Ook die nemen toe (zij het weinig in verhouding met vorig jaar / eerder dit jaar).quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef aartstyle het volgende:
Hoe gaat het met de ziekenhuis cijfers in de UK? Dat lijkt me veel belangrijker.
Lijkt me inderdaad heel onlogisch als:quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dat is volledig afhankelijk van de gevolgen van die besmettingen.
Blijven tot nu toe binnen de perken maar stijgen wel.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef aartstyle het volgende:
Hoe gaat het met de ziekenhuis cijfers in de UK? Dat lijkt me veel belangrijker.
Per dag of week?quote:
Toch wel weer serieus spannend als ik die cijfers zo zie. Je zou zeggen, 66% eerste dosis gehad. Van de overige 34% heeft een derde zeg maar al een besmetting doorlopen. Je zou zeggen dat het dan nooit heel hoog kan oplopen met de ziekenhuis cijfers. Maar zeker weten doen we dat ook niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich lelijk vergissen daar op de impact die het gaat hebben. Dat groeipercentage kan dan relatief voor minder opnames en overlijdens zorgen, maar als het zo blijft groeien heb je wel een serieus probleem lijkt me.
Wat ook van belang is, is hoe overheden hier op gaan reageren. Is dit het begin van een nieuwe golf aan (lokale) lockdowns en/of maatregelen die de zomer in Europa gaat ontregelen?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Toch wel weer serieus spannend als ik die cijfers zo zie. Je zou zeggen, 66% eerste dosis gehad. Van de overige 34% heeft een derde zeg maar al een besmetting doorlopen. Je zou zeggen dat het dan nooit heel hoog kan oplopen met de ziekenhuis cijfers. Maar zeker weten doen we dat ook niet.
Het risico zit vooral bij gedeeltelijke en ontbrekende vaccinatie. Maar in dit geval praat je dan nog steeds over de helt van de bevolking en dat is rond de 35 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Toch wel weer serieus spannend als ik die cijfers zo zie. Je zou zeggen, 66% eerste dosis gehad. Van de overige 34% heeft een derde zeg maar al een besmetting doorlopen. Je zou zeggen dat het dan nooit heel hoog kan oplopen met de ziekenhuis cijfers. Maar zeker weten doen we dat ook niet.
Ja die postte door het slotje heenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Huh, ik was helemaal niet te laatste oorspronkelijk, ik zag nog een post na mij van Miss_sly
En wellicht de impact van de vele AZ vaccinaties daar? Ook al is er veel discussie over de procentuele bescherming tegen deze Delta variant ivm Pfizer bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het risico zit vooral bij gedeeltelijke en ontbrekende vaccinatie. Maar in dit geval praat je dan nog steeds over de helt van de bevolking en dat is rond de 35 miljoen mensen.
Ja dit klinkt egoistisch maar dat is nu ook iets waar ik me druk over maak. Straks verpesten de huilies (niet mijn woorden) mijn vakantie. Ik kan het met niet voorstellen, maar ik kon mij wel meer niet voorstellen en dat is ook gebeurd.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ook van belang is, is hoe overheden hier op gaan reageren. Is dit het begin van een nieuwe golf aan (lokale) lockdowns en/of maatregelen die de zomer in Europa gaat ontregelen?
Ik heb Janssen gehad. Zijn nog geen cijfers over bekend toch t.o.v. de delta variant?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En wellicht de impact van de vele AZ vaccinaties daar? Ook al is er veel discussie over de procentuele bescherming tegen deze Delta variant ivm Pfizer bijvoorbeeld.
Mischien wel maar ik heb daar geen cijfers van gezien, volgens mij is volledige vaccinatie bij alle vaccins het beste.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En wellicht de impact van de vele AZ vaccinaties daar? Ook al is er veel discussie over de procentuele bescherming tegen deze Delta variant ivm Pfizer bijvoorbeeld.
Ftfyquote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel bijzonder dat de shit elke keer in de UK China begint.
Gisteren hier ook al besproken: blijkbaar laten in de UK veel mensen zich maar 1x prikken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien wel maar ik heb daar geen cijfers van gezien, volgens mij is volledige vaccinatie bij alle vaccins het beste.
Er zit in het VK 12 weken tussen vaccinaties dus dat kan het beeld vertekenen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het gisteren niet echt gevolgd heb.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gisteren hier ook al besproken: blijkbaar laten in de UK veel mensen zich maar 1x prikken.
De vraag is in hoeverre de versoepelingen over 3 weken het aantal cases daar door het dak zal laten schieten met een groei percentage van 70% week op week. Dan kan die verhouding ineens een stuk dichter bij elkaar komen te liggen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:42 schreef galantis het volgende:
Na wat nattevingerwerk uit de online grafiekjes valt me op dat waar de verhouding cases:opnames begin dit jaar nog zo'n 10:1 was in de UK, is dit nu ongeveer 50:1.
Nee, Delta komt uit India. Via Engeland, dat wel, want Delta is een mutatie van de Engelse variant.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel bijzonder dat de shit elke keer in de UK begint.
Hoezo zou dat wat aan de verhouding veranderen? Die wordt m.i. met name bepaald door de vaccinatiegraad.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre de versoepelingen over 3 weken het aantal cases daar door het dak zal laten schieten met een groei percentage van 70% week op week. Dan kan die verhouding ineens een stuk dichter bij elkaar komen te liggen.
Dan blijft de verhouding toch gewoon 50:1. Alleen zal het dan alsnog druk worden in de ziekehuizen. Maar ben je ook zo bij groepsimmuniteit. Dat kan bijna niet anders.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre de versoepelingen over 3 weken het aantal cases daar door het dak zal laten schieten met een groei percentage van 70% week op week. Dan kan die verhouding ineens een stuk dichter bij elkaar komen te liggen.
quote:Gezondheidswinst voor adolescenten
De commissie is van mening dat vaccinatie van adolescenten in de leeftijd 12 tot en met 17 jaar met het BioNTech/Pfizer-vaccin in zekere mate gezondheidswinst oplevert voor de groep zelf. De gezondheidswinst bestaat uit (1) het bij een (beperkte) groep voorkómen van ernstige ziekte (ziekenhuisopname) als gevolg van COVID-19 en complicaties als MIS-C, (2) het voorkomen van langdurige ziekte bij een mogelijk grotere groep, en (3) het indirect voorkomen van negatieve effecten op de (mentale) gezondheid en algemeen welbevinden van de gehele groep.
Vaccinatie voorkomt SARS-CoV-2-infecties en daaraan gerelateerde ziekenhuisopnames bij adolescenten. Hoewel COVID-19 bij de meeste adolescenten alleen verkoudheidsklachten geeft, bestaat er een kleine groep bij wie de ziekte een ernstiger beloop heeft waarvoor ziekenhuisopname was geïndiceerd. Ongeveer de helft tot een derde van deze groep lijkt geen onderliggende aandoening te hebben. Ook het voorkomen van langdurige klachten van COVID-19 bij adolescenten beschouwt de commissie als mee te wegen directe gezondheidswinst, ook al kan de aard en omvang daarvan op dit moment nog onvoldoende onderbouwd worden met wetenschappelijke evidentie. De realiteit is dat deze evidentie pas later beschikbaar komt en dat volgens de commissie een overschatting van deze winst minder problematisch is dan een onderschatting.
Daarnaast heeft de commissie aanzienlijk gewicht toegekend aan de indirecte gezondheidseffecten van vaccinatie van adolescenten. Het is niet uitgesloten dat bij een sterke toename van de infectiedruk wederom besloten wordt tot niet-medicamenteuze, zeer beperkende preventieve maatregelen. Onderzoek ten tijde van de eerste lockdown toont aan dat in deze periode de (mentale) gezondheid en het algemeen welbevinden van adolescenten verslechterd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |