SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar dat zegt toch ook niemand, dat dat de enige manier is om het virus te beteugelen?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het schermen met scholensluiting een best heftige uitspraak, aangezien het sluiten van scholen maar één van de mogelijke maatregelen in de gereedschapskist is, zoals ze die zelf noemen. Die twee hebben helemaal niets met elkaar te maken, het is niet zo dat de enige manier om het virus te beteugelen is om scholen te sluiten.
Maar, zoals we weten, is het wel een maatregel die gebruikt is. En als jongeren als enige homogene groep voornamelijk niet gevaccineerde inwoners met z'n allen de deltavariant aan het doorgeven zijn, is de kans op grote uitbraken, grote aantallen, en dus ook meer kans op grotere problemen, wel aanwezig.
Ik weet niet wat ik ervan vind, ik weet niet of mijn dochter gevaccineerd wil worden, maar ik vind dat het meewegen wat de al eerder gebruikte maatregelen (die dus wel degelijk mogelijk weer ingezet knnen worden) voor invloed hebben op de mentale gezondheid van de jeugd niet per definitie af te keuren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Maar dat wordt wel gedaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat zegt toch ook niemand, dat dat de enige manier is om het virus te beteugelen?
Maar, zoals we weten, is het wel een maatregel die gebruikt is. En als jongeren als enige homogene groep voornamelijk niet gevaccineerde inwoners met z'n allen de deltavariant aan het doorgeven zijn, is de kans op grote uitbraken, grote aantallen, en dus ook meer kans op grotere problemen, wel aanwezig.
Ik weet niet wat ik ervan vind, ik weet niet of mijn dochter gevaccineerd wil worden, maar ik vind dat het meewegen wat de al eerder gebruikte maatregelen (die dus wel degelijk mogelijk weer ingezet knnen worden) voor invloed hebben op de mentale gezondheid van de jeugd niet per definitie af te keuren.
Er wordt gezegd: Het advies is om jongeren tussen 12-17 te vaccineren want het sluiten van scholen heeft een grotere impact op ze.
Dat hoort helemaal geen onderdeel van het argument te zijn.![]()
Dat staat toch ook gewoon in de eerste alinea?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En als voorzorgmaatregel gaan we dus kinderen inenten met iets waarin we kennelijk niet vertrouwen genoeg hebben dat het anders grote problemen voorkomt, en waar ze zelf uit puur medisch oogpunt bekeken kennelijk niet in grote mate voordeel van hebben. Extern dus, zoals ik al schreef. Kan een overweging zijn, maar dan mag men dat imo wel duidelijk en eerlijk communiceren en niet "ja maar kinderen hebben er zelf ook wat aan want insert een of ander extreem zeldzaam geval van ernstig ziek door corona" er bij de haren bijslepen.
[..]
En ook dat is puur een politiek/maatschappelijke keuze natuurlijk. Als je al aan scholensluitingen wilt beginnen zou je er ook voor kunnen kiezen het enkel in brandhaarden te doen.Om groepsimmuniteit tegen de Delta viarant te krijgen moet 80% van het land ingeënt zijn. Als je de geimmunocompromiteerde en besmette mensen eruit haalt zou je in theorie kunnen volstaan met alleen de volwassenen vaccineren. Maar omdat er een groepje volwassen huili.. weigeraars is moeten nu ook de kinderen ingeënt worden.quote:én de rest van de samenleving erdoor beter beschermd wordt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dat is het belangrijkste punt. Omdat de groep 'huili...weigeraars' zoals jij ze noemt niet gevaccineerd willen worden moeten nu de kinderen van 12-17 gevaccineerd worden. Die (op basis van cijfers uit de VS) ook heftigere bijwerkingen van het vaccin hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat staat toch ook gewoon in de eerste alinea?
[..]
Om groepsimmuniteit tegen de Delta viarant te krijgen moet 80% van het land ingeënt zijn. Als je de geimmunocomprimiteerde en besmette mensen eruit haalt zou je in theorie kunnen volstaan met alleen de volwassenen vaccineren. Maar omdat er een groepje volwassen huili.. weigeraars is moeten nu ook de kinderen ingeënt worden.
Dat is toch de wereld op zijn kop?![]()
Ja, maar het alternatief is prikken verplichten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste punt. Omdat de groep 'huili...weigeraars' zoals jij ze noemt niet gevaccineerd willen worden moeten nu de kinderen van 12-17 gevaccineerd worden. Die (op basis van cijfers uit de VS) ook heftigere bijwerkingen van het vaccin hebben.
Dat is toch de wereld op zijn kop?
Overigens zijn er ook wel jongeren die het erg graag willen. Mijn buurvrouw heeft kanker, en de kinderen hebben al hemel en aarde bewogen om zo snel mogelijk geprikt te worden.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Waarom niet? Het is toch al keer op keer gebleken dat de scholen een haard van besmetting zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat wordt wel gedaan.
Er wordt gezegd: Het advies is om jongeren tussen 12-17 te vaccineren want het sluiten van scholen heeft een grotere impact op ze.
Dat hoort helemaal geen onderdeel van het argument te zijn.![]()
Natuuriljk hoort dat wel onderdeel van het argument te zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hoort helemaal geen onderdeel van het argument te zijn.
De Gezondheidsraad weegt ook de mentale gezondheid mee in haar adviezen, want ze gaat over het gehele spectrum aan zaken die te maken hebben met de gezondheid in de breedste zin van het woord. Schoolsluitingen zijn onderdeel geweest van de maatregelen, en het is niet ondenkbaar dat ze dat weer zouden zijn (even ongeacht wat je er van vindt als individu). Voor het derde schooljaar op rij zou dat voor veel jongeren nog dramtatischer zijn dan het al was.
Daarmee is niet gezegd DAT er schoolsluitingen komen, maar ALS die er komen, zou dat heel slecht zijn. Het is ook niet gezegd dat iedereen covid krijgt, dat alle jongeren last krijgen van bijwerkingen, dat iedereen myocarditis krijgt, maar je moet die mogelijkheden wel meewegen in je advies.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Heb je nog meer cijfers dan alleen die van de VS op basis van dat kleine groepje topsporters? Want ik vind niet dat je dat belangrijkste argument moet meenemen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste punt. Omdat de groep 'huili...weigeraars' zoals jij ze noemt niet gevaccineerd willen worden moeten nu de kinderen van 12-17 gevaccineerd worden. Die (op basis van cijfers uit de VS) ook heftigere bijwerkingen van het vaccin hebben.
Dat is toch de wereld op zijn kop?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik verslikte me even, maar je staatje is per week, niet per dag.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
6 miljoen prikken deze maand, niet slecht
[ afbeelding ]
Edit en je zegt ook helemaal niet per week maar per maand, herp derp.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het is natuurlijk wel de meest logische keuze om scholen te sluiten als het virus zich vooral onder schoolgaande kinderen verspreid doordat zij niet gevaccineerd zijn. Dan kan je wel horeca en winkels dichtgooien en bezoekbeperkingen opleggen, maar dat is veel minder effectief dan scholen sluiten als de verspreiding via kinderen gaat.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hoort helemaal geen onderdeel van het argument te zijn.
Dit alles natuurlijk als de regering er voor gaat om besmettingen te voorkomen waar het steeds meer op begint te lijken. Persoonlijk zie ik geen probleem im besmettingen als kwetsbaren voldoende gevaccineerd zijn en besmettingen niet tot overvolle ziekenhuizen en grote oversterfte leidt. Op een gegeven moment moeten we ook durven stoppen met testen, maar ik ben bang dat dat nog minimaal tot het voorjaar van 22 gaat duren.
Ik ben vooral bang voor de reactie van overheden op toenemende besmettingen en daarom ben ik wel blij met het advies van de gezondheidsraad om ook kinderen te vaccineren.![]()
Ik vond deze van Patricia Bruijning wel goed. Dit gaat overigens niet over topsporters, maar echt over jongeren:quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je nog meer cijfers dan alleen die van de VS op basis van dat kleine groepje topsporters? Want ik vind niet dat je dat belangrijkste argument moet meenemen, eigenlijk.![]()
Dat zorgt weer voor clicks, aandacht en inkomsten want:quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan staan er weer chocolade letters in de Telegraaf dat Henk en Ingrid moeten betalen om naar huis te mogen. DAT KAN TOCH NIET!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geld verdienen is dan ook redelijk essentieel voor een bedrijf.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Lunchen en FOK! gaat niet samen, he?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik verslikte me even, maar je staatje is per week, niet per dag.
Edit en je zegt ook helemaal niet per week maar per maand, herp derp.![]()
![]()
Ja. En ophef doet het altijd goed bij het publiek wat de tabloids leest.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zorgt weer voor clicks, aandacht en inkomsten want:
[..]![]()
Dat maakt niet uit, besmettingen moeten geen reden zijn, als mensen er niet ziek van worden (of grotere kans op bijwerkingen van het vaccin ertegen) dan is dat een prima argument om het juist niet te doen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is toch al keer op keer gebleken dat de scholen een haard van besmetting zijn.
Anders kunnen we wel stoppen met de kleuterschool, als ik zie hoe vaak m'n collega's weer een virusje hebben opgelopen omdat de kleine virusbom van ze weer heeft gemixt met de andere virusbommetjes op school.![]()
Lees dat de UK inmiddels op een besmettingsgroeipercentage zit van zo'n 70% week op week. Benieuwd of en wanneer we hier dit soort - op papier - alarmerende cijfers gaan noteren. Lijkt me een kwestie van weken voor we de curve om zien buigen en dan in de loop van Augustus zal moeten blijken wat het doet in de ziekenhuizen. Is dat realistisch?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Niet alleen tabloids doen mee met paniek zaaien. Ook de serieuzere media. Bij de nos zat immers ook wekelijks een afvaardiging van het omt om allerlei spookverhalen te bezigen over verwachtingen die nooit uitkwamen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En ophef doet het altijd goed bij het publiek wat de tabloids leest.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als het goed is, is het effect op de ziekenhuizen minimaal.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dat de UK inmiddels op een besmettingsgroeipercentage zit van zo'n 70% week op week. Benieuwd of en wanneer we hier dit soort - op papier - alarmerende cijfers gaan noteren. Lijkt me een kwestie van weken voor we de curve om zien buigen en dan in de loop van Augustus zal moeten blijken wat het doet in de ziekenhuizen. Is dat realistisch?
Zolang er geen ziekenhuis overspoeling is, is er niets aan de hand en maken we ons wederom druk over een storm in een glas water.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
10K vorige week per dag, 22K deze week per dag, volgens mij. Maar volgens de nieuwe minister gaan alle maatregelen in Engeland op 19 juli weg. We gaan zien wat dat wordt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dat de UK inmiddels op een besmettingsgroeipercentage zit van zo'n 70% week op week. Benieuwd of en wanneer we hier dit soort - op papier - alarmerende cijfers gaan noteren. Lijkt me een kwestie van weken voor we de curve om zien buigen en dan in de loop van Augustus zal moeten blijken wat het doet in de ziekenhuizen. Is dat realistisch?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 13:31:29 ]![]()
Nee, dat is het niet. Dat is volledig afhankelijk van de gevolgen van die besmettingen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:22 schreef Schuifpui het volgende:
Het is natuurlijk wel de meest logische keuze om scholen te sluiten als het virus zich vooral onder schoolgaande kinderen verspreid doordat zij niet gevaccineerd zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik denk dat ze zich lelijk vergissen daar op de impact die het gaat hebben. Dat groeipercentage kan dan relatief voor minder opnames en overlijdens zorgen, maar als het zo blijft groeien heb je wel een serieus probleem lijkt me.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
10K vorige week per dag, 22K deze week. Maar volgens de nieuwe minister gaan alle maatregelen in Engeland op 19 juli weg. We gaan zien wat dat wordt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef aartstyle het volgende:
Hoe gaat het met de ziekenhuis cijfers in de UK? Dat lijkt me veel belangrijker.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: