Mama is niet de Sjaak?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij wonen 14 km fietsen van de dichtstbijzijnde TVT locatie, dat is zeker 3 kwartier fietsen. Dus daar gaat inderdaad wel een afschrikwekkende gedachte van uit, om daar telkens naartoe te moeten
Virussen die gedijen op/in zoogdieren komen per definitie van/uit dieren. Dat dierenmarkt en 'random' verhaal klinkt aardig omdat het mensen aanspreekt maar meer dan dat is het niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook niet. Tenzij je met verkocht bedoeld dat iedere idioot hier dat liep te beweren.
Er is gezegd dat het waarschijnlijk was dat via dieren bij mensen is gekomen en een mogelijke manier was een markt. Niemand heeft ooit beweerd dat dit een vaststaand feit was wetenschappelijk gezien. Wel waarschijnlijk maar kan ook van een random contact met een geinfecteerd dier gekomen zijn.
Maar goed, het zou mij niet verbazen als dezelfde mensen die anderhalf jaar geleden over wet markets liepen te schreeuwen nu om het hardst roepen dat het uit een lab komt.
TL;DR: Nuance is moeilijk voor mensen.
Ik zou dat nooit en te nimmer iemand adviseren, maar er zit zeker voor jongeren wat dat beseft best een perverse prikkel in het systeem ja.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt, maar wellicht is dit een groep die zich niet wil laten vaccineren. Dan moeten ze maar zsm besmet raken toch?
Maar de Britse ziekenhuizen kunnen max zo'n 30k patiënten aan. 300k in een paar weken legt alles weer plat.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt, maar wellicht is dit een groep die zich niet wil laten vaccineren. Dan moeten ze maar zsm besmet raken toch?
Sowieso vind ik het ergens nogal bedroevend dat jongeren zich nu voornamelijk willen laten vaccineren ''om van het gedoe af te zijn'' inderdaad. Kabinet kan nog zo hard roepen dat ze geen druk hoeven te voelen en dat het echt een vrijwillige keuze is, maar een vrijwillige keuze is het gewoon niet meer als er geroepen wordt dat er anders een hele grote kans is dat scholen weer dicht moeten of dat er maatregelen actief blijven voor jongeren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:40 schreef Arizona het volgende:
Mijn dochter van 17 wil zich dus wel laten vaccineren, "om van het gedoe af te zijn" . Ze wil gewoon naar school kunnen blijven gaan en gewoon uit zonder problemen.
Jongeren worden echt gen**id bij het leven hoor. Iedereen mag weer vrolijk naar zijn werk maar voor jongeren is het nog maar de vraag hoe de middelbare scholen en het hoger onderwijs eruit gaan zien na de zomer. Het is nog niet eens zeker dat het hoger onderwijs weer gewoon volledig naar hogeschool of uni mag.
“Alle vormen van drang te vermijden”quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:40 schreef Arizona het volgende:
Mijn dochter van 17 wil zich dus wel laten vaccineren, "om van het gedoe af te zijn" . Ze wil gewoon naar school kunnen blijven gaan en gewoon uit zonder problemen.
Jongeren worden echt gen**id bij het leven hoor. Iedereen mag weer vrolijk naar zijn werk maar voor jongeren is het nog maar de vraag hoe de middelbare scholen en het hoger onderwijs eruit gaan zien na de zomer. Het is nog niet eens zeker dat het hoger onderwijs weer gewoon volledig naar hogeschool of uni mag.
Of als je elke vrijdag drie kwartier heen en drie kwartier terug mag fietsen om uit te kunnen…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het ergens nogal bedroevend dat jongeren zich nu voornamelijk willen laten vaccineren ''om van het gedoe af te zijn'' inderdaad. Kabinet kan nog zo hard roepen dat ze geen druk hoeven te voelen en dat het echt een vrijwillige keuze is, maar een vrijwillige keuze is het gewoon niet meer als er geroepen wordt dat er anders een hele grote kans is dat scholen weer dicht moeten of dat er maatregelen actief blijven voor jongeren.
Volgens mij hebben er ook lieden voor hun beurt gesproken, het advies is toch pas van vandaag?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Alle vormen van drang te vermijden”
Ik vind het ook bedroevend maar ik begrijp het heel goed. Iedereen krijgt steeds meer vrijheid, alleen jongeren hebben nog onevenredig veel beperkingen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het ergens nogal bedroevend dat jongeren zich nu voornamelijk willen laten vaccineren ''om van het gedoe af te zijn'' inderdaad. Kabinet kan nog zo hard roepen dat ze geen druk hoeven te voelen en dat het echt een vrijwillige keuze is, maar een vrijwillige keuze is het gewoon niet meer als er geroepen wordt dat er anders een hele grote kans is dat scholen weer dicht moeten of dat er maatregelen actief blijven voor jongeren.
Hugo de Jonge, wat verwachte je anders van die man? Hij heeft eigenhandig het woord “bravoure” een nieuwe dimensie gegeven. Ongekend.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij hebben er ook lieden voor hun beurt gesproken
Ja.quote:, het advies is toch pas van vandaag?
Al ruim voor het advies riep de verantwoordelijke beleidsmaker al dat het het een goed idee was en nodig om nieuwe maatregelen te voorkomen, dus ach...quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij hebben er ook lieden voor hun beurt gesproken, het advies is toch pas van vandaag?
Dat is wel dubieus, een minister heeft er op medisch vlak net zoveel kijk op als jij en ik. Dan moet je je verre van allerlei uitspraken houden en eerst advies van de experts afwachten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo de Jonge, wat verwachte je anders van die man? Hij heeft eigenhandig het woord “bravoure” een nieuwe dimensie gegeven. Ongekend.
[..]
Ja.
Solidariteit! Tot dat de boomers hun prikje hebben…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het ook bedroevend maar ik begrijp het heel goed. Iedereen krijgt steeds meer vrijheid, alleen jongeren hebben nog onevenredig veel beperkingen.
Dat heb je toch niet echt gedaan hoop ik?quote:We hebben de zelftesten nog thuisliggen he... Twee keer per week testen om überhaupt naar school te mogen...
Ja, en daarnaast natuurlijk ook vakanties. In veel landen moeten kinderen zich gewoon laten testen als ze geen vaccinatie hebben. Als beide ouders gevaccineerd zijn weten die kinderen dondergoed dat hun ouders extra kosten kwijt zijn elke keer als ze op vakantie willen als gezin zijnde. Die druk ervaren ze dan echt wel.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of als je elke vrijdag drie kwartier heen en drie kwartier terug mag fietsen om uit te kunnen…
Ik ben dan geen jongere meer maar voor mij is ook de primaire reden om een redelijk normale te hebben. Als men niet met een paspoort en TvT was gekomen, had ik graag nog even gewacht met een vaccinatie. Indirecte dwang dus al acht ik de kans groot dat ik dan later alsnog wel had genomen maar ik zag geen reden om vooraan te gaan staan. Omgeving speelt voor mij minder een rol omdat degene die wel kwetsbaar zijn die vaccinatie al genomen hebben. Puur voor mijn eigen gezondheid acht ik het niet perse nodig. Mede vanwege het sterke vermoeden dat ik het vorig jaar maart al heb doorgemaakt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ach dat is dezelfde man die op een kinderpersco zegt dat als je geen maatregelen neemt alle papa’s en mama’s ziek worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Al ruim voor het advies riep de verantwoordelijke beleidsmaker al dat het het een goed idee was en nodig om nieuwe maatregelen te voorkomen, dus ach...
Dat geldt ongetwijfeld voor meer mensen. Maar bij minderjarigen vind ik dat toch nog wel weer anders.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben dan geen jongere meer maar voor mij is ook de primaire reden om een redelijk normale te hebben. Als men niet met een paspoort en TvT was gekomen, had ik graag nog even gewacht met een vaccinatie. Indirecte dwang dus al acht ik de kans groot dat ik dan later alsnog wel had genomen maar ik zag geen reden om vooraan te gaan staan. Omgeving speelt voor mij minder een rol omdat degene die wel kwetsbaar zijn die vaccinatie al genomen hebben. Puur voor mijn eigen gezondheid acht ik het niet perse nodig. Mede vanwege het sterke vermoeden dat ik het vorig jaar maart al heb doorgemaakt.
In die zin is 19 juli nog ver weg.. tegen die tijd kunnen ze goed 100k besmettingen per dag hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, op dit moment is de insteek van de Britse overheid om alles los te laten per 19 juli. Dat geldt dan specifiek alleen voor Engeland.
Nee, inderdaad nietquote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Solidariteit! Tot dat de boomers hun prikje hebben…
[..]
Dat heb je toch niet echt gedaan hoop ik?
Of nul.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin is 19 juli nog ver weg.. tegen die tijd kunnen ze goed 100k besmettingen per dag hebben.
Ik snap het ook wel ja. Dat ze zich dan maar om die reden laten vaccineren. Maar het is bedroevend dat het kabinet doet alsof er geen druk rust op de jongeren; alsof het een oprechte vrije keuze is, want dat is het gewoon niet. En dat zou het wel moeten zijn; helemaal voor kinderen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het ook bedroevend maar ik begrijp het heel goed. Iedereen krijgt steeds meer vrijheid, alleen jongeren hebben nog onevenredig veel beperkingen.
We hebben de zelftesten nog thuisliggen he... Twee keer per week testen om überhaupt naar school te mogen...
Zo sta ik er ook in. Had er echt wel een genomen, maar ik had het graag wat langer afgewacht. Maar ja; als je leven gewoon moeilijker gemaakt wordt als je je niet laat vaccineren; tja, dan maar nu. Maar wij als volwassenen hebben net even wat meer perspectief nog dan kinderen. Die zullen die druk nog extremer ervaren verwacht ik. Ze hadden gewoon niet moeten roepen dat we weer terug moeten grijpen naar maatregelen als kinderen zich niet laten vaccineren, of dat er wellicht weer schoolsluitingen gaan volgen, want op het moment dat je die dingen roept is de complete vrijheid gewoon weg.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben dan geen jongere meer maar voor mij is ook de primaire reden om een redelijk normale te hebben. Als men niet met een paspoort en TvT was gekomen, had ik graag nog even gewacht met een vaccinatie. Indirecte dwang dus al acht ik de kans groot dat ik dan later alsnog wel had genomen maar ik zag geen reden om vooraan te gaan staan. Omgeving speelt voor mij minder een rol omdat degene die wel kwetsbaar zijn die vaccinatie al genomen hebben. Puur voor mijn eigen gezondheid acht ik het niet perse nodig. Mede vanwege het sterke vermoeden dat ik het vorig jaar maart al heb doorgemaakt.
15K beschikbaar houden voor corona. De rest voor reguliere zorg. Mochten er dan nog vaccin weigeraars naar het ziekenhuis moeten dan hebben ze pech. Zij willen geen vaccin dan ook geen ziekenhuis zorg ten koste van anderen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:47 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar de Britse ziekenhuizen kunnen max zo'n 30k patiënten aan. 300k in een paar weken legt alles weer plat.
Wier definitie vooral een politiek besluit is om daarmee grondwettelijke rechtvaardiging voor 'maatregelen' te hebben. Helaas ontbreken toetsbare criteria met wat een A-ziekte precies is of zou zijn. Het bestaande lijstje is vooral zodat instanties handvatten krijgen om te kunnen reageren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
COVID zal dan ook wel een A-ziekte blijven…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |