SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Bij de goedkeuring wordt ook de bijsluiter opgesteld. Daar staat dan in hoe je het moet opslaan en vervoeren. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap... Waarom zou je wachten tot je de goedkeuring, voordat je de vaccins verstuurd?
Je wil ook vooral weten of alle testen wel juist zijn gedaan zodat de resultaten legitiem zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij de goedkeuring wordt ook de bijsluiter opgesteld. Daar staat dan in hoe je het moet opslaan en vervoeren. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.
Moet zorgvuldig.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef trein2000 het volgende:
Weet je wat ik niet snap. Als je nu al weet dat je het gaat goedkeuren op 11 maart, waarom dan niet vandaag?
Omdat de keuring voor dan gepland staat?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef trein2000 het volgende:
Weet je wat ik niet snap. Als je nu al weet dat je het gaat goedkeuren op 11 maart, waarom dan niet vandaag?
Daar ging dit niet over. Het ging er over waarom ze bijvoorbeeld nu niet de vaccins al gaan versturen als je weet dat het over 2 weken goed gekeurd kan worden. Vaak weten ze al een paar dagen van te voren of ze het goedkeuren. Maar er wordt samen met de producent een bijsluiter opgesteld. Die moet door beide partijen goed bevonden worden omdat daar dingen instaan over de werking, hoe je het moet vervoeren, hoe je het moet opstaan en hoe je het moet toedienen enzovoort. Het is namelijk wel handig als de producent zegt het moet opgeslagen worden bij 5 graden dat niet de EMA zegt kan ook bij 10 graden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je wil ook vooral weten of alle testen wel juist zijn gedaan zodat de resultaten legitiem zijn.
En het erge van dit alles nog als je naar de onderzoeken kijkt die nu uit bijvoorbeeld Schotland komen dat het gebaseerd is op onderbuikgevoelens.quote:Oxford-vaccin blijft op de plank
LONDEN - Vier op de vijf doses van het AstraZeneca-vaccin die aan lidstaten van de Europese Unie zijn geleverd, zijn nog ongebruikt. Dat komt onder andere doordat momenteel vooral nog senioren worden ingent, terwijl het vaccin in een aantal EU-landen wordt afgeraden voor 65-plussers, maar het imagoprobleem van het vaccin speelt ook een rol.
Die twee zijn lastig uit elkaar te houden denk ik. De meeste procedures zullen toch ontworpen zijn tbv de zorgvuldigheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet zorgvuldigheid niet verwarren met proceduregeilheid.
Hugo moet die dingen kopen en aan zorgmedewerkers en huisartsen geven. Pfizer en Moderna alleen voor ouderen en we zijn weer een paar dagen dichter bij het einde van de crisisquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:03 schreef OProg het volgende:
[..]
En het erge van dit alles nog als je naar de onderzoeken kijkt die nu uit bijvoorbeeld Schotland komen dat het gebaseerd is op onderbuikgevoelens.
Geef het maar aan mij hoor, ik neem er wel genoegen mee....quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:03 schreef OProg het volgende:
[..]
En het erge van dit alles nog als je naar de onderzoeken kijkt die nu uit bijvoorbeeld Schotland komen dat het gebaseerd is op onderbuikgevoelens.
TSjah en toch daalt de ziekenhuisbezetting , al is het langzaam.quote:
En verderop in artikel:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
RIVM past sterftecijfer Corona aan na vragen NRC
Het RIVM heeft de schatting van het sterftecijfer van corona naar beneden bijgesteld na vragen van NRC. Tot en met maandag was dat volgens de RIVM-website 1,3 procent, daarna werd het tussen 1 en 1,3 procent. Afhankelijk van het aantal coronabesmettingen kan het verschil in schatting van 0,3 procent ten minste duizenden sterfgevallen schelen.
Het gaat om de zogeheten IFR (Infection Fatality Rate), een schatting van het percentage van de besmette patinten dat overlijdt aan Covid-19.
NRC wees het RIVM er maandag op dat het vermelde percentage van 1,3 procent afweek van de 1 procent die sinds vorig jaar in Nederland wordt aangehouden. Minister Hugo de Jonge (CDA, VWS) noemde op 17 november het cijfer van 1 procent in antwoord op Kamervragen. Ook een recente studie uit februari waaraan RIVM-medewerkers meededen, komt uit op 1 procent.
Ze werken altijd volgens de laatste inzichten, zeggen ze altijd. Volgens mij is er in dat jaar veel gebeurd en zijn er veel nieuwe inzichten ontwikkeld. Zeker voor wat betreft de mortaliteit.quote:De 1 procent die in Nederland wordt gehanteerd, is gebaseerd op twee betrekkelijk oude onderzoeken die vorig jaar in de periode maart tot en met juni werden gedaan. Dat was overigens in een tijd dat er veel minder mensen anti-stoffen tegen het virus hadden dan nu. Een studie kwam destijds uit op 1 procent, de ander op 1,3 procent. De laatste, hogere, werd richtsnoer voor de site. Sinds maandag geeft het RIVM de bandbreedte van beide onderzoeken aan.
De Hoge Raad zal niet inhoudelijk op de zaak ingaanquote:Viruswaarheid in cassatie in avondklokzaak
Actiegroep Viruswaarheid heeft laten weten in cassatie te gaan tegen het arrest van het gerechtshof. Het hof oordeelde in tegenstelling tot de rechtbank dat het kabinet bij de invoering van de avondklok wl gebruik mocht maken van een noodwet. Hiermee verloor Viruswaarheid het hoger beroep. De Hoge Raad zal niet inhoudelijk op de zaak ingaan, maar wel bekijken of er fouten zijn gemaakt bij de behandeling van de zaak.
quote:
Doen ze het minder zorgvuldig, dan is er waarschijnlijk minder animo om het betreffende vaccin te nemen. Bovendien moet er dan dadelijk toch eens ergens iets fout gaan, dan zjin ze echt schandalig bezig geweest met de gezondheid van het Nederlandse volk.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Wappie & Co. nog denkt te kunnen halen (behalve meer media-aandacht).quote:Het hof verwerpt het betoog van Viruswaarheid (en in lijn daarmee het oordeel van de voorzieningenrechter) dat de Wbbbg slechts is bedoeld voor situaties die letterlijk geen enkel uitstel kunnen dulden, omdat er sprake is van een acute noodsituaties, zoals een onverwachte dijkdoorbraak. Deze aldus geformuleerde ‘lat’ ligt te hoog en volgt ook niet uit de wet of de wetsgeschiedenis. Ook al zal in het wettelijke vereiste van ‘buitengewone omstandigheden’ vaak enige spoedeisendheid besloten liggen, kan dit echter niet betekenen dat (buiten de wettekst en zonder duidelijke aanwijzingen in de wetsgeschiedenis) aan de invoering van de avondklok zodanige eisen van spoedeisendheid worden gesteld als de voorzieningenrechter heeft aangenomen
[...]
Het zou immers ongewenst en niet logisch zijn om deze noodbevoegdheid pas na ‘een dijkdoorbraak’ te kunnen aanwenden en niet al bij een dreigende ‘dijkdoorbraak’.
Dat kan niet, ik lees hier altijd dat wij een uniek ongehoorzaam en egostisch volkje zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:02 schreef falling_away het volgende:
Op zich interessant om te zien dat in Belgie dezelfde sentimenten aan het ontstaan zijn als hier
https://www.hln.be/dossie(...)ttig-blijft~ab61121d
En de bijbehorende reacties op Facebook die laten ook de tweedeling zien, maar vooral dat velen de maatregelen echt beu beginnen te worden. (incl oproep om de terrassen weer te openen)
https://www.facebook.com/hln.be/posts/10159709053061282
Oversimplificatie. De Hoge Raad kijkt niet alleen naar procedurefouten maar ook naar of het recht juist is toegepast.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
De Hoge Raad zal niet inhoudelijk op de zaak ingaan
Dus V Dissel kan zich weer opmaken voor een nieuwe ronde in de rechtbank
Ik denk dat ze beter kunnen gaan voor minder media.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:13 schreef DustPuppy het volgende:
Ik weet niet wat Wappie & Co. nog denkt te kunnen halen (behalve meer media-aandacht).
De HR zal kijken welke juridische lijn de juiste is. Het is bepaald niet uitgesloten dat die weer meer naar de kant van de rechtbank gaan. Het advies van de raad van State zat ook veel meer in die hoek bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:13 schreef DustPuppy het volgende:
Viruswaarheid in cassatie terwijl het Hof toch bijzonder weinig heel laat van de eerder uitspraak van de voorzieningenrechter:
[..]
Ik weet niet wat Wappie & Co. nog denkt te kunnen halen (behalve meer media-aandacht).
Ik denk dat men niks tegen zorgvuldigheid kan hebben en als mij zegt op die datum keuren wij het vaccin, prima. De vraag is meer: de uitslag staat schijnbaar al vast, waarom dan wachten:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Doen ze het minder zorgvuldig, dan is er waarschijnlijk minder animo om het betreffende vaccin te nemen. Bovendien moet er dan dadelijk toch eens ergens iets fout gaan, dan zjin ze echt schandalig bezig geweest met de gezondheid van het Nederlandse volk.
Ik denk dat uitgerekend met deze zaken zorgvuldigheid van belang is.
quote:Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) keurt op 11 maart het coronavaccin van de Leidse farmaceut Janssen goed, zeggen bronnen binnen de Europese Unie tegen persbureau Bloomberg.
In grotere mate dan andere landen ja (concreet voorbeeldje: Hoe ontzettend veel gezeik het invoeren van een mondkapjesplicht hier opleverde), dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere volkjes absolute engelen zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat kan niet, ik lees hier altijd dat wij een uniek ongehoorzaam en egostisch volkje zijn.
Ik mag toch hopen dat mensen snappen dat onderwijs wel een iets hogere prioriteit heeft als terrasjes..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:15 schreef bianconeri het volgende:
Toch belachelijk wat je ook weer hoort over terrasjes.
Scholen mogen wel open. Wat niemand goed doet. Waar je massaal op elkaar zit en je snel verspreiding hebt.
Maar een terras waar je met maar een paar zit, op grote afstand en gwn buiten mag weer niet.
Iets waar ondernemers kapot aan gaan, iets wat mentaal ook positief kan werken.
Vind je het dan gek dat mensen de maatregelen niet meer snappen?
Zijn we ookquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat kan niet, ik lees hier altijd dat wij een uniek ongehoorzaam en egostisch volkje zijn.
Helaas een bekend ambtenarenprobleem. Daarom duurt het ook zestien weken voordat ondernemers hun TVL krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat had een hele goede reden. Mondkapjes werken nauwelijks.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In grotere mate dan andere landen ja (concreet voorbeeldje: Hoe ontzettend veel gezeik het invoeren van een mondkapjesplicht hier opleverde), dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere volkjes absolute engelen zijn.
Bekijk even wat ik zeg?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat mensen snappen dat onderwijs wel een iets hogere prioriteit heeft als terrasjes..
Maar als ze nu al weten dat het op 11 maart wordt goedgekeurd, dan klopt er dus iets niet. Dan kan het dus ook vandaag.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Doen ze het minder zorgvuldig, dan is er waarschijnlijk minder animo om het betreffende vaccin te nemen. Bovendien moet er dan dadelijk toch eens ergens iets fout gaan, dan zjin ze echt schandalig bezig geweest met de gezondheid van het Nederlandse volk.
Nou ja, ik ben wel benieuwd naar de blik van de Hoge Raad op dit alles. De voorzieningenrechter en het Gerechtshof hebben een totaal andere interpretatie van de wbbbg. Ik vond die van de voorzieningenrechter zelf redelijk logisch klinken: je mag de Tweede Kamer alleen omzeilen als dat echt niet anders kan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:13 schreef DustPuppy het volgende:
Viruswaarheid in cassatie terwijl het Hof toch bijzonder weinig heel laat van de eerder uitspraak van de voorzieningenrechter:
[..]
Hoe is de zorgvuldigheid er precies mee gediend om een besluit wat blijkbaar al gereed is nog 2 weken op de plank te laten liggen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Het kan ook zijn dat er verwacht wordt dat de goedkeuring plaats vindt op 11 maart maar dat dat in de media voor het gemak weggelaten wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als ze nu al weten dat het op 11 maart wordt goedgekeurd, dan klopt er dus iets niet. Dan kan het dus ook vandaag.
Je hebt de conclusie al getrokken dat het onnodig is, die informatie heb je gewoon niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe is de zorgvuldigheid er precies mee gediend om een besluit wat blijkbaar al gereed is nog 2 weken op de plank te laten liggen?
Die onnodige vertraging kost gewoon doden, dat vind ik schandalig.
Geef maar aan mij en diegene rondom mij. Die willen heel graag.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:03 schreef OProg het volgende:
[..]
Zo denkt men hier omdat we een egostisch en ongehoorzaam volkje zijn, op de rest van planeet aarde denkt men 'waarom ook niet, er zitten geen nadelen aan en elk positief effect is lekker meegenomen'.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat had een hele goede reden. Mondkapjes werken nauwelijks.
Neen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zo denkt men hier omdat we een egostisch en ongehoorzaam volkje zijn
Is dacht ik noodzakelijk voor een gang naar het Europees Hof.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou, over dat onderwijs op afstand is de conclusie bij een flinke groep leerlingen wel dat het ervoor gezorgd heeft dat het helemaal stilgelegen heeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bekijk even wat ik zeg?
Er zit ook wel even een verschil tussen onderwijs dat nooit stilgelegen heeft en horeca wat al tijden niet meer draait.
Laat die viroloog zich gewoon met zijn werk bezighouden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:02 schreef falling_away het volgende:
Op zich interessant om te zien dat in Belgie dezelfde sentimenten aan het ontstaan zijn als hier
https://www.hln.be/dossie(...)ttig-blijft~ab61121d
En de bijbehorende reacties op Facebook die laten ook de tweedeling zien, maar vooral dat velen de maatregelen echt beu beginnen te worden. (incl oproep om de terrassen weer te openen)
https://www.facebook.com/hln.be/posts/10159709053061282
Het zal vast onderbuik zijn, maar ik heb ook geen rotsvast vertrouwen in dat specifieke vaccin. Hoe ze de clinical trials hebben geleid, hoe ze vervolgens hebben gecommuniceerd over de effectiviteit, de afspraken met de EU die niet zijn nagekomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geef maar aan mij en diegene rondom mij. Die willen heel graag.
Wat een gezeik. Wil je dit niet, dan krijg je niks anders en bestaat de kleine kans dat je dood gaat aan corona. Fuck it.
Die cijfers zijn ook een eigen leven gaan leiden, men kijkt zich er dood op.quote:
En ook nog blijft. De versoepeling in het VO is zo miniem, dat op onze school van de ruimte gebruik gemaakt wordt om de achterstanden in toetsen weg te werken. Dus nog steeds geen klassikaal/fysiek les. Terwijl leerlingen nu toetsen onder de neus schuiven wel het laatste is wat je m.i. moet doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, over dat onderwijs op afstand is de conclusie bij een flinke groep leerlingen wel dat het ervoor gezorgd heeft dat het helemaal stilgelegen heeft.
Het is het makkelijkste inkoppertje wat je als kabinet hebt. Laat die terrasjes onder voorwaarden toe. Veel makkelijker te controleren ook. Waarschijnlijk zal het voor veel horeca-ondernemers niet rendabel zijn dus gaan ze weer dicht en trekken ze steun. Maar bij de andere helft, of bij grote zaken met grote terrassen, kunnen mensen toch maar mooi even terecht. Even de mentale weerbaarheid wat opladen. Is het gezeik over die avondklok en die schoenenwinkel weer 2 maanden uit de lucht. Maar nee, kan niet, mag niet, moeilijk moeilijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:15 schreef bianconeri het volgende:
Toch belachelijk wat je ook weer hoort over terrasjes.
Scholen mogen wel open. Wat niemand goed doet. Waar je massaal op elkaar zit en je snel verspreiding hebt.
Maar een terras waar je met maar een paar zit, op grote afstand en gwn buiten mag weer niet.
Iets waar ondernemers kapot aan gaan, iets wat mentaal ook positief kan werken.
Vind je het dan gek dat mensen de maatregelen niet meer snappen?
Zo zit ik er ook in. Ik ben geen anti-vaxxer. Maar AZ maakt er behoorlijk een potje van. Je laatste alinea vat het goed samen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het zal vast onderbuik zijn, maar ik heb ook geen rotsvast vertrouwen in dat specifieke vaccin. Hoe ze de clinics trials hebben geleid, hoe ze vervolgens hebben gecommuniceerd over de effectiviteit, de afspraken met de EU die niet zijn nagekomen.
Stel dat er over een jaar iets mis blijkt te zijn met dat vaccin, dan zeggen we allemaal: ja er waren achteraf gezien genoeg signalen. Dat geldt niet voor de vaccins van Pfizer of Janssen.
Het beschermt dan wat minder tegen milde klachten van Corona maar wel zeer goed tegen ziekenhuisopnames en overlijden. Nou, dat laatste is toch wat we willen? Ik doe het ervoor hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geef maar aan mij en diegene rondom mij. Die willen heel graag.
Wat een gezeik. Wil je dit niet, dan krijg je niks anders en bestaat de kleine kans dat je dood gaat aan corona. Fuck it.
Ik heb het geloof opgegeven. Ik snap er niks meer van.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is het makkelijkste inkoppertje wat je als kabinet hebt. Laat die terrasjes onder voorwaarden toe. Veel makkelijker te controleren ook. Waarschijnlijk zal het voor veel horeca-ondernemers niet rendabel zijn dus gaan ze weer dicht en trekken ze steun. Maar bij de andere helft, of bij grote zaken met grote terrassen, kunnen mensen toch maar mooi even terecht. Even de mentale weerbaarheid wat opladen. Is het gezeik over die avondklok en die schoenenwinkel weer 2 maanden uit de lucht. Maar nee, kan niet, mag niet, moeilijk moeilijk.
Intussen wel de papieren werkelijkheid creren dat we op scholen allemaal op 1,5m afstand en met mondkapje op gaan zitten, en dat er bij elke snotneus getest wordt. Kan allemaal want een ambtenaar heeft dat van achter zijn bureau zo opgeschreven, dus dat gaat vast prima nageleefd worden.
Ik sluit ook niet uit dat het kabinet deze voorzet voor de verkiezingen nog wel gaat inkoppen. Je hebt nog tweenhalve week tot de verkiezingen, genoeg tijd om het als nieuw inzicht te presenteren. Cynici zullen het een verkiezingsstunt noemen maar dat neem je dan maar op de koop toe.
Don't give upquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
De Hoge Raad zal niet inhoudelijk op de zaak ingaan
Dus V Dissel kan zich weer opmaken voor een nieuwe ronde in de rechtbank
Dat hangt van het eigenbelang af.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat mensen snappen dat onderwijs wel een iets hogere prioriteit heeft als terrasjes..
Zeer interessant plaatje, dit maakt een aantal dingen een stuk duidelijker. Bedankt!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was naar hoeveel meer er getest werd vs positief heb ik mij ook maar even verdiept in die open-data
Dit is het resultaat tot nu:
[ afbeelding ]
Link : https://rivm.useless.nl/positief.php
De gegevens lopen ongeveer 2 dagen achter.
Interessant om dit in beeld te zien! Top.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was naar hoeveel meer er getest werd vs positief heb ik mij ook maar even verdiept in die open-data
[ afbeelding ]
Welke data heb je nou uiteindelijk gebruikt dan?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Die datavisualisatie blijft mooi. Het is een beetje een clich in deze crisis, maar: hou vol!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dat heeft te maken met noodzaak en niet-noodzaak om een samenleving draaiende te houden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het geloof opgegeven. Ik snap er niks meer van.
Eerst was er de avondklok, zou als eerste worden opgeheven. Is nog steeds van kracht.
Toen was er de routekaart. Overboord.
En inmiddels mag ik wel naar een dubieuze massagesallon maar niet studeren in de bibliotheek.
En buiten, waar het gevaar zeer beperkt is? Jagen we de mensen uit parken.
Wie het nog snapt mag het zeggen.
Combinatie van vakantie en hooikoortsklachten waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Ook opvallend dat er significant meer mensen getest worden deze week dan eind januari.
Denk toch te wijten aan de opening van scholen hoor. Er worden best veel kinderen getest nu.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Ook opvallend dat er significant meer mensen getest worden deze week dan eind januari.
De massagesalon is noodzakelijker dan hoger onderwijs?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met noodzaak en niet-noodzaak om een samenleving draaiende te houden.
Dat klopt inderdaad, maar die paar honderd per dag lijkt me niet genoeg om het gehele verschil te verklaren. Maar misschien is dat ook hard gestegen de afgelopen dagen, dat weet ik eigenlijk niet zo.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk toch te wijten aan de opening van scholen hoor. Er worden best veel kinderen getest nu.
Dat is een interessante. Als er meer kinderen getest worden maar het percentage positief daalt daardoor, kunnen we dan niet juist concluderen dat het openen van scholen niet zorgt voor een grote toename aan besmettingen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk toch te wijten aan de opening van scholen hoor. Er worden best veel kinderen getest nu.
Ik dacht dat al eerder door de overheid aangegeven was al belangrijkste oorzaak van de extra testen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
25.831 in de groep 0-12 jaar op een totaal van 263.291 in de periode 15 tot en met 21 februari.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
daar moet je dan nog de extra testen voor het personeel van de scholen bij op tellen. Dit zijn alleen niet zo makkelijk te vinden omdat dat door de verschillende leeftijdscohorten heen loopt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
25.831 in de groep 0-12 jaar op een totaal van 263.291 in de periode 15 tot en met 21 februari.
De week ervoor (dus de week waarin de scholen opengingen en je denk ik nog niet direct meer zou gaan testen) was het aandeel van die groep 14.852 testen.
Ik vind het wel meevallen hoor, met dat best veel.
Dat het gemiddeld aantal positieve gevallen in een schoolklas waar een besmetting is geconstateerd, lager is dan het overall positief percentage. Het risico in een klaslokaal onder schoolkinderen is kennelijk kleiner dan het risico voor een gemiddelde Nederlander ergens in de samenleving.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik dacht dat al eerder door de overheid aangegeven was al belangrijkste oorzaak van de extra testen.
De vraag is hoe interpreteer je dit? Enerzijds heb je een lager percentage positieve gevallen omdat er asymptomatisch hele klassen getest worden bij een besmettingsgeval en anderzijds heb je meer besmettingen, maar ja dat is logisch als je kinderen nu wel test en daarbij asymptomatisch test onder deze groep.
Met andere woorden: wat kunnen we hier uit afleiden??
Moet je dan niet eerst weten of de “testdrempel” voor kinderen even hoog is? Ik kan mij voorstellen dat een thuiswerkende volwassene het wat vaker even een dagje aankijkt dan een kind wat met 30 anderen in een klas zit en ook nog een leerkracht die toezicht houdt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een interessante. Als er meer kinderen getest worden maar het percentage positief daalt daardoor, kunnen we dan niet juist concluderen dat het openen van scholen niet zorgt voor een grote toename aan besmettingen?
Want, het percentage positief daalt, anders zou het stijgen.
Haha moest ik ook meteen aan denken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef maan_man het volgende:
Inkoppertje voor het FvD:
[ twitter ]
Dat is dus aangenomen dat een schoolkind en een gemiddelde Nederlander even snel naar de teststraat gaan. Ik twijfel daar aan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat het gemiddeld aantal positieve gevallen in een schoolklas waar een besmetting is geconstateerd, lager is dan het overall positief percentage. Het risico in een klaslokaal onder schoolkinderen is kennelijk kleiner dan het risico voor een gemiddelde Nederlander ergens in de samenleving.
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_uitgevoerde_testen.jsonquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Welke data heb je nou uiteindelijk gebruikt dan?
Dat kun je denk ik niet zo stellen omdat er voor scholen een veel breder testbeleid is omdat je anders langer niet op school mag komen. Dus is de vergelijking erg lastig te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat het gemiddeld aantal positieve gevallen in een schoolklas waar een besmetting is geconstateerd, lager is dan het overall positief percentage. Het risico in een klaslokaal onder schoolkinderen is kennelijk kleiner dan het risico voor een gemiddelde Nederlander ergens in de samenleving.
Je kan ook stellen dat de start van het hooikoorts seizoen voor veel onnodige testen heeft gezorgd, wat weer voor een lager positief percentage zorgt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een interessante. Als er meer kinderen getest worden maar het percentage positief daalt daardoor, kunnen we dan niet juist concluderen dat het openen van scholen niet zorgt voor een grote toename aan besmettingen?
Ah zo. Nu nog per leeftijdsgroepquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_uitgevoerde_testen.json
Die tel ik per dag op, en maak daar een percentage van.
Dan krijg je dit.
Nou het komt wel overeen met mijn hooikoorts klachten, die begonnen eind vorige week met het lekkere weerquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je kan ook stellen dat de start van het hooikoorts seizoen voor veel onnodige testen heeft gezorgd, wat weer voor een lager positief percentage zorgt.
Conclusies zijn eigenlijk niet te maken dus denk ik.
Onnodig kun je alleen achteraf vaststellen natuurlijk. Maar algemeen geldt dat een hoger aantal tests en een lager percentage positief goed nieuws is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je kan ook stellen dat de start van het hooikoorts seizoen voor veel onnodige testen heeft gezorgd, wat weer voor een lager positief percentage zorgt.
Enige conclusie is dat we meer mensen testen en daarmee er meer gevallen uit pikken en dat is altijd positief voor de beheersing. Andere conclusies zijn moeilijk te trekken inderdaad.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik zou je niet eens kunnen beargumenteren waarom het lager of juist hoger zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is dus aangenomen dat een schoolkind en een gemiddelde Nederlander even snel naar de teststraat gaan. Ik twijfel daar aan.
Nee maar ik kan ook wel keer een grafiekje maken (vandaag even niet meer)quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah zo. Nu nog per leeftijdsgroep(wat niet in de data zit dus).
Dank voor deze data, heb je die ook van januari (dus voor het openen van de scholen)?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
25.831 in de groep 0-12 jaar op een totaal van 263.291 in de periode 15 tot en met 21 februari.
De week ervoor (dus de week waarin de scholen opengingen en je denk ik nog niet direct meer zou gaan testen) was het aandeel van die groep 14.852 testen (op een totaal van 190.153).
Ik vind het wel meevallen hoor, met dat best veel.
Dat zou ook kunnen. Het was meer bedoeld om de conclusie 'scholen open zorgt voor meer besmettingen' van repliek te dienen. Die komt nog steeds vaak voorbij. Ik probeerde meer aan te geven dat de denkwijze: De scholen zijn open + besmettingen zijn hoger = scholen zijn debet aan besmettingen te makkelijk isquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt en dat kan je nu ook wel zien.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onnodig kun je alleen achteraf vaststellen natuurlijk. Maar algemeen geldt dat een hoger aantal tests en een lager percentage positief goed nieuws is.
In het algemeen wel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onnodig kun je alleen achteraf vaststellen natuurlijk. Maar algemeen geldt dat een hoger aantal tests en een lager percentage positief goed nieuws is.
Data staat nu ingesteld op de laatste 30 dagen. Kan er ook 60 van maken ?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dank voor deze data, heb je die ook van januari (dus voor het openen van de scholen)?
Is wel interessant want aangezien kinderen nu wel massaal getest worden en voorheen niet, zou dat kunnen betekenen dat een hoger totaal aan positief geteste personen niet direct 'erger' is dan voorheen en ook niet direct zal zorgen voor meer ziekenhuisopnames. Wellicht zorgt het zelfs voor minder ziekenhuisopnames aangezien besmette kinderen nu in quarantaine gaan waar ze dat eerst niet zouden doen. (omdat ze niet eens wisten dat ze besmet waren)quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar ik kan ook wel keer een grafiekje maken (vandaag even niet meer)
Met percentage positief per leeftijdsgroep per dag.
Volgens mij was @raptorix naar die data op zoek maar was de conclusie dat het niet te vinden was op die manier. Dus doe geen werk voor mij hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar ik kan ook wel keer een grafiekje maken (vandaag even niet meer)
Met percentage positief per leeftijdsgroep per dag.
Dat is dan ook wat ik zeg he, percentage positief is alleen relevant als je ook absolute aantallen weet. Waarom meer mensen zich laten testen is niet bijster relevant zonder duidelijke externe oorzaak. Speculatie over hooikoorts is niet heel zinvol.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In het algemeen wel.
Maar niet als je je beleid daarop richt (even los van of dat zou gebeuren of niet) want dan zou je dus kunnen denken dat het goed gaat, terwijl je juist zonder de hooikoorts gevallen (ervan uitgaande dat dat zo zou zijn) een hoger percentage positief zou kunnen hebben en daarop had moeten ingrijpen.
Maar goed, volgens mij kijkt er niemand alleen naar het percentage positief.
Hier staat een grafiekje in niet absolute cijfers maar per 100k inwoners, per leeftijdsgroep, per week (vanaf 2):quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dank voor deze data, heb je die ook van januari (dus voor het openen van de scholen)?
Dat lijkt me dan ook het hele doel van dat extra testen van kinderen. Traceren en in quarantaine.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is wel interessant want aangezien kinderen nu wel massaal getest worden en voorheen niet, zou dat kunnen betekenen dat een hoger totaal aan positief geteste personen niet direct 'erger' is dan voorheen en ook niet direct zal zorgen voor meer ziekenhuisopnames. Wellicht zorgt het zelfs voor minder ziekenhuisopnames aangezien besmette kinderen nu in quarantaine gaan waar ze dat eerst niet zouden doen.
Mhmm FVD is al een tijdje bezig met te zeggen dat alles maar gewoon open moet, die kun je, wat mij betreft, niet meer serieus nemen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef maan_man het volgende:
Het is gewoon jammer dat beide kampen de weg een beetje kwijt lijken te zijn. Geen terrassen open en dergelijke is je reinste onzin. Maar andere slaan dan weer door naar de andere kant:
[ twitter ]
Afgeladen disco's en hallen vol ouderen die bingo spelen vanaf morgen lijkt mij ook niet de oplossing. Steeds minder partijen lijken te streven naar de redelijke oplossing.
Klopt maar als de besmettingscijfers stijgen zonder dit mee te nemen in de analyze zal het snel zorgen voor meer paniekkoppen in de media.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan ook het hele doel van dat extra testen van kinderen. Traceren en in quarantaine.
Als je dat kunt bereiken en ze dus een stuk minder met opa en oma in aanraking komen in die besmettelijke fase is het echt een win win.
Deels wel, deels niet. Die andere politici zijn eenmaal de bocht uit gevlogen, terwijl Baudet bezig blijft. Grappenhaus is trouwens bestraft.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef maan_man het volgende:
Inkoppertje voor het FvD:
[ twitter ]
Weet ik, al is Grapperhaus zoals ik al eerder aangaf pas gestraft toen men onder druk van de publieke opinie niet meer anders kon. Maar FvD heeft een bepaalde doelgroep en met die doelgroep in het achterhoofd is dit gewoon goud voor hen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Deels wel, deels niet. Die andere politici zijn eenmaal de bocht uit gevlogen, terwijl Baudet bezig blijft. Grappenhaus is trouwens bestraft.
Mooi, dan kunnen de kroegen weer openquote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5.113 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
6 gemeentes met 0 besmettingen
19 gemeentes met 1 besmettingen
65 gemeentes met 2-4 besmettingen
105 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Een week geleden:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5.113 nieuw gemelde positieve testen
- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
quote:In elk geval de komende weken zullen de terrassen van restaurants en caf’s nog niet open kunnen, zegt zorgminister Hugo de Jonge. Het kabinet heeft ervoor gekozen een paar sectoren wat meer ademruimte te geven, maar het kabinet ziet voorlopig geen ruimte meer om de regels verder los te laten, zegt de bewindsman.
https://www.telegraaf.nl/(...)epelingen-is-even-op
Ik weet niet van wanneer de motie was. Maar er was vanuit FvD een motie ingediend om per direct alle beperkende maatregelen op te heffen ..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Mhmm FVD is al een tijdje bezig met te zeggen dat alles maar gewoon open moet, die kun je, wat mij betreft, niet meer serieus nemen.
Vorige week vrijdag: 200quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:16 schreef Momo het volgende:
Dat is toch behoorlijk hoog voor een vrijdag?
Ja, het vele testen vertekent het beeld wel echt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:16 schreef Oliver23 het volgende:
Slechte nieuws: rond de 5000 weer
positief nieuws: 8,8% percentage positief geteste mensen
Men heeft gekeken, het kon niet. Volgende onderwerp.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:17 schreef maan_man het volgende:
Het begrip voor de sector en de toezeggingen dat men ging kijken wat mogelijk is, is al weer teruggebracht naar de komende weken (zeer ruim begrip) kan niks:
[..]
Ah ok nog redelijk in lijn dus.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:17 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag: 200
twee weken geleden op vrijdag: 182
We kijken nu naar absolute getallen. Tenzij die dalen en het percentage positieve uitslagen stijgt. Dan kijken we naar dat percentage.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:17 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
8,8%. Dat is wel weer een daling.
Ik zie dan een Hugo voor me die lachend aan zijn bureau zit, een brief van de horeca ziet liggen...om er n blik op te werpen en hem daarna aan de kant te smijten om af te doen met ''hebben gekeken, en we hebben begrip, mr''.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Men heeft gekeken, het kon niet. Volgende onderwerp.
Wat zou dat betekenen, denk je?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Je hoort eigenlijk nog maar weinig over 'de Britse variant' he de laatste week? Of ligt dat aan mij?
Volgens schattingen heeft nu 0.5% tot 1% op dit moment corona. Testen zitten rond de 10% positief. Dat is dus geen goede afspiegeling van de hele bevolking, en dat is logisch omdat mensen met klachten of twijfel zich laten testen. Maar het betekent wel dat hoe meer je test hoe dichter het bij de 1% zal zitten. Kortom, meer testen met dalende percentage positief is normaal en niet direct een aanleiding van een conclusie over risicogroepen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat wel jammer is is dat we nu lijken af te stevenen op een kleine stijging ten opzichte van vorige week. Maar wel lager percentage positief dus dat maakt weer wat goed.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:20 schreef Questular het volgende:
Meer testen en een lager % is niet heel slecht toch
Dat is wel echt zeer goed nieuws.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk die daalt wel echt hard nu door de vaccinaties
Ik ben me ervan bewust dat het een nare aantijging is, maar ik kan mezelf wel een beeld vormen van Hugo die aan het genieten is van zijn macht. Met Jaap aan de andere kant van de tafel die hetzelfde doet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie dan een Hugo voor me die lachend aan zijn bureau zit, een brief van de horeca ziet liggen...om er n blik op te werpen en hem daarna aan de kant te smijten om af te doen met ''hebben gekeken, en we hebben begrip, mr''.
Bedoel je vanuit de media?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Je hoort eigenlijk nog maar weinig over 'de Britse variant' he de laatste week? Of ligt dat aan mij?
Vooral het effect van lekker schaatsweer en daarbijbehorende snotneuzen. Hopelijk is het merendeel zo asymptomatisch als wat (en volgens mij nog onder de 12 ook) En eerlijk gezegd den ik dat ook wel. Zo angstig als dat het allemaal is, is het allemaal niet blijkt maar weer eens.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:16 schreef Haags het volgende:
Prima cijfers. Je ziet hier duidelijk de effectiviteit van de avondklok!
Ik kan beide plaatjes die je post niet zien, gisteren was er ook een. Ik denk dat je deze plaatjes misschien alleen kunt zien als je ingelogt bent op twitter?quote:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb geen twitter.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan beide plaatjes die je post niet zien, gisteren was er ook een. Ik denk dat je deze plaatjes misschien alleen kunt zien als je ingelogt bent op twitter?
Het zijn geen plaatjes die achter een gesloten account staan, maar jij kan dan helemaal niks zien?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan beide plaatjes die je post niet zien, gisteren was er ook een. Ik denk dat je deze plaatjes misschien alleen kunt zien als je ingelogt bent op twitter?
Ik zie ze wel, en ik heb niet eens een twitteraccount.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk de dagelijkse vaccinatiecijfers interessanter dan het aantal besmettingenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Vooral het effect van lekker schaatsweer en daarbijbehorende snotneuzen. Hopelijk is het merendeel zo asymptomatisch als wat (en volgens mij nog onder de 12 ook) En eerlijk gezegd den ik dat ook wel. Zo angstig als dat het allemaal is, is het allemaal niet blijkt maar weer eens.
Komende weken lekker plateauen tussen de 4500 en 6000 en dan op naar een maartmaand met een graadje of 15 elke dag. Prikken erin blijven pompen en tegen april zitten we weer een beetje voorzichtig bier te nippen als ze in Den Haag een beetje logisch en integraal nadenken.
Maar goed, ik ben dan ook geen politicus
Vanuit regering was er wel aandacht voor in de persco geloof ik, ook tijdens het debat wel, en het RIVM vermelde het ook wel in hun wekelijkse update.quote:
Nee, ik zie niks?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zijn geen plaatjes die achter een gesloten account staan, maar jij kan dan helemaal niks zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel echt zeer goed nieuws.
Laat maar weer zien dat vaccineren de oplossing is; hopelijk houden ze de snelheid er in.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee, ik zie niks?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En van een ander twitter account?
Dat ook ja. Plus die aantallen doden en de IC-cijfers gekoppeld aan leeftijd. Dat zegt immers een hoop.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk de dagelijkse vaccinatiecijfers interessant dan het aantal besmettingenen daarmee lijkt het deze week goed vooruit te gaan
Huh, ik zie de plaatjes van @Zipportal ook niet meer, maar ik zag ze dus wel altijd gewoon, ook voor gisteren nog..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En van een ander twitter account?
Ik vind dat lastig. Aan de ene kant denk ik echt wel dat Hugo e.d. wel degelijk af willen zijn van het virus. Ook hun hadden liever deze hele crisis overgeslagen. Dat denk ik wel. En hun banen zijn ook niet makkelijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben me ervan bewust dat het een nare aantijging is, maar ik kan mezelf wel een beeld vormen van Hugo die aan het genieten is van zijn macht. Met Jaap aan de andere kant van de tafel die hetzelfde doet.
ik vind dat toch wel heel ver gaan, dat ze van de aandacht genieten geloof ik meteen maar macht en hoeveel macht hebben deze mensen uiteindelijk?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben me ervan bewust dat het een nare aantijging is, maar ik kan mezelf wel een beeld vormen van Hugo die aan het genieten is van zijn macht. Met Jaap aan de andere kant van de tafel die hetzelfde doet.
Ik zie ze nu ineens wel weer... Jij ook?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:25 schreef Questular het volgende:
Ik zie nu ook niet meer wat Zipportal post, heb ik nooit eerder last van gehad.
Nopequote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zie ze nu ineens wel weer... Jij ook?
Raar... ik ging op mijn telefoon, opende deze pagina en sindsdien zie ik dus de plaatjes hier wel weer ook op mijn pc.quote:
Ik denk ook niet dat hij geniet van het 'burgertje pesten', om het maar even lullig zo te noemen. Maar ik denk wel dat hij een beetje te veel in zichzelf en zijn eigen rol is gaan geloven (net als de Dissels en Kuipersen trouwens) en daar is een deel van het wereldvreemde gedrag wel door te verklaren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind dat lastig. Aan de ene kant denk ik echt wel dat Hugo e.d. wel degelijk af willen zijn van het virus. Ook hun hadden liever deze hele crisis overgeslagen. Dat denk ik wel. En hun banen zijn ook niet makkelijk.
Maar de houding naar het volk...naar al die ondernemers...dat is gewoon diep triest te noemen imo. Er is geen enkel begrip; het uit zich niet in de praktijk in ieder geval. Je hoeft alleen maar te kijken naar die brief die ontvangen is door ondernemers. Heel koeltjes werd er even verteld dat ze even 16 weken moesten wachten op hun uitbetaling. Alsof het niks is. In deze tijden. Waar er zoveel ondernemers op instorten staan. Zo koeltjes. Dat komt echt niet goed binnen bij mij.
Daarnaast is het hele beleid natuurlijk nergens op gebaseerd momenteel; het is verschrikkelijk random allemaal. De onwil om stil te staan bij de verschillen tussen binnen en buiten is ook opvallend.
Dus ja, ik weet niet of ze ''genieten'' van de crisis, maar ik heb er steeds meer moeite mee om er niet vanuit te gaan dat ze wel gebruik maken van de crisis (zoals Churchill zei; ''never waste a good crisis''); om bepaalde dingen er doorheen te drukken. Maar ik hoop echt dat ook zij weer snel terug willen naar het oude normaal. Dat zouden ze alleen wat vaker mogen zeggen. Dat dat het doel is.
Ook voor bewoners die beide vaccins al hebben gehad?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet vergeten dat in de verpleeghuizen ook een redelijk streng beleid heerst qua bezoek met in vele gevallen max 1 bezoeker per dag (en het liefst 1 vaste bezoeker). Dat zal zeker helpen, naast de gezette vaccins.
Zoiets.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Vooral het effect van lekker schaatsweer en daarbijbehorende snotneuzen. Hopelijk is het merendeel zo asymptomatisch als wat (en volgens mij nog onder de 12 ook) En eerlijk gezegd den ik dat ook wel. Zo angstig als dat het allemaal is, is het allemaal niet blijkt maar weer eens.
Komende weken lekker plateauen tussen de 4500 en 6000 en dan op naar een maartmaand met een graadje of 15 elke dag. Prikken erin blijven pompen en tegen april zitten we weer een beetje voorzichtig bier te nippen als ze in Den Haag een beetje logisch en integraal nadenken.
Maar goed, ik ben dan ook geen politicus
Ja, daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat hij geniet van het 'burgertje pesten', om het maar even lullig zo te noemen. Maar ik denk wel dat hij een beetje te veel in zichzelf en zijn eigen rol is gaan geloven (net als de Dissels en Kuipersen trouwens) en daar is een deel van het wereldvreemde gedrag wel door te verklaren.
Dat weet ik niet, maar omdat het ook in veel huizen nog enorm versnipperd is wie wel/niet gevaccineerd is (mijn oma van 85 is ergens deze week pas aan de beurt bijvoorbeeld) hanteren ze volgens mij een huisbeleid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook voor bewoners die beide vaccins al hebben gehad?
Is dat streng? Dat zij toch gewoon de regels? Ik denk dat de gemiddelde bejaarde in een verpleegtehuis zonder bezoek al meer mensen per dag ziet dan de gemiddelde Nederlander...quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet vergeten dat in de verpleeghuizen ook een redelijk streng beleid heerst qua bezoek met in vele gevallen max 1 bezoeker per dag (en het liefst 1 vaste bezoeker). Dat zal zeker helpen, naast de gezette vaccins.
8,8% van 58.000 is 5151.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:16 schreef Oliver23 het volgende:
Positief getest: 5.151
Totaal: 1.079.084 (+5.113 ivm -38 corr.)
Perc. positief 22 feb - 24 feb: 8,8%
[ twitter ]
Ik denk ook dat zo'n Hugo de Jonge met weinig anders bezig is, wat natuurlijk niet helpt om een beeld te krijgen van hoe de gemiddelde burger erin zit. Dat de terrassen misschien best open zouden kunnen is duidelijk geen seconde bij ze opgekomen, misschien wel omdat ze zelf 24/7 aan het werk zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat hij geniet van het 'burgertje pesten', om het maar even lullig zo te noemen. Maar ik denk wel dat hij een beetje te veel in zichzelf en zijn eigen rol is gaan geloven (net als de Dissels en Kuipersen trouwens) en daar is een deel van het wereldvreemde gedrag wel door te verklaren.
allemaal voor die schijteconomiequote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:37 schreef JosMert het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)g-af-te-dwingen.html
Yes. Men komt eindelijk in opstand
Of misschien omdat ze niet open staan voor andere oplossingen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook dat zo'n Hugo de Jonge met weinig anders bezig is, wat natuurlijk niet helpt om een beeld te krijgen van hoe de gemiddelde burger erin zit. Dat de terrassen misschien best open zouden kunnen is duidelijk geen seconde bij ze opgekomen, misschien wel omdat ze zelf 24/7 aan het werk zijn.
Ik moet hier zo om lachen, die hele InRetail-partij en hoe keurig die zich uiten, terwijl ze in de detailhandel berucht zijn om slechte arbeidsomstandigheden e.d.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:37 schreef JosMert het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)g-af-te-dwingen.html
Yes. Men komt eindelijk in opstand
Die 8,8 gaat over de periode maandag - woensdag dus dat klopt niet wat je daar zegt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:36 schreef Za het volgende:
[..]
8,8% van 58.000 is 5151.
Oftewel er zijn 58.000 mensen getest.
Eind januari begin februari werden volgens de GGD en het RIVM dagelijks 27.500 mensen per dag getest.
Heden dus meer dan het dubbele.
Vertaald naar 27.500, en om te kijken of de trend omlaag is, 8,8% van 27.500 is dan 2420 besmettingen.
quote:[b]Op vrijdag 26 februari 2021 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:[/b
En eind januari werden er ook wel eens 31-34000 mensen per dag getest, dus ook dat klopt niet.
Kijk gewoon eens hier van dag tot dag (helemaal onderaan):quote:
Dat denk ik niet hoor, dat is gewoon besproken maar niet wenselijk geacht door het aantal reisbewegingen, het feit dat mensen daar alcohol nuttigen wat een slechtere naleving basisregels oplevert (terwijl ze juist hameren dat die basisregels nu zo belangrijk zijn).quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
Dat de terrassen misschien best open zouden kunnen is duidelijk geen seconde bij ze opgekomen, misschien wel omdat ze zelf 24/7 aan het werk zijn.
Denk om je bloeddruk en thuis ben en blijf je gewoon veilig. Heeft verder ook helemaal niks met viruswaarheid of waanzin of watdan ook te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:44 schreef TheVoice4ever het volgende:
die cijfers gaan alleen nog maar meer omhoog, wat denk je als er dadelijk geen maatregelen meer zijn
allemaal dankzij die schijt viruswaarheid
Je kunt dagelijks nav het aantal positief en het percentage positief exact uitrekenen hoeveel mensen getest zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijk gewoon eens hier van dag tot dag (helemaal onderaan):
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Aan de andere kant is het toch wel begrijpelijk dat als de horeca die volle parken zien, dat ze dan roepen om een 'veiliger' alternatief waar direct ook (een deel) van de financile ellende mee op te lossen is?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor, dat is gewoon besproken maar niet wenselijk geacht door het aantal reisbewegingen, het feit dat mensen daar alcohol nuttigen wat een slechtere naleving basisregels oplevert (terwijl ze juist hameren dat die basisregels nu zo belangrijk zijn).
Het C19 Red Team is vanaf de zomer aan het roeptoeteren geweest dat het harder en strenger moest. Toen het eenmaal harder en strenger was was het niet leuk meer en wilde het C19 Red Team niet meer meedoen aan de discussie. Zoals ze hier noemden:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:38 schreef Gretzl het volgende:
Evident dat beide heren het gelijk aan hun zijde hebben toch?
Het migitatiebeleid dat in Nederland nu een jaar van kracht is heeft verre van het optimale resultaat gebracht. Hoge virusverspreiding en weinig economische schade gaan simpelweg niet samen bij dit type virus. De landen die het eerst (hard) getroffen werden door COVID-19 (China, Zuid-Korea, Japan, Taiwan) hadden dat direct in de smiezen. En kozen ervoor om het virus op dezelfde manier te bestrijden als destijds met SARS. Succesvol, want zowel qua economische cijfers als het beperken van doden/ernstig zieken/besmettingen scoren ze veel beter dan vrijwel elk Europees en Amerikaans land.
De coronapandemie leent zich gezien het hoge aantal coronapatinten (ernstig zieken) dat specialistische zorg in het ziekenhuis nodig heeft niet voor zo'n klassieke 'griepaanpak'. Door het falen van adviserende instanties (RIVM, OMT) en ministers die de hoofdverantwoordelijken zijn voor de gevoerde koers zit Nederland nu onnodig lang in een uitzichtloze status quo waarin weinig perspectief is op verbeteringen. En doordat bijna iedere Nederlander intussen ook wel doorheeft dat het beleid ernstig mislukt is is het draagvlak om het virus alsnog ambitieus te elimineren tot lage aantallen met een nieuw plan (ZeroCovid) lager dan ooit geworden. Dit is grotendeels op conto te schrijven van het kabinet dat altijd geweigerd heeft om te kijken naar en te leren van de succesvolle aanpak van andere landen. Men is er klakkeloos vanuit gegaan dat de Nederlandse polderstructuur ook wel tot de best mogelijke oplossingen zou leiden![]()
Niet gek dat de onafhankelijke wetenschappers van C19 Red Team al in de zomer opstonden om helder uit te leggen waarom de Nederlandse aanpak (iets tussen eliminatie/najagen en laisser-faire/volledig loslaten in) gedoemd was te mislukken. Omdat een situatie van ongecontroleerde virusverspreiding simpelweg niet stabiel te houden is met basishygineregels, een beetje BCO, een weinig ambitieus testbeleid en 'verplichte' quarantaines die volledig de eigen verantwoordelijkheid werden van het volk. En ook niet met lockdown-achtige maatregelen (oktober t/m februari) waar nog steeds weinig dwang van uit gaat. Het Red Team maakte zich maanden hard voor een strategiewijziging (stoppen met mitigatie en overgaan tot containment/eliminatie). Maar uit angst voor gezichtsverlies en de publieke opinie heeft het kabinet altijd geweigerd dat ze radicaal fout zaten met hun aanpak. En Rutte en De Jonge lullen zich met hun woordenbrij en semantische trucs elke persconferentie weer onder de kritiek uit, ls er al eens kritische vragen worden gesteld over de strategie (tot nu toe slechts een paar keer).
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Inmiddels willen ze versoepelen en moet het weer strenger. De zelfkastijding die het C19 Red Team graag ziet is er n die echt wel eens mag stoppen.quote:Wij realiseren ons dat het kabinet de leiding heeft en dat het daarover verantwoording aflegt
aan het parlement. Het is aan hen aan wie het advies vraagt en naar wie het wil luisteren.
Omdat we vaststellen dat - op dit moment - het kabinet voor mitigatie heeft gekozen, heeft het
geen zin om ons eerdere advies te blijven herhalen. Dan wordt het drammen, zeuren of
activisme. Dan draagt het bij aan de onrust en polarisatie, en dat past niet bij onze missie om
constructief kritisch te zijn.
Misschien. Het is volgens mij onduidelijk of het berhaupt ter sprake is gekomen. Er was een OMT-lid die zei dat ze er niet naar gevraagd zijn, toch?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor, dat is gewoon besproken maar niet wenselijk geacht door het aantal reisbewegingen, het feit dat mensen daar alcohol nuttigen wat een slechtere naleving basisregels oplevert (terwijl ze juist hameren dat die basisregels nu zo belangrijk zijn).
zaten we maar op een lijn, dan was ik wat rustigerquote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk om je bloeddruk en thuis ben en blijf je gewoon veilig. Heeft verder ook helemaal niks met viruswaarheid of waanzin of watdan ook te maken.
Ga vooral niet in op het feit dat je dus compleet verkeerde info post. De laatste werkdagen van januari (27-29) werd er meer getest dan jij beweert. In de eerste week van februari (1-5) elke dag meer dan 30,000 tests.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt dagelijks nav het aantal positief en het percentage positief exact uitrekenen hoeveel mensen getest zijn.
Kijkende naar de afgelopen dagen zijn dat er ruim boven de 50.000.per dag, terwijl dat er tot voor kort, voor de vorstperiode 27.500 per dag waren, en nu dus het dubbele, of meer dan het dan het dubbele.
Je kunt dan niet spreken van een stijging, of beweren aantal besmettingen weer omhoog. IMO
Ja maar er is geen oversterfte hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:44 schreef TheVoice4ever het volgende:
die cijfers gaan alleen nog maar meer omhoog, wat denk je als er dadelijk geen maatregelen meer zijn
allemaal dankzij die schijt viruswaarheid
Ja, dat is begrijpelijk. Ik zou dan liever zien dat men wat meer zou handhaven in die parken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het toch wel begrijpelijk dat als de horeca die volle parken zien, dat ze dan roepen om een 'veiliger' alternatief waar direct ook (een deel) van de financile ellende mee op te lossen is?
Geen doen als je die beelden van het Vondelpark afgelopen week ziet. Wat wil je doen met een handvol BOA's?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat is begrijpelijk. Ik zou dan liever zien dat men wat meer zou handhaven in die parken.
Ik zou liever zien dat ze hun fout erkennen en de parken open laten en de horeca (buiten) openen. Waarom zou je parken sluiten om horeca blij te maken als dat epidemiologisch gezien niets uithaalt?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat is begrijpelijk. Ik zou dan liever zien dat men wat meer zou handhaven in die parken.
Dat laatste klopt ja. Ik weet ook niet, ik kan alleen maar logische redenen bedenken waarom het niet verstandig zou zijn en dan ga ik er vanuit in al mijn naviteit dat men er in het kabinet ook over nadenkt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien. Het is volgens mij onduidelijk of het berhaupt ter sprake is gekomen. Er was een OMT-lid die zei dat ze er niet naar gevraagd zijn, toch?
Hetzelfde wanneer er een groep ongeoorloofd demonstreert.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen doen als je die beelden van het Vondelpark afgelopen week ziet. Wat wil je doen met een handvol BOA's?
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat ze hun fout erkennen en de parken open laten en de horeca (buiten) openen. Waarom zou je parken sluiten om horeca blij te maken als dat epidemiologisch gezien niets uithaalt?
Volgens mij snap je nog steeds het verschil niet tussen de aanpak die C19 Red Team bepleitte en wat er uiteindelijk in de praktijk in kleine stapjes door het kabinet is uitgerold (een ellenlange semi-lockdown met grotendeels adviezen en nauwelijks dwang, waardoor iedereen die nog steeds schijt had aan de maatregelen zich er grotendeels aan kon ontdekken).quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het C19 Red Team is vanaf de zomer aan het roeptoeteren geweest dat het harder en strenger moest. Toen het eenmaal harder en strenger was was het niet leuk meer en wilde het C19 Red Team niet meer meedoen aan de discussie. Zoals ze hier noemden:
[..]
Weet je nog, in oktober? Toen het C19 Red Team zei: Met een korte harde lockdown gaan we binnen no-time richting de 0, dan kan er weer meer. Tot in december zelfs Wim Schellekens zei dat de maatregelen die eraan kwamen wel heel heftig waren?
Op het moment dat je horeca buiten opent zullen meer mensen die gaan opzoeken. Dat is een gecontroleerde omgeving buiten, waar op een veel betere manier afstand gehouden wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.
Je kan helemaal niet stellen dat het epidemiologisch niets uithaalt. Jaja, je loopt nauwelijks besmettingen in buitenlucht op, maar daar gaat het dan ook niet om. Het zorgt voor massaal verkeer er naar toe, etc.
Het 'verkeer' is toch ook vaak buiten? En vaak in je eentje?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.
Je kan helemaal niet stellen dat het epidemiologisch niets uithaalt. Jaja, je loopt nauwelijks besmettingen in buitenlucht op, maar daar gaat het dan ook niet om. Het zorgt voor massaal verkeer er naar toe, etc.
Ja, tot iemand 2 biertjes op heeft. Weg controle, welkom chaos.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op het moment dat je horeca buiten opent zullen meer mensen die gaan opzoeken. Dat is een gecontroleerde omgeving buiten, waar op een veel betere manier afstand gehouden wordt.
Wat zorgt dan wel voor pieken?quote:Dat massale verkeer ernaartoe was er ook bij de demonstraties die er waren e.d., dat heeft ook niet voor die pieken gezorgd.
In december noemde Wim Schellekens de lockdown die we in gingen nog een 'heel zware lockdown die niet lang vol te houden is' en dat die lockdown zwaarder was dan hij had gedacht. Een 'echte' lockdown is een hippe term die gebruikt wordt om de doelpalen te verschuiven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Volgens mij snap je nog steeds het verschil niet tussen de aanpak die C19 Red Team bepleitte en wat er uiteindelijk in stapjes door het kabinet is uitgerold (een semi-lockdown met grotendeels adviezen en nauwelijks dwang, waardoor iedereen die nog steeds schijt had aan de maatregelen zich er grotendeels aan kon ontdekken).
C19 Red Team wilde een echte lockdown, kort en streng waarbij iedereen een aantal weken binnen zou blijven. Wat het Parijse bestuur nu ook voorstaat. Daarmee binnen no-time een paar halveringen teruggaan, waarna je met een goed functionerend TTI-beleid de oplaaiende COVID-vuurtjes wel effectief kunt uittrappen. Dan ontkom je niet aan een quarantaineplicht en goede inreiscontroles (het laatste heeft het kabinet pas veel te laat werk van gemaakt).
Een serieuze lockdown is het ultieme paardenmiddel dat je gebruikt als de situatie eenmaal oncontroleerbaar is. Landen als Taiwan en Zuid-Korea hebben al die tijd geen gebruik hoeven te maken van een lockdown zoals die in veel Europese landen van kracht is.
Als ik nu besluit om met vrienden af te spreken op een terras moet ik er naar toe. Ik woon niet in een stad, we hebben 1 terras hier in het dorp maar ik ga liever naar de stad die wat centraler ligt voor al mijn vrienden. Ik wil graag wat drinken dus ga niet met de auto, dus moet ik met de bus of de trein. Datzelfde geld voor al mijn vrienden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Het 'verkeer' is toch ook vaak buiten? En vaak in je eentje?
Als ik nu besluit met vrienden af te spreken op een terras, en we achten de besmettingen aldaar onwaarschijnlijk, waar moet ik elders dan nog wel wat gaan bijdragen?
Wat wel voor pieken zorgt? Volgens het RIVM staat werk vrij hoog na thuis. Ik weet het, ze worden ergens besmet. De literatuur is het er wel flink over eens dat dat niet buiten is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, tot iemand 2 biertjes op heeft. Weg controle, welkom chaos.
[..]
Wat zorgt dan wel voor pieken?
Dat kun je niet stellen denk ik. Er wordt veel meer getest, en inderdaad is het percentage lager. Maar het aantal testen stijgt deels natuurlijk ook omdat er meer mensen zijn met klachten. Dat zal enerzijds komen door misschien hooikoorts of verkoudheidsvirussen, maar zo te zien toch ook echt doordat meer mensen Corona krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt dagelijks nav het aantal positief en het percentage positief exact uitrekenen hoeveel mensen getest zijn.
Kijkende naar de afgelopen dagen zijn dat er ruim boven de 50.000.per dag, terwijl dat er tot voor kort, voor de vorstperiode 27.500 per dag waren, en nu dus het dubbele, of meer dan het dubbele.
Je kunt dan niet spreken van een stijging, of beweren aantal besmettingen weer omhoog, aantal besmettingen is nl fors afgenomen. IMO
Ik hoop echt dat de daling van de ziekenhuisbezetting doorzet, want het bevalt me niks hoe dat is gestagneerd de afgelopen tijd.quote:
We lijken nogal een overschot te gaan krijgen. Vraag me af wat we met de resterende vaccins gaan doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Eind juni tussen 60-70% gevaccineerd, dan zijn we er vanaf denk ik!![]()
Wellicht, maar de opnames dalen al een tijdje, evenals de bezetting. Het zou best harder kunnen gaan vanaf nu.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
Zou die daling in ziekenhuisopnames niet een eerste vaccinatie-effect kunnen zijn?
Dit is puur op basis van het aantal leveringen, maar bv voor AstraZeneca geldt dat er 3 maanden tussen het eerste en tweede shot moet zitten. Het lijkt me dat dat de boel nog wat naar achteren schuift, of niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Eind juni tussen 60-70% gevaccineerd, dan zijn we er vanaf denk ik!![]()
Met winst doorverkopen aan Afrika.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:23 schreef galantis het volgende:
[..]
We lijken nogal een overschot te gaan krijgen. Vraag me af wat we met de resterende vaccins gaan doen.
Marktplaatsquote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:23 schreef galantis het volgende:
[..]
We lijken nogal een overschot te gaan krijgen. Vraag me af wat we met de resterende vaccins gaan doen.
Bewaren voor het geval we jaarlijks ingent moeten worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Van de 3 genoemde opties hierboven spreekt deze mij toch het meest aanquote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bewaren voor het geval we jaarlijks ingent moeten worden.
Als men bang is voor de volgende golf, kan men nooit in de zee zwemmen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoe is de sfeer hier eigenlijk, wordt er al geloofd in de Britse variant en derde golf? Want daar was nogal veel scepsis over. Leiden recente cijfers tot toegenomen vertrouwen in het RIVM?
Ik vermoed van niet, maar ik probeer het toch even
Dat het nog steeds niet bij ze binnenkomt dat het beter is om die drukte te spreiden door middel van open terrasjes. Want mensen gaan toch wel naar buiten met dit weer. Zorg er dan voor dat het zo verantwoord mogelijk gebeurd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:21 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Over drie weken de Vondelpark piek jongens.
Exact.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat het nog steeds niet bij ze binnenkomt dat het beter is om die drukte te spreiden door middel van open terrasjes. Want mensen gaan toch wel naar buiten met dit weer. Zorg er dan voor dat het zo verantwoord mogelijk gebeurd.
Nee joh, gewoon een hek om het Vondelpark zetten. Dan wordt het morgen te druk op het Museumplein en in het Sarphatipark, en dan doen we die ook dicht. Dat is een veel betere oplossing!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat het nog steeds niet bij ze binnenkomt dat het beter is om die drukte te spreiden door middel van open terrasjes. Want mensen gaan toch wel naar buiten met dit weer. Zorg er dan voor dat het zo verantwoord mogelijk gebeurd.
Helpt dat ook niet doen we gewoon een dagklok. Beetje je leven normaal willen leiden, onnadenkend volk.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon een hek om het Vondelpark zetten. Dan wordt het morgen te druk op het Museumplein en in het Sarphatipark, en dan doen we die ook dicht. Dat is een veel betere oplossing!
Maar die ze gaan ze nooit inzetten joh.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Helpt dat ook niet doen we gewoon een dagklok. Beetje je leven normaal willen leiden, onnadenkend volk.
Britse variant: geloven we. Derde golf: nee.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoe is de sfeer hier eigenlijk, wordt er al geloofd in de Britse variant en derde golf? Want daar was nogal veel scepsis over. Leiden recente cijfers tot toegenomen vertrouwen in het RIVM?
Ik vermoed van niet, maar ik probeer het toch even
Een openbaar gemeente park?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:40 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom niet gewoon het park sluiten en dan toegangskaarten verkopen?
Dat hebben ze al, heet Artis en mag niet open.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:40 schreef MoreDakka het volgende:
Dagelijks hier om 15:16 in dit topique.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:42 schreef ZarB het volgende:
Aangezien de maatregelen zijn om de zorg te ontlasten: hoe gaat het met de ziekenhuisbezetting? Nu.nl heeft deze info geschrapt uit hun dagelijkse besmettingsartikel. Je zou dus bijna denken dat het goed gaat?
Ja dus? Ze sluiten het park nu ook steeds als het 'te druk' wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een openbaar gemeente park?
Daar is al entree voor betaald in de vorm van gemeente belasting.
Dat is anders. Niet om een inkomstenbron te genereren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja dus? Ze sluiten het park nu ook steeds als het 'te druk' wordt.
quote:Kermiswereld bereidt zich voor op rechtszaak tegen de staat
De kermisbranche wil een rechtszaak aanspannen tegen de staat, omdat nog volkomen onduidelijk is wanneer kermissen weer plaats kunnen vinden. Ook zijn kermisondernemers niet tevreden over een steunpakket van 10,5 miljoen euro. Veel exploitanten komen daar namelijk niet voor in aanmerking.
Die financile bijdrage is beschikbaar voor kermismensen die van oktober tot en met maart geen inkomsten hebben. Exploitanten die begin oktober nog op een kermis stonden, komen daardoor van een koude kermis thuis.
"Als je nu nog n dag in Leiden hebt gestaan op 3 oktober, dan krijg je helemaal geen steun", verzucht bestuurslid Hans van Tol van kermisbond Bovak, bekend van zijn Turbo Polyp. "Terwijl wij hadden gezegd dat ons seizoen loopt tot medio oktober."
Onzichtbaar
Van Tol vindt het bizar dat er zo veel aandacht is voor terrassen en de horeca, terwijl kermisexploitanten nagenoeg "onzichtbaar" zijn in de coronadiscussie. Volgens hem kunnen kermissen perfect veilig georganiseerd worden. "Wij willen weer perspectief."
De voorbereidingen voor de rechtszaak zijn inmiddels gestart. Van Tol laat weten dat de kermiswereld de laatste ontwikkelingen rond het coronabeleid nog wil afwachten. Dat zou de zaak alleen maar sterker maken, denkt het bestuurslid.
https://www.looopings.nl/(...)-tegen-de-staat.html
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:40 schreef MoreDakka het volgende:
Bij gymmen moet ik altijd aan apenkooien denken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:53 schreef Dimachaerus het volgende:
Vanaf 3 maart weer lekker buiten gymmen bij de sportschool
Landsadvocaat gaat het druk krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:50 schreef maan_man het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar volgens mij heb ik deze nog niet voorbij zien komen. De volgende groep wil naar de rechter:
[..]
Iets met kruik en water... ofwel terugdenkend aan 1989 oostblok, op een gegeven moment houden ze het niet meer en moet er toegegeven worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Helpt dat ook niet doen we gewoon een dagklok. Beetje je leven normaal willen leiden, onnadenkend volk.
Het zit 'm in de uitspraakquote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bij gymmen moet ik altijd aan apenkooien denken.
Jaap ook, als hij bij al die zaken moet komen uitleggen waarom alles dicht moet blijven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Landsadvocaat gaat het druk krijgen.
Een betere onderbouwing dan Jaap die wat random grafiekjes laat zien hebben ze dan ook niet de laatste tijd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jaap ook, als hij bij al die zaken moet komen uitleggen waarom alles dicht moet blijven.
Wat stel je voor? Alles moet kapot beleid? Het is niet houdbaar.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:39 schreef TheVoice4ever het volgende:
sorry ik ben pissig, waarom zijn wij niet zoals de duitsers, die luisteren tenminste wel naar regering
Ik ben niet zo thuis in de laatste politieke ontwikkelingen in Duitsland, maar vergeet niet dat hier 2 weken geleden (of zelfs nog korter) nog werd beweerd dat 80% achter het beleid stond, Belgen leken heel lang heel volgzaam, maar daar begint het ook te borrelen. Iets zegt mij dat het in Duitsland misschien ook maar schijn is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:39 schreef TheVoice4ever het volgende:
sorry ik ben pissig, waarom zijn wij niet zoals de duitsers, die luisteren tenminste wel naar regering
Ik las iets over dat ziekenhuisopnames niet stijgen? Maar dat lijkt me nogal wiedes als het pas een week aan het stijgen is?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Britse variant: geloven we. Derde golf: nee.
Het zijn weekoverzichten, uiteraard zijn er verschillen per dag, dat is nu ook zo.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Ga vooral niet in op het feit dat je dus compleet verkeerde info post. De laatste werkdagen van januari (27-29) werd er meer getest dan jij beweert. In de eerste week van februari (1-5) elke dag meer dan 30,000 tests.
Please, zou je hier de 54.000 van gisteren en 58.000 van vandaag willen bijzetten voor het effect?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Kun je die ook declareren bij het RIVM?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:59 schreef Gunner het volgende:
Sinds vandaag ben ik ook naar het kijken maar een nieuwe golf. De achtste welteverstaan. (Derde is beetje pass immers) Die met een R-achtige uitvoering zijn wel redelijk fraai. Wel toepasselijk.
Bedankt Jaap/Marion/Mark/Hugo/ab/Diederik/Ernst. Doorstrepen wie je niet van toepassing vind.
Daarom is een volk altijd sterker dan een overheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:54 schreef diedrick het volgende:
[..]
Iets met kruik en water... ofwel terugdenkend aan 1989 oostblok, op een gegeven moment houden ze het niet meer en moet er toegegeven worden.
Als het moet knuffelen we in de zomer het hele rivm de moeder.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Geen terras want dan zijn er teveel reisbewegingen en contacten.
Dan gaan ze hutje mutje in het park zitten.
Kwartje valt niet dat mensen dit linksom of rechtsom toch gaan doen.
Los van dat het achterlijk is want vluchtig contact en buiten.
Op deze manier gaat het rivm in de zomer ook moeilijk doen over het strand.
Als je hier al pissig om wordt, wat zal je dan een zwaar leven hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:39 schreef TheVoice4ever het volgende:
dat blijkt in belarus en myanmarquote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom is een volk altijd sterker dan een overheid.
In de zomer zijn er al zoveel mensen gevaccineerd dat het totaal geen issue meer zou moeten zijn op een strand.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
De krantenberichten zijn vorig jaar al geschreven, ze hoeven alleen de datum te veranderen. Nieuwe golf, drukke stranden, dit dat.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat is een beetje gek want ik wil niet iedereen besmet hebben of aan het zuurstof.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 09:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Gretzl is beste te vergelijken met jezelf alleen dan net tegenovergesteld.
Ik dacht, even Twitter profiel opzoeken. In haar bio: Working for #zeroCovidquote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:11 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Is test 1 niet positief bij kinderen dan moeten we test 2 maar gebruiken. Want we moeten kinderen positief zien te krijgen. Sommige zijn de weg echt kwijt aan het raken en alleen maar bezig met tunnelvisie.
In ieder geval niet in Saudi-Arabi, Bahrein e.d.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:32 schreef Vasilevski het volgende:
Ben altijd heel benieuwd naar de lijst met landen waar zo'n korte, harde lockdown is ingevoerd en binnen 3 weken weer opgeheven zodat iedereen naar de kroeg kon.
Australi, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Vietnam en Zuid-Korea worden altijd opgegooid als succeslanden. Daar is de kroeg toch zeker wel al maanden open?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:32 schreef Vasilevski het volgende:
Ben altijd heel benieuwd naar de lijst met landen waar zo'n korte, harde lockdown is ingevoerd en binnen 3 weken weer opgeheven zodat iedereen naar de kroeg kon.
Dat is slechts een paar keer gelukt, maar alleen in landen waar die zerocovid strategie gelukt is. Dat zijn er maar een paar.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:32 schreef Vasilevski het volgende:
Gewoon accepteren dat Covid in bepaalde vorm zal blijven en het met vaccineren reduceren tot een seizoensgriepje of -verkoudheid. Daarna lekker weer normaal gaan doen met z'n allen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Het hele zero covid is naar mijn mening alleen nog maar verder investeren op nutteloos pad.
We zitten al maanden in lockdown met het gevolg dat we het virus nog steeds niet de baas zijn dus gooien we er nog maar meer repressie tegenaan.
Er komen interessante tijden aan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Het hele zero covid is naar mijn mening alleen nog maar verder investeren op nutteloos pad.
We zitten al maanden in lockdown met het gevolg dat we het virus nog steeds niet de baas zijn dus gooien we er nog maar meer repressie tegenaan.
Wat is 'hommeles' precies?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:38 schreef asco het volgende:
[..]
Er komen interessante tijden aan.
Ik ben er van overtuigd dat we niet op deze voet verder zullen gaan.
Het moment dat de klok vooruit gaat n het mooi weer wordt is het hommeles 2.0.
En dan zit er ook nog een fraaie verkiezing tussen.
An sich is dit voor de neutrale toeschouwer een prachtige wedstrijd.
Kinderen met wattenstaafjes in hun reet porrenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:11 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Is test 1 niet positief bij kinderen dan moeten we test 2 maar gebruiken. Want we moeten kinderen positief zien te krijgen. Sommige zijn de weg echt kwijt aan het raken en alleen maar bezig met tunnelvisie.
In Australi hebben ze door hun lockdowns het volgende monster al weer gecreerd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Australi, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Vietnam en Zuid-Korea worden altijd opgegooid als succeslanden. Daar is de kroeg toch zeker wel al maanden open?
Ohnee...
1) (Bargoens, 1914) ruziequote:
Ok maar ruzie tussen wie? Ik snap hem nietquote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:41 schreef asco het volgende:
[..]
1) (Bargoens, 1914) ruzie
2) (Bargoens, 1914) twist
3) ruzie (toon de herkomst via de etymologiebank)
4) ruzie Jaar van herkomst: 1653 (WNT )
5) (Amsterdams) twist, herrie, ruzie, narigheid
Tussen de bevolking en de overheid betreffende de lockdown?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok maar ruzie tussen wie? Ik snap hem niet
Het is meer een deel van de bevolking. Ik denk zelfs een minderheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:46 schreef asco het volgende:
[..]
Tussen de bevolking en de overheid betreffende de lockdown?
Lijkt me niet. De overheid is vrij gevoelig voor druk vanuit de bevolking en als straks de ziekenhuisbezetting nog harder daalt door vaccinaties zullen verdere versoepelingen zonder al te veel gemor gerealiseerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:46 schreef asco het volgende:
[..]
Tussen de bevolking en de overheid betreffende de lockdown?
Echt een geweldig plan dat social distancingquote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Australi hebben ze door hun lockdowns het volgende monster al weer gecreerd.
[ twitter ]
Het RSV virus is het belangrijkste verkoudheid virus wat er is. Maar voor kinderen kan het schadelijk zijn. Maar omdat je het eigenlijk elk jaar krijgt heb je er amper klachten van. Maar door dat mensen veel minder met elkaar om zijn gegaan voor een bepaald periode is je immuunsysteem een stuk zwakker. Daarom gaat dat virus nu door het dak heen daarzo.
Dus Belgische pretparken en wellnescentra hebben helemaal geen inhoudelijk oordeel gekregen.quote:Coronamaatregelen - Verlenging sluiting pretparken en wellnescentra– schorsing verworpen
Bij arresten nrs. 249.918 en 249.919 van 25 februari 2021 verwerpt de Raad van State de vorderingen tot schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid ingesteld tegen de verlenging van de sluiting van de pretparken en de wellnesscentra tot 1 april 2021.
De verzoekende partijen stellen in beide zaken dat hun vordering uiterst dringend is omdat zij door het sluitingsgebod een financieel nadeel ondergaan met een impact die hen in “going concern problemen” dreigt te brengen. De verzoekende partijen laten evenwel na om concrete, precieze en verifieerbare gegevens te verstrekken die toelaten op een transparante wijze een globaal inzicht te krijgen op hun “going concern problemen” die hen zouden bedreigen.
Het systeem is niet onveilig.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:01 schreef Megumi het volgende:
Krijg net wel iets grappigs binnen ik quote de GGD:
Als u zich wil laten vaccineren, worden uw persoonsgegevens opnieuw in hetzelfde systeem (CoronIT) verwerkt
Dus met andere woorden ze blijven je gegevens registreren in een onveilig computer systeem.Pruts werk dus weer overheids ICT.
Nee juist ik vroeg om het anoniem maken van mijn gegevens. Maar bij de GGD is dat dus hetzelfde als verwijderen. Los daarvan vertrouw ik mijn huisarts meer dan een helpdesk medewerker van de GGD. Na een contactonderzoeksmelding zou ik nu steenrijk moeten zijn volgens de ineens toegenomen spam mail enz.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het systeem is niet onveilig.
Ik neem aan dat jij gevraagd hebt om je gegevens te verwijderen?
Ik zie dat ook niet werken. Wat moet je dan nog doen? De R van de Britse variant is al boven de 1. Alles is al dicht. Wat moet je dan doen? Een dagklok? En dan R=0,9? Hoe lang moet je het dan wel niet volhouden. En als je het los doet begint het binnen no-time weer.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:
En dat vind je verrassend?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee juist ik vroeg om het anoniem maken van mijn gegevens. Maar bij de GGD is dat dus hetzelfde als verwijderen.
Wel een wat rare opmerking? Dus als je blijft werken met een onveilig systeem is het ineens wel veilig?quote:
?quote:• Als u zich net heeft laten testen kan de uitslag van de test niet worden ontvangen.
• Als u zich wil laten vaccineren, worden uw persoonsgegevens opnieuw in hetzelfde systeem (CoronIT) verwerkt.
Nee, het is gewoon geen onveilig systeem.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wel een wat rare opmerking? Dus als je blijft werken met een onveilig systeem is het ineens wel veilig?
Op zich niet natuurlijk. Maar daar verder op in gaan is denk ik off topic.quote:
Duidelijk wel dus. Maar je kan best gelijk hebben en zijn nieuwsberichten over datalekken bij de GGD en het doorverkopen van data nepnieuws en heeft het OM onterecht wat jongeren opgepakt?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon geen onveilig systeem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |