SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.quote:Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet
De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
RIPquote:Kerk op Urk is beperkingen zat
De Sionkerk op Urk laat de coronamaatregelen voor een groot deel los. De kerk zegt in Trouw tegemoet te willen komen aan "de nood en het geestelijk welzijn" van de gemeente. "Het is niet dat we het op Urk beter weten, of dat we niet luisteren naar de overheid. We willen gehoorzaam zijn aan de overheid, maar wel in samenhang met Gods geboden", zegt ouderling en voorlichter H. Snoek.
https://nos.nl/liveblog/2(...)anssen-op-komst.htmlquote:Onderzoek naar wereldwijde dierensterfte door corona-afval
Twee Leidse onderzoekers proberen in kaart te brengen hoe vaak en waar dieren sterven door corona-afval. Biologen Auke-Florian Hiemstra van Naturalis Biodiversity Center en Liselotte Rambonnet van de Universiteit Leiden kwamen vooral verhalen tegen over mondkapjes die zijn opgegeten door bijvoorbeeld pinguïns en honden. "Dieren raken verzwakt door de verstrikkingen, of verhongeren door het plastic in hun maag", zegt Rambonnet.
Het eerste Nederlandse slachtoffer is volgens het tweetal een dode baars die gevangen was geraakt in een latex handschoen. Corona-afval leidt trouwens niet alleen tot problemen voor dieren. Zo gebruiken vogels mondkapjes bij de bouw van nesten, zegt Hiemstra. "Ook verpakkingen van zakdoekjes werden teruggevonden in nesten. Zelfs de symptomen van covid-19 zie je dus terug aan de bouwsels van dieren."
Tot nu toe hebben de onderzoekers hun bevindingen gebaseerd op nieuwsberichten en posts op sociale media van van fotografen, zwerfvuilrapers, vogelaars, wildopvangcentra en dierenartsen. Om een completer en actueler beeld te krijgen roepen ze het publiek op om dierensterfte door corona-afval te melden op covidlitter.com.
Je zegt dat de lijn daalt. Dat doet 'ie niet.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de groei niet stijgt, de lijn zelf is al 6 weken redelijk vlak.
Dat zeg ik ook niet, kijk eens goed naar die grafiek? Het scenario daar is per 1 juli alles van tafel en helemaal terug naar voor corona. Dat staat er ook bij "kunnen we terug naar voor half maart 2020?". Hoewel ik daar zoals bekend gigantisch naar snak, lijkt het me DAARVOOR handiger om te wachten tot augustus, wanneer de ic met maatregelen in die grafiek op 0 staat.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je doet of het eenvoudig is om nog even 2 maanden dicht te blijven, ik denk dat je onderschat wat de impact is op de economie en samenleving, je hoeft echt niet alles open te gooien gelijk, maar je kunt wel al heel veel opheffen wat toch nauwelijks impact op de besmettingen heeft. Sterker nog ik denk dat als je de BSO zou openen dat dat een beter resultaat geeft voor de ziekenhuizen dan ze sluiten.
Roep mensen ook op om buiten dingen te gaan doen, geef als overheid het advies: spreek niet BINNEN af, doe het buiten.
Dat deed ik eigenlijk niet, ik legde meer de nadruk op het wat hypocriete gedrag om de schuld bij 1 groep neer te willen leggen. Het is gewoon niet zo dat je dat klakkeloos kan doen zonder objectief naar anderen te kijken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik leg bij niemand de schuld neer maar dat doe je toch zelf?
En perfectie bestaat niet, iedere maatregel wordt in meer of mindere mate overtreden en dat door bijna iedereen.
Jullie praten langs elkaar heen volgens mij, ik had het over die grafiek van van dissel die expliciet stelt dat we vanaf 1 Juli naar de situatie van voor corona kunnen omdat de ic dan niet zwaar belast meer wordt. ("Alles opheffen, terug naar voor 17 maart 2020" is het scenario expliciet).quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je zegt dat de lijn daalt. Dat doet 'ie niet.
Waar zeg ik dat? Graag even quoten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je zegt dat de lijn daalt. Dat doet 'ie niet.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Graag even quoten.
Maar de lijn daalt dus niet.quote:Op dit moment zitten we ongeveer op een kwart van de capaciteit, kortom als je ziet dat de lijn daalt dan is dat prima omdat je nu al weet dat vaccinatie werkt voor het laten dalen van de ziekenhuiscijfers.
Die grafiek van 4 weken terug van Jaap voorspelde 1000 mensen met Corona op de IC komende vrijdag, de grafieken van Jaap zijn volstrekt onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, kijk eens goed naar die grafiek? Het scenario daar is per 1 juli alles van tafel en helemaal terug naar voor corona. Dat staat er ook bij "kunnen we terug naar voor half maart 2020?". Hoewel ik daar zoals bekend gigantisch naar snak, lijkt het me DAARVOOR handiger om te wachten tot augustus, wanneer de ic met maatregelen in die grafiek op 0 staat.
Van Dissel impliceert hier in die presentatie dat dat 1 juli al kan, klopt duidelijk ook qua dat zorg het dan makkelijk aankan, maar als je twee maanden langer wacht is het helemaal weg, vandaar 😁
Wat jij noemt is allemaal alleen relevant tot dat punt natuurlijk, daarna heb je geen adviezen meer nodig 😉
zal het gebrek aan koffie zijn dan maar ik lees dat jij je ouders eigenlijk asociaal vindt maar dat die er makkelijk mee wegkomen en een paar jongeren die een biertje willen drinken niet.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat deed ik eigenlijk niet, ik legde meer de nadruk op het wat hypocriete gedrag om de schuld bij 1 groep neer te willen leggen. Het is gewoon niet zo dat je dat klakkeloos kan doen zonder objectief naar anderen te kijken.
Ik zie werkelijk niet waar je las dat ik het als beschuldiging neer legde, kan het zijn dat het een premature uwerzijds is geweest?
Nog niet, daarom zeg ik ook: alsquote:Op woensdag 24 maart 2021 09:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Maar de lijn daalt dus niet.
Klopt, heb ook een vraag gestelt in hoeverre het model wat ze gebruiken rekening houd met verwachte immuniteit en vaccinatie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:54 schreef Scrummie het volgende:
Uit de dia's van Jaap;
[ afbeelding ]
Ik ga dus wel uit van 1 juni nu als datum dat we weer zo goed als terug naar normaal gaan, daarvoor al versoepelingen mogelijk uiteraard.
[ afbeelding ]
Dit kan ook interessant zijn voor mensen van hier, of je nou positief of negatief over het RIVM bent.
Hoi.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gisteren toch nog een groot gedeelte van de persconferentie gezien; moet zeggen dat ik de vragen deze keer opmerkelijk beter vond. En de antwoorden vond ik in de meeste gevallen ook wat beter te pruimen. Zit vaak genoeg te zeiken op ze, dus dan wil ik het ook benoemen als het imo wel goed ging.
Heb me erbij neergelegd dat we geduld moeten hebben tot eind april, begin mei. Hopelijk is er dan langzaam weer wat meer mogelijk. En hopelijk kunnen we in de zomer gewoon weer op vakantie.
Als ik kijk naar deze slide en de routekaart moeten weet ik het nog niet. Die signaalwaarden op de routekaart zijn zo scherp gezet dat (als ik de grafiek goed lees ) op 1 juni zo rond de 300/400 IC bezetting zitten? Lees ik het dan goed? Die routekaart wil ons geloven dat alle maatregelen pas opgeheven worden of sterk versoepeld dat de IC"s bijna leeg zijn.quote:
Waterkanon erop.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen die sociale steun zoeken bij elkaar
ME
Hou toch op, volgens mij onderschat je een beetje de waarde en rol van de kerk in die gemeenschap.
Blijkbaar is de behoefte groot, ze nemen die verantwoordelijkheid. Volgens mij is dat ook geen groep mensen die zorg éist als die er niet is. Want gods wil
Het zij zo, niet te moeilijk over doen en al helemaal niet ME zaken roepen
Wat ik eindelijk eens positief vond is dat ze zeggen: We houden de ziekenhuiscijfers eens goed in de gaten en focussen ons niet meer blind op de besmettingen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gisteren toch nog een groot gedeelte van de persconferentie gezien; moet zeggen dat ik de vragen deze keer opmerkelijk beter vond. En de antwoorden vond ik in de meeste gevallen ook wat beter te pruimen. Zit vaak genoeg te zeiken op ze, dus dan wil ik het ook benoemen als het imo wel goed ging.
Heb me erbij neergelegd dat we geduld moeten hebben tot eind april, begin mei. Hopelijk is er dan langzaam weer wat meer mogelijk. En hopelijk kunnen we in de zomer gewoon weer op vakantie.
Oh. Goed om te weten. Toch de kalender maar een keer vervangen hierquote:Op woensdag 24 maart 2021 09:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoi.
Het is inmiddels 2021, geen 2020 meer
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan die routekaart eigenlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als ik kijk naar deze slide en de routekaart moeten weet ik het nog niet. Die signaalwaarden op de routekaart zijn zo scherp gezet dat (als ik de grafiek goed lees ) op 1 juni zo rond de 300/400 IC bezetting zitten? Lees ik het dan goed? Die routekaart wil ons geloven dat alle maatregelen pas opgeheven worden of sterk versoepeld dat de IC"s bijna leeg zijn.
Iemand een idee of ik dat goed zie?
Hopen dan dat we per 1 juni ALLE maatregelen laten vallen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:54 schreef Scrummie het volgende:
Uit de dia's van Jaap;
[ afbeelding ]
Ik ga dus wel uit van 1 juni nu als datum dat we weer zo goed als terug naar normaal gaan, daarvoor al versoepelingen mogelijk uiteraard.
[ afbeelding ]
Dit kan ook interessant zijn voor mensen van hier, of je nou positief of negatief over het RIVM bent.
Oh, dan is de zinsbouw niet helemaal juist maar ik snap 'm nuquote:Op woensdag 24 maart 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nog niet, daarom zeg ik ook: als
Het is belangrijk om te kijken hoe sterk de stijging is in de ziekenhuizen, besmettingscijfers zijn maar een beperkte indicator daarvan.
Ik uit geen waarde oordeel. Maar ik wilde aangeven, in het kader van een voorgaande discussie, dat het niet zo is dat ouderen niet zouden bijdragen aan ongewenste situaties.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal het gebrek aan koffie zijn dan maar ik lees dat jij je ouders eigenlijk asociaal vindt maar dat die er makkelijk mee wegkomen en een paar jongeren die een biertje willen drinken niet.
Jaartelling is een sociaal construct, daar heeft een virus geen boodschap aanquote:Op woensdag 24 maart 2021 09:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoi.
Het is inmiddels 2021, geen 2020 meer
Nee, ik hoor er gelukkig weinig over. Dat ding heeft niet eens een 'code wit' scenario. Dat lijkt me toch het punt waar je naartoe wil?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan die routekaart eigenlijk.
Die routekaart is zo een gaar ding, die was ooit bedacht om de druk op de ziekenhuizen aan te kunnen, dus bij meer besmettingen zaken terugdraaien, of juist niet. Echter dat was met het idee dat er zo langzaam immuniteit zou ontstaan op een gecontrolleerde manier.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als ik kijk naar deze slide en de routekaart moeten weet ik het nog niet. Die signaalwaarden op de routekaart zijn zo scherp gezet dat (als ik de grafiek goed lees ) op 1 juni zo rond de 300/400 IC bezetting zitten? Lees ik het dan goed? Die routekaart wil ons geloven dat alle maatregelen pas opgeheven worden of sterk versoepeld dat de IC"s bijna leeg zijn.
Iemand een idee of ik dat goed zie?
Kan gewoon onderin het cavia- of konijnenhok.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee, ik hoor er gelukkig weinig over. Dat ding heeft niet eens een 'code wit' scenario. Dat lijkt me toch het punt waar je naartoe wil?
Ja.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik eindelijk eens positief vond is dat ze zeggen: We houden de ziekenhuiscijfers eens goed in de gaten en focussen ons niet meer blind op de besmettingen.
Er is meer dan alleen de EU.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het enige wat ik nog enigszins apart vind is dat ze in mei die verplichte quarantaine klaar hebben, maar dat het tegen die tijd al bijna niet meer nodig isgezien ik gok dat we vanaf eind mei wel weer wat kunnen reizen binnen de EU. Hoop niet dat je dan alsnog in quarantaine moet. Dat het alleen blijft gelden voor risico gebieden.
Dat van die voorraad is al best vaak uitgelegt door Jaap van Delden, heb al paar keer genoemd maar in de Podcast van the Big 5 op Bnr heeft er een uitzending van een uur over waarin hij precies uitlegt waarom het in Januari zo moeizaam op gang kwam en waarom de voorraden zo groot zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja.
En de uitleg waarom ze zoveel vaccins achter de hand houden vond ik erg duidelijk uitgelegd.
Plus dat ze natuurlijk ook gewoon een punt hebben dat we deels aan de maatregelen vast zitten omdat er nog zoveel mensen zijn die zich niet aan de basis regels houden.
Het was grotendeels gewoon een logisch verhaal allemaal.
Het enige wat ik nog enigszins apart vind is dat ze in mei die verplichte quarantaine klaar hebben, maar dat het tegen die tijd al bijna niet meer nodig isgezien ik gok dat we vanaf eind mei wel weer wat kunnen reizen binnen de EU. Hoop niet dat je dan alsnog in quarantaine moet. Dat het alleen blijft gelden voor risico gebieden.
Ja, uiteindelijk wel natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee, ik hoor er gelukkig weinig over. Dat ding heeft niet eens een 'code wit' scenario. Dat lijkt me toch het punt waar je naartoe wil?
Dat ben ik wel eens hoor, je ziet ook een groot verschil met een jaar geleden, we zijn het allemaal wel zat.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik uit geen waarde oordeel. Maar ik wilde aangeven, in het kader van een voorgaande discussie, dat het niet zo is dat ouderen niet zouden bijdragen aan ongewenste situaties.
Ik vind zelf dat ze extra risico nemen, maar weeg dat ook af tegen het gevaar van eenzaamheid. Het zijn geen robots die je in de kast kunt zetten, maar mensen die behoeftes hebben die verder gaan dan eten en drinken.
Yep.quote:
Dat snap ikquote:
https://nos.nl/liveblog/2(...)anssen-op-komst.htmlquote:'Bijna 30 miljoen AstraZeneca-vaccins in Italiaanse fabriek bedoeld voor VK'
Zo'n 29 miljoen doses van het AstraZeneca-vaccin liggen klaar in Italië om vervoerd te worden naar het Verenigd Koninkrijk. Volgens de Italiaanse krant La Stampa zou het onder meer gaan om doses die in Leiden zijn geproduceerd.
De Italiaanse autoriteiten hebben de voorraad in de fabriek in Anagni aangetroffen na een melding van de Europese Commissie (EC), schrijft de krant. De EC komt later vandaag met plannen om de export van vaccins aan banden te leggen als farmaceuten niet op tijd leveren. AstraZeneca levert in de EU minder dan waar de EC van was uitgegaan. De voorraad in Italië licht daarom gevoelig.
De EC, de Italiaanse autoriteiten en de eigenaar van de fabriek hebben het bericht van de krant nog niet bevestigd. Als het inderdaad blijkt te gaan om bijna 30 miljoen vaccins, is dat een groter aantal dan AstraZeneca tot dusver heeft geleverd aan de EU.
Is dat wel zo ja? En hoeveel mensen is "zoveel" dan?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja.
En de uitleg waarom ze zoveel vaccins achter de hand houden vond ik erg duidelijk uitgelegd.
Plus dat ze natuurlijk ook gewoon een punt hebben dat we deels aan de maatregelen vast zitten omdat er nog zoveel mensen zijn die zich niet aan de basis regels houden.
Nu!quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer is het hoorcollege van Jaap?
Als dat daadwerkelijk aan UK was geleverd, was heel UK ongeveer klaar geweest met vaccineren met deze voorraad.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)anssen-op-komst.html
Dus misschien 29 miljoen dosis extra voor de EU
Lichtgevoelige vaccins?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Voor de eerste prik zo ongeveer wel inderdaad. Johnson krabbelde volgens mij al een beetje terug en wilde de vaccins volgens mij wel delen. Dat zou al positief zijn voor de EU.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk aan UK was geleverd, was heel UK ongeveer klaar geweest met vaccineren met deze voorraad.
quote:Johnson werpt zich momenteel op als de verbindende staatsman die samen met Europa de AstraZeneca-problematiek wil tackelen. Wat opnieuw goede pr is voor de leider. Johnson is daarom bereid de vaccins uit Leiden te delen met de Europese Unie.
Jeetje dat zou een meevaller zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Moet je even de technische briefing luisteren nu, Jaap legt daar uit hoe dat werkt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef dezomervoorbij het volgende:
Prikken
Prikken
Prikken
24/7 verdomme!
En ik snap dat er niet genoegd dosis is voor een groot deel van de bevolking. Maar prik in ieder geval 90% van wat je al wel hebt!
Ik weet niet goed hoe ik dit moet lezen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom prikken als je eindeloos 2 weekjes erbij kan pakken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef dezomervoorbij het volgende:
Prikken
Prikken
Prikken
24/7 verdomme!
En ik snap dat er niet genoegd dosis is voor een groot deel van de bevolking. Maar prik in ieder geval 90% van wat je al wel hebt!
Thnx! Ben nu ingeschakeldquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moet je even de technische briefing luisteren nu, Jaap legt daar uit hoe dat werkt.
Ben benieuwd of ze die export kunnen tegenhoudenquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jeetje dat zou een meevaller zijn.
Ja, onder bepaalde opstandigheden kan de EU de export tegenhouden als zo'n bedrijf zich niet houdt aan een overeenkomst met de EU.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik weet niet goed hoe ik dit moet lezen.
Een bedrijf volgt een contract met de UK en daar gaat de EU een stokje voor steken omdat ze zelf steken hebben laten vallen?
Ik ben echt niet een groot voorstander van het beleid (in het algemeen), maar het is naïef om te denken dat het maar om zo weinig mensen gaat die de basis regels negeren. Er raken niet voor niets nog zoveel mensen besmet. En de percentages die ze noemden (en die ik elders ook al tegen kwam de afgelopen weken) zijn vrij duidelijk. Als ik alleen al zie hoeveel mensen er met klachten rustig de stad in gaan. Hoeveel mensen er bij het begin van de crisis überhaupt aan herinnert moesten worden om hun handen te wassen..quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is dat wel zo ja? En hoeveel mensen is "zoveel" dan?
Zijn de 5 irritantjes per week die in de supermarkt ruzie maken met de vakkenvullers om een mondkapje "zoveel" mensen?
Leggen ze zwaardere maatregelen op zodat mensen zich sneller/beter aan de lichtere maatregelen houden? Een soort van oplossing voor het falen in de handhaving?
Of misschien omdat mensen inzien dat de maatregelen, ingevoerd gebaseerd op cijfers, geen verandering in diezelfde cijfers laten zien? En dat de politiek kan blijven vingertje wijzen, maar hun aanpak faalt dus gewoon.
Al. een. jaar. lang.
In het kort, de probematiek zit hem nu met name in dat je erg afhankelijk bent van de leveringen en dat je mensen wel van te voren moet inplannen voor een afspraak en dat het proces om die allemaal opnieuw in te plannen best complex is. Daarom is het fijne aan het Jansen vaccin dat je dat probleem niet hebt, die hoef je niet op voorraad te houden omdat het maar 1 prik is, ik verwacht dat ze die via massa events zullen zetten.quote:
Zou wat zijn als je alleen naar een massaal prikevenement mag met een negatief testbewijsquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
In het kort, de probematiek zit hem nu met name in dat je erg afhankelijk bent van de leveringen en dat je mensen wel van te voren moet inplannen voor een afspraak en dat het proces om die allemaal opnieuw in te plannen best complex is. Daarom is het fijne aan het Jansen vaccin dat je dat probleem niet hebt, die hoef je niet op voorraad te houden omdat het maar 1 prik is, ik verwacht dat ze die via massa events zullen zetten.
Er staan 600.000 vaccins op de plank stof te happen. Veiligheidsvoorraad, noemen ze dat. Ik noem het incompetentie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:20 schreef dezomervoorbij het volgende:
We hebben teveel Astra Zeneca op voorraad hoor ik nu
Die worden deze week en volgende week ingehaalt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:20 schreef dezomervoorbij het volgende:
We hebben teveel Astra Zeneca op voorraad hoor ik nu
Plus dat je deze niet heel moeilijk hoeft te vervoeren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
In het kort, de probematiek zit hem nu met name in dat je erg afhankelijk bent van de leveringen en dat je mensen wel van te voren moet inplannen voor een afspraak en dat het proces om die allemaal opnieuw in te plannen best complex is. Daarom is het fijne aan het Jansen vaccin dat je dat probleem niet hebt, die hoef je niet op voorraad te houden omdat het maar 1 prik is, ik verwacht dat ze die via massa events zullen zetten.
Laat me raden, je luister niet naar de briefing?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Er staan 600.000 vaccins op de plank stof te happen. Veiligheidsvoorraad, noemen ze dat. Ik noem het incompetentie.
Janssen komt met 170.000 vaccins in april volgens de planning, hopelijk komt er snel meer van...quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
ik vond de uitleg van Hugo gisteren wel logisch, in principe gewoon een buffer die rekening houdt met de leveringen even die AZ pauze daar buiten gelatenquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waarom prikken als je eindeloos 2 weekjes erbij kan pakken.
Ze kunnen gewoon met de Febo wagentjesquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Plus dat je deze niet heel moeilijk hoeft te vervoeren.
Jansen
Ik kijk naar de Belg.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat me raden, je luister niet naar de briefing?
En hopelijk prikken ze daar stevig mee door, dus geen voorraad van 3-5 dagen overhouden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Janssen komt met 170.000 vaccins in april volgens de planning, hopelijk komt er snel meer van...
Want een genuanceerde mening vormen na het jezelf goed informeren is te veel moeite?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Er staan 600.000 vaccins op de plank stof te happen. Veiligheidsvoorraad, noemen ze dat. Ik noem het incompetentie.
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:
Die voorraad is zo hoog omdat:quote:
quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
De (ervarings)deskundigen staan aan mijn zijde, ik win.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:26 schreef archito het volgende:
[..]
Want een genuanceerde mening vormen na het jezelf goed informeren is te veel moeite?
Ja, anders moeten ze nieuwe afspraken maken (echt zielig). Dan kun je beter maar wat extra ziekenhuisbezetting en/of doden voor lief nemen. Zitten we nu in een crisis of niet?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond de uitleg van Hugo gisteren wel logisch, in principe gewoon een buffer die rekening houdt met de leveringen even die AZ pauze daar buiten gelaten
Je wil vooral niet dat je de mensen geen tweede prik kan geven zodat ze later nog een keer moeten komen voor nog eens twee prikken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Ja, anders moeten ze nieuwe afspraken maken (echt zielig). Dan kun je beter maar wat extra ziekenhuisbezetting en/of doden voor lief nemen. Zitten we nu in een crisis of niet?
Ik denk dat daar veel winst valt te halen, men had beter naar het bedrijfsleven kunnen kijken of die dat niet op zich hadden kunnen nemen, de reisbranche is natuurlijk expert in dit soort systemen, ik heb jarenlang ervaring met reisboeking systemen en die had je prima kunnen inzetten voor dit.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Ja, anders moeten ze nieuwe afspraken maken (echt zielig). Dan kun je beter maar wat extra ziekenhuisbezetting en/of doden voor lief nemen. Zitten we nu in een crisis of niet?
quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
Ok, dus dan zal hij het ook wel snappen als de EU die 29 miljoen vaccins binnen de EU houdt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:33 schreef Confetti het volgende:
De EU heeft geen volk, natie of grondgebied. Daarom ontbreekt het bij die bureaucraten het aan patriotisme en scherpte. Boris Johnson verwoordde het treffend door te zeggen dat ze het aan 'greed' te danken hebben dat het allemaal zo goed loopt daar.
Geef aan dat de reisbranche zonder restricties mag opereren bij gevaccineerden, geef diezelfde reisbranche vervolgens de beschikking over alle vaccins, en binnen no time is iedereen gevaccineerdquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat daar veel winst valt te halen, men had beter naar het bedrijfsleven kunnen kijken of die dat niet op zich hadden kunnen nemen, de reisbranche is natuurlijk expert in dit soort systemen, ik heb jarenlang ervaring met reisboeking systemen en die had je prima kunnen inzetten voor dit.
Sinds Ursula dreigde met exportverboden is er al bijna 40 miljoen aan vaccins geëxporteerd zag ik 2 weken terug bij Rtl Z. Ze blaft maar bijt niet.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:35 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ok, dus dan zal hij het ook wel snappen als de EU die 29 miljoen vaccins binnen de EU houdt.
quote:Mocht er de komende tijd ruimte voor versoepelingen ontstaan, dan zal het OMT niet
schromen hier ook tussentijds een advies over uit te brengen.
Ik doelde er meer op dat ze gewend zijn om snel in te springen op tegenvallersquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geef aan dat de reisbranche zonder restricties mag opereren bij gevaccineerden, geef diezelfde reisbranche vervolgens de beschikking over alle vaccins, en binnen no time is iedereen gevaccineerd
Er zijn al mogelijkheden:quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geef aan dat de reisbranche zonder restricties mag opereren bij gevaccineerden, geef diezelfde reisbranche vervolgens de beschikking over alle vaccins, en binnen no time is iedereen gevaccineerd
https://niw.nl/unieke-aanbieding-vaccinatievakantie-in-israel/quote:Unieke aanbieding: vaccinatievakantie in Israël
Dankzij een hechte samenwerking tussen Israëlische autoriteiten, Oppenheim Travel en het NIW, kunnen wij u met trots in april een unieke vakantie aanbieden. Niet alleen twaalf dagen door Israël toeren, maar ook worden gevaccineerd.
(En verder)
Ik ga dit overwegen. Niet om voor te dringen. Maar gewoon om het feit dat het hier zo'n puinhoop is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn al mogelijkheden:
[..]
https://niw.nl/unieke-aanbieding-vaccinatievakantie-in-israel/
Ja eens, ik lees hier tussen de regels wat frustratie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zou de insteek altijd al geweest moeten zijn
Wat een jodenstreek!quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik ga dit overwegen. Niet om voor te dringen. Maar gewoon om het feit dat het hier zo'n puinhoop is.
Dan neem ik meteen een hele koffer mee voor alle fokkers. Mogen jullie tegen kostprijs van me kopen.
Zekerquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doelde er meer op dat ze gewend zijn om snel in te springen op tegenvallers
Misschien wel leuk om te weten is dat als de internet checkin er uit ligt dat ze snel kantoorpersoneel oproepen om naar schiphol te komen om te helpen bij de incheckbalies
Ondertussen las ik net dat het OMT zorgen heeft geuit over die grote test evenementen in april.quote:
Het boeken van hotelkamers lijkt qua algoritme ook erg op het fijnmazig vaccineren, mensen onderschatten wel eens hoe complex dat is, ga maar eens een groepreis boekenquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker.
Als je kijkt hoe ad hoc bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen inspelen op dagelijkse veranderingen, dan kan de overheid daar nog heel veel van leren.
Uit kosten-overwegingen? De kosten van de lockdown zijn vele malen groter dan wat extra vaccins kopenquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je wil vooral niet dat je de mensen geen tweede prik kan geven zodat ze later nog een keer moeten komen voor nog eens twee prikken.
Dat valt wel mee, maar de winst viel van de zomer te halen, je had toen al een dry run kunnen oefenen op verschillende scenario's, het is de kern van het probleem, het is elke keer acteren op de huidige situatie in plaats van vooruit denken en daarop acteren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:44 schreef aartstyle het volgende:
Wat een zooitje jongen.
Ze hebben gewoon geen idee wat ze aan het doen zijn.
Lagere aanloop snelheid bij de nieuwe doelgroepen. Jullie hebben pas een jaar de tijd gehad om die mensen te informeren. Kan je ergens inzetten op een enorm falen? Daaaag zomervakantie.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ondertussen las ik net dat het OMT zorgen heeft geuit over die grote test evenementen in april.
Ik heb echt het gevoel alsof ze het maar niks vinden dat ze straks weer wat minder in de schijnwerpers staan. Nu nog even op zoveel mogelijk plekken controle uitoefenen. Zo komt het over.
Dit inderdaad. Ik zie wel weer gebeuren dat deze weer worden uitgesteld of afgelast.quote:In het verlengde van deze vragen, uit het OMT, gezien de huidige
epidemiologische context met stijgende aantallen besmettingen, haar zorg over
de circa 100 geplande evenementen die op zeer korte termijn doorgang zullen
vinden om met toegangstesten te experimenteren. Het OMT zou graag zien dat
de ervaringen en de follow-up van de eerste evenementen hier goed in worden
meegenomen. Ook vraagt het OMT dat bij de pilots met preventief testen binnen
het wetenschappelijk en hoger onderwijs de desbetreffende GGD’en worden
betrokken vanuit het belang van een zorgvuldig BCO
Volgens mij komende grondstoffen uit BE.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:49 schreef aartstyle het volgende:
Laten we wel eerlijk wezen (dat moet ik ook zijn). De EU is natuurlijk de grootste faalhaas door die contracten met AZ niet goed dicht te timmeren. Juridisch schijnen we niks in te kunnen brengen en een export verbod gaat alleen maar averechts werken. Dan worden vanuit de UK de grondstoffen voor Pfizer niet meer geleverd. Kansloos dus.
De houding van de EU tov AZ is alleen maar om de mensen af te leiden van het eigen falen.
Ja, ik ook. Ze zullen het dan bewust wel niet denken, of intentioneel, maar de onbewuste psychologische processen zijn er wel.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb echt het gevoel alsof ze het maar niks vinden dat ze straks weer wat minder in de schijnwerpers staan. Nu nog even op zoveel mogelijk plekken controle uitoefenen. Zo komt het over.
Dat werd gisteren tijdens een uitzending niet zo gebracht. In iedergeval had de UK een prima stok achter de deur om ons dubbel terug te pakken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij komende grondstoffen uit BE.
Ik mag hopen dat ze die insteek altijd al hebben gehad, mara het nooit echt benoemd hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:41 schreef _serial_ het volgende:
Ja eens, ik lees hier tussen de regels wat frustratie.
We hebben als EU nog wel meer achter de hand dan een simpel exportverbod hoor.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat werd gisteren tijdens een uitzending niet zo gebracht. In iedergeval had de UK een prima stok achter de deur om ons dubbel terug te pakken.
Gelukkig zijn we niet heel erg van AZ afhankelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:49 schreef aartstyle het volgende:
Laten we wel eerlijk wezen (dat moet ik ook zijn). De EU is natuurlijk de grootste faalhaas door die contracten met AZ niet goed dicht te timmeren. Juridisch schijnen we niks in te kunnen brengen en een export verbod gaat alleen maar averechts werken. Dan worden vanuit de UK de grondstoffen voor Pfizer niet meer geleverd. Kansloos dus.
De houding van de EU tov AZ is alleen maar om de mensen af te leiden van het eigen falen.
En zelfs als de zorg niet ontlast is zul je op een gegeven moment toch door moeten door veel gebruik van sneltests etc. Als bijv die Indiase variant weer roet in het eten zou gooien, moet dan weer alles een jaar dicht?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ze zullen het dan bewust wel niet denken, of intentioneel, maar de onbewuste psychologische processen zijn er wel.
Op een gegeven moment moet je alles gewoon voor lief nemen, doen we met de griep ook. Maar alsjeblieft, als de zorg ontlast is moeten we gewoon weer terug naar normaal. Het is bye bye OMT over een paar maand.
Ik neem het het OMT niet eens zo erg kwalijk. Het is de taak van de overheid om een keer in te gaan zien dat ze zich niet eindeloos achter het OMT moeten gaan verschuilen en dat zij het OMT onbewust het gevoel hebben gegeven dat ze macht hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ze zullen het dan bewust wel niet denken, of intentioneel, maar de onbewuste psychologische processen zijn er wel.
Op een gegeven moment moet je alles gewoon voor lief nemen, doen we met de griep ook. Maar alsjeblieft, als de zorg ontlast is moeten we gewoon weer terug naar normaal. Het is bye bye OMT over een paar maand.
Of 1 juli/1 augustus dus wat ik zei, dan is de ic (praktisch) helemaal leeg en blijft dat daarna waarschijnlijk ook.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:54 schreef Scrummie het volgende:
Uit de dia's van Jaap;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste versoepelingen kunnen misschien al wel in september worden aangekondigd. Als er geen neiuwe varianten zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er al iets gezegd over wanneer de kroegen weer open kunnen?
Wijndal zal als enige spelen vanavond, ja.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we niet heel erg van AZ afhankelijk.
"Wij zijn wel klaar met 2020, maar 2020 is nog niet klaar met ons"quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jaartelling is een sociaal construct, daar heeft een virus geen boodschap aan
Dat testen zie ik vooral als tijdelijke oplossing voor de komende drie, vier maanden. Daarna moet het gewoon klaar zijn: Zorg ontlast, iedereen eerste prik gehad, en de rest is eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:55 schreef falling_away het volgende:
[..]
En zelfs als de zorg niet ontlast is zul je op een gegeven moment toch door moeten door veel gebruik van sneltests etc. Als bijv die Indiase variant weer roet in het eten zou gooien, moet dan weer alles een jaar dicht?
Ik juich die evenementen met testen juist toe, ook met het oog op toekomstige virussen en varianten.
M.a.w de OMT leden moeten hun mond houden over die evenementen waar streng getest wordt.
Die plicht gaat alleen gelden voor terugkomen uit risicogebieden. In de praktijk dus nog twee jaar als je op safari gaat of andere plekken langs de road naar Mandalay, totdat wij die landen ook genoeg vaccins hebben gegund zodat we er veilig op vakantie kunnen 😉quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja.
Het was grotendeels gewoon een logisch verhaal allemaal.
Laat het azijn eens staan als ontbijt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:58 schreef zoost het volgende:
[..]
Eerste versoepelingen kunnen misschien al wel in september worden aangekondigd. Als er geen neiuwe varianten zijn.
En niet alleen bij AZ heeft de EU gefaald. Ze vonden het ook gewoon OK dat de Janssen vaccins, geproduceert in Europa, afgevuld werden in de VS. Dus kunnen we ook een maand langer op die vaccins wachten. Hier een NYTimes artikel over het falen van de EU wat betreft de vaccins.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:49 schreef aartstyle het volgende:
De vaccinaties?quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:05 schreef nostra het volgende:
Die spikjes van een week zijn toch niet meteen een trendmatige indicator? De hele grafiek is een zaagtand.
Hebben we in EU wel genoeg faciliteiten om het hier af te vullen? In zelfde hoeveelheden als dat ze in VS doenquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En niet alleen bij AZ heeft de EU gefaald. Ze vonden het ook gewoon OK dat de Janssen vaccins, geproduceert in Europa, afgevuld werden in de VS. Dus kunnen we ook een maand langer op die vaccins wachten. Hier een NYTimes artikel over het falen van de EU wat betreft de vaccins.
De VS ging in zee met de farmaceuten, stelde grondstoffen voor ze veilig, beknibbelde niet op kosten, en nam grote risico's weg (als het vaccin niet zou werken zou de farmaceut daar niet de klos van zijn).
De EU winkelde als een klant, met de hand op de knip.
Nu probeert men steeds de schuld op AZ af te schuiven en hen keer op keer in een slecht daglicht te stellen (wat ze natuurlijk ook wel deels aan zichzelf te danken hebben). Maar AZ had doses klaar liggen toen het goedgekeurd werd, er kon direct begonnen worden met vaccineren (al moest NL toen nog de systemen zorgvuldig opzetten). Toen Janssen goedgekeurd werd moesten we nog een maand wachten op uberhaupt de eerste levering. En dat zijn er dan een schamele 170K, maar dat is fantastisch want het is een vaccin van maar 1 spuit. Wat in feite ook onzin is. Het is al 1 spuit vaccin getest. Na 1 spuit is de bescherming zelfs bij AZ beter (76% vs 67%) en langer (Janssen voor 56 dagen getest, AZ voor 90 dagen, de dag van de booster). De bescherming van Moderna en Pfizer na de eerste spuit is zelfs nog hoger, alleen daar komt de booster binnen 4 wekek dus kan nog niet goed onderzocht worden hoe hoog, en voor hoe lang. Janssen claimt 85% bescherming tegen ziekenhuisopname, bij Moderna, Pfizer, AZ en Novavax is dat practische 100%. Janssen onderzoekt niet voor niets of een booster bij hun tot betere bescherming leid, alleen zij hebben er voor gezorgd dat ze als 1-spuit vaccin zijn goedgekeurd, en dus ook als zodanig gebruikt kunnen worden.
https://www.nytimes.com/2021/03/20/world/europe/europe-vaccine-rollout-astrazeneca.html
Ik denk dat een kroegeigenaar beter kan gaan solliciteren. Van wat ik gisteren begreep bij de persco wordt dat pas ergens juli / augustus.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er al iets gezegd over wanneer de kroegen weer open kunnen?
Percentage positief. Dat is van 7,5 naar 8+ gegaan in de afgelopen week en daarmee zou het toegenomen aantal testen niet (alleen/grotendeels) meer een verklaring zijn voor het toegenomen aantal gevallen. Maar dat soort toenames leken in alle weken daarvoor ook (tijdelijk) voor te komen, zonder afbreuk te doen aan de dalende trend op wat langere termijn.quote:
Ja in Oss staat een bedrijf die dat kan.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hebben we in EU wel genoeg faciliteiten om het hier af te vullen? In zelfde hoeveelheden als dat ze in VS doen
Goed verhaal. Echter wel 1 nuance. Janssen claimt on het voorkomen van ernstige corona 85 procent - dus zwaardere symptomen en 100 procent bescherming tegen ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En niet alleen bij AZ heeft de EU gefaald. Ze vonden het ook gewoon OK dat de Janssen vaccins, geproduceert in Europa, afgevuld werden in de VS. Dus kunnen we ook een maand langer op die vaccins wachten. Hier een NYTimes artikel over het falen van de EU wat betreft de vaccins.
De VS ging in zee met de farmaceuten, stelde grondstoffen voor ze veilig, beknibbelde niet op kosten, en nam grote risico's weg (als het vaccin niet zou werken zou de farmaceut daar niet de klos van zijn).
Nu probeert men steeds de schuld op AZ af te schuiven en hen keer op keer in een slecht daglicht te stellen (wat ze natuurlijk ook wel deels aan zichzelf te danken hebben). Maar AZ had doses klaar liggen toen het goedgekeurd werd, er kon direct begonnen worden met vaccineren (al moest NL toen nog de systemen zorgvuldig opzetten). Toen Janssen goedgekeurd werd moesten we nog een maand wachten op uberhaupt de eerste levering. En dat zijn er dan een schamele 170K, maar dat is fantastisch want het is een vaccin van maar 1 spuit. Wat in feite ook onzin is. Het is al 1 spuit vaccin getest. Na 1 spuit is de bescherming zelfs bij AZ beter (76% vs 67%) en langer (Janssen voor 56 dagen getest, AZ voor 90 dagen, de dag van de booster). De bescherming van Moderna en Pfizer na de eerste spuit is zelfs nog hoger, alleen daar komt de booster binnen 4 wekek dus kan nog niet goed onderzocht worden hoe hoog, en voor hoe lang. Janssen claimt 85% bescherming tegen ziekenhuisopname, bij Moderna, Pfizer, AZ en Novavax is dat practische 100%. Janssen onderzoekt niet voor niets of een booster bij hun tot betere bescherming leid, alleen zij hebben er voor gezorgd dat ze als 1-spuit vaccin zijn goedgekeurd, en dus ook als zodanig gebruikt kunnen worden.
https://www.nytimes.com/2021/03/20/world/europe/europe-vaccine-rollout-astrazeneca.html
Als wij ooit in oorlog komen met de amerikanen gaan wij ze alsnog vragen om onze wapens die hier geproduceerd zijn netjes in te pakken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daarnaast staat daar ook MSD / Organon (die zelf ook bezig waren met een vaccin). Die kunnen toch ook wel een paar flesjes vullen lijkt me.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja in Oss staat een bedrijf die dat kan.
https://nos.nl/artikel/23(...)experts-bezorgd.html
Ja die begreep ik ook niet helemaalquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:10 schreef Mallerd01 het volgende:
Jaap zegt dat de toename bij 18-24 het grootst is maar z'n eigen grafiek spreekt hem tegen want bijna alle andere hebben een hoger percentage toegenomen positieve testen (18-24 was 11%, 30+ is 10% en 60+ was ook lager) of ben ik nou die hele grafiek verkeerd aan het bekijken?
Van een collega heb ik begrepen dat zelfs de supermarkten van 1 tot 5 april dichtgaan.quote:
Die zaagtand komt doordat op bepaalde dagen mensen zich vaker laten testen of om een andere reden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Percentage positief. Dat is van 7,5 naar 8+ gegaan in de afgelopen week en daarmee zou het toegenomen aantal testen niet (alleen/grotendeels) meer een verklaring zijn voor het toegenomen aantal gevallen. Maar dat soort toenames leken in alle weken daarvoor ook (tijdelijk) voor te komen, zonder afbreuk te doen aan de dalende trend op wat langere termijn.
Ik moet zeggen dat ik niet gelijk onder indruk ben van hun capaciteit. Natuurlijk biedt het ruimte maar kan me voorstellen dat Janssen & Janssen wiens moederbedrijf in Amerika gevestigd is een afspraak heeft met lokale afvulbedrijf die dit in grotere aantallen kan doen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja in Oss staat een bedrijf die dat kan.
https://nos.nl/artikel/23(...)experts-bezorgd.html
Wellicht dat het dan duidelijker was geworden dat het hier of daar ook wel geregeld had kunnen worden.quote:Volgens Kersten is het belangrijk om de wereldwijde afvulcapaciteit snel goed in beeld te krijgen. Dat blijkt een uitdaging, want zelfs de internationale federatie van farmaceutische producenten weet het niet. De organisatie schrijft in een deze week verschenen rapport (.pdf) dat er "geen accurate schattingen zijn van de wereldwijde afvulcapaciteit".
Als het om farma gaat, is het meestal wie het eerst met big money over de brug komt, staat vooraan de rij, zeker in een crisis.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Janssen zou in de VS in februari al 12 miljoen doses leveren, dat doel hebben ze gemist.
Voor eind maart zouden ze er 20 miljoen leveren, maar dat worden er slechts ongeveer 8 miljoen hooguit.
Dus ik denk dat Europa ook wel flink lagere en latere leveringen kan verwachten. Maar ook wel bizar dat er eerst 20 miljoen in de VS geleverd zouden worden, geproduceerd in Europa, voordat er 1 in Europa geleverd zou worden. Goed werk Von der Leyen & Co!
https://www.politico.com/news/2021/03/23/johnson-johnson-vaccine-goal-477678
Om te huilen gewoon.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Janssen zou in de VS in februari al 12 miljoen doses leveren, dat doel hebben ze gemist.
Voor eind maart zouden ze er 20 miljoen leveren, maar dat worden er slechts ongeveer 8 miljoen hooguit.
Dus ik denk dat Europa ook wel flink lagere en latere leveringen kan verwachten. Maar ook wel bizar dat er eerst 20 miljoen in de VS geleverd zouden worden, geproduceerd in Europa, voordat er 1 in Europa geleverd zou worden. Goed werk Von der Leyen & Co!
Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat de vaccins in Europa geproduceerd worden, maar in de VS in potjes gedaan, we kunnen dat zelf maar Biden was zo handig om te zeggen dat de kwaliteit anders wettelijk niet gegarandeerd kan worden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Beetje clickbaitquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Die hadden ook hier in potjes gedaan kunnen worden, maar de EU stemde er mee in dat dat in de VS gebeurde, omdat Johnson&Johnson dat als voorwaarde stelde, waarschijnlijk onder druk ook van het Witte Huis. J&J heeft daar een faciliteit om te vullen, maar als men het hier had moeten doen had dat echt wel gekund.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat de vaccins in Europa geproduceerd worden, maar in de VS in potjes gedaan, we kunnen dat zelf maar Biden was zo handig om te zeggen dat de kwaliteit anders wettelijk niet gegarandeerd kan worden.
Waar een wil is, is er een weg. Als de capaciteit niet groot genoeg is kan je gewoon als EU/overheid er eenmalig in investeren om dat bedrijf te helpen om het omhoog te brengen. Dat is goedkoper dan 1 dag lockdown.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik niet gelijk onder indruk ben van hun capaciteit. Natuurlijk biedt het ruimte maar kan me voorstellen dat Janssen & Janssen wiens moederbedrijf in Amerika gevestigd is een afspraak heeft met lokale afvulbedrijf die dit in grotere aantallen kan doen.
Verder is dit gewoon jammer;
[..]
Wellicht dat het dan duidelijker was geworden dat het hier of daar ook wel geregeld had kunnen worden.
Zeker, we hebben een fabriek klaar staan in Nederland, maar volgens mij had dat te maken dat die nog niet gecertificeerd zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die hadden ook hier in potjes gedaan kunnen worden, maar de EU stemde er mee in dat dat in de VS gebeurde, omdat Johnson&Johnson dat als voorwaarde stelde, waarschijnlijk onder druk ook van het Witte Huis. J&J heeft daar een faciliteit om te vullen, maar als men het hier had moeten doen had dat echt wel gekund.
Precies, maar de EU gedroeg zich als klant in de onderhandelingen over vaccins, niet als partner.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waar een wil is, is er een weg. Als de capaciteit niet groot genoeg is kan je gewoon als EU/overheid er eenmalig in investeren om dat bedrijf te helpen om het omhoog te brengen. Dat is goedkoper dan 1 dag lockdown.
De VS doet er nu eenmaal alles aan om Amerikaanse bedrijven allereerst voor Amerikaanse burgers te laten produceren. Dat kan ik ze moeilijk kwalijk nemen. Ook al vinden "we" Crucell nog Nederlands.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die hadden ook hier in potjes gedaan kunnen worden, maar de EU stemde er mee in dat dat in de VS gebeurde, omdat Johnson&Johnson dat als voorwaarde stelde, waarschijnlijk onder druk ook van het Witte Huis. J&J heeft daar een faciliteit om te vullen, maar als men het hier had moeten doen had dat echt wel gekund.
Ja, dat zal een van de punten zijn in evaluaties denk ik. Nu investeren is waarschijnlijk veel te laat. Dat hadden ze half jaar geleden al moeten doen om nu genoeg capaciteit te hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waar een wil is, is er een weg. Als de capaciteit niet groot genoeg is kan je gewoon als EU/overheid er eenmalig in investeren om dat bedrijf te helpen om het omhoog te brengen. Dat is goedkoper dan 1 dag lockdown.
Klopt dat is hun fout geweest niet alleen bij J&J hoor ook bij Pfizer of eigenlijk Biontech wat het vaccin ontwikkelt heeft. Wat Pfizer met behulp van de Amerikaanse overheid snel heeft overgenomen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Precies, maar de EU gedroeg zich als klant in de onderhandelingen over vaccins, niet als partner.
Dat was ook de grote kritiek van Jaap Goudsmit. Het VK en de VS hebben erin geïnvesteerd en de EU heeft alleen maar een aantal vaccins opgekocht. Daarom hebben het VK en de VS een veel betere positie om vaccins af te nemen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja, dat zal een van de punten zijn in evaluaties denk ik. Nu investeren is waarschijnlijk veel te laat. Dat hadden ze half jaar geleden al moeten doen om nu genoeg capaciteit te hebben.
EU heeft wel AZ vrijwel geheel voorgefinancierd begreep ik.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat was ook de grote kritiek van Jaap Goudsmit. Het VK en de VS hebben erin geïnvesteerd en de EU heeft alleen maar een aantal vaccins opgekocht. Daarom hebben het VK en de VS een veel betere positie om vaccins af te nemen.
De slides met die percentages erboven daarin zag je dat, hoewel bijvoorbeeld het jongste twee cohorten de grootste percentuele stijging in positieve testen had (+23 en +29) het aandeel in het totaal bij de 18-24 het hoogste was.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:10 schreef Mallerd01 het volgende:
Jaap zegt dat de toename bij 18-24 het grootst is maar z'n eigen grafiek spreekt hem tegen want bijna alle andere hebben een hoger percentage toegenomen positieve testen (18-24 was 11%, 30+ is 10% en 60+ was ook lager) of ben ik nou die hele grafiek verkeerd aan het bekijken?
Waar ik mij dan weer aan irriteer is dat ze OVERAL verschillende cohorten gebruiken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De slides met die percentages erboven daarin zag je dat, hoewel bijvoorbeeld het jongste twee cohorten de grootste percentuele stijging in positieve testen had (+23 en +29) het aandeel in het totaal bij de 18-24 het hoogste was.
13-17 en 25-49 hebben allemaal een ongeveer even groot deel. Vanaf 50+ neemt het af en bij 0-12 is het, ondanks een hoge stijging, nog steeds niet het grootste deel van de positieve testen.
Van Dissel gaf hierbij aan dat je dus overal een stijging ziet.
Dat zei hij inderdaad en daarin had ie gelijk, maar aan het eind zei hij dat de stijging bij 18-24 het grootst was en dat verbaasde me, want dat spreekt z'n grafiek tegen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De slides met die percentages erboven daarin zag je dat, hoewel bijvoorbeeld het jongste twee cohorten de grootste percentuele stijging in positieve testen had (+23 en +29) het aandeel in het totaal bij de 18-24 het hoogste was.
13-17 en 25-49 hebben allemaal een ongeveer even groot deel. Vanaf 50+ neemt het af en bij 0-12 is het, ondanks een hoge stijging, nog steeds niet het grootste deel van de positieve testen.
Van Dissel gaf hierbij aan dat je dus overal een stijging ziet.
Haha, dat kan ik me voorstellen. Dat zal een stukje beroepsdeformatie zijn. Ik heb daar niet zo'n moeite mee. Maar als boekhouder stoort het mij dan weer als er geen duizendtal-puntjes worden gezetquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waar ik mij dan weer aan irriteer is dat ze OVERAL verschillende cohorten gebruiken.
Daar kan ik als techneut gewoon niet tegen.
Nee, dat klopte wel met zijn grafiek.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:32 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat zei hij inderdaad en daarin had ie gelijk, maar aan het eind zei hij dat de stijging bij 18-24 het grootst was en dat verbaasde me, want dat spreekt z'n grafiek tegen.
Wel interessant om te zien dat z'n avondklok/bezoekbeperking vraag nog steeds niet losgekoppeld is (wat wel de vraag was) maar het verbaasd me ook niet, want dat is natuurlijk niet te berekenen.
Volgens mij niet, vandaar dat ik het zei, maar we wachten maar even af tot de presentatie online staatquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopte wel met zijn grafiek.
Jaap doet dat niet, die geeft aan wat het effect is van maatregelen, de regering beslist welke ze nemen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:34 schreef Mallerd01 het volgende:
En van Dissel moet eens stoppen met adviseren over lockdowns, hij is een infectieziekte specialist, geen versoeplingsspecialist, zeker niet met een model dat een potentiële afwijking van 50% heeft. Als ik daar op m'n werk mee aankom, word ik vierkant uitgelachen.
Bij ons moeten budgetten geforecast worden tot op de euro ongeveer, als deze bugetten dan eindelijk rond zijn, komt er gegarandeerd een negatief target overheen van 20% dus dat lijkt wel een beetje op modeleren bij de RIVM.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:34 schreef Mallerd01 het volgende:
En van Dissel moet eens stoppen met adviseren over lockdowns, hij is een infectieziekte specialist, geen versoeplingsspecialist, zeker niet met een model dat een potentiële afwijking van 50% heeft. Als ik daar op m'n werk mee aankom, word ik vierkant uitgelachen.
Goed voor de Duitsersquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:36 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
In ons gidsland gaat het ook goed.
Die staat al online.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:36 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, vandaar dat ik het zei, maar we wachten maar even af tot de presentatie online staat
Als je de presentatie las, zag je onderaan duidelijk in dikgedrukte letters staan: Advies: pas op de plaats.....quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jaap doet dat niet, die geeft aan wat het effect is van maatregelen, de regering beslist welke ze nemen.
Die zitten straks in de zomer wel lekker massaal aan het strand met hun mooie vaccinatie paspoortjesquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Polen bijna 30K erbij weer, wat zijn ze daar allemaal aan het doen?
Ff bewijsje van besmetting en losquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die zitten straks in de zomer wel lekker massaal aan het strand met hun mooie vaccinatie paspoortjes
Mag gewoon blij zijn voor de Duitsers dat de lockdown (zoals in eerste instantie voorgesteld) niet doorgaat. Als je daar een andere mening over hebt is dat verder prima hoor maar dan kun je mijn bericht ook gewoon negerenquote:
quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die staat al online.
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf
Nou, daar komt ie dan: pagina 7 staat de bewuste grafiek, daarin zie je dat 18-24 bovenaan qua aantal staat maar 'slechts' een toename van 11% is terwijl die van 0-12 en 13-17 veel hoger ligt (respectievelijk 23 en 29%) dus volgens mij klopt het gewoon niet wat ie zei.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopte wel met zijn grafiek.
dE bRiTsE vArIaNt?quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:43 schreef raptorix het volgende:
En laat Jaap nu eens bewijzen dat de R zo dramatisch oploopt als je versoepelt, waarom gebeurde dit dan niet deze zomer waar we geen maatregelen hadden, geen mensen gevaccineerd, en wanneer de immuniteit veel lager was.
Was ook een extreem dom plan om vijf dagen lang de supermarkten te sluiten rond/met Pasen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:46 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Duitsland, de paaslockdown gaat niet door.
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdfquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:36 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, vandaar dat ik het zei, maar we wachten maar even af tot de presentatie online staat
Dat kan bijna niet, ik vind dat hij redelijk duidelijk laat zien wat de verwachte impact is, zeker in combinatie met dat gedachte-experiment wat hij heeft uitgevoerd.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:43 schreef raptorix het volgende:
En laat Jaap nu eens bewijzen dat de R zo dramatisch oploopt als je versoepelt, waarom gebeurde dit dan niet deze zomer waar we geen maatregelen hadden, geen mensen gevaccineerd, en wanneer de immuniteit veel lager was.
Doen Jaap & co ookquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:48 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
. Maar IANAViroloog uiteraard, dus ook ik roep maar wat.
Mjah, je moet niet vergeten dat Duitsers veel minder vaak boodschappen doen dan wij hequote:Op woensdag 24 maart 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was ook een extreem dom plan om vijf dagen lang de supermarkten te sluiten rond/met Pasen.
Maar met die lagere percentuele stijging hebben ze het grootste aandeel in het totaal. Die 11% is dus de stijging in het aantal meldingen, die staafgrafieken eronder zijn de totalen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:41 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
[..]
Nou, daar komt ie dan: pagina 7 staat de bewuste grafiek, daarin zie je dat 18-24 bovenaan qua aantal staat maar 'slechts' een toename van 11% is terwijl die van 0-12 en 13-17 veel hoger ligt (respectievelijk 23 en 29%) dus volgens mij klopt het gewoon niet wat ie zei.
Het zit je wel hoog he?quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:43 schreef raptorix het volgende:
Precies wat ik bedoel en wat Jaap niet zei: Ze hebben het grootste aantal besmettingen maar zeker niet de grootste toename.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar met die lagere percentuele stijging hebben ze het grootste aandeel in het totaal. Die 11% is dus de stijging in het aantal meldingen, die staafgrafieken eronder zijn de totalen.
Dat heeft hij ook zeer duidelijk niet gezegd over het percentage van de stijging. Hij heeft expliciet benoemd dat de percentuele stijging in de laagste twee cohorten duidelijk het grootste zijn, maar dat ze alsnog zeker niet het grootste deel van de positieve testen innemen, en dat dat de groep is die maar 11% is gestegen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:53 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel en wat Jaap niet zei: Ze hebben het grootste aantal besmettingen maar zeker niet de grootste toename.
Excuses, ik dacht dat het je reactie was op het 'de overheid is de grip kwijt' verhaal uit die tweetquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mag gewoon blij zijn voor de Duitsers dat de lockdown (zoals in eerste instantie voorgesteld) niet doorgaat. Als je daar een andere mening over hebt is dat verder prima hoor maar dan kun je mijn bericht ook gewoon negeren
Dat is het ding, hij heeft het wel gezegd: was ongeveer zijn laatste zin voordat hij naar de volgende dia ging. Hij heeft heel duidelijk benoemd dat het aantal positieven 18-24 het hoogst was en hij heeft ook gezegd dat het de groep is die 11% gestegen is maar hij zei als laatste dat het de groep was die de grootste stijging had.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:55 schreef miss_sly het volgende:
Da
[..]
Dat heeft hij ook zeer duidelijk niet gezegd over het percentage van de stijging. Hij heeft expliciet benoemd dat de percentuele stijging in de laagste twee cohorten duidelijk het grootste zijn, maar dat ze alsnog zeker niet het grootste deel van de positieve testen innemen, en dat dat de groep is die maar 11% is gestegen.
Die grafiek bij:quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Flatten the curve?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
niet helemaal natuurlijk, dat het VK dit juridisch beter heeft dichtgetimmerd betekent niet dat AZ dan maar schijt aan de EU mag hebbenquote:Op woensdag 24 maart 2021 10:49 schreef aartstyle het volgende:
En waarom zouden er heel weinig besmettelijke mensen zijn geweest?quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:53 schreef noodgang het volgende:
[..]
Het zit je wel hoog he?
Maar aan het begin van de zomer waren er heel weinig besmettelijke mensen (na de eerste lockdown). Als er heel weinig besmettelijke mensen zijn, zijn er ook veel minder besmettingen. Zelfs als de R (ruim) boven de 1 ligt duurt het best lang om van 10 besmettingen naar 3000 te komen. Van 3000 naar 20000 gaat een stuk sneller.
Kunnen Jut&Jul nog een voorbeeld aan nemenquote:Op woensdag 24 maart 2021 11:57 schreef Haags het volgende:
Het siert haar (Merkel) wel dat ze toegeeft een fout te hebben gemaakt.
Ze weten wat ze geleverd hebben aan huisartsen en langdurige zorg, en je mag ervan uitgaan dat die vaccins niet in de vriezer blijven liggen bij de huisarts, want dat betekend dat je ze door de plee kan spoelen na 5 dagen, zo stom zijn ze nu ook weer niet.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:59 schreef Molo het volgende:
Valt het trouwens ook op hoeveel prikken er berekend zijn, en hoeveel minder er gemeld zijn? 😉
Als het juridisch wel goed in elkaar zat hadden ze een kort geding/ spoed procedure opgestart. Maar ze lijken juridisch niks te kunnen doen. Dan heb je het dus niet goed voor elkaar. We kennen de big Pharma ondertussen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet helemaal natuurlijk, dat het VK dit juridisch beter heeft dichtgetimmerd betekent niet dat AZ dan maar schijt aan de EU mag hebben
Opzich kan testen wel veel helpen, zeker als je erachter komt dat je besmet bent en dan vervolgens nog een officiële afspraak maakt bij de GGD zodat je zo'n 'vaccinatiepaspoort' krijgt en zoals Hugo de Jonge gisteren zei, volgens mij gaan ze mensen die corona hebben doorgemaakt maar een prik geven inplaats van twee. Als ze daardoor dus best wat mensen eruit pikken die (lijkt mij) lichte/geen symptomen hebben en daardoor veel minder prikken nodig hebt kunnen andere groepen sneller geprikt worden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:59 schreef Mallerd01 het volgende:
Wel nice trouwens dat Jaap niet overtuigd is van een testsamenleving, kan Hugo zich weer focussen op prikken i.p.v. zo'n mooie app
Jaap is zeker wel een expert, maar Jaap is naar mijn weten geen expert op modellen, dat is Jacco, alleen ik heb sterk het idee dat ze dit virus het zelfde benaderen als aan de start van de pandemie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:01 schreef Questular het volgende:
Even voor de beeldvorming, Wie is nu de expert Jaap of jullie hier? Want ik weet nu even niet meer wie ik moet geloven.
Deels dus, het zou goed zijn als Jacco eens een keer een aparte presentatie geeft.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:05 schreef Tourniquet het volgende:
Van Haga vraagt op zijn gebruikelijke toontje om de RIVM modellen (De Hond heeft er gehakt van gemaakt).
Van Dissel: Kijk eens op onze website, staan gewoon online.
Iedereen op FOK! is een expert. Wist je dat nog niet?quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:01 schreef Questular het volgende:
Even voor de beeldvorming, Wie is nu de expert, Jaap of jullie hier? Want ik weet nu even niet meer wie ik moet geloven.
Oh zeker, testen helpt ook wel maar een test is niet hetzelfde als een testsamenleving en daar was Jaap behoorlijk kritisch over.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich kan testen wel veel helpen, zeker als je erachter komt dat je besmet bent en dan vervolgens nog een officiële afspraak maakt bij de GGD zodat je zo'n 'vaccinatiepaspoort' krijgt en zoals Hugo de Jonge gisteren zei, volgens mij gaan ze mensen die corona hebben doorgemaakt maar een prik geven inplaats van twee. Als ze daardoor dus best wat mensen eruit pikken die (lijkt mij) lichte/geen symptomen hebben en daardoor veel minder prikken nodig hebt kunnen andere groepen sneller geprikt worden.
Op FOK zitten ook gewoon mensen die expert zijn op andere gebieden en die gerust wel wat zinnigs kunnen roepen, ik ben geen virus expert, geen wetenschapper, maar mijn werk bestaat voor een heel groot deel uit het onderzoeken tussen resultaat en data, kortom op dat gebied kan ik wel degelijk wat zinnigs roepen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Iedereen op FOK! is een expert. Wist je dat nog niet?
Dan moet hij daar om vragen als hij die mist.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:05 schreef raptorix het volgende:
Mbt tot het openbaar zijn van het Model: Deels, het is ongeveer zoals je zou zeggen: Wij gebruiken Excel om het model te berekenen, het probleem is dat de input data en de parameters maar deels worden vrijgegeven.
Neen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:32 schreef speknek het volgende:
J&J wordt nu toch ook in Europa gebotteled?
Een mooie discussie kun je in het topic vinden in hett topic waarom het R getal zo hoog isquote:Op woensdag 24 maart 2021 12:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dan moet hij daar om vragen als hij die mist.De rekenmodellen staan inderdaad hier, inclusief R-code:
https://www.rivm.nl/coron(...)-virus/rekenmodellen
quote:
Strategische keuze.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Neen.
In leiden geproduceerd, daarna in bulk verscheept naar de VS waar het daar in dosis verpakkingen/flesjes wordt gestopt, ofwel gebottled.
Daarna wordt het weer terug verscheept naar de EU.
Vraag me niet waarom, maar zo wil J&J het.
Snap ik dat ze dat willen. Maar voor logistieke beheersing en controle hoef je niet boven op het fysieke product te zitten hoor. Al een jaar of 30 niet meer met alle IT ontwikkelingen in de (productie)logistiek.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:17 schreef kibo het volgende:
[..]
Strategische keuze.
J&J wil controle houden over de distributie.
AZ verkoopt praatjes, als het een beetje tegenzit en je levert 75% van wat je belooft is het nog tot daaraan toe maar 25% van wat je belooft dan is er toch iets fout gegaan op z'n zachtst gezegd, dan lijkt het dat de verkoper beloftes heeft gedaan die nooit waar te maken waren en ik vraag me dus af of daar juridisch niet wat te halen valt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:03 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als het juridisch wel goed in elkaar zat hadden ze een kort geding/ spoed procedure opgestart. Maar ze lijken juridisch niks te kunnen doen. Dan heb je het dus niet goed voor elkaar. We kennen de big Pharma ondertussen.
OVerigens praat ik wat AZ doet niet goed. Maar als het juridisch niet aan te pakken valt heeft AZ het beter gedaan dan de EU. Ook al is het moreel gezien natuurlijk hartstikke laakbaar.
Wijquote:Op woensdag 24 maart 2021 12:01 schreef Questular het volgende:
Even voor de beeldvorming, Wie is nu de expert, Jaap of jullie hier? Want ik weet nu even niet meer wie ik moet geloven.
We hadden in Nederland zelfs ons eigen productie lokatie, alleen levert dat geen moer op, dus hebben we het aan India verkocht, we konden zelfs nog een optie nemen waarbij we een recht van eerste gebruik hadden, koste geloof ik 7 ton per jaar, maar men zag daar het nu niet van in.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ik dat ze dat willen. Maar voor logistieke beheersing en controle hoef je niet boven op het fysieke product te zitten hoor. Al een jaar of 30 niet meer met alle IT ontwikkelingen in de (productie)logistiek.
Persoonlijk vind ik het een beetje 'waste' omdat we voor de dosis' voor Europa ook vaccinbottleinstallaties hier hebben. Veel en ook hele goede. Maar iemand zal er wel toegevoegde waarde in zien en er geld aan verdienen.
wij kunnen Jaap niet controleren, want de brondata wordt niet vrijgegevenquote:Op woensdag 24 maart 2021 12:01 schreef Questular het volgende:
Was er niet ergens een wet dat het gemiddelde besluit van een willekeurige groep vaak een beter besluit is dan een enkele specialist?quote:
Eens.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
AZ verkoopt praatjes, als het een beetje tegenzit en je levert 75% van wat je belooft is het nog tot daaraan toe maar 25% van wat je belooft dan is er toch iets fout gegaan op z'n zachtst gezegd, dan lijkt het dat de verkoper beloftes heeft gedaan die nooit waar te maken waren en ik vraag me dus af of daar juridisch niet wat te halen valt.
Of dat uiteindelijk zin zou hebben is een ander verhaal maar dat de EU nu druk uitoefent voor een eerlijkere verdeling is niets mis mee.
Ik ook.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik word doodmoe van al dat vaccingezeik.
Ja maar ik denk niet dat dit bij het Model heel goed op gaat.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was er niet ergens een wet dat het gemiddelde besluit van een willekeurige groep vaak een beter besluit is dan een enkele specialist?
Dit.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ook.
Een jaar lang weten we dat het de enige uitweg is.
En dan gaat het toch allemaal zo moeizaam.
Een 10 uur momentje.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:34 schreef Jason22 het volgende:
Merkel biedt haar excuses aan op dit moment.
Nederland volgtquote:Op woensdag 24 maart 2021 12:34 schreef Jason22 het volgende:
Merkel biedt haar excuses aan op dit moment.
az maakt er als belangrijke pijler gewoon een potje van. En overheden zien op hun beurt een mooie scape goat voor alles wat bij hun niet goed gaat. Maar als je er even op inzoomt, vooral in NL, zie je dat het hier ook gewoon een potje is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik word doodmoe van al dat vaccingezeik.
Ik troost mezelf maar met de gedachte dat het in heel europa zo gaat. Het zou mijnziens pas belabberd zijn als de europese landen tientallen procenten voor liggen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit.
Al een jaar lang wordt het volk lekker gemaakt, intussen zit 2021 er alweer bijna voor een kwart op en lijkt het hele vaccinatiegebeuren in de EU nog altijd met elastiek en tape aan elkaar te hangen.
Schijnbaar niet getuige de populariteit van D66.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:47 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop dat we met deze crisis eindelijk eens leren dat je essentiële zaken zelf onder controle wilt hebben, nu ben ik geen groot voorstander van de EU maar juist dit soort zaken kun je gewoon prima samen regelen.
met kruid in een kogel kom je niet verquote:Op woensdag 24 maart 2021 12:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
az maakt er als belangrijke pijler gewoon een potje van. En overheden zien op hun beurt een mooie scape goat voor alles wat bij hun niet goed gaat. Maar als je er even op inzoomt, vooral in NL, zie je dat het hier ook gewoon een potje is.
Alsof er tijdens een oorlog 1 van de 4 lopende banden bij de kruidfabriek stil ligt en je daardoor de hele kogelfabriek maar stop zet. Doe je ook niet. Dan ga je ook niet 'we moeten zorgvuldig zijn' roepen, dan produceer je alsnog zoveel als je kan en breng je direct de kogels naar het front.
De vaccinatiegraad tussen landen vergelijken is ook niet helemaal eerlijk want elk land heeft een andere strategie. Er zijn ook landen waar gekozen is om gewoon centraal te vaccineren, en dan van boven naar beneden. Dan ga je natuurlijk een stuk harder, maar je ben dan ook minder gericht aan het prikken, voor beide valt wat te zeggen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik troost mezelf maar met de gedachte dat het in heel europa zo gaat. Het zou mijnziens pas belabberd zijn als de europese landen tientallen procenten voor liggen.
Eerlijk gezegd vindt ik 2-5% percentage van de bevolking meer of minder gevaccineerd in individuele landen maar gerommel in de marge en dat staaft een beetje mijn analyse dat, ondanks dat er zeker ruimte voor verbetering is, het vooral om leveringen gaat en niet zozeer de priksnelheid.
Ik ben voor Europese samenwerking, niet voor een Europese eenheid. Een beetje zoals het was met de EG, vooral richten op praktische samenwerking.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Schijnbaar niet getuige de populariteit van D66.
Edit: Je spreekt jezelf een beetje tegen. Wil je het nu wél of niet door de EU laten regelen?
quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
met kruid in een kogel kom je niet ver
Dat er zo weinig vaccins zijn, dat komt toch juist doordat het geregeld wordt door de EU? Kijk maar naar de UK of een land als Hongarije dat zich niet zoveel aantrekt van de EU.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:47 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop dat we met deze crisis eindelijk eens leren dat je essentiële zaken zelf onder controle wilt hebben, nu ben ik geen groot voorstander van de EU maar juist dit soort zaken kun je gewoon prima samen regelen.
Je kunt beter een kruidkoek eten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Haha, het ruikt dan wel lekker.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
en is ook veel vreedzamerquote:Op woensdag 24 maart 2021 12:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, het ruikt dan wel lekker.
Ja DE EU, dat is inderdaad het probleem als Koningin van der Leije met de eer wilt strijken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat er zo weinig vaccins zijn, dat komt toch juist doordat het geregeld wordt door de EU? Kijk maar naar de UK of een land als Hongarije dat zich niet zoveel aantrekt van de EU.
Verklaar je nader.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:03 schreef raptorix het volgende:
Ik heb voor eerst sinds tijden weer een beetje positief gevoel
Mjah dat is wel de kern van het verhaal, maar omdat er zoveel druk is op het vaccineren heeft hij het heel goed uitgelegd.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:03 schreef Gunner het volgende:
Jaap van Delden net op het nieuws; vaccinatiesnelheid valt en staat met leveringen.
[ afbeelding ]
M'n punt is meer dat zelfs ik dat kan verzinnen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah dat is wel de kern van het verhaal, maar omdat er zoveel druk is op het vaccineren heeft hij het heel goed uitgelegd.
Omdat Jaap eindelijk eens heeft toegegeven dat de modellen niet zo heel betrouwbaar zijn en dat het verstandiger is om op korte termijn naar de situatie te kijken, en dan vooral naar de IC's, hiervoor lag de nadruk enorm op de besmettingscijfers.quote:
De meeste mensen hebben echt geen idee hoe het werkt, ik zag vanmorgen een Tweet van een ziekenhuis directielid die voorstelde het leger in te zetten omdat de GGD de druk niet aan zou kunnen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
M'n punt is meer dat zelfs ik dat kan verzinnen.
FTM heeft in hun artikel aangegeven dat het onmogelijk is om met de modellen en gegevens die openbaar staan momenteel tot hetzelfde resultaat te komen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dan moet hij daar om vragen als hij die mist.De rekenmodellen staan inderdaad hier, inclusief R-code:
https://www.rivm.nl/coron(...)-virus/rekenmodellen
Je moet natuurlijk geen discussie krijgen over een rekenmodel als daar beleid op wordt gemaakt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
FTM heeft in hun artikel aangegeven dat het onmogelijk is om met de modellen en gegevens die openbaar staan momenteel tot hetzelfde resultaat te komen.
Dat liggen ze ook.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik troost mezelf maar met de gedachte dat het in heel europa zo gaat. Het zou mijnziens pas belabberd zijn als de europese landen tientallen procenten voor liggen.
Eerlijk gezegd vindt ik 2-5% percentage van de bevolking meer of minder gevaccineerd in individuele landen maar gerommel in de marge en dat staaft een beetje mijn analyse dat, ondanks dat er zeker ruimte voor verbetering is, het vooral om leveringen gaat en niet zozeer de priksnelheid.
Nu investeren in horeca levert straks goud geld op.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:24 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
https://www.ad.nl/koken-e(...)tje-brengt~a7cf26ba/
Bijna 90.000 medewerkers keren horeca de rug toe: is er straks nog iemand die je biertje brengt?
Man de horeca blijft maar klap na klap ontvangen. Tja snap het wel hoor. Ik heb zelf ook bijna 20 jaar in de horeca gewerkt en het is sowieso nooit een vetpot geweest en vooral heel hard werken, maar tegenwoordig met de coronacrisis heb je totaal geen zekerheid meer hoe en wat. Het gaat in ieder geval nog heel lastig voor ze worden als ze eenmaal echt weer goed open kunnen.
Er is op dit moment helemaal een grote uitstroom omdat veel Horeca de contracten nog niet opgezegd had in verband met de NOW regeling, dat zie je nu pas een beetje in de cijfers terugkomen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:24 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Bijna 90.000 medewerkers keren horeca de rug toe: is er straks nog iemand die je biertje brengt?
Man de horeca blijft maar klap na klap ontvangen. Tja snap het wel hoor. Ik heb zelf ook bijna 20 jaar in de horeca gewerkt en het is sowieso nooit een vetpot geweest en vooral heel hard werken, maar tegenwoordig met de coronacrisis heb je totaal geen zekerheid meer hoe en wat. Het gaat in ieder geval nog heel lastig voor ze worden als ze eenmaal echt weer goed open kunnen.
Weet niet of het een "keren de rug toe is" - veel werken op "nul uren" of minimale urencontractenquote:Op woensdag 24 maart 2021 13:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nu investeren in horeca levert straks goud geld op.
Ik hoop echt dat ze eind april alsnog open kunnen. De terrasjes dan. De binnen horeca zie ik echt op z''n vroegst pas eind mei gebeuren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:24 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Met Horeca word je niet rijk, dan moet je een keten beginnen. Waarom denk je dat er zoveel horeca zaken ook voor de Corona failliet gaan?quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nu investeren in horeca levert straks goud geld op.
Ik meen dat vorig jaar in Letland de Horeca een vergunning had gekregen om terrasjes te openen in een heel groot Park, zou geweldig zijn als ze dat in Nederland ook zouden mogen, een soort van permanent festival terrein.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat ze eind april alsnog open kunnen. De terrasjes dan. De binnen horeca zie ik echt op z''n vroegst pas eind mei gebeuren.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:03 schreef Gunner het volgende:
Jaap van Delden net op het nieuws; vaccinatiesnelheid valt en staat met leveringen.
[ afbeelding ]
Een paaspauze van 4 weken. Echt dat land...quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:35 schreef Simmertje het volgende:
Kappers in België weer dicht. Komen zij nu allemaal naar ons?
Wat een shit show haha
Ik ook. Leuk zo'n oproep om de meivakantie in eigen land te doen maar als er niet veel te doen is....quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik hoop echt dat ze eind april alsnog open kunnen.
Laten we hopen dat ze in elk geval de speeltuinen/dierentuinen en pretparken in die periode versoepelen van de meivakantie. En dat die godvergeten avondklok dan weg is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ook. Leuk zo'n oproep om de meivakantie in eigen land te doen maar als er niet veel te doen is....
En wanneer komt de GTI?quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ja hoor daar issie dan, de vierde golf
Gaat het fietsen in België nog wel door?quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:35 schreef Simmertje het volgende:
Kappers in België weer dicht. Komen zij nu allemaal naar ons?
Wat een shit show haha
Tuurlijk Jaap... De zomer zal net als vorige zomer zonder grote besmettingen gaan. Een vierde golf vanaf september / oktober is wel realistisch.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Het is echt tijd dat deze mafkees z'n mond eens wat meer dicht gaat houdenquote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Wie liggen er dan in de ziekenhuizenquote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Als ze dan nog steeds niemand hebben gevaccineerd, ja.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tuurlijk Jaap... De zomer zal net als vorige zomer zonder grote besmettingen gaan. Een vierde golf vanaf september / oktober is wel realistisch.
M'n man zei het net heel correct: ''ik moet even wat roepen, want anders ben ik straks niet relevant meer''.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
En dat inderdaad.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ze dan nog steeds niemand hebben gevaccineerd, ja.
Dat is inderdaad verbazend. Waarom zou het anders gaan dan vorig jaar? dat ging prima, zelfs zonder de vaccinaties.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:40 schreef Stoorzendert het volgende:
Tuurlijk Jaap... De zomer zal net als vorige zomer zonder grote besmettingen gaan.
Haags kan dit gewoon lezen hoor.....quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:40 schreef Oriente het volgende:
[..]
Het is echt tijd dat deze mafkees z'n mond eens wat meer dicht gaat houden
Jaap von Diesel?quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:43 schreef raptorix het volgende:
Overigens dat van die golfen was al heel vroeg voorspelt, volgens mij door die Duitse Jaap van Dissel, en dat was nog voordat de eerste piek bereikt moest worden.
Nu hebben we allerlei enge mutaties he. En het virus haat ons nu zo erg dat het virus besloten heeft om nu ook in de zomer actief te zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is inderdaad verbazend. Waarom zou het anders gaan dan vorig jaar? dat ging prima, zelfs zonder de vaccinaties.
Snel Vlaanderen binnenvallen en overnemen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een paaspauze van 4 weken. Echt dat land...
Idd. Als we nu al rekening moeten houden met een vierde golf in het najaar, waarom zitten we dan te vaccineren? Beloftes over dat 'de boel' weer open gaat en dat we heel wat maatregelen kunnen loslaten vanaf de zomer: allemaal mooi, maar als alles weer op slot moet zodra de herfst aanbreekt, wat hebben we dan bereikt? Ja, een fijne zomer. En daarna weer boeten voor een paar maandjes 'vrijheid' zeker?quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ze dan nog steeds niemand hebben gevaccineerd, ja.
Clickbait artikel, want Jaap zei dat er een kleine piek kon komen als per 1 juni alle maatregelen opgeheven zouden worden met alle 60+ers gevaccineerd.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Exactamundo.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
Vierde golf... Donder toch op.
In augustus gaat het gewoon klaar zijn, punt. Als de zorg ontlast is doet het er niet meer toe of er 2500 besmettingen per dag zijn dus dan is zo'n golf irrelevant.
Al zie ik het nog wel gebeuren dat we voorlopig niet van die mondkapjes af zijn en we zullen ons ook wel moeten laten testen bij klachten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
Vierde golf... Donder toch op.
In augustus gaat het gewoon klaar zijn, punt. Als de zorg ontlast is doet het er niet meer toe of er 2500 besmettingen per dag zijn dus dan is zo'n golf irrelevant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |