abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200125339
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef aartstyle het volgende:
Hoe gaat het met de ziekenhuis cijfers in de UK? Dat lijkt me veel belangrijker.
Ook die nemen toe (zij het weinig in verhouding met vorig jaar / eerder dit jaar).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 29 juni 2021 @ 13:33:19 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200125346
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Dat is volledig afhankelijk van de gevolgen van die besmettingen.
Lijkt me inderdaad heel onlogisch als:
1. De jeugd geen risico heeft op opname, IC of sterven
2. De eventuele ouderen die zij kunnen besmetten al gevaccineerd zijn.

Gaat nergens meer over dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200125364
pi_200125368
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef aartstyle het volgende:
Hoe gaat het met de ziekenhuis cijfers in de UK? Dat lijkt me veel belangrijker.
Blijven tot nu toe binnen de perken maar stijgen wel.

https://www.theguardian.c(...)d-vaccinations-today
  dinsdag 29 juni 2021 @ 13:34:57 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200125371
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:32 schreef Zipportal het volgende:

[..]

[ twitter ]
Per dag of week?
1947-2016
pi_200125376
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Per dag of week?
New cases is per dag.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 13:36:39 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200125390
Toch wel bijzonder dat de shit elke keer in de UK begint.
pi_200125392
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zich lelijk vergissen daar op de impact die het gaat hebben. Dat groeipercentage kan dan relatief voor minder opnames en overlijdens zorgen, maar als het zo blijft groeien heb je wel een serieus probleem lijkt me.
Toch wel weer serieus spannend als ik die cijfers zo zie. Je zou zeggen, 66% eerste dosis gehad. Van de overige 34% heeft een derde zeg maar al een besmetting doorlopen. Je zou zeggen dat het dan nooit heel hoog kan oplopen met de ziekenhuis cijfers. Maar zeker weten doen we dat ook niet.
pi_200125415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:37 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Toch wel weer serieus spannend als ik die cijfers zo zie. Je zou zeggen, 66% eerste dosis gehad. Van de overige 34% heeft een derde zeg maar al een besmetting doorlopen. Je zou zeggen dat het dan nooit heel hoog kan oplopen met de ziekenhuis cijfers. Maar zeker weten doen we dat ook niet.
Wat ook van belang is, is hoe overheden hier op gaan reageren. Is dit het begin van een nieuwe golf aan (lokale) lockdowns en/of maatregelen die de zomer in Europa gaat ontregelen?
pi_200125417
Huh, ik was helemaal niet te laatste oorspronkelijk, ik zag nog een post na mij van Miss_sly :{w
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200125423
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:37 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Het risico zit vooral bij gedeeltelijke en ontbrekende vaccinatie. Maar in dit geval praat je dan nog steeds over de helt van de bevolking en dat is rond de 35 miljoen mensen.
pi_200125424
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Huh, ik was helemaal niet te laatste oorspronkelijk, ik zag nog een post na mij van Miss_sly :{w
Ja die postte door het slotje heen :)
pi_200125432
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het risico zit vooral bij gedeeltelijke en ontbrekende vaccinatie. Maar in dit geval praat je dan nog steeds over de helt van de bevolking en dat is rond de 35 miljoen mensen.
En wellicht de impact van de vele AZ vaccinaties daar? Ook al is er veel discussie over de procentuele bescherming tegen deze Delta variant ivm Pfizer bijvoorbeeld.
pi_200125440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat ook van belang is, is hoe overheden hier op gaan reageren. Is dit het begin van een nieuwe golf aan (lokale) lockdowns en/of maatregelen die de zomer in Europa gaat ontregelen?
Ja dit klinkt egoistisch maar dat is nu ook iets waar ik me druk over maak. Straks verpesten de huilies (niet mijn woorden) mijn vakantie. Ik kan het met niet voorstellen, maar ik kon mij wel meer niet voorstellen en dat is ook gebeurd.
pi_200125456
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En wellicht de impact van de vele AZ vaccinaties daar? Ook al is er veel discussie over de procentuele bescherming tegen deze Delta variant ivm Pfizer bijvoorbeeld.
Ik heb Janssen gehad. Zijn nog geen cijfers over bekend toch t.o.v. de delta variant?

Anders ga ik snel nog ff een pfizertje halen mocht dat echt nodig zijn.
pi_200125464
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mischien wel maar ik heb daar geen cijfers van gezien, volgens mij is volledige vaccinatie bij alle vaccins het beste.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 13:42:39 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200125474
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel bijzonder dat de shit elke keer in de UK China begint.
Ftfy
1947-2016
pi_200125475
Na wat nattevingerwerk uit de online grafiekjes valt me op dat waar de verhouding cases:opnames begin dit jaar nog zo'n 10:1 was in de UK, is dit nu ongeveer 50:1.
I'll give you something to do
pi_200125485
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien wel maar ik heb daar geen cijfers van gezien, volgens mij is volledige vaccinatie bij alle vaccins het beste.
Gisteren hier ook al besproken: blijkbaar laten in de UK veel mensen zich maar 1x prikken.
pi_200125496
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gisteren hier ook al besproken: blijkbaar laten in de UK veel mensen zich maar 1x prikken.
Er zit in het VK 12 weken tussen vaccinaties dus dat kan het beeld vertekenen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het gisteren niet echt gevolgd heb.
pi_200125498
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:42 schreef galantis het volgende:
Na wat nattevingerwerk uit de online grafiekjes valt me op dat waar de verhouding cases:opnames begin dit jaar nog zo'n 10:1 was in de UK, is dit nu ongeveer 50:1.
De vraag is in hoeverre de versoepelingen over 3 weken het aantal cases daar door het dak zal laten schieten met een groei percentage van 70% week op week. Dan kan die verhouding ineens een stuk dichter bij elkaar komen te liggen.
pi_200125514
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel bijzonder dat de shit elke keer in de UK begint.
Nee, Delta komt uit India. Via Engeland, dat wel, want Delta is een mutatie van de Engelse variant.

Wel zo aardig van India om dat dan weer naar Engeland terug te sturen met wat value add :D
pi_200125515
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De vraag is in hoeverre de versoepelingen over 3 weken het aantal cases daar door het dak zal laten schieten met een groei percentage van 70% week op week. Dan kan die verhouding ineens een stuk dichter bij elkaar komen te liggen.
Hoezo zou dat wat aan de verhouding veranderen? Die wordt m.i. met name bepaald door de vaccinatiegraad.
I'll give you something to do
pi_200125521
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan blijft de verhouding toch gewoon 50:1. Alleen zal het dan alsnog druk worden in de ziekehuizen. Maar ben je ook zo bij groepsimmuniteit. Dat kan bijna niet anders.
pi_200125534
https://www.gezondheidsra(...)enten-tegen-covid-19

Gewoon een helder advies. Naast de verwachte directe gezondheidswinst (welke op zichzelf al voldoende reden zou kunnen zijn adolescenten óók te vaccineren) is er ook de indirecte gezondheidswinst, voor zowel adolescenten zelf als de rest van de samenleving.

quote:
Gezondheidswinst voor adolescenten
De commissie is van mening dat vaccinatie van adolescenten in de leeftijd 12 tot en met 17 jaar met het BioNTech/Pfizer-vaccin in zekere mate gezondheidswinst oplevert voor de groep zelf. De gezondheidswinst bestaat uit (1) het bij een (beperkte) groep voorkómen van ernstige ziekte (ziekenhuisopname) als gevolg van COVID-19 en complicaties als MIS-C, (2) het voorkomen van langdurige ziekte bij een mogelijk grotere groep, en (3) het indirect voorkomen van negatieve effecten op de (mentale) gezondheid en algemeen welbevinden van de gehele groep.

Vaccinatie voorkomt SARS-CoV-2-infecties en daaraan gerelateerde ziekenhuisopnames bij adolescenten. Hoewel COVID-19 bij de meeste adolescenten alleen verkoudheidsklachten geeft, bestaat er een kleine groep bij wie de ziekte een ernstiger beloop heeft waarvoor ziekenhuisopname was geïndiceerd. Ongeveer de helft tot een derde van deze groep lijkt geen onderliggende aandoening te hebben. Ook het voorkomen van langdurige klachten van COVID-19 bij adolescenten beschouwt de commissie als mee te wegen directe gezondheidswinst, ook al kan de aard en omvang daarvan op dit moment nog onvoldoende onderbouwd worden met wetenschappelijke evidentie. De realiteit is dat deze evidentie pas later beschikbaar komt en dat volgens de commissie een overschatting van deze winst minder problematisch is dan een onderschatting.

Daarnaast heeft de commissie aanzienlijk gewicht toegekend aan de indirecte gezondheidseffecten van vaccinatie van adolescenten. Het is niet uitgesloten dat bij een sterke toename van de infectiedruk wederom besloten wordt tot niet-medicamenteuze, zeer beperkende preventieve maatregelen. Onderzoek ten tijde van de eerste lockdown toont aan dat in deze periode de (mentale) gezondheid en het algemeen welbevinden van adolescenten verslechterd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')