Ik heb het geloof opgegeven. Ik snap er niks meer van.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is het makkelijkste inkoppertje wat je als kabinet hebt. Laat die terrasjes onder voorwaarden toe. Veel makkelijker te controleren ook. Waarschijnlijk zal het voor veel horeca-ondernemers niet rendabel zijn dus gaan ze weer dicht en trekken ze steun. Maar bij de andere helft, of bij grote zaken met grote terrassen, kunnen mensen toch maar mooi even terecht. Even de mentale weerbaarheid wat opladen. Is het gezeik over die avondklok en die schoenenwinkel weer 2 maanden uit de lucht. Maar nee, kan niet, mag niet, moeilijk moeilijk.
Intussen wel de papieren werkelijkheid creëren dat we op scholen allemaal op 1,5m afstand en met mondkapje op gaan zitten, en dat er bij elke snotneus getest wordt. Kan allemaal want een ambtenaar heeft dat van achter zijn bureau zo opgeschreven, dus dat gaat vast prima nageleefd worden.
Ik sluit ook niet uit dat het kabinet deze voorzet voor de verkiezingen nog wel gaat inkoppen. Je hebt nog tweeënhalve week tot de verkiezingen, genoeg tijd om het als nieuw inzicht te presenteren. Cynici zullen het een verkiezingsstunt noemen maar dat neem je dan maar op de koop toe.
Don't give upquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
De Hoge Raad zal niet inhoudelijk op de zaak ingaan
Dus V Dissel kan zich weer opmaken voor een nieuwe ronde in de rechtbank
Dat hangt van het eigenbelang af.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat mensen snappen dat onderwijs wel een iets hogere prioriteit heeft als terrasjes..
Zeer interessant plaatje, dit maakt een aantal dingen een stuk duidelijker. Bedankt!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was naar hoeveel meer er getest werd vs positief heb ik mij ook maar even verdiept in die open-data
Dit is het resultaat tot nu:
[ afbeelding ]
Link : https://rivm.useless.nl/positief.php
De gegevens lopen ongeveer 2 dagen achter.
Interessant om dit in beeld te zien! Top.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was naar hoeveel meer er getest werd vs positief heb ik mij ook maar even verdiept in die open-data
[ afbeelding ]
Welke data heb je nou uiteindelijk gebruikt dan?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Die datavisualisatie blijft mooi. Het is een beetje een cliché in deze crisis, maar: hou vol!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dat heeft te maken met noodzaak en niet-noodzaak om een samenleving draaiende te houden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het geloof opgegeven. Ik snap er niks meer van.
Eerst was er de avondklok, zou als eerste worden opgeheven. Is nog steeds van kracht.
Toen was er de routekaart. Overboord.
En inmiddels mag ik wel naar een dubieuze massagesallon maar niet studeren in de bibliotheek.
En buiten, waar het gevaar zeer beperkt is? Jagen we de mensen uit parken.
Wie het nog snapt mag het zeggen.
Combinatie van vakantie en hooikoortsklachten waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Ook opvallend dat er significant meer mensen getest worden deze week dan eind januari.
Denk toch te wijten aan de opening van scholen hoor. Er worden best veel kinderen getest nu.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Ook opvallend dat er significant meer mensen getest worden deze week dan eind januari.
De massagesalon is noodzakelijker dan hoger onderwijs?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met noodzaak en niet-noodzaak om een samenleving draaiende te houden.
Dat klopt inderdaad, maar die paar honderd per dag lijkt me niet genoeg om het gehele verschil te verklaren. Maar misschien is dat ook hard gestegen de afgelopen dagen, dat weet ik eigenlijk niet zo.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk toch te wijten aan de opening van scholen hoor. Er worden best veel kinderen getest nu.
Dat is een interessante. Als er meer kinderen getest worden maar het percentage positief daalt daardoor, kunnen we dan niet juist concluderen dat het openen van scholen niet zorgt voor een grote toename aan besmettingen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk toch te wijten aan de opening van scholen hoor. Er worden best veel kinderen getest nu.
Ik dacht dat al eerder door de overheid aangegeven was al belangrijkste oorzaak van de extra testen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
25.831 in de groep 0-12 jaar op een totaal van 263.291 in de periode 15 tot en met 21 februari.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
daar moet je dan nog de extra testen voor het personeel van de scholen bij op tellen. Dit zijn alleen niet zo makkelijk te vinden omdat dat door de verschillende leeftijdscohorten heen loopt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
25.831 in de groep 0-12 jaar op een totaal van 263.291 in de periode 15 tot en met 21 februari.
De week ervoor (dus de week waarin de scholen opengingen en je denk ik nog niet direct meer zou gaan testen) was het aandeel van die groep 14.852 testen.
Ik vind het wel meevallen hoor, met dat best veel.
Dat het gemiddeld aantal positieve gevallen in een schoolklas waar een besmetting is geconstateerd, lager is dan het overall positief percentage. Het risico in een klaslokaal onder schoolkinderen is kennelijk kleiner dan het risico voor een gemiddelde Nederlander ergens in de samenleving.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik dacht dat al eerder door de overheid aangegeven was al belangrijkste oorzaak van de extra testen.
De vraag is hoe interpreteer je dit? Enerzijds heb je een lager percentage positieve gevallen omdat er asymptomatisch hele klassen getest worden bij een besmettingsgeval en anderzijds heb je meer besmettingen, maar ja dat is logisch als je kinderen nu wel test en daarbij asymptomatisch test onder deze groep.
Met andere woorden: wat kunnen we hier uit afleiden??
Moet je dan niet eerst weten of de “testdrempel” voor kinderen even hoog is? Ik kan mij voorstellen dat een thuiswerkende volwassene het wat vaker even een dagje aankijkt dan een kind wat met 30 anderen in een klas zit en ook nog een leerkracht die toezicht houdt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een interessante. Als er meer kinderen getest worden maar het percentage positief daalt daardoor, kunnen we dan niet juist concluderen dat het openen van scholen niet zorgt voor een grote toename aan besmettingen?
Want, het percentage positief daalt, anders zou het stijgen.
Haha moest ik ook meteen aan denken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef maan_man het volgende:
Inkoppertje voor het FvD:
[ twitter ]
Dat is dus aangenomen dat een schoolkind en een gemiddelde Nederlander even snel naar de teststraat gaan. Ik twijfel daar aan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat het gemiddeld aantal positieve gevallen in een schoolklas waar een besmetting is geconstateerd, lager is dan het overall positief percentage. Het risico in een klaslokaal onder schoolkinderen is kennelijk kleiner dan het risico voor een gemiddelde Nederlander ergens in de samenleving.
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_uitgevoerde_testen.jsonquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Welke data heb je nou uiteindelijk gebruikt dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |