abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200128078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 16:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja. Ik heb het niet bedacht. In maart 2020 zijn de universiteiten, hbo's en mbo's gesloten en sindsdien heeft er niet meer echt iemand naar omgekeken.
Instellingen (inclusief docenten) hebben zich ook wel makkelijk neergelegd bij het online onderwijs. Er was veel meer mogelijk dan waar werkelijk van gebruikgemaakt is.

En in het kader van de discussies vanochtend: er zijn maar weinig docenten die hybride les willen geven. Als je dan niet kunt verplichten om naar de campus te komen middenin een pandemie (laat staan studenten die in het buitenland vast zitten) is het idee van fysiek onderwijs leuk, maar in de praktijk niet echt haalbaar.
pi_200128131
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 16:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De nachtclubs misschien niet allemaal, maar er zijn genoeg gewone feestjes voor 16+, bijvoorbeeld in de Ziggo Dome.
Feestjes in de Ziggo Dome zijn ook weer niet zo spontaan dat TvT zoveel gevraagd is. Daarnaast zijn er ook nog steeds miljoenen 18+'ers die nog in die mallemolen zitten. Wat dat betreft zijn ze niet per se slechter af.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 17:00:51 #153
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200128180
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Instellingen (inclusief docenten) hebben zich ook wel makkelijk neergelegd bij het online onderwijs. Er was veel meer mogelijk dan waar werkelijk van gebruikgemaakt is.

En in het kader van de discussies vanochtend: er zijn maar weinig docenten die hybride les willen geven. Als je dan niet kunt verplichten om naar de campus te komen middenin een pandemie (laat staan studenten die in het buitenland vast zitten) is het idee van fysiek onderwijs leuk, maar in de praktijk niet echt haalbaar.
In het voortgezet onderwijs is hybride onderwijs een illusie. Hoe dat in het tertiair is weet ik niet, maar zeker in het mbo kan ik me de weerstand heel goed voorstellen. Maar dan nog - dat is niet het probleem. Het probleem is dat iedereen en zijn moeder inmiddels weer overal heen mag, behalve de studenten naar college. Ze stonden niet eens benoemd in het openingsplan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 29 juni 2021 @ 17:03:12 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200128209
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In het voortgezet onderwijs is hybride onderwijs een illusie. Hoe dat in het tertiair is weet ik niet, maar zeker in het mbo kan ik me de weerstand heel goed voorstellen. Maar dan nog - dat is niet het probleem. Het probleem is dat iedereen en zijn moeder inmiddels weer overal heen mag, behalve de studenten naar college. Ze stonden niet eens benoemd in het openingsplan.
Een pandemie is voor niemand leuk. Groetjes Mark.
pi_200128243
quote:

[..]

Als je het niet weet, waarom doe je dan vervolgens wel alsof je weet hoe het zit? 8)7
  dinsdag 29 juni 2021 @ 17:05:49 #156
346939 Janneke141
pi_200128258
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je het niet weet, waarom doe je dan vervolgens wel alsof je weet hoe het zit? 8)7
Goed voorbeeld doet goed volgen.
pi_200128296
https://www.metronieuws.n(...)ltavariant-humberto/

Waarom zijn een maag arts en een kamerlid aan het beppen of ik nog zo'n bekvod op zou moeten???

Ze hebben er allebei nul verstand van, omt leden roepen al weken dat ze veilig af kunnen.

Ernstje zit niet eens in het OMT. Maul halten, werk doen en niet klagen aub.

Wel eens dat ze iets moeten doen aan die nep testbewijzen.

Leuk dat alles weer kan, maar dan moet het wel waterdicht zijn. Dus daarover eens.
#WeesGeenWhales
  Moderator / Miss SHO dinsdag 29 juni 2021 @ 17:07:46 #158
22592 crew  Ole
pi_200128302
Zo blij dat ik niet meer in het (tertiair) onderwijs werk. ...Na 20 jaar met veel plezier gewerkt en 3 jaar met minder plezier er uitgestapt. Word nu gevraagd maar ik bedank..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200128303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed voorbeeld doet goed volgen.
:')

Prima joh, dan geloof je me niet. Ik ga hier niet mijn anonimiteit op het spel zetten om jou te overtuigen dat ik hier genoeg verstand van heb. Maar hou het lekker bij uitspraken over het secundaire onderwijs, dat is JOUW domein.
pi_200128355
Overigens is morgen Q2 voorbij. En ik denk dat we al met al best mogen constateren dat de prikaantallen hier in Nederland de verwachtingen van menigeen hier overtroffen moet hebben Een paar maanden terug was er heel veel scepsis en 'eerst zien dan geloven', maar nu is wel duidelijk dat Nederland er allesbehalve slecht voor staat.

Daar waar veel landen om ons heen stuklopen op gebrek aan vaccinatiebereidheid, te weinig doses of welk probleem dan ook, gaat het hier eigenlijk wel prima. En hoort Nederland bij één van meest vooruitstrevende landen qua versoepelingen.

En dat alles ondanks dat flinke tegenvallers, zoals 2,5M minder doses van Janssen en zo'n 3M minder van AZ.

Of niet, @Jor_Dii ? ;)
  dinsdag 29 juni 2021 @ 17:12:07 #161
346939 Janneke141
pi_200128369
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:')

Prima joh, dan geloof je me niet. Ik ga hier niet mijn anonimiteit op het spel zetten om jou te overtuigen dat ik hier genoeg verstand van heb. Maar hou het lekker bij uitspraken over het secundaire onderwijs, dat is JOUW domein.
Gezien de agressiviteit van je formuleringen moet je niet raar staan te kijken dat je af en toe wat tegengas krijgt.

Maar als je nog eens goed leest, dan zie je dat er staat 'ik kan mij voorstellen'. En het verandert niets aan het eigenlijke punt, namelijk dat het veel te lang duurt voordat het weer normaal open mag.
pi_200128403
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
Maar als je nog eens goed leest, dan zie je dat er staat 'ik kan mij voorstellen'.
Er staat het volgende:
quote:
Maar dan nog - dat is niet het probleem. Het probleem is dat iedereen en zijn moeder inmiddels weer overal heen mag, behalve de studenten naar college.
"Het probleem is", een feitelijk statement. Niet "ik vermoed dat het probleem is" "ik denk dat het probleem is" of "ik vermoed dat het probleem is" nee er staat "dat is niet het probleem".

En je zegt zelf (wederom letterlijk): "ik weet niet hoe het in tertiair is". Does not add up.
pi_200128423
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is morgen Q2 voorbij. En ik denk dat we al met al best mogen constateren dat de prikaantallen hier in Nederland de verwachtingen van menigeen hier overtroffen moet hebben Een paar maanden terug was er heel veel scepsis en 'eerst zien dan geloven', maar nu is wel duidelijk dat Nederland er allesbehalve slecht voor staat.

Daar waar veel landen om ons heen stuklopen op gebrek aan vaccinatiebereidheid, te weinig doses of welk probleem dan ook, gaat het hier eigenlijk wel prima. En hoort Nederland bij één van meest vooruitstrevende landen qua versoepelingen.

En dat alles ondanks dat flinke tegenvallers, zoals 2,5M minder doses van Janssen en zo'n 3M minder van AZ.

Of niet, @:Jor_dii ? ;)
Dit ben ik wél met je eens. Onze vaccinatiecampagne en -strategie heeft uiteindelijk heel goed uitgepakt :Y
  dinsdag 29 juni 2021 @ 17:17:39 #164
346939 Janneke141
pi_200128447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er staat het volgende:
[..]

"Het probleem is", een feitelijk statement. Niet "ik vermoed dat het probleem is" "ik denk dat het probleem is" of "ik vermoed dat het probleem is" nee er staat "dat is niet het probleem".

En je zegt zelf (wederom letterlijk): "ik weet niet hoe het in tertiair is". Does not add up.
Ik zie het inderdaad als een probleem dat studenten die volwaardig onderwijs mogen verwachten, maar 1 dag in de week fysiek college mogen volgen. Zal wel aan mij liggen dan.
pi_200128455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat had er in jouw ogen nog meer gekund dan? Ik ben hier oprecht benieuwd naar.
pi_200128489
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad als een probleem dat studenten die volwaardig onderwijs mogen verwachten, maar 1 dag in de week fysiek college mogen volgen. Zal wel aan mij liggen dan.
Ik zie dit ook als bezwaarlijk. Het algemene beeld is dat leerlingen toch echt wel achterstanden hebben opgelopen de afgelopen 1,5 jaar. N=1 , maar de cijfers van mijn dochter zijn er niet beter op geworden :')
Ik vind het dus ook zuur dat alles maar weer opengaat en mag, alles gaat weer heel gauw terug naar het oude normaal, maar voor deze groep is het nog maar de vraag in hoeverre dit het geval gaat zijn.
pi_200128497
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:18 schreef Arizona het volgende:

[..]

Wat had er in jouw ogen nog meer gekund dan? Ik ben hier oprecht benieuwd naar.
Veel docenten wilden zelf niet fysiek lesgeven, bv. vanwege hun directe eigen gezondheidsrisico. Of, zoals ik eerder aangaf, omdat je studenten niet kunt verplichten naar de campus te komen en je als gevolg daarvan hybride moet lesgeven (en dan kiezen de meeste docenten liever voor volledig online dan hybride).

Verder waren er vooral veel logistieke uitdagingen, maar met wat creatief roosteren had je wmb een stuk verder gekomen. De capaciteit in de zalen was heel vaak niet eens het probleem, maar wel bv. te veel beweging in de gangen. Niet iedereen hoeft om 9u te beginnen. Laat een deel om 8.55 beginnen, een deel om 9.05, bijvoorbeeld.

De (toegegeven) beperkte capaciteit die instellingen hadden is in de meeste gevallen verre van volledig benut als je het mij vraagt.
pi_200128543
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:20 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik zie dit ook als bezwaarlijk. Het algemene beeld is dat leerlingen toch echt wel achterstanden hebben opgelopen de afgelopen 1,5 jaar. N=1 , maar de cijfers van mijn dochter zijn er niet beter op geworden :')
Ik vind het dus ook zuur dat alles maar weer opengaat en mag, alles gaat weer heel gauw terug naar het oude normaal, maar voor deze groep is het nog maar de vraag in hoeverre dit het geval gaat zijn.
Wat dat betreft is het ook gewoon zuur dat we juist nu (wanneer scholen/instellingen al richting de vakanties aan het toewerken zijn) weer goeddeels open gaan. Maar anders had je andersom het gezeik gehad: "ik mag wel met mijn vrienden naar college, maar niet in de kroeg naast elkaar zitten"?

Overigens is het algemene beeld dat het vooral een beperkt deel is dat echt substantiële achterstanden opgelopen heeft. Er is ook een behoorlijk deel dat prima met deze omstandigheden heeft kunnen dealen (qua cognitieve groei dan); en dat wordt vaak vergeten. Niet dat het allemaal wel prima is (zeker qua indirecte leerdoelen is er weinig progressie geboekt), maar ik wil ook wel het idee bestrijden dat het een weggegooid jaar is voor alle leerlingen/studenten. Op de keper beschouwd zal het voor de meesten niet heel veel schelen op de (middel)lange termijn verwacht ik.
pi_200128585
Vandaag vroeg een castingbureau om te figureren in een film als Bentley-chauffeur.
Ik vroeg naar de covid-maatregelen op de set. Er dient een thuistest gedaan worden. Die zou maar 2 cm in je neus moeten, niet zo ver als bij de GGD. Uitslag na 15 minuten.

Navraag gedaan bij iemand die PCR-testen doet. Deze 2cm test is te faken, je kunt 'm zelfs helemaal niet in je neus stoppen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200128599
twitter

Shitholed.
pi_200128608
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag vroeg een castingbureau om te figureren in een film als Bentley-chauffeur.
Ik vroeg naar de covid-maatregelen op de set. Er dient een thuistest gedaan worden. Die zou maar 2 cm in je neus moeten, niet zo ver als bij de GGD. Uitslag na 15 minuten.

Navraag gedaan bij iemand die PCR-testen doet. Deze 2cm test is te faken, je kunt 'm zelfs helemaal niet in je neus stoppen.
Ja natuurlijk is dat allemaal te faken. Maar beetje gezond verstand kan geen kwaad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200128609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Veel docenten wilden zelf niet fysiek lesgeven, bv. vanwege hun directe eigen gezondheidsrisico. Of, zoals ik eerder aangaf, omdat je studenten niet kunt verplichten naar de campus te komen en je als gevolg daarvan hybride moet lesgeven (en dan kiezen de meeste docenten liever voor volledig online dan hybride).

Verder waren er vooral veel logistieke uitdagingen, maar met wat creatief roosteren had je wmb een stuk verder gekomen. De capaciteit in de zalen was heel vaak niet eens het probleem, maar wel bv. te veel beweging in de gangen. Niet iedereen hoeft om 9u te beginnen. Laat een deel om 8.55 beginnen, een deel om 9.05, bijvoorbeeld.

De (toegegeven) beperkte capaciteit die instellingen hadden is in de meeste gevallen verre van volledig benut als je het mij vraagt.
De middelbare school van mijn dochter deed dat wel, twee verschoven roosters naast elkaar en verschoven pauzes :) Het "probleem" van docenten die geen les willen geven in verband met mogelijke besmettingen, was eigenlijk niet op te lossen. Ik snap wel dat zij geen onnodige gezondheidsrisico's wilden lopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het ook gewoon zuur dat we juist nu (wanneer scholen/instellingen al richting de vakanties aan het toewerken zijn) weer goeddeels open gaan. Maar anders had je andersom het gezeik gehad: "ik mag wel met mijn vrienden naar college, maar niet in de kroeg naast elkaar zitten"?

Overigens is het algemene beeld dat het vooral een beperkt deel is dat echt substantiële achterstanden opgelopen heeft. Er is ook een behoorlijk deel dat prima met deze omstandigheden heeft kunnen dealen (qua cognitieve groei dan); en dat wordt vaak vergeten. Niet dat het allemaal wel prima is (zeker qua indirecte leerdoelen is er weinig progressie geboekt), maar ik wil ook wel het idee bestrijden dat het een weggegooid jaar is voor alle leerlingen/studenten. Op de keper beschouwd zal het voor de meesten niet heel veel schelen op de (middel)lange termijn verwacht ik.
Dat de scholen weer helemaal open moesten zo kort voor de vakantie, was echt onzin ja. Hier in Noord hebben we al praktisch vakantie. En de school moest nog voor 2 weken weer alles gaan regelen, terwijl de besmettingscijfers op dat moment echt nog hoog waren in Twente. Maar ze MOESTEN open, de onderwijsinspectie had ze op de vingers getikt :')

Weer N=1, maar mijn dochter was dus een 6-7tjes persoon en dat werd langzamerhand een 5-6jes leerling. De lessen waren verkort van 50 naar 40 minuten, omdat het anders te intensief werd bevonden door een aantal docenten. Dat betekent dus wel 20% minder onderwijs en méér zelfstudie. UIteindelijk werd er voor een aantal vakken wel extra lessen geboden, maar dat zette niet veel zoden aan de dijk. Het jaar weggegooid? Nee. Maar er is duidelijk minder onderwijs geboden dan normaal helaas.
pi_200128622
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Elk moment dat je even afwacht gaan er mensen dood,
:D :')
Go hard or go home
  dinsdag 29 juni 2021 @ 17:35:36 #174
346939 Janneke141
pi_200128643
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
Op de keper beschouwd zal het voor de meesten niet heel veel schelen op de (middel)lange termijn verwacht ik.
Als je naar diplomavoortgang kijkt dan verwacht ik inderdaad ook wel dat dat mee gaat vallen, al is dat ook wel afhankelijk van waar je op dit moment zit. Kinderen die qua leeftijd nu ongeveer goed moeten leren lezen kunnen daar bijvoorbeeld best lang last van houden, zeker als ze opgroeien in een gezin waar geen Nederlands gesproken wordt.

Maar ik denk dat er inhoudelijk her en der toch wel geschrapt is. Er is het een en ander aan stages gesneuveld, en dan kom je toch minder beslagen ten ijs. Inhoudelijk zal er ook wel wat geschrapt zijn - bij ons was dat in elk geval wel zo, het schooljaar is nu eenmaal niet langer - en dan vervallen als eerste de zaken die niet in de syllabus staan. In de breedte heeft dit cohort dus wel wat gemist. Maar of je daar later heel veel last van hebt - het zal nogal meevallen.

Waar ik wel heel benieuwd naar ben is naar het aantal uitvallers in het eerste jaar van hun opleiding, dit schooljaar en het volgende.
pi_200128913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:33 schreef Noek het volgende:

[..]

:D :')
Ik wil niet weten hoeveel doden ik nu al wel niet op m'n geweten heb; kan pas komend weekend terecht voor m'n eerste prik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')