abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198662213
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Moet je even de technische briefing luisteren nu, Jaap legt daar uit hoe dat werkt.
Thnx! Ben nu ingeschakeld :)
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:19:38 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198662228
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jeetje dat zou een meevaller zijn.
Ben benieuwd of ze die export kunnen tegenhouden
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:19:50 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198662232
Waardeer deze praatjes wel altijd, goed dat ze dat nog steeds doen. ^O^
pi_198662234
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:17 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik weet niet goed hoe ik dit moet lezen.
Een bedrijf volgt een contract met de UK en daar gaat de EU een stokje voor steken omdat ze zelf steken hebben laten vallen?
Ja, onder bepaalde opstandigheden kan de EU de export tegenhouden als zo'n bedrijf zich niet houdt aan een overeenkomst met de EU.
pi_198662239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Is dat wel zo ja? En hoeveel mensen is "zoveel" dan?
Zijn de 5 irritantjes per week die in de supermarkt ruzie maken met de vakkenvullers om een mondkapje "zoveel" mensen?
Leggen ze zwaardere maatregelen op zodat mensen zich sneller/beter aan de lichtere maatregelen houden? Een soort van oplossing voor het falen in de handhaving?

Of misschien omdat mensen inzien dat de maatregelen, ingevoerd gebaseerd op cijfers, geen verandering in diezelfde cijfers laten zien? En dat de politiek kan blijven vingertje wijzen, maar hun aanpak faalt dus gewoon.
Al. een. jaar. lang.
Ik ben echt niet een groot voorstander van het beleid (in het algemeen), maar het is naïef om te denken dat het maar om zo weinig mensen gaat die de basis regels negeren. Er raken niet voor niets nog zoveel mensen besmet. En de percentages die ze noemden (en die ik elders ook al tegen kwam de afgelopen weken) zijn vrij duidelijk. Als ik alleen al zie hoeveel mensen er met klachten rustig de stad in gaan. Hoeveel mensen er bij het begin van de crisis überhaupt aan herinnert moesten worden om hun handen te wassen.. :{
pi_198662241
We hebben teveel Astra Zeneca op voorraad hoor ik nu :P
pi_198662254
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:18 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Thnx! Ben nu ingeschakeld :)
In het kort, de probematiek zit hem nu met name in dat je erg afhankelijk bent van de leveringen en dat je mensen wel van te voren moet inplannen voor een afspraak en dat het proces om die allemaal opnieuw in te plannen best complex is. Daarom is het fijne aan het Jansen vaccin dat je dat probleem niet hebt, die hoef je niet op voorraad te houden omdat het maar 1 prik is, ik verwacht dat ze die via massa events zullen zetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:22:05 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198662265
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

In het kort, de probematiek zit hem nu met name in dat je erg afhankelijk bent van de leveringen en dat je mensen wel van te voren moet inplannen voor een afspraak en dat het proces om die allemaal opnieuw in te plannen best complex is. Daarom is het fijne aan het Jansen vaccin dat je dat probleem niet hebt, die hoef je niet op voorraad te houden omdat het maar 1 prik is, ik verwacht dat ze die via massa events zullen zetten.
Zou wat zijn als je alleen naar een massaal prikevenement mag met een negatief testbewijs :P
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:22:18 #59
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198662269
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:20 schreef dezomervoorbij het volgende:
Er staan 600.000 vaccins op de plank stof te happen. Veiligheidsvoorraad, noemen ze dat. Ik noem het incompetentie.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198662271
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:20 schreef dezomervoorbij het volgende:
Die worden deze week en volgende week ingehaalt.
pi_198662277
quote:

[..]

Plus dat je deze niet heel moeilijk hoeft te vervoeren.

Jansen _O_
pi_198662279
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Er staan 600.000 vaccins op de plank stof te happen. Veiligheidsvoorraad, noemen ze dat. Ik noem het incompetentie.
Laat me raden, je luister niet naar de briefing?
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:22:56 #63
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198662280
quote:

[..]

Janssen komt met 170.000 vaccins in april volgens de planning, hopelijk komt er snel meer van...
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:23:10 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198662284
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Waarom prikken als je eindeloos 2 weekjes erbij kan pakken.
ik vond de uitleg van Hugo gisteren wel logisch, in principe gewoon een buffer die rekening houdt met de leveringen even die AZ pauze daar buiten gelaten
pi_198662286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Plus dat je deze niet heel moeilijk hoeft te vervoeren.

Jansen _O_
Ze kunnen gewoon met de Febo wagentjes :)
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:23:15 #66
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198662288
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Laat me raden, je luister niet naar de briefing?
Ik kijk naar de Belg.
pi_198662309
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef Momo het volgende:

[..]

Janssen komt met 170.000 vaccins in april volgens de planning, hopelijk komt er snel meer van...
En hopelijk prikken ze daar stevig mee door, dus geen voorraad van 3-5 dagen overhouden.
pi_198662335
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Want een genuanceerde mening vormen na het jezelf goed informeren is te veel moeite?
pi_198662339
Benieuwd of de EU die hele zending gaat blokkeren, zou mooi zijn. Vieze ratten van AstraFraudica.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:26:43 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198662341
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik kijk naar de Belg.
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
pi_198662344
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik kijk naar de Belg.
Die voorraad is zo hoog omdat:

-Je moet van te voren inplannen
-Je moet een zekere marge voor de 2e prik aanhouden
-De leveringen komen in Bulk, dus op bepaalde momenten is je voorraad te hoog, maar dat weet je niet van te voren

Wat men al doet:

-Men verruimt de tijd tussen de prik bij Pfizer, bij mijn ouders is dat nu 5 weken, het voordeel is dat je dan nu al een stukje kunt inlopen op je schema, het 2e voordeel is dat je je noodvoorraaad wat kunt verlagen omdat je het risico van een gemiste levering over een langere periode uitsmeert.
pi_198662357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
:D
pi_198662379
precies een jaar geleden hoorde de eindexamenkandidaten dat ze geslaagd waren. De aanvang van een studietijd in lockdown.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:29:11 #74
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198662381
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:26 schreef archito het volgende:

[..]

Want een genuanceerde mening vormen na het jezelf goed informeren is te veel moeite?
De (ervarings)deskundigen staan aan mijn zijde, ik win.
pi_198662405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vond de uitleg van Hugo gisteren wel logisch, in principe gewoon een buffer die rekening houdt met de leveringen even die AZ pauze daar buiten gelaten
Ja, anders moeten ze nieuwe afspraken maken (echt zielig). Dan kun je beter maar wat extra ziekenhuisbezetting en/of doden voor lief nemen. Zitten we nu in een crisis of niet?
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:32:02 #76
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198662417
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:31 schreef zoost het volgende:

[..]

Ja, anders moeten ze nieuwe afspraken maken (echt zielig). Dan kun je beter maar wat extra ziekenhuisbezetting en/of doden voor lief nemen. Zitten we nu in een crisis of niet?
Je wil vooral niet dat je de mensen geen tweede prik kan geven zodat ze later nog een keer moeten komen voor nog eens twee prikken.
pi_198662437
De EU heeft geen volk, natie of grondgebied. Daarom ontbreekt het bij die bureaucraten het aan patriotisme en scherpte. Boris Johnson verwoordde het treffend door te zeggen dat ze het aan 'greed' te danken hebben dat het allemaal zo goed loopt daar.
pi_198662446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:31 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik denk dat daar veel winst valt te halen, men had beter naar het bedrijfsleven kunnen kijken of die dat niet op zich hadden kunnen nemen, de reisbranche is natuurlijk expert in dit soort systemen, ik heb jarenlang ervaring met reisboeking systemen en die had je prima kunnen inzetten voor dit.
pi_198662470
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

:o
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198662472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:33 schreef Confetti het volgende:
De EU heeft geen volk, natie of grondgebied. Daarom ontbreekt het bij die bureaucraten het aan patriotisme en scherpte. Boris Johnson verwoordde het treffend door te zeggen dat ze het aan 'greed' te danken hebben dat het allemaal zo goed loopt daar.
Ok, dus dan zal hij het ook wel snappen als de EU die 29 miljoen vaccins binnen de EU houdt.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:36:16 #81
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198662477
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat daar veel winst valt te halen, men had beter naar het bedrijfsleven kunnen kijken of die dat niet op zich hadden kunnen nemen, de reisbranche is natuurlijk expert in dit soort systemen, ik heb jarenlang ervaring met reisboeking systemen en die had je prima kunnen inzetten voor dit.
Geef aan dat de reisbranche zonder restricties mag opereren bij gevaccineerden, geef diezelfde reisbranche vervolgens de beschikking over alle vaccins, en binnen no time is iedereen gevaccineerd 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198662494
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:35 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ok, dus dan zal hij het ook wel snappen als de EU die 29 miljoen vaccins binnen de EU houdt.
Sinds Ursula dreigde met exportverboden is er al bijna 40 miljoen aan vaccins geëxporteerd zag ik 2 weken terug bij Rtl Z. Ze blaft maar bijt niet.

Maar je moet inderdaad vuur met vuur bestrijden. De Engelsen houden ons aan het lijntje zodat ze als 1e klaar zijn en dan ook nog de credits gaan claimen voor het delen van vaccins. Zoveel vaccins stelen is niets anders dan een vijandige daad.
pi_198662495
Grappig

quote:
Mocht er de komende tijd ruimte voor versoepelingen ontstaan, dan zal het OMT niet
schromen hier ook tussentijds een advies over uit te brengen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:39:35 #84
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198662530
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:37 schreef _serial_ het volgende:
Grappig
[..]

Dat zou de insteek altijd al geweest moeten zijn :X
pi_198662536
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geef aan dat de reisbranche zonder restricties mag opereren bij gevaccineerden, geef diezelfde reisbranche vervolgens de beschikking over alle vaccins, en binnen no time is iedereen gevaccineerd 8-)
Ik doelde er meer op dat ze gewend zijn om snel in te springen op tegenvallers :)
Misschien wel leuk om te weten is dat als de internet checkin er uit ligt dat ze snel kantoorpersoneel oproepen om naar schiphol te komen om te helpen bij de incheckbalies :)
  Moderator woensdag 24 maart 2021 @ 10:40:03 #86
236264 crew  capricia
pi_198662541
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er zijn al mogelijkheden:
quote:
Unieke aanbieding: vaccinatievakantie in Israël

Dankzij een hechte samenwerking tussen Israëlische autoriteiten, Oppenheim Travel en het NIW, kunnen wij u met trots in april een unieke vakantie aanbieden. Niet alleen twaalf dagen door Israël toeren, maar ook worden gevaccineerd.
(En verder)
https://niw.nl/unieke-aanbieding-vaccinatievakantie-in-israel/

Als dit serieus is, en dat betwijfel ik. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198662558
Telefooooooooooooon!
pi_198662563
quote:
Ik ga dit overwegen. Niet om voor te dringen. Maar gewoon om het feit dat het hier zo'n puinhoop is.

Dan neem ik meteen een hele koffer mee voor alle fokkers. Mogen jullie tegen kostprijs van me kopen.
pi_198662569
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat zou de insteek altijd al geweest moeten zijn :X
Ja eens, ik lees hier tussen de regels wat frustratie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198662573
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:41 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik ga dit overwegen. Niet om voor te dringen. Maar gewoon om het feit dat het hier zo'n puinhoop is.

Dan neem ik meteen een hele koffer mee voor alle fokkers. Mogen jullie tegen kostprijs van me kopen.
Wat een jodenstreek!
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:42:25 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198662577
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik doelde er meer op dat ze gewend zijn om snel in te springen op tegenvallers :)
Misschien wel leuk om te weten is dat als de internet checkin er uit ligt dat ze snel kantoorpersoneel oproepen om naar schiphol te komen om te helpen bij de incheckbalies :)
Zeker :Y.
Als je kijkt hoe ad hoc bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen inspelen op dagelijkse veranderingen, dan kan de overheid daar nog heel veel van leren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198662599
Wat een zooitje jongen.

Ze hebben gewoon geen idee wat ze aan het doen zijn.

Lagere aanloop snelheid bij de nieuwe doelgroepen. Jullie hebben pas een jaar de tijd gehad om die mensen te informeren. Kan je ergens inzetten op een enorm falen? Daaaag zomervakantie.
pi_198662610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:37 schreef _serial_ het volgende:
Grappig
[..]

Ondertussen las ik net dat het OMT zorgen heeft geuit over die grote test evenementen in april.

Ik heb echt het gevoel alsof ze het maar niks vinden dat ze straks weer wat minder in de schijnwerpers staan. Nu nog even op zoveel mogelijk plekken controle uitoefenen. Zo komt het over.
pi_198662612
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zeker :Y.
Als je kijkt hoe ad hoc bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen inspelen op dagelijkse veranderingen, dan kan de overheid daar nog heel veel van leren.
Het boeken van hotelkamers lijkt qua algoritme ook erg op het fijnmazig vaccineren, mensen onderschatten wel eens hoe complex dat is, ga maar eens een groepreis boeken ;)
pi_198662632
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je wil vooral niet dat je de mensen geen tweede prik kan geven zodat ze later nog een keer moeten komen voor nog eens twee prikken.
Uit kosten-overwegingen? De kosten van de lockdown zijn vele malen groter dan wat extra vaccins kopen
pi_198662638
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:44 schreef aartstyle het volgende:
Wat een zooitje jongen.

Ze hebben gewoon geen idee wat ze aan het doen zijn.

Lagere aanloop snelheid bij de nieuwe doelgroepen. Jullie hebben pas een jaar de tijd gehad om die mensen te informeren. Kan je ergens inzetten op een enorm falen? Daaaag zomervakantie.
Dat valt wel mee, maar de winst viel van de zomer te halen, je had toen al een dry run kunnen oefenen op verschillende scenario's, het is de kern van het probleem, het is elke keer acteren op de huidige situatie in plaats van vooruit denken en daarop acteren.
pi_198662670
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
twitter

En we gaan nog niet naar de kroeg, nog lange niet, nog lange niet -O-
pi_198662681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ondertussen las ik net dat het OMT zorgen heeft geuit over die grote test evenementen in april.

Ik heb echt het gevoel alsof ze het maar niks vinden dat ze straks weer wat minder in de schijnwerpers staan. Nu nog even op zoveel mogelijk plekken controle uitoefenen. Zo komt het over.
quote:
In het verlengde van deze vragen, uit het OMT, gezien de huidige
epidemiologische context met stijgende aantallen besmettingen, haar zorg over
de circa 100 geplande evenementen die op zeer korte termijn doorgang zullen
vinden om met toegangstesten te experimenteren. Het OMT zou graag zien dat
de ervaringen en de follow-up van de eerste evenementen hier goed in worden
meegenomen. Ook vraagt het OMT dat bij de pilots met preventief testen binnen
het wetenschappelijk en hoger onderwijs de desbetreffende GGD’en worden
betrokken vanuit het belang van een zorgvuldig BCO
Dit inderdaad. Ik zie wel weer gebeuren dat deze weer worden uitgesteld of afgelast.
pi_198662683
Laten we wel eerlijk wezen (dat moet ik ook zijn). De EU is natuurlijk de grootste faalhaas door die contracten met AZ niet goed dicht te timmeren. Juridisch schijnen we niks in te kunnen brengen en een export verbod gaat alleen maar averechts werken. Dan worden vanuit de UK de grondstoffen voor Pfizer niet meer geleverd. Kansloos dus.

De houding van de EU tov AZ is alleen maar om de mensen af te leiden van het eigen falen.
pi_198662705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:49 schreef aartstyle het volgende:
Laten we wel eerlijk wezen (dat moet ik ook zijn). De EU is natuurlijk de grootste faalhaas door die contracten met AZ niet goed dicht te timmeren. Juridisch schijnen we niks in te kunnen brengen en een export verbod gaat alleen maar averechts werken. Dan worden vanuit de UK de grondstoffen voor Pfizer niet meer geleverd. Kansloos dus.

De houding van de EU tov AZ is alleen maar om de mensen af te leiden van het eigen falen.
Volgens mij komende grondstoffen uit BE.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')