abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198217874
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:24 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het zal vast onderbuik zijn, maar ik heb ook geen rotsvast vertrouwen in dat specifieke vaccin. Hoe ze de clinics trials hebben geleid, hoe ze vervolgens hebben gecommuniceerd over de effectiviteit, de afspraken met de EU die niet zijn nagekomen.

Stel dat er over een jaar iets mis blijkt te zijn met dat vaccin, dan zeggen we allemaal: ja er waren achteraf gezien genoeg signalen. Dat geldt niet voor de vaccins van Pfizer of Janssen.
Zo zit ik er ook in. Ik ben geen anti-vaxxer. Maar AZ maakt er behoorlijk een potje van. Je laatste alinea vat het goed samen.
zie email 27 oktober
pi_198217908
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Geef maar aan mij en diegene rondom mij. Die willen heel graag.

Wat een gezeik. Wil je dit niet, dan krijg je niks anders en bestaat de kleine kans dat je dood gaat aan corona. Fuck it.
Het beschermt dan wat minder tegen milde klachten van Corona maar wel zeer goed tegen ziekenhuisopnames en overlijden. Nou, dat laatste is toch wat we willen? Ik doe het ervoor hoor.
pi_198217954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:26 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is het makkelijkste inkoppertje wat je als kabinet hebt. Laat die terrasjes onder voorwaarden toe. Veel makkelijker te controleren ook. Waarschijnlijk zal het voor veel horeca-ondernemers niet rendabel zijn dus gaan ze weer dicht en trekken ze steun. Maar bij de andere helft, of bij grote zaken met grote terrassen, kunnen mensen toch maar mooi even terecht. Even de mentale weerbaarheid wat opladen. Is het gezeik over die avondklok en die schoenenwinkel weer 2 maanden uit de lucht. Maar nee, kan niet, mag niet, moeilijk moeilijk.

Intussen wel de papieren werkelijkheid creëren dat we op scholen allemaal op 1,5m afstand en met mondkapje op gaan zitten, en dat er bij elke snotneus getest wordt. Kan allemaal want een ambtenaar heeft dat van achter zijn bureau zo opgeschreven, dus dat gaat vast prima nageleefd worden.

Ik sluit ook niet uit dat het kabinet deze voorzet voor de verkiezingen nog wel gaat inkoppen. Je hebt nog tweeënhalve week tot de verkiezingen, genoeg tijd om het als nieuw inzicht te presenteren. Cynici zullen het een verkiezingsstunt noemen maar dat neem je dan maar op de koop toe.
Ik heb het geloof opgegeven. Ik snap er niks meer van.

Eerst was er de avondklok, zou als eerste worden opgeheven. Is nog steeds van kracht.
Toen was er de routekaart. Overboord.
En inmiddels mag ik wel naar een dubieuze massagesallon maar niet studeren in de bibliotheek.
En buiten, waar het gevaar zeer beperkt is? Jagen we de mensen uit parken.

Wie het nog snapt mag het zeggen.
zie email 27 oktober
pi_198218017
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:10 schreef falling_away het volgende:

[..]

De Hoge Raad zal niet inhoudelijk op de zaak ingaan

Dus V Dissel kan zich weer opmaken voor een nieuwe ronde in de rechtbank :P
Don't give up *O*
pi_198218030
Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was naar hoeveel meer er getest werd vs positief heb ik mij ook maar even verdiept in die open-data

Dit is het resultaat tot nu:

Link : https://rivm.useless.nl/positief.php

De gegevens lopen ongeveer 2 dagen achter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198218043
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat mensen snappen dat onderwijs wel een iets hogere prioriteit heeft als terrasjes..
Dat hangt van het eigenbelang af.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198218062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was naar hoeveel meer er getest werd vs positief heb ik mij ook maar even verdiept in die open-data

[ afbeelding ]

Zeer interessant plaatje, dit maakt een aantal dingen een stuk duidelijker. Bedankt! ^O^
pi_198218077
Ik zie dat we al een half miljoen posts naderen in deze reeks :o
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198218088
quote:

[ afbeelding ]

Interessant om dit in beeld te zien! Top.
pi_198218091
quote:

[ afbeelding ]

Welke data heb je nou uiteindelijk gebruikt dan?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:42:25 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198218107
quote:

[ afbeelding ]

Die datavisualisatie blijft mooi. Het is een beetje een cliché in deze crisis, maar: hou vol!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198218114
Ook opvallend dat er significant meer mensen getest worden deze week dan eind januari.
pi_198218115
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb het geloof opgegeven. Ik snap er niks meer van.

Eerst was er de avondklok, zou als eerste worden opgeheven. Is nog steeds van kracht.
Toen was er de routekaart. Overboord.
En inmiddels mag ik wel naar een dubieuze massagesallon maar niet studeren in de bibliotheek.
En buiten, waar het gevaar zeer beperkt is? Jagen we de mensen uit parken.

Wie het nog snapt mag het zeggen.
Dat heeft te maken met noodzaak en niet-noodzaak om een samenleving draaiende te houden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:43:36 #64
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198218122
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Ook opvallend dat er significant meer mensen getest worden deze week dan eind januari.
Combinatie van vakantie en hooikoortsklachten waarschijnlijk.
pi_198218126
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Denk toch te wijten aan de opening van scholen hoor. Er worden best veel kinderen getest nu.
pi_198218149
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met noodzaak en niet-noodzaak om een samenleving draaiende te houden.
De massagesalon is noodzakelijker dan hoger onderwijs?
Bovendien, als er in een setting een zeer laag risico is kan die open onafhankelijk van de noodzaak toch?
zie email 27 oktober
pi_198218151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Denk toch te wijten aan de opening van scholen hoor. Er worden best veel kinderen getest nu.
Dat klopt inderdaad, maar die paar honderd per dag lijkt me niet genoeg om het gehele verschil te verklaren. Maar misschien is dat ook hard gestegen de afgelopen dagen, dat weet ik eigenlijk niet zo.
pi_198218192
quote:

[..]

Dat is een interessante. Als er meer kinderen getest worden maar het percentage positief daalt daardoor, kunnen we dan niet juist concluderen dat het openen van scholen niet zorgt voor een grote toename aan besmettingen?

Want, het percentage positief daalt, anders zou het stijgen.
pi_198218195
Inkoppertje voor het FvD:
twitter
pi_198218203
quote:

[..]

Ik dacht dat al eerder door de overheid aangegeven was al belangrijkste oorzaak van de extra testen.

De vraag is hoe interpreteer je dit? Enerzijds heb je een lager percentage positieve gevallen omdat er asymptomatisch hele klassen getest worden bij een besmettingsgeval en anderzijds heb je meer besmettingen, maar ja dat is logisch als je kinderen nu wel test en daarbij asymptomatisch test onder deze groep.
Met andere woorden: wat kunnen we hier uit afleiden??
pi_198218204
quote:

[..]

25.831 in de groep 0-12 jaar op een totaal van 263.291 in de periode 15 tot en met 21 februari.

De week ervoor (dus de week waarin de scholen opengingen en je denk ik nog niet direct meer zou gaan testen) was het aandeel van die groep 14.852 testen (op een totaal van 190.153).

Ik vind het wel meevallen hoor, met dat best veel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 14:50:04 ]
pi_198218222
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

25.831 in de groep 0-12 jaar op een totaal van 263.291 in de periode 15 tot en met 21 februari.

De week ervoor (dus de week waarin de scholen opengingen en je denk ik nog niet direct meer zou gaan testen) was het aandeel van die groep 14.852 testen.

daar moet je dan nog de extra testen voor het personeel van de scholen bij op tellen. Dit zijn alleen niet zo makkelijk te vinden omdat dat door de verschillende leeftijdscohorten heen loopt.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:50:29 #73
346939 Janneke141
pi_198218224
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik dacht dat al eerder door de overheid aangegeven was al belangrijkste oorzaak van de extra testen.

De vraag is hoe interpreteer je dit? Enerzijds heb je een lager percentage positieve gevallen omdat er asymptomatisch hele klassen getest worden bij een besmettingsgeval en anderzijds heb je meer besmettingen, maar ja dat is logisch als je kinderen nu wel test en daarbij asymptomatisch test onder deze groep.
Met andere woorden: wat kunnen we hier uit afleiden??
Dat het gemiddeld aantal positieve gevallen in een schoolklas waar een besmetting is geconstateerd, lager is dan het overall positief percentage. Het risico in een klaslokaal onder schoolkinderen is kennelijk kleiner dan het risico voor een gemiddelde Nederlander ergens in de samenleving.
pi_198218226
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is een interessante. Als er meer kinderen getest worden maar het percentage positief daalt daardoor, kunnen we dan niet juist concluderen dat het openen van scholen niet zorgt voor een grote toename aan besmettingen?

Moet je dan niet eerst weten of de “testdrempel” voor kinderen even hoog is? Ik kan mij voorstellen dat een thuiswerkende volwassene het wat vaker even een dagje aankijkt dan een kind wat met 30 anderen in een klas zit en ook nog een leerkracht die toezicht houdt.
zie email 27 oktober
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:50:40 #75
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198218228
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef maan_man het volgende:
[ twitter ]
Haha moest ik ook meteen aan denken. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198218240
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat het gemiddeld aantal positieve gevallen in een schoolklas waar een besmetting is geconstateerd, lager is dan het overall positief percentage. Het risico in een klaslokaal onder schoolkinderen is kennelijk kleiner dan het risico voor een gemiddelde Nederlander ergens in de samenleving.
Dat is dus aangenomen dat een schoolkind en een gemiddelde Nederlander even snel naar de teststraat gaan. Ik twijfel daar aan.
zie email 27 oktober
pi_198218243
Wat denken we van de cijfers vandaag? ik zeg 5221
Alpha kenny one
pi_198218246
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Welke data heb je nou uiteindelijk gebruikt dan?
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_uitgevoerde_testen.json
Die tel ik per dag op, en maak daar een percentage van.

Dan krijg je dit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198218250
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat kun je denk ik niet zo stellen omdat er voor scholen een veel breder testbeleid is omdat je anders langer niet op school mag komen. Dus is de vergelijking erg lastig te maken.
pi_198218256
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je kan ook stellen dat de start van het hooikoorts seizoen voor veel onnodige testen heeft gezorgd, wat weer voor een lager positief percentage zorgt.

Conclusies zijn eigenlijk niet te maken dus denk ik.
pi_198218264
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_uitgevoerde_testen.json
Die tel ik per dag op, en maak daar een percentage van.

Dan krijg je dit.
Ah zo. Nu nog per leeftijdsgroep :D (wat niet in de data zit dus).
pi_198218279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Je kan ook stellen dat de start van het hooikoorts seizoen voor veel onnodige testen heeft gezorgd, wat weer voor een lager positief percentage zorgt.

Nou het komt wel overeen met mijn hooikoorts klachten, die begonnen eind vorige week met het lekkere weer
Even de medicatie wat opgekrikt en dat is voorbij normaal.

Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat er daardoor veel meer getest wordt, waar eerder de testbereidheid door koude weer etc gedaald was.
pi_198218283
quote:

[..]

Onnodig kun je alleen achteraf vaststellen natuurlijk. Maar algemeen geldt dat een hoger aantal tests en een lager percentage positief goed nieuws is.
pi_198218292
quote:

[..]

Enige conclusie is dat we meer mensen testen en daarmee er meer gevallen uit pikken en dat is altijd positief voor de beheersing. Andere conclusies zijn moeilijk te trekken inderdaad.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:54:43 #85
346939 Janneke141
pi_198218293
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is dus aangenomen dat een schoolkind en een gemiddelde Nederlander even snel naar de teststraat gaan. Ik twijfel daar aan.
Ik ook, maar ik zou je niet eens kunnen beargumenteren waarom het lager of juist hoger zou moeten zijn.
pi_198218294
quote:

[..]

Ah zo. Nu nog per leeftijdsgroep :D (wat niet in de data zit dus).
Nee maar ik kan ook wel keer een grafiekje maken (vandaag even niet meer)
Met percentage positief per leeftijdsgroep per dag.
pi_198218312
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De week ervoor (dus de week waarin de scholen opengingen en je denk ik nog niet direct meer zou gaan testen) was het aandeel van die groep 14.852 testen (op een totaal van 190.153).

Dank voor deze data, heb je die ook van januari (dus voor het openen van de scholen)?
pi_198218313
quote:

[..]

Dat zou ook kunnen. Het was meer bedoeld om de conclusie 'scholen open zorgt voor meer besmettingen' van repliek te dienen. Die komt nog steeds vaak voorbij. Ik probeerde meer aan te geven dat de denkwijze: De scholen zijn open + besmettingen zijn hoger = scholen zijn debet aan besmettingen te makkelijk is :)
pi_198218315
Het is gewoon jammer dat beide kampen de weg een beetje kwijt lijken te zijn. Geen terrassen open en dergelijke is je reinste onzin. Maar andere slaan dan weer door naar de andere kant:
twitter

Afgeladen disco's en hallen vol ouderen die bingo spelen vanaf morgen lijkt mij ook niet de oplossing. Steeds minder partijen lijken te streven naar de redelijke oplossing.
pi_198218316
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Onnodig kun je alleen achteraf vaststellen natuurlijk. Maar algemeen geldt dat een hoger aantal tests en een lager percentage positief goed nieuws is.
Klopt en dat kan je nu ook wel zien.

Je test ruim 20K extra op een dag, en je vind weliswaar meer positieven maar het percentage van het afgenomen aantal testen is lager.
pi_198218319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In het algemeen wel.

Maar niet als je je beleid daarop richt (even los van of dat zou gebeuren of niet) want dan zou je dus kunnen denken dat het goed gaat, terwijl je juist zonder de hooikoorts gevallen (ervan uitgaande dat dat zo zou zijn) een hoger percentage positief zou kunnen hebben en daarop had moeten ingrijpen.

Maar goed, volgens mij kijkt er niemand alleen naar het percentage positief.
pi_198218321
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dank voor deze data, heb je die ook van januari (dus voor het openen van de scholen)?
Data staat nu ingesteld op de laatste 30 dagen. Kan er ook 60 van maken ?
pi_198218341
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Is wel interessant want aangezien kinderen nu wel massaal getest worden en voorheen niet, zou dat kunnen betekenen dat een hoger totaal aan positief geteste personen niet direct 'erger' is dan voorheen en ook niet direct zal zorgen voor meer ziekenhuisopnames. Wellicht zorgt het zelfs voor minder ziekenhuisopnames aangezien besmette kinderen nu in quarantaine gaan waar ze dat eerst niet zouden doen. (omdat ze niet eens wisten dat ze besmet waren)
Alpha kenny one
pi_198218348
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Volgens mij was @raptorix naar die data op zoek maar was de conclusie dat het niet te vinden was op die manier. Dus doe geen werk voor mij hoor.
pi_198218353
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

In het algemeen wel.

Maar niet als je je beleid daarop richt (even los van of dat zou gebeuren of niet) want dan zou je dus kunnen denken dat het goed gaat, terwijl je juist zonder de hooikoorts gevallen (ervan uitgaande dat dat zo zou zijn) een hoger percentage positief zou kunnen hebben en daarop had moeten ingrijpen.

Maar goed, volgens mij kijkt er niemand alleen naar het percentage positief.
Dat is dan ook wat ik zeg he, percentage positief is alleen relevant als je ook absolute aantallen weet. Waarom meer mensen zich laten testen is niet bijster relevant zonder duidelijke externe oorzaak. Speculatie over hooikoorts is niet heel zinvol.
pi_198218369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hier staat een grafiekje in niet absolute cijfers maar per 100k inwoners, per leeftijdsgroep, per week (vanaf 2):

https://www.rivm.nl/nieuw(...)en-snellere-stijging
pi_198218370
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:58 schreef falling_away het volgende:

[..]

Is wel interessant want aangezien kinderen nu wel massaal getest worden en voorheen niet, zou dat kunnen betekenen dat een hoger totaal aan positief geteste personen niet direct 'erger' is dan voorheen en ook niet direct zal zorgen voor meer ziekenhuisopnames. Wellicht zorgt het zelfs voor minder ziekenhuisopnames aangezien besmette kinderen nu in quarantaine gaan waar ze dat eerst niet zouden doen.
Dat lijkt me dan ook het hele doel van dat extra testen van kinderen. Traceren en in quarantaine.
Als je dat kunt bereiken en ze dus een stuk minder met opa en oma in aanraking komen in die besmettelijke fase is het echt een win win.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 15:03:57 #98
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198218422
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef maan_man het volgende:
Het is gewoon jammer dat beide kampen de weg een beetje kwijt lijken te zijn. Geen terrassen open en dergelijke is je reinste onzin. Maar andere slaan dan weer door naar de andere kant:
[ twitter ]
Afgeladen disco's en hallen vol ouderen die bingo spelen vanaf morgen lijkt mij ook niet de oplossing. Steeds minder partijen lijken te streven naar de redelijke oplossing.
Mhmm FVD is al een tijdje bezig met te zeggen dat alles maar gewoon open moet, die kun je, wat mij betreft, niet meer serieus nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mallerd01 op 26-02-2021 15:04:37 (zinsbouw) ]
pi_198218444
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan ook het hele doel van dat extra testen van kinderen. Traceren en in quarantaine.
Als je dat kunt bereiken en ze dus een stuk minder met opa en oma in aanraking komen in die besmettelijke fase is het echt een win win.
Klopt maar als de besmettingscijfers stijgen zonder dit mee te nemen in de analyze zal het snel zorgen voor meer paniekkoppen in de media.
Alpha kenny one
pi_198218476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef maan_man het volgende:
[ twitter ]
Deels wel, deels niet. Die andere politici zijn eenmaal de bocht uit gevlogen, terwijl Baudet bezig blijft. Grappenhaus is trouwens bestraft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')