abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:03:18 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198662027
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoi.
Het is inmiddels 2021, geen 2020 meer :)
Jaartelling is een sociaal construct, daar heeft een virus geen boodschap aan
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:03:37 #27
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198662031
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik zou niet zoveel waarde hechten aan die routekaart eigenlijk.
Nee, ik hoor er gelukkig weinig over. Dat ding heeft niet eens een 'code wit' scenario. Dat lijkt me toch het punt waar je naartoe wil?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198662034
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als ik kijk naar deze slide en de routekaart moeten weet ik het nog niet. Die signaalwaarden op de routekaart zijn zo scherp gezet dat (als ik de grafiek goed lees ) op 1 juni zo rond de 300/400 IC bezetting zitten? Lees ik het dan goed? Die routekaart wil ons geloven dat alle maatregelen pas opgeheven worden of sterk versoepeld dat de IC"s bijna leeg zijn.

Iemand een idee of ik dat goed zie?
Die routekaart is zo een gaar ding, die was ooit bedacht om de druk op de ziekenhuizen aan te kunnen, dus bij meer besmettingen zaken terugdraaien, of juist niet. Echter dat was met het idee dat er zo langzaam immuniteit zou ontstaan op een gecontrolleerde manier.
Echter deze kaart is gemaakt toen er GEEN vaccins waren, mijn inziens strepen we sowieso de factor besmettingen weg omdat het niet heel relevant is straks, daarnaast focus op IC dat is de plek waar het eventueel fout kan gaan, we weten ook dat vaccinaties de bezetting op de IC's sterk doet dalen, kortom kijk meer naar de trend en niet te veel naar de korte termijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:04:42 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198662046
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nee, ik hoor er gelukkig weinig over. Dat ding heeft niet eens een 'code wit' scenario. Dat lijkt me toch het punt waar je naartoe wil?
Kan gewoon onderin het cavia- of konijnenhok.
pi_198662048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik eindelijk eens positief vond is dat ze zeggen: We houden de ziekenhuiscijfers eens goed in de gaten en focussen ons niet meer blind op de besmettingen.
Ja.

En de uitleg waarom ze zoveel vaccins achter de hand houden vond ik erg duidelijk uitgelegd.

Plus dat ze natuurlijk ook gewoon een punt hebben dat we deels aan de maatregelen vast zitten omdat er nog zoveel mensen zijn die zich niet aan de basis regels houden.

Het was grotendeels gewoon een logisch verhaal allemaal.

Het enige wat ik nog enigszins apart vind is dat ze in mei die verplichte quarantaine klaar hebben, maar dat het tegen die tijd al bijna niet meer nodig is :@ gezien ik gok dat we vanaf eind mei wel weer wat kunnen reizen binnen de EU. Hoop niet dat je dan alsnog in quarantaine moet. Dat het alleen blijft gelden voor risico gebieden.
pi_198662062
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het enige wat ik nog enigszins apart vind is dat ze in mei die verplichte quarantaine klaar hebben, maar dat het tegen die tijd al bijna niet meer nodig is :@ gezien ik gok dat we vanaf eind mei wel weer wat kunnen reizen binnen de EU. Hoop niet dat je dan alsnog in quarantaine moet. Dat het alleen blijft gelden voor risico gebieden.
Er is meer dan alleen de EU. ;)
pi_198662069
quote:

[..]

Ja.

En de uitleg waarom ze zoveel vaccins achter de hand houden vond ik erg duidelijk uitgelegd.

Plus dat ze natuurlijk ook gewoon een punt hebben dat we deels aan de maatregelen vast zitten omdat er nog zoveel mensen zijn die zich niet aan de basis regels houden.

Het was grotendeels gewoon een logisch verhaal allemaal.

Dat van die voorraad is al best vaak uitgelegt door Jaap van Delden, heb al paar keer genoemd maar in de Podcast van the Big 5 op Bnr heeft er een uitzending van een uur over waarin hij precies uitlegt waarom het in Januari zo moeizaam op gang kwam en waarom de voorraden zo groot zijn.
pi_198662070
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja, uiteindelijk wel natuurlijk.

Maar ik zie dat tegen die tijd niet meer als valide argument eigenlijk. Op het moment dat je vaccinaties zo lopen dat je die 60+ers nauwelijks nog met COVID in het ziekenhuis ziet is de druk er wel vanaf. En daar kijkt die routekaart niet naar, dus we zitten midden in de zomer gewoon op het terras, precies op tijd om met z'n allen een leuk EK te zien (speeldata medio juni) in de brandende zon.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:07:23 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198662071
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik uit geen waarde oordeel. Maar ik wilde aangeven, in het kader van een voorgaande discussie, dat het niet zo is dat ouderen niet zouden bijdragen aan ongewenste situaties.

Ik vind zelf dat ze extra risico nemen, maar weeg dat ook af tegen het gevaar van eenzaamheid. Het zijn geen robots die je in de kast kunt zetten, maar mensen die behoeftes hebben die verder gaan dan eten en drinken.
Dat ben ik wel eens hoor, je ziet ook een groot verschil met een jaar geleden, we zijn het allemaal wel zat.

Daarom ook wel het idee dat ze die avondklok erin houden, gewoon omdat die makkelijker te handhaven is.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:08:38 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198662083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Yep.

Wat dat aangaat is zo'n vaccinatiepaspoort nog wel nuttig, als straks de EU uit de shit is maar het b.v. in Zuid-Amerika nog een puinzooi is.

Binnen de EU zie ik er weinig praktisch nut voor op termijn. Wellicht nog in dit overgangsjaar, en dat is het wel.
pi_198662107
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat snap ik :P het was voor mij onduidelijk of het gaat gelden voor elke reis of puur voor de gebieden die oranje/rood zijn.
pi_198662111
quote:
'Bijna 30 miljoen AstraZeneca-vaccins in Italiaanse fabriek bedoeld voor VK'
Zo'n 29 miljoen doses van het AstraZeneca-vaccin liggen klaar in Italië om vervoerd te worden naar het Verenigd Koninkrijk. Volgens de Italiaanse krant La Stampa zou het onder meer gaan om doses die in Leiden zijn geproduceerd.

De Italiaanse autoriteiten hebben de voorraad in de fabriek in Anagni aangetroffen na een melding van de Europese Commissie (EC), schrijft de krant. De EC komt later vandaag met plannen om de export van vaccins aan banden te leggen als farmaceuten niet op tijd leveren. AstraZeneca levert in de EU minder dan waar de EC van was uitgegaan. De voorraad in Italië licht daarom gevoelig.

De EC, de Italiaanse autoriteiten en de eigenaar van de fabriek hebben het bericht van de krant nog niet bevestigd. Als het inderdaad blijkt te gaan om bijna 30 miljoen vaccins, is dat een groter aantal dan AstraZeneca tot dusver heeft geleverd aan de EU.
https://nos.nl/liveblog/2(...)anssen-op-komst.html

Dus misschien 29 miljoen dosis extra voor de EU :7
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:13:09 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198662140
Wanneer is het hoorcollege van Jaap?
pi_198662143
Jaap van Delden is qua presentaties wel een verademing ten opzicht van Van Dissel.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:13:37 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198662149
quote:

[..]

Ja.

Is dat wel zo ja? En hoeveel mensen is "zoveel" dan?
Zijn de 5 irritantjes per week die in de supermarkt ruzie maken met de vakkenvullers om een mondkapje "zoveel" mensen?
Leggen ze zwaardere maatregelen op zodat mensen zich sneller/beter aan de lichtere maatregelen houden? Een soort van oplossing voor het falen in de handhaving?

Of misschien omdat mensen inzien dat de maatregelen, ingevoerd gebaseerd op cijfers, geen verandering in diezelfde cijfers laten zien? En dat de politiek kan blijven vingertje wijzen, maar hun aanpak faalt dus gewoon.
Al. een. jaar. lang.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198662151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer is het hoorcollege van Jaap?
Nu!
pi_198662156
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als dat daadwerkelijk aan UK was geleverd, was heel UK ongeveer klaar geweest met vaccineren met deze voorraad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198662167
quote:

[..]

Lichtgevoelige vaccins? ;)
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:15:04 #44
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198662170

Hoe draait Ferd Grapperhaus dit om?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198662176
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als dat daadwerkelijk aan UK was geleverd, was heel UK ongeveer klaar geweest met vaccineren met deze voorraad.
Voor de eerste prik zo ongeveer wel inderdaad. Johnson krabbelde volgens mij al een beetje terug en wilde de vaccins volgens mij wel delen. Dat zou al positief zijn voor de EU.

EDIT:
https://www.businessinsid(...)-ruzie-leiden-halix/
quote:
Johnson werpt zich momenteel op als de verbindende staatsman die samen met Europa de AstraZeneca-problematiek wil tackelen. Wat opnieuw goede pr is voor de leider. Johnson is daarom bereid de vaccins uit Leiden te delen met de Europese Unie.
pi_198662180
quote:

[..]

Jeetje dat zou een meevaller zijn.
pi_198662184
Prikken
Prikken
Prikken
24/7 verdomme!

En ik snap dat er niet genoegd dosis is voor een groot deel van de bevolking. Maar prik in ieder geval 90% van wat je al wel hebt!
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_198662197
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef dezomervoorbij het volgende:
Prikken
Prikken
Prikken
24/7 verdomme!

En ik snap dat er niet genoegd dosis is voor een groot deel van de bevolking. Maar prik in ieder geval 90% van wat je al wel hebt!
Moet je even de technische briefing luisteren nu, Jaap legt daar uit hoe dat werkt.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:17:46 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198662205
quote:

[..]

Ik weet niet goed hoe ik dit moet lezen.
Een bedrijf volgt een contract met de UK en daar gaat de EU een stokje voor steken omdat ze zelf steken hebben laten vallen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198662206
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef dezomervoorbij het volgende:
Prikken
Prikken
Prikken
24/7 verdomme!

Waarom prikken als je eindeloos 2 weekjes erbij kan pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')