Dan zou ik nog maar een keer vragen. Volgens mij krijgen zij ook pas gegevens als het zo ver is dus ik vind het vreemd dat iemand dat zomaar kan zeggen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is hen verteld door de lokale GGD..
65+ers met onderliggend lijden staan dan ook niet specifiek vermeld op de vaccinatiestrategie, zij vallen volgens mij onder de groep mobiele 65+ers en dan zijn ze net onderin de groep ja.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Mijn ouders, 68 met onderliggende aandoeningen, zijn pas eind mei aan de beurt voor vaccinaties. Denk niet dat het dan al kan. Tenzij ze het tempo gaan opvoeren.
Niet in de Moderna groep?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan haast niet kloppen, ze zitten in de groep die het eerst aan de beurt is met Pfizer.
De hele kwetsbare groep die veel druk op de zorg legt. Zeg maar de 65 - 75 groep.quote:
Heeft weinig zin omdat ze de oproep moeten afwachten. We gaan het zin. Wat mij betreft hoe eerder hoe beter.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan zou ik nog maar een keer vragen. Volgens mij krijgen zij ook pas gegevens als het zo ver is dus ik vind het vreemd dat iemand dat zomaar kan zeggen.
Ja maar moet je gaan voorkomen dat mensen uberhaupt in het ziekenhuis terechtkomen? Het ging om het overstromen van de zorg, niet om geen zieken meer te hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar de ouderen inenten wil niet zeggen dat de 40 en 50ers niet alsnog in het ziekenhuis komen. Ja de kans is een stuk kleiner, maar wel aanwezig.
Dat was nou juist de hele discussie: als de oudjes zijn geweest alles massaal open. Dat gaat ‘m niet worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En nog kleiner als die ook gewoon een vaccin krijgen. Het is niet zo dat het vaccineren ineens stopt als we iedereen van 65+ gevaccineerd hebben. Sterker nog, de snelheid wordt steeds hoger. Geen probleem dus.
Ik leg juist uit waarom dat hem dus wel gaat wordenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat was nou juist de hele discussie: als de oudjes zijn geweest alles massaal open. Dat gaat ‘m niet worden.
Mooi zoquote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet in de Moderna groep?
Overigens reist mijn vader van 81 morgen 140 km voor een vaccin, als hij in de omgeving gevaccineerd wilde worden was hij april aan de beurt...
Een groot deel daarvan zit al in Q1, en anders begin Q2 dus april, ik denk dat het niet te veel gevraagt is om iets eerder open te gaan en kwetsbaren even een maandje af te schermen, wat wil jij dan? Nog 3 maanden wachten?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De hele kwetsbare groep die veel druk op de zorg legt. Zeg maar de 65 - 75 groep.
Jij wilde toch pas alles weer open gooien als zij allemaal gevaccineerd zijn?
Die gasten met die schaatsen, eindbazen. Creatieve act.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:20 schreef Gunner het volgende:
Interesante video over hoe BOA's reageren op de geopende terrassen in Breda
Boa’s grijpen in op terras: ‘Wat een onzin’
wil je het niet zien de samenvatting; er is gehandhaafd maar mensen moesten uiteindelijk gaan staan (want dat mocht wel) en toen werden er mensen aangesproken op geen afstand houden en groepsvorming. Dat leverde wat begrijpelijke frustratie op.
Prachtige reactie in dat filmpje:quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:20 schreef Gunner het volgende:
Interesante video over hoe BOA's reageren op de geopende terrassen in Breda
Boa’s grijpen in op terras: ‘Wat een onzin’
wil je het niet zien de samenvatting; er is gehandhaafd maar mensen moesten uiteindelijk gaan staan (want dat mocht wel) en toen werden er mensen aangesproken op geen afstand houden en groepsvorming. Dat leverde wat begrijpelijke frustratie op.
Het gaat nog om miljoenen die nog steeds een druk kunnen leggen op de zorg. Wat versoepeling oke. Alles open gooien nog niet. Dan riskeer je net voor de eindstreep een nieuwe golf.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een groot deel daarvan zit al in Q1, en anders begin Q2 dus april, ik denk dat het niet te veel gevraagt is om iets eerder open te gaan en kwetsbaren even een maandje af te schermen, wat wil jij dan? Nog 3 maanden wachten?
Nou wordt het ook niet echt terrasweer de komende weken, lijkt het.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:27 schreef falling_away het volgende:
Laat de terrassen nog maar een paar weken / maanden dicht blijven, het is allemaal nog veeel te gevaarlijk!! De ondernemers hebben bloed aan hun handen als ze open gaan (zeggen mensen die maandelijks op de 25ste hun loon / pensioen / uitkering gestort krijgen, en die lekker in het park op een bankje genieten).
[ twitter ]
Dat is iets heel anders wat jij bedoelt en wat raptorix bedoelt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik leg juist uit waarom dat hem dus wel gaat worden
Dat ''samen tegen Corona'' is ook irritant om te blijven horen ja; de lasten worden niet geheel gelijk gedeeld imo. Natuurlijk heeft iedereen er last van op verschillende manieren, maar op economisch gebied is de horeca wel echt de sjaak hoor. Als eerste dicht, als laatste open en het minste perspectief.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:27 schreef falling_away het volgende:
Laat de terrassen nog maar een paar weken / maanden dicht blijven, het is allemaal nog veeel te gevaarlijk!! De ondernemers hebben bloed aan hun handen als ze open gaan (zeggen mensen die maandelijks op de 25ste hun loon / pensioen / uitkering gestort krijgen, en die lekker in het park op een bankje genieten).
[ twitter ]
Nee die golf riskeer je niet, kijk maar naar de statistieken van de eerste en tweede golf, die werd echt niet door 60-ers veroorzaakt, dat waren voor 95% 65+ers.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het gaat nog om miljoenen die nog steeds een druk kunnen leggen op de zorg. Wat versoepeling oke. Alles open gooien nog niet. Dan riskeer je net voor de eindstreep een nieuwe golf.
Mensen zitten zelfs als het vriest en sneeuwt op het terras, het weer zou nu echt geen opstakel zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou wordt het ook niet echt terrasweer de komende weken, lijkt het.
Nogmaals. Die groep is over twee maanden in het huidige tempo nog lang niet ingeeent.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee die golf riskeer je niet, kijk maar naar de statistieken van de eerste en tweede golf, die werd echt niet door 60-ers veroorzaakt, dat waren voor 95% 65+ers.
Ga je nou maar eerst even in de vaccinatie kaart verdiepeen, en zelfs als ze dan nog niet allemaal zijn gevaccineerd, dan moeten ze heel even nog voorzichtig zijn, is dat zoveel gevraagt?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nogmaals. Die groep is over twee maanden in het huidige tempo nog lang niet ingeeent.
De doelpalen worden de laatste tijd wel heel erg verplaatst. Er is maanden geroepen dat we deze maatregelen enkel zouden hebben vanwege de ouderen die teveel in het ziekenhuis kwamen. Dat het uiteraard niet de bedoeling zou zijn om elke besmetting of elke dood te voorkomen. Lijkt er steeds meer op dat dat toch de insteek is. Er is anders immers geen reden om na het vaccineren van de 65+'ers de boel nog steeds op slot te houden. Zelfs gedeeltelijk. Dan moet er gewoon het een en ander geaccepteerd gaan worden imo. En mensen zouden zelf de keuze moeten mogen maken of ze risico willen lopen of niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee die golf riskeer je niet, kijk maar naar de statistieken van de eerste en tweede golf, die werd echt niet door 60-ers veroorzaakt, dat waren voor 95% 65+ers.
Daarom gaat het tempo dan ook nog weer flink omhoog. Als de leveringen op peil blijven en we tweede prikken uitstellen is eind april geen slechte voorspelling.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nogmaals. Die groep is over twee maanden in het huidige tempo nog lang niet ingeeent.
Ik ben benieuwd hoe Hugo dat gaat oplossen. Wellicht ook eens shoppen buiten het EMA.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee doe het zelf want jij hebt je informatie niet op orde. De groep die nu al voorzichtig is zal dat blijven doen. Het is de groep in die leeftijdsgroep die dat niet is en bijvoorbeeld op kleinkinderen passen die mogelijk in het ziekenhuis zullen de eindigen. Hoe die verhouding is in die groep weet ik niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga je nou maar eerst even in de vaccinatie kaart verdiepeen, en zelfs als ze dan nog niet allemaal zijn gevaccineerd, dan moeten ze heel even nog voorzichtig zijn, is dat zoveel gevraagt?
OP NAAR DE KROEG.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:37 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Zie die super gevaarlijke Britse mutatie eens rondgaan daar, als dit geen 170.000 besmettingen op zal leveren dan weet ik het ook niet meer jongens.
Hoop dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarom gaat het tempo dan ook nog weer flink omhoog. Als de leveringen op peil blijven en we tweede prikken uitstellen is eind april geen slechte voorspelling.
Corona drinkt er eentje mee, pas op!quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:37 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Zie die super gevaarlijke Britse mutatie eens rondgaan daar, als dit geen 170.000 besmettingen op zal leveren dan weet ik het ook niet meer jongens.
DAN MOETEN ZE EXTRA VOORZICHT ZIJN, ZAL IK HET IN MIJN SIGNATURE VOOR JE ZETTEN?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee doe het zelf want jij hebt je informatie niet op orde. De groep die nu al voorzichtig is zal dat blijven doen. Het is de groep in die leeftijdsgroep die dat niet is en bijvoorbeeld op kleinkinderen passen die mogelijk in het ziekenhuis zullen de eindigen. Hoe die verhouding is in die groep weet ik niet.
Doe maar. Misschien dat de overheid dan zoals je wil alles open gooit.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
DAN MOETEN ZE EXTRA VOORZICHT ZIJN, ZAL IK HET IN MIJN SIGNATURE VOOR JE ZETTEN?
Uiteraard.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens is de mondkapjesplicht blijkbaar ook stilzwijgend verlengd?
Geen idee, maar ik merk niet eens dat ik zo een ding op heb.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
Levensgevaarlijk!1!quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:37 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
quote:Minister Van 't Wout riep ondernemers in de horeca vanmorgen al op om niet aan de protestactie mee te doen. Ook mensen die in het park een feestje willen houden, vraagt hij dringend om zich nog eens "achter de oren te krabben". "Doe het niet," zegt de demissionair minister van Economische Zaken, "want het is gewoon levensgevaarlijk, dat soort bijeenkomsten".
De eerste mensen die bloedend uit hun mond en oogkassen liggen al in de gangen van de EHBO!quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk!1!
https://nos.nl/artikel/23(...)errassen-openen.html
[..]
Hoe ze dat met een strak gezicht kunnen zeggen, terwijl ze wel rustig de scholen openen. Terwijl er nog steeds geen verbod is geweest om echt op kantoor te werken.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk!1!
[..]
Verlengd? Daar zit geen afloopdatum op toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
Deze oproep om de terrassen dicht te houden is een klap in het gezicht van de uitvaartbranchequote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk!1!
[..]
Zou me verbazen als die er dit jaar af gaat. Gelukkig heb ik er zelden mee te maken, maar het is inderdaad wel iets dat ook er weer af moet.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
Het zal overal verschillen, maar die plicht kun je gewoon opvatten als een plicht een verzoek er toe te honoreren.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uiteraard.
Gewoon geen ruchtbaarheid meer aan geven en iedereen gaat er weer braaf in mee.
Drie maanden was het.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verlengd? Daar zit geen afloopdatum op toch?
Cremeren moet weer leuk worden!quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Deze oproep om de terrassen dicht te houden is een klap in het gezicht van de uitvaartbranche
Die mondkapjes gaan er gewoon af hoor later dit jaar.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:45 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Zou me verbazen als die er dit jaar af gaat. Gelukkig heb ik er zelden mee te maken, maar het is inderdaad wel iets dat ook er weer af moet.
[..]
Het zal overal verschillen, maar die plicht kun je gewoon opvatten als een plicht een verzoek er toe te honoreren.
Het is al weer weken geleden dat 'k m'n kapje heb op gehad en gelukkig hoef je ook nog steeds geen ffp2 kapjes op in NL.
Liep tot maart maar zal wel verlengd zijn ja.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verlengd? Daar zit geen afloopdatum op toch?
Jep met max 3 maanden per keer.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Liep tot maart maar zal wel verlengd zijn ja.
Ah kijk, nu gaat de school ook bepalen wat de leerlingen in de vrije tijd moeten doen. Die heerlijke jaren '50 spruitjeslucht daalt weer neer. Al dat vieze, vuile losbandige gedrag. Nu gaan we paal en perk stellen. Gewoon weer 's avonds om 22u naar bed. Handjes boven de dekens.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |