abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198219121
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, dat is begrijpelijk. Ik zou dan liever zien dat men wat meer zou handhaven in die parken.
Ik zou liever zien dat ze hun fout erkennen en de parken open laten en de horeca (buiten) openen. Waarom zou je parken sluiten om horeca blij te maken als dat epidemiologisch gezien niets uithaalt?
pi_198219135
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Misschien. Het is volgens mij onduidelijk of het berhaupt ter sprake is gekomen. Er was een OMT-lid die zei dat ze er niet naar gevraagd zijn, toch?
Dat laatste klopt ja. Ik weet ook niet, ik kan alleen maar logische redenen bedenken waarom het niet verstandig zou zijn en dan ga ik er vanuit in al mijn naviteit dat men er in het kabinet ook over nadenkt.
pi_198219147
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen doen als je die beelden van het Vondelpark afgelopen week ziet. Wat wil je doen met een handvol BOA's?
Hetzelfde wanneer er een groep ongeoorloofd demonstreert.
pi_198219168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou liever zien dat ze hun fout erkennen en de parken open laten en de horeca (buiten) openen. Waarom zou je parken sluiten om horeca blij te maken als dat epidemiologisch gezien niets uithaalt?
Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.

Je kan helemaal niet stellen dat het epidemiologisch niets uithaalt. Jaja, je loopt nauwelijks besmettingen in buitenlucht op, maar daar gaat het dan ook niet om. Het zorgt voor massaal verkeer er naar toe, etc.
pi_198219176
Elke dag rond hetzelfde tijdstip een paar users die bij de dagcijfers nuttige informatie en cijfers posten.

En eentje die hele lappen tekst met gezever en eindeloze Twitter-draadjes post over waarom het allemaal hopeloos is en we allemaal naar de maan gaan.

Je leest dat toch in een wat ander licht als je weet hoe ZeroCovid-groepen wereldwijd te werk gaan, b.v. uit Ierland: “Look for ways to increase insecurity, anxiety and uncertainty” – Zero Covid document
  vrijdag 26 februari 2021 @ 15:56:38 #206
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198219205
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het C19 Red Team is vanaf de zomer aan het roeptoeteren geweest dat het harder en strenger moest. Toen het eenmaal harder en strenger was was het niet leuk meer en wilde het C19 Red Team niet meer meedoen aan de discussie. Zoals ze hier noemden:
[..]
Weet je nog, in oktober? Toen het C19 Red Team zei: Met een korte harde lockdown gaan we binnen no-time richting de 0, dan kan er weer meer. Tot in december zelfs Wim Schellekens zei dat de maatregelen die eraan kwamen wel heel heftig waren?

Volgens mij snap je nog steeds het verschil niet tussen de aanpak die C19 Red Team bepleitte en wat er uiteindelijk in de praktijk in kleine stapjes door het kabinet is uitgerold (een ellenlange semi-lockdown met grotendeels adviezen en nauwelijks dwang, waardoor iedereen die nog steeds schijt had aan de maatregelen zich er grotendeels aan kon ontdekken).

C19 Red Team wilde een echte lockdown, kort en streng waarbij iedereen een aantal weken binnen MOET blijven. Wat het Parijse bestuur nu ook voorstelt. De werking van een echte lockdown is evident. Daarmee binnen no-time een paar halveringen teruggaan, waarna je met een goed functionerend TTI-beleid de oplaaiende COVID-vuurtjes wel effectief kunt uittrappen voordat ze weer voor grootschalige lokale uitbraken zorgen. Dan ontkom je niet aan een quarantaineplicht en goede inreiscontroles (het laatste heeft het kabinet pas veel te laat werk van gemaakt).

Een serieuze lockdown is het ultieme paardenmiddel dat je gebruikt als de situatie eenmaal oncontroleerbaar is. Landen als Taiwan en Zuid-Korea hebben al die tijd geen gebruik hoeven te maken van een lockdown zoals die in veel Europese landen van kracht is.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198219211
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat het geen fout is en het niet verstandig is om horeca, ook buiten niet, te openen.

Je kan helemaal niet stellen dat het epidemiologisch niets uithaalt. Jaja, je loopt nauwelijks besmettingen in buitenlucht op, maar daar gaat het dan ook niet om. Het zorgt voor massaal verkeer er naar toe, etc.
Op het moment dat je horeca buiten opent zullen meer mensen die gaan opzoeken. Dat is een gecontroleerde omgeving buiten, waar op een veel betere manier afstand gehouden wordt.

Dat massale verkeer ernaartoe was er ook bij de demonstraties die er waren e.d., dat heeft ook niet voor die pieken gezorgd.
pi_198219229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het 'verkeer' is toch ook vaak buiten? En vaak in je eentje?
Als ik nu besluit met vrienden af te spreken op een terras, en we achten de besmettingen aldaar onwaarschijnlijk, waar moet ik elders dan nog wel wat gaan bijdragen?
I'll give you something to do
pi_198219248
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Op het moment dat je horeca buiten opent zullen meer mensen die gaan opzoeken. Dat is een gecontroleerde omgeving buiten, waar op een veel betere manier afstand gehouden wordt.
Ja, tot iemand 2 biertjes op heeft. Weg controle, welkom chaos.

quote:
Dat massale verkeer ernaartoe was er ook bij de demonstraties die er waren e.d., dat heeft ook niet voor die pieken gezorgd.
Wat zorgt dan wel voor pieken?
pi_198219268
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Volgens mij snap je nog steeds het verschil niet tussen de aanpak die C19 Red Team bepleitte en wat er uiteindelijk in stapjes door het kabinet is uitgerold (een semi-lockdown met grotendeels adviezen en nauwelijks dwang, waardoor iedereen die nog steeds schijt had aan de maatregelen zich er grotendeels aan kon ontdekken).

C19 Red Team wilde een echte lockdown, kort en streng waarbij iedereen een aantal weken binnen zou blijven. Wat het Parijse bestuur nu ook voorstaat. Daarmee binnen no-time een paar halveringen teruggaan, waarna je met een goed functionerend TTI-beleid de oplaaiende COVID-vuurtjes wel effectief kunt uittrappen. Dan ontkom je niet aan een quarantaineplicht en goede inreiscontroles (het laatste heeft het kabinet pas veel te laat werk van gemaakt).

Een serieuze lockdown is het ultieme paardenmiddel dat je gebruikt als de situatie eenmaal oncontroleerbaar is. Landen als Taiwan en Zuid-Korea hebben al die tijd geen gebruik hoeven te maken van een lockdown zoals die in veel Europese landen van kracht is.
In december noemde Wim Schellekens de lockdown die we in gingen nog een 'heel zware lockdown die niet lang vol te houden is' en dat die lockdown zwaarder was dan hij had gedacht. Een 'echte' lockdown is een hippe term die gebruikt wordt om de doelpalen te verschuiven.

Ik begrijp prima de aanpak die het C19 Red Team bepleitte. Punt is dat die aanpak nergens op gebaseerd is, behalve dat het in Australi gewerkt heeft. De lockdown die we hier hadden/hebben is aan de zware kant, ook al heeft een hele kleine groep schijt aan sommige maatregelen.

Het is zo makkelijk om als C19 Red Team vanaf de zijlijn te blren dat dingen anders moeten. Dan wordt het plan dat je voorstaat uitgevoerd en heeft het niet voldoende effect en is het antwoord: Ja nee, het is niet zwaar genoeg, dit is niet wat we bedoelden.

Ik heb 't vaker gezegd, maar het zou het C19 Red Team sieren een duidelijke keuze te maken. Of ze willen serieus het gesprek met de overheid aan en gaan constructief hun bijdrage leveren of ze stoppen met deze onzin verspreiden.

Er wordt van Willem Engel gezegd dat hij lasterlijke uitspraken doet en gevaarlijke uitspraken doet, dat doen clubs als het C19 Red Team net zo goed.
pi_198219271
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:58 schreef galantis het volgende:

[..]

Het 'verkeer' is toch ook vaak buiten? En vaak in je eentje?
Als ik nu besluit met vrienden af te spreken op een terras, en we achten de besmettingen aldaar onwaarschijnlijk, waar moet ik elders dan nog wel wat gaan bijdragen?
Als ik nu besluit om met vrienden af te spreken op een terras moet ik er naar toe. Ik woon niet in een stad, we hebben 1 terras hier in het dorp maar ik ga liever naar de stad die wat centraler ligt voor al mijn vrienden. Ik wil graag wat drinken dus ga niet met de auto, dus moet ik met de bus of de trein. Datzelfde geld voor al mijn vrienden.

Erg fijn dat er veel mensen op loopafstand van een terras wonen, maar voor heel veel andere mensen is dat niet het geval, en dus creer je drukte op plekken waar je dat niet wil.
pi_198219300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, tot iemand 2 biertjes op heeft. Weg controle, welkom chaos.
[..]

Wat zorgt dan wel voor pieken?
Wat wel voor pieken zorgt? Volgens het RIVM staat werk vrij hoog na thuis. Ik weet het, ze worden ergens besmet. De literatuur is het er wel flink over eens dat dat niet buiten is.
pi_198219311
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198219324
InRetail naar de rechter voor heropening winkels op een veilige manier
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198219332
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:47 schreef Za het volgende:

[..]

Je kunt dagelijks nav het aantal positief en het percentage positief exact uitrekenen hoeveel mensen getest zijn.

Kijkende naar de afgelopen dagen zijn dat er ruim boven de 50.000.per dag, terwijl dat er tot voor kort, voor de vorstperiode 27.500 per dag waren, en nu dus het dubbele, of meer dan het dubbele.

Je kunt dan niet spreken van een stijging, of beweren aantal besmettingen weer omhoog, aantal besmettingen is nl fors afgenomen. IMO
Dat kun je niet stellen denk ik. Er wordt veel meer getest, en inderdaad is het percentage lager. Maar het aantal testen stijgt deels natuurlijk ook omdat er meer mensen zijn met klachten. Dat zal enerzijds komen door misschien hooikoorts of verkoudheidsvirussen, maar zo te zien toch ook echt doordat meer mensen Corona krijgen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198219339
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:12:40 #220
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198219417
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop echt dat de daling van de ziekenhuisbezetting doorzet, want het bevalt me niks hoe dat is gestagneerd de afgelopen tijd.
pi_198219483
twitter

Eind juni tussen 60-70% gevaccineerd, dan zijn we er vanaf denk ik! :) *O*
pi_198219521
twitter

Over drie weken de Vondelpark piek jongens.
Zonder wrijving geen glans
pi_198219541
:')
pi_198219548
Zou die daling in ziekenhuisopnames niet een eerste vaccinatie-effect kunnen zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198219556
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

We lijken nogal een overschot te gaan krijgen. Vraag me af wat we met de resterende vaccins gaan doen.
pi_198219562
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
Zou die daling in ziekenhuisopnames niet een eerste vaccinatie-effect kunnen zijn?
Wellicht, maar de opnames dalen al een tijdje, evenals de bezetting. Het zou best harder kunnen gaan vanaf nu.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:24:42 #227
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198219568
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Dit is puur op basis van het aantal leveringen, maar bv voor AstraZeneca geldt dat er 3 maanden tussen het eerste en tweede shot moet zitten. Het lijkt me dat dat de boel nog wat naar achteren schuift, of niet?
pi_198219583
Hoe is de sfeer hier eigenlijk, wordt er al geloofd in de Britse variant en derde golf? Want daar was nogal veel scepsis over. Leiden recente cijfers tot toegenomen vertrouwen in het RIVM?

Ik vermoed van niet, maar ik probeer het toch even :)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:26:44 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198219595
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:23 schreef galantis het volgende:

[..]

We lijken nogal een overschot te gaan krijgen. Vraag me af wat we met de resterende vaccins gaan doen.
Met winst doorverkopen aan Afrika.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:28:56 #230
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198219614
quote:

[..]

Marktplaats :Y
Of ruilen tegen kroketten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198219631
quote:

[..]

Bewaren voor het geval we jaarlijks ingent moeten worden.
pi_198219665
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bewaren voor het geval we jaarlijks ingent moeten worden.
Van de 3 genoemde opties hierboven spreekt deze mij toch het meest aan :D
pi_198219677
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoe is de sfeer hier eigenlijk, wordt er al geloofd in de Britse variant en derde golf? Want daar was nogal veel scepsis over. Leiden recente cijfers tot toegenomen vertrouwen in het RIVM?

Als men bang is voor de volgende golf, kan men nooit in de zee zwemmen.
pi_198219683
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:21 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Over drie weken de Vondelpark piek jongens.
Dat het nog steeds niet bij ze binnenkomt dat het beter is om die drukte te spreiden door middel van open terrasjes. Want mensen gaan toch wel naar buiten met dit weer. Zorg er dan voor dat het zo verantwoord mogelijk gebeurd.
pi_198219695
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat het nog steeds niet bij ze binnenkomt dat het beter is om die drukte te spreiden door middel van open terrasjes. Want mensen gaan toch wel naar buiten met dit weer. Zorg er dan voor dat het zo verantwoord mogelijk gebeurd.
Exact.
1947-2016
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:35:26 #236
346939 Janneke141
pi_198219704
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon een hek om het Vondelpark zetten. Dan wordt het morgen te druk op het Museumplein en in het Sarphatipark, en dan doen we die ook dicht. Dat is een veel betere oplossing!
pi_198219711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon een hek om het Vondelpark zetten. Dan wordt het morgen te druk op het Museumplein en in het Sarphatipark, en dan doen we die ook dicht. Dat is een veel betere oplossing!
Helpt dat ook niet doen we gewoon een dagklok. Beetje je leven normaal willen leiden, onnadenkend volk.
pi_198219723
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Helpt dat ook niet doen we gewoon een dagklok. Beetje je leven normaal willen leiden, onnadenkend volk.
Maar die ze gaan ze nooit inzetten joh.

Hebben ze toch ook niet gedaan met die mondkapjes. En de avondklok. En de vaccinatie paspoorten.

Oh, wacht.
pi_198219732
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Britse variant: geloven we. Derde golf: nee.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 16:38:21 ]
pi_198219764
Waarom niet gewoon het park sluiten en dan toegangskaarten verkopen?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:42:26 #241
338319 ZarB
Pia colada
pi_198219787
Aangezien de maatregelen zijn om de zorg te ontlasten: hoe gaat het met de ziekenhuisbezetting? Nu.nl heeft deze info geschrapt uit hun dagelijkse besmettingsartikel. Je zou dus bijna denken dat het goed gaat?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198219794
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:40 schreef MoreDakka het volgende:
Een openbaar gemeente park?
Daar is al entree voor betaald in de vorm van gemeente belasting.
1947-2016
pi_198219796
quote:
Dat hebben ze al, heet Artis en mag niet open.
pi_198219804
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:42 schreef ZarB het volgende:
Aangezien de maatregelen zijn om de zorg te ontlasten: hoe gaat het met de ziekenhuisbezetting? Nu.nl heeft deze info geschrapt uit hun dagelijkse besmettingsartikel. Je zou dus bijna denken dat het goed gaat?
Dagelijks hier om 15:16 in dit topique.
1947-2016
pi_198219812
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Een openbaar gemeente park?
Daar is al entree voor betaald in de vorm van gemeente belasting.
Ja dus? Ze sluiten het park nu ook steeds als het 'te druk' wordt.
pi_198219873
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja dus? Ze sluiten het park nu ook steeds als het 'te druk' wordt.
Dat is anders. Niet om een inkomstenbron te genereren.
En als je entree moet betalen, is het natuurlijk wel lekker rustig daar. Maar niet in het Sarphatipark, Rembrandtpark, Sloterplas, Museumplein, Amsterdamse bos, Ooster, Funen, langs de Amstel en ook in het Vliegenbos.

Ook allemaal afsluiten dan maar en entree heffen? Dan gaan ze naar het Twiske.

Dit is onzin. Mensen moet je spreiden en ik heb nooit gesnapt waarom ze de cirkel van oppervlak verkleinen als mensen afstand moeten houden.
1947-2016
pi_198219887
Misschien heb ik het gemist, maar volgens mij heb ik deze nog niet voorbij zien komen. De volgende groep wil naar de rechter:

quote:
Kermiswereld bereidt zich voor op rechtszaak tegen de staat

De kermisbranche wil een rechtszaak aanspannen tegen de staat, omdat nog volkomen onduidelijk is wanneer kermissen weer plaats kunnen vinden. Ook zijn kermisondernemers niet tevreden over een steunpakket van 10,5 miljoen euro. Veel exploitanten komen daar namelijk niet voor in aanmerking.

Die financile bijdrage is beschikbaar voor kermismensen die van oktober tot en met maart geen inkomsten hebben. Exploitanten die begin oktober nog op een kermis stonden, komen daardoor van een koude kermis thuis.

"Als je nu nog n dag in Leiden hebt gestaan op 3 oktober, dan krijg je helemaal geen steun", verzucht bestuurslid Hans van Tol van kermisbond Bovak, bekend van zijn Turbo Polyp. "Terwijl wij hadden gezegd dat ons seizoen loopt tot medio oktober."

Onzichtbaar
Van Tol vindt het bizar dat er zo veel aandacht is voor terrassen en de horeca, terwijl kermisexploitanten nagenoeg "onzichtbaar" zijn in de coronadiscussie. Volgens hem kunnen kermissen perfect veilig georganiseerd worden. "Wij willen weer perspectief."

De voorbereidingen voor de rechtszaak zijn inmiddels gestart. Van Tol laat weten dat de kermiswereld de laatste ontwikkelingen rond het coronabeleid nog wil afwachten. Dat zou de zaak alleen maar sterker maken, denkt het bestuurslid.

https://www.looopings.nl/(...)-tegen-de-staat.html
pi_198219889
quote:
:D
Misschien kunnen ze er dan ook wat pils verkopen, men wil dan ook vast wat te drinken hebben. En misschien iemand vragen om wat plaatjes te komen draaien.
pi_198219911
Vanaf 3 maart weer lekker buiten gymmen bij de sportschool _O_
pi_198219923
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:53 schreef Dimachaerus het volgende:
Vanaf 3 maart weer lekker buiten gymmen bij de sportschool _O_
Bij gymmen moet ik altijd aan apenkooien denken.
pi_198219927
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:50 schreef maan_man het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar volgens mij heb ik deze nog niet voorbij zien komen. De volgende groep wil naar de rechter:
[..]

Landsadvocaat gaat het druk krijgen.
1947-2016
pi_198219930
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Iets met kruik en water... ofwel terugdenkend aan 1989 oostblok, op een gegeven moment houden ze het niet meer en moet er toegegeven worden.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198219935
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:54 schreef maan_man het volgende:

[..]

Bij gymmen moet ik altijd aan apenkooien denken.
Het zit 'm in de uitspraak :)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:56:35 #254
346939 Janneke141
pi_198219953
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Landsadvocaat gaat het druk krijgen.
Jaap ook, als hij bij al die zaken moet komen uitleggen waarom alles dicht moet blijven.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:59:53 #255
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198219994
Sinds vandaag ben ik ook naar het kijken maar een nieuwe golf. De achtste welteverstaan. (Derde is beetje pass immers) Die met een R-achtige uitvoering zijn wel redelijk fraai. Wel toepasselijk.

Bedankt Jaap/Marion/Mark/Hugo/ab/Diederik/Ernst. Doorstrepen wie je niet van toepassing vind.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198220003
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jaap ook, als hij bij al die zaken moet komen uitleggen waarom alles dicht moet blijven.
Een betere onderbouwing dan Jaap die wat random grafiekjes laat zien hebben ze dan ook niet de laatste tijd.
pi_198220083
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:39 schreef TheVoice4ever het volgende:
sorry ik ben pissig, waarom zijn wij niet zoals de duitsers, die luisteren tenminste wel naar regering
Wat stel je voor? Alles moet kapot beleid? Het is niet houdbaar.
zie email 27 oktober
pi_198220200
quote:
sorry ik ben pissig, waarom zijn wij niet zoals de duitsers, die luisteren tenminste wel naar regering
Ik ben niet zo thuis in de laatste politieke ontwikkelingen in Duitsland, maar vergeet niet dat hier 2 weken geleden (of zelfs nog korter) nog werd beweerd dat 80% achter het beleid stond, Belgen leken heel lang heel volgzaam, maar daar begint het ook te borrelen. Iets zegt mij dat het in Duitsland misschien ook maar schijn is.
pi_198220519

De nachtmerrie van Jaap en co. :7
pi_198220568
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Britse variant: geloven we. Derde golf: nee.
Ik las iets over dat ziekenhuisopnames niet stijgen? Maar dat lijkt me nogal wiedes als het pas een week aan het stijgen is?

Derde golf is geen vaststaand feit natuurlijk, kan nog best voorkomen worden. Zou er zelf niet op inzetten alleen.
pi_198220687
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:

Ga vooral niet in op het feit dat je dus compleet verkeerde info post. De laatste werkdagen van januari (27-29) werd er meer getest dan jij beweert. In de eerste week van februari (1-5) elke dag meer dan 30,000 tests.
Het zijn weekoverzichten, uiteraard zijn er verschillen per dag, dat is nu ook zo.

Ik wil alleen aangeven dat er heden gemiddeld twee keer zoveel mensen getest worden, en dat dat een vertekend beeld geeft, en er zeker geen sprake is van een toename zoals beweerd wordt door Rutte en het RIVM.

We hebben altijd geweten dat niet iedereen die besmet is getest werd en we daarom dmv tests slechts een deel in beeld krijgen.
Dus wanneer morgen om de uitspraken van Rutte, de Jonge en van Dissel kracht bij te zetten 4x zoveel getest wordt als heden, zitten we op 20.000 besmettingen per dag (percentage positief bv 8,8%), zonder dat er sprake is van een derde golf, of oplopende besmettingen.
pi_198220717
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was naar hoeveel meer er getest werd vs positief heb ik mij ook maar even verdiept in die open-data

Dit is het resultaat tot nu:

Link : https://rivm.useless.nl/positief.php

De gegevens lopen ongeveer 2 dagen achter.
Please, zou je hier de 54.000 van gisteren en 58.000 van vandaag willen bijzetten voor het effect?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 17:58:57 #263
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198220729
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:59 schreef Gunner het volgende:
Sinds vandaag ben ik ook naar het kijken maar een nieuwe golf. De achtste welteverstaan. (Derde is beetje pass immers) Die met een R-achtige uitvoering zijn wel redelijk fraai. Wel toepasselijk.

Bedankt Jaap/Marion/Mark/Hugo/ab/Diederik/Ernst. Doorstrepen wie je niet van toepassing vind.
Kun je die ook declareren bij het RIVM?
A murky, forgotten land.
pi_198220745
Geen terras want dan zijn er teveel reisbewegingen en contacten.
Dan gaan ze hutje mutje in het park zitten.

Kwartje valt niet dat mensen dit linksom of rechtsom toch gaan doen.
Los van dat het achterlijk is want vluchtig contact en buiten.

Op deze manier gaat het rivm in de zomer ook moeilijk doen over het strand.
pi_198220760
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:54 schreef diedrick het volgende:

[..]

Iets met kruik en water... ofwel terugdenkend aan 1989 oostblok, op een gegeven moment houden ze het niet meer en moet er toegegeven worden.
Daarom is een volk altijd sterker dan een overheid.
1947-2016
pi_198220774
Je zou maar in Parijs wonen en je lot is verbonden aan een stel gemeenteraadsleden die je in je thuis gevangenis willen stoppen.
pi_198220784
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Als het moet knuffelen we in de zomer het hele rivm de moeder.
1947-2016
pi_198220825
quote:
Als je hier al pissig om wordt, wat zal je dan een zwaar leven hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198220833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom is een volk altijd sterker dan een overheid.
dat blijkt in belarus en myanmar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:09:42 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198220848
quote:

In de zomer zijn er al zoveel mensen gevaccineerd dat het totaal geen issue meer zou moeten zijn op een strand.
pi_198220870
twitter

Is test 1 niet positief bij kinderen dan moeten we test 2 maar gebruiken. Want we moeten kinderen positief zien te krijgen. Sommige zijn de weg echt kwijt aan het raken en alleen maar bezig met tunnelvisie.
pi_198220881
quote:

De krantenberichten zijn vorig jaar al geschreven, ze hoeven alleen de datum te veranderen. Nieuwe golf, drukke stranden, dit dat.
pi_198220952
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Gretzl is beste te vergelijken met jezelf alleen dan net tegenovergesteld.
Dat is een beetje gek want ik wil niet iedereen besmet hebben of aan het zuurstof.
Hij wil zero covid, ik wil een gezonde balans. Ik vond het prima dat ik moest sluiten en vind het zelfs prima (verstandelijk) om nog niet te openen. Laten we eerst maar even afwachten wat er straks gebeurt.
Go hard or go home
pi_198221093
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:11 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Is test 1 niet positief bij kinderen dan moeten we test 2 maar gebruiken. Want we moeten kinderen positief zien te krijgen. Sommige zijn de weg echt kwijt aan het raken en alleen maar bezig met tunnelvisie.
Ik dacht, even Twitter profiel opzoeken. In haar bio: Working for #zeroCovid

Ik weet genoeg. Die club is net zo gevaarlijk als viruswaarheid.
pi_198221106
Het hele zero covid is naar mijn mening alleen nog maar verder investeren op nutteloos pad.

We zitten al maanden in lockdown met het gevolg dat we het virus nog steeds niet de baas zijn dus gooien we er nog maar meer repressie tegenaan.
pi_198221187
Ben altijd heel benieuwd naar de lijst met landen waar zo'n korte, harde lockdown is ingevoerd en binnen 3 weken weer opgeheven zodat iedereen naar de kroeg kon.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:34:52 #277
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198221229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:32 schreef Vasilevski het volgende:
Ben altijd heel benieuwd naar de lijst met landen waar zo'n korte, harde lockdown is ingevoerd en binnen 3 weken weer opgeheven zodat iedereen naar de kroeg kon.
In ieder geval niet in Saudi-Arabi, Bahrein e.d.
Maar dat is meer omdat ze daar geen kroegen hebben :7
A murky, forgotten land.
pi_198221231
quote:
Australi, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Vietnam en Zuid-Korea worden altijd opgegooid als succeslanden. Daar is de kroeg toch zeker wel al maanden open?

Ohnee...
pi_198221232
quote:
Dat is slechts een paar keer gelukt, maar alleen in landen waar die zerocovid strategie gelukt is. Dat zijn er maar een paar.

De regel is verder altijd dat een 'korte' lockdown niet bestaat.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:37:13 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198221271
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Het hele zero covid is naar mijn mening alleen nog maar verder investeren op nutteloos pad.

We zitten al maanden in lockdown met het gevolg dat we het virus nog steeds niet de baas zijn dus gooien we er nog maar meer repressie tegenaan.
Gewoon accepteren dat Covid in bepaalde vorm zal blijven en het met vaccineren reduceren tot een seizoensgriepje of -verkoudheid. Daarna lekker weer normaal gaan doen met z'n allen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:38:02 #281
22565 asco
Los in deze tent
pi_198221284
quote:

Er komen interessante tijden aan.

Ik ben er van overtuigd dat we niet op deze voet verder zullen gaan.
Het moment dat de klok vooruit gaat n het mooi weer wordt is het hommeles 2.0.

En dan zit er ook nog een fraaie verkiezing tussen.

An sich is dit voor de neutrale toeschouwer een prachtige wedstrijd. _O_
pi_198221311
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:38 schreef asco het volgende:

[..]

Er komen interessante tijden aan.

Ik ben er van overtuigd dat we niet op deze voet verder zullen gaan.
Het moment dat de klok vooruit gaat n het mooi weer wordt is het hommeles 2.0.

En dan zit er ook nog een fraaie verkiezing tussen.

An sich is dit voor de neutrale toeschouwer een prachtige wedstrijd. _O_
Wat is 'hommeles' precies?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:39:09 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198221313
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:11 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Kinderen met wattenstaafjes in hun reet porren _O_ _O_

Jos Brech approves.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198221328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Australi, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Vietnam en Zuid-Korea worden altijd opgegooid als succeslanden. Daar is de kroeg toch zeker wel al maanden open?

Ohnee...
In Australi hebben ze door hun lockdowns het volgende monster al weer gecreerd.
twitter

Het RSV virus is het belangrijkste verkoudheid virus wat er is. Maar voor kinderen kan het schadelijk zijn. Maar omdat je het eigenlijk elk jaar krijgt heb je er amper klachten van. Maar door dat mensen veel minder met elkaar om zijn gegaan voor een bepaald periode is je immuunsysteem een stuk zwakker. Daarom gaat dat virus nu door het dak heen daarzo.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:41:03 #285
22565 asco
Los in deze tent
pi_198221346
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is 'hommeles' precies?
1) (Bargoens, 1914) ruzie
2) (Bargoens, 1914) twist
3) ruzie (toon de herkomst via de etymologiebank)
4) ruzie Jaar van herkomst: 1653 (WNT )
5) (Amsterdams) twist, herrie, ruzie, narigheid
pi_198221391
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:41 schreef asco het volgende:

[..]

1) (Bargoens, 1914) ruzie
2) (Bargoens, 1914) twist
3) ruzie (toon de herkomst via de etymologiebank)
4) ruzie Jaar van herkomst: 1653 (WNT )
5) (Amsterdams) twist, herrie, ruzie, narigheid
Ok maar ruzie tussen wie? Ik snap hem niet :?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:46:56 #287
22565 asco
Los in deze tent
pi_198221450
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ok maar ruzie tussen wie? Ik snap hem niet :?
Tussen de bevolking en de overheid betreffende de lockdown?
pi_198221471
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:46 schreef asco het volgende:

[..]

Het is meer een deel van de bevolking. Ik denk zelfs een minderheid.
pi_198221505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:46 schreef asco het volgende:

[..]

Lijkt me niet. De overheid is vrij gevoelig voor druk vanuit de bevolking en als straks de ziekenhuisbezetting nog harder daalt door vaccinaties zullen verdere versoepelingen zonder al te veel gemor gerealiseerd kunnen worden.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 19:01:00 #290
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198221645
Krijg net wel iets grappigs binnen ik quote de GGD:
Als u zich wil laten vaccineren, worden uw persoonsgegevens opnieuw in hetzelfde systeem (CoronIT) verwerkt

Dus met andere woorden ze blijven je gegevens registreren in een onveilig computer systeem. _O- Pruts werk dus weer overheids ICT.

[ Bericht 10% gewijzigd door Megumi op 26-02-2021 19:09:23 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198221669
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In Australi hebben ze door hun lockdowns het volgende monster al weer gecreerd.
[ twitter ]
Het RSV virus is het belangrijkste verkoudheid virus wat er is. Maar voor kinderen kan het schadelijk zijn. Maar omdat je het eigenlijk elk jaar krijgt heb je er amper klachten van. Maar door dat mensen veel minder met elkaar om zijn gegaan voor een bepaald periode is je immuunsysteem een stuk zwakker. Daarom gaat dat virus nu door het dak heen daarzo.
Echt een geweldig plan dat social distancing *O*
pi_198221681
Vanmiddag rondje centrum #2. Elke eetgelegenheid had een balie in de ingang gemaakt waar je eten/drinken kon bestellen. Mensen maakten daar gretig gebruik van en zaten vervolgens hutje mutje op elkaar op bankjes etc. En een terras waar je dat kunt reguleren mag niet open?
Was trouwens wel heerlijk, even weer een beetje de terras sfeer opsnuiven.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198221717
Ik was even in Belgi bij de Raad van State aan het kijken, maar daar is het wel heel lastig om een overheidsbesluit met spoed aan te vechten. Hier heb jij bij een kortgeding een spoedeisend belang nodig. In de praktijk is dat niet zo'n heel zware vereiste. In Belgi moet er schijnbaar sprake zijn van uiterst dringende noodzakelijkheid. Klinkt ongeveer hetzelfde als spoedeisend belang, maar dit vereiste schijnt een stuk zwaarder te zijn:

quote:
Coronamaatregelen - Verlenging sluiting pretparken en wellnescentra– schorsing verworpen
Bij arresten nrs. 249.918 en 249.919 van 25 februari 2021 verwerpt de Raad van State de vorderingen tot schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid ingesteld tegen de verlenging van de sluiting van de pretparken en de wellnesscentra tot 1 april 2021.

De verzoekende partijen stellen in beide zaken dat hun vordering uiterst dringend is omdat zij door het sluitingsgebod een financieel nadeel ondergaan met een impact die hen in “going concern problemen” dreigt te brengen. De verzoekende partijen laten evenwel na om concrete, precieze en verifieerbare gegevens te verstrekken die toelaten op een transparante wijze een globaal inzicht te krijgen op hun “going concern problemen” die hen zouden bedreigen.
Dus Belgische pretparken en wellnescentra hebben helemaal geen inhoudelijk oordeel gekregen.
pi_198221792
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:01 schreef Megumi het volgende:
Krijg net wel iets grappigs binnen ik quote de GGD:
Als u zich wil laten vaccineren, worden uw persoonsgegevens opnieuw in hetzelfde systeem (CoronIT) verwerkt

Dus met andere woorden ze blijven je gegevens registreren in een onveilig computer systeem. _O- Pruts werk dus weer overheids ICT.
Het systeem is niet onveilig.

Ik neem aan dat jij gevraagd hebt om je gegevens te verwijderen?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 19:21:38 #295
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198221938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij gevraagd hebt om je gegevens te verwijderen?
Nee juist ik vroeg om het anoniem maken van mijn gegevens. Maar bij de GGD is dat dus hetzelfde als verwijderen. Los daarvan vertrouw ik mijn huisarts meer dan een helpdesk medewerker van de GGD. Na een contactonderzoeksmelding zou ik nu steenrijk moeten zijn volgens de ineens toegenomen spam mail enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198221966
quote:

Ik zie dat ook niet werken. Wat moet je dan nog doen? De R van de Britse variant is al boven de 1. Alles is al dicht. Wat moet je dan doen? Een dagklok? En dan R=0,9? Hoe lang moet je het dan wel niet volhouden. En als je het los doet begint het binnen no-time weer.
zie email 27 oktober
pi_198221968
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee juist ik vroeg om het anoniem maken van mijn gegevens. Maar bij de GGD is dat dus hetzelfde als verwijderen.
En dat vind je verrassend? :D
  vrijdag 26 februari 2021 @ 19:25:16 #298
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198221994
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wel een wat rare opmerking? Dus als je blijft werken met een onveilig systeem is het ineens wel veilig?

En klopt dit dus niet?
quote:
• Als u zich net heeft laten testen kan de uitslag van de test niet worden ontvangen.
• Als u zich wil laten vaccineren, worden uw persoonsgegevens opnieuw in hetzelfde systeem (CoronIT) verwerkt.
?
pi_198221999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wel een wat rare opmerking? Dus als je blijft werken met een onveilig systeem is het ineens wel veilig?

Nee, het is gewoon geen onveilig systeem.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 19:26:55 #300
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198222010
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dat vind je verrassend? :D
Op zich niet natuurlijk. Maar daar verder op in gaan is denk ik off topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')