Niet zeiken, op een houtje bijten en wachten tot de vaccinatiegraad >60% is. Daarnaast alle uitgaven die je deed voor corona in kroeg winkel etc gewoon storten op de kroeg/winkel eigenaar als je zelf nog wel inkomsten hebt zonder daar bier en producten voor terug te willen. Maar dat laatste is lastig dus stel ik (of dat deed ik aan het begin van de crises al) een thuiswerk heffing voor voor een ieder die thuiswerkt gaat er een gedeelte van zijn of haar loon naar mensen die niet meer thuis kunnen werken vanwege corona...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat stel je voor?
Want ik zie het gewoon niet meer werken. Ik zie om mij heen gewoon dat de mensen die er altijd strikt in zaten de handdoek werpen. Men trekt het niet meer. Er moet iets gebeuren. Wat zou jou oplossing zijn?
Dat denk ik dus ook. Tenzij je de scholen weer wil sluiten.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:16 schreef MichaelScott het volgende:
De R zit volgens de berekeningen inmiddels ruim boven de 1 dus een uitruil van behoud avondklok tegen versoepelingen kan je echt vergeten.
Ergens in mei gaan ze wel eens nadenken over verdere versoepelingen.
Mijn 77-jarige thuiswonende moeder ook niet maar mijn diep 80 & 90+ tantes wel...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Tenzij je de scholen weer wil sluiten.
De enige soelaas is vaccineren.
Mijn 72-jarige moeder (met allerhande medicijnen voor bloeddruk etc) die gewoon thuis woont, heeft daar nog niets over ontvangen. En mijn schoonmoeder in de 80 die ook thuis woont met nierdialyse drie keer per week, ook niet.
Kom op met die vaccins!
Dat recept is uitgewerkt. Men doet het niet meer, we zitten in een van de zwaarst lockdowns van Europa en de R van de oude variant is boven de 1. De weg van de harde lockdown is zo doodlopend als ik weet het wat.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet zeiken, op een houtje bijten en wachten tot de vaccinatiegraad >60% is. Daarnaast alle uitgaven die je deed voor corona in kroeg winkel etc gewoon storten op de kroeg/winkel eigenaar als je zelf nog wel inkomsten hebt zonder daar bier en producten voor terug te willen. Maar dat laatste is lastig dus stel ik (of dat deed ik aan het begin van de crises al) een thuiswerk heffing voor voor een ieder die thuiswerkt gaat er een gedeelte van zijn of haar loon naar mensen die niet meer thuis kunnen werken vanwege corona...
Zeg maar echte alternatieven en niet iets meer wel doen of iets niet meer doen maar iets daadwerkelijk anders doen dan we gewend waren.
Doet er allemaal niet toe zolang men er in Den Haag waarde aan hecht.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die berekeningen van het RIVM worden al hard gedebunked.
[ twitter ]
Daar willen de mensen die geloven in harde lockdowns nog niet echt aan. En dat geldt voor zowel de users hier, als de beleidsmakers in Den Haag, Berlijn, Parijs etc.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat recept is uitgewerkt. Men doet het niet meer, we zitten in een van de zwaarst lockdowns van Europa en de R van de oude variant is boven de 1. De weg van de harde lockdown is zo doodlopend als ik weet het wat.
https://nos.nl/liveblog/2(...)rste-prik-gehad.htmlquote:Texas schudt de coronabeperkingen voor een groot deel van zich af
De Amerikaanse staat Texas schaft een groot deel van de coronamaatregelen af. Mondkapjes zijn niet langer verplicht en bedrijven mogen vanaf morgen weer open zonder beperkingen. Ook voor de horeca gelden geen beperkingen meer.
Volgens de Republikeinse gouverneur Greg Abbott is het tijd dat Texas weer voor 100 procent open gaat. Geen enkele andere staat is tot nu toe zo ver gegaan.
De 29 miljoen inwoners van Texas wordt nog steeds aangeraden om zich aan de medische adviezen te houden, maar er zouden geen dwingende voorschriften meer nodig zijn.
Volgens de gouverneur zijn inmiddels 5,7 miljoen prikken gezet in zijn staat. Elke week komen er ongeveer 1 miljoen bij, beloofde hij.
Het aantal nieuwe besmettingen in de Verenigde Staten is sinds het begin van het jaar sterk gedaald van meer dan 200.000 per dag naar zo'n 60.000 per dag. Deskundigen waarschuwen echter dat het aantal weer kan stijgen, met name door de invloed van nieuwe virusvarianten.
Ja als dat zo is dan doen we de boel open en likken we elkaar de oogbol yolo....quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat recept is uitgewerkt. Men doet het niet meer, we zitten in een van de zwaarst lockdowns van Europa en de R van de oude variant is boven de 1. De weg van de harde lockdown is zo doodlopend als ik weet het wat.
(geen waarde aan hecht bedoel je?) nee dat klopt inderdaad. Wij of andere belangenorganisaties kunnen vinden wat we willen maar als Hugo of Mark het niet willen (of jaap) dan gaat het niet gebeuren.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Doet er allemaal niet toe zolang men er in Den Haag waarde aan hecht.
Briljant. Misschien kunnen we beleidsmatig iets met dat concept.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja als dat zo is dan doen we de boel open en likken we elkaar de oogbol yolo....
Ik wacht even tot de vaccinatiegraad hoog genoeg is voordat ik meedoe in dat feestgedruis...
Die LIFO methode moet je niet te zwaar aan tillen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb vooral een probleem met bestuurlijk onfatsoen en onbetrouwbare bestuurders. De belofte was dat de avondklok de eerste maatregel was die er af zou gaan. Onder dat voorwendsel is hij door de kamer geloodst. Inmiddels gaan de dubieuze massagesalons voor. Dat deugt van geen kant en is schandalig.
Staat verder los van de inhoudelijke discussie. Want daar valt inderdaad voor beide kanten heel wat te zeggen.
Zit er bij jou ook nog iets tussen bijna alles dicht en bijna alles open?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja als dat zo is dan doen we de boel open en likken we elkaar de oogbol yolo....
Ik wacht even tot de vaccinatiegraad hoog genoeg is voordat ik meedoe in dat feestgedruis...
Maar een zachte lockdown hebben we ook geprobeert en dat werkt ook niet... welk alternatief hou je dan over, tegen de ouderen en zwakkere zeggen nou sorry het lukt ons niet leuk je gekent te hebben....quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar willen de mensen die geloven in harde lockdowns nog niet echt aan. En dat geldt voor zowel de users hier, als de beleidsmakers in Den Haag, Berlijn, Parijs etc.
Het begint een soort religie te worden. Met argumenten kun je in elk geval niet veel meer.
Laat ze maar komen die vaccins. We zijn er (wat ik zo lees) wel logistiek klaar voor.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn 77-jarige thuiswonende moeder ook niet maar mijn diep 80 & 90+ tantes wel...
Nee nee niks.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Die LIFO methode moet je niet te zwaar aan tillen.
Het is geen groothandel hè..Het gaat er om wat werkt. En wat kan.
Vaccineren vaccineren vaccineren. Na vaccinatie 7 tot 14 dagen effectief isoleren om te zorgen dat de vaccinatie effectief is.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar een zachte lockdown hebben we ook geprobeert en dat werkt ook niet... welk alternatief hou je dan over, tegen de ouderen en zwakkere zeggen nou sorry het lukt ons niet leuk je gekent te hebben....
De ouderen buiten sluiten van de versoepelingen. Je mag naar het terras als je jonger bent dan 45 jaar of zo iets.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar een zachte lockdown hebben we ook geprobeert en dat werkt ook niet... welk alternatief hou je dan over, tegen de ouderen en zwakkere zeggen nou sorry het lukt ons niet leuk je gekent te hebben....
Ik denk dat men het probleem heeft dat ze een scenario verwachten op basis van modellen, kennis en ervaring maar dat in de harde cijfers niet terugzien. Dan heb je zeg maar best wel een probleem als overheid.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:27 schreef Gunner het volgende:
Kunnen we concluderen dat de regering en het RIVM het ook niet weten? of zich blindstaren op hele andere gegevens dan wij?
100x dit.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccineren vaccineren vaccineren. Na vaccinatie 7 tot 14 dagen effectief isoleren om te zorgen dat de vaccinatie effectief is.
Als ze zich kwaad maken hebben ze morgen alle resterende 80+ gevaccineerd met de eerste vaccinatie. Desnoods gaan ze bij mensen thuis langs om die prik in de arm te zetten.
Beetje ambitie is wat ze nodig hebben.
Niks daar van. Tweederangs burgers moet je niet willen. Rondom de sport vind ik het al dubieus. Maar ik ben echt tegen een tweestromensamenlevingquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
De ouderen buiten sluiten van de versoepelingen. Je mag naar het terras als je jonger bent dan 45 jaar of zo iets.
Zo'n maatregel werd zonder morren geaccepteerd met het buiten sporten dus waarom niet met andere versoepelingen?
De effectiviteit van de avondklok is nog steeds twijfelachtig. Wereldwijd wordt gezegd dat de bezoekbeperking effectiever is, maar hier wordt dat effect aan de avondklok gehangen, maar we kunnen ze niet los van elkaar zien.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Die LIFO methode moet je niet te zwaar aan tillen.
Het is geen groothandel hè..Het gaat er om wat werkt. En wat kan.
Dan vergeet je dat zo'n virus ook vermeerderd en dat het buiten houden van een virus van ouderen en zwakke groepen lastiger wordt naarmate er meer virus rondwaart, zelfs met lockdown krijgen er veel ouderen en zwakkeren ziek. Dat wordt niet minder als de maatregelen voor de rest van de maatschappij opgeheven worden....quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
De ouderen buiten sluiten van de versoepelingen. Je mag naar het terras als je jonger bent dan 45 jaar of zo iets.
Zo'n maatregel werd zonder morren geaccepteerd met het buiten sporten dus waarom niet met andere versoepelingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |