Jaartelling is een sociaal construct, daar heeft een virus geen boodschap aanquote:Op woensdag 24 maart 2021 09:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoi.
Het is inmiddels 2021, geen 2020 meer
Nee, ik hoor er gelukkig weinig over. Dat ding heeft niet eens een 'code wit' scenario. Dat lijkt me toch het punt waar je naartoe wil?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan die routekaart eigenlijk.
Die routekaart is zo een gaar ding, die was ooit bedacht om de druk op de ziekenhuizen aan te kunnen, dus bij meer besmettingen zaken terugdraaien, of juist niet. Echter dat was met het idee dat er zo langzaam immuniteit zou ontstaan op een gecontrolleerde manier.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als ik kijk naar deze slide en de routekaart moeten weet ik het nog niet. Die signaalwaarden op de routekaart zijn zo scherp gezet dat (als ik de grafiek goed lees ) op 1 juni zo rond de 300/400 IC bezetting zitten? Lees ik het dan goed? Die routekaart wil ons geloven dat alle maatregelen pas opgeheven worden of sterk versoepeld dat de IC"s bijna leeg zijn.
Iemand een idee of ik dat goed zie?
Kan gewoon onderin het cavia- of konijnenhok.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee, ik hoor er gelukkig weinig over. Dat ding heeft niet eens een 'code wit' scenario. Dat lijkt me toch het punt waar je naartoe wil?
Ja.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik eindelijk eens positief vond is dat ze zeggen: We houden de ziekenhuiscijfers eens goed in de gaten en focussen ons niet meer blind op de besmettingen.
Er is meer dan alleen de EU.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het enige wat ik nog enigszins apart vind is dat ze in mei die verplichte quarantaine klaar hebben, maar dat het tegen die tijd al bijna niet meer nodig isgezien ik gok dat we vanaf eind mei wel weer wat kunnen reizen binnen de EU. Hoop niet dat je dan alsnog in quarantaine moet. Dat het alleen blijft gelden voor risico gebieden.
Dat van die voorraad is al best vaak uitgelegt door Jaap van Delden, heb al paar keer genoemd maar in de Podcast van the Big 5 op Bnr heeft er een uitzending van een uur over waarin hij precies uitlegt waarom het in Januari zo moeizaam op gang kwam en waarom de voorraden zo groot zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja.
En de uitleg waarom ze zoveel vaccins achter de hand houden vond ik erg duidelijk uitgelegd.
Plus dat ze natuurlijk ook gewoon een punt hebben dat we deels aan de maatregelen vast zitten omdat er nog zoveel mensen zijn die zich niet aan de basis regels houden.
Het was grotendeels gewoon een logisch verhaal allemaal.
Het enige wat ik nog enigszins apart vind is dat ze in mei die verplichte quarantaine klaar hebben, maar dat het tegen die tijd al bijna niet meer nodig isgezien ik gok dat we vanaf eind mei wel weer wat kunnen reizen binnen de EU. Hoop niet dat je dan alsnog in quarantaine moet. Dat het alleen blijft gelden voor risico gebieden.
Ja, uiteindelijk wel natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee, ik hoor er gelukkig weinig over. Dat ding heeft niet eens een 'code wit' scenario. Dat lijkt me toch het punt waar je naartoe wil?
Dat ben ik wel eens hoor, je ziet ook een groot verschil met een jaar geleden, we zijn het allemaal wel zat.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik uit geen waarde oordeel. Maar ik wilde aangeven, in het kader van een voorgaande discussie, dat het niet zo is dat ouderen niet zouden bijdragen aan ongewenste situaties.
Ik vind zelf dat ze extra risico nemen, maar weeg dat ook af tegen het gevaar van eenzaamheid. Het zijn geen robots die je in de kast kunt zetten, maar mensen die behoeftes hebben die verder gaan dan eten en drinken.
Yep.quote:
Dat snap ikquote:
https://nos.nl/liveblog/2(...)anssen-op-komst.htmlquote:'Bijna 30 miljoen AstraZeneca-vaccins in Italiaanse fabriek bedoeld voor VK'
Zo'n 29 miljoen doses van het AstraZeneca-vaccin liggen klaar in Italië om vervoerd te worden naar het Verenigd Koninkrijk. Volgens de Italiaanse krant La Stampa zou het onder meer gaan om doses die in Leiden zijn geproduceerd.
De Italiaanse autoriteiten hebben de voorraad in de fabriek in Anagni aangetroffen na een melding van de Europese Commissie (EC), schrijft de krant. De EC komt later vandaag met plannen om de export van vaccins aan banden te leggen als farmaceuten niet op tijd leveren. AstraZeneca levert in de EU minder dan waar de EC van was uitgegaan. De voorraad in Italië licht daarom gevoelig.
De EC, de Italiaanse autoriteiten en de eigenaar van de fabriek hebben het bericht van de krant nog niet bevestigd. Als het inderdaad blijkt te gaan om bijna 30 miljoen vaccins, is dat een groter aantal dan AstraZeneca tot dusver heeft geleverd aan de EU.
Is dat wel zo ja? En hoeveel mensen is "zoveel" dan?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja.
En de uitleg waarom ze zoveel vaccins achter de hand houden vond ik erg duidelijk uitgelegd.
Plus dat ze natuurlijk ook gewoon een punt hebben dat we deels aan de maatregelen vast zitten omdat er nog zoveel mensen zijn die zich niet aan de basis regels houden.
Nu!quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer is het hoorcollege van Jaap?
Als dat daadwerkelijk aan UK was geleverd, was heel UK ongeveer klaar geweest met vaccineren met deze voorraad.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)anssen-op-komst.html
Dus misschien 29 miljoen dosis extra voor de EU
Lichtgevoelige vaccins?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Voor de eerste prik zo ongeveer wel inderdaad. Johnson krabbelde volgens mij al een beetje terug en wilde de vaccins volgens mij wel delen. Dat zou al positief zijn voor de EU.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk aan UK was geleverd, was heel UK ongeveer klaar geweest met vaccineren met deze voorraad.
quote:Johnson werpt zich momenteel op als de verbindende staatsman die samen met Europa de AstraZeneca-problematiek wil tackelen. Wat opnieuw goede pr is voor de leider. Johnson is daarom bereid de vaccins uit Leiden te delen met de Europese Unie.
Jeetje dat zou een meevaller zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Moet je even de technische briefing luisteren nu, Jaap legt daar uit hoe dat werkt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef dezomervoorbij het volgende:
Prikken
Prikken
Prikken
24/7 verdomme!
En ik snap dat er niet genoegd dosis is voor een groot deel van de bevolking. Maar prik in ieder geval 90% van wat je al wel hebt!
Ik weet niet goed hoe ik dit moet lezen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom prikken als je eindeloos 2 weekjes erbij kan pakken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef dezomervoorbij het volgende:
Prikken
Prikken
Prikken
24/7 verdomme!
En ik snap dat er niet genoegd dosis is voor een groot deel van de bevolking. Maar prik in ieder geval 90% van wat je al wel hebt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |