de anderhalvemeterregel een probleem zijn, dan opteren de bioscopen voor een maximum van 75 tot 100 bezoekers per filmzaal. Lukt ook dat niet, dan wil de bioscoopsector de coronasteun behouden.

Bron: AD.nl

Iemand die mij dit kan uitleggen? Het is toch niet én én? Dus of Testen voor Toegang (of vacc.bewijs) of een maximum aantal? Het is toch niet maximaal 75 man binnen en Testen voor Toegang? Of lees ik het verkeerd?
pi_201183332
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hopeloos.

Een snottebel bij een kindje is nou eenmaal SuPeR hEfTiGgGgG!!!!!!
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 2 september 2021 @ 16:25:11 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201183342
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:23 schreef Shaar12 het volgende:
De Nederlandse bioscopen willen vasthouden aan de huidige anderhalvemeterregel uit angst dat het versoepelen ervan en het invoeren van 'checken voor toegang' voor een grote omzetdaling gaan zorgen. De bioscoopbranche vraagt het kabinet 'met klem' de 1,5 meter afstand in hun theaters te handhaven.

,,Door de afschaffing van de 1,5 meter maatregel en de invoering van zowel het 'checken voor toegang' als een maximum van 75 bezoekers per complex, zal er juist minder omzet worden gedraaid dan nu'', schrijft de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in een reactie.

De verwachting is dat de bioscopen in de laatste maanden van dit jaar daardoor 70 miljoen omzet zullen mislopen. Twee keer meer dan de ingeschatte 33 miljoen. Onder de nieuwe regels zouden er slechts 75 bezoekers per complex mogen worden toegelaten.

Jongeren zouden bovendien niet willen betalen voor een coronatest en wegblijven, stelt NVBF. Mocht het behouden van de anderhalvemeterregel een probleem zijn, dan opteren de bioscopen voor een maximum van 75 tot 100 bezoekers per filmzaal. Lukt ook dat niet, dan wil de bioscoopsector de coronasteun behouden.

Iemand die mij dit kan uitleggen? Het is toch niet én én? Dus of Testen voor Toegang (of vacc.bewijs) of een maximum aantal? Het is toch niet maximaal 75 man binnen en Testen voor Toegang? Of lees ik het verkeerd?
Het plan is dat er helemaal geen optie meer komt voor anderhalve meter geloof ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201183395
quote:

Het wordt straks >75 sowieso TvT volgens mij
De bioscopen vrezen dat gaat gelden voor het hele complex en niet per zaal, terwijl ze nu gewoon 1,5 meter kunnen hanteren in de zalen zonder maximum.
  donderdag 2 september 2021 @ 16:28:58 #232
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201183399
quote:

quote:
En verder geldt: daar waar grote groepen mensen bij elkaar komen in de overige horeca, bij evenementen zoals festivals, sportwedstrijden en congressen, en in theaters, bioscopen en concertzalen wordt per maandag 20 september boven 75 personen een toegangsbewijs verplicht. Dan moet je dus of een vaccinatiebewijs kunnen laten zien, of een negatief testbewijs, of een bewijs dat je het virus niet langer dan een half jaar geleden hebt gehad – het zogeheten herstelbewijs.
https://www.rijksoverheid(...)nge-13-augustus-2021

Max 75 man per complex of TvT, bioscopen draaien blijkbaar in beide scenario's geen zwarte cijfers.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201183415
Bedankt allen, het is mij helder.
pi_201183417
Ik zie het ook niet gehandhaafd worden in de kroegen waar er 300 man in kunnen. Die portier gaat echt niet zitten tellen of bij iedereen de QR code checken.
  donderdag 2 september 2021 @ 16:31:54 #235
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201183434
Nog steeds scholen dicht gooien voor een snottebel.. :')

De overheid moet dit echt een halt toe gaan roepen.

Complete waanzin. Maart 2020 angst paniek all over again.

Hebben we dan niks geleerd? Waarom zijn 'we' überhaupt gevaccineerd allemaal?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201183510
Dus over twee weken zijn alle scholen weer dicht. Voor wat besmettingen :')

Leraren doen ook echt alles voor extra vakantie
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201183512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel grappig dat het zich nu ontpopt tot een religieus probleem.
Zoals 50% van alle wereldproblemen. Religie heeft toch wel de meest kansloze wappies ooit.
Go hard or go home
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 16:39:21 #238
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201183520
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Nog steeds scholen dicht gooien voor een snottebel.. :')

De overheid moet dit echt een halt toe gaan roepen.

Complete waanzin. Maart 2020 angst paniek all over again.

Hebben we dan niks geleerd? Waarom zijn 'we' überhaupt gevaccineerd allemaal?
Mijn vrouw is sinds kort locatiemanager van een BSO. Superleuk, want nu mag ze vrijwel dagelijks boze ouders te woord staan die hun kinderen niet mogen brengen / of verplicht eerder moeten komen ophalen, want snottebel/verkoudheidssymptomen.

Ze wordt er zelf ook compleet krankjorem van.... maar hey, zolang het bedrijf de richtlijnen van RIVM moet volgen kan zij niks anders dan die naleven.
pi_201183535
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Mijn vrouw is sinds kort locatiemanager van een BSO. Superleuk, want nu mag ze vrijwel dagelijks boze ouders te woord staan die hun kinderen niet mogen brengen / of verplicht eerder moeten komen ophalen, want snottebel/verkoudheidssymptomen.

Ze wordt er zelf ook compleet krankjorem van.... maar hey, zolang het bedrijf de richtlijnen van RIVM moet volgen kan zij niks anders dan die naleven.
Natuurlijk wel. Ze kan het gewoon niet zien bij die kinderen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 2 september 2021 @ 16:41:09 #240
12221 Tijn