abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:01:46 #53
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200125734
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:46 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dan blijft de verhouding toch gewoon 50:1. Alleen zal het dan alsnog druk worden in de ziekehuizen. Maar ben je ook zo bij groepsimmuniteit. Dat kan bijna niet anders.
Die druk op de ziekenhuizen wil je toch juist voorkomen? Nogmaals, ik denk en hoop serieus dat het mee gaat vallen (in verhouding), maar maak me meer druk om de reactie van overheden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200125745
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die druk op de ziekenhuizen wil je toch juist voorkomen? Nogmaals, ik denk en hoop serieus dat het mee gaat vallen (in verhouding), maar maak me meer druk om de reactie van overheden.
Nou ja, op dit moment is de insteek van de Britse overheid om alles los te laten per 19 juli. Dat geldt dan specifiek alleen voor Engeland.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:06:26 #56
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_200125779
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Instroom IC = 0 _O_
pi_200125862
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maakt het ook nog uit dat in Engeland vooral met AZ is gevaccineerd? Omdat die niet zo goed werkt tegen Delta.
pi_200125892
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:22 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel de meest logische keuze om scholen te sluiten als het virus zich vooral onder schoolgaande kinderen verspreid doordat zij niet gevaccineerd zijn. Dan kan je wel horeca en winkels dichtgooien en bezoekbeperkingen opleggen, maar dat is veel minder effectief dan scholen sluiten als de verspreiding via kinderen gaat.

Dit alles natuurlijk als de regering er voor gaat om besmettingen te voorkomen waar het steeds meer op begint te lijken. Persoonlijk zie ik geen probleem im besmettingen als kwetsbaren voldoende gevaccineerd zijn en besmettingen niet tot overvolle ziekenhuizen en grote oversterfte leidt. Op een gegeven moment moeten we ook durven stoppen met testen, maar ik ben bang dat dat nog minimaal tot het voorjaar van 22 gaat duren.

Ik ben vooral bang voor de reactie van overheden op toenemende besmettingen en daarom ben ik wel blij met het advies van de gezondheidsraad om ook kinderen te vaccineren.
Dat geloof ik ook wel ja. Waar ik bang voor ben is dat het door blijft schuiven. Nu is 't 12-17, als straks een besmettelijkere variant komt wordt deze discussie weer herhaald voor 6-12 en daarna weer voor andere leeftijden.

Mijn gevoel zegt dat ze heel graag eigenlijk een vaccinatieplicht willen hebben. Als ze dat graag willen vind ik dat ze ook de nadelen daarvan duidelijk moeten weten en het op de juiste manier door de tweede en eerste kamer heen voeren. De manier waarop het nu gedaan wordt balanceert naar mijn mening op het randje van onethisch.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:25:00 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200126040
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel ja. Waar ik bang voor ben is dat het door blijft schuiven. Nu is 't 12-17, als straks een besmettelijkere variant komt wordt deze discussie weer herhaald voor 6-12 en daarna weer voor andere leeftijden.

Mijn gevoel zegt dat ze heel graag eigenlijk een vaccinatieplicht willen hebben. Als ze dat graag willen vind ik dat ze ook de nadelen daarvan duidelijk moeten weten en het op de juiste manier door de tweede en eerste kamer heen voeren. De manier waarop het nu gedaan wordt balanceert naar mijn mening op het randje van onethisch.
Ja, of we gaan het echt niet verplichten maar stellen wel TvT voor het tertiair onderwijs in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200126048
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan zal er eerst een grondwetswijziging door de 1e en 2e Kamer heen moeten. En aangezien dat een fiks aantal jaren duurt lijkt mij dat nogal onrealistisch.
pi_200126068
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
En goed te benadrukken:
[..]

“Alle vormen van drang vermijden” Ik neem aan dat deze leeftijdsgroep dan ook wordt vrijgesteld van TvT? Dat is immers een grote drangcampange.
zie email 27 oktober
pi_200126079
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan zal er eerst een grondwetswijziging door de 1e en 2e Kamer heen moeten. En aangezien dat een fiks aantal jaren duurt lijkt mij dat nogal onrealistisch.
Tja, ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is. De manier waarop het nu gedaan wordt is ook niet sjiek en werkt alleen zolang Covid-19 een A-ziekte is, daarna hebben ze een probleem.
pi_200126085
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Alle vormen van drang vermijden” Ik neem aan dat deze leeftijdsgroep dan ook wordt vrijgesteld van TvT? Dat is immers een grote drangcampange.
Dat is geen drang, dat is positieve motivatie

</ministeriespeak off>
pi_200126137
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

quote:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Geen grondwetswijziging voor nodig. Kan in een dag of wat geregeld worden, dat zagen we bij de avondklok…
zie email 27 oktober
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:31:33 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200126152
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, of we gaan het echt niet verplichten maar stellen wel TvT voor het tertiair onderwijs in.
Is gewoon een vorm van Zero Covid-beleid.
pi_200126153
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is. De manier waarop het nu gedaan wordt is ook niet sjiek en werkt alleen zolang Covid-19 een A-ziekte is, daarna hebben ze een probleem.
COVID zal dan ook wel een A-ziekte blijven…
zie email 27 oktober
pi_200126165
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is geen drang, dat is positieve motivatie

</ministeriespeak off>
Ja dergelijk gelul zal het wel worden. Maar je kunt toch moeilijk ontkennend dat van dat TvT op z’n minst enige drang uitgaat. (Zeker voor jeugd zonder rijbewijs…)
zie email 27 oktober
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:33:45 #68
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200126180
Is het nog gezellig hier? :)
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:35:25 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200126204
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:33 schreef Zwansen het volgende:
Is het nog gezellig hier? :)
Tot jij inlogde wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200126239
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dergelijk gelul zal het wel worden. Maar je kunt toch moeilijk ontkennend dat van dat TvT op z’n minst enige drang uitgaat. (Zeker voor jeugd zonder rijbewijs…)
Wij wonen 14 km fietsen van de dichtstbijzijnde TVT locatie, dat is zeker 3 kwartier fietsen. Dus daar gaat inderdaad wel een afschrikwekkende gedachte van uit, om daar telkens naartoe te moeten :P
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:38:44 #71
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200126245
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tot jij inlogde wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk, daar hou ik van. ^p^
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:40:21 #72
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_200126262
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:46 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dan blijft de verhouding toch gewoon 50:1. Alleen zal het dan alsnog druk worden in de ziekehuizen. Maar ben je ook zo bij groepsimmuniteit. Dat kan bijna niet anders.
Maar om tot 75% besmet te geraken terwijl 35 miljoen gevaccineerd zijn, dan heb je nog zo'n 15 miljoen besmettingen nodig. Met 50:1 praat je over 300k ziekenhuisopnames en 15k doden. En 15M mogelijkheden tot mutaties. Vaccinaties zijn beter en sneller.
Géén kloon van tvlxd!
pi_200126266
Mijn dochter van 17 wil zich dus wel laten vaccineren, "om van het gedoe af te zijn" . Ze wil gewoon naar school kunnen blijven gaan en gewoon uit zonder problemen.

Jongeren worden echt gen**id bij het leven hoor. Iedereen mag weer vrolijk naar zijn werk maar voor jongeren is het nog maar de vraag hoe de middelbare scholen en het hoger onderwijs eruit gaan zien na de zomer. Het is nog niet eens zeker dat het hoger onderwijs weer gewoon volledig naar hogeschool of uni mag.
pi_200126275
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:40 schreef Montov het volgende:

[..]

Maar om tot 75% besmet te geraken terwijl 35 miljoen gevaccineerd zijn, dan heb je nog zo'n 15 miljoen besmettingen nodig. Met 50:1 praat je over 300k ziekenhuisopnames en 15k doden. En 15M mogelijkheden tot mutaties. Vaccinaties zijn beter en sneller.
Klopt, maar wellicht is dit een groep die zich niet wil laten vaccineren. Dan moeten ze maar zsm besmet raken toch?
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:43:33 #75
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200126293
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Klopt, maar wellicht is dit een groep die zich niet wil laten vaccineren. Dan moeten ze maar zsm besmet raken toch?
Als we klaar zijn met vaccineren dan kunnen de tenten mooi gebruikt worden als corona-overbreng-plaats waarbij iemand met corona daar de anderen in hun gezicht gaat tuffen
pi_200126303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:38 schreef Arizona het volgende:

[..]

Wij wonen 14 km fietsen van de dichtstbijzijnde TVT locatie, dat is zeker 3 kwartier fietsen. Dus daar gaat inderdaad wel een afschrikwekkende gedachte van uit, om daar telkens naartoe te moeten :P
Mama is niet de Sjaak? :D
zie email 27 oktober
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:44:20 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200126304
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ook niet. Tenzij je met verkocht bedoeld dat iedere idioot hier dat liep te beweren.

Er is gezegd dat het waarschijnlijk was dat via dieren bij mensen is gekomen en een mogelijke manier was een markt. Niemand heeft ooit beweerd dat dit een vaststaand feit was wetenschappelijk gezien. Wel waarschijnlijk maar kan ook van een random contact met een geinfecteerd dier gekomen zijn.

Maar goed, het zou mij niet verbazen als dezelfde mensen die anderhalf jaar geleden over wet markets liepen te schreeuwen nu om het hardst roepen dat het uit een lab komt.

TL;DR: Nuance is moeilijk voor mensen.
Virussen die gedijen op/in zoogdieren komen per definitie van/uit dieren. Dat dierenmarkt en 'random' verhaal klinkt aardig omdat het mensen aanspreekt maar meer dan dat is het niet.
//--//

Het marktverhaal is niet te ontkrachten en al helemaal niet te hard te maken, laat staan om als vermoedelijke bron te gaan dienen waar we dan iets mee kunnen (voorkomen).
Een specifiek geografische oorsprong gebruiken waar het virus (zg) voor het eerst werd ONTDEKT is wmb geen bewijs dat het daar dan ook vandaan komt, laat staan is ontstaan.

Het normale evolutionaire gedrag, ook bij virussen, is dat het proces zich in uiterst kleine stapjes ontwikkeld. Stapjes die individueel bestudeerd, niet echt iets aantonen of zullen duiden. Al die stapjes bij elkaar vormen wel een breed front dat op een zeker moment min of meer plaatsen dan gelijktijdig ontstaat. Zeker in een wereld die uiterst mobiel en verbonden van aard is.

Wanneer men een beetje kijkt naar het virus zelf kijkt, is er iets opmerkelijks en unieks dat mij doet duiden dat het virus een "gecultiveerde" (mutatie?) oorsprong lijkt te hebben. Niet als doel noch als plan maar zeer wel mogelijk als begin. Sws imo wat aannemelijker dan een spontane oorsprong op een marktplein dat een westerling ziet als "afwijkend, ongewenst of vies".

Met name de exclusieve voorkeur met onze (typische) ACE2 en TMPRSS2 receptoren waarmee het virus zich in de cel hecht, is hier opvallend. Kan random/toeval zijn dat als kenmerk dan wel ergens moet zijn ontstaan om zich - hoe dan ? - te kunnen ontwikkelen tot verspreidend virus.
Een andere opvallendheid, dat soms optreedt bij virale besmettingen, is dat het virus zich na infectie (en replicatie) expliciet onttrekt aan naastliggende "cellulaire" detectie dat een onderdeel vormt van onze afweer. Naastliggende cellen "merken" simpelweg niet dat hun 'buurman' die virus aanmaakt, ongewenst en schadelijk is.

Pas nadat een 'besmetting' concreet actief is geworden door virusafgifte en besmette cellen daarbij een gebrek aan gezonde reactie vertonen, worden die 'besmette' cellen opgemerkt door de afweer om bestreden te worden.
Bestrijden mits de persoon dan beschikt over een 'goede' gezondheid en operationele (eventueel 'voorbereide') afweer.

Hierbij gezegd dat het virus qua gevolgen zeker ook schadelijk kan zijn voor dieren, die dan wel over dezelfde onderliggende kwetsbaarheden moet beschikken (disbalans bloeddrukspiegel wiki).
Doorgaans zullen die dieren, die kwetsbaarheid niet snel vertonen omdat ze - ongezond - al eerder zullen zijn overleden.

Dat mensen gevolgen ervaren komt omdat slachtoffers in zekere zin ziek cq 'gevoelig' zij qua gezondheid. Iets dat in het dierenrijk, weinig tot geen overlevingskans zal hebben. De schadelijke gevolgen zoals bij mensen ontstaan niet omdat het dier door een andere oorzaak al eerder zal zijn overleden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200126314
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik zou dat nooit en te nimmer iemand adviseren, maar er zit zeker voor jongeren wat dat beseft best een perverse prikkel in het systeem ja.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')