abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:11:54 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198661471
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Doet me denken aan dat mijn moeder na 9en naar buiten gaat. Om de hond uit te laten. :D
grote verschil is dat het am is ipv pm
  Moderator woensdag 24 maart 2021 @ 09:12:53 #277
236264 crew  capricia
pi_198661481
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

grote verschil is dat het am is ipv pm
Nope. Na 2100.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 24 maart 2021 @ 09:14:26 #278
236264 crew  capricia
pi_198661497
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Toch wel in het Vondelpark met al haar vriendinnen?

even lekker meeframen
Met de rollator in het OV. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198661502
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 01:35 schreef Za het volgende:
Wat doen we met de 3 miljoen Nederlanders die al besmet zijn geweest?

In hoeverre kunnen zij ingezet worden als buffer tussen nog niet geinfecteerden/gevaccineerden?

Met deze aanzwellende groep in handen kunnen we toch iets?
Het zijn vooral jongeren die in grote hoeveelheden besmet zijn geraakt, die staan sowieso achterin de rij. Hugo had het er gister over om mensen die besmet zijn geraakt maar een prik te geven.

https://www.sanquin.nl/ov(...)r-besmet-dan-ouderen
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:16:01 #280
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198661517
Niet om vervelend te doen (n=1), maar mijn ouders hebben een drukker sociaal leven met vrijwilligerswerk dan dat ik heb momenteel.
- De buren komen nog gewoon elke week op de koffie
- De kringloop is gewoon weer open en toen die dicht was liepen er ook zat rond om 'klusjes' te doen.
- De kerkclubjes, voedselbank, vrouwenbonden, en wat niet meer zij kunnen blijkbaar niet zonder fysieke ontmoetingen omdat die oudjes 'niet zo handig met computers' zijn.
- De familie komt nog gewoon over de vloer, en dan zijn wij daar nog het meest voorzichtig in.

Beide 75+ niet gevaccineerd en moeder heeft een longaandoening.

Maar oh oh oh, die stoute jongere die een biertje in de keet gaat drinken met een paar maten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198661535
quote:
Lijkt mij opzich geen slecht idee om te beginnen in Urk en ook wel een interessant experiment.

https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
https://www.destentor.nl/(...)ch-wachten~ab01f3bd/

Urk heeft al een tijdje weinig besmettingen meer en ze gaan nu dus kijken of er een vorm van groepsimmuniteit op Urk is 8-)
  Redactie Sport woensdag 24 maart 2021 @ 09:18:30 #282
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198661548
Ik denk dat we de noordoostpolder weer moeten afzinken en dan geen enkele boot meer van en naar Urk moeten laten vertrekken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:20:19 #283
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198661565
Is dat gezeur om die Urker kerken nu ineens weer actueel om de aandacht van de ramadan avondklok af te leiden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198661572
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 06:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Wie heeft dit in elkaar geknutseld?
Van dissel is infectieziektenexpert okay, niet grafiekoloog 😂

De betekenis is iig duidelijk: de maatregelen kunnen op de schroot per 1 juli.

Hoewel ze misschien nog iets langer wachten om het zeker te weten dat het goed blijft gaan of -dat zou ik doen- ff wachten tot augustus als het naar 0 is gedaald en r hopelijk op of rond 1 is door de vaccinaties.

Moet wel zeggen, misschien is dat de reden, maar met deze modellering, waarom heeft rutte het dan nog over een normaler normaal en nog niet helemaal het oude per 1 juli en nog testen voor festivals etc? Als ik naar die dingen van van Dissel kijk kan het gewoon...

Kan zijn wat ik zei, maar dan zou De Jonge slim moeten zijn geworden...
#WeesGeenWhales
pi_198661577
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

- ouderen houden geen feestjes
- ouderen hangen niet in het park
- ouderen zitten niet op school
- correct want ouderen feesten niet midden in de nacht
- deze snap ik niet
- dat zegt niemand dus laat dat gewoon weg man

Ouderen blijven minder binnen dan jongeren bleek uit dat artikel. Maar wat gaan ze doen, een wandeling maken? Alleen? Of gaan ze met een groep boodschappen doen. We weten het niet, want dat stond er niet bij.
Blijkbaar toch zaken waarbij ze risico lopen gezien de ziekenhuisopnames...
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:21:39 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198661579
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:16 schreef zalkc het volgende:
Niet om vervelend te doen (n=1), maar mijn ouders hebben een drukker sociaal leven met vrijwilligerswerk dan dat ik heb momenteel.
- De buren komen nog gewoon elke week op de koffie
- De kringloop is gewoon weer open en toen die dicht was liepen er ook zat rond om 'klusjes' te doen.
- De kerkclubjes, voedselbank, vrouwenbonden, en wat niet meer zij kunnen blijkbaar niet zonder fysieke ontmoetingen omdat die oudjes 'niet zo handig met computers' zijn.
- De familie komt nog gewoon over de vloer, en dan zijn wij daar nog het meest voorzichtig in.

Beide 75+ niet gevaccineerd en moeder heeft een longaandoening.

Maar oh oh oh, die stoute jongere die een biertje in de keet gaat drinken met een paar maten.
dus omdat je ouders doorgaan met hun (a)sociale leventje is het verder goed dat iedereen dat maar doet?
pi_198661622
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Je = ik
Nee, is gewoon je.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:
[..]

Nee hoor, dat nieuws heb ik gezien. Als je hier kijkt:
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20210323_1159.pdf

Op pagina 9 zie je de positieve testuitslagen per leeftijdsgroep. Zie jij een grote stijging in 0-9 en 10-19? Niet zo groot om het een brandhaard te noemen, vind je ook niet?

De leeftijd 5-9 is die zelfs lager dan de meeste andere leeftijden daarboven, terwijl ze veel meer contact hebben en zich ook niet aan de maatregelen hoeven te houden. Dan kun je toch niet anders dan het met me eens zijn dat het daar wel meevalt?

Over het last hebben van de avondklok: Ik heb er weldegelijk last van. Ik zou het fijn vinden als je niet voor mij zou bepalen of ik er wel of geen last van kan hebben.
Er zijn in het nieuws anders meer dan genoeg brandhaarden op scholen geweest, meerdere meldingen daarvan.
Op gegeven momenten gingen het om tientallen procenten stijging in die leeftijdsgroepen. Dus tja.

Lastig he lezen? In wat je quote staat letterlijk dat ik zeg je kunt wel last hebben van de avondklok.
Alleen mensen overdrijven het zo gigantisch. Het doet verder nergens iets aan af.
Dan ga je wat eerder naar huis toe, ga je wat eerder wandelen. Zo lastig is het allemaal niet.
Ja, kan soms onhandig zijn en vervelend. Maar mensen doen alsof de wereld vergaat omdat je nu om 8 uur moet gaan wandelen ipv om 9 uur of later en zelfde met de andere dingen waarvoor ze de avondklok zo erg vinden.
pi_198661641
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Als we nou dat figuur geen aandacht meer geven, teert zij/hij vanzelf wel weg ipv opbloeien en groeien zoals nu lijkt te gebeuren
Nee hoor. De ik blijft dan nog steeds gewoon je en de feiten blijven dan nog steeds feiten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:36 schreef Vliegbaard het volgende:

Dat het op jouw leven geen/weinig invloed heeft wil niet zeggen dat dit automatisch voor de rest van de wereld geldt. Ik ken er genoeg die er wél last van hebben.
Zoals ik al zei: Het heeft op iedereen wel invloeden in meer of mindere mate.
Maar dat je nou in een winkel een mondkapje op moet, gaat niemand kapot aan.
Of dat je in de avond wat eerder binnen moet zijn ook echt niet.
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:30:18 #289
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198661673
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus omdat je ouders doorgaan met hun (a)sociale leventje is het verder goed dat iedereen dat maar doet?
Bedankt voor je framing.

Maar dat zeg ik niet, en bedoel ik er ook niet mee te zeggen.

Ik geef alleen aan dat mijn ouders zich nog wel (grotendeels) binnen de maatregelen bewegen, maar zeker geen positieve bijdrage leveren als het gaat om de preventie. Net zoals feestende jongeren dat niet doen.

Het is lekker makkelijk en fijn voor de onderbuik om maar de schuld bij anderen neer te blijven leggen. Maar het is nog wel steeds zo dat vrijwel iedereen weleens iets meer risico neemt dan dat de bedoeling is, het is dan niet fair om kritiek te uiten op 1 groep en die als oorzaak aan te wijzen terwijl een heleboel mensen er zelf ook maar net iets minder schuldig aan zijn maar ook niet echt een positieve bijdrage aan de bestrijding leveren.

Nu zul jij uiteraard een volslagen heilige zijn geweest die al het contact tot het uiterste minimum heeft beperkt, maar dat is niet de norm in het land. Hier maken mensen onverstandige keuzes omdat ze denken dat het wel kan, gaan niet naar huis als het druk wordt, gaan af en toe naar een ander omdat ze anders gek worden van eenzaamheid, lopen een keer met zijn tweeën een supermarkt in, geven per ongeluk een hand uit gewoonte, komen net iets te dichtbij een ander als ze wat uit een schap willen pakken. De normale mensen zeg maar.
pi_198661684
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:47 schreef galantis het volgende:

[..]

Voor jezelf weet je dat natuurlijk wel goed te praten. Wat makkelijk toch.
Omdat sommigen het bij de feiten daarin houden ;)
Heeft niets met goedpraten te maken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:48 schreef Vliegbaard het volgende:

Hou hier gewoon mee op als je zelf geen kinderen hebt. Kinderen zijn niet in staat om zelfstandig te leren, de meeste ouders zijn geen leraar. Daar is een serieuze opleiding voor nodig. Kinderen hebben daarnaast compleet schijt aan de rest van de wereld, rationeel beseffen waarom de scholen dicht zijn zit er bij kinderen niet in. Voor kinderen brengt het sluiten van scholen een ander effect dan het openen heeft voor de risicogroep.
Ik zeg ook niet dat het ideaal is? Ik zeg ook niet dat het niet beter is dat ze fysiek naar school gaan?
Alleen er zitten veel nadelen aan.

quote:
Het gaat wbt de avondklok niet om slechts een avondje zuipen of je ouders bezoeken. Het gaat om het inperken van vrijheid. Dat is op zichzelf al een effect en daarvoor hoef je niet eens een activiteit na 21:00 te doen. Het feit dat je niet zelf mag/kunt beslissen om om 23:00 nog ff een rondje te gaan wandelen. Ik kan je anekdotische voorbeelden geven waarom het wél als last ervaren wordt maar dat ga jij weer af doen als mentaal instabiel.

Inperken van vrijheid heeft alsnog niemand last van. Natuurlijk, sommige mensen kunnen daar boos om worden. Maar dat is wat anders dan er last van hebben.
Dat is gewoon niet flexibel kunnen zijn om te bedenken dat je om 8 uur ook prima kunt wandelen en dat een mens soms even flexibel moet zijn.
Je hebt alle vrijheid nog om alles te kunnen doen, op andere momenten even. Dus dan heb je er helemaal geen last van.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Hoi ik wel, daar gaat je argument weer, doei Bianconeri :D
Hoi, als jij er last van hebt dan heb je een vrijbrief van je werkgever.
pi_198661688
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:20 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Van dissel is infectieziektenexpert okay, niet grafiekoloog 😂

De betekenis is iig duidelijk: de maatregelen kunnen op de schroot per 1 juli.

Hoewel ze misschien nog iets langer wachten om het zeker te weten dat het goed blijft gaan of -dat zou ik doen- ff wachten tot augustus als het naar 0 is gedaald en r hopelijk op of rond 1 is door de vaccinaties.

Moet wel zeggen, misschien is dat de reden, maar met deze modellering, waarom heeft rutte het dan nog over een normaler normaal en nog niet helemaal het oude per 1 juli en nog testen voor festivals etc? Als ik naar die dingen van van Dissel kijk kan het gewoon...

Kan zijn wat ik zei, maar dan zou De Jonge slim moeten zijn geworden...
Ik word regelmatig door de mods op de vingers getikt, maar hou in gedachte dat de maatregelen slechts bedoeld waren om de overstroming van de ziekenhuizen te voorkomen, niet om geen mensen in het ziekenhuis meer te hebben. Op dit moment zitten we ongeveer op een kwart van de capaciteit, kortom als je ziet dat de lijn daalt dan is dat prima omdat je nu al weet dat vaccinatie werkt voor het laten dalen van de ziekenhuiscijfers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198661716
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik word regelmatig door de mods op de vingers getikt, maar hou in gedachte dat de maatregelen slechts bedoeld waren om de overstroming van de ziekenhuizen te voorkomen, niet om geen mensen in het ziekenhuis meer te hebben. Op dit moment zitten we ongeveer op een kwart van de capaciteit, kortom als je ziet dat de lijn daalt dan is dat prima omdat je nu al weet dat vaccinatie werkt voor het laten dalen van de ziekenhuiscijfers.
Dat snap ik, maar stel dat de R rond of net onder de 1 gaat, dan ben je toch debiel als je niet nog 2 maanden extra doet op die 1,5 jaar als dat betekent dat je rest van de eeuwigheid continue ongeveer 0 ipv ongeveer 200 op de ic hebt? 😂
#WeesGeenWhales
pi_198661720
Boh, ik kan de tijd wel vooruitkijken. Of een soort lenteslaap houden tot 1 juni.
Klaar mee.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198661727
quote:

[..]

Op de vingers getikt? Voor wat? Heeft dan denk ik niet met de maatregelen te maken. Als je gaat discussiëren zijn er natuurlijk voor en tegenstanders maar hoe iemand zich aan de maatregelen houd is aan de mensen zelf.
pi_198661745
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Op de vingers getikt? Voor wat?

Bespreek dat lekker niet of in DM. /pseudomodden
pi_198661756
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar stel dat de R rond of net onder de 1 gaat, dan ben je toch debiel als je niet nog 2 maanden extra doet op die 1,5 jaar als dat betekent dat je rest van de eeuwigheid continue ongeveer 0 ipv ongeveer 200 op de ic hebt? 😂
Je doet of het eenvoudig is om nog even 2 maanden dicht te blijven, ik denk dat je onderschat wat de impact is op de economie en samenleving, je hoeft echt niet alles open te gooien gelijk, maar je kunt wel al heel veel opheffen wat toch nauwelijks impact op de besmettingen heeft. Sterker nog ik denk dat als je de BSO zou openen dat dat een beter resultaat geeft voor de ziekenhuizen dan ze sluiten.

Roep mensen ook op om buiten dingen te gaan doen, geef als overheid het advies: spreek niet BINNEN af, doe het buiten.
pi_198661762
quote:

[..]

De lijn daalt niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198661765
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Op de vingers getikt? Voor wat? Heeft dan denk ik niet met de maatregelen te maken. Als je gaat discussiëren zijn er natuurlijk voor en tegenstanders maar hoe iemand zich aan de maatregelen houd is aan de mensen zelf.
Nou ja, er werd mij verweten dat ik een belerend toontje had als ik dat melde, wellicht iets te heftig dus op zich was het niet onlogisch ;)
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:40:43 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198661767
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:30 schreef zalkc het volgende:

[..]

Bedankt voor je framing.

Maar dat zeg ik niet, en bedoel ik er ook niet mee te zeggen.

Ik geef alleen aan dat mijn ouders zich nog wel (grotendeels) binnen de maatregelen bewegen, maar zeker geen positieve bijdrage leveren als het gaat om de preventie. Net zoals feestende jongeren dat niet doen.

Het is lekker makkelijk en fijn voor de onderbuik om maar de schuld bij anderen neer te blijven leggen. Maar het is nog wel steeds zo dat vrijwel iedereen weleens iets meer risico neemt dan dat de bedoeling is, het is dan niet fair om kritiek te uiten op 1 groep en die als oorzaak aan te wijzen terwijl een heleboel mensen er zelf ook maar net iets minder schuldig aan zijn maar ook niet echt een positieve bijdrage aan de bestrijding leveren.

Nu zul jij uiteraard een volslagen heilige zijn geweest die al het contact tot het uiterste minimum heeft beperkt, maar dat is niet de norm in het land. Hier maken mensen onverstandige keuzes omdat ze denken dat het wel kan, gaan niet naar huis als het druk wordt, gaan af en toe naar een ander omdat ze anders gek worden van eenzaamheid, lopen een keer met zijn tweeën een supermarkt in, geven per ongeluk een hand uit gewoonte, komen net iets te dichtbij een ander als ze wat uit een schap willen pakken. De normale mensen zeg maar.
ik leg bij niemand de schuld neer maar dat doe je toch zelf?

En perfectie bestaat niet, iedere maatregel wordt in meer of mindere mate overtreden en dat door bijna iedereen.
pi_198661776
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De lijn daalt niet.
Het gaat erom dat de groei niet stijgt, de lijn zelf is al 6 weken redelijk vlak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')