abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198286340

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198286348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar ze gaan nu EXTRA leveren :)
Extra dan die 7.8mil dosis die al een tijdje bekend was?

Uiteraard snap ik dat dit goed nieuws is, maar dit is gewoon de informatie die al beschikbaar was presenteren als groot nieuws.
pi_198286357
twitter

Geen details bekend nog.

Ik gok op eenzelfde (qua data misschien wat verschillen) routekaartje als in de UK, en ik gok ook dat dat dinsdag een dingetje is bij onze persco.
pi_198286385
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook vandaag goede cijfers vanuit de verpleeghuizen.
Bron? :)
pi_198286416
Ik ben inmiddels steeds meer overtuigd aan het raken dat in Nederland de Duitse tactiek van angst zaaien gebruikt wordt om de periode te overbruggen tot het mooi weer wordt en alle risicogroepen gevaccineerd zijn.

Anders kan je dat zwartgallige/negatieve van het rivm continue niet verklaring.
De horrorscenario's komen niet uit maar het gedreig en pessimisme blijft de boventoon voeren.
pi_198286440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:51 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Geen details bekend nog.

Ik gok op eenzelfde (qua data misschien wat verschillen) routekaartje als in de UK, en ik gok ook dat dat dinsdag een dingetje is bij onze persco.
Ik denk dat men wel serieus aan het overwegen is om de horeca tegemoet te komen door de terrassen nu (op bepaalde) dagen open te laten gaan. Dat is een mooie middenweg tot mid April denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198286450
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben inmiddels steeds meer overtuigd aan het raken dat in Nederland de Duitse tactiek van angst zaaien gebruikt wordt om de periode te overbruggen tot het mooi weer wordt en alle risicogroepen gevaccineerd zijn.

De horrorscenario's komen niet uit maar het gedreig en pessimisme blijft de boventoon voeren.
We bevinden ons midden in de derde golf, we moeten waken anders is het straks code zwart!
blablablabla
pi_198286456
quote:

Het is ook gewoon angst politiek...al een jaar lang.
pi_198286459
Wel mooi dat de Raad van Europa stelling heeft genomen in de (helaas) niet-bindende Resolution 2361:

quote:
7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;

7.3.3 take early effective measures to counter misinformation, disinformation and hesitancy regarding Covid-19 vaccines;
pi_198286461
quote:

Natuurlijk doen ze dat als je wilt dat mensen 100 rijden op een bepaald weg, dan zet je niet het bord op 100, maar op 80, dan blijft vrijwel iedereen onder die 100, zet je hem wel op 100, dan weet je al dat een groot deel er 120 zal rijden. Logisch toch.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 maart 2021 @ 15:57:17 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198286464
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bron? :)
https://twitter.com/mzelst
pi_198286471
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:51 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Geen details bekend nog.

Trouwe hond Rutte volgt, let maar op.
pi_198286511
https://nos.nl/artikel/23(...)n-nog-niet-goed.html

Wat is dit ontzettend debiel. Het gaat juist beter. Ze leven echt in een angstpsychose.

Sure, vooruitzichten voor versoepelingen zijn niet optimaal, maar het is echt geen hel en verdoemenis. Britse variant ook niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198286515
quote:
En Yorick is meestal rond 2 uur met de ziekenhuis getallen: https://twitter.com/YorickB
pi_198286518
Pfizer is wel de Champions League van de vaccins he, AstraZeneca een beetje de Intertoto cup.
pi_198286542
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:59 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)n-nog-niet-goed.html

Wat is dit ontzettend debiel. Het gaat juist beter. Ze leven echt in een angstpsychose.

Sure, vooruitzichten voor versoepelingen zijn niet optimaal, maar het is echt geen hel en verdoemenis. Britse variant ook niet.
RIVM, dat zijn allemaal van die mensen die vroeger gepest werden op school, en nu wraak nemen, ik zou ook graag onderzoek willen zien of deze mensen minder vaak borstvoeding hebben gehad.
pi_198286549
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat men wel serieus aan het overwegen is om de horeca tegemoet te komen door de terrassen nu (op bepaalde) dagen open te laten gaan. Dat is een mooie middenweg tot mid April denk ik.
Na 2100 is een mooie oplossing.
pi_198286556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:59 schreef Simmertje het volgende:
Pfizer is wel de Champions League van de vaccins he, AstraZeneca een beetje de Intertoto cup.
Nee joh! Pfizer is echt een Volkswagentje, ekte bazen nemen straks Jansen, dat is de Volvo onder de vaccins.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:01:38 #19
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198286561
quote:

Er is continu sprake van draagvlak erosie dus ze moeten de druk steeds opvoeren en het opvoeren van angst is de meest efficiënte manier om het gedrag te beïnvloeden. Ik heb zelf liever de ongezouten feiten zonder al die pessimistische tonen en projecties. Laat staan dat fake news met die lijkkisten of doden op straat.
Maar goed, ik wil wel geloven dat die communicatiestrategie wordt ingezet omdat het nodig is om erger te voorkomen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198286564
quote:
Je vergeet Janssen. _O_
pi_198286582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je vergeet Janssen. _O_
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:02:52 #22
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198286588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je vergeet Janssen. _O_
Met janssen gaan we straks weer dansen! Juichen!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198286594
quote:
In Frankrijk gaan ze nu een grotere groep (ook iets oudere mensen) met AstraZeneca vaccineren en in Belgie gaan ze mogelijk de groep verruimen. Maar volgens mij maakt het allemaal weinig uit als we toch vrijwel geen doses hebben liggen of op korte termijn krijgen.

Ik vraag mij wel af wat we hadden moeten doen zonder de vaccins van Pfizer.
pi_198286602
Een vriend van mij die nam dat Jansen vaccin, en inmiddels heeft hij 4 vriendinnen, en spierballen als een mijnwerker.
pi_198286614
Pfizer dus 500.000 per week in april. Hebben we ook cijfers voor AZ en Janssen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')