abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:57:26 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198293609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die zogenaamde heropening van de middelbare scholen ruil ik met liefde in voor een 'versoepeling' waar de samenleving wel iets mee opschiet, want wat we nu staan te doen slaat ook nergens op.

Oh, en je negeert wat ik schrijf: dit heeft niet met prioriteiten te maken. Je poneert het als een feit dat het openen van de scholen en het afschaffen van de avondklok niet tegelijk zou kunnen. Dat is het niet.
De versoepeling waar ik op wacht is een vaccinatiegraad van >60% daar schieten we het meeste mee op...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:57:43 #252
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198293615
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan heb je het toch echt verkeerd gelezen. Ik schreef dat nl niet.
Het volgt uit 'kies je prioriteiten'. Maar als jij vindt van niet: prima, ik zal er niet over twisten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:58:18 #253
346939 Janneke141
pi_198293628
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De versoepeling waar ik op wacht is een vaccinatiegraad van >60% daar schieten we het meeste mee op...
Dat duurt nog maanden. Er zijn nogal wat elementen in de samenleving die daar echt niet op kunnen wachten.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 21:58:38 #254
236264 crew  capricia
pi_198293639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het volgt uit 'kies je prioriteiten'. Maar als jij vindt van niet: prima, ik zal er niet over twisten.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]

De avondklok is de de minste van de problemen.
Onderwijs. Horeca. Winkels.
Jij bent docent toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:58:53 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198293641
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar lang voor die tijd is er al ruimte zat om weer een boel te versoepelen.
pi_198293644
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die zogenaamde heropening van de middelbare scholen ruil ik met liefde in voor een 'versoepeling' waar de samenleving wel iets mee opschiet, want wat we nu staan te doen slaat ook nergens op.

Oh, en je negeert wat ik schrijf: dit heeft niet met prioriteiten te maken. Je poneert het als een feit dat het openen van de scholen en het afschaffen van de avondklok niet tegelijk zou kunnen. Dat is het niet.
Alle versoepelingen die nu gedaan zijn buiten de scholen en contactberoepen zijn eigenlijk waardeloos.

- Winkelen op afspraak : wie help je daar nu mee? - je voelt je bijna gedwongen om wat te kopen
- Buitenteamsport tot 27 - je sluit een enorme groep buiten, terwijl sporten juist enorm belangrijk is
- Scholen beperkt open - beter dan niets, maar niet ideaal

Enige wat wel helpt zijn de contactberoepen, die kunnen wel weer wat.

Maar god wat hebben we een hoop versoepelt _O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198293745
Ik heb het idee dat ons kabinet totaal doof of immuun is voor iedere vorm van (gematigde) kritiek op dit beleid.

Het lijkt een soort automatisme om direct een schild op te trekken en nergens op te reageren. Het volk is immers toch nooit tevreden, dus dan negeren we gewoon iedereen. Sociale media mijden ze al helemaal (die accounts van figuren als Rutte en De Jonge worden onderhouden door hun staf).
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:03:38 #258
346939 Janneke141
pi_198293762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Alle versoepelingen die nu gedaan zijn buiten de scholen en contactberoepen zijn eigenlijk waardeloos.

- Winkelen op afspraak : wie help je daar nu mee? - je voelt je bijna gedwongen om wat te kopen
- Buitenteamsport tot 27 - je sluit een enorme groep buiten, terwijl sporten juist enorm belangrijk is

Mark Rutte maakt zich ernstige zorgen over de gevolgen van al deze luxe die we ons kunnen permitteren.

Anderhalvemeter-onderwijs is trouwens een fata morgana. Het is vooral voor de leerlingen die het thuis slecht hebben fijn dat ze weer af en toe naar school kunnen, maar je moet je echt afrvagen of we hier onder de streep iets mee opschieten.

De eerste versoepeling voor de horeca zal ook wel op zo'n manier zijn dat het eigenlijk geen enkele zin heeft voor de ondernemers om er iets mee te doen. Dat de terrassen open mogen, maar dat je alleen met je eigen huishouden aan een tafel mag en dat ze geen alcohol mogen schenken. Of zoiets raars.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:03:46 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198293768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat duurt nog maanden. Er zijn nogal wat elementen in de samenleving die daar echt niet op kunnen wachten.
Het is inderdaad jammer dat er voor die elementen geen goede alternatieven gevonden zijn.. Er is mijn inziens te weinig gekeken naar echte alternatieven waardoor wel het geld blijft stromen in de gebruikelijke paden maar dingen niet open hoeven... Ook niet verkapt open of op 1,5m afstand open maar gewoon dicht maar dat ze wel dezelfde inkomsten kunnen genereren. Maar dat probleem ligt gewoon het meest bij de consument die geld niet meer of anders is gaan uitgeven....

Als iedereen zonder er gunsten voor te willen de kroegbazen en winkels hetzelfde geld was blijven geven was er een groot probleem minder. Wat we nu hebben is een grote groep die op geld zit en een andere groep die datzelfde geld mist.

Mentale problematiek is een stuk lastiger maar ook daarvoor moeten slimme mensen toch wel alternatieven voor kunnen vinden die niet direct interactie en blootstelling aan het virus moeten opleveren.

Het grootste probleem is dat de voorgestelde versoepelingen altijd versoepelingen die lijnrecht tegenover de maatregelen staan en niet versoepeling die samen met de maatregelen kunnen werken.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:04:23 #260
236264 crew  capricia
pi_198293782
quote:

[..]

De basisscholen zijn weer open.
Ik vind dat wel een versoepeling.
Ik vind ook dat de daling niet hard genoeg ging. Helaas.

Maar er zijn landen waar de scholen open zijn, fysiek, en waar nog steeds een avondklok geldt.
Voor mij is die avondklok niet heilig. Als je die qua demping op de R kunt uitruilen voor een groter maatschappelijk goed, is dat imo prima.
Wat dat is, daar verschillen we wellicht van mening over.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198293820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet even wat kwijt... welke enorme prutser heeft ooit ingestemd met het bijna 1 op 1 overnemen van een team dat verstaat uit louter virologen en artsen? Wat weten die nou van psychologie, economie en het land besturen?

Daarnet zag ik zo'n arts die zichzelf heel wat vindt in het nieuws; die terrassen kunnen echt niet open want gevaarlijk! Is die gast nou zo autistisch, of verstopt hij zich achter de onderzoekjes in zijn vakgebied? Iedere sukkel die zijn ogen open doet kan een betere conclusie trekken dan zo'n prutser die gewoon in de praktijk thuis hoort :N
Zo lang mogelijk de "spotlight" pakken, na al die jaren zwoegen in een stoffig hok.

Kijk ze shinen.
pi_198293836
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef capricia het volgende:
Ik verbaas me hoe zeer die avondklok hier belangrijk is.
Kijk naar de landen om je heen. Waar een avondklok geldt, maar de winkels en de horeca wel open kan zijn.
Nou ja, het punt is dat dat soort maatregelen wel heel erg direct ingrijpen op je persoonlijke vrijheid. Ik heb zelf niet zo gek veel last van die avondklok en desnoods riskeer ik een boete van nog geen honderd euro, maar inmiddels zijn we op een punt beland dat we het wel begrijpelijk vinden dat een overheid bepaalt wanneer en met wie we naar buiten mogen en je straks handhaving aan je deur hebt staan omdat je je telefoon niet opneemt. Dat soort wezenlijke ingrepen mag, nee moet, je enorm kritisch op zijn en de gemakzucht waarmee er nu rücksichtslos allerlei maatregelen zonder fatsoenlijke onderbouwing worden ingeroepen of verlengd wordt inmiddels wel heel erg storend. Voor mij staat zo'n avondklok dan ook weer symbool daarvoor.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_198293910
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:17 schreef ArnosL het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ragsregels-afgenomen

Volgende week een nieuwe preek van Mark en geen nieuwe versoepelingen, we houden ons niet goed genoeg aan z'n eenzijdige afspraken.
Die versoepelingen gaan morgen pas in. Kun je dit niet aan toeschrijven.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:11:43 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198293952
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet even wat kwijt... welke enorme prutser heeft ooit ingestemd met het bijna 1 op 1 overnemen van een team dat verstaat uit louter virologen en artsen? Wat weten die nou van psychologie, economie en het land besturen?

Daarnet zag ik zo'n arts die zichzelf heel wat vindt in het nieuws; die terrassen kunnen echt niet open want gevaarlijk! Is die gast nou zo autistisch, of verstopt hij zich achter de onderzoekjes in zijn vakgebied? Iedere sukkel die zijn ogen open doet kan een betere conclusie trekken dan zo'n prutser die gewoon in de praktijk thuis hoort :N
Tja het een heeft het andere als gevolg toen van de zomer de terassen open mocht werd er massaal aan de regels gesjord, er werden terassen opgezet waar tafeltjes in blokken van 1,5m stonden zodat je dus nooit 1,5m kon houden op die terassen er werden feestjes gegeven waarbij er op het terrass gedanst werd, na tienen en met alcohol in de man werd de naleving een stuk minder en grimmiger. Er waren terassen waar de menus lekker van de ene tafel naar de andere gingen zonder ontsmetting, etc etc etc

Het grappige dat je wel kun roepen om een milde versoepeling maar dat bij elke versoepeling mensen de versoepeling aangrijpen om alles lekker weer aan hun laars te lappen en voor je het weer sta je weer in bomvolle blackfriday straat perongeluk met iemands tong op je oogbol...
pi_198293969
quote:

[..]

Hele dure winkels en autoverkopers. Verder zou ik het niet weten. Bezigheidstherapie en een stukje service.
quote:
onbegrijpelijk.
quote:
Eens.
quote:

Ja man. Allemaal stemmen op Mark!
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:13:32 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198294003
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja het een heeft het andere als gevolg toen van de zomer de terassen open mocht werd er massaal aan de regels gesjord, er werden terassen opgezet waar tafeltjes in blokken van 1,5m stonden zodat je dus nooit 1,5m kon houden op die terassen er werden feestjes gegeven waarbij er op het terrass gedanst werd, na tienen en met alcohol in de man werd de naleving een stuk minder en grimmiger. Er waren terassen waar de menus lekker van de ene tafel naar de andere gingen zonder ontsmetting, etc etc etc

Het grappige dat je wel kun roepen om een milde versoepeling maar dat bij elke versoepeling mensen de versoepeling aangrijpen om alles lekker weer aan hun laars te lappen en voor je het weer sta je weer in bomvolle blackfriday straat perongeluk met iemands tong op je oogbol...
Op de meeste plekken ging het prima, dat er excessen waren is jammer maar dat is echt niet representatief.
pi_198294012
Dit is nog eens creatief ondernemen! jammer dat ik dit gemist heb anders was ik er wel gaan eten vanavond.. Ben een keer eerder bij dat Tapasrestaurant geweest (maar ja... Geleen :P )

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210302_97324632

De Geleense tapasbar El Paso sloot dinsdagavond op ludieke wijze aan bij het landelijke horecaprotest. Het hield een uitverkochte drive-inpicknick op de parkeerplaats aan de Markt.
De horecazaak kondigde aan: ‘Veilig, verantwoord en volgens de regels dineren in of naast je eigen auto’. Met plek voor maximaal 15 auto’s. „Binnen enkele uren was het uitverkocht”, aldus eigenaar René van den Heuvel. Mede-eigenaar Marianne Reinartz: „We houden een maximum van 35 personen aan, hetzelfde toegestane aantal als bij de heropening van de horeca afgelopen juni.”

De gelukkigen die een online bestelling hebben weten te bemachtigen, parkeren rond 18.00 uur hun auto’s op de markt, ter hoogte van de tapasbar. Met tussen elke auto een vak tussenruimte. Er wordt vanuit het restaurant tot iets na 20.00 uur een driegangenmenu, met dessert, geserveerd. Van den Heuvel: „We bezorgen nu niet aan de deur, maar aan de auto.” Sommige gasten zitten op stoeltjes naast hun auto, anderen dineren in de bagageruimte, met de achterklep open.

Rick Dörenberg en zijn vriendin Celine Jeurissen, beiden uit Landgraaf, zitten rond half zeven in de achterruimte van hun auto, klep open, te wachten op de eerste gang. Een sapje hebben ze al, alcohol mag niet geschonken worden. Zij is blij er eens ‘uit’ te zijn. „Dit bevalt heel goed.” Hij stipt aan dat het nuttige met het aangename wordt verenigd. „Dit is een leuk idee, zoiets verdient steun.” Marianne Reinartz komt hen een kaarsje brengen bij de invallende duisternis.

Reinartz moet het horecaritme weer te pakken zien te krijgen. „We lopen ons de benen uit het lijf. Dat waren we al lang niet meer gewend.” Rond de klok van zeven uur heeft zich nog niemand van handhaving laten zien. „Ze hebben vanmiddag gebeld om te vragen hoe we het aanpakken.” Het restaurant heeft de andere horeca op de Markt gevraagd mee te doen. „Er is toch angst voor een boete.” René van den Heuvel: „We protesteren wel, maar binnen de regels. We zetten bewust geen terras op.”

...

Reinartz tempert die hoop. „Het is bedoeld als eenmalig ludiek protest. Maar als het mag van de gemeente, gaan we misschien een vergunning aanvragen. Want dit smaakt naar meer.”
Alpha kenny one
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:14:26 #268
236264 crew  capricia
pi_198294038
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:07 schreef nostra het volgende:
[..]

Nou ja, het punt is dat dat soort maatregelen wel heel erg direct ingrijpen op je persoonlijke vrijheid. Ik heb zelf niet zo gek veel last van die avondklok en desnoods riskeer ik een boete van nog geen honderd euro, maar inmiddels zijn we op een punt beland dat we het wel begrijpelijk vinden dat een overheid bepaalt wanneer en met wie we naar buiten mogen en je straks handhaving aan je deur hebt staan omdat je je telefoon niet opneemt. Dat soort wezenlijke ingrepen mag, nee moet, je enorm kritisch op zijn en de gemakzucht waarmee er nu rücksichtslos allerlei maatregelen zonder fatsoenlijke onderbouwing worden ingeroepen of verlengd wordt inmiddels wel heel erg storend. Voor mij staat zo'n avondklok dan ook weer symbool daarvoor.
Ja natuurlijk moet je daar kritisch op zijn. Ik snap je punt heel goed.
Maar als je het bekijkt tegenover het grotere goed van middelbare scholen, winkels, horeca, dan ligt dat voor mij iets genuanceerder.

En nogmaals, iedereen mag daar zijn eigen mening over geven. Maar er zijn genoeg landen om ons heen waar er van alles wel open is, en waar er ook regels zoals een avondklok gelden. Zolang het die R maar drukt..kies je maatregelen. :D

Pick and match. Of zoiets.. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198294040
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is inderdaad jammer dat er voor die elementen geen goede alternatieven gevonden zijn.. Er is mijn inziens te weinig gekeken naar echte alternatieven waardoor wel het geld blijft stromen in de gebruikelijke paden maar dingen niet open hoeven... Ook niet verkapt open of op 1,5m afstand open maar gewoon dicht maar dat ze wel dezelfde inkomsten kunnen genereren. Maar dat probleem ligt gewoon het meest bij de consument die geld niet meer of anders is gaan uitgeven....

Als iedereen zonder er gunsten voor te willen de kroegbazen en winkels hetzelfde geld was blijven geven was er een groot probleem minder. Wat we nu hebben is een grote groep die op geld zit en een andere groep die datzelfde geld mist.

Mentale problematiek is een stuk lastiger maar ook daarvoor moeten slimme mensen toch wel alternatieven voor kunnen vinden die niet direct interactie en blootstelling aan het virus moeten opleveren.

Het grootste probleem is dat de voorgestelde versoepelingen altijd versoepelingen die lijnrecht tegenover de maatregelen staan en niet versoepeling die samen met de maatregelen kunnen werken.
Wat stel je voor?

Want ik zie het gewoon niet meer werken. Ik zie om mij heen gewoon dat de mensen die er altijd strikt in zaten de handdoek werpen. Men trekt het niet meer. Er moet iets gebeuren. Wat zou jou oplossing zijn?
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:15:38 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198294074
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op de meeste plekken ging het prima, dat er excessen waren is jammer maar dat is echt niet representatief.
En op andere plekken waren er excessen en dat is nu juist de hele tijd het probleem als ze oproepen om niet massaal ergens heen te gaan dan denk iedereen ja ik ga wel even maar anderen zullen dat vast niet doen, als het er dan tyfus druk is denkt iedereen wat doen al die mensen hier....

Zo gaat het de hele tijd en dat laat het probleem zien van half of een beetje open zijn. Dicht is duidelijk open is duidelijke alles ertussenin wordt gewoon gezien als open.
pi_198294091
Weg met die smoelklep!!
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:16:39 #272
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198294102
De R zit volgens de berekeningen inmiddels ruim boven de 1 dus een uitruil van behoud avondklok tegen versoepelingen kan je echt vergeten.

Ergens in mei gaan ze wel eens nadenken over verdere versoepelingen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198294127
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja natuurlijk moet je daar kritisch op zijn. Ik snap je punt heel goed.
Maar als je het bekijkt tegenover het grotere goed van middelbare scholen, winkels, horeca, dan ligt dat voor mij iets genuanceerder.

En nogmaals, iedereen mag daar zijn eigen mening over geven. Maar er zijn genoeg landen om ons heen waar er van alles wel open is, en waar er ook regels zoals een avondklok gelden. Zolang het die R maar drukt..kies je maatregelen. :D

Pick and match. Of zoiets.. :+
Ik heb vooral een probleem met bestuurlijk onfatsoen en onbetrouwbare bestuurders. De belofte was dat de avondklok de eerste maatregel was die er af zou gaan. Onder dat voorwendsel is hij door de kamer geloodst. Inmiddels gaan de dubieuze massagesalons voor. Dat deugt van geen kant en is schandalig.

Staat verder los van de inhoudelijke discussie. Want daar valt inderdaad voor beide kanten heel wat te zeggen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:18:33 #274
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198294152
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:16 schreef MichaelScott het volgende:
De R zit volgens de berekeningen inmiddels ruim boven de 1 dus een uitruil van behoud avondklok tegen versoepelingen kan je echt vergeten.

Die berekeningen van het RIVM worden al hard gedebunked. is een draadje van meerdere posts

twitter

Onderdeel van de angstmachine.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:19:46 #275
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198294179
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:16 schreef MichaelScott het volgende:

Die snails pace van Mark en Hugo is echt om moedeloos van te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')