abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198661801

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:
Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet

De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198661806
pi_198661818
quote:
Kerk op Urk is beperkingen zat
De Sionkerk op Urk laat de coronamaatregelen voor een groot deel los. De kerk zegt in Trouw tegemoet te willen komen aan "de nood en het geestelijk welzijn" van de gemeente. "Het is niet dat we het op Urk beter weten, of dat we niet luisteren naar de overheid. We willen gehoorzaam zijn aan de overheid, maar wel in samenhang met Gods geboden", zegt ouderling en voorlichter H. Snoek.
RIP
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198661822
quote:
Onderzoek naar wereldwijde dierensterfte door corona-afval
Twee Leidse onderzoekers proberen in kaart te brengen hoe vaak en waar dieren sterven door corona-afval. Biologen Auke-Florian Hiemstra van Naturalis Biodiversity Center en Liselotte Rambonnet van de Universiteit Leiden kwamen vooral verhalen tegen over mondkapjes die zijn opgegeten door bijvoorbeeld pinguïns en honden. "Dieren raken verzwakt door de verstrikkingen, of verhongeren door het plastic in hun maag", zegt Rambonnet.

Het eerste Nederlandse slachtoffer is volgens het tweetal een dode baars die gevangen was geraakt in een latex handschoen. Corona-afval leidt trouwens niet alleen tot problemen voor dieren. Zo gebruiken vogels mondkapjes bij de bouw van nesten, zegt Hiemstra. "Ook verpakkingen van zakdoekjes werden teruggevonden in nesten. Zelfs de symptomen van covid-19 zie je dus terug aan de bouwsels van dieren."

Tot nu toe hebben de onderzoekers hun bevindingen gebaseerd op nieuwsberichten en posts op sociale media van van fotografen, zwerfvuilrapers, vogelaars, wildopvangcentra en dierenartsen. Om een completer en actueler beeld te krijgen roepen ze het publiek op om dierensterfte door corona-afval te melden op covidlitter.com.

https://nos.nl/liveblog/2(...)anssen-op-komst.html

Het lijkt mij ontzettend goed om te onderzoeken wat die verplichte milieu vervuiling veroorzaakt.
pi_198661842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de groei niet stijgt, de lijn zelf is al 6 weken redelijk vlak.
Je zegt dat de lijn daalt. Dat doet 'ie niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198661860
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je doet of het eenvoudig is om nog even 2 maanden dicht te blijven, ik denk dat je onderschat wat de impact is op de economie en samenleving, je hoeft echt niet alles open te gooien gelijk, maar je kunt wel al heel veel opheffen wat toch nauwelijks impact op de besmettingen heeft. Sterker nog ik denk dat als je de BSO zou openen dat dat een beter resultaat geeft voor de ziekenhuizen dan ze sluiten.

Roep mensen ook op om buiten dingen te gaan doen, geef als overheid het advies: spreek niet BINNEN af, doe het buiten.
Dat zeg ik ook niet, kijk eens goed naar die grafiek? Het scenario daar is per 1 juli alles van tafel en helemaal terug naar voor corona. Dat staat er ook bij "kunnen we terug naar voor half maart 2020?". Hoewel ik daar zoals bekend gigantisch naar snak, lijkt het me DAARVOOR handiger om te wachten tot augustus, wanneer de ic met maatregelen in die grafiek op 0 staat.

Van Dissel impliceert hier in die presentatie dat dat 1 juli al kan, klopt duidelijk ook qua dat zorg het dan makkelijk aankan, maar als je twee maanden langer wacht is het helemaal weg, vandaar 😁

Wat jij noemt is allemaal alleen relevant tot dat punt natuurlijk, daarna heb je geen adviezen meer nodig 😉
#WeesGeenWhales
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:51:31 #7
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198661879
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik leg bij niemand de schuld neer maar dat doe je toch zelf?

En perfectie bestaat niet, iedere maatregel wordt in meer of mindere mate overtreden en dat door bijna iedereen.
Dat deed ik eigenlijk niet, ik legde meer de nadruk op het wat hypocriete gedrag om de schuld bij 1 groep neer te willen leggen. Het is gewoon niet zo dat je dat klakkeloos kan doen zonder objectief naar anderen te kijken.

Ik zie werkelijk niet waar je las dat ik het als beschuldiging neer legde, kan het zijn dat het een premature uwerzijds is geweest?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198661882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jullie praten langs elkaar heen volgens mij, ik had het over die grafiek van van dissel die expliciet stelt dat we vanaf 1 Juli naar de situatie van voor corona kunnen omdat de ic dan niet zwaar belast meer wordt. ("Alles opheffen, terug naar voor 17 maart 2020" is het scenario expliciet).

Wat de lijn nu doet is irrelevant, we hadden het over z'n voorspelling voor in de zomer 😉
#WeesGeenWhales
pi_198661887
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Graag even quoten.
pi_198661912
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Graag even quoten.
quote:
Op dit moment zitten we ongeveer op een kwart van de capaciteit, kortom als je ziet dat de lijn daalt dan is dat prima omdat je nu al weet dat vaccinatie werkt voor het laten dalen van de ziekenhuiscijfers.
Maar de lijn daalt dus niet.
In Southern Sun
pi_198661923
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, kijk eens goed naar die grafiek? Het scenario daar is per 1 juli alles van tafel en helemaal terug naar voor corona. Dat staat er ook bij "kunnen we terug naar voor half maart 2020?". Hoewel ik daar zoals bekend gigantisch naar snak, lijkt het me DAARVOOR handiger om te wachten tot augustus, wanneer de ic met maatregelen in die grafiek op 0 staat.

Van Dissel impliceert hier in die presentatie dat dat 1 juli al kan, klopt duidelijk ook qua dat zorg het dan makkelijk aankan, maar als je twee maanden langer wacht is het helemaal weg, vandaar 😁

Wat jij noemt is allemaal alleen relevant tot dat punt natuurlijk, daarna heb je geen adviezen meer nodig 😉
Die grafiek van 4 weken terug van Jaap voorspelde 1000 mensen met Corona op de IC komende vrijdag, de grafieken van Jaap zijn volstrekt onbetrouwbaar.
Ik kijk liever naar de situatie in de UK, daar kun je zien dat de Britse variant een verhoging geeft, maar niet zo erg als men dacht, daarnaast zie je daar ook dat vaccineren je ziekenhuisnummers heel snel doet dalen zodra je de groep 55+ hebt bereikt.
pi_198661928
Uit de dia's van Jaap;

Ik ga dus wel uit van 1 juni nu als datum dat we weer zo goed als terug naar normaal gaan, daarvoor al versoepelingen mogelijk uiteraard.

Dit kan ook interessant zijn voor mensen van hier, of je nou positief of negatief over het RIVM bent.
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:55:45 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198661943
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat deed ik eigenlijk niet, ik legde meer de nadruk op het wat hypocriete gedrag om de schuld bij 1 groep neer te willen leggen. Het is gewoon niet zo dat je dat klakkeloos kan doen zonder objectief naar anderen te kijken.

Ik zie werkelijk niet waar je las dat ik het als beschuldiging neer legde, kan het zijn dat het een premature uwerzijds is geweest?
zal het gebrek aan koffie zijn dan maar ik lees dat jij je ouders eigenlijk asociaal vindt maar dat die er makkelijk mee wegkomen en een paar jongeren die een biertje willen drinken niet.
pi_198661954
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Maar de lijn daalt dus niet.
Nog niet, daarom zeg ik ook: als
Het is belangrijk om te kijken hoe sterk de stijging is in de ziekenhuizen, besmettingscijfers zijn maar een beperkte indicator daarvan.
pi_198661966
Gisteren toch nog een groot gedeelte van de persconferentie gezien; moet zeggen dat ik de vragen deze keer opmerkelijk beter vond. En de antwoorden vond ik in de meeste gevallen ook wat beter te pruimen. Zit vaak genoeg te zeiken op ze, dus dan wil ik het ook benoemen als het imo wel goed ging.

Heb me erbij neergelegd dat we geduld moeten hebben tot eind april, begin mei. Hopelijk is er dan langzaam weer wat meer mogelijk. En hopelijk kunnen we in de zomer gewoon weer op vakantie.
pi_198661973
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:54 schreef Scrummie het volgende:
Uit de dia's van Jaap;

[ afbeelding ]

Ik ga dus wel uit van 1 juni nu als datum dat we weer zo goed als terug naar normaal gaan, daarvoor al versoepelingen mogelijk uiteraard.

[ afbeelding ]

Dit kan ook interessant zijn voor mensen van hier, of je nou positief of negatief over het RIVM bent.
Klopt, heb ook een vraag gestelt in hoeverre het model wat ze gebruiken rekening houd met verwachte immuniteit en vaccinatie.
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:58:33 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198661977
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gisteren toch nog een groot gedeelte van de persconferentie gezien; moet zeggen dat ik de vragen deze keer opmerkelijk beter vond. En de antwoorden vond ik in de meeste gevallen ook wat beter te pruimen. Zit vaak genoeg te zeiken op ze, dus dan wil ik het ook benoemen als het imo wel goed ging.

Heb me erbij neergelegd dat we geduld moeten hebben tot eind april, begin mei. Hopelijk is er dan langzaam weer wat meer mogelijk. En hopelijk kunnen we in de zomer gewoon weer op vakantie.
Hoi.
Het is inmiddels 2021, geen 2020 meer :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:59:24 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198661989
quote:
Uit de dia's van Jaap;

Als ik kijk naar deze slide en de routekaart moeten weet ik het nog niet. Die signaalwaarden op de routekaart zijn zo scherp gezet dat (als ik de grafiek goed lees ) op 1 juni zo rond de 300/400 IC bezetting zitten? Lees ik het dan goed? Die routekaart wil ons geloven dat alle maatregelen pas opgeheven worden of sterk versoepeld dat de IC"s bijna leeg zijn.

Iemand een idee of ik dat goed zie?
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:59:26 #19
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198661991
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Mensen die sociale steun zoeken bij elkaar

ME

Hou toch op, volgens mij onderschat je een beetje de waarde en rol van de kerk in die gemeenschap.
Blijkbaar is de behoefte groot, ze nemen die verantwoordelijkheid. Volgens mij is dat ook geen groep mensen die zorg éist als die er niet is. Want gods wil

Het zij zo, niet te moeilijk over doen en al helemaal niet ME zaken roepen
Waterkanon erop.
pi_198661993
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

Wat ik eindelijk eens positief vond is dat ze zeggen: We houden de ziekenhuiscijfers eens goed in de gaten en focussen ons niet meer blind op de besmettingen.
pi_198662000
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoi.
Oh. Goed om te weten. Toch de kalender maar een keer vervangen hier :o
pi_198662005
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als ik kijk naar deze slide en de routekaart moeten weet ik het nog niet. Die signaalwaarden op de routekaart zijn zo scherp gezet dat (als ik de grafiek goed lees ) op 1 juni zo rond de 300/400 IC bezetting zitten? Lees ik het dan goed? Die routekaart wil ons geloven dat alle maatregelen pas opgeheven worden of sterk versoepeld dat de IC"s bijna leeg zijn.

Ik zou niet zoveel waarde hechten aan die routekaart eigenlijk.
pi_198662007
quote:
Uit de dia's van Jaap;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hopen dan dat we per 1 juni ALLE maatregelen laten vallen.
pi_198662017
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nog niet, daarom zeg ik ook: als
Het is belangrijk om te kijken hoe sterk de stijging is in de ziekenhuizen, besmettingscijfers zijn maar een beperkte indicator daarvan.
Oh, dan is de zinsbouw niet helemaal juist maar ik snap 'm nu ^O^.
In Southern Sun
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:02:49 #25
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198662023
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal het gebrek aan koffie zijn dan maar ik lees dat jij je ouders eigenlijk asociaal vindt maar dat die er makkelijk mee wegkomen en een paar jongeren die een biertje willen drinken niet.
Ik uit geen waarde oordeel. Maar ik wilde aangeven, in het kader van een voorgaande discussie, dat het niet zo is dat ouderen niet zouden bijdragen aan ongewenste situaties.

Ik vind zelf dat ze extra risico nemen, maar weeg dat ook af tegen het gevaar van eenzaamheid. Het zijn geen robots die je in de kast kunt zetten, maar mensen die behoeftes hebben die verder gaan dan eten en drinken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:03:18 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198662027
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoi.
Jaartelling is een sociaal construct, daar heeft een virus geen boodschap aan
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:03:37 #27
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198662031
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik zou niet zoveel waarde hechten aan die routekaart eigenlijk.
Nee, ik hoor er gelukkig weinig over. Dat ding heeft niet eens een 'code wit' scenario. Dat lijkt me toch het punt waar je naartoe wil?
pi_198662034
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

Die routekaart is zo een gaar ding, die was ooit bedacht om de druk op de ziekenhuizen aan te kunnen, dus bij meer besmettingen zaken terugdraaien, of juist niet. Echter dat was met het idee dat er zo langzaam immuniteit zou ontstaan op een gecontrolleerde manier.
Echter deze kaart is gemaakt toen er GEEN vaccins waren, mijn inziens strepen we sowieso de factor besmettingen weg omdat het niet heel relevant is straks, daarnaast focus op IC dat is de plek waar het eventueel fout kan gaan, we weten ook dat vaccinaties de bezetting op de IC's sterk doet dalen, kortom kijk meer naar de trend en niet te veel naar de korte termijn.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:04:42 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198662046
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nee, ik hoor er gelukkig weinig over. Dat ding heeft niet eens een 'code wit' scenario. Dat lijkt me toch het punt waar je naartoe wil?
Kan gewoon onderin het cavia- of konijnenhok.
pi_198662048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik eindelijk eens positief vond is dat ze zeggen: We houden de ziekenhuiscijfers eens goed in de gaten en focussen ons niet meer blind op de besmettingen.
Ja.

En de uitleg waarom ze zoveel vaccins achter de hand houden vond ik erg duidelijk uitgelegd.

Plus dat ze natuurlijk ook gewoon een punt hebben dat we deels aan de maatregelen vast zitten omdat er nog zoveel mensen zijn die zich niet aan de basis regels houden.

Het was grotendeels gewoon een logisch verhaal allemaal.

Het enige wat ik nog enigszins apart vind is dat ze in mei die verplichte quarantaine klaar hebben, maar dat het tegen die tijd al bijna niet meer nodig is :@ gezien ik gok dat we vanaf eind mei wel weer wat kunnen reizen binnen de EU. Hoop niet dat je dan alsnog in quarantaine moet. Dat het alleen blijft gelden voor risico gebieden.
pi_198662062
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het enige wat ik nog enigszins apart vind is dat ze in mei die verplichte quarantaine klaar hebben, maar dat het tegen die tijd al bijna niet meer nodig is :@ gezien ik gok dat we vanaf eind mei wel weer wat kunnen reizen binnen de EU. Hoop niet dat je dan alsnog in quarantaine moet. Dat het alleen blijft gelden voor risico gebieden.
Er is meer dan alleen de EU. ;)
pi_198662069
quote:

[..]

Ja.

En de uitleg waarom ze zoveel vaccins achter de hand houden vond ik erg duidelijk uitgelegd.

Plus dat ze natuurlijk ook gewoon een punt hebben dat we deels aan de maatregelen vast zitten omdat er nog zoveel mensen zijn die zich niet aan de basis regels houden.

Het was grotendeels gewoon een logisch verhaal allemaal.

Dat van die voorraad is al best vaak uitgelegt door Jaap van Delden, heb al paar keer genoemd maar in de Podcast van the Big 5 op Bnr heeft er een uitzending van een uur over waarin hij precies uitlegt waarom het in Januari zo moeizaam op gang kwam en waarom de voorraden zo groot zijn.
pi_198662070
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja, uiteindelijk wel natuurlijk.

Maar ik zie dat tegen die tijd niet meer als valide argument eigenlijk. Op het moment dat je vaccinaties zo lopen dat je die 60+ers nauwelijks nog met COVID in het ziekenhuis ziet is de druk er wel vanaf. En daar kijkt die routekaart niet naar, dus we zitten midden in de zomer gewoon op het terras, precies op tijd om met z'n allen een leuk EK te zien (speeldata medio juni) in de brandende zon.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:07:23 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198662071
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik uit geen waarde oordeel. Maar ik wilde aangeven, in het kader van een voorgaande discussie, dat het niet zo is dat ouderen niet zouden bijdragen aan ongewenste situaties.

Ik vind zelf dat ze extra risico nemen, maar weeg dat ook af tegen het gevaar van eenzaamheid. Het zijn geen robots die je in de kast kunt zetten, maar mensen die behoeftes hebben die verder gaan dan eten en drinken.
Dat ben ik wel eens hoor, je ziet ook een groot verschil met een jaar geleden, we zijn het allemaal wel zat.

Daarom ook wel het idee dat ze die avondklok erin houden, gewoon omdat die makkelijker te handhaven is.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:08:38 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198662083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Yep.

Wat dat aangaat is zo'n vaccinatiepaspoort nog wel nuttig, als straks de EU uit de shit is maar het b.v. in Zuid-Amerika nog een puinzooi is.

Binnen de EU zie ik er weinig praktisch nut voor op termijn. Wellicht nog in dit overgangsjaar, en dat is het wel.
pi_198662107
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat snap ik :P het was voor mij onduidelijk of het gaat gelden voor elke reis of puur voor de gebieden die oranje/rood zijn.
pi_198662111
quote:
'Bijna 30 miljoen AstraZeneca-vaccins in Italiaanse fabriek bedoeld voor VK'
Zo'n 29 miljoen doses van het AstraZeneca-vaccin liggen klaar in Italië om vervoerd te worden naar het Verenigd Koninkrijk. Volgens de Italiaanse krant La Stampa zou het onder meer gaan om doses die in Leiden zijn geproduceerd.

De Italiaanse autoriteiten hebben de voorraad in de fabriek in Anagni aangetroffen na een melding van de Europese Commissie (EC), schrijft de krant. De EC komt later vandaag met plannen om de export van vaccins aan banden te leggen als farmaceuten niet op tijd leveren. AstraZeneca levert in de EU minder dan waar de EC van was uitgegaan. De voorraad in Italië licht daarom gevoelig.

De EC, de Italiaanse autoriteiten en de eigenaar van de fabriek hebben het bericht van de krant nog niet bevestigd. Als het inderdaad blijkt te gaan om bijna 30 miljoen vaccins, is dat een groter aantal dan AstraZeneca tot dusver heeft geleverd aan de EU.

Dus misschien 29 miljoen dosis extra voor de EU :7
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:13:09 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198662140
Wanneer is het hoorcollege van Jaap?
pi_198662143
Jaap van Delden is qua presentaties wel een verademing ten opzicht van Van Dissel.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:13:37 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198662149
quote:

[..]

Ja.

Is dat wel zo ja? En hoeveel mensen is "zoveel" dan?
Zijn de 5 irritantjes per week die in de supermarkt ruzie maken met de vakkenvullers om een mondkapje "zoveel" mensen?
Leggen ze zwaardere maatregelen op zodat mensen zich sneller/beter aan de lichtere maatregelen houden? Een soort van oplossing voor het falen in de handhaving?

Of misschien omdat mensen inzien dat de maatregelen, ingevoerd gebaseerd op cijfers, geen verandering in diezelfde cijfers laten zien? En dat de politiek kan blijven vingertje wijzen, maar hun aanpak faalt dus gewoon.
Al. een. jaar. lang.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198662151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer is het hoorcollege van Jaap?
Nu!
pi_198662156
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als dat daadwerkelijk aan UK was geleverd, was heel UK ongeveer klaar geweest met vaccineren met deze voorraad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198662167
quote:

[..]

Lichtgevoelige vaccins? ;)
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:15:04 #44
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198662170

Hoe draait Ferd Grapperhaus dit om?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198662176
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als dat daadwerkelijk aan UK was geleverd, was heel UK ongeveer klaar geweest met vaccineren met deze voorraad.
Voor de eerste prik zo ongeveer wel inderdaad. Johnson krabbelde volgens mij al een beetje terug en wilde de vaccins volgens mij wel delen. Dat zou al positief zijn voor de EU.

EDIT:
https://www.businessinsid(...)-ruzie-leiden-halix/
quote:
Johnson werpt zich momenteel op als de verbindende staatsman die samen met Europa de AstraZeneca-problematiek wil tackelen. Wat opnieuw goede pr is voor de leider. Johnson is daarom bereid de vaccins uit Leiden te delen met de Europese Unie.
pi_198662180
quote:

[..]

Jeetje dat zou een meevaller zijn.
pi_198662184
Prikken
Prikken
Prikken
24/7 verdomme!

En ik snap dat er niet genoegd dosis is voor een groot deel van de bevolking. Maar prik in ieder geval 90% van wat je al wel hebt!
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_198662197
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef dezomervoorbij het volgende:
Prikken
Prikken
Prikken
24/7 verdomme!

En ik snap dat er niet genoegd dosis is voor een groot deel van de bevolking. Maar prik in ieder geval 90% van wat je al wel hebt!
Moet je even de technische briefing luisteren nu, Jaap legt daar uit hoe dat werkt.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:17:46 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198662205
quote:

[..]

Ik weet niet goed hoe ik dit moet lezen.
Een bedrijf volgt een contract met de UK en daar gaat de EU een stokje voor steken omdat ze zelf steken hebben laten vallen?
pi_198662206
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef dezomervoorbij het volgende:
Prikken
Prikken
Prikken
24/7 verdomme!

Waarom prikken als je eindeloos 2 weekjes erbij kan pakken.
pi_198662213
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Moet je even de technische briefing luisteren nu, Jaap legt daar uit hoe dat werkt.
Thnx! Ben nu ingeschakeld :)
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:19:38 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198662228
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jeetje dat zou een meevaller zijn.
Ben benieuwd of ze die export kunnen tegenhouden
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:19:50 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198662232
Waardeer deze praatjes wel altijd, goed dat ze dat nog steeds doen. ^O^
pi_198662234
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:17 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik weet niet goed hoe ik dit moet lezen.
Een bedrijf volgt een contract met de UK en daar gaat de EU een stokje voor steken omdat ze zelf steken hebben laten vallen?
Ja, onder bepaalde opstandigheden kan de EU de export tegenhouden als zo'n bedrijf zich niet houdt aan een overeenkomst met de EU.
pi_198662239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Is dat wel zo ja? En hoeveel mensen is "zoveel" dan?
Zijn de 5 irritantjes per week die in de supermarkt ruzie maken met de vakkenvullers om een mondkapje "zoveel" mensen?
Leggen ze zwaardere maatregelen op zodat mensen zich sneller/beter aan de lichtere maatregelen houden? Een soort van oplossing voor het falen in de handhaving?

Of misschien omdat mensen inzien dat de maatregelen, ingevoerd gebaseerd op cijfers, geen verandering in diezelfde cijfers laten zien? En dat de politiek kan blijven vingertje wijzen, maar hun aanpak faalt dus gewoon.
Al. een. jaar. lang.
Ik ben echt niet een groot voorstander van het beleid (in het algemeen), maar het is naïef om te denken dat het maar om zo weinig mensen gaat die de basis regels negeren. Er raken niet voor niets nog zoveel mensen besmet. En de percentages die ze noemden (en die ik elders ook al tegen kwam de afgelopen weken) zijn vrij duidelijk. Als ik alleen al zie hoeveel mensen er met klachten rustig de stad in gaan. Hoeveel mensen er bij het begin van de crisis überhaupt aan herinnert moesten worden om hun handen te wassen.. :{
pi_198662241
We hebben teveel Astra Zeneca op voorraad hoor ik nu :P
pi_198662254
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:18 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Thnx! Ben nu ingeschakeld :)
In het kort, de probematiek zit hem nu met name in dat je erg afhankelijk bent van de leveringen en dat je mensen wel van te voren moet inplannen voor een afspraak en dat het proces om die allemaal opnieuw in te plannen best complex is. Daarom is het fijne aan het Jansen vaccin dat je dat probleem niet hebt, die hoef je niet op voorraad te houden omdat het maar 1 prik is, ik verwacht dat ze die via massa events zullen zetten.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:22:05 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198662265
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

In het kort, de probematiek zit hem nu met name in dat je erg afhankelijk bent van de leveringen en dat je mensen wel van te voren moet inplannen voor een afspraak en dat het proces om die allemaal opnieuw in te plannen best complex is. Daarom is het fijne aan het Jansen vaccin dat je dat probleem niet hebt, die hoef je niet op voorraad te houden omdat het maar 1 prik is, ik verwacht dat ze die via massa events zullen zetten.
Zou wat zijn als je alleen naar een massaal prikevenement mag met een negatief testbewijs :P
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:22:18 #59
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198662269
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:20 schreef dezomervoorbij het volgende:
Er staan 600.000 vaccins op de plank stof te happen. Veiligheidsvoorraad, noemen ze dat. Ik noem het incompetentie.
pi_198662271
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:20 schreef dezomervoorbij het volgende:
Die worden deze week en volgende week ingehaalt.
pi_198662277
quote:

[..]

Plus dat je deze niet heel moeilijk hoeft te vervoeren.

Jansen _O_
pi_198662279
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Er staan 600.000 vaccins op de plank stof te happen. Veiligheidsvoorraad, noemen ze dat. Ik noem het incompetentie.
Laat me raden, je luister niet naar de briefing?
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:22:56 #63
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198662280
quote:

[..]

Janssen komt met 170.000 vaccins in april volgens de planning, hopelijk komt er snel meer van...
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:23:10 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198662284
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Waarom prikken als je eindeloos 2 weekjes erbij kan pakken.
ik vond de uitleg van Hugo gisteren wel logisch, in principe gewoon een buffer die rekening houdt met de leveringen even die AZ pauze daar buiten gelaten
pi_198662286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Plus dat je deze niet heel moeilijk hoeft te vervoeren.

Jansen _O_
Ze kunnen gewoon met de Febo wagentjes :)
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:23:15 #66
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198662288
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Laat me raden, je luister niet naar de briefing?
Ik kijk naar de Belg.
pi_198662309
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef Momo het volgende:

[..]

Janssen komt met 170.000 vaccins in april volgens de planning, hopelijk komt er snel meer van...
En hopelijk prikken ze daar stevig mee door, dus geen voorraad van 3-5 dagen overhouden.
pi_198662335
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Want een genuanceerde mening vormen na het jezelf goed informeren is te veel moeite?
pi_198662339
Benieuwd of de EU die hele zending gaat blokkeren, zou mooi zijn. Vieze ratten van AstraFraudica.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:26:43 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198662341
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik kijk naar de Belg.
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
pi_198662344
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik kijk naar de Belg.
Die voorraad is zo hoog omdat:

-Je moet van te voren inplannen
-Je moet een zekere marge voor de 2e prik aanhouden
-De leveringen komen in Bulk, dus op bepaalde momenten is je voorraad te hoog, maar dat weet je niet van te voren

Wat men al doet:

-Men verruimt de tijd tussen de prik bij Pfizer, bij mijn ouders is dat nu 5 weken, het voordeel is dat je dan nu al een stukje kunt inlopen op je schema, het 2e voordeel is dat je je noodvoorraaad wat kunt verlagen omdat je het risico van een gemiste levering over een langere periode uitsmeert.
pi_198662357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
:D
pi_198662379
precies een jaar geleden hoorde de eindexamenkandidaten dat ze geslaagd waren. De aanvang van een studietijd in lockdown.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:29:11 #74
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198662381
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:26 schreef archito het volgende:

[..]

Want een genuanceerde mening vormen na het jezelf goed informeren is te veel moeite?
De (ervarings)deskundigen staan aan mijn zijde, ik win.
pi_198662405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vond de uitleg van Hugo gisteren wel logisch, in principe gewoon een buffer die rekening houdt met de leveringen even die AZ pauze daar buiten gelaten
Ja, anders moeten ze nieuwe afspraken maken (echt zielig). Dan kun je beter maar wat extra ziekenhuisbezetting en/of doden voor lief nemen. Zitten we nu in een crisis of niet?
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:32:02 #76
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198662417
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:31 schreef zoost het volgende:

[..]

Ja, anders moeten ze nieuwe afspraken maken (echt zielig). Dan kun je beter maar wat extra ziekenhuisbezetting en/of doden voor lief nemen. Zitten we nu in een crisis of niet?
Je wil vooral niet dat je de mensen geen tweede prik kan geven zodat ze later nog een keer moeten komen voor nog eens twee prikken.
pi_198662437
De EU heeft geen volk, natie of grondgebied. Daarom ontbreekt het bij die bureaucraten het aan patriotisme en scherpte. Boris Johnson verwoordde het treffend door te zeggen dat ze het aan 'greed' te danken hebben dat het allemaal zo goed loopt daar.
pi_198662446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:31 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik denk dat daar veel winst valt te halen, men had beter naar het bedrijfsleven kunnen kijken of die dat niet op zich hadden kunnen nemen, de reisbranche is natuurlijk expert in dit soort systemen, ik heb jarenlang ervaring met reisboeking systemen en die had je prima kunnen inzetten voor dit.
pi_198662470
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

:o
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198662472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:33 schreef Confetti het volgende:
De EU heeft geen volk, natie of grondgebied. Daarom ontbreekt het bij die bureaucraten het aan patriotisme en scherpte. Boris Johnson verwoordde het treffend door te zeggen dat ze het aan 'greed' te danken hebben dat het allemaal zo goed loopt daar.
Ok, dus dan zal hij het ook wel snappen als de EU die 29 miljoen vaccins binnen de EU houdt.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:36:16 #81
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198662477
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat daar veel winst valt te halen, men had beter naar het bedrijfsleven kunnen kijken of die dat niet op zich hadden kunnen nemen, de reisbranche is natuurlijk expert in dit soort systemen, ik heb jarenlang ervaring met reisboeking systemen en die had je prima kunnen inzetten voor dit.
Geef aan dat de reisbranche zonder restricties mag opereren bij gevaccineerden, geef diezelfde reisbranche vervolgens de beschikking over alle vaccins, en binnen no time is iedereen gevaccineerd 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198662494
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:35 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ok, dus dan zal hij het ook wel snappen als de EU die 29 miljoen vaccins binnen de EU houdt.
Sinds Ursula dreigde met exportverboden is er al bijna 40 miljoen aan vaccins geëxporteerd zag ik 2 weken terug bij Rtl Z. Ze blaft maar bijt niet.

Maar je moet inderdaad vuur met vuur bestrijden. De Engelsen houden ons aan het lijntje zodat ze als 1e klaar zijn en dan ook nog de credits gaan claimen voor het delen van vaccins. Zoveel vaccins stelen is niets anders dan een vijandige daad.
pi_198662495
Grappig

quote:
Mocht er de komende tijd ruimte voor versoepelingen ontstaan, dan zal het OMT niet
schromen hier ook tussentijds een advies over uit te brengen.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:39:35 #84
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198662530
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:37 schreef _serial_ het volgende:
Grappig
[..]

Dat zou de insteek altijd al geweest moeten zijn :X
pi_198662536
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geef aan dat de reisbranche zonder restricties mag opereren bij gevaccineerden, geef diezelfde reisbranche vervolgens de beschikking over alle vaccins, en binnen no time is iedereen gevaccineerd 8-)
Ik doelde er meer op dat ze gewend zijn om snel in te springen op tegenvallers :)
Misschien wel leuk om te weten is dat als de internet checkin er uit ligt dat ze snel kantoorpersoneel oproepen om naar schiphol te komen om te helpen bij de incheckbalies :)
  Moderator woensdag 24 maart 2021 @ 10:40:03 #86
236264 crew  capricia
pi_198662541
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er zijn al mogelijkheden:
quote:
Unieke aanbieding: vaccinatievakantie in Israël

Dankzij een hechte samenwerking tussen Israëlische autoriteiten, Oppenheim Travel en het NIW, kunnen wij u met trots in april een unieke vakantie aanbieden. Niet alleen twaalf dagen door Israël toeren, maar ook worden gevaccineerd.
(En verder)
https://niw.nl/unieke-aanbieding-vaccinatievakantie-in-israel/

Als dit serieus is, en dat betwijfel ik. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198662558
Telefooooooooooooon!
pi_198662563
quote:
Ik ga dit overwegen. Niet om voor te dringen. Maar gewoon om het feit dat het hier zo'n puinhoop is.

Dan neem ik meteen een hele koffer mee voor alle fokkers. Mogen jullie tegen kostprijs van me kopen.
pi_198662569
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat zou de insteek altijd al geweest moeten zijn :X
Ja eens, ik lees hier tussen de regels wat frustratie.
pi_198662573
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:41 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik ga dit overwegen. Niet om voor te dringen. Maar gewoon om het feit dat het hier zo'n puinhoop is.

Dan neem ik meteen een hele koffer mee voor alle fokkers. Mogen jullie tegen kostprijs van me kopen.
Wat een jodenstreek!
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:42:25 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198662577
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik doelde er meer op dat ze gewend zijn om snel in te springen op tegenvallers :)
Misschien wel leuk om te weten is dat als de internet checkin er uit ligt dat ze snel kantoorpersoneel oproepen om naar schiphol te komen om te helpen bij de incheckbalies :)
Zeker :Y.
Als je kijkt hoe ad hoc bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen inspelen op dagelijkse veranderingen, dan kan de overheid daar nog heel veel van leren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198662599
Wat een zooitje jongen.

Ze hebben gewoon geen idee wat ze aan het doen zijn.

Lagere aanloop snelheid bij de nieuwe doelgroepen. Jullie hebben pas een jaar de tijd gehad om die mensen te informeren. Kan je ergens inzetten op een enorm falen? Daaaag zomervakantie.
pi_198662610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:37 schreef _serial_ het volgende:
Grappig
[..]

Ondertussen las ik net dat het OMT zorgen heeft geuit over die grote test evenementen in april.

Ik heb echt het gevoel alsof ze het maar niks vinden dat ze straks weer wat minder in de schijnwerpers staan. Nu nog even op zoveel mogelijk plekken controle uitoefenen. Zo komt het over.
pi_198662612
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zeker :Y.
Als je kijkt hoe ad hoc bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen inspelen op dagelijkse veranderingen, dan kan de overheid daar nog heel veel van leren.
Het boeken van hotelkamers lijkt qua algoritme ook erg op het fijnmazig vaccineren, mensen onderschatten wel eens hoe complex dat is, ga maar eens een groepreis boeken ;)
pi_198662632
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je wil vooral niet dat je de mensen geen tweede prik kan geven zodat ze later nog een keer moeten komen voor nog eens twee prikken.
Uit kosten-overwegingen? De kosten van de lockdown zijn vele malen groter dan wat extra vaccins kopen
pi_198662638
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:44 schreef aartstyle het volgende:
Wat een zooitje jongen.

Ze hebben gewoon geen idee wat ze aan het doen zijn.

Lagere aanloop snelheid bij de nieuwe doelgroepen. Jullie hebben pas een jaar de tijd gehad om die mensen te informeren. Kan je ergens inzetten op een enorm falen? Daaaag zomervakantie.
Dat valt wel mee, maar de winst viel van de zomer te halen, je had toen al een dry run kunnen oefenen op verschillende scenario's, het is de kern van het probleem, het is elke keer acteren op de huidige situatie in plaats van vooruit denken en daarop acteren.
pi_198662670
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
twitter

En we gaan nog niet naar de kroeg, nog lange niet, nog lange niet -O-
pi_198662681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ondertussen las ik net dat het OMT zorgen heeft geuit over die grote test evenementen in april.

Ik heb echt het gevoel alsof ze het maar niks vinden dat ze straks weer wat minder in de schijnwerpers staan. Nu nog even op zoveel mogelijk plekken controle uitoefenen. Zo komt het over.
quote:
In het verlengde van deze vragen, uit het OMT, gezien de huidige
epidemiologische context met stijgende aantallen besmettingen, haar zorg over
de circa 100 geplande evenementen die op zeer korte termijn doorgang zullen
vinden om met toegangstesten te experimenteren. Het OMT zou graag zien dat
de ervaringen en de follow-up van de eerste evenementen hier goed in worden
meegenomen. Ook vraagt het OMT dat bij de pilots met preventief testen binnen
het wetenschappelijk en hoger onderwijs de desbetreffende GGD’en worden
betrokken vanuit het belang van een zorgvuldig BCO
Dit inderdaad. Ik zie wel weer gebeuren dat deze weer worden uitgesteld of afgelast.
pi_198662683
Laten we wel eerlijk wezen (dat moet ik ook zijn). De EU is natuurlijk de grootste faalhaas door die contracten met AZ niet goed dicht te timmeren. Juridisch schijnen we niks in te kunnen brengen en een export verbod gaat alleen maar averechts werken. Dan worden vanuit de UK de grondstoffen voor Pfizer niet meer geleverd. Kansloos dus.

De houding van de EU tov AZ is alleen maar om de mensen af te leiden van het eigen falen.
pi_198662705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:49 schreef aartstyle het volgende:
Laten we wel eerlijk wezen (dat moet ik ook zijn). De EU is natuurlijk de grootste faalhaas door die contracten met AZ niet goed dicht te timmeren. Juridisch schijnen we niks in te kunnen brengen en een export verbod gaat alleen maar averechts werken. Dan worden vanuit de UK de grondstoffen voor Pfizer niet meer geleverd. Kansloos dus.

De houding van de EU tov AZ is alleen maar om de mensen af te leiden van het eigen falen.
Volgens mij komende grondstoffen uit BE.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')