Ik zou liever zien dat ze hun fout erkennen en de parken open laten en de horeca (buiten) openen. Waarom zou je parken sluiten om horeca blij te maken als dat epidemiologisch gezien niets uithaalt?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat is begrijpelijk. Ik zou dan liever zien dat men wat meer zou handhaven in die parken.
Dat laatste klopt ja. Ik weet ook niet, ik kan alleen maar logische redenen bedenken waarom het niet verstandig zou zijn en dan ga ik er vanuit in al mijn naïviteit dat men er in het kabinet ook over nadenkt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien. Het is volgens mij onduidelijk of het überhaupt ter sprake is gekomen. Er was een OMT-lid die zei dat ze er niet naar gevraagd zijn, toch?
Hetzelfde wanneer er een groep ongeoorloofd demonstreert.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen doen als je die beelden van het Vondelpark afgelopen week ziet. Wat wil je doen met een handvol BOA's?
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat ze hun fout erkennen en de parken open laten en de horeca (buiten) openen. Waarom zou je parken sluiten om horeca blij te maken als dat epidemiologisch gezien niets uithaalt?
Volgens mij snap je nog steeds het verschil niet tussen de aanpak die C19 Red Team bepleitte en wat er uiteindelijk in de praktijk in kleine stapjes door het kabinet is uitgerold (een ellenlange semi-lockdown met grotendeels adviezen en nauwelijks dwang, waardoor iedereen die nog steeds schijt had aan de maatregelen zich er grotendeels aan kon ontdekken).quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het C19 Red Team is vanaf de zomer aan het roeptoeteren geweest dat het harder en strenger moest. Toen het eenmaal harder en strenger was was het niet leuk meer en wilde het C19 Red Team niet meer meedoen aan de discussie. Zoals ze hier noemden:
[..]
Weet je nog, in oktober? Toen het C19 Red Team zei: Met een korte harde lockdown gaan we binnen no-time richting de 0, dan kan er weer meer. Tot in december zelfs Wim Schellekens zei dat de maatregelen die eraan kwamen wel heel heftig waren?
Op het moment dat je horeca buiten opent zullen meer mensen die gaan opzoeken. Dat is een gecontroleerde omgeving buiten, waar op een veel betere manier afstand gehouden wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.
Je kan helemaal niet stellen dat het epidemiologisch niets uithaalt. Jaja, je loopt nauwelijks besmettingen in buitenlucht op, maar daar gaat het dan ook niet om. Het zorgt voor massaal verkeer er naar toe, etc.
Het 'verkeer' is toch ook vaak buiten? En vaak in je eentje?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.
Je kan helemaal niet stellen dat het epidemiologisch niets uithaalt. Jaja, je loopt nauwelijks besmettingen in buitenlucht op, maar daar gaat het dan ook niet om. Het zorgt voor massaal verkeer er naar toe, etc.
Ja, tot iemand 2 biertjes op heeft. Weg controle, welkom chaos.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op het moment dat je horeca buiten opent zullen meer mensen die gaan opzoeken. Dat is een gecontroleerde omgeving buiten, waar op een veel betere manier afstand gehouden wordt.
Wat zorgt dan wel voor pieken?quote:Dat massale verkeer ernaartoe was er ook bij de demonstraties die er waren e.d., dat heeft ook niet voor die pieken gezorgd.
In december noemde Wim Schellekens de lockdown die we in gingen nog een 'heel zware lockdown die niet lang vol te houden is' en dat die lockdown zwaarder was dan hij had gedacht. Een 'echte' lockdown is een hippe term die gebruikt wordt om de doelpalen te verschuiven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Volgens mij snap je nog steeds het verschil niet tussen de aanpak die C19 Red Team bepleitte en wat er uiteindelijk in stapjes door het kabinet is uitgerold (een semi-lockdown met grotendeels adviezen en nauwelijks dwang, waardoor iedereen die nog steeds schijt had aan de maatregelen zich er grotendeels aan kon ontdekken).
C19 Red Team wilde een echte lockdown, kort en streng waarbij iedereen een aantal weken binnen zou blijven. Wat het Parijse bestuur nu ook voorstaat. Daarmee binnen no-time een paar halveringen teruggaan, waarna je met een goed functionerend TTI-beleid de oplaaiende COVID-vuurtjes wel effectief kunt uittrappen. Dan ontkom je niet aan een quarantaineplicht en goede inreiscontroles (het laatste heeft het kabinet pas veel te laat werk van gemaakt).
Een serieuze lockdown is het ultieme paardenmiddel dat je gebruikt als de situatie eenmaal oncontroleerbaar is. Landen als Taiwan en Zuid-Korea hebben al die tijd geen gebruik hoeven te maken van een lockdown zoals die in veel Europese landen van kracht is.
Als ik nu besluit om met vrienden af te spreken op een terras moet ik er naar toe. Ik woon niet in een stad, we hebben 1 terras hier in het dorp maar ik ga liever naar de stad die wat centraler ligt voor al mijn vrienden. Ik wil graag wat drinken dus ga niet met de auto, dus moet ik met de bus of de trein. Datzelfde geld voor al mijn vrienden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Het 'verkeer' is toch ook vaak buiten? En vaak in je eentje?
Als ik nu besluit met vrienden af te spreken op een terras, en we achten de besmettingen aldaar onwaarschijnlijk, waar moet ik elders dan nog wel wat gaan bijdragen?
Wat wel voor pieken zorgt? Volgens het RIVM staat werk vrij hoog na thuis. Ik weet het, ze worden ergens besmet. De literatuur is het er wel flink over eens dat dat niet buiten is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, tot iemand 2 biertjes op heeft. Weg controle, welkom chaos.
[..]
Wat zorgt dan wel voor pieken?
Dat kun je niet stellen denk ik. Er wordt veel meer getest, en inderdaad is het percentage lager. Maar het aantal testen stijgt deels natuurlijk ook omdat er meer mensen zijn met klachten. Dat zal enerzijds komen door misschien hooikoorts of verkoudheidsvirussen, maar zo te zien toch ook echt doordat meer mensen Corona krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt dagelijks nav het aantal positief en het percentage positief exact uitrekenen hoeveel mensen getest zijn.
Kijkende naar de afgelopen dagen zijn dat er ruim boven de 50.000.per dag, terwijl dat er tot voor kort, voor de vorstperiode 27.500 per dag waren, en nu dus het dubbele, of meer dan het dubbele.
Je kunt dan niet spreken van een stijging, of beweren aantal besmettingen weer omhoog, aantal besmettingen is nl fors afgenomen. IMO
Ik hoop echt dat de daling van de ziekenhuisbezetting doorzet, want het bevalt me niks hoe dat is gestagneerd de afgelopen tijd.quote:
We lijken nogal een overschot te gaan krijgen. Vraag me af wat we met de resterende vaccins gaan doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Eind juni tussen 60-70% gevaccineerd, dan zijn we er vanaf denk ik!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |