Verklaar je nader.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:03 schreef raptorix het volgende:
Ik heb voor eerst sinds tijden weer een beetje positief gevoel
Mjah dat is wel de kern van het verhaal, maar omdat er zoveel druk is op het vaccineren heeft hij het heel goed uitgelegd.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:03 schreef Gunner het volgende:
Jaap van Delden net op het nieuws; vaccinatiesnelheid valt en staat met leveringen.
[ afbeelding ]
M'n punt is meer dat zelfs ik dat kan verzinnen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah dat is wel de kern van het verhaal, maar omdat er zoveel druk is op het vaccineren heeft hij het heel goed uitgelegd.
Omdat Jaap eindelijk eens heeft toegegeven dat de modellen niet zo heel betrouwbaar zijn en dat het verstandiger is om op korte termijn naar de situatie te kijken, en dan vooral naar de IC's, hiervoor lag de nadruk enorm op de besmettingscijfers.quote:
De meeste mensen hebben echt geen idee hoe het werkt, ik zag vanmorgen een Tweet van een ziekenhuis directielid die voorstelde het leger in te zetten omdat de GGD de druk niet aan zou kunnen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
M'n punt is meer dat zelfs ik dat kan verzinnen.
FTM heeft in hun artikel aangegeven dat het onmogelijk is om met de modellen en gegevens die openbaar staan momenteel tot hetzelfde resultaat te komen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dan moet hij daar om vragen als hij die mist.De rekenmodellen staan inderdaad hier, inclusief R-code:
https://www.rivm.nl/coron(...)-virus/rekenmodellen
Je moet natuurlijk geen discussie krijgen over een rekenmodel als daar beleid op wordt gemaakt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
FTM heeft in hun artikel aangegeven dat het onmogelijk is om met de modellen en gegevens die openbaar staan momenteel tot hetzelfde resultaat te komen.
Dat liggen ze ook.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik troost mezelf maar met de gedachte dat het in heel europa zo gaat. Het zou mijnziens pas belabberd zijn als de europese landen tientallen procenten voor liggen.
Eerlijk gezegd vindt ik 2-5% percentage van de bevolking meer of minder gevaccineerd in individuele landen maar gerommel in de marge en dat staaft een beetje mijn analyse dat, ondanks dat er zeker ruimte voor verbetering is, het vooral om leveringen gaat en niet zozeer de priksnelheid.
Nu investeren in horeca levert straks goud geld op.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:24 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
https://www.ad.nl/koken-e(...)tje-brengt~a7cf26ba/
Bijna 90.000 medewerkers keren horeca de rug toe: is er straks nog iemand die je biertje brengt?
Man de horeca blijft maar klap na klap ontvangen. Tja snap het wel hoor. Ik heb zelf ook bijna 20 jaar in de horeca gewerkt en het is sowieso nooit een vetpot geweest en vooral heel hard werken, maar tegenwoordig met de coronacrisis heb je totaal geen zekerheid meer hoe en wat. Het gaat in ieder geval nog heel lastig voor ze worden als ze eenmaal echt weer goed open kunnen.
Er is op dit moment helemaal een grote uitstroom omdat veel Horeca de contracten nog niet opgezegd had in verband met de NOW regeling, dat zie je nu pas een beetje in de cijfers terugkomen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:24 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Bijna 90.000 medewerkers keren horeca de rug toe: is er straks nog iemand die je biertje brengt?
Man de horeca blijft maar klap na klap ontvangen. Tja snap het wel hoor. Ik heb zelf ook bijna 20 jaar in de horeca gewerkt en het is sowieso nooit een vetpot geweest en vooral heel hard werken, maar tegenwoordig met de coronacrisis heb je totaal geen zekerheid meer hoe en wat. Het gaat in ieder geval nog heel lastig voor ze worden als ze eenmaal echt weer goed open kunnen.
Weet niet of het een "keren de rug toe is" - veel werken op "nul uren" of minimale urencontractenquote:Op woensdag 24 maart 2021 13:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nu investeren in horeca levert straks goud geld op.
Ik hoop echt dat ze eind april alsnog open kunnen. De terrasjes dan. De binnen horeca zie ik echt op z''n vroegst pas eind mei gebeuren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:24 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Met Horeca word je niet rijk, dan moet je een keten beginnen. Waarom denk je dat er zoveel horeca zaken ook voor de Corona failliet gaan?quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nu investeren in horeca levert straks goud geld op.
Ik meen dat vorig jaar in Letland de Horeca een vergunning had gekregen om terrasjes te openen in een heel groot Park, zou geweldig zijn als ze dat in Nederland ook zouden mogen, een soort van permanent festival terrein.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat ze eind april alsnog open kunnen. De terrasjes dan. De binnen horeca zie ik echt op z''n vroegst pas eind mei gebeuren.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:03 schreef Gunner het volgende:
Jaap van Delden net op het nieuws; vaccinatiesnelheid valt en staat met leveringen.
[ afbeelding ]
Een paaspauze van 4 weken. Echt dat land...quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:35 schreef Simmertje het volgende:
Kappers in België weer dicht. Komen zij nu allemaal naar ons?
Wat een shit show haha
Ik ook. Leuk zo'n oproep om de meivakantie in eigen land te doen maar als er niet veel te doen is....quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik hoop echt dat ze eind april alsnog open kunnen.
Laten we hopen dat ze in elk geval de speeltuinen/dierentuinen en pretparken in die periode versoepelen van de meivakantie. En dat die godvergeten avondklok dan weg is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ook. Leuk zo'n oproep om de meivakantie in eigen land te doen maar als er niet veel te doen is....
En wanneer komt de GTI?quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ja hoor daar issie dan, de vierde golf
Gaat het fietsen in België nog wel door?quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:35 schreef Simmertje het volgende:
Kappers in België weer dicht. Komen zij nu allemaal naar ons?
Wat een shit show haha
Tuurlijk Jaap... De zomer zal net als vorige zomer zonder grote besmettingen gaan. Een vierde golf vanaf september / oktober is wel realistisch.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ja hoor daar issie dan, de vierde golf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |