Dat laatste hoor ik hier eigenlijk ook vooral. Dat als er al maatregelen nodig gaan zijn ze die vooral moeten richten op ongevaccineerden.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Als blijkt dat deze vaccinatiegraad onvoldoende is om de maatschappij volledig open te gooien zonder zorgcapaciteitsproblemen gaan we moeten grijpen naar drastischere maatregelen.
Ik hoor om me heen (waarin iedereen gevaccineerd is) vrijwel alleen maar een stemming van 'dan maar geen ongevaccineerden naar het restaurant'.
Als vanaf 20 september Testen voor Toegang niet meer gratis is, dan gaan we nog wel wat stijgen qua vaccinatiegraad ja.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:08 schreef speknek het volgende:
Het is inderdaad vrij duidelijk dat dit moet gebeuren. De vaccinatiegraad is in Frankrijk inmiddels ruim hoger dan in Nederland. Jongeren moeten gewoon met een beetje zachte dwang er naartoe geleid worden. Dat of kinderen onder de twaalf laten vaccineren.
Ik ben het daar ook wel mee eens, maar dan wel de ongevaccineerden die dat bewust niet doen. Er zijn ook ongevaccineerden die het vaccin niet mogen nemen. Daar moet dan wel naar gekeken worden.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat laatste hoor ik hier eigenlijk ook vooral. Dat als er al maatregelen nodig gaan zijn ze die vooral moeten richten op ongevaccineerden.
Zolang TvT hier niet breed uitgerold wordt zal dat wel meevallen.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:15 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Als vanaf 20 september Testen voor Toegang niet meer gratis is, dan gaan we nog wel wat stijgen qua vaccinatiegraad ja.
Eens ja.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:16 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik ben het daar ook wel mee eens, maar dan wel de ongevaccineerden die dat bewust niet doen. Er zijn ook ongevaccineerden die het vaccin niet mogen nemen. Daar moet dan wel naar gekeken worden.
Dat denk ik ook zeker ja. Las vanochtend nog een artikel dat in deze regio slechts 50% van de jongeren een prikje had genomen, wegens 'desinformatie'.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar ik denk zeker dat zeker bij de jongeren er nog wel wat procenten bij kan.
Gok dat die een tienertour heeft gekochtquote:
Misschien heeft hij besloten om zijn eenzame strijd voor het mondkapje elders voort te zetten? Tweakers ofzo?quote:
Dat lijkt wel het meest breedgedragen idee te zijn ja. Zo van als het dan toch moet, dan maar zo. Ik denk niet dat je strenge maatregelen voor iedereen en sectorensluitingen in dit stadium nog verkocht krijgt. Zeker niet als het ziekenhuis vol ligt met ongevaccineerden.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat laatste hoor ik hier eigenlijk ook vooral. Dat als er al maatregelen nodig gaan zijn ze die vooral moeten richten op ongevaccineerden.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AO0T07?ocid=msedgntpquote:AMSTERDAM (ANP) - Het is niet dringend noodzakelijk om volledig gevaccineerden in het algemeen nog een booster tegen corona te geven, zegt het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA). Extra doses moeten al wel worden overwogen voor mensen met een ernstig verzwakt immuunsysteem. Het EMA baseert zich op een technisch rapport dat is uitgebracht door het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC).
Alle goedgekeurde vaccins beschermen op dit moment heel goed tegen ernstige ziekte, opname en overlijden door corona, zegt EMA opnieuw. Maar ongeveer een op de drie volwassenen is nog niet volledig gevaccineerd, waarschuwt de organisatie. De prioriteit zou daarom beter kunnen uitgaan naar het compleet vaccineren van iedereen, stelt EMA. Intussen blijft het volgens het agentschap van cruciaal belang om afstand, hygiëneregels en gezichtsmaskers waar nodig te blijven toepassen, vooral op plekken waar mensen meer risico lopen.
Uit sommige onderzoeken blijkt dat een extra vaccindosis de immuunrespons kan verbeteren bij bijvoorbeeld ontvangers van orgaantransplantaties. Ook kan worden overwogen om uit voorzorg een extra dosis toe te dienen aan oudere kwetsbare personen, vooral mensen in instellingen voor langdurige zorg.
Het EMA beoordeelt de gegevens over aanvullende doses nog verder. Intussen kunnen de lidstaten wel voorbereidingen treffen voor voor het toedienen van boosters.
Dat idee kun je het makkelijkst vertalen naar: "Zolang het mij niet raakt vind ik het prima dat er maatregelen voor anderen zijn"quote:Op donderdag 2 september 2021 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat lijkt wel het meest breedgedragen idee te zijn ja. Zo van als het dan toch moet, dan maar zo. Ik denk niet dat je strenge maatregelen voor iedereen en sectorensluitingen in dit stadium nog verkocht krijgt. Zeker niet als het ziekenhuis vol ligt met ongevaccineerden.
Overigens vind ik wel dat als we hier ook met paspoorten gaan werken er wel een duidelijk geformuleerd eindpunt moet komen: als de dreiging van een zorginfarct definitief is afgewend, dan stoppen we er weer mee.
Dus omdat er een klein groepje anti vaccers is, moeten we hele sectoren maar failliet laten gaan en moeten er voor alle anderen maatregelen zijn? Dat is inderdaad niet meer te verkopen.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat idee kun je het makkelijkst vertalen naar: "Zolang het mij niet raakt vind ik het prima dat er maatregelen voor anderen zijn"
Yup.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat lijkt wel het meest breedgedragen idee te zijn ja. Zo van als het dan toch moet, dan maar zo. Ik denk niet dat je strenge maatregelen voor iedereen en sectorensluitingen in dit stadium nog verkocht krijgt. Zeker niet als het ziekenhuis vol ligt met ongevaccineerden.
Overigens vind ik wel dat als we hier ook met paspoorten gaan werken er wel een duidelijk geformuleerd eindpunt moet komen: als de dreiging van een zorginfarct definitief is afgewend, dan stoppen we er weer mee.
Niets persoonlijks, maar eigenlijk ben ik iedere keer vooral verbaast dat er nog mensen zijn die msn.com gebruiken.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:45 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)AO0T07?ocid=msedgntp
Werkt best handig hoor, is gewoon een newsreader voor andere sitesquote:Op donderdag 2 september 2021 11:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niets persoonlijks, maar eigenlijk ben ik iedere keer vooral verbaast dat er nog mensen zijn die msn.com gebruiken.
Die anderen hebben dezelfde keuze.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat idee kun je het makkelijkst vertalen naar: "Zolang het mij niet raakt vind ik het prima dat er maatregelen voor anderen zijn"
Dat is natuurlijk ook zo. Maar als een klein deel van de bevolking het verstiert voor de rest, is het dan eerlijk om die houding te “belonen” met de pijn verdelen over iedereen?quote:Op donderdag 2 september 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er ook tegen hoor, maar dat is de reden waarom het zo breedgedragen is. Omdat het henzelf niet raakt en ze het prima vinden anderen beperkingen op te leggen zolang zij die niet hebben.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo. Maar als een klein deel van de bevolking het verstiert voor de rest, is het dan eerlijk om die houding te “belonen” met de pijn verdelen over iedereen?
Ik ben hier in de basis ook tegen. Maar ik zie het als de minst slechte optie.
Want je bent bang als gevaccineerde om besmet te wordenquote:Op donderdag 2 september 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Al zou ik het liefst wel zien dat ongevaccineerden wel alsnog naar een restaurant mogen als ze een recente negatieve test aan kunnen tonen.
Ik vind “keuzes hebben consequenties” een enorme dooddoener. Maar het alternatief is alles dicht voor iedereen. En dat vind ik simpelweg niet rechtvaardig op het moment dat slechts een klein deel verantwoordelijk is voor het probleem. Daar loopt het voor mijn gevoel spaak.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er ook tegen hoor, maar dat is de reden waarom het zo breedgedragen is. Omdat het henzelf niet raakt en ze het prima vinden anderen beperkingen op te leggen zolang zij die niet hebben.
Want dat zeg ik?quote:Op donderdag 2 september 2021 11:55 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Want je bent bang als gevaccineerde om besmet te worden
Het gaat spaak omdat er telkens gezegd wordt dat een klein deel verantwoordelijk is voor het probleem. Dat kleine deel wordt daarna direct antivaxxers gemaakt terwijl het dat in veel gevallen niet zijn. De groep die niet gevaccineerd is komt in veel gevallen neer op jongeren in 12-17, gelovigen van alle soorten en maten, mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en dan heb je nog een clubje antivaxxers.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind “keuzes hebben consequenties” een enorme dooddoener. Maar het alternatief is alles dicht voor iedereen. En dat vind ik simpelweg niet rechtvaardig op het moment dat slechts een klein deel verantwoordelijk is voor het probleem. Daar loopt het voor mijn gevoel spaak.
Ja wat heeft dat voor een zin dan. En negatief geteste ongevaccineerde kan binnen alsnog een besmetting oplopen en als hij positief getest is ligt hij kennelijk niet op de IC als hij in een restaurant wil komen eten en belast ook de zorg niet.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want dat zeg ik?
Ik zeg dat als ik zou moeten kiezen tussen ''ongevaccineerden mogen helemaal niet naar binnen'' of ''ongevaccineerden mogen wél naar binnen mits getest'' ik voor de tweede optie zou gaan. Lesser of two evils.
Nee, dat ze elkaar besmetten en daardoor een belasting op de zorg opleveren.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:55 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Want je bent bang als gevaccineerde om besmet te worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |