abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198286340

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198286348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar ze gaan nu EXTRA leveren :)
Extra dan die 7.8mil dosis die al een tijdje bekend was?

Uiteraard snap ik dat dit goed nieuws is, maar dit is gewoon de informatie die al beschikbaar was presenteren als groot nieuws.
pi_198286357
twitter

Geen details bekend nog.

Ik gok op eenzelfde (qua data misschien wat verschillen) routekaartje als in de UK, en ik gok ook dat dat dinsdag een dingetje is bij onze persco.
pi_198286385
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook vandaag goede cijfers vanuit de verpleeghuizen.
Bron? :)
pi_198286416
Ik ben inmiddels steeds meer overtuigd aan het raken dat in Nederland de Duitse tactiek van angst zaaien gebruikt wordt om de periode te overbruggen tot het mooi weer wordt en alle risicogroepen gevaccineerd zijn.

Anders kan je dat zwartgallige/negatieve van het rivm continue niet verklaring.
De horrorscenario's komen niet uit maar het gedreig en pessimisme blijft de boventoon voeren.
pi_198286440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:51 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Geen details bekend nog.

Ik gok op eenzelfde (qua data misschien wat verschillen) routekaartje als in de UK, en ik gok ook dat dat dinsdag een dingetje is bij onze persco.
Ik denk dat men wel serieus aan het overwegen is om de horeca tegemoet te komen door de terrassen nu (op bepaalde) dagen open te laten gaan. Dat is een mooie middenweg tot mid April denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198286450
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben inmiddels steeds meer overtuigd aan het raken dat in Nederland de Duitse tactiek van angst zaaien gebruikt wordt om de periode te overbruggen tot het mooi weer wordt en alle risicogroepen gevaccineerd zijn.

De horrorscenario's komen niet uit maar het gedreig en pessimisme blijft de boventoon voeren.
We bevinden ons midden in de derde golf, we moeten waken anders is het straks code zwart!
blablablabla
pi_198286456
quote:

Het is ook gewoon angst politiek...al een jaar lang.
pi_198286459
Wel mooi dat de Raad van Europa stelling heeft genomen in de (helaas) niet-bindende Resolution 2361:

quote:
7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;

7.3.3 take early effective measures to counter misinformation, disinformation and hesitancy regarding Covid-19 vaccines;
pi_198286461
quote:

Natuurlijk doen ze dat als je wilt dat mensen 100 rijden op een bepaald weg, dan zet je niet het bord op 100, maar op 80, dan blijft vrijwel iedereen onder die 100, zet je hem wel op 100, dan weet je al dat een groot deel er 120 zal rijden. Logisch toch.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 maart 2021 @ 15:57:17 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198286464
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bron? :)
https://twitter.com/mzelst
pi_198286471
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:51 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Geen details bekend nog.

Trouwe hond Rutte volgt, let maar op.
pi_198286511
https://nos.nl/artikel/23(...)n-nog-niet-goed.html

Wat is dit ontzettend debiel. Het gaat juist beter. Ze leven echt in een angstpsychose.

Sure, vooruitzichten voor versoepelingen zijn niet optimaal, maar het is echt geen hel en verdoemenis. Britse variant ook niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198286515
quote:
En Yorick is meestal rond 2 uur met de ziekenhuis getallen: https://twitter.com/YorickB
pi_198286518
Pfizer is wel de Champions League van de vaccins he, AstraZeneca een beetje de Intertoto cup.
pi_198286542
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:59 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)n-nog-niet-goed.html

Wat is dit ontzettend debiel. Het gaat juist beter. Ze leven echt in een angstpsychose.

Sure, vooruitzichten voor versoepelingen zijn niet optimaal, maar het is echt geen hel en verdoemenis. Britse variant ook niet.
RIVM, dat zijn allemaal van die mensen die vroeger gepest werden op school, en nu wraak nemen, ik zou ook graag onderzoek willen zien of deze mensen minder vaak borstvoeding hebben gehad.
pi_198286549
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat men wel serieus aan het overwegen is om de horeca tegemoet te komen door de terrassen nu (op bepaalde) dagen open te laten gaan. Dat is een mooie middenweg tot mid April denk ik.
Na 2100 is een mooie oplossing.
pi_198286556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:59 schreef Simmertje het volgende:
Pfizer is wel de Champions League van de vaccins he, AstraZeneca een beetje de Intertoto cup.
Nee joh! Pfizer is echt een Volkswagentje, ekte bazen nemen straks Jansen, dat is de Volvo onder de vaccins.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:01:38 #19
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198286561
quote:

Er is continu sprake van draagvlak erosie dus ze moeten de druk steeds opvoeren en het opvoeren van angst is de meest efficiënte manier om het gedrag te beïnvloeden. Ik heb zelf liever de ongezouten feiten zonder al die pessimistische tonen en projecties. Laat staan dat fake news met die lijkkisten of doden op straat.
Maar goed, ik wil wel geloven dat die communicatiestrategie wordt ingezet omdat het nodig is om erger te voorkomen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198286564
quote:
Je vergeet Janssen. _O_
pi_198286582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je vergeet Janssen. _O_
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:02:52 #22
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198286588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je vergeet Janssen. _O_
Met janssen gaan we straks weer dansen! Juichen!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198286594
quote:
In Frankrijk gaan ze nu een grotere groep (ook iets oudere mensen) met AstraZeneca vaccineren en in Belgie gaan ze mogelijk de groep verruimen. Maar volgens mij maakt het allemaal weinig uit als we toch vrijwel geen doses hebben liggen of op korte termijn krijgen.

Ik vraag mij wel af wat we hadden moeten doen zonder de vaccins van Pfizer.
pi_198286602
Een vriend van mij die nam dat Jansen vaccin, en inmiddels heeft hij 4 vriendinnen, en spierballen als een mijnwerker.
pi_198286614
Pfizer dus 500.000 per week in april. Hebben we ook cijfers voor AZ en Janssen?
pi_198286626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:04 schreef Simmertje het volgende:
Nee 500K extra :)
pi_198286638
quote:
Ja, AZ gaat 63 vaccins per week leveren gemiddeld, Janssen iets meer.
pi_198286659
NOG MEER GOED NIEUWS VAN DE FERD

OP NAAR DE KROEG!

twitter
pi_198286662
quote:
Niet echt. Was laatst data uit Schotland gekomen dat het AZ vaccin gewoon heel goed werkt.
https://www.bmj.com/content/372/bmj.n523
Op basis van die studie gaat Frankrijk het nu ook aan 65plussers geven.
https://www.connexionfran(...)accines-for-over-65s
pi_198286665
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee 500K extra :)
Ze gaan de leveringen ongeveer verdubbelen, maar dat was zelfs al in januari ongeveer bekend ;)
https://www.rijksoverheid(...)n-zaken-covid-19.pdf

Pagina 49, brieven daarvoor heb ik niet bekeken. Maar helemaal nieuw is het dus niet.

Daar staat in Q2 zo'n 7.2 mil doses, dat is zo'n 500k per week.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:08:11 #31
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198286672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:03 schreef raptorix het volgende:
Een vriend van mij die nam dat Jansen vaccin, en inmiddels heeft hij 4 vriendinnen, en spierballen als een mijnwerker.
_O-
pi_198286684
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook wel mee eens ja, maar het nadeel is dat er additionele maatregelen genomen zijn op basis van het model.
[..]

Ik vind het ook wel terecht om maatregelen te nemen, maar we hebben nu een model wat retrospectief gezien niet klopte maar waar wel beleid op gebaseerd is. Nu terugkijkend is het terecht om te zeggen: De situatie is zorgelijk, maar tegelijkertijd zou het ook terecht zijn om te zeggen: Maar de situatie is minder zorgelijk dan we eerst hadden gedacht.

Met de hoeveelheid besmettingen die we op dit moment hebben en de huidige R valt het nog voor te prikken.
Ja ik snap enige irritatie over het RIVM wel, omdat ze niet vaak toegeven als ze ergens naast zitten. Anderzijds zie je dat bij bijna alle mensen en instituten, dus ja :P.

En er wordt beleid gemaakt op basis van een model, ja en nee. Er zijn nu ook versoepelingen geweest tegen het model in. Dooddoener, maar het is uiteindelijk een politieke beslissing hoe je omgaat met een model en de onzekerheden in een model. Op de laatste persconferentie hebben ze gezegd: we versoepelen iets vanwege het draagvlak, maar het is wel een risico. Dat vond ik zelf niet slecht eigenlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het probleem is dat het RIVM daar niets van laat zien in hun publicaties. Daar worden hele stellige uitspraken gedaan, zonder dit soort uitleg over modellen of wat dan ook. En dat is waar politici hun beleid op bepalen. Dat is gewoon kwalijk, wat je verder dan ook van de wetenschap er achter vindt.

Overigens is wat je zegt niet helemaal waar. De voorspelling was dat de besmettingen zouden stijgen (niet gebeurd) alleen door de Britse variant. Men claimde dat de R van Chinese variant wél onder de 1 zou blijven maar dat deze volledig zou worden overgenomen. Dat is waar de vermeende stijging vandaan zou komen. Dat zit er gewoon flink naast.
Zie bovenstaand.

Maar verder, dit zei het RIVM op 2 februari:
quote:
Britse variant
De coronavariant die in het Verenigd Koninkrijk is ontdekt, is van de vier nieuwe varianten met de grootste opmars bezig. Data van de kiemsurveillance* laten zien dat in de week van 11 t/m 17 januari, naar schatting 19,8% van de positieve testen deze meer besmettelijke Britse variant betrof. Voor de week van 18 t/m 24 januari lijkt deze stijgende trend door te zetten (data nog niet compleet). Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (27 januari tot en met 2 februari) besmet werden, ongeveer twee derde de Britse variant heeft.
Valt toch wel een beetje mee qua paniek zaaien?

2 Februari: Brits 1.19 - 1.36. Oud 0.78 - 0.92.
9 Februari: Brits 1.06 - 1.20. Oud 0.75 - 0.85.
16 februari: Brits 1.09 - 1.21. Oud 0.79 - 0.89.
23 februari: Brits 1.07 - 1.20. Oud 0.85 - 0.94.
Nu: Brits 1.20 - 1.33. Oud 0.96 - 1.07.

Ik zie niet heel gekke dingen. Het verschil tussen Oud en Brits is in het begin wat overschat. Dat is ook al verklaard, de kiemsurveillance was niet representatief genoeg. Dat is later verbeterd, maar het is ongetwijfeld nog steeds niet perfect. Om het te concretiseren: op een gegeven moment kwam limburg erbij, wat zorgde voor een andere verhouding tussen Oud en Brits, en dus ook voor andere inschattingen. Je kan je voorstellen dat een internationale variant wat eerder groot is in Amsterdam dan in limburg.

Wellicht had de RIVM dit al moeten voorzien, of hadden ze erbij moeten zeggen dat het verschil waarschijnlijk kleiner is. Vind het ook prima om kritiek op het RIVM te hebben hoor, nuance mist helaas alleen vaak.
pi_198286695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:07 schreef raptorix het volgende:

OP NAAR DE KROEG!

[ twitter ]
"Straks" is ook zo'n lekker niet concrete zoethoud toezegging.
pi_198286696
quote:
Ik ben zo mager als een spiering, maar ik hoop dat dit wondermiddel werkt . ;)
pi_198286697
quote:

OP NAAR DE KROEG!

[ twitter ]
De verkiezingen komen eraan, nu opeens kan het allemaal. Wat zijn ze medelevend.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:10:13 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198286709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:18 schreef PippenScottie het volgende:
Er liggen nu 1444 corona patiënten in het ziekenhuis. 69 meer dan gisteren.

Sorry, ik probeer echt lichtpuntjes te vinden, maar we zijn er nog lang niet.
Jawel die zijn er wel.

De britse mutatie zou de derde golf des doods brengen. Code git zwarte gat zo erg.

Zie jij die? Nee. Basis scholen zijn open, paar hele mooie weekend achter elkaar, test events, park feestjes en weet ik veel allemaal wat.

Maar nergens een mega effect te zien wat ons is voorgeschoteld door de modelleurs van het rivm.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198286714
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:09 schreef Hagee het volgende:

[..]

Ik ben zo mager als een spiering, maar ik hoop dat dit wondermiddel werkt . ;)
Misschien dat we kunnen fuseren, dan zijn we samen gemiddeld ;)
pi_198286739
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jawel die zijn er wel.

De britse mutatie zou de derde golf des doods brengen. Code git zwarte gat zo erg.

Zie jij die? Nee. Basis scholen zijn open, paar hele mooie weekend achter elkaar, test events, park feestjes en weet ik veel allemaal wat.

Maar nergens een mega effect te zien wat ons is voorgeschoteld door de modelleurs van het rivm.
Nog een weekje wachten op Jaap, gaat ie weer in zijn Dia's "fitten", Jaap past namelijk elke keer zijn Model aan nadat iets niet uitgekomen is, dat voor een volgende Corona welliswaaar handig, alleen in een voorspelend model heb je er geen fluit aan.
pi_198286768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien dat we kunnen fuseren, dan zijn we samen gemiddeld ;)
Zoals een collega van me zij, kan ik 20 kilo aan je doneren?
Verdorie, die heb je in een week verbrand. ;
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:14:59 #40
445514 DonDruiper
pi_198286782
quote:
:') _O-
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198286785
Aura Timen is fan van Deepak Chopra. :')

Ook zo vreemd, stond op haar Linkedin een aantal maanden geleden, weet niet of ze het er nu af heeft gehaald.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:15:21 #42
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198286786
quote:

OP NAAR DE KROEG!

[ twitter ]
Nog steeds dezelfde leugens. "Als iedereen zich aan de maatregelen houdt dan zijn we er sneller vanaf"

quote:
Maar het openen van de terrassen zonder plan werkt volgens Grapperhaus niet goed. Dan zitten we alleen maar langer met de coronamaatregelen, omdat de besmettingen weer zullen oplopen.
De maatregelen blijven minstens totdat alle risicogroepen ingeënt zijn en de reden van de laatste maatregelen avondklok/winkelsluiting etc. zijn de horrorscenario's van het RIVM.

Wel of niet op een terrasje zitten heeft 0,0 invloed op zowel inentingen als de Britse/Braziliaanse/Zuid-Urkse variant.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:16:39 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198286814
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nog een weekje wachten op Jaap, gaat ie weer in zijn Dia's "fitten", Jaap past namelijk elke keer zijn Model aan nadat iets niet uitgekomen is, dat voor een volgende Corona welliswaaar handig, alleen in een voorspelend model heb je er geen fluit aan.
Hij zat er 300% naast toch? Dus het klopte..

:')
1947-2016
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:17:08 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198286823
quote:
32 punten uit 15 wedstrijden en slechts 3 keer verloren. Volgens mij doet hij het beter dan Slot. Echt heel netjes dus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198286831
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hij zat er 300% naast toch? Dus het klopte..

Een R0 getal ergens tussen de 1.03 en 1.41 ofzo, het is maar goed dat Jaap je Hypotheek adviseur niet is.
pi_198286847
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

32 punten uit 15 wedstrijden en slechts 3 keer verloren. Volgens mij doet hij het beter dan Slot. Echt heel netjes dus.
Oh dacht het om Vincent Jansen ging ;)
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:19:11 #47
445514 DonDruiper
pi_198286859
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zelfs bij AZ is Janssen een winnaar!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198286864
quote:
https://www.rijksoverheid(...)cinatiestrategie.pdf
Onderaan staat een tabel
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:19:30 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198286865
quote:
5de klasse reserve spreekt meer tot de verbeelding.
1947-2016
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:22:11 #50
445514 DonDruiper
pi_198286908
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

5de klasse reserve spreekt meer tot de verbeelding.
Ik ben een stapje terug gaan doen met voetbal en met een nieuw ploegje 5e klasse gaan voetballen.

Veel te goed natuurlijk voor die klasse, maar vanwege de Corona gaan we aankomend seizoen voor de 3e keer achter elkaar 5e klasse voetballen :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:22:42 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198286914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een R0 getal ergens tussen de 1.03 en 1.41 ofzo, het is maar goed dat Jaap je Hypotheek adviseur niet is.
_O-

_O_

Ik zie het m zo zeggen. 'Ja eeuh uw hypotheekrente zou zomaar eens euh, tussen euuh, de 1 en de 14% kunnen komen te liggen. Ik zou euuh, daarom, euuuuuhm,.. rekening houden met een euhm.. maandelijkse last van tussen euuh... de 500 en 25.000 euro. Met de grootste euhm, mogelijkheid van euhm... de 25.000. Ja..'

:X
1947-2016
pi_198286926
Jeetje, sta er echt van te kijken hoeveel mensen hier nu alweer vergeten lijken te zijn hoe de situatie een maand of 2 geleden was. Hoe snel die besmettingen ineens kunnen oplopen naar onhoudbare ziekenhuisopnames dus. Ik ben helemaal voor optimisme en kritisch zijn op maatregelen, maar dat dezelfde voorzichtigheid en waakzaamheid bij het RIVM waar men eind vorig jaar praktisch om smeekte nu weer is veranderd in wantrouwen en/of puur ongeloof in de boodschap...
pi_198286938
Dit is toch ook weer ongekend klungelig:

quote:
Foutje met sleuteloverdracht: auto’s in de file voor corona teststraat

Er stond dinsdagochtend een lange file voor de corona-teststraat in Weert. Niet vanwege een grote corona uitbraak in Weert, maar een foutje met de sleuteloverdracht lag er aan ten grondslag.

Iets voor 9.30 uur stond er een file van de ingang van de teststraat tot aan de ingang van Kampershoek aan de Ringbaan-Oost. Tientallen auto’s en enkele fietsers stonden te wachten om een test te doen bij de teststraat van de GGD. Het gevolg was ook dat sommige opritten van bedrijven (tijdelijk) werden geblokkeerd.

“In de overdracht van de ene naar de andere coördinator is iets fout gegaan. De sleutel was niet overgedragen. Dat zorgde voor de vertraagde opening van de teststraat in Weert”, zo licht een woordvoerder van de GGD toe.

De vertraging liep volgens de mensen die getest wilden worden op tot zo’n drie kwartier. Rond 10.00 uur was het sleutelprobleem verholpen en was de file ook snel weer verdwenen. De testbereidheid lijkt in het Weerterland in elk geval nog groot te zijn.

https://www.weertdegekste(...)r-corona-teststraat/
pi_198286949
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik ben een stapje terug gaan doen met voetbal en met een nieuw ploegje 5e klasse gaan voetballen.

Veel te goed natuurlijk voor die klasse, maar vanwege de Corona gaan we aankomend seizoen voor de 3e keer achter elkaar 5e klasse voetballen :')
Ik speelde reservere 5e klasse, en heb ook wel eens een treetje lager gespeelt, er was 1 iemand die mee deed die een bal niet verder dan 15 meter kon trappen :@
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:24:52 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198286950
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hanteert zij de spuit?
pi_198286963
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:23 schreef Randier het volgende:
Jeetje, sta er echt van te kijken hoeveel mensen hier nu alweer vergeten lijken te zijn hoe de situatie een maand of 2 geleden was. Hoe snel die besmettingen ineens kunnen oplopen naar onhoudbare ziekenhuisopnames dus. Ik ben helemaal voor optimisme en kritisch zijn op maatregelen, maar dat dezelfde voorzichtigheid en waakzaamheid bij het RIVM waar men eind vorig jaar praktisch om smeekte nu weer is veranderd in wantrouwen en/of puur ongeloof in de boodschap...
Omdat we nu binnen 2 maanden de hele kwetsbare groep hebben af gevaccineerd die verantwoordelijk is voor 90 procent van de ziekenhuisopnames.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:26:43 #57
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_198286976
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik speelde reservere 5e klasse, en heb ook wel eens een treetje lager gespeelt, er was 1 iemand die mee deed die een bal niet verder dan 15 meter kon trappen :@
Dat kan de meerderheid niet in de reserve 5e klasse toch?
pi_198286995
Hou vol!
pi_198287003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat we nu binnen 2 maanden de hele kwetsbare groep hebben af gevaccineerd die verantwoordelijk is voor 90 procent van de ziekenhuisopnames.
Ja, hopelijk. Maar er hoeft maar wat mis te gaan (voor de 100ste keer) in dat proces en je bent weer een maand langer bezig, en als je dan inderdaad met een reproductiegetal a la nu zit, heb je alsnog problemen.
pi_198287012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja ik snap enige irritatie over het RIVM wel, omdat ze niet vaak toegeven als ze ergens naast zitten. Anderzijds zie je dat bij bijna alle mensen en instituten, dus ja :P.

En er wordt beleid gemaakt op basis van een model, ja en nee. Er zijn nu ook versoepelingen geweest tegen het model in. Dooddoener, maar het is uiteindelijk een politieke beslissing hoe je omgaat met een model en de onzekerheden in een model. Op de laatste persconferentie hebben ze gezegd: we versoepelen iets vanwege het draagvlak, maar het is wel een risico. Dat vond ik zelf niet slecht eigenlijk.
[..]

Zie bovenstaand.

[..]

Ik zie niet heel gekke dingen. Het verschil tussen Oud en Brits is in het begin wat overschat. Dat is ook al verklaard, de kiemsurveillance was niet representatief genoeg. Dat is later verbeterd, maar het is ongetwijfeld nog steeds niet perfect. Om het te concretiseren: op een gegeven moment kwam limburg erbij, wat zorgde voor een andere verhouding tussen Oud en Brits, en dus ook voor andere inschattingen. Je kan je voorstellen dat een internationale variant wat eerder groot is in Amsterdam dan in limburg.

Wellicht had de RIVM dit al moeten voorzien, of hadden ze erbij moeten zeggen dat het verschil waarschijnlijk kleiner is. Vind het ook prima om kritiek op het RIVM te hebben hoor, nuance mist helaas alleen vaak.
Ik snap wat je zegt, maar dat is juist de uitdaging naar mijn idee. Kiemsurveillance was in september/oktober al niet representatief genoeg en zou verbeterd worden. Als ze dan nu weer zeggen dat kiemsurveillance niet representatief genoeg is maar ze wel beleid bepalen op basis van de modellen die te negatief blijken te zijn snap ik wel dat mensen het zat zijn.

Hoe langer het duurt voor die stijgingen hoe gunstiger het is, want dat zorgt er uiteindelijk voor dat de vaccinaties de werkelijkheid in gaan halen. Dat is ook direct mijn grootste commentaar.

Er wordt gezegd dat we eind april/begin mei code zwart hebben, maar voor die tijd is bijna iedereen die in het ziekenhuis terecht kan komen minimaal 1 keer gevaccineerd. Het lijkt me dan gewoonweg onmogelijk om code zwart te krijgen, want de groepen mensen onder de 70 komen sporadisch in het ziekenhuis terecht.

Als ze dan nu spreken over code zwart terwijl ze weten dat het niet uit gaat komen omdat vaccinaties dat tegen gaan houden vind ik best laakbaar gedrag. Dat zou je naar mijn mening best angst zaaien mogen noemen.
pi_198287020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb zelf op een laag nivo gebald,maar veel lol gehad. Gestopt omdat ik chronisch geblesseerd was (enkels). Vreemd genoegd na 20 jaar volleybal weinig blessures.
pi_198287021

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210302_95334327

De Limburgse horeca voerde dinsdag actie door ondanks het verbod de terrassen op te zetten. Bij café Koffereck in Vaals verschenen enkele speciale gasten.
Demissionair premier Mark Rutte, minister Ferdinand Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zitten op het terras bij de zaak van Christel in de Braek. En dat maal drie. Of de ludieke actie helpt weet ze niet. ,,Het helpt mij in elk geval om uiting te geven aan mijn frustratie en boosheid.”
Alpha kenny one
pi_198287039
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:26 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Dat kan de meerderheid niet in de reserve 5e klasse toch?
Ja maar is meer bewust om geen voorspelbare passes te geven ;)
pi_198287051
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:28 schreef Randier het volgende:

[..]

Ja, hopelijk. Maar er hoeft maar wat mis te gaan (voor de 100ste keer) in dat proces en je bent weer een maand langer bezig, en als je dan inderdaad met een reproductiegetal a la nu zit, heb je alsnog problemen.
Er gaat niets mis, sterker nog je ziet nu al een enorme daling onder de gevaccineerden.
pi_198287082
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er gaat niets mis, sterker nog je ziet nu al een enorme daling onder de gevaccineerden.
En dus een daling van het reproductiegetal, wat de situatie beheersbaarder maakt.
pi_198287130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En dus een daling van het reproductiegetal, wat de situatie beheersbaarder maakt.
Dat reproductiegetal is helemaal niet zo belangrijk, men schijnt te vergeten waarom de maatregelen er zijn, niet om de ziekte in te dammen, maar om de zorg niet te laten overstromen. Sterker nog, als de risicogroepen straks klaar zijn, gooi het dan maar lekker los om groepsimmuniteit te krijgen.
pi_198287146
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat reproductiegetal is helemaal niet zo belangrijk, men schijnt te vergeten waarom de maatregelen er zijn, niet om de ziekte in te dammen, maar om de zorg niet te laten overstromen. Sterker nog, als de risicogroepen straks klaar zijn, gooi het dan maar lekker los om groepsimmuniteit te krijgen.
Lijkt me zeer onverstandig..
pi_198287158
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat weet ik, ben ik ook helemaal voorstander van, daarom hoop ik dat de signaalwaarden ook worden aangepast binnenkort.
pi_198287196
Virusdeeltjes in het rioolwater gaan weer omlaag, we zijn gered.
- verwijderd door admin -
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:40:07 #70
445514 DonDruiper
pi_198287199
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198287225
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:40 schreef groenen het volgende:
Virusdeeltjes in het rioolwater gaan weer omlaag, we zijn gered.
Veel gesmolten sneeuw, dat verdund de boel.
pi_198287248
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Waarom?
Gewoon alles dichthouden toch tot er geen besmettingen meer zijn.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:44:52 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198287267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Gewoon alles dichthouden toch tot er geen besmettingen meer zijn.
Een jaar lang 0 besmettingen per dag, gewoon om helemaal zeker te zijn.

Daarna kroegen open.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:47:05 #74
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198287297
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Gewoon alles dichthouden toch tot er geen ondernemers meer zijn.
There. I fixed it.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198287307
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

There. I fixed it.
Dat is het risico van ondernemen he (uiteraard sarcastisch ;))
pi_198287312
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een jaar lang 0 besmettingen per dag, gewoon om helemaal zeker te zijn.

Daarna kroegen open.
Maar wel in fases he. Dus dan gaan we het eerst proberen met terrassen het liefst in januari.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:48:29 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198287317
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is het risico van ondernemen he (uiteraard sarcastisch ;))
Pandemie incalculeren is ondernemen 101, dat weet toch iedereen.
pi_198287337
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Waarom?
Waar leg je de grens? Natuurlijk moet er nu mondjesmaat gekeken worden naar versoepelingen (met name buiten), maar alles lukraak opengooien zorgt waarschijnlijk zeer snel voor een overspannen zorgstelsel.
pi_198287403
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waar leg je de grens? Natuurlijk moet er nu mondjesmaat gekeken worden naar versoepelingen (met name buiten), maar alles lukraak opengooien zorgt waarschijnlijk zeer snel voor een overspannen zorgstelsel.
Nu wel, maar over 2 maanden kan dat prima.
pi_198287409
quote:

[..]

Juist als een substantieel gedeelte van de bevolking ingeënt is kan het R getal makkelijk onder de 1 komen met een eventueele korte lockdown en daarnaast zorgt het er ook voor dat het maximale R getal afneemt. Als het basis reproductiegetal zo'n 2.5 is en een hoop zijn beschermt dan neemt het maximale R getal dus ook af.
pi_198287429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Juist als een substantieel gedeelte van de bevolking ingeënt is kan het R getal makkelijk onder de 1 komen met een eventueele korte lockdown.
Het R0 getal is niet zo relevant meer wanneer de ouderen zijn ingeent, nogmaals al deze maatregelen gaan om het ontlasten van de zorg, niet om het bestrijden van Corona ansich.
pi_198287484
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het R0 getal is niet zo relevant meer wanneer de ouderen zijn ingeent, nogmaals al deze maatregelen gaan om het ontlasten van de zorg, niet om het bestrijden van Corona ansich.
Dat snap ik en ik hoop dan ook dat dat het beleid gaat worden, maar het idee dat het dan gigantisch gaat stijgen zoals tijdens de eerste golf bijvoorbeeld is niet waar. Het zal veel geleidelijker gaan.
pi_198287503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar de ouderen inenten wil niet zeggen dat de 40 en 50ers niet alsnog in het ziekenhuis komen. Ja de kans is een stuk kleiner, maar wel aanwezig.
pi_198287541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Juist als een substantieel gedeelte van de bevolking ingeënt is kan het R getal makkelijk onder de 1 komen met een eventueele korte lockdown en daarnaast zorgt het er ook voor dat het maximale R getal afneemt. Als het basis reproductiegetal zo'n 2.5 is en een hoop zijn beschermt dan neemt het maximale R getal dus ook af.
Ik denk dat de maatregelen nog wel even hun naweeën gaan hebben in de vorm van algemene terughoudendheid wat sociaal contact betreft. Dit zal de R ook blijvend drukken.
I'll give you something to do
pi_198287564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:00 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat snap ik en ik hoop dan ook dat dat het beleid gaat worden, maar het idee dat het dan gigantisch gaat stijgen zoals tijdens de eerste golf bijvoorbeeld is niet waar. Het zal veel geleidelijker gaan.
Je hebt nu natuurlijk al het voordeel dat een significant aantal mensen ingeeent en immuun is, daarnaast zul je wellicht op een aantal dingen nog even scherp moeten zijn, bijvoorbeeld hele grote evenementen, een ander voordeel is daat er nu onbeperkt getest kan worden.
pi_198287611
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar de ouderen inenten wil niet zeggen dat de 40 en 50ers niet alsnog in het ziekenhuis komen. Ja de kans is een stuk kleiner, maar wel aanwezig.
Ziekenhuis nauwelijks, dat begint pas eigenlijk bij 60, de gene die er onder zitten zijn ook vaak mensen met klachten zoals ernstige obesitas en suikerziekte. Je kunt er inderdaad wel zeer ziek van worden, een vriend van mij is 4 weken echt uit de running geweest terwijl dat een gezonde en sportieve veertiger is, en zijn ook paar voorbeelden van topsporters.

Maar goed, vergeet niet ook gezonde mensen wel eens nare dingen kunnen krijgen zoals K of hartproblemen.
pi_198287627
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat de maatregelen nog wel even hun naweeën gaan hebben in de vorm van algemene terughoudendheid wat sociaal contact betreft. Dit zal de R ook blijvend drukken.
Persoonlijk denk ik alleen dat er naweeën zullen zijn als er bepaalde maatregelen blijven. Er zullen wel een aantal mensen zich blijven isoleren, maar denk dat er anderen ook een ontzettend grote groep juist zullen gaan compenseren voor wat ze hebben moeten missen al die tijd.
pi_198287641
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:03 schreef galantis het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoeveel mensen uit eigen beweging de rem erop zullen gaan houden. Vanuit allerlei perspectieven: angst voor het virus, angst voor hun economische positie straks etc.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_198287646
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Zie bovenstaand.

[..]

Het heet de Chinese variant. :)

Verder blijven we in een cirkel gaan. RIVM geeft conflicterende informatie en neemt geen verantwoordelijkheid voor de manier waarop men omgaat met die informatie. En het ergste is, zelf denken ze dat wel te doen. Of moet ik weer dat interview met Wallinga van de NOS er bij halen en die naast de daadwerkelijke uitingen van het RIVM leggen?
pi_198287648
quote:

[..]

C'est la vie op een gegeven moment hè.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:10:36 #91
445514 DonDruiper
pi_198287672
quote:

[..]

Als we de kwetsbare mensen hebben geprikt niet meer.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198287679
quote:

[..]

En nog kleiner als die ook gewoon een vaccin krijgen. Het is niet zo dat het vaccineren ineens stopt als we iedereen van 65+ gevaccineerd hebben. Sterker nog, de snelheid wordt steeds hoger. Geen probleem dus.
pi_198287718
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nu wel, maar over 2 maanden kan dat prima.
Mijn ouders, 68 met onderliggende aandoeningen, zijn pas eind mei aan de beurt voor vaccinaties. Denk niet dat het dan al kan. Tenzij ze het tempo gaan opvoeren.
pi_198287743
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En nog kleiner als die ook gewoon een vaccin krijgen. Het is niet zo dat het vaccineren ineens stopt als we iedereen van 65+ gevaccineerd hebben. Sterker nog, de snelheid wordt steeds hoger. Geen probleem dus.
Sterker nog, als we hier een groot deel hebben wat resistnt is of gevaccineerd, dat dit in de toekomst voor minder problemen gaat zorgen omdat het virus geen kritische massa kan krijgen.
pi_198287752
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Mijn ouders, 68 met onderliggende aandoeningen, zijn pas eind mei aan de beurt voor vaccinaties. Denk niet dat het dan al kan. Tenzij ze het tempo gaan opvoeren.
Dat kan haast niet kloppen, ze zitten in de groep die het eerst aan de beurt is met Pfizer.
pi_198287791
quote:

[..]

Dan zullen je ouders dan even een maandje extra voorzichtig moeten zijn, we kunnen niet eeuwig het land op slot houden omdat er nog kleine groepjes mensen zijn die nog niet aan de beurt zijn geweest, het kost ongeveer 50 miljard per maand dat we dicht zijn.
pi_198287809
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan zullen je ouders dan even een maandje extra voorzichtig moeten zijn, we kunnen niet eeuwig het land op slot houden omdat er nog kleine groepjes mensen zijn die nog niet aan de beurt zijn geweest, het kost ongeveer 50 miljard per maand dat we dicht zijn.
Als dat voor hun geldt dan ook voor een enorme groep anderen.
pi_198287818
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat kan haast niet kloppen, ze zitten in de groep die het eerst aan de beurt is met Pfizer.
Dat is hen verteld door de lokale GGD..
pi_198287838
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als dat voor hun geldt dan ook voor een enorme groep anderen.
Welke groep anderen?
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:20:38 #100
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198287855
Interesante video over hoe BOA's reageren op de geopende terrassen in Breda

Boa’s grijpen in op terras: ‘Wat een onzin’

wil je het niet zien de samenvatting; er is gehandhaafd maar mensen moesten uiteindelijk gaan staan (want dat mocht wel :? ) en toen werden er mensen aangesproken op geen afstand houden en groepsvorming. Dat leverde wat begrijpelijke frustratie op.
pi_198287873
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is hen verteld door de lokale GGD..
Dan zou ik nog maar een keer vragen. Volgens mij krijgen zij ook pas gegevens als het zo ver is dus ik vind het vreemd dat iemand dat zomaar kan zeggen.
pi_198287881
quote:

[..]

65+ers met onderliggend lijden staan dan ook niet specifiek vermeld op de vaccinatiestrategie, zij vallen volgens mij onder de groep mobiele 65+ers en dan zijn ze net onderin de groep ja.

Maar de groep 65+ ers is 3.2 miljoen las ik net, dus dat zou wel al wat eerder moeten kunnen.
pi_198287885
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niet in de Moderna groep?
Overigens reist mijn vader van 81 morgen 140 km voor een vaccin, als hij in de omgeving gevaccineerd wilde worden was hij april aan de beurt...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198287893
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Welke groep anderen?
De hele kwetsbare groep die veel druk op de zorg legt. Zeg maar de 65 - 75 groep.

Jij wilde toch pas alles weer open gooien als zij allemaal gevaccineerd zijn?
pi_198287903
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan zou ik nog maar een keer vragen. Volgens mij krijgen zij ook pas gegevens als het zo ver is dus ik vind het vreemd dat iemand dat zomaar kan zeggen.
Heeft weinig zin omdat ze de oproep moeten afwachten. We gaan het zin. Wat mij betreft hoe eerder hoe beter.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:25:12 #106
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198287934
quote:

[..]

Ja maar moet je gaan voorkomen dat mensen uberhaupt in het ziekenhuis terechtkomen? Het ging om het overstromen van de zorg, niet om geen zieken meer te hebben.

Dan moet je ook niet meer autorijden, dan kun je ook in het ziekenhuis terecht komen als je een ongeluk krijgt.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198287948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat was nou juist de hele discussie: als de oudjes zijn geweest alles massaal open. Dat gaat ‘m niet worden.
pi_198287960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat was nou juist de hele discussie: als de oudjes zijn geweest alles massaal open. Dat gaat ‘m niet worden.
Ik leg juist uit waarom dat hem dus wel gaat worden :?
pi_198287964
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Overigens reist mijn vader van 81 morgen 140 km voor een vaccin, als hij in de omgeving gevaccineerd wilde worden was hij april aan de beurt...
Mooi zo *O* Elke gevaccineerde is er een.
pi_198287966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De hele kwetsbare groep die veel druk op de zorg legt. Zeg maar de 65 - 75 groep.

Jij wilde toch pas alles weer open gooien als zij allemaal gevaccineerd zijn?
Een groot deel daarvan zit al in Q1, en anders begin Q2 dus april, ik denk dat het niet te veel gevraagt is om iets eerder open te gaan en kwetsbaren even een maandje af te schermen, wat wil jij dan? Nog 3 maanden wachten?
pi_198287968
Laat de terrassen nog maar een paar weken / maanden dicht blijven, het is allemaal nog veeel te gevaarlijk!! De ondernemers hebben bloed aan hun handen als ze open gaan (zeggen mensen die maandelijks op de 25ste hun loon / pensioen / uitkering gestort krijgen, en die lekker in het park op een bankje genieten).

twitter
Alpha kenny one
pi_198287976
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:20 schreef Gunner het volgende:

wil je het niet zien de samenvatting; er is gehandhaafd maar mensen moesten uiteindelijk gaan staan (want dat mocht wel :? ) en toen werden er mensen aangesproken op geen afstand houden en groepsvorming. Dat leverde wat begrijpelijke frustratie op.
Die gasten met die schaatsen, eindbazen. Creatieve act. :D
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:28:27 #113
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198287979
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:20 schreef Gunner het volgende:

Prachtige reactie in dat filmpje:
"Voelt u zich misschien nog een klein beetje schuldig dat u hier op het terras zit, ten opzichte van de mensen die nu met corona in het ziekenhuis liggen"
"Nee helemaal niet, zelfs als die mensen hier nu bij komen zitten, worden ze er niet zieker van (..)"
pi_198287996
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een groot deel daarvan zit al in Q1, en anders begin Q2 dus april, ik denk dat het niet te veel gevraagt is om iets eerder open te gaan en kwetsbaren even een maandje af te schermen, wat wil jij dan? Nog 3 maanden wachten?
Het gaat nog om miljoenen die nog steeds een druk kunnen leggen op de zorg. Wat versoepeling oke. Alles open gooien nog niet. Dan riskeer je net voor de eindstreep een nieuwe golf.
pi_198288000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:27 schreef falling_away het volgende:
Laat de terrassen nog maar een paar weken / maanden dicht blijven, het is allemaal nog veeel te gevaarlijk!! De ondernemers hebben bloed aan hun handen als ze open gaan (zeggen mensen die maandelijks op de 25ste hun loon / pensioen / uitkering gestort krijgen, en die lekker in het park op een bankje genieten).

[ twitter ]
Nou wordt het ook niet echt terrasweer de komende weken, lijkt het.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198288002
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik leg juist uit waarom dat hem dus wel gaat worden :?
Dat is iets heel anders wat jij bedoelt en wat raptorix bedoelt.
pi_198288008
Mensen praten lekker makkelijk, van ja maar voorzichtig zijn, nog niet open, ik denk dat die mensen geen ideeeeeeeeeeeeeeee hebben hoe de economische schuldenberg zich ontwikkelt. En dan kan je roepen: Geld is niet belangrijk, etc. JUIST om onze zorg op peil te houden moeten we juist economisch goed omgaan met het geld wat we hebben, we kunnen nu wel 150 miljard opofferen voor 5K doden, je kunt ook zeggen: die 150 miljard stoppen we de komende jaren in de opleiding van nieuwe verpleegkundigen. Ik zou het wel weten.
pi_198288010
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:27 schreef falling_away het volgende:

[ twitter ]
Dat ''samen tegen Corona'' is ook irritant om te blijven horen ja; de lasten worden niet geheel gelijk gedeeld imo. Natuurlijk heeft iedereen er last van op verschillende manieren, maar op economisch gebied is de horeca wel echt de sjaak hoor. Als eerste dicht, als laatste open en het minste perspectief.

Snap het wel hoor, terrasjes zijn echt super gevaarlijk. Wie weet duikt dat virus opeens uit de bosjes als een mammoettanker. Die terrasjes moeten dan maar net genoeg hamers hebben om het virus kapot te hameren. In plaats daarvan moeten ze het vaak doen met bestek ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2021 17:31:25 ]
pi_198288028
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het gaat nog om miljoenen die nog steeds een druk kunnen leggen op de zorg. Wat versoepeling oke. Alles open gooien nog niet. Dan riskeer je net voor de eindstreep een nieuwe golf.
Nee die golf riskeer je niet, kijk maar naar de statistieken van de eerste en tweede golf, die werd echt niet door 60-ers veroorzaakt, dat waren voor 95% 65+ers.
pi_198288033
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou wordt het ook niet echt terrasweer de komende weken, lijkt het.
Mensen zitten zelfs als het vriest en sneeuwt op het terras, het weer zou nu echt geen opstakel zijn.
Alpha kenny one
pi_198288050
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee die golf riskeer je niet, kijk maar naar de statistieken van de eerste en tweede golf, die werd echt niet door 60-ers veroorzaakt, dat waren voor 95% 65+ers.
Nogmaals. Die groep is over twee maanden in het huidige tempo nog lang niet ingeeent.
pi_198288063
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nogmaals. Die groep is over twee maanden in het huidige tempo nog lang niet ingeeent.
Ga je nou maar eerst even in de vaccinatie kaart verdiepeen, en zelfs als ze dan nog niet allemaal zijn gevaccineerd, dan moeten ze heel even nog voorzichtig zijn, is dat zoveel gevraagt?
pi_198288070
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

De doelpalen worden de laatste tijd wel heel erg verplaatst. Er is maanden geroepen dat we deze maatregelen enkel zouden hebben vanwege de ouderen die teveel in het ziekenhuis kwamen. Dat het uiteraard niet de bedoeling zou zijn om elke besmetting of elke dood te voorkomen. Lijkt er steeds meer op dat dat toch de insteek is. Er is anders immers geen reden om na het vaccineren van de 65+'ers de boel nog steeds op slot te houden. Zelfs gedeeltelijk. Dan moet er gewoon het een en ander geaccepteerd gaan worden imo. En mensen zouden zelf de keuze moeten mogen maken of ze risico willen lopen of niet.

Maar laten we vooral de hele economie nog meer onnodige schade toebrengen door de maatschappij ook nog gesloten te houden als de ouderen gevaccineerd zijn en met hun mooie nieuwe paspoortje weer lekker van alles mogen. En de rest mag dan lekker nog langer leven met beperkingen. #Solidariteit

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2021 17:37:41 ]
pi_198288071
quote:

[..]

Daarom gaat het tempo dan ook nog weer flink omhoog. Als de leveringen op peil blijven en we tweede prikken uitstellen is eind april geen slechte voorspelling.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:36:55 #125
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198288084
quote:

[..]

Ik ben benieuwd hoe Hugo dat gaat oplossen. Wellicht ook eens shoppen buiten het EMA.

Ondertussen zit half NL dan al lang en breed buiten met z'n allen bij elkaar. Die paar zonnige middagen zijn slechts een voorproefje.
pi_198288093
twitter

Zie die super gevaarlijke Britse mutatie eens rondgaan daar, als dit geen 170.000 besmettingen op zal leveren dan weet ik het ook niet meer jongens.
Zonder wrijving geen glans
pi_198288095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ga je nou maar eerst even in de vaccinatie kaart verdiepeen, en zelfs als ze dan nog niet allemaal zijn gevaccineerd, dan moeten ze heel even nog voorzichtig zijn, is dat zoveel gevraagt?
Nee doe het zelf want jij hebt je informatie niet op orde. De groep die nu al voorzichtig is zal dat blijven doen. Het is de groep in die leeftijdsgroep die dat niet is en bijvoorbeeld op kleinkinderen passen die mogelijk in het ziekenhuis zullen de eindigen. Hoe die verhouding is in die groep weet ik niet.
pi_198288097
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:37 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Zie die super gevaarlijke Britse mutatie eens rondgaan daar, als dit geen 170.000 besmettingen op zal leveren dan weet ik het ook niet meer jongens.
OP NAAR DE KROEG.
pi_198288102
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daarom gaat het tempo dan ook nog weer flink omhoog. Als de leveringen op peil blijven en we tweede prikken uitstellen is eind april geen slechte voorspelling.
Hoop dat je gelijk hebt.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:38:41 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198288112
quote:
[ twitter ]

Corona drinkt er eentje mee, pas op!
pi_198288127
Overigens is de mondkapjesplicht blijkbaar ook stilzwijgend verlengd?
pi_198288128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee doe het zelf want jij hebt je informatie niet op orde. De groep die nu al voorzichtig is zal dat blijven doen. Het is de groep in die leeftijdsgroep die dat niet is en bijvoorbeeld op kleinkinderen passen die mogelijk in het ziekenhuis zullen de eindigen. Hoe die verhouding is in die groep weet ik niet.
DAN MOETEN ZE EXTRA VOORZICHT ZIJN, ZAL IK HET IN MIJN SIGNATURE VOOR JE ZETTEN?
pi_198288159
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

DAN MOETEN ZE EXTRA VOORZICHT ZIJN, ZAL IK HET IN MIJN SIGNATURE VOOR JE ZETTEN?
Doe maar. Misschien dat de overheid dan zoals je wil alles open gooit.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:41:12 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198288160
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
Uiteraard.

Gewoon geen ruchtbaarheid meer aan geven en iedereen gaat er weer braaf in mee.
pi_198288165
quote:
Geen idee, maar ik merk niet eens dat ik zo een ding op heb.
pi_198288177
quote:
[ twitter ]

Levensgevaarlijk!1!

https://nos.nl/artikel/23(...)errassen-openen.html
quote:
Minister Van 't Wout riep ondernemers in de horeca vanmorgen al op om niet aan de protestactie mee te doen. Ook mensen die in het park een feestje willen houden, vraagt hij dringend om zich nog eens "achter de oren te krabben". "Doe het niet," zegt de demissionair minister van Economische Zaken, "want het is gewoon levensgevaarlijk, dat soort bijeenkomsten".
pi_198288193
quote:
De eerste mensen die bloedend uit hun mond en oogkassen liggen al in de gangen van de EHBO!
pi_198288200
quote:
Hoe ze dat met een strak gezicht kunnen zeggen, terwijl ze wel rustig de scholen openen. Terwijl er nog steeds geen verbod is geweest om echt op kantoor te werken.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:44:09 #139
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198288210
quote:
Verlengd? Daar zit geen afloopdatum op toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:45:22 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198288235
quote:
Deze oproep om de terrassen dicht te houden is een klap in het gezicht van de uitvaartbranche
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:45:27 #141
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198288237
quote:
Zou me verbazen als die er dit jaar af gaat. Gelukkig heb ik er zelden mee te maken, maar het is inderdaad wel iets dat ook er weer af moet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Uiteraard.

Gewoon geen ruchtbaarheid meer aan geven en iedereen gaat er weer braaf in mee.
Het zal overal verschillen, maar die plicht kun je gewoon opvatten als een plicht een verzoek er toe te honoreren.
Het is al weer weken geleden dat 'k m'n kapje heb op gehad en gelukkig hoef je ook nog steeds geen ffp2 kapjes op in NL.
pi_198288243
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Drie maanden was het.
pi_198288258
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Deze oproep om de terrassen dicht te houden is een klap in het gezicht van de uitvaartbranche
Cremeren moet weer leuk worden!
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:48:16 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198288275
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:45 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Zou me verbazen als die er dit jaar af gaat. Gelukkig heb ik er zelden mee te maken, maar het is inderdaad wel iets dat ook er weer af moet.
[..]

Het zal overal verschillen, maar die plicht kun je gewoon opvatten als een plicht een verzoek er toe te honoreren.
Het is al weer weken geleden dat 'k m'n kapje heb op gehad en gelukkig hoef je ook nog steeds geen ffp2 kapjes op in NL.
Die mondkapjes gaan er gewoon af hoor later dit jaar.
pi_198288296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Liep tot maart maar zal wel verlengd zijn ja.
pi_198288448
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Liep tot maart maar zal wel verlengd zijn ja.
Jep met max 3 maanden per keer.
pi_198288515
twitter
pi_198288635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:02 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk, nu gaat de school ook bepalen wat de leerlingen in de vrije tijd moeten doen. Die heerlijke jaren '50 spruitjeslucht daalt weer neer. Al dat vieze, vuile losbandige gedrag. Nu gaan we paal en perk stellen. Gewoon weer 's avonds om 22u naar bed. Handjes boven de dekens.
pi_198288655
Bijzonder toch, die terminologie bij het NOS journaal, letterlijk: 'En dan de coronaweekcijfers: in vergelijking met vorige week zijn de afgelopen 7 dagen weer meer mensen besmet geraakt met het coronavirus'. Stoppen met testen dan maar, raakt er ook niemand meer besmet :')
pi_198288678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:02 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Kutjeugd ook altijd! Opsluiten.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 18:14:59 #151
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198288749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:47 schreef Haags het volgende:

[..]

Cremeren moet weer leuk worden!
In Spiritus Sancti _O_

En hoppa zo een fles spiritus de oven in *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198288793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:08 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ah kijk, nu gaat de school ook bepalen wat de leerlingen in de vrije tijd moeten doen. Die heerlijke jaren '50 spruitjeslucht daalt weer neer. Al dat vieze, vuile losbandige gedrag. Nu gaan we paal en perk stellen. Gewoon weer 's avonds om 22u naar bed. Handjes boven de dekens.
Want in de vakantie gelden de coronamaatregelen niet?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198289207
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met de laatst gepubliceerde lijst van de NOW is. Maar ik kan me van de eerste lijst nog herinneren dat er een hoop uitvaartbedrijven op stonden.

Hoe dan? Als corona o zo dodelijk is?
  dinsdag 2 maart 2021 @ 18:42:19 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198289266
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met de laatst gepubliceerde lijst van de NOW is. Maar ik kan me van de eerste lijst nog herinneren dat er een hoop uitvaartbedrijven op stonden.

De marge zit, zoals bij zo veel bedrijven, op de koffie. Geen gasten bij de uitvaart = geen koffie verkopen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198289285
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja hoe zou dat komen? Zou een afgeladen uitvaartcentrum misschien meer opleveren dan de door maatregelen beperkte kleinschalige uitvaarten
? Ik roep maar iets heel geks hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198289310
Als je het alleen van de koffie en de cake moet hebben om je bedrijf overeind te houden, doe je iets niet goed lijkt me.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 18:46:58 #157
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_198289327
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De marge zit, zoals bij zo veel bedrijven, op de koffie. Geen gasten bij de uitvaart = geen koffie verkopen.
Koffie met cake mag gewoon op locatie :{
  dinsdag 2 maart 2021 @ 18:49:12 #158
346939 Janneke141
pi_198289379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:46 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Koffie met cake mag gewoon op locatie :{
Met hoe veel mensen? Oh ja.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 18:53:42 #159
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_198289448
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Met hoe veel mensen? Oh ja.
Toch nog wel 50. Geen idee wat een gemiddelde uitvaart voor corona deed :)
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:05:11 #160
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198289671
Goed nieuws van pfizer, maar zorgt Hugo er dan ook voor dat er op tijd geregeld is dat er versneld geprikt kan worden ? Of gaat hij weer op de zorgvuldige/veilige tour en blijven de vaccins weer 2 weken opgeslagen voordat men kan gaan prikken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:10:14 #161
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198289762
twitter

Kwam dit tabelletje tegen op Twitter. Het R-getal zou sinds 12 februari dus alweer aan het dalen zijn *O*
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:14:25 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198289839
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:09 schreef belanov het volgende:
Bijzonder toch, die terminologie bij het NOS journaal, letterlijk: 'En dan de coronaweekcijfers: in vergelijking met vorige week zijn de afgelopen 7 dagen weer meer mensen besmet geraakt met het coronavirus'. Stoppen met testen dan maar, raakt er ook niemand meer besmet :')
Er zijn veel meer mensen getest en het aantal gedetecteerde besmettingen zijn marginaal omhoog gegaan.

Is een betere uitleg.
1947-2016
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:15:33 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198289858
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:10 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Kwam dit tabelletje tegen op Twitter. Het R-getal zou sinds 12 februari dus alweer aan het dalen zijn *O*
Beleid van het rivm:

Mensen binnen houden en zodra er cijfers zijn altijd de meest nare conclusie er uit trekken zodat er angst gezaaid kan worden en de stemming negatief kan blijven.
1947-2016
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:17:27 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198289888
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:08 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Gaat nergens over dit. Binnen de school hebben ze er wat over te vertellen en juist die leeftijdsgroep hoort de ruimte te krijgen.

quote:
"Gedraag je nog even netjes totdat iedereen weer normaal kan doen. Daarmee help je jezelf en natuurlijk je omgeving."
Dat hoort iedereen, maar het feit is is dat niemand weet hoe lang 'even' nog duurt, dus leeft iedereen met het idee dat het voor eeuwig is. Zet een datum, zet een perspectief en iedereen begint met aftellen en zal zich makkelijker aan alles kunnen houden. Want er is immers een doel.

Dus tyfusoverheid, geef nu eens perspectief.
1947-2016
pi_198289945
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jij gaat liever nog 5 jaar door op deze manier?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:21:19 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198289972
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:20 schreef halfway het volgende:

[..]

Exact.
1947-2016
pi_198290044
https://www.vrt.be/vrtnws(...)nzorgcentrum-in-anz/

Dit is wel mooi nieuws, uitbraak van die Zuid Afrikaanse variant maar amper tot geen mensen ziek.
blablablabla
pi_198290072
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:05 schreef deedeetee het volgende:
Goed nieuws van pfizer, maar zorgt Hugo er dan ook voor dat er op tijd geregeld is dat er versneld geprikt kan worden ? Of gaat hij weer op de zorgvuldige/veilige tour en blijven de vaccins weer 2 weken opgeslagen voordat men kan gaan prikken.
Hij heeft toch hulptroepen gekregen aangaande het vaccineren? Iemand daar nog iets over gehoord?
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:27:22 #169
78780 deedeetee
pi_198290078
quote:
Justitieminister Ferd Grapperhaus wil samen met horecaondernemers tot een plan komen om straks langzamerhand de terrassen en misschien de restaurants ook weer te openen. Hij wil daarbij het tijdspad bespreken, maar ook bijvoorbeeld bij welke hoogte van de besmettingsgraad de sector weer iets meer kan.
rtl
Is die man nou zo dom ? De besmettingen doen niet ter zake het zijn de ziekenhuisopnames die voor de problemen zorgen. Nu men aan t vaccineren is kunnen de besmettingen eventueel wat meer oplopen maar als de mensen milde klachten hebben en gewoon thuis kunnen blijven kan de boel toch weer open ?
pi_198290218
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

rtl
Is die man nou zo dom ? De besmettingen doen niet ter zake het zijn de ziekenhuisopnames die voor de problemen zorgen. Nu men aan t vaccineren is kunnen de besmettingen eventueel wat meer oplopen maar als de mensen milde klachten hebben en gewoon thuis kunnen blijven kan de boel toch weer open ?
Zal je net zien dat we tot april blijven doorsukkelen met het aantal besmettingen dat we nu hebben, dat is dan weer een maand geen terrassen of restaurants. Zou me niks verbazen als die gasten van KHN weer weglopen van de bespreking.
pi_198290715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:24 schreef Elan het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)nzorgcentrum-in-anz/

Dit is wel mooi nieuws, uitbraak van die Zuid Afrikaanse variant maar amper tot geen mensen ziek.
Het is anekdotisch, maar bij mijn moeder haar werk, een verzorgingstehuis, zijn er van de 16 mensen die besmet zijn 2 overleden op haar afdeling. De rest had milde klachten of kwam er gewoon netjes bovenop. Allemaal 65+ sowieso.

Maarten van Rossem zei zondag bij Op1 dat als hij het zou krijgen, hij dood zou gaan, maar dat is echt nog maar de vraag. Het is niet dood en verderf bij 65+, ook die genezen gewoon (en soms met amper klachten). Neemt niet weg dat de IFR relatief hoog is bij hoge leeftijd en inclusief comorbiditeit, maar we moeten wel gewoon realistisch naar de cijfers kijken. Wat veel mensen totaal niet doen omdat de angst hen in hun macht heeft.
pi_198290809
Op Twitter is nu de Hashtag #IkTwijfel trending, waar onderstaande video wordt gedeeld. Op zich wederom heel goed dat er een tegengeluid komt, dus ik juich het toe, maar ook wederom is het weinig concreet. Die artsen zetten toch wel wat op het spel om zo naar buiten te treden lijkt me

https://twitter.com/searc(...)lick&vertical=trends
Alpha kenny one
pi_198291008
twitter

. Fauci geeft ook aan dat je je niet hoeft te laten testen als je geen klachten hebt. En dan worden nu opeens alle kinderen getest als je bij een besmet kind in de buurt bent geweest? Waar zijn we mee bezig.
pi_198291102
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:05 schreef mir1986 het volgende:
. Fauci geeft ook aan dat je je niet hoeft te laten testen als je geen klachten hebt. En dan worden nu opeens alle kinderen getest als je bij een besmet kind in de buurt bent geweest? Waar zijn we mee bezig.
Mensen hier verstand van bevolkingsscreening, kan dit zo maar en werkt dit zo maar? Ik heb echt geen idee namelijk. Weet wel dat bevolkingsscreeningen aan heel veel voorwaarden moeten voldoen en dat het niet zo maar kan omdat er ook statistisch haken en ogen aan zitten.

Ik weet namelijk niet of zonder klachten testen zinvol is op zo'n grote schaal.
pi_198291178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:10 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Geen wonder, golf loopt namelijk op zijn eindje.
pi_198291204
quote:
[ twitter ]
Cases dalen te hard, dus alle zeilen moeten worden bijgezet om de getallen hoog te houden.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:13:54 #177
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198291215
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:20 schreef halfway het volgende:

[..]

Ja als het moet. Ook jongeren kunnen er immers aan overlijden. En samen kunnen we het. Dat hebben wij al een heel jaar laten zien!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198291225
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja als het moet. Ook jongeren kunnen er immers aan overlijden. En samen kunnen we het. Dat hebben wij al een heel jaar laten zien!
Zeer minimaal. Ook jongeren kunnen overlijden aan de griep.
Alpha kenny one
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:16:49 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198291283
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nog even doorbijten, dan kunnen we snel meer.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:17:08 #180
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198291291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:14 schreef falling_away het volgende:

[..]

Zeer minimaal. Ook jongeren kunnen overlijden aan de griep.
Merk mijn cynisme op ;)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:17:19 #181
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198291295
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nog even doorbijten, dan kunnen we snel meer.
Nog 2 weken!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198291316
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Merk mijn cynisme op ;)
Sorry haha ik check ook vaak niet goed wie er iets post :P
Alpha kenny one
pi_198291344
quote:
[ twitter ]
Ze moeten iets verzinnen om de cijfers 'indrukwekkend'hoog te houden he. Net als je denkt dat het echt niet waanzinniger kan, weet een of andere creatieveling aldaar toch weer iets nieuws te bedenken! Ik vind het serieus knap. Maar laten we dergelijke kwaliteiten op andere gebieden inzetten.
pi_198291380
quote:
Een Vriend Van Mij Die Nam Dat Jansen Vaccin En Wat Er Toen Gebeurde Zal Je Versteld Doen Staan!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198291415
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nog 2 weken!
Goedenavond. We hoopten allemaal op een zorgeloze zomer, maar zo’n zomer is het helaas niet aan het worden. We dreigen de winst te verspelen die we met elkaar in de afgelopen maanden hebben geboekt.

Beste mensen. Als je volgens de app in aanraking bent geweest met iemand met corona, blijf je thuis. Hoe het virus zich vanaf hier gedraagt, dat is aan ons.

"Gewoon je bek houden als je daar zit, naar de wedstrijd kijken en niet schreeuwen’’
pi_198291421
quote:
[ twitter ]

De ambulances rijden al weer af en aan hier met allemaal Britse patiënten!
٩๏̯͡๏)۶
pi_198291464
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Cases dalen te hard, dus alle zeilen moeten worden bijgezet om de getallen hoog te houden.
De ouders van een kind uit mn neefjes school hadden corona en daardoor moeten alle kids (Groep 2) thuisblijven deze week met allemaal verplichte corona test in een andere stad (speciale kinderteststraat) op woensdag..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198291483
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:27 schreef RipCity het volgende:

[..]

De ouders van een kind uit mn neefjes school hadden corona en daardoor moeten alle kids (Groep 2) thuisblijven deze week met allemaal verplichte corona test in een andere stad (speciale kinderteststraat) op woensdag..
Cijfers moeten omhoog!
pi_198291506
Dit topic is echt afgegleden naar een dumpbak van shitposts, onzin, hihaho leuk zeg posts, fake news, BNW achtig gepraat.

Ontzettend jammer.
pi_198291550
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:29 schreef Scrummie het volgende:
Dit topic is echt afgegleden naar een dumpbak van shitposts, onzin, hihaho leuk zeg posts, fake news, BNW achtig gepraat.

Ontzettend jammer.
En angsthazen. :7
pi_198291551
quote:

Ontzettend jammer.
Waarom is het allemaal fake news? Hoeveel zaken zijn er wel uitgekomen?
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:32:58 #192
346939 Janneke141
pi_198291573
quote:

Ontzettend jammer.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:33:59 #193
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198291597
quote:

Ontzettend jammer.
En toch een nieuw topic gestart? :+
pi_198291613
quote:

Ontzettend jammer.
Hoezo dat nou weer?
blablablabla
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:54:19 #195
445514 DonDruiper
pi_198292125
quote:

Ontzettend jammer.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198292162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Want in de vakantie gelden de coronamaatregelen niet?
Gaat de school niet over natuurlijk. Alhoewel ik met zo’n briefje persoonlijk ook niet zo veel moeite heb. Vind het wel een beetje onzinnig maar dat staat daar verder los van.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 maart 2021 @ 21:09:04 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198292493
Ik moet even wat kwijt... welke enorme prutser heeft ooit ingestemd met het bijna 1 op 1 overnemen van een team dat verstaat uit louter virologen en artsen? Wat weten die nou van psychologie, economie en het land besturen?

Daarnet zag ik zo'n arts die zichzelf heel wat vindt in het nieuws; die terrassen kunnen echt niet open want gevaarlijk! Is die gast nou zo autistisch, of verstopt hij zich achter de onderzoekjes in zijn vakgebied? Iedere sukkel die zijn ogen open doet kan een betere conclusie trekken dan zo'n prutser die gewoon in de praktijk thuis hoort :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:11:26 #198
445514 DonDruiper
pi_198292556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet even wat kwijt... welke enorme prutser heeft ooit ingestemd met het bijna 1 op 1 overnemen van een team dat verstaat uit louter virologen en artsen? Wat weten die nou van psychologie, economie en het land besturen?

Daarnet zag ik zo'n arts die zichzelf heel wat vindt in het nieuws; die terrassen kunnen echt niet open want gevaarlijk! Is die gast nou zo autistisch, of verstopt hij zich achter de onderzoekjes in zijn vakgebied? Iedere sukkel die zijn ogen open doet kan een betere conclusie trekken dan zo'n prutser die gewoon in de praktijk thuis hoort :N
Angst.

Blinde paniek en enorme angst.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198292612
quote:

Zijn naam is Mark Rutte.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:15:15 #200
78780 deedeetee
pi_198292640
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:14 schreef PfvdW het volgende:

[..]

Zijn naam is Mark Rutte.
Rutte is niet bang. Die is ( stiekem ) dol op macht.
pi_198292676
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dergelijke treurige verhalen hoor ik ook van collega's over hun (schoon)ouders; voor de eerste vaccinatie moeten ze 60 km heen en terug en voor de tweede 70. Wanneer ik over een paar maanden aan de beurt ben hoef ik hier alleen maar de straat uit te lopen naar het lokale Impfzentrum.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198292678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Rutte is niet bang. Die is ( stiekem ) dol op macht.
Dat is zo, maar hij is wel (eind)verantwoordelijk voor het beleid. Ook als dat 1 op 1 wordt overgenomen van een stel zorg bobo’s.
pi_198292688
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ragsregels-afgenomen

Volgende week een nieuwe preek van Mark en geen nieuwe versoepelingen, we houden ons niet goed genoeg aan z'n eenzijdige afspraken.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:20:08 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198292751
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:17 schreef ArnosL het volgende:

Volgende week een nieuwe preek van Mark en geen nieuwe versoepelingen, we houden ons niet goed genoeg aan z'n eenzijdige afspraken.
Ik heb geen afspraak met die lamlul gemaakt.
pi_198292773
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Quarantaineplicht. :W 8)7
Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit komt te zien. De plannen uit augustus (!) gingen wel absurd ver.
pi_198292812
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb geen afspraak met die lamlul gemaakt.
Ben jij m'n vader? Die reageerde precies zo tijdens de laatste persconferentie :D
pi_198292872
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit komt te zien. De plannen uit augustus (!) gingen wel absurd ver.
Zal niet boeiend zijn, testbereidheid wordt dan gelijk 0.

Denk alleen voor wat vliegverkeer.
- verwijderd door admin -
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:25:05 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198292879
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:22 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ben jij m'n vader? Die reageerde precies zo tijdens de laatste persconferentie :D
Denk dat deze reactie in vele huiskamers volgde.
pi_198293108
Premium maar je mag altijd paar artikelen lezen :

Kabinet sorteert voor op verlenging lockdown

Samenvatting
quote:
Ingewijden melden dat het kabinet voorsorteert op een verlenging van de avondklok, het negatieve reisadvies en de overige beperkingen van de lockdown.
Ja jongens de avondklok gaat er als eerste vanaf |:(
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:35:16 #211
346939 Janneke141
pi_198293126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:34 schreef _serial_ het volgende:

Samenvatting
[..]

Het is maar voor 2 weken hoor.
pi_198293137
quote:
[ twitter ]
Niet dat berichtje gelezen van die Canadese regio waar het lokale gezondheidsambt van mening was dat je je kind maar 14 dagen in de kelder of op de slaapkamer moest opsluiten als quarantaine, wanneer er een klasgenootje positief getest was?

Die hele zerocovid- en lockdownfetishkliek bestaat voor een groot deel uit wappies en perverselingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 02-03-2021 21:41:08 ]
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:36:16 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198293148
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is maar voor 2 weken hoor.
Gewoon minimaal 2 maanden dus straks.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:36:20 #214
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198293149
Heeft het RIVM vandaag trouwens bekend gemaakt wat het percentage is dat nu de Britse variant heeft? Iedere week werd dat benoemt, maar misschien omdat ze het steeds moesten aanpassen hebben ze het nu achterwegen gelaten?
pi_198293152
quote:

Samenvatting
[..]

Tijd om hem nog vaker te overtreden dus, met name in het weekend. ^O^
pi_198293160
quote:

Samenvatting
[..]

En de VVD staat nog altijd vrolijk op 38 zetels in de laatste peilingen.

Echt compleet onbegrijpelijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_198293177
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:36 schreef Haags het volgende:

[..]

Tijd om hem nog vaker te overtreden dus, met name in het weekend. ^O^
Ga je zaterdag mee demonstreren op het Malieveld?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_198293193
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:36 schreef Oliver23 het volgende:
Heeft het RIVM vandaag trouwens bekend gemaakt wat het percentage is dat nu de Britse variant heeft? Iedere week werd dat benoemt, maar misschien omdat ze het steeds moesten aanpassen hebben ze het nu achterwegen gelaten?
Varianten van het coronavirus SARS-CoV-2

Daar

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198293223
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ga je zaterdag mee demonstreren op het Malieveld?
Nee.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:40:02 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198293231
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:36 schreef vosss het volgende:

[..]

En de VVD staat nog altijd vrolijk op 38 zetels in de laatste peilingen.

Echt compleet onbegrijpelijk.
Ben het niet eens met bepaalde keuzes in de corona aanpak, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat we volgend jaar gewoon COVID onder controle hebben zonder strikte maatregelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:40:34 #221
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198293240
quote:
Snelle berekening, ongeveer 36% heeft nu dus de Britse variant. Dacht dat het veel hoger zou zijn _O-
pi_198293241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ben het niet eens met bepaalde keuzes in de corona aanpak, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat we volgend jaar gewoon COVID onder controle hebben zonder strikte maatregelen.
Daar ga ik ook vanuit.
Maar die avondklok moet er gewoon vanaf.
pi_198293247
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:39 schreef Haags het volgende:

[..]

Nee.
Zo krijgen we de overheid nooit onder controle
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:42:19 #224
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198293277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daar ga ik ook vanuit.
Mee eens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198293282
quote:
Er zijn steeds meer laboratoria gaan meedoen en inmiddels analyseert het RIVM wekelijks ongeveer 1200 monsters, waarvan zo’n 1000 uit de willekeurige steekproeven van de kiemsurveillance. In onderstaande tabel staan de resultaten uit deze kiemsurveillance.
Er staan er maar 479 in de tabel. Ik mis er toch echt een paar dan.
Of de overige 800 geven een negatief of onduidelijk resultaat.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:43:48 #226
236264 crew  capricia
pi_198293313
quote:
De mijne niet. Dikke doei.

Al houd ik me aan alle regels.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:44:54 #227
236264 crew  capricia
pi_198293337
quote:

[..]

Daar ga ik ook vanuit.
De avondklok is de de minste van de problemen.
Onderwijs. Horeca. Winkels.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:45:14 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198293348
quote:

[..]

Daar ga ik ook vanuit.
Ben toch echt benieuwd hoe ze dat voor zich zien als eind maart de zomertijd ingaat en de temperaturen ook structureel hoger worden. Draagvlak brokkelt aan alle kanten af.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:46:12 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198293375
In ander nieuws texas is weer open

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:46:37 #230
346939 Janneke141
pi_198293384
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:44 schreef capricia het volgende:

Spreek voor jezelf.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:46:43 #231
236264 crew  capricia
pi_198293388
Ik verbaas me hoe zeer die avondklok hier belangrijk is.
Kijk naar de landen om je heen. Waar een avondklok geldt, maar de winkels en de horeca wel open kan zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:47:06 #232
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198293399
Voor wie geen Premium heeft

Het kabinet sorteert voor op een verlenging van de lockdown na 15 maart
DEN HAAG - Het kabinet sorteert voor op een verlenging van de lockdown na 15 maart. Dat betekent dat de avondklok voorlopig overeind blijft en dat een vliegvakantie met Pasen er niet in zit. Alleen voor het hoger onderwijs komt mogelijk wat ruimte. Voor de terrassen niet.

’Lockdown in je broekje!’ Borden met ludieke teksten steken in de lucht bij een protest van prostituees voor de Tweede Kamer. Zij willen zo snel mogelijk hun beroep weer kunnen uitoefenen. Het kabinet ’naait’ de sector, zegt één van de kinky geklede demonstranten, daarbij gadegeslagen door drommen nieuwsgierigen. Een enkeling krijgt zelfs een omhelzing, al zal zelfs dat beroepsmatig verboden blijven.

De sekswerkers zijn immers uitgezonderd van de toestemming die het kabinet gaf aan de contactberoepen om vanaf deze woensdag weer aan de slag te gaan. Met de gedeeltelijke heropening van de middelbare scholen vanaf maandag is dit het enige kiertje in de lockdown waarin ons land al vanaf half december zit.

Dat dit desondanks ’spannend’ is, zoals premier Rutte die schrale versoepeling noemde, onderschrijven de weekcijfers van het RIVM. Het aantal besmettingen neemt licht toe en in de ziekenhuizen stijgt het aantal coronapatiënten flink. Het reproductiegetal, dat de mate van verspreiding aangeeft, kruipt volgens het instituut boven de 1. Dat is een voorbode voor verdere stijging.

Komende maandag besluit het kabinet over verlenging van de huidige lockdown, die tot en met 15 maart duurt. Het is dan nog te vroeg om de gevolgen van de laatste versoepelingen te zien. Het duurt immers grofweg een week voordat een besmetting zich uit in klachten en nog langer totdat daarvan een positieve testuitslag is. Ingewijden melden dat het kabinet voorsorteert op een verlenging van de avondklok, het negatieve reisadvies en de overige beperkingen van de lockdown.

Maandag zal het kabinet wel een antwoord moeten hebben op de toenemende maatschappelijke druk om de teugels te laten vieren. Het prostitutieprotest is daarbij mild vergeleken met de lobby voor de heropening van de terrassen. Het kabinet wil er ’serieus’ naar kijken, zo gaf Rutte onlangs aan.

„Maar op dit moment is de ruimte maar heel beperkt”, zei coronaminister De Jonge na afloop van het kabinetsoverleg over corona. „We moeten zeker weten dat het verantwoord kan. En dat is niet nu.” Toch zegt de bewindsman niet alleen te kijken naar de besmettingscijfers. „Aan de andere kant klinkt de roep om versoepelingen, dat is lastig bij elkaar te brengen. Als je alleen maar ’njet’ zegt doet dat ook wat met de naleving.”

Mocht er ruimte komen, dan zal die echter eerst naar het hoger onderwijs gaan en niet naar de terrassen, zo zegt een bron bij het kabinet. „Iedereen zal daar de maatschappelijke logica van zien.”

Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) zegt de vertwijfeling bij horeca-ondernemers te begrijpen over ’een situatie waarin perspectief nauwelijks aanwezig is’. Toch waarschuwt hij dat het op eigen houtje de zaak openen wordt aangepakt. „Als we dat allemaal gaan doen, komt er een neerwaartse spiraal.”
pi_198293400
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ben toch echt benieuwd hoe ze dat voor zich zien als eind maart de zomertijd ingaat en de temperaturen ook structureel hoger worden. Draagvlak brokkelt aan alle kanten af.
Alleen maximale repressie werkt nog, we niet verslappen, het virus nog een flinke klap met de hamer verkopen, was je handen stuk, blijf thuis bij klachten, nog 2 weken volhouden (oh wacht...)
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:47:19 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198293404
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:43 schreef capricia het volgende:

[..]

De mijne niet. Dikke doei.

Al houd ik me aan alle regels.
Toevallig twee weken terug kinderen getest, was eigenlijk helemaal geen issue.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:47:21 #235
236264 crew  capricia
pi_198293406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.
Dat doen we hier allemaal toch...eigen parochie en zulks.
Dacht dat jij van het onderwijs was.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198293410
quote:

[..]

quote:

[..]

Interesseert ze geen reet, alles moet kapot zover is wel duidelijk

Alleen samen helpen we Nederland VOLLEDIG naar de klote *O*
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:47:58 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198293417
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef capricia het volgende:
Kijk naar de landen om je heen. Waar een avondklok geldt, maar de winkels en de horeca wel open kan zijn.
Avondklokken gaan in andere landen meestal later in toch?

Behalve in Frankrijk, die zijn nog gekker dan wij.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:49:15 #238
236264 crew  capricia
pi_198293440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Avondklokken gaan in andere landen meestal later in toch?

Behalve in Frankrijk, die zijn nog gekker dan wij.
Italië vanaf 22.00 uur.
Maar wel alles open. In de gele zones.
Als je de winkeliers en horeca een warm hart toedraagt, kan dat de oplossing zijn.
Kies maar..
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:50:17 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198293465
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Italië vanaf 22.00 uur.
Soepeler dan hier dus.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:50:20 #240
346939 Janneke141
pi_198293466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Alleen maximale repressie werkt nog, we niet verslappen, het virus nog een flinke klap met de hamer verkopen, was je handen stuk, blijf thuis bij klachten, nog 2 weken volhouden (oh wacht...)
Op dit moment gebruiken we de hamer vooral om de samenleving kapot te rammen.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:50:38 #241
346939 Janneke141
pi_198293473
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat doen we hier allemaal toch...eigen parochie en zulks.
Dacht dat jij van het onderwijs was.
Het een sluit het ander niet uit hè.
pi_198293477
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:49 schreef capricia het volgende:
Italië vanaf 22.00 uur.
Da's wel even wennen voor ze, zo vroeg eten.
pi_198293495
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:47 schreef Oliver23 het volgende:
Voor wie geen Premium heeft

Het kabinet sorteert voor op een verlenging van de lockdown na 15 maart
DEN HAAG - Het kabinet sorteert voor op een verlenging van de lockdown na 15 maart. Dat betekent dat de avondklok voorlopig overeind blijft en dat een vliegvakantie met Pasen er niet in zit. Alleen voor het hoger onderwijs komt mogelijk wat ruimte. Voor de terrassen niet.

’Lockdown in je broekje!’ Borden met ludieke teksten steken in de lucht bij een protest van prostituees voor de Tweede Kamer. Zij willen zo snel mogelijk hun beroep weer kunnen uitoefenen. Het kabinet ’naait’ de sector, zegt één van de kinky geklede demonstranten, daarbij gadegeslagen door drommen nieuwsgierigen. Een enkeling krijgt zelfs een omhelzing, al zal zelfs dat beroepsmatig verboden blijven.

De sekswerkers zijn immers uitgezonderd van de toestemming die het kabinet gaf aan de contactberoepen om vanaf deze woensdag weer aan de slag te gaan. Met de gedeeltelijke heropening van de middelbare scholen vanaf maandag is dit het enige kiertje in de lockdown waarin ons land al vanaf half december zit.

Dat dit desondanks ’spannend’ is, zoals premier Rutte die schrale versoepeling noemde, onderschrijven de weekcijfers van het RIVM. Het aantal besmettingen neemt licht toe en in de ziekenhuizen stijgt het aantal coronapatiënten flink. Het reproductiegetal, dat de mate van verspreiding aangeeft, kruipt volgens het instituut boven de 1. Dat is een voorbode voor verdere stijging.

Komende maandag besluit het kabinet over verlenging van de huidige lockdown, die tot en met 15 maart duurt. Het is dan nog te vroeg om de gevolgen van de laatste versoepelingen te zien. Het duurt immers grofweg een week voordat een besmetting zich uit in klachten en nog langer totdat daarvan een positieve testuitslag is. Ingewijden melden dat het kabinet voorsorteert op een verlenging van de avondklok, het negatieve reisadvies en de overige beperkingen van de lockdown.

Maandag zal het kabinet wel een antwoord moeten hebben op de toenemende maatschappelijke druk om de teugels te laten vieren. Het prostitutieprotest is daarbij mild vergeleken met de lobby voor de heropening van de terrassen. Het kabinet wil er ’serieus’ naar kijken, zo gaf Rutte onlangs aan.

„Maar op dit moment is de ruimte maar heel beperkt”, zei coronaminister De Jonge na afloop van het kabinetsoverleg over corona. „We moeten zeker weten dat het verantwoord kan. En dat is niet nu.” Toch zegt de bewindsman niet alleen te kijken naar de besmettingscijfers. „Aan de andere kant klinkt de roep om versoepelingen, dat is lastig bij elkaar te brengen. Als je alleen maar ’njet’ zegt doet dat ook wat met de naleving.”

Mocht er ruimte komen, dan zal die echter eerst naar het hoger onderwijs gaan en niet naar de terrassen, zo zegt een bron bij het kabinet. „Iedereen zal daar de maatschappelijke logica van zien.”

Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) zegt de vertwijfeling bij horeca-ondernemers te begrijpen over ’een situatie waarin perspectief nauwelijks aanwezig is’. Toch waarschuwt hij dat het op eigen houtje de zaak openen wordt aangepakt. „Als we dat allemaal gaan doen, komt er een neerwaartse spiraal.”
Met andere woorden .. we're screwed .. fucked up .. hoe je het noemen wil
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:52:06 #244
236264 crew  capricia
pi_198293500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit hè.
Kies je prioriteiten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198293503
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[ afbeelding ]
Dit is dan wel weer heel extreem de andere kant op maar interessant om te volgen de komende weken :)
Alpha kenny one
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:53:20 #246
236264 crew  capricia
pi_198293528
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:50 schreef nostra het volgende:

[..]

Da's wel even wennen voor ze, zo vroeg eten.
Ja.
Afhalen dus. En geen verkeer tussen de regio's. :)
Maar je kunt prima tussen de middag uit eten. Als je regio geel is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198293529
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[ afbeelding ]
Ongeveer dubbele hoeveelheid cases daar per dag. Interessant
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:53:58 #248
346939 Janneke141
pi_198293542
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Kies je prioriteiten.
Die zogenaamde heropening van de middelbare scholen ruil ik met liefde in voor een 'versoepeling' waar de samenleving wel iets mee opschiet, want wat we nu staan te doen slaat ook nergens op.

Oh, en je negeert wat ik schrijf: dit heeft niet met prioriteiten te maken. Je poneert het als een feit dat het openen van de scholen en het afschaffen van de avondklok niet tegelijk zou kunnen. Dat is het niet.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:55:33 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198293574
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

Dit is dan wel weer heel extreem de andere kant op maar interessant om te volgen de komende weken :)
Tja en het grote probleem bij een pandemie, stel als we weer "open" gaan en festivals mogen weer, wie gaan we dan toelaten, op een beetje festival in nederland is de helft of meer buitenlander.... daarvan kun je niet verwachten dat ze allemaal een nederlands bedacht vaccinatie registratie systeem hebben... etc etc... Dus ik denk dat we beter pas open kunnen bij een grote vaccinatiegraad.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:56:36 #250
236264 crew  capricia
pi_198293592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die zogenaamde heropening van de middelbare scholen ruil ik met liefde in voor een 'versoepeling' waar de samenleving wel iets mee opschiet, want wat we nu staan te doen slaat ook nergens op.

Oh, en je negeert wat ik schrijf: dit heeft niet met prioriteiten te maken. Je poneert het als een feit dat het openen van de scholen en het afschaffen van de avondklok niet tegelijk zou kunnen. Dat is het niet.
Dan heb je het toch echt verkeerd gelezen. Ik schreef dat nl niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:57:26 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198293609
quote:

[..]

De versoepeling waar ik op wacht is een vaccinatiegraad van >60% daar schieten we het meeste mee op...
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:57:43 #252
346939 Janneke141
pi_198293615
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan heb je het toch echt verkeerd gelezen. Ik schreef dat nl niet.
Het volgt uit 'kies je prioriteiten'. Maar als jij vindt van niet: prima, ik zal er niet over twisten.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:58:18 #253
346939 Janneke141
pi_198293628
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De versoepeling waar ik op wacht is een vaccinatiegraad van >60% daar schieten we het meeste mee op...
Dat duurt nog maanden. Er zijn nogal wat elementen in de samenleving die daar echt niet op kunnen wachten.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:58:38 #254
236264 crew  capricia
pi_198293639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het volgt uit 'kies je prioriteiten'. Maar als jij vindt van niet: prima, ik zal er niet over twisten.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Onderwijs. Horeca. Winkels.
Jij bent docent toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:58:53 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198293641
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar lang voor die tijd is er al ruimte zat om weer een boel te versoepelen.
pi_198293644
quote:

[..]

Alle versoepelingen die nu gedaan zijn buiten de scholen en contactberoepen zijn eigenlijk waardeloos.

- Winkelen op afspraak : wie help je daar nu mee? - je voelt je bijna gedwongen om wat te kopen
- Buitenteamsport tot 27 - je sluit een enorme groep buiten, terwijl sporten juist enorm belangrijk is
- Scholen beperkt open - beter dan niets, maar niet ideaal

Enige wat wel helpt zijn de contactberoepen, die kunnen wel weer wat.

Maar god wat hebben we een hoop versoepelt _O-
pi_198293745
Ik heb het idee dat ons kabinet totaal doof of immuun is voor iedere vorm van (gematigde) kritiek op dit beleid.

Het lijkt een soort automatisme om direct een schild op te trekken en nergens op te reageren. Het volk is immers toch nooit tevreden, dus dan negeren we gewoon iedereen. Sociale media mijden ze al helemaal (die accounts van figuren als Rutte en De Jonge worden onderhouden door hun staf).
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:03:38 #258
346939 Janneke141
pi_198293762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Alle versoepelingen die nu gedaan zijn buiten de scholen en contactberoepen zijn eigenlijk waardeloos.

- Winkelen op afspraak : wie help je daar nu mee? - je voelt je bijna gedwongen om wat te kopen
- Buitenteamsport tot 27 - je sluit een enorme groep buiten, terwijl sporten juist enorm belangrijk is

Mark Rutte maakt zich ernstige zorgen over de gevolgen van al deze luxe die we ons kunnen permitteren.

Anderhalvemeter-onderwijs is trouwens een fata morgana. Het is vooral voor de leerlingen die het thuis slecht hebben fijn dat ze weer af en toe naar school kunnen, maar je moet je echt afrvagen of we hier onder de streep iets mee opschieten.

De eerste versoepeling voor de horeca zal ook wel op zo'n manier zijn dat het eigenlijk geen enkele zin heeft voor de ondernemers om er iets mee te doen. Dat de terrassen open mogen, maar dat je alleen met je eigen huishouden aan een tafel mag en dat ze geen alcohol mogen schenken. Of zoiets raars.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:03:46 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198293768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat duurt nog maanden. Er zijn nogal wat elementen in de samenleving die daar echt niet op kunnen wachten.
Het is inderdaad jammer dat er voor die elementen geen goede alternatieven gevonden zijn.. Er is mijn inziens te weinig gekeken naar echte alternatieven waardoor wel het geld blijft stromen in de gebruikelijke paden maar dingen niet open hoeven... Ook niet verkapt open of op 1,5m afstand open maar gewoon dicht maar dat ze wel dezelfde inkomsten kunnen genereren. Maar dat probleem ligt gewoon het meest bij de consument die geld niet meer of anders is gaan uitgeven....

Als iedereen zonder er gunsten voor te willen de kroegbazen en winkels hetzelfde geld was blijven geven was er een groot probleem minder. Wat we nu hebben is een grote groep die op geld zit en een andere groep die datzelfde geld mist.

Mentale problematiek is een stuk lastiger maar ook daarvoor moeten slimme mensen toch wel alternatieven voor kunnen vinden die niet direct interactie en blootstelling aan het virus moeten opleveren.

Het grootste probleem is dat de voorgestelde versoepelingen altijd versoepelingen die lijnrecht tegenover de maatregelen staan en niet versoepeling die samen met de maatregelen kunnen werken.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:04:23 #260
236264 crew  capricia
pi_198293782
quote:

[..]

De basisscholen zijn weer open.
Ik vind dat wel een versoepeling.
Ik vind ook dat de daling niet hard genoeg ging. Helaas.

Maar er zijn landen waar de scholen open zijn, fysiek, en waar nog steeds een avondklok geldt.
Voor mij is die avondklok niet heilig. Als je die qua demping op de R kunt uitruilen voor een groter maatschappelijk goed, is dat imo prima.
Wat dat is, daar verschillen we wellicht van mening over.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198293820
quote:

Zo lang mogelijk de "spotlight" pakken, na al die jaren zwoegen in een stoffig hok.

Kijk ze shinen.
pi_198293836
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef capricia het volgende:
Nou ja, het punt is dat dat soort maatregelen wel heel erg direct ingrijpen op je persoonlijke vrijheid. Ik heb zelf niet zo gek veel last van die avondklok en desnoods riskeer ik een boete van nog geen honderd euro, maar inmiddels zijn we op een punt beland dat we het wel begrijpelijk vinden dat een overheid bepaalt wanneer en met wie we naar buiten mogen en je straks handhaving aan je deur hebt staan omdat je je telefoon niet opneemt. Dat soort wezenlijke ingrepen mag, nee moet, je enorm kritisch op zijn en de gemakzucht waarmee er nu rücksichtslos allerlei maatregelen zonder fatsoenlijke onderbouwing worden ingeroepen of verlengd wordt inmiddels wel heel erg storend. Voor mij staat zo'n avondklok dan ook weer symbool daarvoor.
pi_198293910
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:17 schreef ArnosL het volgende:

Die versoepelingen gaan morgen pas in. Kun je dit niet aan toeschrijven.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:11:43 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198293952
quote:

Tja het een heeft het andere als gevolg toen van de zomer de terassen open mocht werd er massaal aan de regels gesjord, er werden terassen opgezet waar tafeltjes in blokken van 1,5m stonden zodat je dus nooit 1,5m kon houden op die terassen er werden feestjes gegeven waarbij er op het terrass gedanst werd, na tienen en met alcohol in de man werd de naleving een stuk minder en grimmiger. Er waren terassen waar de menus lekker van de ene tafel naar de andere gingen zonder ontsmetting, etc etc etc

Het grappige dat je wel kun roepen om een milde versoepeling maar dat bij elke versoepeling mensen de versoepeling aangrijpen om alles lekker weer aan hun laars te lappen en voor je het weer sta je weer in bomvolle blackfriday straat perongeluk met iemands tong op je oogbol...
pi_198293969
quote:

[..]

Hele dure winkels en autoverkopers. Verder zou ik het niet weten. Bezigheidstherapie en een stukje service.
quote:
onbegrijpelijk.
quote:
Eens.
quote:

Ja man. Allemaal stemmen op Mark!
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:13:32 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198294003
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja het een heeft het andere als gevolg toen van de zomer de terassen open mocht werd er massaal aan de regels gesjord, er werden terassen opgezet waar tafeltjes in blokken van 1,5m stonden zodat je dus nooit 1,5m kon houden op die terassen er werden feestjes gegeven waarbij er op het terrass gedanst werd, na tienen en met alcohol in de man werd de naleving een stuk minder en grimmiger. Er waren terassen waar de menus lekker van de ene tafel naar de andere gingen zonder ontsmetting, etc etc etc

Het grappige dat je wel kun roepen om een milde versoepeling maar dat bij elke versoepeling mensen de versoepeling aangrijpen om alles lekker weer aan hun laars te lappen en voor je het weer sta je weer in bomvolle blackfriday straat perongeluk met iemands tong op je oogbol...
Op de meeste plekken ging het prima, dat er excessen waren is jammer maar dat is echt niet representatief.
pi_198294012
Dit is nog eens creatief ondernemen! jammer dat ik dit gemist heb anders was ik er wel gaan eten vanavond.. Ben een keer eerder bij dat Tapasrestaurant geweest (maar ja... Geleen :P )

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210302_97324632

De Geleense tapasbar El Paso sloot dinsdagavond op ludieke wijze aan bij het landelijke horecaprotest. Het hield een uitverkochte drive-inpicknick op de parkeerplaats aan de Markt.
De horecazaak kondigde aan: ‘Veilig, verantwoord en volgens de regels dineren in of naast je eigen auto’. Met plek voor maximaal 15 auto’s. „Binnen enkele uren was het uitverkocht”, aldus eigenaar René van den Heuvel. Mede-eigenaar Marianne Reinartz: „We houden een maximum van 35 personen aan, hetzelfde toegestane aantal als bij de heropening van de horeca afgelopen juni.”

De gelukkigen die een online bestelling hebben weten te bemachtigen, parkeren rond 18.00 uur hun auto’s op de markt, ter hoogte van de tapasbar. Met tussen elke auto een vak tussenruimte. Er wordt vanuit het restaurant tot iets na 20.00 uur een driegangenmenu, met dessert, geserveerd. Van den Heuvel: „We bezorgen nu niet aan de deur, maar aan de auto.” Sommige gasten zitten op stoeltjes naast hun auto, anderen dineren in de bagageruimte, met de achterklep open.

Rick Dörenberg en zijn vriendin Celine Jeurissen, beiden uit Landgraaf, zitten rond half zeven in de achterruimte van hun auto, klep open, te wachten op de eerste gang. Een sapje hebben ze al, alcohol mag niet geschonken worden. Zij is blij er eens ‘uit’ te zijn. „Dit bevalt heel goed.” Hij stipt aan dat het nuttige met het aangename wordt verenigd. „Dit is een leuk idee, zoiets verdient steun.” Marianne Reinartz komt hen een kaarsje brengen bij de invallende duisternis.

Reinartz moet het horecaritme weer te pakken zien te krijgen. „We lopen ons de benen uit het lijf. Dat waren we al lang niet meer gewend.” Rond de klok van zeven uur heeft zich nog niemand van handhaving laten zien. „Ze hebben vanmiddag gebeld om te vragen hoe we het aanpakken.” Het restaurant heeft de andere horeca op de Markt gevraagd mee te doen. „Er is toch angst voor een boete.” René van den Heuvel: „We protesteren wel, maar binnen de regels. We zetten bewust geen terras op.”

...

Reinartz tempert die hoop. „Het is bedoeld als eenmalig ludiek protest. Maar als het mag van de gemeente, gaan we misschien een vergunning aanvragen. Want dit smaakt naar meer.”
Alpha kenny one
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:14:26 #268
236264 crew  capricia
pi_198294038
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:07 schreef nostra het volgende:
[..]

Nou ja, het punt is dat dat soort maatregelen wel heel erg direct ingrijpen op je persoonlijke vrijheid. Ik heb zelf niet zo gek veel last van die avondklok en desnoods riskeer ik een boete van nog geen honderd euro, maar inmiddels zijn we op een punt beland dat we het wel begrijpelijk vinden dat een overheid bepaalt wanneer en met wie we naar buiten mogen en je straks handhaving aan je deur hebt staan omdat je je telefoon niet opneemt. Dat soort wezenlijke ingrepen mag, nee moet, je enorm kritisch op zijn en de gemakzucht waarmee er nu rücksichtslos allerlei maatregelen zonder fatsoenlijke onderbouwing worden ingeroepen of verlengd wordt inmiddels wel heel erg storend. Voor mij staat zo'n avondklok dan ook weer symbool daarvoor.
Ja natuurlijk moet je daar kritisch op zijn. Ik snap je punt heel goed.
Maar als je het bekijkt tegenover het grotere goed van middelbare scholen, winkels, horeca, dan ligt dat voor mij iets genuanceerder.

En nogmaals, iedereen mag daar zijn eigen mening over geven. Maar er zijn genoeg landen om ons heen waar er van alles wel open is, en waar er ook regels zoals een avondklok gelden. Zolang het die R maar drukt..kies je maatregelen. :D

Pick and match. Of zoiets.. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198294040
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is inderdaad jammer dat er voor die elementen geen goede alternatieven gevonden zijn.. Er is mijn inziens te weinig gekeken naar echte alternatieven waardoor wel het geld blijft stromen in de gebruikelijke paden maar dingen niet open hoeven... Ook niet verkapt open of op 1,5m afstand open maar gewoon dicht maar dat ze wel dezelfde inkomsten kunnen genereren. Maar dat probleem ligt gewoon het meest bij de consument die geld niet meer of anders is gaan uitgeven....

Als iedereen zonder er gunsten voor te willen de kroegbazen en winkels hetzelfde geld was blijven geven was er een groot probleem minder. Wat we nu hebben is een grote groep die op geld zit en een andere groep die datzelfde geld mist.

Mentale problematiek is een stuk lastiger maar ook daarvoor moeten slimme mensen toch wel alternatieven voor kunnen vinden die niet direct interactie en blootstelling aan het virus moeten opleveren.

Het grootste probleem is dat de voorgestelde versoepelingen altijd versoepelingen die lijnrecht tegenover de maatregelen staan en niet versoepeling die samen met de maatregelen kunnen werken.
Wat stel je voor?

Want ik zie het gewoon niet meer werken. Ik zie om mij heen gewoon dat de mensen die er altijd strikt in zaten de handdoek werpen. Men trekt het niet meer. Er moet iets gebeuren. Wat zou jou oplossing zijn?
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:15:38 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198294074
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op de meeste plekken ging het prima, dat er excessen waren is jammer maar dat is echt niet representatief.
En op andere plekken waren er excessen en dat is nu juist de hele tijd het probleem als ze oproepen om niet massaal ergens heen te gaan dan denk iedereen ja ik ga wel even maar anderen zullen dat vast niet doen, als het er dan tyfus druk is denkt iedereen wat doen al die mensen hier....

Zo gaat het de hele tijd en dat laat het probleem zien van half of een beetje open zijn. Dicht is duidelijk open is duidelijke alles ertussenin wordt gewoon gezien als open.
pi_198294091
Weg met die smoelklep!!
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:16:39 #272
335133 MichaelScott
pi_198294102
De R zit volgens de berekeningen inmiddels ruim boven de 1 dus een uitruil van behoud avondklok tegen versoepelingen kan je echt vergeten.

Ergens in mei gaan ze wel eens nadenken over verdere versoepelingen.
pi_198294127
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja natuurlijk moet je daar kritisch op zijn. Ik snap je punt heel goed.
Maar als je het bekijkt tegenover het grotere goed van middelbare scholen, winkels, horeca, dan ligt dat voor mij iets genuanceerder.

En nogmaals, iedereen mag daar zijn eigen mening over geven. Maar er zijn genoeg landen om ons heen waar er van alles wel open is, en waar er ook regels zoals een avondklok gelden. Zolang het die R maar drukt..kies je maatregelen. :D

Pick and match. Of zoiets.. :+
Ik heb vooral een probleem met bestuurlijk onfatsoen en onbetrouwbare bestuurders. De belofte was dat de avondklok de eerste maatregel was die er af zou gaan. Onder dat voorwendsel is hij door de kamer geloodst. Inmiddels gaan de dubieuze massagesalons voor. Dat deugt van geen kant en is schandalig.

Staat verder los van de inhoudelijke discussie. Want daar valt inderdaad voor beide kanten heel wat te zeggen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:18:33 #274
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198294152
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:16 schreef MichaelScott het volgende:
De R zit volgens de berekeningen inmiddels ruim boven de 1 dus een uitruil van behoud avondklok tegen versoepelingen kan je echt vergeten.

Die berekeningen van het RIVM worden al hard gedebunked. is een draadje van meerdere posts

twitter

Onderdeel van de angstmachine.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:19:46 #275
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198294179
quote:

Die snails pace van Mark en Hugo is echt om moedeloos van te worden.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:19:59 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198294183
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat stel je voor?

Want ik zie het gewoon niet meer werken. Ik zie om mij heen gewoon dat de mensen die er altijd strikt in zaten de handdoek werpen. Men trekt het niet meer. Er moet iets gebeuren. Wat zou jou oplossing zijn?
Niet zeiken, op een houtje bijten en wachten tot de vaccinatiegraad >60% is. Daarnaast alle uitgaven die je deed voor corona in kroeg winkel etc gewoon storten op de kroeg/winkel eigenaar als je zelf nog wel inkomsten hebt zonder daar bier en producten voor terug te willen. Maar dat laatste is lastig dus stel ik (of dat deed ik aan het begin van de crises al) een thuiswerk heffing voor voor een ieder die thuiswerkt gaat er een gedeelte van zijn of haar loon naar mensen die niet meer thuis kunnen werken vanwege corona...

Zeg maar echte alternatieven en niet iets meer wel doen of iets niet meer doen maar iets daadwerkelijk anders doen dan we gewend waren.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:20:54 #277
236264 crew  capricia
pi_198294213
quote:

Dat denk ik dus ook. Tenzij je de scholen weer wil sluiten.

De enige soelaas is vaccineren.
Mijn 72-jarige moeder (met allerhande medicijnen voor bloeddruk etc) die gewoon thuis woont, heeft daar nog niets over ontvangen. En mijn schoonmoeder in de 80 die ook thuis woont met nierdialyse drie keer per week, ook niet.
Kom op met die vaccins!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:22:02 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198294254
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Tenzij je de scholen weer wil sluiten.

De enige soelaas is vaccineren.
Mijn 72-jarige moeder (met allerhande medicijnen voor bloeddruk etc) die gewoon thuis woont, heeft daar nog niets over ontvangen. En mijn schoonmoeder in de 80 die ook thuis woont met nierdialyse drie keer per week, ook niet.
Kom op met die vaccins!
Mijn 77-jarige thuiswonende moeder ook niet maar mijn diep 80 & 90+ tantes wel...
pi_198294258
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet zeiken, op een houtje bijten en wachten tot de vaccinatiegraad >60% is. Daarnaast alle uitgaven die je deed voor corona in kroeg winkel etc gewoon storten op de kroeg/winkel eigenaar als je zelf nog wel inkomsten hebt zonder daar bier en producten voor terug te willen. Maar dat laatste is lastig dus stel ik (of dat deed ik aan het begin van de crises al) een thuiswerk heffing voor voor een ieder die thuiswerkt gaat er een gedeelte van zijn of haar loon naar mensen die niet meer thuis kunnen werken vanwege corona...

Zeg maar echte alternatieven en niet iets meer wel doen of iets niet meer doen maar iets daadwerkelijk anders doen dan we gewend waren.
Dat recept is uitgewerkt. Men doet het niet meer, we zitten in een van de zwaarst lockdowns van Europa en de R van de oude variant is boven de 1. De weg van de harde lockdown is zo doodlopend als ik weet het wat.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:22:40 #280
335133 MichaelScott
pi_198294279
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:18 schreef Gunner het volgende:

[..]

Die berekeningen van het RIVM worden al hard gedebunked.

[ twitter ]
Doet er allemaal niet toe zolang men er in Den Haag waarde aan hecht.

Men neemt doodleuk de nog besmettelijkere Braziliaanse variant mee in de berekening van de R, tegelijkertijd houdt men nog steeds geen rekening met het effect van vaccinaties in de modellen.

Voer voor de complotdenkers.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:23:03 #281
346939 Janneke141
pi_198294284
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat recept is uitgewerkt. Men doet het niet meer, we zitten in een van de zwaarst lockdowns van Europa en de R van de oude variant is boven de 1. De weg van de harde lockdown is zo doodlopend als ik weet het wat.
Daar willen de mensen die geloven in harde lockdowns nog niet echt aan. En dat geldt voor zowel de users hier, als de beleidsmakers in Den Haag, Berlijn, Parijs etc.

Het begint een soort religie te worden. Met argumenten kun je in elk geval niet veel meer.
pi_198294285
quote:
Texas schudt de coronabeperkingen voor een groot deel van zich af
De Amerikaanse staat Texas schaft een groot deel van de coronamaatregelen af. Mondkapjes zijn niet langer verplicht en bedrijven mogen vanaf morgen weer open zonder beperkingen. Ook voor de horeca gelden geen beperkingen meer.

Volgens de Republikeinse gouverneur Greg Abbott is het tijd dat Texas weer voor 100 procent open gaat. Geen enkele andere staat is tot nu toe zo ver gegaan.

De 29 miljoen inwoners van Texas wordt nog steeds aangeraden om zich aan de medische adviezen te houden, maar er zouden geen dwingende voorschriften meer nodig zijn.

Volgens de gouverneur zijn inmiddels 5,7 miljoen prikken gezet in zijn staat. Elke week komen er ongeveer 1 miljoen bij, beloofde hij.

Het aantal nieuwe besmettingen in de Verenigde Staten is sinds het begin van het jaar sterk gedaald van meer dan 200.000 per dag naar zo'n 60.000 per dag. Deskundigen waarschuwen echter dat het aantal weer kan stijgen, met name door de invloed van nieuwe virusvarianten.
https://nos.nl/liveblog/2(...)rste-prik-gehad.html

_O_ _O_
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:24:00 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198294310
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja als dat zo is dan doen we de boel open en likken we elkaar de oogbol yolo....

Ik wacht even tot de vaccinatiegraad hoog genoeg is voordat ik meedoe in dat feestgedruis...
pi_198294318
Misschien kunnen de mensen die bang zijn voor corona en er voor te vrezen hebben zichzelf komende maanden gewoon even isoleren tot ze hun vaccin hebben gekregen en krijgen nu degenen die al een jaar thuis zitten voor jan lul eindelijk eens allle ruimte, en kunnen we voor die groep wat gaan openen.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:24:46 #285
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198294328
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Doet er allemaal niet toe zolang men er in Den Haag waarde aan hecht.
(geen waarde aan hecht bedoel je?) nee dat klopt inderdaad. Wij of andere belangenorganisaties kunnen vinden wat we willen maar als Hugo of Mark het niet willen (of jaap) dan gaat het niet gebeuren.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:25:01 #286
346939 Janneke141
pi_198294332
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja als dat zo is dan doen we de boel open en likken we elkaar de oogbol yolo....

Ik wacht even tot de vaccinatiegraad hoog genoeg is voordat ik meedoe in dat feestgedruis...

Briljant. Misschien kunnen we beleidsmatig iets met dat concept.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:25:01 #287
236264 crew  capricia
pi_198294333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb vooral een probleem met bestuurlijk onfatsoen en onbetrouwbare bestuurders. De belofte was dat de avondklok de eerste maatregel was die er af zou gaan. Onder dat voorwendsel is hij door de kamer geloodst. Inmiddels gaan de dubieuze massagesalons voor. Dat deugt van geen kant en is schandalig.

Staat verder los van de inhoudelijke discussie. Want daar valt inderdaad voor beide kanten heel wat te zeggen.
Die LIFO methode moet je niet te zwaar aan tillen.
Het is geen groothandel hè..Het gaat er om wat werkt. En wat kan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:25:30 #288
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198294346
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zit er bij jou ook nog iets tussen bijna alles dicht en bijna alles open?
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:25:39 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198294350
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daar willen de mensen die geloven in harde lockdowns nog niet echt aan. En dat geldt voor zowel de users hier, als de beleidsmakers in Den Haag, Berlijn, Parijs etc.

Het begint een soort religie te worden. Met argumenten kun je in elk geval niet veel meer.
Maar een zachte lockdown hebben we ook geprobeert en dat werkt ook niet... welk alternatief hou je dan over, tegen de ouderen en zwakkere zeggen nou sorry het lukt ons niet leuk je gekent te hebben....

Dan zou ik ook gelijk stoppen met mensen die covid hebben gekregen op een IC te behandelen dan heb je de druk op de zorg ook verlaagd.
pi_198294377
EN DAN???
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:27:09 #291
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198294398
Kunnen we concluderen dat de regering en het RIVM het ook niet weten? of zich blindstaren op hele andere gegevens dan wij?
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:27:14 #292
236264 crew  capricia
pi_198294400
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mijn 77-jarige thuiswonende moeder ook niet maar mijn diep 80 & 90+ tantes wel...
Laat ze maar komen die vaccins. We zijn er (wat ik zo lees) wel logistiek klaar voor.
Over een kwartaal of zo, zijn de ziekenhuizen leeg. ^O^
(Hoop ik)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198294404
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee nee niks.

Dit was een expliciete belofte om een twijfelende kamer over de streep te trekken. Er wordt rondom die avondklok politieke chantage gepleegd.
zie email 27 oktober
pi_198294414
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar een zachte lockdown hebben we ook geprobeert en dat werkt ook niet... welk alternatief hou je dan over, tegen de ouderen en zwakkere zeggen nou sorry het lukt ons niet leuk je gekent te hebben....
Vaccineren vaccineren vaccineren. Na vaccinatie 7 tot 14 dagen effectief isoleren om te zorgen dat de vaccinatie effectief is.

Als ze zich kwaad maken hebben ze morgen alle resterende 80+ gevaccineerd met de eerste vaccinatie. Desnoods gaan ze bij mensen thuis langs om die prik in de arm te zetten.

Beetje ambitie is wat ze nodig hebben.
pi_198294432
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De ouderen buiten sluiten van de versoepelingen. Je mag naar het terras als je jonger bent dan 45 jaar of zo iets.
Zo'n maatregel werd zonder morren geaccepteerd met het buiten sporten dus waarom niet met andere versoepelingen? ;)
Alpha kenny one
pi_198294450
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:27 schreef Gunner het volgende:
Kunnen we concluderen dat de regering en het RIVM het ook niet weten? of zich blindstaren op hele andere gegevens dan wij?
Ik denk dat men het probleem heeft dat ze een scenario verwachten op basis van modellen, kennis en ervaring maar dat in de harde cijfers niet terugzien. Dan heb je zeg maar best wel een probleem als overheid.
zie email 27 oktober
pi_198294466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vaccineren vaccineren vaccineren. Na vaccinatie 7 tot 14 dagen effectief isoleren om te zorgen dat de vaccinatie effectief is.

Als ze zich kwaad maken hebben ze morgen alle resterende 80+ gevaccineerd met de eerste vaccinatie. Desnoods gaan ze bij mensen thuis langs om die prik in de arm te zetten.

Beetje ambitie is wat ze nodig hebben.
100x dit.

Als je nu al het succes ziet van de 90+ groep kan je toch niet anders concluderen dat je flink gas moet geven op vaccineren.

Zeker om dat de signalen van verminderde zorgdruk en daling overleden mensen in die groep zo duidelijk aanwezig zijn.
pi_198294470
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef falling_away het volgende:

[..]

De ouderen buiten sluiten van de versoepelingen. Je mag naar het terras als je jonger bent dan 45 jaar of zo iets.
Zo'n maatregel werd zonder morren geaccepteerd met het buiten sporten dus waarom niet met andere versoepelingen? ;)
Niks daar van. Tweederangs burgers moet je niet willen. Rondom de sport vind ik het al dubieus. Maar ik ben echt tegen een tweestromensamenleving
zie email 27 oktober
pi_198294509
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef capricia het volgende:

[..]

De effectiviteit van de avondklok is nog steeds twijfelachtig. Wereldwijd wordt gezegd dat de bezoekbeperking effectiever is, maar hier wordt dat effect aan de avondklok gehangen, maar we kunnen ze niet los van elkaar zien.

Dat is wat mij betreft het grootste issue. De avondklok is niet door het OMT geadviseerd, het kabinet heeft gevraagd of een avondklok zin heeft, toen zijn ze het erdoorheen gaan treiteren in de tweede kamer en hebben ze de tweede kamer het mes op de keel gezet. Zo van: "We hebben het je verteld, als je niet instemt gaan er mensen dood, en dat is jullie schuld"

En dat toneelstukje blijven ze volhouden. We hadden vorig jaar een realistisch beleid, een beleid wat gebaseerd was op bewezen effect. Inmiddels zitten we in de situatie waar zaken die bewezen geen effect hebben van gezegd wordt: Het werkt tenminste niet niet, dus we kijken het nog even aan.

Mensen gedurende een dagdeel in hun woning opsluiten met als motivatie 'het werkt niet niet' kan gewoon niet. Zo ga je niet met je bevolking om.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:31:45 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198294511
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef falling_away het volgende:

[..]

Dan vergeet je dat zo'n virus ook vermeerderd en dat het buiten houden van een virus van ouderen en zwakke groepen lastiger wordt naarmate er meer virus rondwaart, zelfs met lockdown krijgen er veel ouderen en zwakkeren ziek. Dat wordt niet minder als de maatregelen voor de rest van de maatschappij opgeheven worden....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')