Het ging mij ook niet zo zeer om de school. Wat mij betreft zet je de prikbus op de parkeerplaats van de plaatselijke appie of bij het gemeentehuis. Het ging mij er om dat er een mogelijkheid zou moeten zijn om er gewoon heen te gaan als je dat wil als kind. Zonder dat papa en mama daar moeilijk over kunnen doen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo'n vragenlijst bestaat nog steeds, maar is expliciet niet anoniem (wel vertrouwelijk uiteraard), ouders moeten vooraf toestemming geven en leerlingen kunnen zelf, na toestemming ouders, alsnog besluiten hem niet in te vullen. Wordt afgenomen in klas 1 en 3, zeg ik uit mijn hoofd.
Hier zit je toch een beetje in een spagaat. Je wil niet (te veel) dwingen, maar je wil wel weten of alles goedgaat.
Maar terug naar het vaccineren van leerlingen: ik zou het echt weg houden van scholen. Die willen er ook echt geen partij in zijn. Wat als er ouders moeilijk gaan doen dat de school vaccinaties 'aanbiedt'? Die discussie wil je gewoon niet hebben.
Waarom zou je er een andere infrastructuur voor inrichten dan je nu al hebt?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat school de juiste setting is voor een dergelijke actie. Maar ik hoop dat ze een goede manier vinden om het beschikbaar en gemakkelijk bereikbaar te maken voor wie wil.
Mee eens, maar dat lijkt me via de reguliere GGD en/of de huisarts wel te kunnen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het ging mij ook niet zo zeer om de school. Wat mij betreft zet je de prikbus op de parkeerplaats van de plaatselijke appie of bij het gemeentehuis. Het ging mij er om dat er een mogelijkheid zou moeten zijn om er gewoon heen te gaan als je dat wil als kind. Zonder dat papa en mama daar moeilijk over kunnen doen.
Die werken op afspraak, je wil denk ik inloop hebben…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat lijkt me via de reguliere GGD en/of de huisarts wel te kunnen.
Omdat het voor een 15-jarige niet heel gemakkelijk is om vanuit het dorp naar de stad 25 km verderop te gaan om gevaccineerd te worden als de ouders niet mee willen werken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom zou je er een andere infrastructuur voor inrichten dan je nu al hebt?
School lijkt mij ook niet de juiste plek, andere vaccinaties worden daar ook niet gezet.
Waarom?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die werken op afspraak, je wil denk ik inloop hebben…
Omdat ik denk dat je anders mensen/kinderen die van die wappie-ouders hebben wel een hele hoge drempel opwerpt…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom?
Maar goed, misschien wil je dat inderdaad. Ik kan me voorstellen dat er inderdaad wel wat inlooplocaties komen als alle groepen op afspraak zijn geweest. Zit je alleen met de houdbaarheid van vaccins...
Dat zou kunnen. Ik denk persoonlijk dat het aantal kinderen dat het betreft vrij klein is, maar het zal moeilijk zijn dat te onderzoeken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat je anders mensen/kinderen die van die wappie-ouders hebben wel een hele hoge drempel opwerpt…
Dat denk ik ook hoor. Sterker, ik denk dat de groep die eigenlijk niet wil maar met zachte dan wel harde hand gedwongen wordt groter is… En dat is ook nog een stuk lastiger op te lossen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik denk persoonlijk dat het aantal kinderen dat het betreft vrij klein is, maar het zal moeilijk zijn dat te onderzoeken.
Ik denk nog niet eens per se w appie-ouders, maar ik denk dat de groep ouders die er afwijzend tegenover staat voor hun kind best groot kan zijn. En dat een deel van die ouders zelf wel gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat je anders mensen/kinderen die van die wappie-ouders hebben wel een hele hoge drempel opwerpt…
Groepsvaccinatie wordt ook door huisarts en GGD gedaanquote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die werken op afspraak, je wil denk ik inloop hebben…
Daar ben ik ook bang voor. En dat is nog moeilijker af te vangen, vrees ik. Maar sowieso veel ouders die zullen vinden dat zij zoiets beslissen voor hun kind.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook hoor. Sterker, ik denk dat de groep die eigenlijk niet wil maar met zachte dan wel harde hand gedwongen wordt groter is… En dat is ook nog een stuk lastiger op te lossen.
Maar dat neemt niet weg dat je voor beide groepen je best moet doen, ook dat is het faciliteren van een vrije keuze.
Spuitje zetten, hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Groepsvaccinatie wordt ook door huisarts en GGD gedaan
GGD lijkt me hiervoor om heel veel redenen de meest logische partij (publieke gezondheid, hebben ervaring met Rijksvaccinatieprogramma uitvoeren en hebben de gegevensuitwisseling en monitoring op orde)
Is niet op te lossen inderdaad. Excessen daargelaten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. En dat is nog moeilijker af te vangen, vrees ik. Maar sowieso veel ouders die zullen vinden dat zij zoiets beslissen voor hun kind.
Maar ik hoop toch dat een aanzienlijk deel van die ouders wel gewoon de keuze van hun kind kan respecteren, ondanks dat het niet de hunne is..quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk nog niet eens per se w appie-ouders, maar ik denk dat de groep ouders die er afwijzend tegenover staat voor hun kind best groot kan zijn. En dat een deel van die ouders zelf wel gevaccineerd is.
Dat is niet het moeilijkste deel van het hele procesquote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Spuitje zetten, hoe moeilijk kan het zijn.
De rest is ondergeschikt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is niet het moeilijkste deel van het hele proces
Dat hoop ik ook. Positiever dan dat durf ik niet te zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ik hoop toch dat een aanzienlijk deel van die ouders wel gewoon de keuze van hun kind kan respecteren, ondanks dat het niet de hunne is..
En als je dat perse wil doorbreken zul je dat waarschijnlijk via de scholen moeten doen. En dat is zoals jij terecht zegt ook zeer onwenselijk…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
Tja. Je kunt formeel wel besluiten dat een kind hier zelf mag kiezen, maar de gemiddelde 12-jarige doet toch nog voor een groot deel wat pa & ma willen. Ik denk niet dat je daar heel veel aan verandert.
Dat doen we toch met HPV prikken, die ook best beladen zijn, ook niet?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En als je dat perse wil doorbreken zul je dat waarschijnlijk via de scholen moeten doen. En dat is zoals jij terecht zegt ook zeer onwenselijk…
Oké oké, dat er een spuit is om te zetten is ook wel relevant. Al die registratieperikelen zijn ondergeschikt.quote:
Dan vervang je denk ik voor een goed deel kind-doet-wat-ouders-willen door kind-doet-wat-school-wil. Dat lijkt me niet beter. Beter in de zin van keuzevrijheid, voor de goede orde.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En als je dat perse wil doorbreken zul je dat waarschijnlijk via de scholen moeten doen. En dat is zoals jij terecht zegt ook zeer onwenselijk…
Eens met weg met de perikelen, niet eens met registratie ondergeschiktquote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oké oké, dat er een spuit is om te zetten is ook wel relevant. Al die registratieperikelen zijn ondergeschikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |