De versoepeling waar ik op wacht is een vaccinatiegraad van >60% daar schieten we het meeste mee op...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zogenaamde heropening van de middelbare scholen ruil ik met liefde in voor een 'versoepeling' waar de samenleving wel iets mee opschiet, want wat we nu staan te doen slaat ook nergens op.
Oh, en je negeert wat ik schrijf: dit heeft niet met prioriteiten te maken. Je poneert het als een feit dat het openen van de scholen en het afschaffen van de avondklok niet tegelijk zou kunnen. Dat is het niet.
Het volgt uit 'kies je prioriteiten'. Maar als jij vindt van niet: prima, ik zal er niet over twisten.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je het toch echt verkeerd gelezen. Ik schreef dat nl niet.
Dat duurt nog maanden. Er zijn nogal wat elementen in de samenleving die daar echt niet op kunnen wachten.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De versoepeling waar ik op wacht is een vaccinatiegraad van >60% daar schieten we het meeste mee op...
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het volgt uit 'kies je prioriteiten'. Maar als jij vindt van niet: prima, ik zal er niet over twisten.
Jij bent docent toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
De avondklok is de de minste van de problemen.
Onderwijs. Horeca. Winkels.
Dat is leuk, maar lang voor die tijd is er al ruimte zat om weer een boel te versoepelen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De versoepeling waar ik op wacht is een vaccinatiegraad van >60% daar schieten we het meeste mee op...
Alle versoepelingen die nu gedaan zijn buiten de scholen en contactberoepen zijn eigenlijk waardeloos.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zogenaamde heropening van de middelbare scholen ruil ik met liefde in voor een 'versoepeling' waar de samenleving wel iets mee opschiet, want wat we nu staan te doen slaat ook nergens op.
Oh, en je negeert wat ik schrijf: dit heeft niet met prioriteiten te maken. Je poneert het als een feit dat het openen van de scholen en het afschaffen van de avondklok niet tegelijk zou kunnen. Dat is het niet.
Mark Rutte maakt zich ernstige zorgen over de gevolgen van al deze luxe die we ons kunnen permitteren.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alle versoepelingen die nu gedaan zijn buiten de scholen en contactberoepen zijn eigenlijk waardeloos.
- Winkelen op afspraak : wie help je daar nu mee? - je voelt je bijna gedwongen om wat te kopen
- Buitenteamsport tot 27 - je sluit een enorme groep buiten, terwijl sporten juist enorm belangrijk is
- Scholen beperkt open - beter dan niets, maar niet ideaal
Enige wat wel helpt zijn de contactberoepen, die kunnen wel weer wat.
Maar god wat hebben we een hoop versoepelt
Het is inderdaad jammer dat er voor die elementen geen goede alternatieven gevonden zijn.. Er is mijn inziens te weinig gekeken naar echte alternatieven waardoor wel het geld blijft stromen in de gebruikelijke paden maar dingen niet open hoeven... Ook niet verkapt open of op 1,5m afstand open maar gewoon dicht maar dat ze wel dezelfde inkomsten kunnen genereren. Maar dat probleem ligt gewoon het meest bij de consument die geld niet meer of anders is gaan uitgeven....quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat duurt nog maanden. Er zijn nogal wat elementen in de samenleving die daar echt niet op kunnen wachten.
De basisscholen zijn weer open.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alle versoepelingen die nu gedaan zijn buiten de scholen en contactberoepen zijn eigenlijk waardeloos.
- Winkelen op afspraak : wie help je daar nu mee? - je voelt je bijna gedwongen om wat te kopen
- Buitenteamsport tot 27 - je sluit een enorme groep buiten, terwijl sporten juist enorm belangrijk is
- Scholen beperkt open - beter dan niets, maar niet ideaal
Enige wat wel helpt zijn de contactberoepen, die kunnen wel weer wat.
Zo lang mogelijk de "spotlight" pakken, na al die jaren zwoegen in een stoffig hok.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet even wat kwijt... welke enorme prutser heeft ooit ingestemd met het bijna 1 op 1 overnemen van een team dat verstaat uit louter virologen en artsen? Wat weten die nou van psychologie, economie en het land besturen?
Daarnet zag ik zo'n arts die zichzelf heel wat vindt in het nieuws; die terrassen kunnen echt niet open want gevaarlijk! Is die gast nou zo autistisch, of verstopt hij zich achter de onderzoekjes in zijn vakgebied? Iedere sukkel die zijn ogen open doet kan een betere conclusie trekken dan zo'n prutser die gewoon in de praktijk thuis hoort
Nou ja, het punt is dat dat soort maatregelen wel heel erg direct ingrijpen op je persoonlijke vrijheid. Ik heb zelf niet zo gek veel last van die avondklok en desnoods riskeer ik een boete van nog geen honderd euro, maar inmiddels zijn we op een punt beland dat we het wel begrijpelijk vinden dat een overheid bepaalt wanneer en met wie we naar buiten mogen en je straks handhaving aan je deur hebt staan omdat je je telefoon niet opneemt. Dat soort wezenlijke ingrepen mag, nee moet, je enorm kritisch op zijn en de gemakzucht waarmee er nu rücksichtslos allerlei maatregelen zonder fatsoenlijke onderbouwing worden ingeroepen of verlengd wordt inmiddels wel heel erg storend. Voor mij staat zo'n avondklok dan ook weer symbool daarvoor.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef capricia het volgende:
Ik verbaas me hoe zeer die avondklok hier belangrijk is.
Kijk naar de landen om je heen. Waar een avondklok geldt, maar de winkels en de horeca wel open kan zijn.
Die versoepelingen gaan morgen pas in. Kun je dit niet aan toeschrijven.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:17 schreef ArnosL het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ragsregels-afgenomen
Volgende week een nieuwe preek van Mark en geen nieuwe versoepelingen, we houden ons niet goed genoeg aan z'n eenzijdige afspraken.
Tja het een heeft het andere als gevolg toen van de zomer de terassen open mocht werd er massaal aan de regels gesjord, er werden terassen opgezet waar tafeltjes in blokken van 1,5m stonden zodat je dus nooit 1,5m kon houden op die terassen er werden feestjes gegeven waarbij er op het terrass gedanst werd, na tienen en met alcohol in de man werd de naleving een stuk minder en grimmiger. Er waren terassen waar de menus lekker van de ene tafel naar de andere gingen zonder ontsmetting, etc etc etcquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet even wat kwijt... welke enorme prutser heeft ooit ingestemd met het bijna 1 op 1 overnemen van een team dat verstaat uit louter virologen en artsen? Wat weten die nou van psychologie, economie en het land besturen?
Daarnet zag ik zo'n arts die zichzelf heel wat vindt in het nieuws; die terrassen kunnen echt niet open want gevaarlijk! Is die gast nou zo autistisch, of verstopt hij zich achter de onderzoekjes in zijn vakgebied? Iedere sukkel die zijn ogen open doet kan een betere conclusie trekken dan zo'n prutser die gewoon in de praktijk thuis hoort
Hele dure winkels en autoverkopers. Verder zou ik het niet weten. Bezigheidstherapie en een stukje service.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
onbegrijpelijk.quote:- Buitenteamsport tot 27 - je sluit een enorme groep buiten, terwijl sporten juist enorm belangrijk is
Eens.quote:- Scholen beperkt open - beter dan niets, maar niet ideaal
Ja man. Allemaal stemmen op Mark!quote:Enige wat wel helpt zijn de contactberoepen, die kunnen wel weer wat.
Op de meeste plekken ging het prima, dat er excessen waren is jammer maar dat is echt niet representatief.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja het een heeft het andere als gevolg toen van de zomer de terassen open mocht werd er massaal aan de regels gesjord, er werden terassen opgezet waar tafeltjes in blokken van 1,5m stonden zodat je dus nooit 1,5m kon houden op die terassen er werden feestjes gegeven waarbij er op het terrass gedanst werd, na tienen en met alcohol in de man werd de naleving een stuk minder en grimmiger. Er waren terassen waar de menus lekker van de ene tafel naar de andere gingen zonder ontsmetting, etc etc etc
Het grappige dat je wel kun roepen om een milde versoepeling maar dat bij elke versoepeling mensen de versoepeling aangrijpen om alles lekker weer aan hun laars te lappen en voor je het weer sta je weer in bomvolle blackfriday straat perongeluk met iemands tong op je oogbol...
Ja natuurlijk moet je daar kritisch op zijn. Ik snap je punt heel goed.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het punt is dat dat soort maatregelen wel heel erg direct ingrijpen op je persoonlijke vrijheid. Ik heb zelf niet zo gek veel last van die avondklok en desnoods riskeer ik een boete van nog geen honderd euro, maar inmiddels zijn we op een punt beland dat we het wel begrijpelijk vinden dat een overheid bepaalt wanneer en met wie we naar buiten mogen en je straks handhaving aan je deur hebt staan omdat je je telefoon niet opneemt. Dat soort wezenlijke ingrepen mag, nee moet, je enorm kritisch op zijn en de gemakzucht waarmee er nu rücksichtslos allerlei maatregelen zonder fatsoenlijke onderbouwing worden ingeroepen of verlengd wordt inmiddels wel heel erg storend. Voor mij staat zo'n avondklok dan ook weer symbool daarvoor.
Wat stel je voor?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is inderdaad jammer dat er voor die elementen geen goede alternatieven gevonden zijn.. Er is mijn inziens te weinig gekeken naar echte alternatieven waardoor wel het geld blijft stromen in de gebruikelijke paden maar dingen niet open hoeven... Ook niet verkapt open of op 1,5m afstand open maar gewoon dicht maar dat ze wel dezelfde inkomsten kunnen genereren. Maar dat probleem ligt gewoon het meest bij de consument die geld niet meer of anders is gaan uitgeven....
Als iedereen zonder er gunsten voor te willen de kroegbazen en winkels hetzelfde geld was blijven geven was er een groot probleem minder. Wat we nu hebben is een grote groep die op geld zit en een andere groep die datzelfde geld mist.
Mentale problematiek is een stuk lastiger maar ook daarvoor moeten slimme mensen toch wel alternatieven voor kunnen vinden die niet direct interactie en blootstelling aan het virus moeten opleveren.
Het grootste probleem is dat de voorgestelde versoepelingen altijd versoepelingen die lijnrecht tegenover de maatregelen staan en niet versoepeling die samen met de maatregelen kunnen werken.
En op andere plekken waren er excessen en dat is nu juist de hele tijd het probleem als ze oproepen om niet massaal ergens heen te gaan dan denk iedereen ja ik ga wel even maar anderen zullen dat vast niet doen, als het er dan tyfus druk is denkt iedereen wat doen al die mensen hier....quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op de meeste plekken ging het prima, dat er excessen waren is jammer maar dat is echt niet representatief.
Ik heb vooral een probleem met bestuurlijk onfatsoen en onbetrouwbare bestuurders. De belofte was dat de avondklok de eerste maatregel was die er af zou gaan. Onder dat voorwendsel is hij door de kamer geloodst. Inmiddels gaan de dubieuze massagesalons voor. Dat deugt van geen kant en is schandalig.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja natuurlijk moet je daar kritisch op zijn. Ik snap je punt heel goed.
Maar als je het bekijkt tegenover het grotere goed van middelbare scholen, winkels, horeca, dan ligt dat voor mij iets genuanceerder.
En nogmaals, iedereen mag daar zijn eigen mening over geven. Maar er zijn genoeg landen om ons heen waar er van alles wel open is, en waar er ook regels zoals een avondklok gelden. Zolang het die R maar drukt..kies je maatregelen.![]()
Pick and match. Of zoiets..
Die berekeningen van het RIVM worden al hard gedebunked. is een draadje van meerdere postsquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:16 schreef MichaelScott het volgende:
De R zit volgens de berekeningen inmiddels ruim boven de 1 dus een uitruil van behoud avondklok tegen versoepelingen kan je echt vergeten.
Ergens in mei gaan ze wel eens nadenken over verdere versoepelingen.
Die snails pace van Mark en Hugo is echt om moedeloos van te worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:16 schreef MichaelScott het volgende:
De R zit volgens de berekeningen inmiddels ruim boven de 1 dus een uitruil van behoud avondklok tegen versoepelingen kan je echt vergeten.
Ergens in mei gaan ze wel eens nadenken over verdere versoepelingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |