abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198662706
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb echt het gevoel alsof ze het maar niks vinden dat ze straks weer wat minder in de schijnwerpers staan. Nu nog even op zoveel mogelijk plekken controle uitoefenen. Zo komt het over.
Ja, ik ook. Ze zullen het dan bewust wel niet denken, of intentioneel, maar de onbewuste psychologische processen zijn er wel.

Op een gegeven moment moet je alles gewoon voor lief nemen, doen we met de griep ook. Maar alsjeblieft, als de zorg ontlast is moeten we gewoon weer terug naar normaal. Het is bye bye OMT over een paar maand.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198662722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Volgens mij komende grondstoffen uit BE.
Dat werd gisteren tijdens een uitzending niet zo gebracht. In iedergeval had de UK een prima stok achter de deur om ons dubbel terug te pakken.
  Redactie Sport woensdag 24 maart 2021 @ 10:53:17 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198662726
Is er al iets gezegd over wanneer de kroegen weer open kunnen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:53:39 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198662731
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:41 schreef _serial_ het volgende:

Ja eens, ik lees hier tussen de regels wat frustratie.
Ik mag hopen dat ze die insteek altijd al hebben gehad, mara het nooit echt benoemd hebben.
Aan de andere kant.. vaak genoeg gehoord dat men enkel wat doet 'op aanvraag'. Dusja ..

Zelfde met verzwaringen van de maatregelen. Viel me op dat grotendeels die altijd wachtte totdat er een persco was. En dat er zelden tussentijds een verzwaring of versoepeling tussendoor doorgevoerd werd. Terwijl dit soms best logischer was geweest.
pi_198662739
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:53 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dat werd gisteren tijdens een uitzending niet zo gebracht. In iedergeval had de UK een prima stok achter de deur om ons dubbel terug te pakken.
We hebben als EU nog wel meer achter de hand dan een simpel exportverbod hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198662740
Weer een nieuwe term: zwakpositief: https://www.rtvnoord.nl/n(...)eluk-positief-getest

Tientallen medewerkers en cliënten van zorginstellingen in Groningen en Drenthe zaten vorige week onnodig in quarantaine. Ze hadden te horen gekregen dat ze zwakpositief waren getest op corona, maar dat blijkt het gevolg van een laboratoriumfout.

Het gaat om ‘zwakpositieve’ testuitslagen. In zo’n geval zijn nog sporen van het coronavirus zichtbaar, dit betekent dat iemand aan de begin- of eindfase van de besmettelijke periode st
aat.
pi_198662750
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:49 schreef aartstyle het volgende:
Laten we wel eerlijk wezen (dat moet ik ook zijn). De EU is natuurlijk de grootste faalhaas door die contracten met AZ niet goed dicht te timmeren. Juridisch schijnen we niks in te kunnen brengen en een export verbod gaat alleen maar averechts werken. Dan worden vanuit de UK de grondstoffen voor Pfizer niet meer geleverd. Kansloos dus.

De houding van de EU tov AZ is alleen maar om de mensen af te leiden van het eigen falen.
Gelukkig zijn we niet heel erg van AZ afhankelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198662764
twitter
pi_198662765
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Ze zullen het dan bewust wel niet denken, of intentioneel, maar de onbewuste psychologische processen zijn er wel.

Op een gegeven moment moet je alles gewoon voor lief nemen, doen we met de griep ook. Maar alsjeblieft, als de zorg ontlast is moeten we gewoon weer terug naar normaal. Het is bye bye OMT over een paar maand.
En zelfs als de zorg niet ontlast is zul je op een gegeven moment toch door moeten door veel gebruik van sneltests etc. Als bijv die Indiase variant weer roet in het eten zou gooien, moet dan weer alles een jaar dicht?

Ik juich die evenementen met testen juist toe, ook met het oog op toekomstige virussen en varianten.

M.a.w de OMT leden moeten hun mond houden over die evenementen waar streng getest wordt.
Alpha kenny one
pi_198662770
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik neem het het OMT niet eens zo erg kwalijk. Het is de taak van de overheid om een keer in te gaan zien dat ze zich niet eindeloos achter het OMT moeten gaan verschuilen en dat zij het OMT onbewust het gevoel hebben gegeven dat ze macht hebben.

De laatste dagen krijg ik vanuit de overheid juist iets meer het gevoel alsof ze ook echt stappen willen maken. Helemaal zodra alle 60 plussers gevaccineerd zijn. Ik hoop dat ze daar niet op terug komen omdat de OMT er nog niet klaar voor is om uit de schijnwerpers te stappen. Die kunnen altijd wel met een nieuwe mutatie aan komen zetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2021 10:58:07 ]
pi_198662778
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:54 schreef Scrummie het volgende:
Uit de dia's van Jaap;

[ afbeelding ]

Ik ga dus wel uit van 1 juni nu als datum dat we weer zo goed als terug naar normaal gaan, daarvoor al versoepelingen mogelijk uiteraard.

[ afbeelding ]

Dit kan ook interessant zijn voor mensen van hier, of je nou positief of negatief over het RIVM bent.
Of 1 juli/1 augustus dus wat ik zei, dan is de ic (praktisch) helemaal leeg en blijft dat daarna waarschijnlijk ook.
#WeesGeenWhales
pi_198662793
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eerste versoepelingen kunnen misschien al wel in september worden aangekondigd. Als er geen neiuwe varianten zijn.
  Redactie Sport woensdag 24 maart 2021 @ 10:58:36 #113
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198662798
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we niet heel erg van AZ afhankelijk.
Wijndal zal als enige spelen vanavond, ja.

Maar zonder gekkigheid: De komende maand nog wel, daarna zal het wel langzaam wegvallen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198662800
quote:
12s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jaartelling is een sociaal construct, daar heeft een virus geen boodschap aan
"Wij zijn wel klaar met 2020, maar 2020 is nog niet klaar met ons"
#WeesGeenWhales
pi_198662818
Niet alles gezien, maar is er al gevraagd naar Sputnik? Is dat al goedgekeurd door de EMA? Er zou genoeg te krijgen zijn wat ik gisteren begrepen heb.
pi_198662822
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:55 schreef falling_away het volgende:

[..]

En zelfs als de zorg niet ontlast is zul je op een gegeven moment toch door moeten door veel gebruik van sneltests etc. Als bijv die Indiase variant weer roet in het eten zou gooien, moet dan weer alles een jaar dicht?

Ik juich die evenementen met testen juist toe, ook met het oog op toekomstige virussen en varianten.

M.a.w de OMT leden moeten hun mond houden over die evenementen waar streng getest wordt.
Dat testen zie ik vooral als tijdelijke oplossing voor de komende drie, vier maanden. Daarna moet het gewoon klaar zijn: Zorg ontlast, iedereen eerste prik gehad, en de rest is eigen verantwoordelijkheid.

Het zou zo maar kunnen dat we weer een jaar dicht moeten. Ik sta nergens meer van te kijken, maar dit is wel echt mijn grote angst... Zo'n psychologie zie je wel echt op macro-niveau.

Al denk ik dat we ook niet moeten overdrijven. Er zijn inmiddels duizenden mutanten. De kans dat die in een killer ebola muteert is echt minimaal. Het muteert juist naar een verkoudheid.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198662826
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja.

En de uitleg waarom ze zoveel vaccins achter de hand houden vond ik erg duidelijk uitgelegd.

Plus dat ze natuurlijk ook gewoon een punt hebben dat we deels aan de maatregelen vast zitten omdat er nog zoveel mensen zijn die zich niet aan de basis regels houden.

Het was grotendeels gewoon een logisch verhaal allemaal.

Het enige wat ik nog enigszins apart vind is dat ze in mei die verplichte quarantaine klaar hebben, maar dat het tegen die tijd al bijna niet meer nodig is :@ gezien ik gok dat we vanaf eind mei wel weer wat kunnen reizen binnen de EU. Hoop niet dat je dan alsnog in quarantaine moet. Dat het alleen blijft gelden voor risico gebieden.
Die plicht gaat alleen gelden voor terugkomen uit risicogebieden. In de praktijk dus nog twee jaar als je op safari gaat of andere plekken langs de road naar Mandalay, totdat wij die landen ook genoeg vaccins hebben gegund zodat we er veilig op vakantie kunnen 😉
#WeesGeenWhales
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:01:17 #118
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198662829
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:58 schreef zoost het volgende:

[..]

Eerste versoepelingen kunnen misschien al wel in september worden aangekondigd. Als er geen neiuwe varianten zijn.
Laat het azijn eens staan als ontbijt.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198662864
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:49 schreef aartstyle het volgende:
Laten we wel eerlijk wezen (dat moet ik ook zijn). De EU is natuurlijk de grootste faalhaas door die contracten met AZ niet goed dicht te timmeren. Juridisch schijnen we niks in te kunnen brengen en een export verbod gaat alleen maar averechts werken. Dan worden vanuit de UK de grondstoffen voor Pfizer niet meer geleverd. Kansloos dus.

De houding van de EU tov AZ is alleen maar om de mensen af te leiden van het eigen falen.
En niet alleen bij AZ heeft de EU gefaald. Ze vonden het ook gewoon OK dat de Janssen vaccins, geproduceert in Europa, afgevuld werden in de VS. Dus kunnen we ook een maand langer op die vaccins wachten. Hier een NYTimes artikel over het falen van de EU wat betreft de vaccins.
De VS ging in zee met de farmaceuten, stelde grondstoffen voor ze veilig, beknibbelde niet op kosten, en nam grote risico's weg (als het vaccin niet zou werken zou de farmaceut daar niet de klos van zijn).
De EU winkelde als een klant, met de hand op de knip.

Nu probeert men steeds de schuld op AZ af te schuiven en hen keer op keer in een slecht daglicht te stellen (wat ze natuurlijk ook wel deels aan zichzelf te danken hebben). Maar AZ had doses klaar liggen toen het goedgekeurd werd, er kon direct begonnen worden met vaccineren (al moest NL toen nog de systemen zorgvuldig opzetten). Toen Janssen goedgekeurd werd moesten we nog een maand wachten op uberhaupt de eerste levering. En dat zijn er dan een schamele 170K, maar dat is fantastisch want het is een vaccin van maar 1 spuit. Wat in feite ook onzin is. Het is al 1 spuit vaccin getest. Na 1 spuit is de bescherming zelfs bij AZ beter (76% vs 67%) en langer (Janssen voor 56 dagen getest, AZ voor 90 dagen, de dag van de booster). De bescherming van Moderna en Pfizer na de eerste spuit is zelfs nog hoger, alleen daar komt de booster binnen 4 wekek dus kan nog niet goed onderzocht worden hoe hoog, en voor hoe lang. Janssen claimt 85% bescherming tegen ziekenhuisopname, bij Moderna, Pfizer, AZ en Novavax is dat practische 100%. Janssen onderzoekt niet voor niets of een booster bij hun tot betere bescherming leid, alleen zij hebben er voor gezorgd dat ze als 1-spuit vaccin zijn goedgekeurd, en dus ook als zodanig gebruikt kunnen worden.

https://www.nytimes.com/2021/03/20/world/europe/europe-vaccine-rollout-astrazeneca.html
pi_198662866
Die spikjes van een week zijn toch niet meteen een trendmatige indicator? De hele grafiek is een zaagtand.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_198662881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:05 schreef nostra het volgende:
Die spikjes van een week zijn toch niet meteen een trendmatige indicator? De hele grafiek is een zaagtand.
De vaccinaties?
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:07:14 #122
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198662887
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En niet alleen bij AZ heeft de EU gefaald. Ze vonden het ook gewoon OK dat de Janssen vaccins, geproduceert in Europa, afgevuld werden in de VS. Dus kunnen we ook een maand langer op die vaccins wachten. Hier een NYTimes artikel over het falen van de EU wat betreft de vaccins.
De VS ging in zee met de farmaceuten, stelde grondstoffen voor ze veilig, beknibbelde niet op kosten, en nam grote risico's weg (als het vaccin niet zou werken zou de farmaceut daar niet de klos van zijn).

Nu probeert men steeds de schuld op AZ af te schuiven en hen keer op keer in een slecht daglicht te stellen (wat ze natuurlijk ook wel deels aan zichzelf te danken hebben). Maar AZ had doses klaar liggen toen het goedgekeurd werd, er kon direct begonnen worden met vaccineren (al moest NL toen nog de systemen zorgvuldig opzetten). Toen Janssen goedgekeurd werd moesten we nog een maand wachten op uberhaupt de eerste levering. En dat zijn er dan een schamele 170K, maar dat is fantastisch want het is een vaccin van maar 1 spuit. Wat in feite ook onzin is. Het is al 1 spuit vaccin getest. Na 1 spuit is de bescherming zelfs bij AZ beter (76% vs 67%) en langer (Janssen voor 56 dagen getest, AZ voor 90 dagen, de dag van de booster). De bescherming van Moderna en Pfizer na de eerste spuit is zelfs nog hoger, alleen daar komt de booster binnen 4 wekek dus kan nog niet goed onderzocht worden hoe hoog, en voor hoe lang. Janssen claimt 85% bescherming tegen ziekenhuisopname, bij Moderna, Pfizer, AZ en Novavax is dat practische 100%. Janssen onderzoekt niet voor niets of een booster bij hun tot betere bescherming leid, alleen zij hebben er voor gezorgd dat ze als 1-spuit vaccin zijn goedgekeurd, en dus ook als zodanig gebruikt kunnen worden.

https://www.nytimes.com/2021/03/20/world/europe/europe-vaccine-rollout-astrazeneca.html

Hebben we in EU wel genoeg faciliteiten om het hier af te vullen? In zelfde hoeveelheden als dat ze in VS doen
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:07:59 #123
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198662893
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat een kroegeigenaar beter kan gaan solliciteren. Van wat ik gisteren begreep bij de persco wordt dat pas ergens juli / augustus.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:08:27 #124
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198662903
Jaap van Dissel _O_
pi_198662911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

De vaccinaties?
Percentage positief. Dat is van 7,5 naar 8+ gegaan in de afgelopen week en daarmee zou het toegenomen aantal testen niet (alleen/grotendeels) meer een verklaring zijn voor het toegenomen aantal gevallen. Maar dat soort toenames leken in alle weken daarvoor ook (tijdelijk) voor te komen, zonder afbreuk te doen aan de dalende trend op wat langere termijn.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:09:23 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198662918
twitter
pi_198662922
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hebben we in EU wel genoeg faciliteiten om het hier af te vullen? In zelfde hoeveelheden als dat ze in VS doen
Ja in Oss staat een bedrijf die dat kan.
https://nos.nl/artikel/23(...)experts-bezorgd.html
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:10:10 #128
14505 OProg
A Life in Music
pi_198662930
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Goed verhaal. Echter wel 1 nuance. Janssen claimt on het voorkomen van ernstige corona 85 procent - dus zwaardere symptomen en 100 procent bescherming tegen ziekenhuisopnames.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198662932
quote:

[..]

Als wij ooit in oorlog komen met de amerikanen gaan wij ze alsnog vragen om onze wapens die hier geproduceerd zijn netjes in te pakken.
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:10:30 #130
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198662936
Jaap zegt dat de toename bij 18-24 het grootst is maar z'n eigen grafiek spreekt hem tegen want bijna alle andere hebben een hoger percentage toegenomen positieve testen (18-24 was 11%, 30+ is 10% en 60+ was ook lager) of ben ik nou die hele grafiek verkeerd aan het bekijken? :?
pi_198662939
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:09 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
twitter
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:10:57 #132
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198662943
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Daarnaast staat daar ook MSD / Organon (die zelf ook bezig waren met een vaccin). Die kunnen toch ook wel een paar flesjes vullen lijkt me.
pi_198662948
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:10 schreef Mallerd01 het volgende:
Jaap zegt dat de toename bij 18-24 het grootst is maar z'n eigen grafiek spreekt hem tegen want bijna alle andere hebben een hoger percentage toegenomen positieve testen (18-24 was 11%, 30+ is 10% en 60+ was ook lager) of ben ik nou die hele grafiek verkeerd aan het bekijken? :?
Ja die begreep ik ook niet helemaal
It's better to regret something you did than something you didn't do
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:12:16 #134
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198662969
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:10 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[ twitter ]
Van een collega heb ik begrepen dat zelfs de supermarkten van 1 tot 5 april dichtgaan. :') Nogal wiedes dat daar veel commentaar op komt.
pi_198662971
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Percentage positief. Dat is van 7,5 naar 8+ gegaan in de afgelopen week en daarmee zou het toegenomen aantal testen niet (alleen/grotendeels) meer een verklaring zijn voor het toegenomen aantal gevallen. Maar dat soort toenames leken in alle weken daarvoor ook (tijdelijk) voor te komen, zonder afbreuk te doen aan de dalende trend op wat langere termijn.
Die zaagtand komt doordat op bepaalde dagen mensen zich vaker laten testen of om een andere reden.
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:12:26 #136
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198662974
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik niet gelijk onder indruk ben van hun capaciteit. Natuurlijk biedt het ruimte maar kan me voorstellen dat Janssen & Janssen wiens moederbedrijf in Amerika gevestigd is een afspraak heeft met lokale afvulbedrijf die dit in grotere aantallen kan doen.

Verder is dit gewoon jammer;
quote:
Volgens Kersten is het belangrijk om de wereldwijde afvulcapaciteit snel goed in beeld te krijgen. Dat blijkt een uitdaging, want zelfs de internationale federatie van farmaceutische producenten weet het niet. De organisatie schrijft in een deze week verschenen rapport (.pdf) dat er "geen accurate schattingen zijn van de wereldwijde afvulcapaciteit".
Wellicht dat het dan duidelijker was geworden dat het hier of daar ook wel geregeld had kunnen worden.
pi_198662991
Janssen zou in de VS in februari al 12 miljoen doses leveren, dat doel hebben ze gemist.
Voor eind maart zouden ze er 20 miljoen leveren, maar dat worden er slechts ongeveer 8 miljoen hooguit.
Dus ik denk dat Europa ook wel flink lagere en latere leveringen kan verwachten. Maar ook wel bizar dat er eerst 20 miljoen in de VS geleverd zouden worden, geproduceerd in Europa, voordat er 1 in Europa geleverd zou worden. Goed werk Von der Leyen & Co!

https://www.politico.com/news/2021/03/23/johnson-johnson-vaccine-goal-477678
pi_198663007
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Janssen zou in de VS in februari al 12 miljoen doses leveren, dat doel hebben ze gemist.
Voor eind maart zouden ze er 20 miljoen leveren, maar dat worden er slechts ongeveer 8 miljoen hooguit.
Dus ik denk dat Europa ook wel flink lagere en latere leveringen kan verwachten. Maar ook wel bizar dat er eerst 20 miljoen in de VS geleverd zouden worden, geproduceerd in Europa, voordat er 1 in Europa geleverd zou worden. Goed werk Von der Leyen & Co!

Als het om farma gaat, is het meestal wie het eerst met big money over de brug komt, staat vooraan de rij, zeker in een crisis.
Mooier kan ik het niet maken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198663010
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Om te huilen gewoon.
pi_198663011
quote:

Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat de vaccins in Europa geproduceerd worden, maar in de VS in potjes gedaan, we kunnen dat zelf maar Biden was zo handig om te zeggen dat de kwaliteit anders wettelijk niet gegarandeerd kan worden.
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:17:04 #141
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198663032
quote:

Beetje clickbait

Titel: New signs J&J may not be able to hit vaccine delivery goal.

Maybe.

Eerste regel; The pharmaceutical company is pushing back against suggestions it won't hit its target.

tsjah.....
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198663045
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat de vaccins in Europa geproduceerd worden, maar in de VS in potjes gedaan, we kunnen dat zelf maar Biden was zo handig om te zeggen dat de kwaliteit anders wettelijk niet gegarandeerd kan worden.
Die hadden ook hier in potjes gedaan kunnen worden, maar de EU stemde er mee in dat dat in de VS gebeurde, omdat Johnson&Johnson dat als voorwaarde stelde, waarschijnlijk onder druk ook van het Witte Huis. J&J heeft daar een faciliteit om te vullen, maar als men het hier had moeten doen had dat echt wel gekund.
pi_198663047
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik niet gelijk onder indruk ben van hun capaciteit. Natuurlijk biedt het ruimte maar kan me voorstellen dat Janssen & Janssen wiens moederbedrijf in Amerika gevestigd is een afspraak heeft met lokale afvulbedrijf die dit in grotere aantallen kan doen.

Verder is dit gewoon jammer;
[..]

Wellicht dat het dan duidelijker was geworden dat het hier of daar ook wel geregeld had kunnen worden.
Waar een wil is, is er een weg. Als de capaciteit niet groot genoeg is kan je gewoon als EU/overheid er eenmalig in investeren om dat bedrijf te helpen om het omhoog te brengen. Dat is goedkoper dan 1 dag lockdown.
pi_198663059
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Die hadden ook hier in potjes gedaan kunnen worden, maar de EU stemde er mee in dat dat in de VS gebeurde, omdat Johnson&Johnson dat als voorwaarde stelde, waarschijnlijk onder druk ook van het Witte Huis. J&J heeft daar een faciliteit om te vullen, maar als men het hier had moeten doen had dat echt wel gekund.
Zeker, we hebben een fabriek klaar staan in Nederland, maar volgens mij had dat te maken dat die nog niet gecertificeerd zijn.
pi_198663060
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:18 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Waar een wil is, is er een weg. Als de capaciteit niet groot genoeg is kan je gewoon als EU/overheid er eenmalig in investeren om dat bedrijf te helpen om het omhoog te brengen. Dat is goedkoper dan 1 dag lockdown.
Precies, maar de EU gedroeg zich als klant in de onderhandelingen over vaccins, niet als partner.
pi_198663074
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De VS doet er nu eenmaal alles aan om Amerikaanse bedrijven allereerst voor Amerikaanse burgers te laten produceren. Dat kan ik ze moeilijk kwalijk nemen. Ook al vinden "we" Crucell nog Nederlands.

Dat die onderstroom er zou zijn had je natuurlijk in je contractuele onderhandelingen wel moeten beseffen. Als EU dan.
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:21:43 #147
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198663083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:18 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ja, dat zal een van de punten zijn in evaluaties denk ik. Nu investeren is waarschijnlijk veel te laat. Dat hadden ze half jaar geleden al moeten doen om nu genoeg capaciteit te hebben.
pi_198663086
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Precies, maar de EU gedroeg zich als klant in de onderhandelingen over vaccins, niet als partner.
Klopt dat is hun fout geweest niet alleen bij J&J hoor ook bij Pfizer of eigenlijk Biontech wat het vaccin ontwikkelt heeft. Wat Pfizer met behulp van de Amerikaanse overheid snel heeft overgenomen.
pi_198663122
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja, dat zal een van de punten zijn in evaluaties denk ik. Nu investeren is waarschijnlijk veel te laat. Dat hadden ze half jaar geleden al moeten doen om nu genoeg capaciteit te hebben.
Dat was ook de grote kritiek van Jaap Goudsmit. Het VK en de VS hebben erin geïnvesteerd en de EU heeft alleen maar een aantal vaccins opgekocht. Daarom hebben het VK en de VS een veel betere positie om vaccins af te nemen.
pi_198663167
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat was ook de grote kritiek van Jaap Goudsmit. Het VK en de VS hebben erin geïnvesteerd en de EU heeft alleen maar een aantal vaccins opgekocht. Daarom hebben het VK en de VS een veel betere positie om vaccins af te nemen.
EU heeft wel AZ vrijwel geheel voorgefinancierd begreep ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')