abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200126303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:38 schreef Arizona het volgende:

[..]

Wij wonen 14 km fietsen van de dichtstbijzijnde TVT locatie, dat is zeker 3 kwartier fietsen. Dus daar gaat inderdaad wel een afschrikwekkende gedachte van uit, om daar telkens naartoe te moeten :P
Mama is niet de Sjaak? :D
zie email 27 oktober
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:44:20 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200126304
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ook niet. Tenzij je met verkocht bedoeld dat iedere idioot hier dat liep te beweren.

Er is gezegd dat het waarschijnlijk was dat via dieren bij mensen is gekomen en een mogelijke manier was een markt. Niemand heeft ooit beweerd dat dit een vaststaand feit was wetenschappelijk gezien. Wel waarschijnlijk maar kan ook van een random contact met een geinfecteerd dier gekomen zijn.

Maar goed, het zou mij niet verbazen als dezelfde mensen die anderhalf jaar geleden over wet markets liepen te schreeuwen nu om het hardst roepen dat het uit een lab komt.

TL;DR: Nuance is moeilijk voor mensen.
Virussen die gedijen op/in zoogdieren komen per definitie van/uit dieren. Dat dierenmarkt en 'random' verhaal klinkt aardig omdat het mensen aanspreekt maar meer dan dat is het niet.
//--//

Het marktverhaal is niet te ontkrachten en al helemaal niet te hard te maken, laat staan om als vermoedelijke bron te gaan dienen waar we dan iets mee kunnen (voorkomen).
Een specifiek geografische oorsprong gebruiken waar het virus (zg) voor het eerst werd ONTDEKT is wmb geen bewijs dat het daar dan ook vandaan komt, laat staan is ontstaan.

Het normale evolutionaire gedrag, ook bij virussen, is dat het proces zich in uiterst kleine stapjes ontwikkeld. Stapjes die individueel bestudeerd, niet echt iets aantonen of zullen duiden. Al die stapjes bij elkaar vormen wel een breed front dat op een zeker moment min of meer plaatsen dan gelijktijdig ontstaat. Zeker in een wereld die uiterst mobiel en verbonden van aard is.

Wanneer men een beetje kijkt naar het virus zelf kijkt, is er iets opmerkelijks en unieks dat mij doet duiden dat het virus een "gecultiveerde" (mutatie?) oorsprong lijkt te hebben. Niet als doel noch als plan maar zeer wel mogelijk als begin. Sws imo wat aannemelijker dan een spontane oorsprong op een marktplein dat een westerling ziet als "afwijkend, ongewenst of vies".

Met name de exclusieve voorkeur met onze (typische) ACE2 en TMPRSS2 receptoren waarmee het virus zich in de cel hecht, is hier opvallend. Kan random/toeval zijn dat als kenmerk dan wel ergens moet zijn ontstaan om zich - hoe dan ? - te kunnen ontwikkelen tot verspreidend virus.
Een andere opvallendheid, dat soms optreedt bij virale besmettingen, is dat het virus zich na infectie (en replicatie) expliciet onttrekt aan naastliggende "cellulaire" detectie dat een onderdeel vormt van onze afweer. Naastliggende cellen "merken" simpelweg niet dat hun 'buurman' die virus aanmaakt, ongewenst en schadelijk is.

Pas nadat een 'besmetting' concreet actief is geworden door virusafgifte en besmette cellen daarbij een gebrek aan gezonde reactie vertonen, worden die 'besmette' cellen opgemerkt door de afweer om bestreden te worden.
Bestrijden mits de persoon dan beschikt over een 'goede' gezondheid en operationele (eventueel 'voorbereide') afweer.

Hierbij gezegd dat het virus qua gevolgen zeker ook schadelijk kan zijn voor dieren, die dan wel over dezelfde onderliggende kwetsbaarheden moet beschikken (disbalans bloeddrukspiegel wiki).
Doorgaans zullen die dieren, die kwetsbaarheid niet snel vertonen omdat ze - ongezond - al eerder zullen zijn overleden.

Dat mensen gevolgen ervaren komt omdat slachtoffers in zekere zin ziek cq 'gevoelig' zij qua gezondheid. Iets dat in het dierenrijk, weinig tot geen overlevingskans zal hebben. De schadelijke gevolgen zoals bij mensen ontstaan niet omdat het dier door een andere oorzaak al eerder zal zijn overleden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200126314
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Klopt, maar wellicht is dit een groep die zich niet wil laten vaccineren. Dan moeten ze maar zsm besmet raken toch?
Ik zou dat nooit en te nimmer iemand adviseren, maar er zit zeker voor jongeren wat dat beseft best een perverse prikkel in het systeem ja.
zie email 27 oktober
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:47:02 #79
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_200126334
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Klopt, maar wellicht is dit een groep die zich niet wil laten vaccineren. Dan moeten ze maar zsm besmet raken toch?
Maar de Britse ziekenhuizen kunnen max zo'n 30k patiënten aan. 300k in een paar weken legt alles weer plat.
Géén kloon van tvlxd!
pi_200126344
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:40 schreef Arizona het volgende:
Mijn dochter van 17 wil zich dus wel laten vaccineren, "om van het gedoe af te zijn" . Ze wil gewoon naar school kunnen blijven gaan en gewoon uit zonder problemen.

Jongeren worden echt gen**id bij het leven hoor. Iedereen mag weer vrolijk naar zijn werk maar voor jongeren is het nog maar de vraag hoe de middelbare scholen en het hoger onderwijs eruit gaan zien na de zomer. Het is nog niet eens zeker dat het hoger onderwijs weer gewoon volledig naar hogeschool of uni mag.
Sowieso vind ik het ergens nogal bedroevend dat jongeren zich nu voornamelijk willen laten vaccineren ''om van het gedoe af te zijn'' inderdaad. Kabinet kan nog zo hard roepen dat ze geen druk hoeven te voelen en dat het echt een vrijwillige keuze is, maar een vrijwillige keuze is het gewoon niet meer als er geroepen wordt dat er anders een hele grote kans is dat scholen weer dicht moeten of dat er maatregelen actief blijven voor jongeren.
pi_200126353
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:40 schreef Arizona het volgende:
Mijn dochter van 17 wil zich dus wel laten vaccineren, "om van het gedoe af te zijn" . Ze wil gewoon naar school kunnen blijven gaan en gewoon uit zonder problemen.

Jongeren worden echt gen**id bij het leven hoor. Iedereen mag weer vrolijk naar zijn werk maar voor jongeren is het nog maar de vraag hoe de middelbare scholen en het hoger onderwijs eruit gaan zien na de zomer. Het is nog niet eens zeker dat het hoger onderwijs weer gewoon volledig naar hogeschool of uni mag.
“Alle vormen van drang te vermijden”
zie email 27 oktober
pi_200126363
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sowieso vind ik het ergens nogal bedroevend dat jongeren zich nu voornamelijk willen laten vaccineren ''om van het gedoe af te zijn'' inderdaad. Kabinet kan nog zo hard roepen dat ze geen druk hoeven te voelen en dat het echt een vrijwillige keuze is, maar een vrijwillige keuze is het gewoon niet meer als er geroepen wordt dat er anders een hele grote kans is dat scholen weer dicht moeten of dat er maatregelen actief blijven voor jongeren.
Of als je elke vrijdag drie kwartier heen en drie kwartier terug mag fietsen om uit te kunnen…
zie email 27 oktober
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:49:58 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200126376
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Alle vormen van drang te vermijden”
Volgens mij hebben er ook lieden voor hun beurt gesproken, het advies is toch pas van vandaag?
pi_200126389
quote:

[..]

Ik vind het ook bedroevend maar ik begrijp het heel goed. Iedereen krijgt steeds meer vrijheid, alleen jongeren hebben nog onevenredig veel beperkingen.
We hebben de zelftesten nog thuisliggen he... Twee keer per week testen om überhaupt naar school te mogen...
pi_200126393
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens mij hebben er ook lieden voor hun beurt gesproken
Hugo de Jonge, wat verwachte je anders van die man? Hij heeft eigenhandig het woord “bravoure” een nieuwe dimensie gegeven. Ongekend.
quote:
, het advies is toch pas van vandaag?
Ja.
zie email 27 oktober
pi_200126398
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens mij hebben er ook lieden voor hun beurt gesproken, het advies is toch pas van vandaag?
Al ruim voor het advies riep de verantwoordelijke beleidsmaker al dat het het een goed idee was en nodig om nieuwe maatregelen te voorkomen, dus ach...
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:52:06 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200126408
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hugo de Jonge, wat verwachte je anders van die man? Hij heeft eigenhandig het woord “bravoure” een nieuwe dimensie gegeven. Ongekend.
[..]

Ja.
Dat is wel dubieus, een minister heeft er op medisch vlak net zoveel kijk op als jij en ik. Dan moet je je verre van allerlei uitspraken houden en eerst advies van de experts afwachten.
pi_200126411
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:50 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik vind het ook bedroevend maar ik begrijp het heel goed. Iedereen krijgt steeds meer vrijheid, alleen jongeren hebben nog onevenredig veel beperkingen.
Solidariteit! Tot dat de boomers hun prikje hebben…
quote:
We hebben de zelftesten nog thuisliggen he... Twee keer per week testen om überhaupt naar school te mogen...
Dat heb je toch niet echt gedaan hoop ik?
zie email 27 oktober
pi_200126412
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Of als je elke vrijdag drie kwartier heen en drie kwartier terug mag fietsen om uit te kunnen…
Ja, en daarnaast natuurlijk ook vakanties. In veel landen moeten kinderen zich gewoon laten testen als ze geen vaccinatie hebben. Als beide ouders gevaccineerd zijn weten die kinderen dondergoed dat hun ouders extra kosten kwijt zijn elke keer als ze op vakantie willen als gezin zijnde. Die druk ervaren ze dan echt wel.
pi_200126423
quote:

[..]

Ik ben dan geen jongere meer maar voor mij is ook de primaire reden om een redelijk normale te hebben. Als men niet met een paspoort en TvT was gekomen, had ik graag nog even gewacht met een vaccinatie. Indirecte dwang dus al acht ik de kans groot dat ik dan later alsnog wel had genomen maar ik zag geen reden om vooraan te gaan staan. Omgeving speelt voor mij minder een rol omdat degene die wel kwetsbaar zijn die vaccinatie al genomen hebben. Puur voor mijn eigen gezondheid acht ik het niet perse nodig. Mede vanwege het sterke vermoeden dat ik het vorig jaar maart al heb doorgemaakt.
pi_200126430
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Al ruim voor het advies riep de verantwoordelijke beleidsmaker al dat het het een goed idee was en nodig om nieuwe maatregelen te voorkomen, dus ach...
Ach dat is dezelfde man die op een kinderpersco zegt dat als je geen maatregelen neemt alle papa’s en mama’s ziek worden.
zie email 27 oktober
pi_200126453
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:53 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik ben dan geen jongere meer maar voor mij is ook de primaire reden om een redelijk normale te hebben. Als men niet met een paspoort en TvT was gekomen, had ik graag nog even gewacht met een vaccinatie. Indirecte dwang dus al acht ik de kans groot dat ik dan later alsnog wel had genomen maar ik zag geen reden om vooraan te gaan staan. Omgeving speelt voor mij minder een rol omdat degene die wel kwetsbaar zijn die vaccinatie al genomen hebben. Puur voor mijn eigen gezondheid acht ik het niet perse nodig. Mede vanwege het sterke vermoeden dat ik het vorig jaar maart al heb doorgemaakt.
Dat geldt ongetwijfeld voor meer mensen. Maar bij minderjarigen vind ik dat toch nog wel weer anders.

Ik ben overigens niet tegen het vaccineren van jongeren die dat willen. Ik ben voor vrijheid, wie dat wil moet dat vooral kunnen. Maar dan wel echt vrij van elke vorm van drang…
zie email 27 oktober
pi_200126456
0 IC opnames? _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200126467
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, op dit moment is de insteek van de Britse overheid om alles los te laten per 19 juli. Dat geldt dan specifiek alleen voor Engeland.
In die zin is 19 juli nog ver weg.. tegen die tijd kunnen ze goed 100k besmettingen per dag hebben.
pi_200126468
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Solidariteit! Tot dat de boomers hun prikje hebben…
[..]

Dat heb je toch niet echt gedaan hoop ik?
Nee, inderdaad niet :) Zoals ik al schreef: ze liggen nog thuis... :P
Ze heeft er een keer eentje gebruikt omdat ze erg warm aanvoelde, maar dat had dus niets met school te maken :P .
pi_200126491
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In die zin is 19 juli nog ver weg.. tegen die tijd kunnen ze goed 100k besmettingen per dag hebben.
Of nul.
pi_200126506
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of nul.
:D theekan, koffiekan..
pi_200126528
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:50 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel ja. Dat ze zich dan maar om die reden laten vaccineren. Maar het is bedroevend dat het kabinet doet alsof er geen druk rust op de jongeren; alsof het een oprechte vrije keuze is, want dat is het gewoon niet. En dat zou het wel moeten zijn; helemaal voor kinderen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:53 schreef alpeko het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook in. Had er echt wel een genomen, maar ik had het graag wat langer afgewacht. Maar ja; als je leven gewoon moeilijker gemaakt wordt als je je niet laat vaccineren; tja, dan maar nu. Maar wij als volwassenen hebben net even wat meer perspectief nog dan kinderen. Die zullen die druk nog extremer ervaren verwacht ik. Ze hadden gewoon niet moeten roepen dat we weer terug moeten grijpen naar maatregelen als kinderen zich niet laten vaccineren, of dat er wellicht weer schoolsluitingen gaan volgen, want op het moment dat je die dingen roept is de complete vrijheid gewoon weg.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 15:02:58 ]
pi_200126537
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:47 schreef Montov het volgende:

[..]

Maar de Britse ziekenhuizen kunnen max zo'n 30k patiënten aan. 300k in een paar weken legt alles weer plat.
15K beschikbaar houden voor corona. De rest voor reguliere zorg. Mochten er dan nog vaccin weigeraars naar het ziekenhuis moeten dan hebben ze pech. Zij willen geen vaccin dan ook geen ziekenhuis zorg ten koste van anderen.

Klinkt rigorues, is erg hard (er zijn ook mensen die roken die in het ziekenhuis liggen), maar ik ben er klaar mee met weigeren.

Gaat natuurlijk niet gebeuren helaas.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:03:23 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200126545
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

COVID zal dan ook wel een A-ziekte blijven…
Wier definitie vooral een politiek besluit is om daarmee grondwettelijke rechtvaardiging voor 'maatregelen' te hebben. Helaas ontbreken toetsbare criteria met wat een A-ziekte precies is of zou zijn. Het bestaande lijstje is vooral zodat instanties handvatten krijgen om te kunnen reageren.

Het zou wmb aan A-ziekte zijn als de besmetting in gelijke mate risico geeft op schadelijke (ziekte)gevolgen. Hierbij staat besmet voor mij niet gelijk aan dus gevolgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')