Landsadvocaat gaat het druk krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:50 schreef maan_man het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar volgens mij heb ik deze nog niet voorbij zien komen. De volgende groep wil naar de rechter:
[..]
Iets met kruik en water... ofwel terugdenkend aan 1989 oostblok, op een gegeven moment houden ze het niet meer en moet er toegegeven worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Helpt dat ook niet doen we gewoon een dagklok. Beetje je leven normaal willen leiden, onnadenkend volk.
Het zit 'm in de uitspraakquote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bij gymmen moet ik altijd aan apenkooien denken.
Jaap ook, als hij bij al die zaken moet komen uitleggen waarom alles dicht moet blijven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Landsadvocaat gaat het druk krijgen.
Een betere onderbouwing dan Jaap die wat random grafiekjes laat zien hebben ze dan ook niet de laatste tijd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jaap ook, als hij bij al die zaken moet komen uitleggen waarom alles dicht moet blijven.
Wat stel je voor? Alles moet kapot beleid? Het is niet houdbaar.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:39 schreef TheVoice4ever het volgende:
sorry ik ben pissig, waarom zijn wij niet zoals de duitsers, die luisteren tenminste wel naar regering
Ik ben niet zo thuis in de laatste politieke ontwikkelingen in Duitsland, maar vergeet niet dat hier 2 weken geleden (of zelfs nog korter) nog werd beweerd dat 80% achter het beleid stond, Belgen leken heel lang heel volgzaam, maar daar begint het ook te borrelen. Iets zegt mij dat het in Duitsland misschien ook maar schijn is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:39 schreef TheVoice4ever het volgende:
sorry ik ben pissig, waarom zijn wij niet zoals de duitsers, die luisteren tenminste wel naar regering
Ik las iets over dat ziekenhuisopnames niet stijgen? Maar dat lijkt me nogal wiedes als het pas een week aan het stijgen is?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Britse variant: geloven we. Derde golf: nee.
Het zijn weekoverzichten, uiteraard zijn er verschillen per dag, dat is nu ook zo.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Ga vooral niet in op het feit dat je dus compleet verkeerde info post. De laatste werkdagen van januari (27-29) werd er meer getest dan jij beweert. In de eerste week van februari (1-5) elke dag meer dan 30,000 tests.
Please, zou je hier de 54.000 van gisteren en 58.000 van vandaag willen bijzetten voor het effect?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was naar hoeveel meer er getest werd vs positief heb ik mij ook maar even verdiept in die open-data
Dit is het resultaat tot nu:
Link : https://rivm.useless.nl/positief.php
De gegevens lopen ongeveer 2 dagen achter.
Kun je die ook declareren bij het RIVM?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:59 schreef Gunner het volgende:
Sinds vandaag ben ik ook naar het kijken maar een nieuwe golf. De achtste welteverstaan. (Derde is beetje passé immers) Die met een R-achtige uitvoering zijn wel redelijk fraai. Wel toepasselijk.
Bedankt Jaap/Marion/Mark/Hugo/ab/Diederik/Ernst. Doorstrepen wie je niet van toepassing vind.
Daarom is een volk altijd sterker dan een overheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:54 schreef diedrick het volgende:
[..]
Iets met kruik en water... ofwel terugdenkend aan 1989 oostblok, op een gegeven moment houden ze het niet meer en moet er toegegeven worden.
Als het moet knuffelen we in de zomer het hele rivm de moeder.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Geen terras want dan zijn er teveel reisbewegingen en contacten.
Dan gaan ze hutje mutje in het park zitten.
Kwartje valt niet dat mensen dit linksom of rechtsom toch gaan doen.
Los van dat het achterlijk is want vluchtig contact en buiten.
Op deze manier gaat het rivm in de zomer ook moeilijk doen over het strand.
Als je hier al pissig om wordt, wat zal je dan een zwaar leven hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:39 schreef TheVoice4ever het volgende:
dat blijkt in belarus en myanmarquote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom is een volk altijd sterker dan een overheid.
In de zomer zijn er al zoveel mensen gevaccineerd dat het totaal geen issue meer zou moeten zijn op een strand.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
De krantenberichten zijn vorig jaar al geschreven, ze hoeven alleen de datum te veranderen. Nieuwe golf, drukke stranden, dit dat.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat is een beetje gek want ik wil niet iedereen besmet hebben of aan het zuurstof.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 09:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Gretzl is beste te vergelijken met jezelf alleen dan net tegenovergesteld.
Ik dacht, even Twitter profiel opzoeken. In haar bio: Working for #zeroCovidquote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:11 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Is test 1 niet positief bij kinderen dan moeten we test 2 maar gebruiken. Want we moeten kinderen positief zien te krijgen. Sommige zijn de weg echt kwijt aan het raken en alleen maar bezig met tunnelvisie.
In ieder geval niet in Saudi-Arabië, Bahrein e.d.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:32 schreef Vasilevski het volgende:
Ben altijd heel benieuwd naar de lijst met landen waar zo'n korte, harde lockdown is ingevoerd en binnen 3 weken weer opgeheven zodat iedereen naar de kroeg kon.
Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Vietnam en Zuid-Korea worden altijd opgegooid als succeslanden. Daar is de kroeg toch zeker wel al maanden open?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:32 schreef Vasilevski het volgende:
Ben altijd heel benieuwd naar de lijst met landen waar zo'n korte, harde lockdown is ingevoerd en binnen 3 weken weer opgeheven zodat iedereen naar de kroeg kon.
Dat is slechts een paar keer gelukt, maar alleen in landen waar die zerocovid strategie gelukt is. Dat zijn er maar een paar.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:32 schreef Vasilevski het volgende:
Gewoon accepteren dat Covid in bepaalde vorm zal blijven en het met vaccineren reduceren tot een seizoensgriepje of -verkoudheid. Daarna lekker weer normaal gaan doen met z'n allen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Het hele zero covid is naar mijn mening alleen nog maar verder investeren op nutteloos pad.
We zitten al maanden in lockdown met het gevolg dat we het virus nog steeds niet de baas zijn dus gooien we er nog maar meer repressie tegenaan.
Er komen interessante tijden aan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Het hele zero covid is naar mijn mening alleen nog maar verder investeren op nutteloos pad.
We zitten al maanden in lockdown met het gevolg dat we het virus nog steeds niet de baas zijn dus gooien we er nog maar meer repressie tegenaan.
Wat is 'hommeles' precies?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:38 schreef asco het volgende:
[..]
Er komen interessante tijden aan.
Ik ben er van overtuigd dat we niet op deze voet verder zullen gaan.
Het moment dat de klok vooruit gaat én het mooi weer wordt is het hommeles 2.0.
En dan zit er ook nog een fraaie verkiezing tussen.
An sich is dit voor de neutrale toeschouwer een prachtige wedstrijd.
Kinderen met wattenstaafjes in hun reet porrenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:11 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Is test 1 niet positief bij kinderen dan moeten we test 2 maar gebruiken. Want we moeten kinderen positief zien te krijgen. Sommige zijn de weg echt kwijt aan het raken en alleen maar bezig met tunnelvisie.
In Australië hebben ze door hun lockdowns het volgende monster al weer gecreëerd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Vietnam en Zuid-Korea worden altijd opgegooid als succeslanden. Daar is de kroeg toch zeker wel al maanden open?
Ohnee...
1) (Bargoens, 1914) ruziequote:
Ok maar ruzie tussen wie? Ik snap hem nietquote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:41 schreef asco het volgende:
[..]
1) (Bargoens, 1914) ruzie
2) (Bargoens, 1914) twist
3) ruzie (toon de herkomst via de etymologiebank)
4) ruzie Jaar van herkomst: 1653 (WNT )
5) (Amsterdams) twist, herrie, ruzie, narigheid
Tussen de bevolking en de overheid betreffende de lockdown?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok maar ruzie tussen wie? Ik snap hem niet
Het is meer een deel van de bevolking. Ik denk zelfs een minderheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:46 schreef asco het volgende:
[..]
Tussen de bevolking en de overheid betreffende de lockdown?
Lijkt me niet. De overheid is vrij gevoelig voor druk vanuit de bevolking en als straks de ziekenhuisbezetting nog harder daalt door vaccinaties zullen verdere versoepelingen zonder al te veel gemor gerealiseerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:46 schreef asco het volgende:
[..]
Tussen de bevolking en de overheid betreffende de lockdown?
Echt een geweldig plan dat social distancingquote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Australië hebben ze door hun lockdowns het volgende monster al weer gecreëerd.
[ twitter ]
Het RSV virus is het belangrijkste verkoudheid virus wat er is. Maar voor kinderen kan het schadelijk zijn. Maar omdat je het eigenlijk elk jaar krijgt heb je er amper klachten van. Maar door dat mensen veel minder met elkaar om zijn gegaan voor een bepaald periode is je immuunsysteem een stuk zwakker. Daarom gaat dat virus nu door het dak heen daarzo.
Dus Belgische pretparken en wellnescentra hebben helemaal geen inhoudelijk oordeel gekregen.quote:Coronamaatregelen - Verlenging sluiting pretparken en wellnescentra– schorsing verworpen
Bij arresten nrs. 249.918 en 249.919 van 25 februari 2021 verwerpt de Raad van State de vorderingen tot schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid ingesteld tegen de verlenging van de sluiting van de pretparken en de wellnesscentra tot 1 april 2021.
De verzoekende partijen stellen in beide zaken dat hun vordering uiterst dringend is omdat zij door het sluitingsgebod een financieel nadeel ondergaan met een impact die hen in “going concern problemen” dreigt te brengen. De verzoekende partijen laten evenwel na om concrete, precieze en verifieerbare gegevens te verstrekken die toelaten op een transparante wijze een globaal inzicht te krijgen op hun “going concern problemen” die hen zouden bedreigen.
Het systeem is niet onveilig.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:01 schreef Megumi het volgende:
Krijg net wel iets grappigs binnen ik quote de GGD:
Als u zich wil laten vaccineren, worden uw persoonsgegevens opnieuw in hetzelfde systeem (CoronIT) verwerkt
Dus met andere woorden ze blijven je gegevens registreren in een onveilig computer systeem.Pruts werk dus weer overheids ICT.
Nee juist ik vroeg om het anoniem maken van mijn gegevens. Maar bij de GGD is dat dus hetzelfde als verwijderen. Los daarvan vertrouw ik mijn huisarts meer dan een helpdesk medewerker van de GGD. Na een contactonderzoeksmelding zou ik nu steenrijk moeten zijn volgens de ineens toegenomen spam mail enz.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het systeem is niet onveilig.
Ik neem aan dat jij gevraagd hebt om je gegevens te verwijderen?
Ik zie dat ook niet werken. Wat moet je dan nog doen? De R van de Britse variant is al boven de 1. Alles is al dicht. Wat moet je dan doen? Een dagklok? En dan R=0,9? Hoe lang moet je het dan wel niet volhouden. En als je het los doet begint het binnen no-time weer.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:
En dat vind je verrassend?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee juist ik vroeg om het anoniem maken van mijn gegevens. Maar bij de GGD is dat dus hetzelfde als verwijderen.
Wel een wat rare opmerking? Dus als je blijft werken met een onveilig systeem is het ineens wel veilig?quote:
?quote:• Als u zich net heeft laten testen kan de uitslag van de test niet worden ontvangen.
• Als u zich wil laten vaccineren, worden uw persoonsgegevens opnieuw in hetzelfde systeem (CoronIT) verwerkt.
Nee, het is gewoon geen onveilig systeem.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wel een wat rare opmerking? Dus als je blijft werken met een onveilig systeem is het ineens wel veilig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |