SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar dat zegt toch ook niemand, dat dat de enige manier is om het virus te beteugelen?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het schermen met scholensluiting een best heftige uitspraak, aangezien het sluiten van scholen maar één van de mogelijke maatregelen in de gereedschapskist is, zoals ze die zelf noemen. Die twee hebben helemaal niets met elkaar te maken, het is niet zo dat de enige manier om het virus te beteugelen is om scholen te sluiten.
Maar, zoals we weten, is het wel een maatregel die gebruikt is. En als jongeren als enige homogene groep voornamelijk niet gevaccineerde inwoners met z'n allen de deltavariant aan het doorgeven zijn, is de kans op grote uitbraken, grote aantallen, en dus ook meer kans op grotere problemen, wel aanwezig.
Ik weet niet wat ik ervan vind, ik weet niet of mijn dochter gevaccineerd wil worden, maar ik vind dat het meewegen wat de al eerder gebruikte maatregelen (die dus wel degelijk mogelijk weer ingezet knnen worden) voor invloed hebben op de mentale gezondheid van de jeugd niet per definitie af te keuren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Maar dat wordt wel gedaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat zegt toch ook niemand, dat dat de enige manier is om het virus te beteugelen?
Maar, zoals we weten, is het wel een maatregel die gebruikt is. En als jongeren als enige homogene groep voornamelijk niet gevaccineerde inwoners met z'n allen de deltavariant aan het doorgeven zijn, is de kans op grote uitbraken, grote aantallen, en dus ook meer kans op grotere problemen, wel aanwezig.
Ik weet niet wat ik ervan vind, ik weet niet of mijn dochter gevaccineerd wil worden, maar ik vind dat het meewegen wat de al eerder gebruikte maatregelen (die dus wel degelijk mogelijk weer ingezet knnen worden) voor invloed hebben op de mentale gezondheid van de jeugd niet per definitie af te keuren.
Er wordt gezegd: Het advies is om jongeren tussen 12-17 te vaccineren want het sluiten van scholen heeft een grotere impact op ze.
Dat hoort helemaal geen onderdeel van het argument te zijn.![]()
Dat staat toch ook gewoon in de eerste alinea?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En als voorzorgmaatregel gaan we dus kinderen inenten met iets waarin we kennelijk niet vertrouwen genoeg hebben dat het anders grote problemen voorkomt, en waar ze zelf uit puur medisch oogpunt bekeken kennelijk niet in grote mate voordeel van hebben. Extern dus, zoals ik al schreef. Kan een overweging zijn, maar dan mag men dat imo wel duidelijk en eerlijk communiceren en niet "ja maar kinderen hebben er zelf ook wat aan want insert een of ander extreem zeldzaam geval van ernstig ziek door corona" er bij de haren bijslepen.
[..]
En ook dat is puur een politiek/maatschappelijke keuze natuurlijk. Als je al aan scholensluitingen wilt beginnen zou je er ook voor kunnen kiezen het enkel in brandhaarden te doen.Om groepsimmuniteit tegen de Delta viarant te krijgen moet 80% van het land ingeënt zijn. Als je de geimmunocompromiteerde en besmette mensen eruit haalt zou je in theorie kunnen volstaan met alleen de volwassenen vaccineren. Maar omdat er een groepje volwassen huili.. weigeraars is moeten nu ook de kinderen ingeënt worden.quote:én de rest van de samenleving erdoor beter beschermd wordt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dat is het belangrijkste punt. Omdat de groep 'huili...weigeraars' zoals jij ze noemt niet gevaccineerd willen worden moeten nu de kinderen van 12-17 gevaccineerd worden. Die (op basis van cijfers uit de VS) ook heftigere bijwerkingen van het vaccin hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat staat toch ook gewoon in de eerste alinea?
[..]
Om groepsimmuniteit tegen de Delta viarant te krijgen moet 80% van het land ingeënt zijn. Als je de geimmunocomprimiteerde en besmette mensen eruit haalt zou je in theorie kunnen volstaan met alleen de volwassenen vaccineren. Maar omdat er een groepje volwassen huili.. weigeraars is moeten nu ook de kinderen ingeënt worden.
Dat is toch de wereld op zijn kop?![]()
Ja, maar het alternatief is prikken verplichten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste punt. Omdat de groep 'huili...weigeraars' zoals jij ze noemt niet gevaccineerd willen worden moeten nu de kinderen van 12-17 gevaccineerd worden. Die (op basis van cijfers uit de VS) ook heftigere bijwerkingen van het vaccin hebben.
Dat is toch de wereld op zijn kop?
Overigens zijn er ook wel jongeren die het erg graag willen. Mijn buurvrouw heeft kanker, en de kinderen hebben al hemel en aarde bewogen om zo snel mogelijk geprikt te worden.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Waarom niet? Het is toch al keer op keer gebleken dat de scholen een haard van besmetting zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat wordt wel gedaan.
Er wordt gezegd: Het advies is om jongeren tussen 12-17 te vaccineren want het sluiten van scholen heeft een grotere impact op ze.
Dat hoort helemaal geen onderdeel van het argument te zijn.![]()
Natuuriljk hoort dat wel onderdeel van het argument te zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hoort helemaal geen onderdeel van het argument te zijn.
De Gezondheidsraad weegt ook de mentale gezondheid mee in haar adviezen, want ze gaat over het gehele spectrum aan zaken die te maken hebben met de gezondheid in de breedste zin van het woord. Schoolsluitingen zijn onderdeel geweest van de maatregelen, en het is niet ondenkbaar dat ze dat weer zouden zijn (even ongeacht wat je er van vindt als individu). Voor het derde schooljaar op rij zou dat voor veel jongeren nog dramtatischer zijn dan het al was.
Daarmee is niet gezegd DAT er schoolsluitingen komen, maar ALS die er komen, zou dat heel slecht zijn. Het is ook niet gezegd dat iedereen covid krijgt, dat alle jongeren last krijgen van bijwerkingen, dat iedereen myocarditis krijgt, maar je moet die mogelijkheden wel meewegen in je advies.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Heb je nog meer cijfers dan alleen die van de VS op basis van dat kleine groepje topsporters? Want ik vind niet dat je dat belangrijkste argument moet meenemen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste punt. Omdat de groep 'huili...weigeraars' zoals jij ze noemt niet gevaccineerd willen worden moeten nu de kinderen van 12-17 gevaccineerd worden. Die (op basis van cijfers uit de VS) ook heftigere bijwerkingen van het vaccin hebben.
Dat is toch de wereld op zijn kop?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik verslikte me even, maar je staatje is per week, niet per dag.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
6 miljoen prikken deze maand, niet slecht
[ afbeelding ]
Edit en je zegt ook helemaal niet per week maar per maand, herp derp.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het is natuurlijk wel de meest logische keuze om scholen te sluiten als het virus zich vooral onder schoolgaande kinderen verspreid doordat zij niet gevaccineerd zijn. Dan kan je wel horeca en winkels dichtgooien en bezoekbeperkingen opleggen, maar dat is veel minder effectief dan scholen sluiten als de verspreiding via kinderen gaat.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hoort helemaal geen onderdeel van het argument te zijn.
Dit alles natuurlijk als de regering er voor gaat om besmettingen te voorkomen waar het steeds meer op begint te lijken. Persoonlijk zie ik geen probleem im besmettingen als kwetsbaren voldoende gevaccineerd zijn en besmettingen niet tot overvolle ziekenhuizen en grote oversterfte leidt. Op een gegeven moment moeten we ook durven stoppen met testen, maar ik ben bang dat dat nog minimaal tot het voorjaar van 22 gaat duren.
Ik ben vooral bang voor de reactie van overheden op toenemende besmettingen en daarom ben ik wel blij met het advies van de gezondheidsraad om ook kinderen te vaccineren.![]()
Ik vond deze van Patricia Bruijning wel goed. Dit gaat overigens niet over topsporters, maar echt over jongeren:quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je nog meer cijfers dan alleen die van de VS op basis van dat kleine groepje topsporters? Want ik vind niet dat je dat belangrijkste argument moet meenemen, eigenlijk.![]()
Dat zorgt weer voor clicks, aandacht en inkomsten want:quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan staan er weer chocolade letters in de Telegraaf dat Henk en Ingrid moeten betalen om naar huis te mogen. DAT KAN TOCH NIET!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geld verdienen is dan ook redelijk essentieel voor een bedrijf.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Lunchen en FOK! gaat niet samen, he?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik verslikte me even, maar je staatje is per week, niet per dag.
Edit en je zegt ook helemaal niet per week maar per maand, herp derp.![]()
![]()
Ja. En ophef doet het altijd goed bij het publiek wat de tabloids leest.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zorgt weer voor clicks, aandacht en inkomsten want:
[..]![]()
Dat maakt niet uit, besmettingen moeten geen reden zijn, als mensen er niet ziek van worden (of grotere kans op bijwerkingen van het vaccin ertegen) dan is dat een prima argument om het juist niet te doen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is toch al keer op keer gebleken dat de scholen een haard van besmetting zijn.
Anders kunnen we wel stoppen met de kleuterschool, als ik zie hoe vaak m'n collega's weer een virusje hebben opgelopen omdat de kleine virusbom van ze weer heeft gemixt met de andere virusbommetjes op school.![]()
Lees dat de UK inmiddels op een besmettingsgroeipercentage zit van zo'n 70% week op week. Benieuwd of en wanneer we hier dit soort - op papier - alarmerende cijfers gaan noteren. Lijkt me een kwestie van weken voor we de curve om zien buigen en dan in de loop van Augustus zal moeten blijken wat het doet in de ziekenhuizen. Is dat realistisch?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Niet alleen tabloids doen mee met paniek zaaien. Ook de serieuzere media. Bij de nos zat immers ook wekelijks een afvaardiging van het omt om allerlei spookverhalen te bezigen over verwachtingen die nooit uitkwamen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En ophef doet het altijd goed bij het publiek wat de tabloids leest.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als het goed is, is het effect op de ziekenhuizen minimaal.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dat de UK inmiddels op een besmettingsgroeipercentage zit van zo'n 70% week op week. Benieuwd of en wanneer we hier dit soort - op papier - alarmerende cijfers gaan noteren. Lijkt me een kwestie van weken voor we de curve om zien buigen en dan in de loop van Augustus zal moeten blijken wat het doet in de ziekenhuizen. Is dat realistisch?
Zolang er geen ziekenhuis overspoeling is, is er niets aan de hand en maken we ons wederom druk over een storm in een glas water.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
10K vorige week per dag, 22K deze week per dag, volgens mij. Maar volgens de nieuwe minister gaan alle maatregelen in Engeland op 19 juli weg. We gaan zien wat dat wordt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dat de UK inmiddels op een besmettingsgroeipercentage zit van zo'n 70% week op week. Benieuwd of en wanneer we hier dit soort - op papier - alarmerende cijfers gaan noteren. Lijkt me een kwestie van weken voor we de curve om zien buigen en dan in de loop van Augustus zal moeten blijken wat het doet in de ziekenhuizen. Is dat realistisch?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 13:31:29 ]![]()
Nee, dat is het niet. Dat is volledig afhankelijk van de gevolgen van die besmettingen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:22 schreef Schuifpui het volgende:
Het is natuurlijk wel de meest logische keuze om scholen te sluiten als het virus zich vooral onder schoolgaande kinderen verspreid doordat zij niet gevaccineerd zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik denk dat ze zich lelijk vergissen daar op de impact die het gaat hebben. Dat groeipercentage kan dan relatief voor minder opnames en overlijdens zorgen, maar als het zo blijft groeien heb je wel een serieus probleem lijkt me.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
10K vorige week per dag, 22K deze week. Maar volgens de nieuwe minister gaan alle maatregelen in Engeland op 19 juli weg. We gaan zien wat dat wordt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef aartstyle het volgende:
Hoe gaat het met de ziekenhuis cijfers in de UK? Dat lijkt me veel belangrijker.![]()
Ook die nemen toe (zij het weinig in verhouding met vorig jaar / eerder dit jaar).quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef aartstyle het volgende:
Hoe gaat het met de ziekenhuis cijfers in de UK? Dat lijkt me veel belangrijker.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Lijkt me inderdaad heel onlogisch als:quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dat is volledig afhankelijk van de gevolgen van die besmettingen.
1. De jeugd geen risico heeft op opname, IC of sterven
2. De eventuele ouderen die zij kunnen besmetten al gevaccineerd zijn.
Gaat nergens meer over dit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Blijven tot nu toe binnen de perken maar stijgen wel.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef aartstyle het volgende:
Hoe gaat het met de ziekenhuis cijfers in de UK? Dat lijkt me veel belangrijker.
https://www.theguardian.c(...)d-vaccinations-today![]()
Per dag of week?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Toch wel weer serieus spannend als ik die cijfers zo zie. Je zou zeggen, 66% eerste dosis gehad. Van de overige 34% heeft een derde zeg maar al een besmetting doorlopen. Je zou zeggen dat het dan nooit heel hoog kan oplopen met de ziekenhuis cijfers. Maar zeker weten doen we dat ook niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich lelijk vergissen daar op de impact die het gaat hebben. Dat groeipercentage kan dan relatief voor minder opnames en overlijdens zorgen, maar als het zo blijft groeien heb je wel een serieus probleem lijkt me.![]()
Wat ook van belang is, is hoe overheden hier op gaan reageren. Is dit het begin van een nieuwe golf aan (lokale) lockdowns en/of maatregelen die de zomer in Europa gaat ontregelen?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Toch wel weer serieus spannend als ik die cijfers zo zie. Je zou zeggen, 66% eerste dosis gehad. Van de overige 34% heeft een derde zeg maar al een besmetting doorlopen. Je zou zeggen dat het dan nooit heel hoog kan oplopen met de ziekenhuis cijfers. Maar zeker weten doen we dat ook niet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Huh, ik was helemaal niet te laatste oorspronkelijk, ik zag nog een post na mij van Miss_sly
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het risico zit vooral bij gedeeltelijke en ontbrekende vaccinatie. Maar in dit geval praat je dan nog steeds over de helt van de bevolking en dat is rond de 35 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Toch wel weer serieus spannend als ik die cijfers zo zie. Je zou zeggen, 66% eerste dosis gehad. Van de overige 34% heeft een derde zeg maar al een besmetting doorlopen. Je zou zeggen dat het dan nooit heel hoog kan oplopen met de ziekenhuis cijfers. Maar zeker weten doen we dat ook niet.![]()
Ja die postte door het slotje heenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Huh, ik was helemaal niet te laatste oorspronkelijk, ik zag nog een post na mij van Miss_sly
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En wellicht de impact van de vele AZ vaccinaties daar? Ook al is er veel discussie over de procentuele bescherming tegen deze Delta variant ivm Pfizer bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het risico zit vooral bij gedeeltelijke en ontbrekende vaccinatie. Maar in dit geval praat je dan nog steeds over de helt van de bevolking en dat is rond de 35 miljoen mensen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja dit klinkt egoistisch maar dat is nu ook iets waar ik me druk over maak. Straks verpesten de huilies (niet mijn woorden) mijn vakantie. Ik kan het met niet voorstellen, maar ik kon mij wel meer niet voorstellen en dat is ook gebeurd.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ook van belang is, is hoe overheden hier op gaan reageren. Is dit het begin van een nieuwe golf aan (lokale) lockdowns en/of maatregelen die de zomer in Europa gaat ontregelen?![]()
Ik heb Janssen gehad. Zijn nog geen cijfers over bekend toch t.o.v. de delta variant?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En wellicht de impact van de vele AZ vaccinaties daar? Ook al is er veel discussie over de procentuele bescherming tegen deze Delta variant ivm Pfizer bijvoorbeeld.
Anders ga ik snel nog ff een pfizertje halen mocht dat echt nodig zijn.![]()
Mischien wel maar ik heb daar geen cijfers van gezien, volgens mij is volledige vaccinatie bij alle vaccins het beste.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En wellicht de impact van de vele AZ vaccinaties daar? Ook al is er veel discussie over de procentuele bescherming tegen deze Delta variant ivm Pfizer bijvoorbeeld.![]()
Ftfyquote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel bijzonder dat de shit elke keer in de UK China begint.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Na wat nattevingerwerk uit de online grafiekjes valt me op dat waar de verhouding cases:opnames begin dit jaar nog zo'n 10:1 was in de UK, is dit nu ongeveer 50:1.I'll give you something to do![]()
Gisteren hier ook al besproken: blijkbaar laten in de UK veel mensen zich maar 1x prikken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien wel maar ik heb daar geen cijfers van gezien, volgens mij is volledige vaccinatie bij alle vaccins het beste.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er zit in het VK 12 weken tussen vaccinaties dus dat kan het beeld vertekenen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het gisteren niet echt gevolgd heb.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gisteren hier ook al besproken: blijkbaar laten in de UK veel mensen zich maar 1x prikken.![]()
De vraag is in hoeverre de versoepelingen over 3 weken het aantal cases daar door het dak zal laten schieten met een groei percentage van 70% week op week. Dan kan die verhouding ineens een stuk dichter bij elkaar komen te liggen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:42 schreef galantis het volgende:
Na wat nattevingerwerk uit de online grafiekjes valt me op dat waar de verhouding cases:opnames begin dit jaar nog zo'n 10:1 was in de UK, is dit nu ongeveer 50:1.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, Delta komt uit India. Via Engeland, dat wel, want Delta is een mutatie van de Engelse variant.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel bijzonder dat de shit elke keer in de UK begint.
Wel zo aardig van India om dat dan weer naar Engeland terug te sturen met wat value add![]()
![]()
Hoezo zou dat wat aan de verhouding veranderen? Die wordt m.i. met name bepaald door de vaccinatiegraad.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre de versoepelingen over 3 weken het aantal cases daar door het dak zal laten schieten met een groei percentage van 70% week op week. Dan kan die verhouding ineens een stuk dichter bij elkaar komen te liggen.I'll give you something to do![]()
Dan blijft de verhouding toch gewoon 50:1. Alleen zal het dan alsnog druk worden in de ziekehuizen. Maar ben je ook zo bij groepsimmuniteit. Dat kan bijna niet anders.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre de versoepelingen over 3 weken het aantal cases daar door het dak zal laten schieten met een groei percentage van 70% week op week. Dan kan die verhouding ineens een stuk dichter bij elkaar komen te liggen.![]()
https://www.gezondheidsra(...)enten-tegen-covid-19
Gewoon een helder advies. Naast de verwachte directe gezondheidswinst (welke op zichzelf al voldoende reden zou kunnen zijn adolescenten óók te vaccineren) is er ook de indirecte gezondheidswinst, voor zowel adolescenten zelf als de rest van de samenleving.quote:Gezondheidswinst voor adolescenten
De commissie is van mening dat vaccinatie van adolescenten in de leeftijd 12 tot en met 17 jaar met het BioNTech/Pfizer-vaccin in zekere mate gezondheidswinst oplevert voor de groep zelf. De gezondheidswinst bestaat uit (1) het bij een (beperkte) groep voorkómen van ernstige ziekte (ziekenhuisopname) als gevolg van COVID-19 en complicaties als MIS-C, (2) het voorkomen van langdurige ziekte bij een mogelijk grotere groep, en (3) het indirect voorkomen van negatieve effecten op de (mentale) gezondheid en algemeen welbevinden van de gehele groep.
Vaccinatie voorkomt SARS-CoV-2-infecties en daaraan gerelateerde ziekenhuisopnames bij adolescenten. Hoewel COVID-19 bij de meeste adolescenten alleen verkoudheidsklachten geeft, bestaat er een kleine groep bij wie de ziekte een ernstiger beloop heeft waarvoor ziekenhuisopname was geďndiceerd. Ongeveer de helft tot een derde van deze groep lijkt geen onderliggende aandoening te hebben. Ook het voorkomen van langdurige klachten van COVID-19 bij adolescenten beschouwt de commissie als mee te wegen directe gezondheidswinst, ook al kan de aard en omvang daarvan op dit moment nog onvoldoende onderbouwd worden met wetenschappelijke evidentie. De realiteit is dat deze evidentie pas later beschikbaar komt en dat volgens de commissie een overschatting van deze winst minder problematisch is dan een onderschatting.
Daarnaast heeft de commissie aanzienlijk gewicht toegekend aan de indirecte gezondheidseffecten van vaccinatie van adolescenten. Het is niet uitgesloten dat bij een sterke toename van de infectiedruk wederom besloten wordt tot niet-medicamenteuze, zeer beperkende preventieve maatregelen. Onderzoek ten tijde van de eerste lockdown toont aan dat in deze periode de (mentale) gezondheid en het algemeen welbevinden van adolescenten verslechterd is.![]()
En goed te benadrukken:quote:Concluderend adviseert de commissie om het BioNTech/Pfizer-vaccin beschikbaar te stellen voor alle adolescenten in de leeftijd van 12 tot en met 17 jaar (geboortecohorten 2004-2009) die daar gebruik van wensen te maken. De commissie benadrukt het belang van toegankelijke, begrijpelijke, op hun leeftijd afgestemde informatievoorziening voor adolescenten voor het kunnen maken van een vrijwillige keuze en het geven van geďnformeerde toestemming in het geval de adolescent kiest voor vaccinatie. Hiervoor zullen inspanningen vereist zijn van verschillende actoren (waaronder overheid, uitvoeringsinstanties en zorgprofessionals, maar ook van scholen en ouders) om adolescenten passende, non-directieve antwoorden te geven op hun vragen en om alle vormen van drang te vermijden.![]()
Delta komt meestal uit Amerika hoor.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Delta komt uit India. Via Engeland, dat wel, want Delta is een mutatie van de Engelse variant.
Wel zo aardig van India om dat dan weer naar Engeland terug te sturen met wat value add
(Overigens is de deltavariant geen mutatie van de alfavariant voor zover ik weet)![]()
Die druk op de ziekenhuizen wil je toch juist voorkomen? Nogmaals, ik denk en hoop serieus dat het mee gaat vallen (in verhouding), maar maak me meer druk om de reactie van overheden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan blijft de verhouding toch gewoon 50:1. Alleen zal het dan alsnog druk worden in de ziekehuizen. Maar ben je ook zo bij groepsimmuniteit. Dat kan bijna niet anders.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nou ja, op dit moment is de insteek van de Britse overheid om alles los te laten per 19 juli. Dat geldt dan specifiek alleen voor Engeland.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die druk op de ziekenhuizen wil je toch juist voorkomen? Nogmaals, ik denk en hoop serieus dat het mee gaat vallen (in verhouding), maar maak me meer druk om de reactie van overheden.![]()
Maakt het ook nog uit dat in Engeland vooral met AZ is gevaccineerd? Omdat die niet zo goed werkt tegen Delta.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die druk op de ziekenhuizen wil je toch juist voorkomen? Nogmaals, ik denk en hoop serieus dat het mee gaat vallen (in verhouding), maar maak me meer druk om de reactie van overheden.![]()
Dat geloof ik ook wel ja. Waar ik bang voor ben is dat het door blijft schuiven. Nu is 't 12-17, als straks een besmettelijkere variant komt wordt deze discussie weer herhaald voor 6-12 en daarna weer voor andere leeftijden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:22 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel de meest logische keuze om scholen te sluiten als het virus zich vooral onder schoolgaande kinderen verspreid doordat zij niet gevaccineerd zijn. Dan kan je wel horeca en winkels dichtgooien en bezoekbeperkingen opleggen, maar dat is veel minder effectief dan scholen sluiten als de verspreiding via kinderen gaat.
Dit alles natuurlijk als de regering er voor gaat om besmettingen te voorkomen waar het steeds meer op begint te lijken. Persoonlijk zie ik geen probleem im besmettingen als kwetsbaren voldoende gevaccineerd zijn en besmettingen niet tot overvolle ziekenhuizen en grote oversterfte leidt. Op een gegeven moment moeten we ook durven stoppen met testen, maar ik ben bang dat dat nog minimaal tot het voorjaar van 22 gaat duren.
Ik ben vooral bang voor de reactie van overheden op toenemende besmettingen en daarom ben ik wel blij met het advies van de gezondheidsraad om ook kinderen te vaccineren.
Mijn gevoel zegt dat ze heel graag eigenlijk een vaccinatieplicht willen hebben. Als ze dat graag willen vind ik dat ze ook de nadelen daarvan duidelijk moeten weten en het op de juiste manier door de tweede en eerste kamer heen voeren. De manier waarop het nu gedaan wordt balanceert naar mijn mening op het randje van onethisch.![]()
Ja, of we gaan het echt niet verplichten maar stellen wel TvT voor het tertiair onderwijs in.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel ja. Waar ik bang voor ben is dat het door blijft schuiven. Nu is 't 12-17, als straks een besmettelijkere variant komt wordt deze discussie weer herhaald voor 6-12 en daarna weer voor andere leeftijden.
Mijn gevoel zegt dat ze heel graag eigenlijk een vaccinatieplicht willen hebben. Als ze dat graag willen vind ik dat ze ook de nadelen daarvan duidelijk moeten weten en het op de juiste manier door de tweede en eerste kamer heen voeren. De manier waarop het nu gedaan wordt balanceert naar mijn mening op het randje van onethisch.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dan zal er eerst een grondwetswijziging door de 1e en 2e Kamer heen moeten. En aangezien dat een fiks aantal jaren duurt lijkt mij dat nogal onrealistisch.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel ja. Waar ik bang voor ben is dat het door blijft schuiven. Nu is 't 12-17, als straks een besmettelijkere variant komt wordt deze discussie weer herhaald voor 6-12 en daarna weer voor andere leeftijden.
Mijn gevoel zegt dat ze heel graag eigenlijk een vaccinatieplicht willen hebben. Als ze dat graag willen vind ik dat ze ook de nadelen daarvan duidelijk moeten weten en het op de juiste manier door de tweede en eerste kamer heen voeren. De manier waarop het nu gedaan wordt balanceert naar mijn mening op het randje van onethisch.![]()
“Alle vormen van drang vermijden” Ik neem aan dat deze leeftijdsgroep dan ook wordt vrijgesteld van TvT? Dat is immers een grote drangcampange.quote:zie email 27 oktober![]()
Tja, ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is. De manier waarop het nu gedaan wordt is ook niet sjiek en werkt alleen zolang Covid-19 een A-ziekte is, daarna hebben ze een probleem.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zal er eerst een grondwetswijziging door de 1e en 2e Kamer heen moeten. En aangezien dat een fiks aantal jaren duurt lijkt mij dat nogal onrealistisch.![]()
Dat is geen drang, dat is positieve motivatiequote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Alle vormen van drang vermijden” Ik neem aan dat deze leeftijdsgroep dan ook wordt vrijgesteld van TvT? Dat is immers een grote drangcampange.
</ministeriespeak off>![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zal er eerst een grondwetswijziging door de 1e en 2e Kamer heen moeten. En aangezien dat een fiks aantal jaren duurt lijkt mij dat nogal onrealistisch.Geen grondwetswijziging voor nodig. Kan in een dag of wat geregeld worden, dat zagen we bij de avondklok…quote:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.zie email 27 oktober![]()
Is gewoon een vorm van Zero Covid-beleid.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, of we gaan het echt niet verplichten maar stellen wel TvT voor het tertiair onderwijs in.![]()
COVID zal dan ook wel een A-ziekte blijven…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is. De manier waarop het nu gedaan wordt is ook niet sjiek en werkt alleen zolang Covid-19 een A-ziekte is, daarna hebben ze een probleem.zie email 27 oktober![]()
Ja dergelijk gelul zal het wel worden. Maar je kunt toch moeilijk ontkennend dat van dat TvT op z’n minst enige drang uitgaat. (Zeker voor jeugd zonder rijbewijs…)quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is geen drang, dat is positieve motivatie
</ministeriespeak off>zie email 27 oktober![]()
Tot jij inlogde wel.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wij wonen 14 km fietsen van de dichtstbijzijnde TVT locatie, dat is zeker 3 kwartier fietsen. Dus daar gaat inderdaad wel een afschrikwekkende gedachte van uit, om daar telkens naartoe te moetenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dergelijk gelul zal het wel worden. Maar je kunt toch moeilijk ontkennend dat van dat TvT op z’n minst enige drang uitgaat. (Zeker voor jeugd zonder rijbewijs…)![]()
![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tot jij inlogde wel.Kijk, daar hou ik van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Maar om tot 75% besmet te geraken terwijl 35 miljoen gevaccineerd zijn, dan heb je nog zo'n 15 miljoen besmettingen nodig. Met 50:1 praat je over 300k ziekenhuisopnames en 15k doden. En 15M mogelijkheden tot mutaties. Vaccinaties zijn beter en sneller.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan blijft de verhouding toch gewoon 50:1. Alleen zal het dan alsnog druk worden in de ziekehuizen. Maar ben je ook zo bij groepsimmuniteit. Dat kan bijna niet anders.Géén kloon van tvlxd!![]()
Mijn dochter van 17 wil zich dus wel laten vaccineren, "om van het gedoe af te zijn" . Ze wil gewoon naar school kunnen blijven gaan en gewoon uit zonder problemen.
Jongeren worden echt gen**id bij het leven hoor. Iedereen mag weer vrolijk naar zijn werk maar voor jongeren is het nog maar de vraag hoe de middelbare scholen en het hoger onderwijs eruit gaan zien na de zomer. Het is nog niet eens zeker dat het hoger onderwijs weer gewoon volledig naar hogeschool of uni mag.![]()
Klopt, maar wellicht is dit een groep die zich niet wil laten vaccineren. Dan moeten ze maar zsm besmet raken toch?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar om tot 75% besmet te geraken terwijl 35 miljoen gevaccineerd zijn, dan heb je nog zo'n 15 miljoen besmettingen nodig. Met 50:1 praat je over 300k ziekenhuisopnames en 15k doden. En 15M mogelijkheden tot mutaties. Vaccinaties zijn beter en sneller.![]()
Als we klaar zijn met vaccineren dan kunnen de tenten mooi gebruikt worden als corona-overbreng-plaats waarbij iemand met corona daar de anderen in hun gezicht gaat tuffenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt, maar wellicht is dit een groep die zich niet wil laten vaccineren. Dan moeten ze maar zsm besmet raken toch?![]()
Mama is niet de Sjaak?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij wonen 14 km fietsen van de dichtstbijzijnde TVT locatie, dat is zeker 3 kwartier fietsen. Dus daar gaat inderdaad wel een afschrikwekkende gedachte van uit, om daar telkens naartoe te moeten
zie email 27 oktober![]()
Virussen die gedijen op/in zoogdieren komen per definitie van/uit dieren. Dat dierenmarkt en 'random' verhaal klinkt aardig omdat het mensen aanspreekt maar meer dan dat is het niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook niet. Tenzij je met verkocht bedoeld dat iedere idioot hier dat liep te beweren.
Er is gezegd dat het waarschijnlijk was dat via dieren bij mensen is gekomen en een mogelijke manier was een markt. Niemand heeft ooit beweerd dat dit een vaststaand feit was wetenschappelijk gezien. Wel waarschijnlijk maar kan ook van een random contact met een geinfecteerd dier gekomen zijn.
Maar goed, het zou mij niet verbazen als dezelfde mensen die anderhalf jaar geleden over wet markets liepen te schreeuwen nu om het hardst roepen dat het uit een lab komt.
TL;DR: Nuance is moeilijk voor mensen.
//--//
Het marktverhaal is niet te ontkrachten en al helemaal niet te hard te maken, laat staan om als vermoedelijke bron te gaan dienen waar we dan iets mee kunnen (voorkomen).
Een specifiek geografische oorsprong gebruiken waar het virus (zg) voor het eerst werd ONTDEKT is wmb geen bewijs dat het daar dan ook vandaan komt, laat staan is ontstaan.
Het normale evolutionaire gedrag, ook bij virussen, is dat het proces zich in uiterst kleine stapjes ontwikkeld. Stapjes die individueel bestudeerd, niet echt iets aantonen of zullen duiden. Al die stapjes bij elkaar vormen wel een breed front dat op een zeker moment min of meer plaatsen dan gelijktijdig ontstaat. Zeker in een wereld die uiterst mobiel en verbonden van aard is.
Wanneer men een beetje kijkt naar het virus zelf kijkt, is er iets opmerkelijks en unieks dat mij doet duiden dat het virus een "gecultiveerde" (mutatie?) oorsprong lijkt te hebben. Niet als doel noch als plan maar zeer wel mogelijk als begin. Sws imo wat aannemelijker dan een spontane oorsprong op een marktplein dat een westerling ziet als "afwijkend, ongewenst of vies".
Met name de exclusieve voorkeur met onze (typische) ACE2 en TMPRSS2 receptoren waarmee het virus zich in de cel hecht, is hier opvallend. Kan random/toeval zijn dat als kenmerk dan wel ergens moet zijn ontstaan om zich - hoe dan ? - te kunnen ontwikkelen tot verspreidend virus.
Een andere opvallendheid, dat soms optreedt bij virale besmettingen, is dat het virus zich na infectie (en replicatie) expliciet onttrekt aan naastliggende "cellulaire" detectie dat een onderdeel vormt van onze afweer. Naastliggende cellen "merken" simpelweg niet dat hun 'buurman' die virus aanmaakt, ongewenst en schadelijk is.
Pas nadat een 'besmetting' concreet actief is geworden door virusafgifte en besmette cellen daarbij een gebrek aan gezonde reactie vertonen, worden die 'besmette' cellen opgemerkt door de afweer om bestreden te worden.
Bestrijden mits de persoon dan beschikt over een 'goede' gezondheid en operationele (eventueel 'voorbereide') afweer.
Hierbij gezegd dat het virus qua gevolgen zeker ook schadelijk kan zijn voor dieren, die dan wel over dezelfde onderliggende kwetsbaarheden moet beschikken (disbalans bloeddrukspiegel wiki).
Doorgaans zullen die dieren, die kwetsbaarheid niet snel vertonen omdat ze - ongezond - al eerder zullen zijn overleden.
Dat mensen gevolgen ervaren komt omdat slachtoffers in zekere zin ziek cq 'gevoelig' zij qua gezondheid. Iets dat in het dierenrijk, weinig tot geen overlevingskans zal hebben. De schadelijke gevolgen zoals bij mensen ontstaan niet omdat het dier door een andere oorzaak al eerder zal zijn overleden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ik zou dat nooit en te nimmer iemand adviseren, maar er zit zeker voor jongeren wat dat beseft best een perverse prikkel in het systeem ja.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt, maar wellicht is dit een groep die zich niet wil laten vaccineren. Dan moeten ze maar zsm besmet raken toch?zie email 27 oktober![]()
Maar de Britse ziekenhuizen kunnen max zo'n 30k patiënten aan. 300k in een paar weken legt alles weer plat.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt, maar wellicht is dit een groep die zich niet wil laten vaccineren. Dan moeten ze maar zsm besmet raken toch?Géén kloon van tvlxd!![]()
Sowieso vind ik het ergens nogal bedroevend dat jongeren zich nu voornamelijk willen laten vaccineren ''om van het gedoe af te zijn'' inderdaad. Kabinet kan nog zo hard roepen dat ze geen druk hoeven te voelen en dat het echt een vrijwillige keuze is, maar een vrijwillige keuze is het gewoon niet meer als er geroepen wordt dat er anders een hele grote kans is dat scholen weer dicht moeten of dat er maatregelen actief blijven voor jongeren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:40 schreef Arizona het volgende:
Mijn dochter van 17 wil zich dus wel laten vaccineren, "om van het gedoe af te zijn" . Ze wil gewoon naar school kunnen blijven gaan en gewoon uit zonder problemen.
Jongeren worden echt gen**id bij het leven hoor. Iedereen mag weer vrolijk naar zijn werk maar voor jongeren is het nog maar de vraag hoe de middelbare scholen en het hoger onderwijs eruit gaan zien na de zomer. Het is nog niet eens zeker dat het hoger onderwijs weer gewoon volledig naar hogeschool of uni mag.![]()
“Alle vormen van drang te vermijden”quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:40 schreef Arizona het volgende:
Jongeren worden echt gen**id bij het leven hoor. Iedereen mag weer vrolijk naar zijn werk maar voor jongeren is het nog maar de vraag hoe de middelbare scholen en het hoger onderwijs eruit gaan zien na de zomer. Het is nog niet eens zeker dat het hoger onderwijs weer gewoon volledig naar hogeschool of uni mag.zie email 27 oktober![]()
Of als je elke vrijdag drie kwartier heen en drie kwartier terug mag fietsen om uit te kunnen…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het ergens nogal bedroevend dat jongeren zich nu voornamelijk willen laten vaccineren ''om van het gedoe af te zijn'' inderdaad. Kabinet kan nog zo hard roepen dat ze geen druk hoeven te voelen en dat het echt een vrijwillige keuze is, maar een vrijwillige keuze is het gewoon niet meer als er geroepen wordt dat er anders een hele grote kans is dat scholen weer dicht moeten of dat er maatregelen actief blijven voor jongeren.zie email 27 oktober![]()
Volgens mij hebben er ook lieden voor hun beurt gesproken, het advies is toch pas van vandaag?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Alle vormen van drang te vermijden”![]()
Ik vind het ook bedroevend maar ik begrijp het heel goed. Iedereen krijgt steeds meer vrijheid, alleen jongeren hebben nog onevenredig veel beperkingen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het ergens nogal bedroevend dat jongeren zich nu voornamelijk willen laten vaccineren ''om van het gedoe af te zijn'' inderdaad. Kabinet kan nog zo hard roepen dat ze geen druk hoeven te voelen en dat het echt een vrijwillige keuze is, maar een vrijwillige keuze is het gewoon niet meer als er geroepen wordt dat er anders een hele grote kans is dat scholen weer dicht moeten of dat er maatregelen actief blijven voor jongeren.
We hebben de zelftesten nog thuisliggen he... Twee keer per week testen om überhaupt naar school te mogen...![]()
Hugo de Jonge, wat verwachte je anders van die man? Hij heeft eigenhandig het woord “bravoure” een nieuwe dimensie gegeven. Ongekend.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij hebben er ook lieden voor hun beurt gesprokenJa.quote:, het advies is toch pas van vandaag?zie email 27 oktober![]()
Al ruim voor het advies riep de verantwoordelijke beleidsmaker al dat het het een goed idee was en nodig om nieuwe maatregelen te voorkomen, dus ach...quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij hebben er ook lieden voor hun beurt gesproken, het advies is toch pas van vandaag?![]()
Dat is wel dubieus, een minister heeft er op medisch vlak net zoveel kijk op als jij en ik. Dan moet je je verre van allerlei uitspraken houden en eerst advies van de experts afwachten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo de Jonge, wat verwachte je anders van die man? Hij heeft eigenhandig het woord “bravoure” een nieuwe dimensie gegeven. Ongekend.
[..]
Ja.![]()
Solidariteit! Tot dat de boomers hun prikje hebben…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het ook bedroevend maar ik begrijp het heel goed. Iedereen krijgt steeds meer vrijheid, alleen jongeren hebben nog onevenredig veel beperkingen.Dat heb je toch niet echt gedaan hoop ik?quote:We hebben de zelftesten nog thuisliggen he... Twee keer per week testen om überhaupt naar school te mogen...zie email 27 oktober![]()
Ja, en daarnaast natuurlijk ook vakanties. In veel landen moeten kinderen zich gewoon laten testen als ze geen vaccinatie hebben. Als beide ouders gevaccineerd zijn weten die kinderen dondergoed dat hun ouders extra kosten kwijt zijn elke keer als ze op vakantie willen als gezin zijnde. Die druk ervaren ze dan echt wel.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of als je elke vrijdag drie kwartier heen en drie kwartier terug mag fietsen om uit te kunnen…![]()
Ik ben dan geen jongere meer maar voor mij is ook de primaire reden om een redelijk normale te hebben. Als men niet met een paspoort en TvT was gekomen, had ik graag nog even gewacht met een vaccinatie. Indirecte dwang dus al acht ik de kans groot dat ik dan later alsnog wel had genomen maar ik zag geen reden om vooraan te gaan staan. Omgeving speelt voor mij minder een rol omdat degene die wel kwetsbaar zijn die vaccinatie al genomen hebben. Puur voor mijn eigen gezondheid acht ik het niet perse nodig. Mede vanwege het sterke vermoeden dat ik het vorig jaar maart al heb doorgemaakt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het ergens nogal bedroevend dat jongeren zich nu voornamelijk willen laten vaccineren ''om van het gedoe af te zijn'' inderdaad. Kabinet kan nog zo hard roepen dat ze geen druk hoeven te voelen en dat het echt een vrijwillige keuze is, maar een vrijwillige keuze is het gewoon niet meer als er geroepen wordt dat er anders een hele grote kans is dat scholen weer dicht moeten of dat er maatregelen actief blijven voor jongeren.![]()
Ach dat is dezelfde man die op een kinderpersco zegt dat als je geen maatregelen neemt alle papa’s en mama’s ziek worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Al ruim voor het advies riep de verantwoordelijke beleidsmaker al dat het het een goed idee was en nodig om nieuwe maatregelen te voorkomen, dus ach...zie email 27 oktober![]()
Dat geldt ongetwijfeld voor meer mensen. Maar bij minderjarigen vind ik dat toch nog wel weer anders.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben dan geen jongere meer maar voor mij is ook de primaire reden om een redelijk normale te hebben. Als men niet met een paspoort en TvT was gekomen, had ik graag nog even gewacht met een vaccinatie. Indirecte dwang dus al acht ik de kans groot dat ik dan later alsnog wel had genomen maar ik zag geen reden om vooraan te gaan staan. Omgeving speelt voor mij minder een rol omdat degene die wel kwetsbaar zijn die vaccinatie al genomen hebben. Puur voor mijn eigen gezondheid acht ik het niet perse nodig. Mede vanwege het sterke vermoeden dat ik het vorig jaar maart al heb doorgemaakt.
Ik ben overigens niet tegen het vaccineren van jongeren die dat willen. Ik ben voor vrijheid, wie dat wil moet dat vooral kunnen. Maar dan wel echt vrij van elke vorm van drang…zie email 27 oktober![]()
In die zin is 19 juli nog ver weg.. tegen die tijd kunnen ze goed 100k besmettingen per dag hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, op dit moment is de insteek van de Britse overheid om alles los te laten per 19 juli. Dat geldt dan specifiek alleen voor Engeland.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, inderdaad nietquote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Solidariteit! Tot dat de boomers hun prikje hebben…
[..]
Dat heb je toch niet echt gedaan hoop ik?Zoals ik al schreef: ze liggen nog thuis...
![]()
Ze heeft er een keer eentje gebruikt omdat ze erg warm aanvoelde, maar dat had dus niets met school te maken.
![]()
Of nul.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin is 19 juli nog ver weg.. tegen die tijd kunnen ze goed 100k besmettingen per dag hebben.![]()
Ik snap het ook wel ja. Dat ze zich dan maar om die reden laten vaccineren. Maar het is bedroevend dat het kabinet doet alsof er geen druk rust op de jongeren; alsof het een oprechte vrije keuze is, want dat is het gewoon niet. En dat zou het wel moeten zijn; helemaal voor kinderen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het ook bedroevend maar ik begrijp het heel goed. Iedereen krijgt steeds meer vrijheid, alleen jongeren hebben nog onevenredig veel beperkingen.
We hebben de zelftesten nog thuisliggen he... Twee keer per week testen om überhaupt naar school te mogen...Zo sta ik er ook in. Had er echt wel een genomen, maar ik had het graag wat langer afgewacht. Maar ja; als je leven gewoon moeilijker gemaakt wordt als je je niet laat vaccineren; tja, dan maar nu. Maar wij als volwassenen hebben net even wat meer perspectief nog dan kinderen. Die zullen die druk nog extremer ervaren verwacht ik. Ze hadden gewoon niet moeten roepen dat we weer terug moeten grijpen naar maatregelen als kinderen zich niet laten vaccineren, of dat er wellicht weer schoolsluitingen gaan volgen, want op het moment dat je die dingen roept is de complete vrijheid gewoon weg.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben dan geen jongere meer maar voor mij is ook de primaire reden om een redelijk normale te hebben. Als men niet met een paspoort en TvT was gekomen, had ik graag nog even gewacht met een vaccinatie. Indirecte dwang dus al acht ik de kans groot dat ik dan later alsnog wel had genomen maar ik zag geen reden om vooraan te gaan staan. Omgeving speelt voor mij minder een rol omdat degene die wel kwetsbaar zijn die vaccinatie al genomen hebben. Puur voor mijn eigen gezondheid acht ik het niet perse nodig. Mede vanwege het sterke vermoeden dat ik het vorig jaar maart al heb doorgemaakt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 15:02:58 ]![]()
15K beschikbaar houden voor corona. De rest voor reguliere zorg. Mochten er dan nog vaccin weigeraars naar het ziekenhuis moeten dan hebben ze pech. Zij willen geen vaccin dan ook geen ziekenhuis zorg ten koste van anderen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:47 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar de Britse ziekenhuizen kunnen max zo'n 30k patiënten aan. 300k in een paar weken legt alles weer plat.
Klinkt rigorues, is erg hard (er zijn ook mensen die roken die in het ziekenhuis liggen), maar ik ben er klaar mee met weigeren.
Gaat natuurlijk niet gebeuren helaas.![]()
Wier definitie vooral een politiek besluit is om daarmee grondwettelijke rechtvaardiging voor 'maatregelen' te hebben. Helaas ontbreken toetsbare criteria met wat een A-ziekte precies is of zou zijn. Het bestaande lijstje is vooral zodat instanties handvatten krijgen om te kunnen reageren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
COVID zal dan ook wel een A-ziekte blijven…
Het zou wmb aan A-ziekte zijn als de besmetting in gelijke mate risico geeft op schadelijke (ziekte)gevolgen. Hierbij staat besmet voor mij niet gelijk aan dus gevolgen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Ik weet niet of ik dat nu het ergste vind. Dat heeft geen invloed op de positie van het individuele kind. Dan vind ik dat TvT veel dubieuzer. Daarin heeft vaccinatie rechtstreeks positieve gevolgen in het dagelijks leven van kinderen. Dat heet drang…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel ja. Dat ze zich dan maar om die reden laten vaccineren. Maar het is bedroevend dat het kabinet doet alsof er geen druk rust op de jongeren; alsof het een oprechte vrije keuze is, want dat is het gewoon niet. En dat zou het wel moeten zijn; helemaal voor kinderen.
[..]
Zo sta ik er ook in. Had er echt wel een genomen, maar ik had het graag wat langer afgewacht. Maar ja; als je leven gewoon moeilijker gemaakt wordt als je je niet laat vaccineren; tja, dan maar nu. Maar wij als volwassenen hebben net even wat meer perspectief nog dan kinderen. Die zullen die druk nog extremer ervaren verwacht ik. Ze hadden gewoon niet moeten roepen dat we weer terug moeten grijpen naar maatregelen als kinderen zich niet laten vaccineren, of dat er wellicht weer schoolsluitingen gaan volgen, want op het moment dat je die dingen roept is de complete vrijheid gewoon weg.zie email 27 oktober![]()
Dat getal zal niet minder worden en ik voorzie donkere wolken.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Uiteraard. Maar het telt wel op.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat nu het ergste vind. Dat heeft geen invloed op de positie van het individuele kind. Dan vind ik dat TvT veel dubieuzer. Daarin heeft vaccinatie rechtstreeks positieve gevolgen in het dagelijks leven van kinderen. Dat heet drang…![]()
Ik snap sowieso die fetisj voor continu testen niet, al helemaal niet als we nog 2 maanden verder zijn en de meute gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat nu het ergste vind. Dat heeft geen invloed op de positie van het individuele kind. Dan vind ik dat TvT veel dubieuzer. Daarin heeft vaccinatie rechtstreeks positieve gevolgen in het dagelijks leven van kinderen. Dat heet drang…![]()
Ik ook niet, ook niet in combinatie met de besmettingscijfers nu. Dan lóópt er tussen die 3000 man op een festival iemand met corona...quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap sowieso die fetisj voor continu testen niet, al helemaal niet als we nog 2 maanden verder zijn en de meute gevaccineerd is.![]()
Als die 3000 mensen gevaccineerd zijn is dat geen probleem. Als ze dat niet zijn wel.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook niet, ook niet in combinatie met de besmettingscijfers nu. Dan lóópt er tussen die 3000 man op een festival iemand met corona...![]()
Elk moment dat je even afwacht gaan er mensen dood, maar je doet het omdat jouw leven moeilijker gemaakt wordt. Ik vind je opvatting dat je meer perspectief hebt niet rijmen met wat je zegt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo sta ik er ook in. Had er echt wel een genomen, maar ik had het graag wat langer afgewacht. Maar ja; als je leven gewoon moeilijker gemaakt wordt als je je niet laat vaccineren; tja, dan maar nu. Maar wij als volwassenen hebben net even wat meer perspectief nog dan kinderen. Die zullen die druk nog extremer ervaren verwacht ik. Ze hadden gewoon niet moeten roepen dat we weer terug moeten grijpen naar maatregelen als kinderen zich niet laten vaccineren, of dat er wellicht weer schoolsluitingen gaan volgen, want op het moment dat je die dingen roept is de complete vrijheid gewoon weg.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
70% van de mensen heeft al antistoffen door vaccinatie of corona. De meest kwetsbare mensen zijn grotendeels volledig gevaccineerd. Dus ik verwacht er geen exploderende ziekenhuizen meer door en dat is toch het doelquote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als die 3000 mensen gevaccineerd zijn is dat geen probleem. Als ze dat niet zijn wel.![]()
![]()
Je doet nu net alsof ik voor talloze doden zorg als ik iets langer zou wachten met een vaccinatie.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Elk moment dat je even afwacht gaan er mensen dood, maar je doet het omdat jouw leven moeilijker gemaakt wordt. Ik vind je opvatting dat je meer perspectief hebt niet rijmen met wat je zegt.
En ik zeg niet dat ik specifiek meer perspectief heb; ik zei dat volwassenen dat over het algemeen net iets meer hebben dan kinderen vanwege de leeftijd en levenservaring. Dat jij van mening bent dat ik geen perspectief heb vind ik verder prima uiteraard.![]()
70% van de mensen in een Sanquin onderzoek. Dat zijn dus geen 3000 bezoekers bij een festival. Je kan die Sanquin cijfers niet zomaar door trekken naar de hele bevolking en een festival bezoek is meestal ook geen doorsnee.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
70% van de mensen heeft al antistoffen door vaccinatie of corona. De meest kwetsbare mensen zijn grotendeels volledig gevaccineerd. Dus ik verwacht er geen exploderende ziekenhuizen meer door en dat is toch het doel![]()
Laatste update: 29-06-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 552
Gemeentes met +5 besmettingen:
45 Amsterdam
28 Rotterdam
22 's-Gravenhage
19 Utrecht
13 Groningen
11 Tilburg
10 Molenlanden
9 Enschede
9 Breda
8 Overbetuwe
8 Venlo
8 Haarlem
6 Oss
6 's-Hertogenbosch
6 Utrechtse Heuvelrug
6 Barneveld
6 Goeree-Overflakkee
6 Eindhoven
Daarnaast zijn er:
171 gemeentes met 0 besmettingen
71 gemeentes met 1 besmettingen
84 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
enthousiaste_hond.gifquote:
Blijft het nu hangen rond die 500-550?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nog steeds een duidelijke dalende lijn te zien vergeleken met dezelfde dag vorige week. Erg mooiOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Nog altijd is mijn tweede vaccinatie niet zichtbaar in de coronacheck of via mijnrivm.
Ik heb een pittige mening over het bestuur. Er is een filmpje dat dat prima samenvat, maar kan het niet vinden. @Caland![]()
70% van bloeddonoren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
70% van de mensen heeft al antistoffen door vaccinatie of corona. De meest kwetsbare mensen zijn grotendeels volledig gevaccineerd. Dus ik verwacht er geen exploderende ziekenhuizen meer door en dat is toch het doel
Die zijn meestal niet van de jongste generatie en hebben weinig prikangst en hebben laten zien dat ze graag anderen helpen. Kortom, de vaccinatiegraad onder die groep is hoog en niet representatief voor de hele bevolking.
Ik verwacht ook niet snel exploderende ziekenhuizen. Waar men echter nog niet rekening mee houdt is dat iemand uit een kwetsbare groep die ongevaccinneerd wellicht zou overlijden nu met vaccinatie toch in het ziekenhuis komt. Dus ziekenhuisopnames blijven relevant in de discussie.Géén kloon van tvlxd!![]()
"Nu vormen bloeddonoren niet per se een doorsnee van de bevolking, maar eerder onderzoek van de bloedbank was vergelijkbaar met de uitkomst van antistoffenonderzoek dat het RIVM zo nu en dan doet onder de gehele bevolking."quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:26 schreef Montov het volgende:
[..]
70% van bloeddonoren.
Die zijn meestal niet van de jongste generatie en hebben weinig prikangst en hebben laten zien dat ze graag anderen helpen. Kortom, de vaccinatiegraad onder die groep is hoog en niet representatief voor de hele bevolking.
Ik verwacht ook niet snel exploderende ziekenhuizen. Waar men echter nog niet rekening mee houdt is dat iemand uit een kwetsbare groep die ongevaccinneerd wellicht zou overlijden nu met vaccinatie toch in het ziekenhuis komt. Dus ziekenhuisopnames blijven relevant in de discussie.
https://www.ad.nl/gezond/(...)ps://www.google.com/![]()
Het doel was toch dat de zorg niet belast zou worden? Hoe kan dit nog gebeuren als de meerderheid van de mensen al antistoffen heeft? (90% van de ouderen en kwetsbaren en mensen in de leeftijd van 18-30 plm 43%)quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
70% van de mensen in een Sanquin onderzoek. Dat zijn dus geen 3000 bezoekers bij een festival. Je kan die Sanquin cijfers niet zomaar door trekken naar de hele bevolking en een festival bezoek is meestal ook geen doorsnee.
Is het dan nog steeds belangrijk om je vooraf te laten testen?![]()
CORREDquote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nog altijd is mijn tweede vaccinatie niet zichtbaar in de coronacheck of via mijnrivm.
Ik heb een pittige mening over het bestuur. Er is een filmpje dat dat prima samenvat, maar kan het niet vinden. @:caland
Wanneer 2e prik gehad?![]()
Weet je wel hoeveel Hugo heeft uitgegeven aan de test samenleving? Dan gaan we het gebruiken ook!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het doel was toch dat de zorg niet belast zou worden? Hoe kan dit nog gebeuren als de meerderheid van de mensen al antistoffen heeft? (90% van de ouderen en kwetsbaren en mensen in de leeftijd van 18-30 plm 43%)
Is het dan nog steeds belangrijk om je vooraf te laten testen?![]()
Terug van een weekendje kwijtgeweest.
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, via werkgever. In het ziekenhuis laten zetten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die zou toch vrij snel in die app moeten verschijnen dan? Of niet via GGD gegaan?![]()
Zal daar wel het probleem zitten qua doorgifte.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, via werkgever. In het ziekenhuis laten zetten.![]()
Complot denk ik.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, via werkgever. In het ziekenhuis laten zetten.![]()
Eerst achterstallige, reguliere zorg wegwerken, dan pas op vakantie!![]()
![]()
![]()
210,040 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 15.553.035 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.![]()
Jawel hoor, het antwoord daarop is: nee. Niet gewoon volledig.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:40 schreef Arizona het volgende:
Het is nog niet eens zeker dat het hoger onderwijs weer gewoon volledig naar hogeschool of uni mag.![]()
Ik dacht dat de definitieve knoop daarover half augustus werd doorgehaktquote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jawel hoor, het antwoord daarop is: nee. Niet gewoon volledig.![]()
![]()
Zelftesten is niet verplicht. En welke beperkingen zijn er nu werkelijk nog voor jongeren? Die zijn al maanden weer aan het sporten, mogen weer full-time naar school.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:50 schreef Arizona het volgende:
We hebben de zelftesten nog thuisliggen he... Twee keer per week testen om überhaupt naar school te mogen...
TvT is op dit moment wellicht een dingetje inderdaad, maar eerlijk, hoeveel jongeren zitten daar echt mee? De nachtclubs zijn niet bepaald voor middelbare scholieren bedoeld.![]()
Als je max. 75 man in een collegezaal mag hebben is een volledige openstelling erg lastig. Er gaat weer veel meer mogelijk zijn, maar een volledige openstelling? Nee, niet direct na de zomer.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik dacht dat de definitieve knoop daarover half augustus werd doorgehakt![]()
De nachtclubs misschien niet allemaal, maar er zijn genoeg gewone feestjes voor 16+, bijvoorbeeld in de Ziggo Dome.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelftesten is niet verplicht. En welke beperkingen zijn er nu werkelijk nog voor jongeren? Die zijn al maanden weer aan het sporten, mogen weer full-time naar school.
TvT is op dit moment wellicht een dingetje inderdaad, maar eerlijk, hoeveel jongeren zitten daar echt mee? De nachtclubs zijn niet bepaald voor middelbare scholieren bedoeld.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ben benieuwd wat er half augustus nog over is qua maatregelen. Heb dan een weekje vakantie geboekt in het verre Duitsland.
Ze zijn daar nog wel een graadje gekker op het gebied van Corona maatregelen, maar ik ga er vanuit dat zelfs de Duitsers toch ook wel flink versoepeld hebben tegen die tijd.
Ik ga in ieder geval zeker niet testen of in quarantaine of iets dergelijks. Maar ik heb dan ook 2 pfizers gehad tegen die tijd٩๏̯͡๏)۶![]()
Dat klopt. De onderwijsinstellingen worden geacht een dubbele planning voor (de start van) komend schooljaar te maken, met en zonder verplichte anderhalve meter afstand. In het eerste geval krijg je dus opnieuw een situatie waarin leerlingen/studenten maximaal 1-2 dagen per week op locatie les krijgen en voor de rest achter een laptop mogen plaatsnemen. En als die afstandsregels er al zijn bij de start van het schooljaar, dan denk ik niet dat je erop hoeft te rekenen dat dat voor de lente (van 2022) verandert.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik dacht dat de definitieve knoop daarover half augustus werd doorgehaktOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat moet je toch niet willenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt. De onderwijsinstellingen worden geacht een dubbele planning voor (de start van) komend schooljaar te maken, met en zonder verplichte anderhalve meter afstand. In het eerste geval krijg je dus opnieuw een situatie waarin leerlingen/studenten maximaal 1-2 dagen per week op locatie les krijgen en voor de rest achter een laptop mogen plaatsnemen. En als die afstandsregels er al zijn bij de start van het schooljaar, dan denk ik niet dat je erop hoeft te rekenen dat dat voor de lente (van 2022) verandert.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tja. Ik heb het niet bedacht. In maart 2020 zijn de universiteiten, hbo's en mbo's gesloten en sindsdien heeft er niet meer echt iemand naar omgekeken.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Blijkbaar is die groep niet zo belangrijk en kun je ze aan hun lot overlaten.... ofzo.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. Ik heb het niet bedacht. In maart 2020 zijn de universiteiten, hbo's en mbo's gesloten en sindsdien heeft er niet meer echt iemand naar omgekeken.![]()
Instellingen (inclusief docenten) hebben zich ook wel makkelijk neergelegd bij het online onderwijs. Er was veel meer mogelijk dan waar werkelijk van gebruikgemaakt is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. Ik heb het niet bedacht. In maart 2020 zijn de universiteiten, hbo's en mbo's gesloten en sindsdien heeft er niet meer echt iemand naar omgekeken.
En in het kader van de discussies vanochtend: er zijn maar weinig docenten die hybride les willen geven. Als je dan niet kunt verplichten om naar de campus te komen middenin een pandemie (laat staan studenten die in het buitenland vast zitten) is het idee van fysiek onderwijs leuk, maar in de praktijk niet echt haalbaar.![]()
Feestjes in de Ziggo Dome zijn ook weer niet zo spontaan dat TvT zoveel gevraagd is. Daarnaast zijn er ook nog steeds miljoenen 18+'ers die nog in die mallemolen zitten. Wat dat betreft zijn ze niet per se slechter af.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De nachtclubs misschien niet allemaal, maar er zijn genoeg gewone feestjes voor 16+, bijvoorbeeld in de Ziggo Dome.![]()
In het voortgezet onderwijs is hybride onderwijs een illusie. Hoe dat in het tertiair is weet ik niet, maar zeker in het mbo kan ik me de weerstand heel goed voorstellen. Maar dan nog - dat is niet het probleem. Het probleem is dat iedereen en zijn moeder inmiddels weer overal heen mag, behalve de studenten naar college. Ze stonden niet eens benoemd in het openingsplan.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Instellingen (inclusief docenten) hebben zich ook wel makkelijk neergelegd bij het online onderwijs. Er was veel meer mogelijk dan waar werkelijk van gebruikgemaakt is.
En in het kader van de discussies vanochtend: er zijn maar weinig docenten die hybride les willen geven. Als je dan niet kunt verplichten om naar de campus te komen middenin een pandemie (laat staan studenten die in het buitenland vast zitten) is het idee van fysiek onderwijs leuk, maar in de praktijk niet echt haalbaar.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Een pandemie is voor niemand leuk. Groetjes Mark.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het voortgezet onderwijs is hybride onderwijs een illusie. Hoe dat in het tertiair is weet ik niet, maar zeker in het mbo kan ik me de weerstand heel goed voorstellen. Maar dan nog - dat is niet het probleem. Het probleem is dat iedereen en zijn moeder inmiddels weer overal heen mag, behalve de studenten naar college. Ze stonden niet eens benoemd in het openingsplan.![]()
Als je het niet weet, waarom doe je dan vervolgens wel alsof je weet hoe het zit?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het voortgezet onderwijs is hybride onderwijs een illusie. Hoe dat in het tertiair is weet ik niet, maar zeker in het mbo kan ik me de weerstand heel goed voorstellen. Maar dan nog - dat is niet het probleem. Het probleem is dat iedereen en zijn moeder inmiddels weer overal heen mag, behalve de studenten naar college. Ze stonden niet eens benoemd in het openingsplan.![]()
![]()
Goed voorbeeld doet goed volgen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je het niet weet, waarom doe je dan vervolgens wel alsof je weet hoe het zit?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
https://www.metronieuws.n(...)ltavariant-humberto/
Waarom zijn een maag arts en een kamerlid aan het beppen of ik nog zo'n bekvod op zou moeten???
Ze hebben er allebei nul verstand van, omt leden roepen al weken dat ze veilig af kunnen.
Ernstje zit niet eens in het OMT. Maul halten, werk doen en niet klagen aub.
Wel eens dat ze iets moeten doen aan die nep testbewijzen.
Leuk dat alles weer kan, maar dan moet het wel waterdicht zijn. Dus daarover eens.#WeesGeenWhales![]()
Zo blij dat ik niet meer in het (tertiair) onderwijs werk. ...Na 20 jaar met veel plezier gewerkt en 3 jaar met minder plezier er uitgestapt. Word nu gevraagd maar ik bedank..Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent![]()
quote:
Prima joh, dan geloof je me niet. Ik ga hier niet mijn anonimiteit op het spel zetten om jou te overtuigen dat ik hier genoeg verstand van heb. Maar hou het lekker bij uitspraken over het secundaire onderwijs, dat is JOUW domein.![]()
Overigens is morgen Q2 voorbij. En ik denk dat we al met al best mogen constateren dat de prikaantallen hier in Nederland de verwachtingen van menigeen hier overtroffen moet hebben Een paar maanden terug was er heel veel scepsis en 'eerst zien dan geloven', maar nu is wel duidelijk dat Nederland er allesbehalve slecht voor staat.
Daar waar veel landen om ons heen stuklopen op gebrek aan vaccinatiebereidheid, te weinig doses of welk probleem dan ook, gaat het hier eigenlijk wel prima. En hoort Nederland bij één van meest vooruitstrevende landen qua versoepelingen.
En dat alles ondanks dat flinke tegenvallers, zoals 2,5M minder doses van Janssen en zo'n 3M minder van AZ.
Of niet, @Jor_Dii ?![]()
![]()
Gezien de agressiviteit van je formuleringen moet je niet raar staan te kijken dat je af en toe wat tegengas krijgt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prima joh, dan geloof je me niet. Ik ga hier niet mijn anonimiteit op het spel zetten om jou te overtuigen dat ik hier genoeg verstand van heb. Maar hou het lekker bij uitspraken over het secundaire onderwijs, dat is JOUW domein.
Maar als je nog eens goed leest, dan zie je dat er staat 'ik kan mij voorstellen'. En het verandert niets aan het eigenlijke punt, namelijk dat het veel te lang duurt voordat het weer normaal open mag.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Er staat het volgende:quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
Maar als je nog eens goed leest, dan zie je dat er staat 'ik kan mij voorstellen'."Het probleem is", een feitelijk statement. Niet "ik vermoed dat het probleem is" "ik denk dat het probleem is" of "ik vermoed dat het probleem is" nee er staat "dat is niet het probleem".quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
Maar dan nog - dat is niet het probleem. Het probleem is dat iedereen en zijn moeder inmiddels weer overal heen mag, behalve de studenten naar college.
En je zegt zelf (wederom letterlijk): "ik weet niet hoe het in tertiair is". Does not add up.![]()
Dit ben ik wél met je eens. Onze vaccinatiecampagne en -strategie heeft uiteindelijk heel goed uitgepaktquote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is morgen Q2 voorbij. En ik denk dat we al met al best mogen constateren dat de prikaantallen hier in Nederland de verwachtingen van menigeen hier overtroffen moet hebben Een paar maanden terug was er heel veel scepsis en 'eerst zien dan geloven', maar nu is wel duidelijk dat Nederland er allesbehalve slecht voor staat.
Daar waar veel landen om ons heen stuklopen op gebrek aan vaccinatiebereidheid, te weinig doses of welk probleem dan ook, gaat het hier eigenlijk wel prima. En hoort Nederland bij één van meest vooruitstrevende landen qua versoepelingen.
En dat alles ondanks dat flinke tegenvallers, zoals 2,5M minder doses van Janssen en zo'n 3M minder van AZ.
Of niet, @:Jor_dii ?![]()
![]()
Ik zie het inderdaad als een probleem dat studenten die volwaardig onderwijs mogen verwachten, maar 1 dag in de week fysiek college mogen volgen. Zal wel aan mij liggen dan.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er staat het volgende:
[..]
"Het probleem is", een feitelijk statement. Niet "ik vermoed dat het probleem is" "ik denk dat het probleem is" of "ik vermoed dat het probleem is" nee er staat "dat is niet het probleem".
En je zegt zelf (wederom letterlijk): "ik weet niet hoe het in tertiair is". Does not add up.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wat had er in jouw ogen nog meer gekund dan? Ik ben hier oprecht benieuwd naar.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Instellingen (inclusief docenten) hebben zich ook wel makkelijk neergelegd bij het online onderwijs. Er was veel meer mogelijk dan waar werkelijk van gebruikgemaakt is.
En in het kader van de discussies vanochtend: er zijn maar weinig docenten die hybride les willen geven. Als je dan niet kunt verplichten om naar de campus te komen middenin een pandemie (laat staan studenten die in het buitenland vast zitten) is het idee van fysiek onderwijs leuk, maar in de praktijk niet echt haalbaar.![]()
Ik zie dit ook als bezwaarlijk. Het algemene beeld is dat leerlingen toch echt wel achterstanden hebben opgelopen de afgelopen 1,5 jaar. N=1 , maar de cijfers van mijn dochter zijn er niet beter op gewordenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad als een probleem dat studenten die volwaardig onderwijs mogen verwachten, maar 1 dag in de week fysiek college mogen volgen. Zal wel aan mij liggen dan.
Ik vind het dus ook zuur dat alles maar weer opengaat en mag, alles gaat weer heel gauw terug naar het oude normaal, maar voor deze groep is het nog maar de vraag in hoeverre dit het geval gaat zijn.![]()
Veel docenten wilden zelf niet fysiek lesgeven, bv. vanwege hun directe eigen gezondheidsrisico. Of, zoals ik eerder aangaf, omdat je studenten niet kunt verplichten naar de campus te komen en je als gevolg daarvan hybride moet lesgeven (en dan kiezen de meeste docenten liever voor volledig online dan hybride).quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat had er in jouw ogen nog meer gekund dan? Ik ben hier oprecht benieuwd naar.
Verder waren er vooral veel logistieke uitdagingen, maar met wat creatief roosteren had je wmb een stuk verder gekomen. De capaciteit in de zalen was heel vaak niet eens het probleem, maar wel bv. te veel beweging in de gangen. Niet iedereen hoeft om 9u te beginnen. Laat een deel om 8.55 beginnen, een deel om 9.05, bijvoorbeeld.
De (toegegeven) beperkte capaciteit die instellingen hadden is in de meeste gevallen verre van volledig benut als je het mij vraagt.![]()
Wat dat betreft is het ook gewoon zuur dat we juist nu (wanneer scholen/instellingen al richting de vakanties aan het toewerken zijn) weer goeddeels open gaan. Maar anders had je andersom het gezeik gehad: "ik mag wel met mijn vrienden naar college, maar niet in de kroeg naast elkaar zitten"?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zie dit ook als bezwaarlijk. Het algemene beeld is dat leerlingen toch echt wel achterstanden hebben opgelopen de afgelopen 1,5 jaar. N=1 , maar de cijfers van mijn dochter zijn er niet beter op geworden
Ik vind het dus ook zuur dat alles maar weer opengaat en mag, alles gaat weer heel gauw terug naar het oude normaal, maar voor deze groep is het nog maar de vraag in hoeverre dit het geval gaat zijn.
Overigens is het algemene beeld dat het vooral een beperkt deel is dat echt substantiële achterstanden opgelopen heeft. Er is ook een behoorlijk deel dat prima met deze omstandigheden heeft kunnen dealen (qua cognitieve groei dan); en dat wordt vaak vergeten. Niet dat het allemaal wel prima is (zeker qua indirecte leerdoelen is er weinig progressie geboekt), maar ik wil ook wel het idee bestrijden dat het een weggegooid jaar is voor alle leerlingen/studenten. Op de keper beschouwd zal het voor de meesten niet heel veel schelen op de (middel)lange termijn verwacht ik.![]()
Vandaag vroeg een castingbureau om te figureren in een film als Bentley-chauffeur.
Ik vroeg naar de covid-maatregelen op de set. Er dient een thuistest gedaan worden. Die zou maar 2 cm in je neus moeten, niet zo ver als bij de GGD. Uitslag na 15 minuten.
Navraag gedaan bij iemand die PCR-testen doet. Deze 2cm test is te faken, je kunt 'm zelfs helemaal niet in je neus stoppen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ja natuurlijk is dat allemaal te faken. Maar beetje gezond verstand kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag vroeg een castingbureau om te figureren in een film als Bentley-chauffeur.
Ik vroeg naar de covid-maatregelen op de set. Er dient een thuistest gedaan worden. Die zou maar 2 cm in je neus moeten, niet zo ver als bij de GGD. Uitslag na 15 minuten.
Navraag gedaan bij iemand die PCR-testen doet. Deze 2cm test is te faken, je kunt 'm zelfs helemaal niet in je neus stoppen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De middelbare school van mijn dochter deed dat wel, twee verschoven roosters naast elkaar en verschoven pauzesquote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Veel docenten wilden zelf niet fysiek lesgeven, bv. vanwege hun directe eigen gezondheidsrisico. Of, zoals ik eerder aangaf, omdat je studenten niet kunt verplichten naar de campus te komen en je als gevolg daarvan hybride moet lesgeven (en dan kiezen de meeste docenten liever voor volledig online dan hybride).
Verder waren er vooral veel logistieke uitdagingen, maar met wat creatief roosteren had je wmb een stuk verder gekomen. De capaciteit in de zalen was heel vaak niet eens het probleem, maar wel bv. te veel beweging in de gangen. Niet iedereen hoeft om 9u te beginnen. Laat een deel om 8.55 beginnen, een deel om 9.05, bijvoorbeeld.
De (toegegeven) beperkte capaciteit die instellingen hadden is in de meeste gevallen verre van volledig benut als je het mij vraagt.Het "probleem" van docenten die geen les willen geven in verband met mogelijke besmettingen, was eigenlijk niet op te lossen. Ik snap wel dat zij geen onnodige gezondheidsrisico's wilden lopen.
Dat de scholen weer helemaal open moesten zo kort voor de vakantie, was echt onzin ja. Hier in Noord hebben we al praktisch vakantie. En de school moest nog voor 2 weken weer alles gaan regelen, terwijl de besmettingscijfers op dat moment echt nog hoog waren in Twente. Maar ze MOESTEN open, de onderwijsinspectie had ze op de vingers getiktquote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het ook gewoon zuur dat we juist nu (wanneer scholen/instellingen al richting de vakanties aan het toewerken zijn) weer goeddeels open gaan. Maar anders had je andersom het gezeik gehad: "ik mag wel met mijn vrienden naar college, maar niet in de kroeg naast elkaar zitten"?
Overigens is het algemene beeld dat het vooral een beperkt deel is dat echt substantiële achterstanden opgelopen heeft. Er is ook een behoorlijk deel dat prima met deze omstandigheden heeft kunnen dealen (qua cognitieve groei dan); en dat wordt vaak vergeten. Niet dat het allemaal wel prima is (zeker qua indirecte leerdoelen is er weinig progressie geboekt), maar ik wil ook wel het idee bestrijden dat het een weggegooid jaar is voor alle leerlingen/studenten. Op de keper beschouwd zal het voor de meesten niet heel veel schelen op de (middel)lange termijn verwacht ik.![]()
Weer N=1, maar mijn dochter was dus een 6-7tjes persoon en dat werd langzamerhand een 5-6jes leerling. De lessen waren verkort van 50 naar 40 minuten, omdat het anders te intensief werd bevonden door een aantal docenten. Dat betekent dus wel 20% minder onderwijs en méér zelfstudie. UIteindelijk werd er voor een aantal vakken wel extra lessen geboden, maar dat zette niet veel zoden aan de dijk. Het jaar weggegooid? Nee. Maar er is duidelijk minder onderwijs geboden dan normaal helaas.![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Elk moment dat je even afwacht gaan er mensen dood,![]()
Go hard or go home![]()
Als je naar diplomavoortgang kijkt dan verwacht ik inderdaad ook wel dat dat mee gaat vallen, al is dat ook wel afhankelijk van waar je op dit moment zit. Kinderen die qua leeftijd nu ongeveer goed moeten leren lezen kunnen daar bijvoorbeeld best lang last van houden, zeker als ze opgroeien in een gezin waar geen Nederlands gesproken wordt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
Op de keper beschouwd zal het voor de meesten niet heel veel schelen op de (middel)lange termijn verwacht ik.
Maar ik denk dat er inhoudelijk her en der toch wel geschrapt is. Er is het een en ander aan stages gesneuveld, en dan kom je toch minder beslagen ten ijs. Inhoudelijk zal er ook wel wat geschrapt zijn - bij ons was dat in elk geval wel zo, het schooljaar is nu eenmaal niet langer - en dan vervallen als eerste de zaken die niet in de syllabus staan. In de breedte heeft dit cohort dus wel wat gemist. Maar of je daar later heel veel last van hebt - het zal nogal meevallen.
Waar ik wel heel benieuwd naar ben is naar het aantal uitvallers in het eerste jaar van hun opleiding, dit schooljaar en het volgende.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik wil niet weten hoeveel doden ik nu al wel niet op m'n geweten heb; kan pas komend weekend terecht voor m'n eerste prikquote:![]()
![]()
En qua vaccinatiebereidheid valt het ook reuze mee. Het antivax-sentiment is dan wel fanatiek en ruimschoots aanwezig op social media, maar ik denk dat ze in absolute aantallen sterk tegenvallen. Wat ons geluk is, is dat er onder de bevolking geen breedgedragen gevoel van onvrede en wantrouwen heerst dat elke welwillende poging van de overheid dwarszit. Zie bijv Rusland.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit ben ik wél met je eens. Onze vaccinatiecampagne en -strategie heeft uiteindelijk heel goed uitgepaktI'll give you something to do![]()
Ik lees gewoon even de woordelijke samenvatting van het praatprogramma en ik denk bij mezelf: Jezus Christus, er zijn dus mensen die echt elke dag deze AIDS in hun hersenpan in laten stralen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:07 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)ltavariant-humberto/
Ook zo'n ander artikel waar naar gelinkt wordt, over mondkapjes in Spanje en dat er in Nederland ook nog heel veel twijfel zou zijn over het stoppen met mondkapjes dragen. Alleen maar omdat #mondkapje trending is op Twitter. Alles om het maar te lijken alsof er in Nederland nu een hele felle mondkapdiscussie woedt. Deze media zijn stuk, mogen we nieuwe?![]()
Klopt, maar of je hem nu echt in je penis wil stoppen...mag, hoor, ik oordeel niet maar de meesten kiezen toch voor neusquote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Navraag gedaan bij iemand die PCR-testen doet. Deze 2cm test is te faken, je kunt 'm zelfs helemaal niet in je neus stoppen.![]()
![]()
Dat stond inderdaad verderop in mijn post. Áls je besmettingen wil voorkomen en het gaat vooral rond onder kinderen doordat zij niet gevaccineerd zijn, dan is de meest effectieve manier om besmettingen terug te brengen sluiting van de scholen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dat is volledig afhankelijk van de gevolgen van die besmettingen.
Ik ben zelf van mening dat het niet nodig zou moeten zijn als kwetsbaren voldoende zijn ingeënt, maar ik ben bang dat overheden niet zo gaan denken als het toch zo ver komt dat we weer op -ik noem maar wat- 5000 besmettingen per dag zitten. Geheid dat ze toch wat willen doen en het niet aandurven om het te laten lopen. Al is het alleen maar om het internationale aanzien en beperkingen die het voor Nederlanders zou betekenen.![]()
En tot die tijd gaan er elk moment mensen DOOD! Slaap lekker hoor!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil niet weten hoeveel doden ik nu al wel niet op m'n geweten heb; kan pas komend weekend terecht voor m'n eerste prikWer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.![]()
Wat lees ik nu.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:56 schreef Tijger_m het volgende:
Klopt, maar of je hem nu echt in je penis wil stoppenWer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.![]()
Die hele heisa over die stok in je neus is sowieso wel erg overdreven. Godsamme zeg, grow a pair. In mijn keel vond ik irritanter tbh.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, nou, hij stelde dat je dat staafje ook ergens anders in kon stoppen...dus...Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.![]()
Bij de GGD zelf vond ik het heel erg meevallen. Bij Spoedtest, waar we onze sneltest gedaan hebben voor Portugal vond ik dan weer veel irritanter. Die ging een stuk dieper (hihi) en ook voor een wat langere tijd (5 seconden ipv de 3 bij de GGD). Ik merkte er in m'n keel dus echt niks van.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Die hele heisa over die stok in je neus is sowieso wel erg overdreven. Godsamme zeg, grow a pair. In mijn keel vond ik irritanter tbh.![]()
Neus kietelde bij mij altijd, keel voelde ik niet eens, mijn vrouw precies andersom.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Die hele heisa over die stok in je neus is sowieso wel erg overdreven. Godsamme zeg, grow a pair. In mijn keel vond ik irritanter tbh.![]()
Een ✨talkshow✨, het enige programma waar een niet in het omt aanwezige mdl arts, een kamerlid, en twee DJ's in "discussie" gaan of wij nog vodjes moeten dragen, terwijl meerdere omt leden al 1-2 weken voor het afschaffen riepen dat het inmiddels onzin was.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik lees gewoon even de woordelijke samenvatting van het praatprogramma en ik denk bij mezelf: Jezus Christus, er zijn dus mensen die echt elke dag deze AIDS in hun hersenpan in laten stralen.
Ook zo'n ander artikel waar naar gelinkt wordt, over mondkapjes in Spanje en dat er in Nederland ook nog heel veel twijfel zou zijn over het stoppen met mondkapjes dragen. Alleen maar omdat #mondkapje trending is op Twitter. Alles om het maar te lijken alsof er in Nederland nu een hele felle mondkapdiscussie woedt. Deze media zijn stuk, mogen we nieuwe?
Help.
En waarom roept die ernst steeds dingen over epidemiologie? Maul halten! Hij weet daar net zoveel van als ik na nu ruim een jaar veel lezen uit interesse!
Maar goed, ik weet van een interview met hem 2 weken terug in nrc dat hij niet wilt dat de coronamaatregelen in stand worden gehouden an sich, dus ik denk dat hij gewoon wil wachten tot na half augustus iedereen geprikt is met alles afschaffen.#WeesGeenWhales![]()
Ah, ik moest ff goed kokhalzen. Maar dan nog, na 30 seconden ben je weg, gedoe om niks.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij de GGD zelf vond ik het heel erg meevallen. Bij Spoedtest, waar we onze sneltest gedaan hebben voor Portugal vond ik dan weer veel irritanter. Die ging een stuk dieper (hihi) en ook voor een wat langere tijd (5 seconden ipv de 3 bij de GGD). Ik merkte er in m'n keel dus echt niks van.Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.![]()
Zelfs als het wel weer mag is het natuurlijk nog niet gezegd dat onze jeugd weer een volledige lesweek op locatie krijgt:quote:Je kon erop wachten. Dat onderwijsbestuurders de corona-ellende zouden aangrijpen. Dat ze ‘een kans’ zouden zien en het ijzer gretig zouden smeden. Steevast ruiken bestuurders van grote mbo-instellingen elke mogelijkheid om eerdere mislukte vernieuwingen – vrijwel altijd meer digitaal en zelfstandig werken en minder fysieke lessen – via een achterdeur weer door te drukken.
Ja hoor, het Albeda College, een gigantische mbo-instelling in Rotterdam, is de eerste. Dat gaat in het nieuwe schooljaar door met thuisonderwijs en onlinelessen. De leerlingen hoeven niet dagelijks naar school te komen, alleen voor praktijkvakken. Ook vakken als Nederlands en rekenen zullen grotendeels online worden gegeven. Wat bestuurders erin aantrekt, is gemakkelijk te bedenken. Digitaal zijn grote groepen te bedienen; handig bij een lerarentekort. Ordeproblemen zijn voorbij. Het scheelt dure lesruimte. Je kunt het verkopen als innovatie. Winwinwin.
Ron Kooren, voorzitter van het college van bestuur van Albeda, ziet (Algemeen Dagblad, 21 juni) alleen maar voordelen van afstandsonderwijs: geen volle klassen meer, waar je ‘hutjemutje op elkaar’ zit. Hij ziet het onlinelesmodel als ‘enorme winst van corona’. ‘De onderwijsvernieuwing heeft een enorme zet gekregen’, juicht hij.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En vind jij dit een goede ontwikkeling?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Zelfs als het wel weer mag is het natuurlijk nog niet gezegd dat onze jeugd weer een volledige lesweek op locatie krijgt:
[..]stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En vind jij dit een goede ontwikkeling?
Het onderwijsveld is niet dommer geworden van de afgelopen periode, we weten nu hoe online onderwijs werkt en waar het voor inzetbaar is. Maar ik hoop dat we vooral ook bekend zijn geworden met de tekortkomingen. Wat mij betreft is dit een bijzonder slechte weg om in te slaan.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik weet het echt niet, daarom vraag ik het ook. Heb er wel mijn twijfels bij.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Het onderwijsveld is niet dommer geworden van de afgelopen periode, we weten nu hoe online onderwijs werkt en waar het voor inzetbaar is. Maar ik hoop dat we vooral ook bekend zijn geworden met de tekortkomingen. Wat mij betreft is dit een bijzonder slechte weg om in te slaan.
Maar eens zien dan dus hoe lang het Alberda dit gaat volhouden. Lijkt me ook niet de meest makkelijke groep leerlingen om dit online bij te doen.stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Ik had me toch iets anders voorgesteld, na maandenlang lockdown. Nu is alles weer open, en dat is heerlijk. Toch voelt het alsof het zwaard van Damocles boven onze hoofden hangt. Het voelt, bij mij tenminste, alsof er alweer wordt voorgemasseerd op een nieuwe lockdown. Ook de benamingen van Kuipers, de Delta variant is corona on steroďden.
Hoop dat ik het mis heb.![]()
![]()
Heb ik ook. Vind het erg jammer dat de ellende er al weer ingeramd wordt, of tenminste, zo voelt het voor mij. Versoepelingen te vroeg, steroid varianten, de hel van het najaar, de stoute vakantiegangers die varianten meenemen.. Bleergh, had het graag even helemaal losgelaten maar dat lukt niet echt zo.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:51 schreef SilverEyes het volgende:
Ik had me toch iets anders voorgesteld, na maandenlang lockdown. Nu is alles weer open, en dat is heerlijk. Toch voelt het alsof het zwaard van Damocles boven onze hoofden hangt. Het voelt, bij mij tenminste, alsof er alweer wordt voorgemasseerd op een nieuwe lockdown. Ook de benamingen van Kuipers, de Delta variant is corona on steroďden.
Hoop dat ik het mis heb.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Delta variant leidt toch niet tot meer ziekenhuisopnames?
Ik vind het echt weer precies hetzelfde Britse variant verhaal.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De modellering van de Britse variant is goed uitgekomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het echt weer precies hetzelfde Britse variant verhaal.Géén kloon van tvlxd!![]()
Er is wel een toename in de UKquote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het echt weer precies hetzelfde Britse variant verhaal.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nacheck-sneltest-pcr
Weer chaos bij het testen. Wanneer houdt deze ellende op?zie email 27 oktober![]()
Is gewoon line-fitting, lees de boel maar eens terug, ik kan me nog iets herinneren van code zwart en 170k besmettingen per dag. En zo zijn er talloze koppen die de hel en verdoemenis preekten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:04 schreef Montov het volgende:
[..]
De modellering van de Britse variant is goed uitgekomen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Een kennis die bij een commerciele PCR-test staat heeft amper klanten.
't zijn alleen de 'testen voor toegang'-bedrijven die nu veel werk hebben.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Die 170k is niet van de RIVM gekomen. En de maatregelen die genomen zijn waren juist ter voorkoming van code zwart, en de ziekenhuizen waren daar dichtbij.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is gewoon line-fitting, lees de boel maar eens terug, ik kan me nog iets herinneren van code zwart en 170k besmettingen per dag. En zo zijn er talloze koppen die de hel en verdoemenis preekten.Géén kloon van tvlxd!![]()
Oh? Ik heb de honderdzeventigduizend per dag niet gezien hoor?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:04 schreef Montov het volgende:
[..]
De modellering van de Britse variant is goed uitgekomen.zie email 27 oktober![]()
Een lichte stijging van ziekenhuisopnames in met name niet of niet volledig gevaccineerden. Het verband tussen besmetting en ziekenhuisopname is een stuk minder dan bij de laatste piek. En overlijdens zijn er überhaupt nauwelijks meer.quote:
Maar goed uiteindelijk is het allemaal koffiedik kijken. We kunnen natuurlijk weer maanden de discussie voeren van "Wacht maar 2 weken..." Wat natuurlijk ook begrijpelijk is na het afgelopen halfjaar, maar dat rekent dus volledig buiten vaccinatie. We hebben als maatschappij dit middel, we kunnen het in z'n volle potentie gebruiken. Of we kunnen dingen gaan traineren alleen maar ter preventie van een al dan niet bestaande "longcovid".![]()
#BlijfVanOnzeKinderenAf is nu trending op twitter![]()
Alsof we de politie erop afsturen om weigerende kinderen mee te slepen naar de GGD locatie voor een vaccinatie.![]()
Frankrijk dreigt met verplichte vaccinatie voor zorgpersoneel
De Franse minister van Volksgezondheid Véran dreigt met een vaccinatieplicht voor zorgpersoneel als in september 80 procent van hen niet minstens één prik heeft gehad. Dat schrijft hij in een brief aan ziekenhuisdirecteuren. In instellingen voor langdurige zorg is het aantal gevaccineerden vooral laag, zegt Véran. "Ik wil niet het risico lopen op coviduitbraken in verpleeghuizen, waarna ik ze moet sluiten."
De deltavariant wint steeds meer terrein in Frankrijk: het gaat om 20 procent van het totaal aantal besmettingen, zegt Véran. Vorige week was dat nog ongeveer 10 procent.
Ook in andere Europese landen worstelen overheden met een eventuele vaccinatieplicht voor zorgpersoneel.
blog:![]()
Ierland stelt versoepelingen uit vanwege deltavariant
Ierland stelt het volledig heropenen van de horeca uit vanwege zorgen om de deltavariant. Het binnen eten in bars en restaurants zou aankomende maandag eigenlijk weer mogen, maar die versoepeling is uitgesteld totdat de regering een nieuw systeem heeft geďmplementeerd waarmee gasten kunnen bewijzen dat ze een vaccin hebben gehad. Ierland wil vervolgens het lunchen en dineren binnen alleen openstellen voor mensen die volledig zijn gevaccineerd of recent besmet zijn geweest. Terrassen zijn sinds 7 juni wel al voor iedereen geopend.
Ierland gebruikt nu de vaccins van AstraZeneca en Janssen voor alle leeftijdsgroepen om het virus terug te dringen. Volgens premier Martin loopt het land achter op het Verenigd Koninkrijk, waar het aantal besmettingen groeit vanwege de besmettelijkere deltavariant. De Britten stelden twee weken geleden geplande versoepelingen uit.
blog:![]()
De risicokaart op het corona dashboard is bijgewerkt: nog maar 1 ernstige regio, 14 zorgelijk en 10 waakzaamWhen the flag drops, the bullshit stops![]()
Die 4 van vandaag schrijven we op jouw rekening.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil niet weten hoeveel doden ik nu al wel niet op m'n geweten heb; kan pas komend weekend terecht voor m'n eerste prik
Echt, wat een idiote uitspraak. Heerlijk!
Go hard or go home![]()
Gewoon prikken op het schoolplein in de pauze. Hebben die ouders mooi het nakijken als ze hun gevaccineerde kind ophalen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:58 schreef Breekfast het volgende:
Alsof we de politie erop afsturen om weigerende kinderen mee te slepen naar de GGD locatie voor een vaccinatie.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Daar kan die prikbus van de GGD prima bij helpen. Muziekje van de ijscoman. Kom je voor een ijsje? Alleen als je een prik hebt gehad.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gewoon prikken op het schoolplein in de pauze. Hebben die ouders mooi het nakijken als ze hun gevaccineerde kind ophalen.![]()
dit!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:04 schreef Montov het volgende:
[..]
De modellering van de Britse variant is goed uitgekomen.
de modellering van het RIVM was bijna spot on, vanaf februari toen de avondklok inging, hadden ze de ziekenhuisbezetting gewoon precies goed.
Dus die mensen mogen wel wat krediet hebben.
Zij zijn het ook niet die op dit moment paniek hebben over de delta variant.![]()
Of Mac bonnenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar kan die prikbus van de GGD prima bij helpen. Muziekje van de ijscoman. Kom je voor een ijsje? Alleen als je een prik hebt gehad.
Laat je prikken voor een McChickenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Heeft Canada toch het goede voorbeeld gegevenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar kan die prikbus van de GGD prima bij helpen. Muziekje van de ijscoman. Kom je voor een ijsje? Alleen als je een prik hebt gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De makers van de mRNA vaccins maken zich ook geen zorgenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit!
de modellering van het RIVM was bijna spot on, vanaf februari toen de avondklok inging, hadden ze de ziekenhuisbezetting gewoon precies goed.
Dus die mensen mogen wel wat krediet hebben.
Zij zijn het ook niet die op dit moment paniek hebben over de delta variant.
Die paniek of zorgen zijn echt niet nodigOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Twitter is een open riool.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:58 schreef Breekfast het volgende:
Alsof we de politie erop afsturen om weigerende kinderen mee te slepen naar de GGD locatie voor een vaccinatie.![]()
VacciniClowns 🤡quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Of Mac bonnen
Laat je prikken voor een McChickenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
'Hallo meisje, zal ik jou eens even lekker prikken?'quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zonder de Britse variant waren we een paar maanden eerder van de maatregelen af geweest.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het echt weer precies hetzelfde Britse variant verhaal.![]()
In hoeverre weten we dat de Britse variant tot eind April heeft gezorgd voor overvolle ziekenhuizen?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zonder de Britse variant waren we een paar maanden eerder van de maatregelen af geweest.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kinderen (12+) mogen gelukkig zelf bepalen of ze een vaccinatie willen. Hebben ze ouders weinig over te zeggen. Is sommige gevallen is dat misschien maar beter.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:58 schreef Breekfast het volgende:
Alsof we de politie erop afsturen om weigerende kinderen mee te slepen naar de GGD locatie voor een vaccinatie.(Un)masking for the greater good.![]()
miss_sly!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gewoon prikken op het schoolplein in de pauze. Hebben die ouders mooi het nakijken als ze hun gevaccineerde kind ophalen.!
(Un)masking for the greater good.![]()
Qua Delta-mutatie is dat idd wel 't beste. Zo veel mogelijk mensen beschermd voordat hij hier ook echt toeslaat, en we hier van die praktijken zoals in Portugal en 't VK krijgen..quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Een enkele wappie is natuurlijk ook niet erg, "de wappie" wel. De vaccinatiegraad moet zo snel mogelijk zo ver mogelijk omhoog.(Un)masking for the greater good.![]()
Ben benieuwd hoe ze het gaan verkopen. De ouderen konden het mooi voor zichzelf nemen en voor hun vakantie, de jongeren voor toegang tot evenementen, maar wat wordt het bij de kinderen?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:33 schreef Celestien het volgende:
[..]
Kinderen (12+) mogen gelukkig zelf bepalen of ze een vaccinatie willen. Hebben ze ouders weinig over te zeggen. Is sommige gevallen is dat misschien maar beter.I'll give you something to do![]()
Scholen en evenementen / dagjes wegquote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze het gaan verkopen. De ouderen konden het mooi voor zichzelf nemen en voor hun vakantie, de jongeren voor toegang tot evenementen, maar wat wordt het bij de kinderen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En ondertussen natuurlijk wel de volle bak aan vergoedingen binnenharken vanuit de overheid.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Zelfs als het wel weer mag is het natuurlijk nog niet gezegd dat onze jeugd weer een volledige lesweek op locatie krijgt:
[..]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat zie je toch al?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze het gaan verkopen. De ouderen konden het mooi voor zichzelf nemen en voor hun vakantie, de jongeren voor toegang tot evenementen, maar wat wordt het bij de kinderen?
Anders moeten misschien wel de scholen weer dicht!!!!1![]()
Winwinwinquote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En ondertussen natuurlijk wel de volle bak aan vergoedingen binnenharken vanuit de overheid.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Finland sees spike in infections in football fans
At least 300 Finnish football fans who went to the Euros have contracted COVID, health officials say.
Mika Salminen, head of security at the Finnish Health Institute, said the returning supporters have caused a rise in Finland's daily infection rate.
It has gone up from around 50 a day to more than 200 in the past week, with authorities warning the figure is likely to grow in the coming days.
Mr Salminen said it "now looks" like Helsinki cannot move to a level of lower restrictions.
The institute has estimated 4,500-6,000 football fans went to St Petersburg to watch the games.
Officials are still trying to track down everyone who attended and warn they may have passed the virus on to friends and family.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Ik betwijfel of dat gaat werken. Het effect is teveel vertraagd en te indirect. Je moet iets hebben dat een directe beloning biedt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zie je toch al?
Anders moeten misschien wel de scholen weer dicht!!!!1I'll give you something to do![]()
Misschien willen die weer eens 'gewoon' naar een feestje of simpelweg omdat ze covid ook vervelend vinden en ertegen beschermd willen worden omdat ze zien hoe ziek opa/oma ervan is geweest. Er zijn ongetwijfeld redenen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze het gaan verkopen. De ouderen konden het mooi voor zichzelf nemen en voor hun vakantie, de jongeren voor toegang tot evenementen, maar wat wordt het bij de kinderen?(Un)masking for the greater good.![]()
Was te verwachten. Volslagen debiel om al die fans Europa door te laten reizen. Had daar gewoon een jaartje mee gewacht. Er kan al weer heel veel, maar als we nu alles maar toestaan krijgen we straks alsnog de deksel op onze neus.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:45 schreef RipCity het volgende:
At least 300 Finnish football fans who went to the Euros have contracted COVID, health officials say.
Mika Salminen, head of security at the Finnish Health Institute, said the returning supporters have caused a rise in Finland's daily infection rate.
It has gone up from around 50 a day to more than 200 in the past week, with authorities warning the figure is likely to grow in the coming days.
Mr Salminen said it "now looks" like Helsinki cannot move to a level of lower restrictions.
The institute has estimated 4,500-6,000 football fans went to St Petersburg to watch the games.
Officials are still trying to track down everyone who attended and warn they may have passed the virus on to friends and family.![]()
SAATANA! PERKELE! OLET VITTU KUOLLUT!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:45 schreef RipCity het volgende:
Officials are still trying to track down everyone who attended and warn they may have passed the virus on to friends and family.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mja, het schelden/vloeken in 't Fins dat kan ik, na al die jaren, ook nog welquote:
quote:
Finsquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:06 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mja, het schelden/vloeken in 't Fins dat kan ik, na al die jaren, ook nog wel![]()
Had je mijn naam ook al gespot dan?
Heb jij er gewoond?
Ken trouwens verder maar vier woorden Fins ofzo
Peruna banaani kahvia mansikka is het wel zo'n beetjeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
The show must go on, Hamzoef. Money talks, dat weet jij ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:00 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Was te verwachten. Volslagen debiel om al die fans Europa door te laten reizen. Had daar gewoon een jaartje mee gewacht. Er kan al weer heel veel, maar als we nu alles maar toestaan krijgen we straks alsnog de deksel op onze neus.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
@Molo jij wilde toch weten hoe de grensovergangen richting Zweden waren?
Nederland > Duitsland = Niks bijzonders, geen grenscontrole.
Duitsland > Denemarken = Wel grenscontrole (bij A7). Zij halen willekeurig mensen uit de rij. Stonden iets van vier auto's stil ter controle. Wij mochten doorrijden.
Denemarken > Zweden = Niks bijzonders, geen grenscontrole. Je rijdt de tunnel in in Denemarken en je staat op de brug in Zweden.
Wij hadden beiden een negatieve test en ik had ook mijn vaccinatiebewijs bij mij wat genoeg moet zijn voor Denemarken, maar echt dus nergens gecontroleerd.
In Duitsland iedereen mondkapjes op bij benzinestations etc. In Denemarken en Zweden leek het alsof ik voor lul liep met mondkapje op
Terug Zweden > Duitsland met de boot gedaan. Weer geen controle en Duitsland > Nederland ook niet zoals gewoonlijk![]()
![]()
Oh, dit gaat vuurwerk opleverenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gewoon prikken op het schoolplein in de pauze. Hebben die ouders mooi het nakijken als ze hun gevaccineerde kind ophalen.![]()
![]()
Kom aan, niet zo cheap, maak er dan een Happy Meal van met als kinderverrassing een vaccinquote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Of Mac bonnen
Laat je prikken voor een McChicken![]()
![]()
Ja, mooie taal, maar vreselijk moeilijk!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Fins![]()
Had je mijn naam ook al gespot dan?
Heb jij er gewoond?
Ken trouwens verder maar vier woorden Fins ofzo
Peruna banaani kahvia mansikka is het wel zo'n beetje
Mijn ex woonde er, dus heb er wel wat tijd zoet gebracht, idd. Wel een tijd geleden, hoor
Maar wat een prachtig land.(Un)masking for the greater good.![]()
Mijn kinderen zouden er nog serieus in trappen ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom aan, niet zo cheap, maak er dan een Happy Meal van met als kinderverrassing een vaccin
Ze waren nu al helemaal onder de indruk van het dapperheidsdiploma wat sommige geteste kindjes mee naar school namen. Ik had er serieus een fittie over met mijn 6-jarige.![]()
* Tijger_m moet marketing voor de GGD gaan doen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mijn kinderen zouden er nog serieus in trappen ook.![]()
Riiiiight.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gewoon prikken op het schoolplein in de pauze. Hebben die ouders mooi het nakijken als ze hun gevaccineerde kind ophalen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Euro2020 heet het en het wordt gespeeld in?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:00 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Was te verwachten. Volslagen debiel om al die fans Europa door te laten reizen. Had daar gewoon een jaartje mee gewacht. Er kan al weer heel veel, maar als we nu alles maar toestaan krijgen we straks alsnog de deksel op onze neus.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ach, een beetje reuring, houdt leven in de brouwerij, in dit geval mischien zelfs letterlijkquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:34 schreef Celestien het volgende:
[..]
Flink wat vuurwerk. Vooral in de biblebelt![]()
![]()
Kinderen moeten tot hun 16e toestemming hebben vam ouders hebben voor een tattoo of piercing.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:33 schreef Celestien het volgende:
[..]
Kinderen (12+) mogen gelukkig zelf bepalen of ze een vaccinatie willen. Hebben ze ouders weinig over te zeggen. Is sommige gevallen is dat misschien maar beter.
Maar effe een prik er in jassen waar ik persoonlijk mijn bedenkingen bij heb, dat kan een 12-jarige zelf wel beslissen![]()
In het burgerlijk wetboek staat een dergelijke leeftijd bekend als niet handelingsbekwaam. Dat heeft een reden.
Ik noem zoiets meten met 100 maten.![]()
Niet alleen daar denk ik. NL is heel meegaand maar zodra er aan 'bloedjes' wordt gezeten..quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:34 schreef Celestien het volgende:
[..]
Flink wat vuurwerk. Vooral in de biblebelt'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ben je alweer terug danquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:23 schreef Evenstar het volgende:
@:Molo jij wilde toch weten hoe de grensovergangen richting Zweden waren?
Nederland > Duitsland = Niks bijzonders, geen grenscontrole.
Duitsland > Denemarken = Wel grenscontrole (bij A7). Zij halen willekeurig mensen uit de rij. Stonden iets van vier auto's stil ter controle. Wij mochten doorrijden.
Denemarken > Zweden = Niks bijzonders, geen grenscontrole. Je rijdt de tunnel in in Denemarken en je staat op de brug in Zweden.
Wij hadden beiden een negatieve test en ik had ook mijn vaccinatiebewijs bij mij wat genoeg moet zijn voor Denemarken, maar echt dus nergens gecontroleerd.
In Duitsland iedereen mondkapjes op bij benzinestations etc. In Denemarken en Zweden leek het alsof ik voor lul liep met mondkapje op
Terug Zweden > Duitsland met de boot gedaan. Weer geen controle en Duitsland > Nederland ook niet zoals gewoonlijk![]()
![]()
Maar mooi!
En hoe was het in Zweden zelf?
Staat hier nog steeds op de lijst voor kampeermogelijkheden voor over paar weken
Misschien. Mijn kind is jonger dan 12, maar als ze een vaccinatie zou willen, dan zou ik 't zeker niet tegen proberen te houden. Ik zou 't eerder aanmoedigen, denk ik.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet alleen daar denk ik. NL is heel meegaand maar zodra er aan 'bloedjes' wordt gezeten..(Un)masking for the greater good.![]()
Ja, prima. Haal hem ook en als ik koters zou hebben, krijgen ze ook alle vaccins die ze horen te krijgen. Alleen je gaat niet achterbaks in een schooltje even alle koters een shot geven.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Misschien. Mijn kind is jonger dan 12, maar als ze een vaccinatie zou willen, dan zou ik 't zeker niet tegen proberen te houden. Ik zou 't eerder aanmoedigen, denk ik.
't is geen sovietunie hier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ben 't met je eens dat het opvallend is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Kinderen moeten tot hun 16e toestemming hebben vam ouders hebben voor een tattoo of piercing.
Maar effe een prik er in jassen waar ik persoonlijk mijn bedenkingen bij heb, dat kan een 12-jarige zelf wel beslissen![]()
In het burgerlijk wetboek staat een dergelijke leeftijd bekend als niet handelingsbekwaam. Dat heeft een reden.
Ik noem zoiets meten met 100 maten.
Neem aan dat er een reden voor is dat het op deze manier is vastgelegd. Eigenlijk wel benieuwd wat die reden is.(Un)masking for the greater good.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja, was even een kort tripjequote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ben je alweer terug dan![]()
![]()
Maar mooi!
En hoe was het in Zweden zelf?
Staat hier nog steeds op de lijst voor kampeermogelijkheden voor over paar wekenniet echt vakantie maar een bezoek aan vrienden waar wij altijd Midsummer mee vieren
![]()
![]()
Nee, natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, prima. Haal hem ook en als ik koters zou hebben, krijgen ze ook alle vaccins die ze horen te krijgen. Alleen je gaat niet achterbaks in een schooltje even alle koters een shot geven.
't is geen sovietunie hier.
Maar denk ook niet dat dat laatste géén serieuze opmerking was, hoorVolgens mij dat echt als geintje bedoeld.
Lieve schat, dat was sarcasme netquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, prima. Haal hem ook en als ik koters zou hebben, krijgen ze ook alle vaccins die ze horen te krijgen. Alleen je gaat niet achterbaks in een schooltje even alle koters een shot geven.
't is geen sovietunie hier.
Waarom niet?quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
WGBO leeftijdscategorieënquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:42 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ben 't met je eens dat het opvallend is.
Neem aan dat er een reden voor is dat het op deze manier is vastgelegd. Eigenlijk wel benieuwd wat die reden is.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In Frankrijk doen ze niet zo moeilijk over vaccinatiedwang. Of is dit ook keuzevrijheid omdat je gewoon ontslag kan nemen?quote:De Franse minister van Volksgezondheid Véran dreigt met een vaccinatieplicht voor zorgpersoneel als in september 80 procent van hen niet minstens één prik heeft gehad. Dat schrijft hij in een brief aan ziekenhuisdirecteuren. In instellingen voor langdurige zorg is het aantal gevaccineerden vooral laag, zegt Véran. "Ik wil niet het risico lopen op coviduitbraken in verpleeghuizen, waarna ik ze moet sluiten."Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Oh wat heerlijk zegquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, was even een kort tripjeniet echt vakantie maar een bezoek aan vrienden waar wij altijd Midsummer mee vieren
![]()
Ik wil ook zulke vrienden. Frigging awesome. Fijn dat het weer kon voor jullie, vast enorm genoten jullie, samen met die kleine
Had je maar een vak moeten lerenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
In Frankrijk doen ze niet zo moeilijk over vaccinatiedwang. Of is dit ook keuzevrijheid omdat je gewoon ontslag kan nemen?
[..]
En dat nog van belastinggeld ook!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het punt is nou precies dat sommige ouders hun bedenkingen erbij hebben en andere ouders hun kind het liefst willen dwingen. Daarom hebben jongeren van 12-16 het recht mee te beslissen en zelf de eindbeslissing als ouders en kind het niet eens worden. Ik vind dat niet meten met meerdere maten, maar ruimte geven aan jongeren op een gebied dat voor hun zeer van belang is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Kinderen moeten tot hun 16e toestemming hebben vam ouders hebben voor een tattoo of piercing.
Ik noem zoiets meten met 100 maten.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
We gaan gewoon stiekem overal toch voor Zero Covid, dat is wel duidelijk onderhand.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
In Frankrijk doen ze niet zo moeilijk over vaccinatiedwang. Of is dit ook keuzevrijheid omdat je gewoon ontslag kan nemen?
[..]
De grap is natuurlijk dat dit een utopie is, maar politici hebben wel vaker wat langer nodig voordat het kwartje valt.![]()
We zaten in januari in een dalende trend. Vervolgens kwam in februari de Britse variant op en werd deze dominant. Toen werd de dalende trend een stijgende, en liepen de ziekenhuizen vol.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In hoeverre weten we dat de Britse variant tot eind April heeft gezorgd voor overvolle ziekenhuizen?
Het is natuurlijk moeilijk te bewijzen wat precies welk gevolg heeft gehad, maar dat de Britse variant een grote rol heeft gespeeld in de lange duur van de tweede golf vind ik wel aannemelijk.![]()
Mijn man had Corona's gehaald om einde van de pandemie te vieren![]()
![]()
Wist niet eens dat dat nog verkocht wordt joh, niet te zuipen die zooiOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Waar gingen we eerst dan voor?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We gaan gewoon stiekem overal toch voor Zero Covid, dat is wel duidelijk onderhand.![]()
Ik zou daar niet eens tegen zijn. Vrije keus betekent bij mij ook onafhankelijk van ouders.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gewoon prikken op het schoolplein in de pauze. Hebben die ouders mooi het nakijken als ze hun gevaccineerde kind ophalen.
Maar goed, dan krijg je weer allerhande groepsdynamiek dat snap ik ook wel. Maar het principe vind ik niet verkeerd.zie email 27 oktober![]()
Yep, en dat is mijn grote probleem met deze variant. Die groepsdynamiek kan twee kanten op werken trouwens.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:07 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed, dan krijg je weer allerhande groepsdynamiek dat snap ik ook wel.
En het is voor leerlingen heel erg moeilijk om iets wat op het schoolplein gebeurt, niet te zien als een schoolactiviteit. Het zal voor velen voelen alsof het vanuit school gestimuleerd wordt, zelfs als die alleen maar hun schoolplein uitlenen.
Voor het grootste deel zullen ouders en kinderen echt wel op een lijn zitten. En voor zover het niet zo is moeten ze denk ik gewoon een afspraak kunnen maken bij de GGD net als de rest van de mensen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Vaccinatiegraad gaat toch best wel lekker
Ik heb eens meegemaakt dat er een tweetal GGD’ers een “anonieme” vragenlijst kwamen afnemen op school, maar ze zouden wel bellen als er wat bijzonders ingevuld werd. Dat leek mij een beetje bijzonder. Dus ik heb die GGD-mevrouw vriendelijk maar wel vrij duidelijk verteld dat ik aan dat soort onzin niet meedoe.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Yep, en dat is mijn grote probleem met deze variant. Die groepsdynamiek kan twee kanten op werken trouwens.
En het is voor leerlingen heel erg moeilijk om iets wat op het schoolplein gebeurt, niet te zien als een schoolactiviteit. Het zal voor velen voelen alsof het vanuit school gestimuleerd wordt, zelfs als die alleen maar hun schoolplein uitlenen.
Voor het grootste deel zullen ouders en kinderen echt wel op een lijn zitten. En voor zover het niet zo is moeten ze denk ik gewoon een afspraak kunnen maken bij de GGD net als de rest van de mensen.
De reactie van mijn klasgenoten toen der tijd past wel in het verhaal wat je schetst…zie email 27 oktober![]()
En welke "praktijken" mogen dat dan wel niet zijn in het VK en Portugal?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:36 schreef Celestien het volgende:
[..]
Qua Delta-mutatie is dat idd wel 't beste. Zo veel mogelijk mensen beschermd voordat hij hier ook echt toeslaat, en we hier van die praktijken zoals in Portugal en 't VK krijgen..“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik hoop het.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik denk niet dat school de juiste setting is voor een dergelijke actie. Maar ik hoop dat ze een goede manier vinden om het beschikbaar en gemakkelijk bereikbaar te maken voor wie wil.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou daar niet eens tegen zijn. Vrije keus betekent bij mij ook onafhankelijk van ouders.
Maar goed, dan krijg je weer allerhande groepsdynamiek dat snap ik ook wel. Maar het principe vind ik niet verkeerd.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zo'n vragenlijst bestaat nog steeds, maar is expliciet niet anoniem (wel vertrouwelijk uiteraard), ouders moeten vooraf toestemming geven en leerlingen kunnen zelf, na toestemming ouders, alsnog besluiten hem niet in te vullen. Wordt afgenomen in klas 1 en 3, zeg ik uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb eens meegemaakt dat er een tweetal GGD’ers een “anonieme” vragenlijst kwamen afnemen op school, maar ze zouden wel bellen als er wat bijzonders ingevuld werd. Dat leek mij een beetje bijzonder. Dus ik heb die GGD-mevrouw vriendelijk maar wel vrij duidelijk verteld dat ik aan dat soort onzin niet meedoe.
De reactie van mijn klasgenoten toen der tijd past wel in het verhaal wat je schetst…
Hier zit je toch een beetje in een spagaat. Je wil niet (te veel) dwingen, maar je wil wel weten of alles goedgaat.
Maar terug naar het vaccineren van leerlingen: ik zou het echt weg houden van scholen. Die willen er ook echt geen partij in zijn. Wat als er ouders moeilijk gaan doen dat de school vaccinaties 'aanbiedt'? Die discussie wil je gewoon niet hebben.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat heeft deels te maken met het grondwettelijk recht op onaantastbaarheid van het lichaam. Vanaf een jaar of 12 worden kinderen geacht toch wel redelijk goed in staat te zijn tot een redelijke waardering van hun belangen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:42 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ben 't met je eens dat het opvallend is.
Neem aan dat er een reden voor is dat het op deze manier is vastgelegd. Eigenlijk wel benieuwd wat die reden is.
Maar je ziet dit ook wel breder terug hoor. Als jou 17 jarige zoon een niet al te dure smartphone koopt zal jij dat waarschijnlijk niet kunnen terugdraaien. Dat is in het maatschappelijk verkeer namelijk gebruikelijk. Terwijl dat bij een 11-jarige heel anders ligt. Het is een soort algemeen principe dat het ouderlijk gezag meer naar de achtergrond verdwijnt naar mate de leeftijd van het kind vordert.zie email 27 oktober![]()
Het ging mij ook niet zo zeer om de school. Wat mij betreft zet je de prikbus op de parkeerplaats van de plaatselijke appie of bij het gemeentehuis. Het ging mij er om dat er een mogelijkheid zou moeten zijn om er gewoon heen te gaan als je dat wil als kind. Zonder dat papa en mama daar moeilijk over kunnen doen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo'n vragenlijst bestaat nog steeds, maar is expliciet niet anoniem (wel vertrouwelijk uiteraard), ouders moeten vooraf toestemming geven en leerlingen kunnen zelf, na toestemming ouders, alsnog besluiten hem niet in te vullen. Wordt afgenomen in klas 1 en 3, zeg ik uit mijn hoofd.
Hier zit je toch een beetje in een spagaat. Je wil niet (te veel) dwingen, maar je wil wel weten of alles goedgaat.
Maar terug naar het vaccineren van leerlingen: ik zou het echt weg houden van scholen. Die willen er ook echt geen partij in zijn. Wat als er ouders moeilijk gaan doen dat de school vaccinaties 'aanbiedt'? Die discussie wil je gewoon niet hebben.zie email 27 oktober![]()
Waarom zou je er een andere infrastructuur voor inrichten dan je nu al hebt?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat school de juiste setting is voor een dergelijke actie. Maar ik hoop dat ze een goede manier vinden om het beschikbaar en gemakkelijk bereikbaar te maken voor wie wil.
School lijkt mij ook niet de juiste plek, andere vaccinaties worden daar ook niet gezet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mee eens, maar dat lijkt me via de reguliere GGD en/of de huisarts wel te kunnen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het ging mij ook niet zo zeer om de school. Wat mij betreft zet je de prikbus op de parkeerplaats van de plaatselijke appie of bij het gemeentehuis. Het ging mij er om dat er een mogelijkheid zou moeten zijn om er gewoon heen te gaan als je dat wil als kind. Zonder dat papa en mama daar moeilijk over kunnen doen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die werken op afspraak, je wil denk ik inloop hebben…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat lijkt me via de reguliere GGD en/of de huisarts wel te kunnen.zie email 27 oktober![]()
Omdat het voor een 15-jarige niet heel gemakkelijk is om vanuit het dorp naar de stad 25 km verderop te gaan om gevaccineerd te worden als de ouders niet mee willen werken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom zou je er een andere infrastructuur voor inrichten dan je nu al hebt?
School lijkt mij ook niet de juiste plek, andere vaccinaties worden daar ook niet gezet.
Ik vind het idee van @trein2000 om op parkeerplaatsen bij het winkelcentrum een prikbus te zetten wel een goede. Gemakkelijk bereikbaar.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Waarom?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die werken op afspraak, je wil denk ik inloop hebben…
Maar goed, misschien wil je dat inderdaad. Ik kan me voorstellen dat er inderdaad wel wat inlooplocaties komen als alle groepen op afspraak zijn geweest. Zit je alleen met de houdbaarheid van vaccins...Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Omdat ik denk dat je anders mensen/kinderen die van die wappie-ouders hebben wel een hele hoge drempel opwerpt…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom?
Maar goed, misschien wil je dat inderdaad. Ik kan me voorstellen dat er inderdaad wel wat inlooplocaties komen als alle groepen op afspraak zijn geweest. Zit je alleen met de houdbaarheid van vaccins...zie email 27 oktober![]()
Dat zou kunnen. Ik denk persoonlijk dat het aantal kinderen dat het betreft vrij klein is, maar het zal moeilijk zijn dat te onderzoeken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat je anders mensen/kinderen die van die wappie-ouders hebben wel een hele hoge drempel opwerpt…Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat denk ik ook hoor. Sterker, ik denk dat de groep die eigenlijk niet wil maar met zachte dan wel harde hand gedwongen wordt groter is… En dat is ook nog een stuk lastiger op te lossen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik denk persoonlijk dat het aantal kinderen dat het betreft vrij klein is, maar het zal moeilijk zijn dat te onderzoeken.
Maar dat neemt niet weg dat je voor beide groepen je best moet doen, ook dat is het faciliteren van een vrije keuze.zie email 27 oktober![]()
Ik denk nog niet eens per se w appie-ouders, maar ik denk dat de groep ouders die er afwijzend tegenover staat voor hun kind best groot kan zijn. En dat een deel van die ouders zelf wel gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat je anders mensen/kinderen die van die wappie-ouders hebben wel een hele hoge drempel opwerpt…And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Groepsvaccinatie wordt ook door huisarts en GGD gedaanquote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die werken op afspraak, je wil denk ik inloop hebben…
GGD lijkt me hiervoor om heel veel redenen de meest logische partij (publieke gezondheid, hebben ervaring met Rijksvaccinatieprogramma uitvoeren en hebben de gegevensuitwisseling en monitoring op orde)Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daar ben ik ook bang voor. En dat is nog moeilijker af te vangen, vrees ik. Maar sowieso veel ouders die zullen vinden dat zij zoiets beslissen voor hun kind.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook hoor. Sterker, ik denk dat de groep die eigenlijk niet wil maar met zachte dan wel harde hand gedwongen wordt groter is… En dat is ook nog een stuk lastiger op te lossen.
Maar dat neemt niet weg dat je voor beide groepen je best moet doen, ook dat is het faciliteren van een vrije keuze.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Spuitje zetten, hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Groepsvaccinatie wordt ook door huisarts en GGD gedaan
GGD lijkt me hiervoor om heel veel redenen de meest logische partij (publieke gezondheid, hebben ervaring met Rijksvaccinatieprogramma uitvoeren en hebben de gegevensuitwisseling en monitoring op orde)zie email 27 oktober![]()
Is niet op te lossen inderdaad. Excessen daargelaten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. En dat is nog moeilijker af te vangen, vrees ik. Maar sowieso veel ouders die zullen vinden dat zij zoiets beslissen voor hun kind.zie email 27 oktober![]()
Tja. Je kunt formeel wel besluiten dat een kind hier zelf mag kiezen, maar de gemiddelde 12-jarige doet toch nog voor een groot deel wat pa & ma willen. Ik denk niet dat je daar heel veel aan verandert.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar ik hoop toch dat een aanzienlijk deel van die ouders wel gewoon de keuze van hun kind kan respecteren, ondanks dat het niet de hunne is..quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk nog niet eens per se w appie-ouders, maar ik denk dat de groep ouders die er afwijzend tegenover staat voor hun kind best groot kan zijn. En dat een deel van die ouders zelf wel gevaccineerd is.zie email 27 oktober![]()
Dat is niet het moeilijkste deel van het hele procesquote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Spuitje zetten, hoe moeilijk kan het zijn.
De rest is ondergeschikt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is niet het moeilijkste deel van het hele proceszie email 27 oktober![]()
Dat hoop ik ook. Positiever dan dat durf ik niet te zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ik hoop toch dat een aanzienlijk deel van die ouders wel gewoon de keuze van hun kind kan respecteren, ondanks dat het niet de hunne is..And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En als je dat perse wil doorbreken zul je dat waarschijnlijk via de scholen moeten doen. En dat is zoals jij terecht zegt ook zeer onwenselijk…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
Tja. Je kunt formeel wel besluiten dat een kind hier zelf mag kiezen, maar de gemiddelde 12-jarige doet toch nog voor een groot deel wat pa & ma willen. Ik denk niet dat je daar heel veel aan verandert.zie email 27 oktober![]()
Dat doen we toch met HPV prikken, die ook best beladen zijn, ook niet?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En als je dat perse wil doorbreken zul je dat waarschijnlijk via de scholen moeten doen. En dat is zoals jij terecht zegt ook zeer onwenselijk…
Ik zou lekker diezelfde logistiek en aanpak nemen. Dat werkt al jaren primaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oké oké, dat er een spuit is om te zetten is ook wel relevant. Al die registratieperikelen zijn ondergeschikt.quote:zie email 27 oktober![]()
Dan vervang je denk ik voor een goed deel kind-doet-wat-ouders-willen door kind-doet-wat-school-wil. Dat lijkt me niet beter. Beter in de zin van keuzevrijheid, voor de goede orde.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En als je dat perse wil doorbreken zul je dat waarschijnlijk via de scholen moeten doen. En dat is zoals jij terecht zegt ook zeer onwenselijk…Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Eens met weg met de perikelen, niet eens met registratie ondergeschiktquote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oké oké, dat er een spuit is om te zetten is ook wel relevant. Al die registratieperikelen zijn ondergeschikt.
Ah, is dat die vragenlijst van de GGD/schoolarts, is die er nog ja? Waarbij het vervelende mens in het een op een gesprekje dat erop volgt ging lopen vissen naar antwoorden op de vragen die ik blanco liet. Ook een imo ongewenste vorm van drangquote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo'n vragenlijst bestaat nog steeds, maar is expliciet niet anoniem (wel vertrouwelijk uiteraard), ouders moeten vooraf toestemming geven en leerlingen kunnen zelf, na toestemming ouders, alsnog besluiten hem niet in te vullen. Wordt afgenomen in klas 1 en 3, zeg ik uit mijn hoofd.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: