Ik zou liever zien dat ze hun fout erkennen en de parken open laten en de horeca (buiten) openen. Waarom zou je parken sluiten om horeca blij te maken als dat epidemiologisch gezien niets uithaalt?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat is begrijpelijk. Ik zou dan liever zien dat men wat meer zou handhaven in die parken.
Dat laatste klopt ja. Ik weet ook niet, ik kan alleen maar logische redenen bedenken waarom het niet verstandig zou zijn en dan ga ik er vanuit in al mijn naïviteit dat men er in het kabinet ook over nadenkt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien. Het is volgens mij onduidelijk of het überhaupt ter sprake is gekomen. Er was een OMT-lid die zei dat ze er niet naar gevraagd zijn, toch?
Hetzelfde wanneer er een groep ongeoorloofd demonstreert.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen doen als je die beelden van het Vondelpark afgelopen week ziet. Wat wil je doen met een handvol BOA's?
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat ze hun fout erkennen en de parken open laten en de horeca (buiten) openen. Waarom zou je parken sluiten om horeca blij te maken als dat epidemiologisch gezien niets uithaalt?
Volgens mij snap je nog steeds het verschil niet tussen de aanpak die C19 Red Team bepleitte en wat er uiteindelijk in de praktijk in kleine stapjes door het kabinet is uitgerold (een ellenlange semi-lockdown met grotendeels adviezen en nauwelijks dwang, waardoor iedereen die nog steeds schijt had aan de maatregelen zich er grotendeels aan kon ontdekken).quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het C19 Red Team is vanaf de zomer aan het roeptoeteren geweest dat het harder en strenger moest. Toen het eenmaal harder en strenger was was het niet leuk meer en wilde het C19 Red Team niet meer meedoen aan de discussie. Zoals ze hier noemden:
[..]
Weet je nog, in oktober? Toen het C19 Red Team zei: Met een korte harde lockdown gaan we binnen no-time richting de 0, dan kan er weer meer. Tot in december zelfs Wim Schellekens zei dat de maatregelen die eraan kwamen wel heel heftig waren?
Op het moment dat je horeca buiten opent zullen meer mensen die gaan opzoeken. Dat is een gecontroleerde omgeving buiten, waar op een veel betere manier afstand gehouden wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.
Je kan helemaal niet stellen dat het epidemiologisch niets uithaalt. Jaja, je loopt nauwelijks besmettingen in buitenlucht op, maar daar gaat het dan ook niet om. Het zorgt voor massaal verkeer er naar toe, etc.
Het 'verkeer' is toch ook vaak buiten? En vaak in je eentje?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.
Je kan helemaal niet stellen dat het epidemiologisch niets uithaalt. Jaja, je loopt nauwelijks besmettingen in buitenlucht op, maar daar gaat het dan ook niet om. Het zorgt voor massaal verkeer er naar toe, etc.
Ja, tot iemand 2 biertjes op heeft. Weg controle, welkom chaos.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op het moment dat je horeca buiten opent zullen meer mensen die gaan opzoeken. Dat is een gecontroleerde omgeving buiten, waar op een veel betere manier afstand gehouden wordt.
Wat zorgt dan wel voor pieken?quote:Dat massale verkeer ernaartoe was er ook bij de demonstraties die er waren e.d., dat heeft ook niet voor die pieken gezorgd.
In december noemde Wim Schellekens de lockdown die we in gingen nog een 'heel zware lockdown die niet lang vol te houden is' en dat die lockdown zwaarder was dan hij had gedacht. Een 'echte' lockdown is een hippe term die gebruikt wordt om de doelpalen te verschuiven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Volgens mij snap je nog steeds het verschil niet tussen de aanpak die C19 Red Team bepleitte en wat er uiteindelijk in stapjes door het kabinet is uitgerold (een semi-lockdown met grotendeels adviezen en nauwelijks dwang, waardoor iedereen die nog steeds schijt had aan de maatregelen zich er grotendeels aan kon ontdekken).
C19 Red Team wilde een echte lockdown, kort en streng waarbij iedereen een aantal weken binnen zou blijven. Wat het Parijse bestuur nu ook voorstaat. Daarmee binnen no-time een paar halveringen teruggaan, waarna je met een goed functionerend TTI-beleid de oplaaiende COVID-vuurtjes wel effectief kunt uittrappen. Dan ontkom je niet aan een quarantaineplicht en goede inreiscontroles (het laatste heeft het kabinet pas veel te laat werk van gemaakt).
Een serieuze lockdown is het ultieme paardenmiddel dat je gebruikt als de situatie eenmaal oncontroleerbaar is. Landen als Taiwan en Zuid-Korea hebben al die tijd geen gebruik hoeven te maken van een lockdown zoals die in veel Europese landen van kracht is.
Als ik nu besluit om met vrienden af te spreken op een terras moet ik er naar toe. Ik woon niet in een stad, we hebben 1 terras hier in het dorp maar ik ga liever naar de stad die wat centraler ligt voor al mijn vrienden. Ik wil graag wat drinken dus ga niet met de auto, dus moet ik met de bus of de trein. Datzelfde geld voor al mijn vrienden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Het 'verkeer' is toch ook vaak buiten? En vaak in je eentje?
Als ik nu besluit met vrienden af te spreken op een terras, en we achten de besmettingen aldaar onwaarschijnlijk, waar moet ik elders dan nog wel wat gaan bijdragen?
Wat wel voor pieken zorgt? Volgens het RIVM staat werk vrij hoog na thuis. Ik weet het, ze worden ergens besmet. De literatuur is het er wel flink over eens dat dat niet buiten is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, tot iemand 2 biertjes op heeft. Weg controle, welkom chaos.
[..]
Wat zorgt dan wel voor pieken?
Dat kun je niet stellen denk ik. Er wordt veel meer getest, en inderdaad is het percentage lager. Maar het aantal testen stijgt deels natuurlijk ook omdat er meer mensen zijn met klachten. Dat zal enerzijds komen door misschien hooikoorts of verkoudheidsvirussen, maar zo te zien toch ook echt doordat meer mensen Corona krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt dagelijks nav het aantal positief en het percentage positief exact uitrekenen hoeveel mensen getest zijn.
Kijkende naar de afgelopen dagen zijn dat er ruim boven de 50.000.per dag, terwijl dat er tot voor kort, voor de vorstperiode 27.500 per dag waren, en nu dus het dubbele, of meer dan het dubbele.
Je kunt dan niet spreken van een stijging, of beweren aantal besmettingen weer omhoog, aantal besmettingen is nl fors afgenomen. IMO
Ik hoop echt dat de daling van de ziekenhuisbezetting doorzet, want het bevalt me niks hoe dat is gestagneerd de afgelopen tijd.quote:
We lijken nogal een overschot te gaan krijgen. Vraag me af wat we met de resterende vaccins gaan doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Eind juni tussen 60-70% gevaccineerd, dan zijn we er vanaf denk ik!![]()
Wellicht, maar de opnames dalen al een tijdje, evenals de bezetting. Het zou best harder kunnen gaan vanaf nu.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
Zou die daling in ziekenhuisopnames niet een eerste vaccinatie-effect kunnen zijn?
Dit is puur op basis van het aantal leveringen, maar bv voor AstraZeneca geldt dat er 3 maanden tussen het eerste en tweede shot moet zitten. Het lijkt me dat dat de boel nog wat naar achteren schuift, of niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Eind juni tussen 60-70% gevaccineerd, dan zijn we er vanaf denk ik!![]()
Met winst doorverkopen aan Afrika.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:23 schreef galantis het volgende:
[..]
We lijken nogal een overschot te gaan krijgen. Vraag me af wat we met de resterende vaccins gaan doen.
Marktplaatsquote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:23 schreef galantis het volgende:
[..]
We lijken nogal een overschot te gaan krijgen. Vraag me af wat we met de resterende vaccins gaan doen.
Bewaren voor het geval we jaarlijks ingeënt moeten worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Van de 3 genoemde opties hierboven spreekt deze mij toch het meest aanquote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bewaren voor het geval we jaarlijks ingeënt moeten worden.
Als men bang is voor de volgende golf, kan men nooit in de zee zwemmen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoe is de sfeer hier eigenlijk, wordt er al geloofd in de Britse variant en derde golf? Want daar was nogal veel scepsis over. Leiden recente cijfers tot toegenomen vertrouwen in het RIVM?
Ik vermoed van niet, maar ik probeer het toch even
Dat het nog steeds niet bij ze binnenkomt dat het beter is om die drukte te spreiden door middel van open terrasjes. Want mensen gaan toch wel naar buiten met dit weer. Zorg er dan voor dat het zo verantwoord mogelijk gebeurd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:21 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Over drie weken de Vondelpark piek jongens.
Exact.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat het nog steeds niet bij ze binnenkomt dat het beter is om die drukte te spreiden door middel van open terrasjes. Want mensen gaan toch wel naar buiten met dit weer. Zorg er dan voor dat het zo verantwoord mogelijk gebeurd.
Nee joh, gewoon een hek om het Vondelpark zetten. Dan wordt het morgen te druk op het Museumplein en in het Sarphatipark, en dan doen we die ook dicht. Dat is een veel betere oplossing!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat het nog steeds niet bij ze binnenkomt dat het beter is om die drukte te spreiden door middel van open terrasjes. Want mensen gaan toch wel naar buiten met dit weer. Zorg er dan voor dat het zo verantwoord mogelijk gebeurd.
Helpt dat ook niet doen we gewoon een dagklok. Beetje je leven normaal willen leiden, onnadenkend volk.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon een hek om het Vondelpark zetten. Dan wordt het morgen te druk op het Museumplein en in het Sarphatipark, en dan doen we die ook dicht. Dat is een veel betere oplossing!
Maar die ze gaan ze nooit inzetten joh.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Helpt dat ook niet doen we gewoon een dagklok. Beetje je leven normaal willen leiden, onnadenkend volk.
Britse variant: geloven we. Derde golf: nee.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoe is de sfeer hier eigenlijk, wordt er al geloofd in de Britse variant en derde golf? Want daar was nogal veel scepsis over. Leiden recente cijfers tot toegenomen vertrouwen in het RIVM?
Ik vermoed van niet, maar ik probeer het toch even
Een openbaar gemeente park?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:40 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom niet gewoon het park sluiten en dan toegangskaarten verkopen?
Dat hebben ze al, heet Artis en mag niet open.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:40 schreef MoreDakka het volgende:
Dagelijks hier om 15:16 in dit topique.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:42 schreef ZarB het volgende:
Aangezien de maatregelen zijn om de zorg te ontlasten: hoe gaat het met de ziekenhuisbezetting? Nu.nl heeft deze info geschrapt uit hun dagelijkse besmettingsartikel. Je zou dus bijna denken dat het goed gaat?
Ja dus? Ze sluiten het park nu ook steeds als het 'te druk' wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een openbaar gemeente park?
Daar is al entree voor betaald in de vorm van gemeente belasting.
Dat is anders. Niet om een inkomstenbron te genereren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja dus? Ze sluiten het park nu ook steeds als het 'te druk' wordt.
quote:Kermiswereld bereidt zich voor op rechtszaak tegen de staat
De kermisbranche wil een rechtszaak aanspannen tegen de staat, omdat nog volkomen onduidelijk is wanneer kermissen weer plaats kunnen vinden. Ook zijn kermisondernemers niet tevreden over een steunpakket van 10,5 miljoen euro. Veel exploitanten komen daar namelijk niet voor in aanmerking.
Die financiële bijdrage is beschikbaar voor kermismensen die van oktober tot en met maart geen inkomsten hebben. Exploitanten die begin oktober nog op een kermis stonden, komen daardoor van een koude kermis thuis.
"Als je nu nog één dag in Leiden hebt gestaan op 3 oktober, dan krijg je helemaal geen steun", verzucht bestuurslid Hans van Tol van kermisbond Bovak, bekend van zijn Turbo Polyp. "Terwijl wij hadden gezegd dat ons seizoen loopt tot medio oktober."
Onzichtbaar
Van Tol vindt het bizar dat er zo veel aandacht is voor terrassen en de horeca, terwijl kermisexploitanten nagenoeg "onzichtbaar" zijn in de coronadiscussie. Volgens hem kunnen kermissen perfect veilig georganiseerd worden. "Wij willen weer perspectief."
De voorbereidingen voor de rechtszaak zijn inmiddels gestart. Van Tol laat weten dat de kermiswereld de laatste ontwikkelingen rond het coronabeleid nog wil afwachten. Dat zou de zaak alleen maar sterker maken, denkt het bestuurslid.
https://www.looopings.nl/(...)-tegen-de-staat.html
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:40 schreef MoreDakka het volgende:
Bij gymmen moet ik altijd aan apenkooien denken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:53 schreef Dimachaerus het volgende:
Vanaf 3 maart weer lekker buiten gymmen bij de sportschool
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |