Niet alle 'anti-vaxxers' denken dat niemand een prik moet halen. Wat mij betreft neemt iedereen er eentje die dat wil, vooral ouderen en kwetsbaren.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:46 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Creëren de anti-vaxxers dat ook niet voor een deel zelf? Wat willen die dan? Tot in jaren in een lockdown zitten? Als het namelijk aan hun ligt dan haalt er niemand een prikkie.
Ook helemaal mee eens, maar er worden nog zo'n 6000 eerste prikken per dag gezet. In dit tempo zitten we nog wel even aan de maatregelen vast als het aan het OMT ligt.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mij ook hoor. Als je kijkt naar de groep ongevaccineerden op de IC zijn het bovengemiddeld veel mensen met een niet-westerse achtergrond die wat ouder zijn. De mensen met zo'n achtergrond die ik ken hebben in veel gevallen ook aardig wat overgewicht en spreken de Nederlandse taal slecht. Als je die groep bereikt maak je een veel groter verschil dan wanneer je alle jongeren van 12-17 vaccineert.
Dat is naar mijn idee waarop gefocused moet worden. Specifieke doelgroepen waar de vaccinatiegraad achterblijft en die op een goede manier overtuigen. Die ga je niet bereiken met testen voor toegang, maar als de Imam oid oproept tot vaccineren staan ze in de rij.
Aangezien de zonnige weekenden voor 2021 al lang op zijn (waren die er uberhaupt) stellen we dat grote bevrijdingsfeest gewoon uit tot een zonnig weekend in 2022quote:Op donderdag 2 september 2021 14:09 schreef zoost het volgende:
[..]
Nou dat is het kennelijk. We sukkelen nog een tijdje zo door. Ik zeg: pandemie is voorbij, maatregelen afschaffen en een heel groot bevrijdingsfeest op het strand op een zonnig weekend.
Die groep komt ook amper tot niet op festivals, in theaters etc dus met dat hele TvT filter je er amper iets uit.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mij ook hoor. Als je kijkt naar de groep ongevaccineerden op de IC zijn het bovengemiddeld veel mensen met een niet-westerse achtergrond die wat ouder zijn. De mensen met zo'n achtergrond die ik ken hebben in veel gevallen ook aardig wat overgewicht en spreken de Nederlandse taal slecht. Als je die groep bereikt maak je een veel groter verschil dan wanneer je alle jongeren van 12-17 vaccineert.
Dat is naar mijn idee waarop gefocused moet worden. Specifieke doelgroepen waar de vaccinatiegraad achterblijft en die op een goede manier overtuigen. Die ga je niet bereiken met testen voor toegang, maar als de Imam oid oproept tot vaccineren staan ze in de rij.
wat mij betreft hoeft niemand dat vaccin te nemen maar als mijn vrijheid beperkt wordt omdat anderen er niet toe bereid zijn vind ik dat wel een ander verhaal.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar ik hoop niet dat de pandemiebestrijding afhankelijk is van mij persoonlijk. Ik kan je nu alvast zeggen dat het dan ook niet goed zou komen
Ik weet nog dat de hele wereld eromheen wel groen was en Nederland niet, nu trekt het zich meer gelijk met de buurlanden, lijkt me een andere situatiequote:
Komend weekend, misschien is Zandvoort wat?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aangezien de zonnige weekenden voor 2021 al lang op zijn (waren die er uberhaupt) stellen we dat grote bevrijdingsfeest gewoon uit tot een zonnig weekend in 2022
Welkom in de endemische fasequote:Op donderdag 2 september 2021 14:09 schreef zoost het volgende:
[..]
Nou dat is het kennelijk. We sukkelen nog een tijdje zo door. Ik zeg: pandemie is voorbij, maatregelen afschaffen en een heel groot bevrijdingsfeest op het strand op een zonnig weekend.
In een praktisch scenario heeft een aanzienlijk deel van de mensen die je test al een vaccin gekregen. Het is dus doorgaans niet het één of het ander, maar het complementeert elkaar. Het is niet zo dat als je alleen gaat toegangstesten en niet controleert op vaccinatie, dat daar dan louter ongevaccineerden op af komen.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Je boerenverstand zit er waarschijnlijk naast, of je moet alleen PCR testen binnen een dag toelaten, en accepteren dat heel veel mensen onterecht het huis niet uit mogen, laat staan ergens binnenkomen.
Een antigentest heeft een sensitiviteit (true positive) van 64%, minder nog als je asymptomatische mensen test (58%), wat vooral bij TvT gebeurt. Dus iets minder dan de helft van de mensen met corona glippen er doorheen.
https://www.cochranelibra(...)/full?cookiesEnabled
De vermindering van de kans dat je een infectie krijgt bij dubbele mrna vaccinatie is 76-87%, dus minder dan een kwart glipt er doorheen. En dan hebben we het nog niet over hoe besmettelijk de mensen zijn die geinfecteerd zijn.
Mensen moeten eens ophouden met denken dat ze het beter weten dan de regeringen van Europese landen als die vaccinaties verkiezen boven testen. Dat doen ze niet op basis van natte vingerwerk.
(disclaimer 1: e.e.a. hangt af van hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn hoe de risico's zich propageren.
disclaimer 2: dit is redelijk vlak na dubbele vaccinatie waar we nu zitten, Pfizer/BioNTech wordt wel bagger na een half jaar)
Ik denk dat er wat woorden missen in je post, want ik kan er niet echt iets van maken.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:05 schreef popje het volgende:
Ik kreeg gisteren in mijn Instagram timeline een vrouw die iedereen die gevaccineerd is en meewerkt aan de testmaatschappij, bewust ongevaccineerden buitensluit en meewerkt aan een maatschappij a la de tweede wereldoorlog. Mensen worden steeds extremer.
En daar raak je denk ik de kern van het probleem. Het OMT lijkt op dit moment extreem voorzichtig te zijn, voorzichtiger dan ze eerst waren. Dat kan wellicht voortkomen uit het lumineuze idee dansen met Janssen, maar elk risico lijken ze niet bereid te zijn te nemen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:13 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ook helemaal mee eens, maar er worden nog zo'n 6000 eerste prikken per dag gezet. In dit tempo zitten we nog wel even aan de maatregelen vast als het aan het OMT ligt.
Like gezet, we kunnen het wel eens worden.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar raak je denk ik de kern van het probleem. Het OMT lijkt op dit moment extreem voorzichtig te zijn, voorzichtiger dan ze eerst waren. Dat kan wellicht voortkomen uit het lumineuze idee dansen met Janssen, maar elk risico lijken ze niet bereid te zijn te nemen.
Ik ben heel benieuwd wat we volgende week op de persco te horen krijgen. Op dit moment wordt er eigenlijk gezegd: We kunnen niet versoepelen want ergens in de toekomst komen er nog tot de 3400 IC-opnames aan.
Daar kun je natuurlijk geen beleid op baseren. Ik hoop dan ook dat het kabinet dat niet doet.
Nee, er staat alleen een komma te veel.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er wat woorden missen in je post, want ik kan er niet echt iets van maken.
In dat praktische scenario gooi je ook een heleboel geld en goodwill weg. Naleving van maatregelen zal naar een dieptepunt gaan. Praktisch gezien heb je het tegenovergestelde bereikt.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:15 schreef galantis het volgende:
[..]
In een praktisch scenario heeft een aanzienlijk deel van de mensen die je test al een vaccin gekregen. Het is dus doorgaans niet het één of het ander, maar het complementeert elkaar. Het is niet zo dat als je alleen gaat toegangstesten en niet controleert op vaccinatie, dat daar dan louter ongevaccineerden op af komen.
Dat ben ik met je eens, ik val er ook vooral over dat we bereid zijn jongeren in de groep 12-17 hiervoor te laten betalen terwijl we die de afgelopen anderhalf jaar eigenlijk volledig hebben laten stikken. In plaats van die groep te helpen of mee in gesprek te gaan doen ze dan dit.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat mij betreft hoeft niemand dat vaccin te nemen maar als mijn vrijheid beperkt wordt omdat anderen er niet toe bereid zijn vind ik dat wel een ander verhaal.
We gaan volgende week gewoon horen dat er niets aangepast wordt, ik denk zelfs dat de aanpassing voor >75 bezoekers TvT erbij komt, verder geen nieuwe versoepelingen. Ook niet voor evenementen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar raak je denk ik de kern van het probleem. Het OMT lijkt op dit moment extreem voorzichtig te zijn, voorzichtiger dan ze eerst waren. Dat kan wellicht voortkomen uit het lumineuze idee dansen met Janssen, maar elk risico lijken ze niet bereid te zijn te nemen.
Ik ben heel benieuwd wat we volgende week op de persco te horen krijgen. Op dit moment wordt er eigenlijk gezegd: We kunnen niet versoepelen want ergens in de toekomst komen er nog tot de 3400 IC-opnames aan.
Daar kun je natuurlijk geen beleid op baseren. Ik hoop dan ook dat het kabinet dat niet doet.
Verdomd, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, er staat alleen een komma te veel.
Im Westen Nichts Neuesquote:Op donderdag 2 september 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We gaan volgende week gewoon horen dat er niets aangepast wordt, ik denk zelfs dat de aanpassing voor >75 TvT erbij komt, verder geen nieuwe versoepelingen. Ook niet voor evenementen.
Ik ben er ook bang voor ja. Overal komen alweer OMT leden te voorschijn om te roepen dat we absoluut nog niet moeten versoepelen. En tja, dan in oktober komt volgens hen het najaar en zijn we weer 8 maanden verder...quote:Op donderdag 2 september 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We gaan volgende week gewoon horen dat er niets aangepast wordt, ik denk zelfs dat de aanpassing voor >75 TvT erbij komt, verder geen nieuwe versoepelingen. Ook niet voor evenementen.
Ik zal wel verkeerd lezen, maar ook dan kom ik er niet uit.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, er staat alleen een komma te veel.
Dat is helemaal geen versoepeling, maar nog een extra hoepel waar veel verenigingen met weinig vrijwilligers amper tot niet aan kunnen voldoen. Hele weekenden mensen aan je hek zetten om bonnetjes en telefoons te scannen, na 1 competitieweekend zijn ze al gillend gek.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, toch niet helemaal. Het woord vindt moet er nog tussen. Dat die vrouw dat vindt. Maar soit...quote:
Ik denk ook eerlijk gezegd dat de regels die in dat onderzoek genoemd werden gewoon de regels zijn die tot 1 november gaan gelden.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt, er moet nog vindt tussen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zal wel verkeerd lezen, maar ook dan kom ik er niet uit.
Maar gaat dan de afstand er wel af?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook eerlijk gezegd dat de regels die in dat onderzoek genoemd werden gewoon de regels zijn die tot 1 november gaan gelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |