abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198219121
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, dat is begrijpelijk. Ik zou dan liever zien dat men wat meer zou handhaven in die parken.
Ik zou liever zien dat ze hun fout erkennen en de parken open laten en de horeca (buiten) openen. Waarom zou je parken sluiten om horeca blij te maken als dat epidemiologisch gezien niets uithaalt?
pi_198219135
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Misschien. Het is volgens mij onduidelijk of het überhaupt ter sprake is gekomen. Er was een OMT-lid die zei dat ze er niet naar gevraagd zijn, toch?
Dat laatste klopt ja. Ik weet ook niet, ik kan alleen maar logische redenen bedenken waarom het niet verstandig zou zijn en dan ga ik er vanuit in al mijn naïviteit dat men er in het kabinet ook over nadenkt.
pi_198219147
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen doen als je die beelden van het Vondelpark afgelopen week ziet. Wat wil je doen met een handvol BOA's?
Hetzelfde wanneer er een groep ongeoorloofd demonstreert.
pi_198219168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou liever zien dat ze hun fout erkennen en de parken open laten en de horeca (buiten) openen. Waarom zou je parken sluiten om horeca blij te maken als dat epidemiologisch gezien niets uithaalt?
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.

Je kan helemaal niet stellen dat het epidemiologisch niets uithaalt. Jaja, je loopt nauwelijks besmettingen in buitenlucht op, maar daar gaat het dan ook niet om. Het zorgt voor massaal verkeer er naar toe, etc.
pi_198219176
Elke dag rond hetzelfde tijdstip een paar users die bij de dagcijfers nuttige informatie en cijfers posten.

En eentje die hele lappen tekst met gezever en eindeloze Twitter-draadjes post over waarom het allemaal hopeloos is en we allemaal naar de maan gaan.

Je leest dat toch in een wat ander licht als je weet hoe ZeroCovid-groepen wereldwijd te werk gaan, b.v. uit Ierland: “Look for ways to increase insecurity, anxiety and uncertainty” – Zero Covid document
  vrijdag 26 februari 2021 @ 15:56:38 #206
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198219205
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het C19 Red Team is vanaf de zomer aan het roeptoeteren geweest dat het harder en strenger moest. Toen het eenmaal harder en strenger was was het niet leuk meer en wilde het C19 Red Team niet meer meedoen aan de discussie. Zoals ze hier noemden:
[..]
Weet je nog, in oktober? Toen het C19 Red Team zei: Met een korte harde lockdown gaan we binnen no-time richting de 0, dan kan er weer meer. Tot in december zelfs Wim Schellekens zei dat de maatregelen die eraan kwamen wel heel heftig waren?

Volgens mij snap je nog steeds het verschil niet tussen de aanpak die C19 Red Team bepleitte en wat er uiteindelijk in de praktijk in kleine stapjes door het kabinet is uitgerold (een ellenlange semi-lockdown met grotendeels adviezen en nauwelijks dwang, waardoor iedereen die nog steeds schijt had aan de maatregelen zich er grotendeels aan kon ontdekken).

C19 Red Team wilde een echte lockdown, kort en streng waarbij iedereen een aantal weken binnen MOET blijven. Wat het Parijse bestuur nu ook voorstelt. De werking van een echte lockdown is evident. Daarmee binnen no-time een paar halveringen teruggaan, waarna je met een goed functionerend TTI-beleid de oplaaiende COVID-vuurtjes wel effectief kunt uittrappen voordat ze weer voor grootschalige lokale uitbraken zorgen. Dan ontkom je niet aan een quarantaineplicht en goede inreiscontroles (het laatste heeft het kabinet pas veel te laat werk van gemaakt).

Een serieuze lockdown is het ultieme paardenmiddel dat je gebruikt als de situatie eenmaal oncontroleerbaar is. Landen als Taiwan en Zuid-Korea hebben al die tijd geen gebruik hoeven te maken van een lockdown zoals die in veel Europese landen van kracht is.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198219211
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.

Je kan helemaal niet stellen dat het epidemiologisch niets uithaalt. Jaja, je loopt nauwelijks besmettingen in buitenlucht op, maar daar gaat het dan ook niet om. Het zorgt voor massaal verkeer er naar toe, etc.
Op het moment dat je horeca buiten opent zullen meer mensen die gaan opzoeken. Dat is een gecontroleerde omgeving buiten, waar op een veel betere manier afstand gehouden wordt.

Dat massale verkeer ernaartoe was er ook bij de demonstraties die er waren e.d., dat heeft ook niet voor die pieken gezorgd.
pi_198219229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het 'verkeer' is toch ook vaak buiten? En vaak in je eentje?
Als ik nu besluit met vrienden af te spreken op een terras, en we achten de besmettingen aldaar onwaarschijnlijk, waar moet ik elders dan nog wel wat gaan bijdragen?
I'll give you something to do
pi_198219248
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Op het moment dat je horeca buiten opent zullen meer mensen die gaan opzoeken. Dat is een gecontroleerde omgeving buiten, waar op een veel betere manier afstand gehouden wordt.
Ja, tot iemand 2 biertjes op heeft. Weg controle, welkom chaos.

quote:
Dat massale verkeer ernaartoe was er ook bij de demonstraties die er waren e.d., dat heeft ook niet voor die pieken gezorgd.
Wat zorgt dan wel voor pieken?
pi_198219268
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Volgens mij snap je nog steeds het verschil niet tussen de aanpak die C19 Red Team bepleitte en wat er uiteindelijk in stapjes door het kabinet is uitgerold (een semi-lockdown met grotendeels adviezen en nauwelijks dwang, waardoor iedereen die nog steeds schijt had aan de maatregelen zich er grotendeels aan kon ontdekken).

C19 Red Team wilde een echte lockdown, kort en streng waarbij iedereen een aantal weken binnen zou blijven. Wat het Parijse bestuur nu ook voorstaat. Daarmee binnen no-time een paar halveringen teruggaan, waarna je met een goed functionerend TTI-beleid de oplaaiende COVID-vuurtjes wel effectief kunt uittrappen. Dan ontkom je niet aan een quarantaineplicht en goede inreiscontroles (het laatste heeft het kabinet pas veel te laat werk van gemaakt).

Een serieuze lockdown is het ultieme paardenmiddel dat je gebruikt als de situatie eenmaal oncontroleerbaar is. Landen als Taiwan en Zuid-Korea hebben al die tijd geen gebruik hoeven te maken van een lockdown zoals die in veel Europese landen van kracht is.
In december noemde Wim Schellekens de lockdown die we in gingen nog een 'heel zware lockdown die niet lang vol te houden is' en dat die lockdown zwaarder was dan hij had gedacht. Een 'echte' lockdown is een hippe term die gebruikt wordt om de doelpalen te verschuiven.

Ik begrijp prima de aanpak die het C19 Red Team bepleitte. Punt is dat die aanpak nergens op gebaseerd is, behalve dat het in Australië gewerkt heeft. De lockdown die we hier hadden/hebben is aan de zware kant, ook al heeft een hele kleine groep schijt aan sommige maatregelen.

Het is zo makkelijk om als C19 Red Team vanaf de zijlijn te blèren dat dingen anders moeten. Dan wordt het plan dat je voorstaat uitgevoerd en heeft het niet voldoende effect en is het antwoord: Ja nee, het is niet zwaar genoeg, dit is niet wat we bedoelden.

Ik heb 't vaker gezegd, maar het zou het C19 Red Team sieren een duidelijke keuze te maken. Of ze willen serieus het gesprek met de overheid aan en gaan constructief hun bijdrage leveren of ze stoppen met deze onzin verspreiden.

Er wordt van Willem Engel gezegd dat hij lasterlijke uitspraken doet en gevaarlijke uitspraken doet, dat doen clubs als het C19 Red Team net zo goed.
pi_198219271
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:58 schreef galantis het volgende:

[..]

Het 'verkeer' is toch ook vaak buiten? En vaak in je eentje?
Als ik nu besluit met vrienden af te spreken op een terras, en we achten de besmettingen aldaar onwaarschijnlijk, waar moet ik elders dan nog wel wat gaan bijdragen?
Als ik nu besluit om met vrienden af te spreken op een terras moet ik er naar toe. Ik woon niet in een stad, we hebben 1 terras hier in het dorp maar ik ga liever naar de stad die wat centraler ligt voor al mijn vrienden. Ik wil graag wat drinken dus ga niet met de auto, dus moet ik met de bus of de trein. Datzelfde geld voor al mijn vrienden.

Erg fijn dat er veel mensen op loopafstand van een terras wonen, maar voor heel veel andere mensen is dat niet het geval, en dus creëer je drukte op plekken waar je dat niet wil.
pi_198219300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, tot iemand 2 biertjes op heeft. Weg controle, welkom chaos.
[..]

Wat zorgt dan wel voor pieken?
Wat wel voor pieken zorgt? Volgens het RIVM staat werk vrij hoog na thuis. Ik weet het, ze worden ergens besmet. De literatuur is het er wel flink over eens dat dat niet buiten is.
pi_198219311
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198219324
InRetail naar de rechter voor heropening winkels op een veilige manier
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198219332
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef Za het volgende:

[..]

Je kunt dagelijks nav het aantal positief en het percentage positief exact uitrekenen hoeveel mensen getest zijn.

Kijkende naar de afgelopen dagen zijn dat er ruim boven de 50.000.per dag, terwijl dat er tot voor kort, voor de vorstperiode 27.500 per dag waren, en nu dus het dubbele, of meer dan het dubbele.

Je kunt dan niet spreken van een stijging, of beweren aantal besmettingen weer omhoog, aantal besmettingen is nl fors afgenomen. IMO
Dat kun je niet stellen denk ik. Er wordt veel meer getest, en inderdaad is het percentage lager. Maar het aantal testen stijgt deels natuurlijk ook omdat er meer mensen zijn met klachten. Dat zal enerzijds komen door misschien hooikoorts of verkoudheidsvirussen, maar zo te zien toch ook echt doordat meer mensen Corona krijgen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198219339
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:12:40 #220
12221 Tijn