En qua vaccinatiebereidheid valt het ook reuze mee. Het antivax-sentiment is dan wel fanatiek en ruimschoots aanwezig op social media, maar ik denk dat ze in absolute aantallen sterk tegenvallen. Wat ons geluk is, is dat er onder de bevolking geen breedgedragen gevoel van onvrede en wantrouwen heerst dat elke welwillende poging van de overheid dwarszit. Zie bijv Rusland.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit ben ik wél met je eens. Onze vaccinatiecampagne en -strategie heeft uiteindelijk heel goed uitgepakt
Ik lees gewoon even de woordelijke samenvatting van het praatprogramma en ik denk bij mezelf: Jezus Christus, er zijn dus mensen die echt elke dag deze AIDS in hun hersenpan in laten stralen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:07 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)ltavariant-humberto/
Klopt, maar of je hem nu echt in je penis wil stoppen...mag, hoor, ik oordeel niet maar de meesten kiezen toch voor neusquote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag vroeg een castingbureau om te figureren in een film als Bentley-chauffeur.
Ik vroeg naar de covid-maatregelen op de set. Er dient een thuistest gedaan worden. Die zou maar 2 cm in je neus moeten, niet zo ver als bij de GGD. Uitslag na 15 minuten.
Navraag gedaan bij iemand die PCR-testen doet. Deze 2cm test is te faken, je kunt 'm zelfs helemaal niet in je neus stoppen.
Dat stond inderdaad verderop in mijn post. Áls je besmettingen wil voorkomen en het gaat vooral rond onder kinderen doordat zij niet gevaccineerd zijn, dan is de meest effectieve manier om besmettingen terug te brengen sluiting van de scholen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dat is volledig afhankelijk van de gevolgen van die besmettingen.
En tot die tijd gaan er elk moment mensen DOOD! Slaap lekker hoor!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil niet weten hoeveel doden ik nu al wel niet op m'n geweten heb; kan pas komend weekend terecht voor m'n eerste prik
Wat lees ik nu.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:56 schreef Tijger_m het volgende:
Klopt, maar of je hem nu echt in je penis wil stoppen
Die hele heisa over die stok in je neus is sowieso wel erg overdreven. Godsamme zeg, grow a pair. In mijn keel vond ik irritanter tbh.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, nou, hij stelde dat je dat staafje ook ergens anders in kon stoppen...dus...
Bij de GGD zelf vond ik het heel erg meevallen. Bij Spoedtest, waar we onze sneltest gedaan hebben voor Portugal vond ik dan weer veel irritanter. Die ging een stuk dieper (hihi) en ook voor een wat langere tijd (5 seconden ipv de 3 bij de GGD). Ik merkte er in m'n keel dus echt niks van.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Die hele heisa over die stok in je neus is sowieso wel erg overdreven. Godsamme zeg, grow a pair. In mijn keel vond ik irritanter tbh.
Neus kietelde bij mij altijd, keel voelde ik niet eens, mijn vrouw precies andersom.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Die hele heisa over die stok in je neus is sowieso wel erg overdreven. Godsamme zeg, grow a pair. In mijn keel vond ik irritanter tbh.
Een ✨talkshow✨, het enige programma waar een niet in het omt aanwezige mdl arts, een kamerlid, en twee DJ's in "discussie" gaan of wij nog vodjes moeten dragen, terwijl meerdere omt leden al 1-2 weken voor het afschaffen riepen dat het inmiddels onzin was.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik lees gewoon even de woordelijke samenvatting van het praatprogramma en ik denk bij mezelf: Jezus Christus, er zijn dus mensen die echt elke dag deze AIDS in hun hersenpan in laten stralen.
Ook zo'n ander artikel waar naar gelinkt wordt, over mondkapjes in Spanje en dat er in Nederland ook nog heel veel twijfel zou zijn over het stoppen met mondkapjes dragen. Alleen maar omdat #mondkapje trending is op Twitter. Alles om het maar te lijken alsof er in Nederland nu een hele felle mondkapdiscussie woedt. Deze media zijn stuk, mogen we nieuwe?
Ah, ik moest ff goed kokhalzen. Maar dan nog, na 30 seconden ben je weg, gedoe om niks.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij de GGD zelf vond ik het heel erg meevallen. Bij Spoedtest, waar we onze sneltest gedaan hebben voor Portugal vond ik dan weer veel irritanter. Die ging een stuk dieper (hihi) en ook voor een wat langere tijd (5 seconden ipv de 3 bij de GGD). Ik merkte er in m'n keel dus echt niks van.
quote:Je kon erop wachten. Dat onderwijsbestuurders de corona-ellende zouden aangrijpen. Dat ze ‘een kans’ zouden zien en het ijzer gretig zouden smeden. Steevast ruiken bestuurders van grote mbo-instellingen elke mogelijkheid om eerdere mislukte vernieuwingen – vrijwel altijd meer digitaal en zelfstandig werken en minder fysieke lessen – via een achterdeur weer door te drukken.
Ja hoor, het Albeda College, een gigantische mbo-instelling in Rotterdam, is de eerste. Dat gaat in het nieuwe schooljaar door met thuisonderwijs en onlinelessen. De leerlingen hoeven niet dagelijks naar school te komen, alleen voor praktijkvakken. Ook vakken als Nederlands en rekenen zullen grotendeels online worden gegeven. Wat bestuurders erin aantrekt, is gemakkelijk te bedenken. Digitaal zijn grote groepen te bedienen; handig bij een lerarentekort. Ordeproblemen zijn voorbij. Het scheelt dure lesruimte. Je kunt het verkopen als innovatie. Winwinwin.
Ron Kooren, voorzitter van het college van bestuur van Albeda, ziet (Algemeen Dagblad, 21 juni) alleen maar voordelen van afstandsonderwijs: geen volle klassen meer, waar je ‘hutjemutje op elkaar’ zit. Hij ziet het onlinelesmodel als ‘enorme winst van corona’. ‘De onderwijsvernieuwing heeft een enorme zet gekregen’, juicht hij.
En vind jij dit een goede ontwikkeling?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Zelfs als het wel weer mag is het natuurlijk nog niet gezegd dat onze jeugd weer een volledige lesweek op locatie krijgt:
[..]
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En vind jij dit een goede ontwikkeling?
Ik weet het echt niet, daarom vraag ik het ook. Heb er wel mijn twijfels bij.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Het onderwijsveld is niet dommer geworden van de afgelopen periode, we weten nu hoe online onderwijs werkt en waar het voor inzetbaar is. Maar ik hoop dat we vooral ook bekend zijn geworden met de tekortkomingen. Wat mij betreft is dit een bijzonder slechte weg om in te slaan.
Heb ik ook. Vind het erg jammer dat de ellende er al weer ingeramd wordt, of tenminste, zo voelt het voor mij. Versoepelingen te vroeg, steroid varianten, de hel van het najaar, de stoute vakantiegangers die varianten meenemen.. Bleergh, had het graag even helemaal losgelaten maar dat lukt niet echt zo.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:51 schreef SilverEyes het volgende:
Ik had me toch iets anders voorgesteld, na maandenlang lockdown. Nu is alles weer open, en dat is heerlijk. Toch voelt het alsof het zwaard van Damocles boven onze hoofden hangt. Het voelt, bij mij tenminste, alsof er alweer wordt voorgemasseerd op een nieuwe lockdown. Ook de benamingen van Kuipers, de Delta variant is corona on steroïden.
Hoop dat ik het mis heb.
De modellering van de Britse variant is goed uitgekomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
Delta variant leidt toch niet tot meer ziekenhuisopnames?
Ik vind het echt weer precies hetzelfde Britse variant verhaal.
Er is wel een toename in de UKquote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
Delta variant leidt toch niet tot meer ziekenhuisopnames?
Ik vind het echt weer precies hetzelfde Britse variant verhaal.
Is gewoon line-fitting, lees de boel maar eens terug, ik kan me nog iets herinneren van code zwart en 170k besmettingen per dag. En zo zijn er talloze koppen die de hel en verdoemenis preekten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:04 schreef Montov het volgende:
[..]
De modellering van de Britse variant is goed uitgekomen.
Die 170k is niet van de RIVM gekomen. En de maatregelen die genomen zijn waren juist ter voorkoming van code zwart, en de ziekenhuizen waren daar dichtbij.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is gewoon line-fitting, lees de boel maar eens terug, ik kan me nog iets herinneren van code zwart en 170k besmettingen per dag. En zo zijn er talloze koppen die de hel en verdoemenis preekten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |